Szukaj FAQ Album

Autor Wiadomość
nonameplum
Wysłany: 2008-08-17, 14:50   Pomoc dla laika
0
UP DOWN

Witam. Na wstępie chce powiedzieć, że jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o lakierowanie.
Mimo, że forum jest na temat lakierowania samochodowego to w moim przypadku chce polakierować kolumny głośnikowe na efekt czarnego lakieru fortepianowego.

Krótka historia co do tej pory wykonałem:
Kolumny zrobiłem z MDF-u w pierwszej kolejności całość kolumn wyszlifowałem P240 następnie pokryłem 2 warstwami podkładu samochodowego, szlif P400 później pokryłem (i tu proszę się nie śmiać) ze względu na koszty oraz na to że farba już od dłuższego czasu stała nie wykorzystana snieżką renowacyjną na rdzę - czarną. Powiem szczerze, że ładnie wszystko się błyszczało i dość fajnie wyglądało. Niestety doszedłem do wniosku, że za bardzo było jeszcze widać składania płyt poza tym nie przygotowałem idealnie płaskiej powierzchni, bo jednak podkład po zeszlifowaniu posiadał nie równą (granulkową) płaszczyznę do tego MDF stawiał włoski, przecież to nie blacha. Aby utrzymać coś na wzór blaszanej powierzchni użyłem szpachlówki natryskowej.
Dlatego całość zdarłem praktycznie do podkładu pokryłem szpachlówką natryskową i przejechałem P800 na mokro. Także w tej chwili kolumny są w takim stanie, że miejscami już można się w wyszlifowanej szpachlówce przyglądać.
Niestety kupiłem już 1 litr RENOLAK'u czarnego (wiem, że zawaliłem), ale chciałbym go już wykorzystać skoro go mam.
Tu moje pytania do Was. Po pierwsze czy cała powierzchnia szpachlówki musi być przygotowana tak, że światło się od niej odbija czy miejscami może pozostać troszkę matowa? Pytam ze względu na to, że boję się czy mi MDF nie spuchnie od wody gdy będę jeszcze więcej szlifował.