Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Rafal-1 
Wys³any: 2009-04-13, 13:22   Renowacja 125p 75r
0
UP DOWN
Rafa³

Posty: 15
Sk±d: Kraków
Witam!

Postanowi³em zamie¶ciæ foto-relacje z renowacji klasyka 125p, która trwa ju¿ od jesieni 2008. Wszystkie prace wykonujê samodzielnie (hobbystycznie) w warunkach domowych. Ka¿d± woln± od pracy chwilê przeznaczam na wykonywanie renowacji. Aktualnie pracujê jako doradca handlowy w markecie budowlanym. Zgodnie ze swoimi zainteresowaniami bardzo chcia³bym znale¼æ pracê w bran¿y motoryzacyjnej i uczyæ siê w tej dziedzinie (np mechanika, diagnostyka, blacharstwo, lakiernictwo itp.). Je¿eli kto¶ mia³by informacje na temat pacy w motoryzacji to bardzo proszê o kontakt. Prace nad autem ca³y cas trwaj± i nie wiem kiedy dobiegn± koñca :) . Bazujê na materia³ach novola (podk³ady, szpachlówki, bezbarwny VHS z wyj±tkiem bazy dyna. Planujê tak¿e zmianê silnika, ca³ego napedu oraz zawieszenia od poldorovera. (1.4 16V 103KM). Mam ju¿ dawcê ale ca³y czas siê wacham czy nie zostawic jednak auta w oryginale.

Oto fotki:

Po zakupie auta


Rozbiórka


Przerabianie przodu z wersji MR na klasyka 67-74


Na pierwszy odstrza³ poszed³ ¶rodek


Pó¼niej dach, gdy¿ bedzie bia³ego koloru



Pó¼niej zaczê³y sie schody czyli bardzo pracoch³onny dó³ auta. Ka¿da rdzawka czyszczona do go³ej blachy, podk³ad epoksydowy antykorozyjny, szpachla uni lub w³ukno w zale¿no¶ci od ubytku i ewentualnie szpachlówka wykoñczeniowa lub natryskowa i podk³ad 1K


Wnêki drzwiowe wyczy¶ci³em do go³ej blachy (chemicznie zmywaczem + szczotka)



Ty³ auta po szpachlowaniu i podk³adzie



Przedostatnie pasowanie przodu


Pas przedni tak samo jak wnêki wyczy¶ci³em do zera, gdy¿ mia³ wiele ma³ych ognisk korozji (musia³ byc wymieniany). Tak by³o najpro¶ciej. Trzeba by³o u góry dospawaæ ³apy do przykrêcenia atrapy chromowanej.


Podk³ad antykorozyjny + szpachla uni


No i b³otniki



Szpachla natryskowa


Na wszystkie ³±czenia blach masa uszczelniaj±ca


Pok³ad 1K


Aktualnie na tapecie s± drzwi i klapy


Ci±g dalszy kiedy¶ nast±pi...
 
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-13, 17:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Bardzo fajne :) sam mia³em kancioka :) ¿ó³tego z czerwonymi listwami :) Kolor zrób na orygina³ albo nawet dolej czego¶ czeby tezn zieloy zab³ys³. Albo zrób na bazie i bezbarwny. W³óz poldrovera motocykl a mina sasiednich kierowców bêdzie bezcenna :D Ja mia³em 1.6 ze skrzyni± od poldasa i szybkim dyfrem kwadratowym na ko³±ch od BMW 3 rekina (pasuj± szpilki i dziura na o¶ke) Dzia³aj i czekamy na efekt koncowy :) Sam my¶la³em o ogórku VW ale nie za bardzo finansowo stoje na remont.

pzdr.
_________________
Bart
 
 

dawid
Wys³any: 2009-04-15, 16:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
niech zyja silni i wytrzymali!!

Gratuloje zaciecia, co do tej zieleni minimalnie bym grubego metalu dodal nie wiecej niz 10 % to mu nada swiezosci i ladnego blasku przy czym nie straci soczystosci:)

Czekam na final:)
_________________
hmmm
 

pitterek 
Wys³any: 2009-04-16, 21:20   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 306
kolego na takie projekty patrzy siê z wiêkszym zaciekawieniem niz na naprawy nowych aut. wszyscy czekamy na kolejne relacje z postepów w pracach. pozdrawiam
_________________
Pit
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-17, 19:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
@dawid ale zeby dodac ziarna to musi na bazie robiæ. A s±dze ze bedzie to robi³ w akrylu lub renoalku. To jak tam dodac ziarna? Mi sie wydaje ze to wyjdzie kupa?
Jest opcja zeby zrobic to na przemys³owce/syntetyk i przykryæ bezbarwnym. Tanio i wygodnie i efekt jest.
_________________
Bart
 
 

No-limit
Wys³any: 2009-04-17, 19:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
Rafal-1,
Proponujê Ci zrobiæ w kolorze oryginalnym na lakierze DP Imron Industry ok. 110,-z³./l. w komplecie z utw. i rozc..Gwarantowany po³ysk i trwa³o¶æ.Z tego co zrozumia³em,chodzi o dobry lakier i stosunkowo nisk± cenê?Najwa¿niejsze jest przygotowanie pod³o¿a.
 

Rafal-1 
Wys³any: 2009-04-18, 16:07   
0
UP DOWN
Rafa³

Posty: 15
Sk±d: Kraków
Widzê, ¿e nikt dok³adnie nie czyta tego co napisa³em. Napisa³em przecie¿, ¿e bêdê malowa³ baz± DYNA i bezbarwnym VHS z novola. Ponadto jest zamieszczone zdjêcie wymalowanego ¶rodka auta i to jest w³a¶nie ten kolor zielony 42U z palety dewoo. Obawiam siê tylko malowania ca³ej karoserii tym lakierem VHS bo sporo osób na forum pisze, ¿e jego wad± jest to, ¿e nie rozlewa siê od razu tylko po chwili, wiêc ciê¿ko wylaæ na lustro i przy nak³adaniu drugiej warstwy lubi gazowaæ, szczególnie na rantach! Niestety zamówi³em ju¿ w sklepie 2L tego klaru :( Ze ¶rodkiem jako¶ siê uda³o to wymalowaæ, ale to malutka powierzchnia. Malowa³em to dysz± 1.4, a novol podaje 1.2 lub max 1.3. do tego klaru. Nie wiem czy nie dokupiæ tej dyszy 1.3 ?
 
 

No-limit
Wys³any: 2009-04-18, 17:42   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
Rafal-1 napisa³/a:
Widzê, ¿e nikt dok³adnie nie czyta tego co napisa³em. Napisa³em przecie¿, ¿e bêdê malowa³ baz± DYNA i bezbarwnym VHS z novola. Ponadto jest zamieszczone zdjêcie wymalowanego ¶rodka auta i to jest w³a¶nie ten kolor zielony 42U z palety dewoo. Obawiam siê tylko malowania ca³ej karoserii tym lakierem VHS bo sporo osób na forum pisze, ¿e jego wad± jest to, ¿e nie rozlewa siê od razu tylko po chwili, wiêc ciê¿ko wylaæ na lustro i przy nak³adaniu drugiej warstwy lubi gazowaæ, szczególnie na rantach! Niestety zamówi³em ju¿ w sklepie 2L tego klaru :( Ze ¶rodkiem jako¶ siê uda³o to wymalowaæ, ale to malutka powierzchnia. Malowa³em to dysz± 1.4, a novol podaje 1.2 lub max 1.3. do tego klaru. Nie wiem czy nie dokupiæ tej dyszy 1.3 ?

Nie dokupuj.Gazowanie wystêpuje w przypadku za grubo po³o¿onej pierwszej warstwy lakieru bezb. i nie odczekania ok. 5min. do odparowania rozc.i rozlania.Nastêpn± warstwê lejesz jak chcesz tak,¿eby nie zrobiæ zacieków i poprawiasz lekko lakierem +rozc. bez przerwy na rozlanie.To jet kwestia dobrego prowadzenia pistoletu/nie przytrzymywaæ w miejscu!/ i zawsze zaczynaj od rantów,pó¿niej p³aszczyzny.Byc mo¿e za du¿o dodajesz rozc..
 

Rafal-1 
Wys³any: 2009-04-18, 20:59   
0
UP DOWN
Rafa³

Posty: 15
Sk±d: Kraków
Chyba w³a¶nie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, ¿eby nie k³a¶æ za grubo pierwszej. ¦rodek ³adnie siê wymalowa³ z lekk± mork±. Nie wystêpowa³o gazowanie. Nie dodawa³em rozcieñczalnika wogóle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie te¿ rozcieñczalnika THIN 850 nie podaj±c w jakiej ilo¶ci. W sklepie znowu powiedzieli, ¿e do VHS nie dodaje siê rozcieñczalnika. To chyba bzdura, ¿e siê nie dodaje bo oznacza³oby to, ¿e VHS-em nie da siê cieniowaæ.
 
 

No-limit
Wys³any: 2009-04-18, 22:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
Rafal-1 napisa³/a:
Chyba w³a¶nie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, ¿eby nie k³a¶æ za grubo pierwszej. ¦rodek ³adnie siê wymalowa³ z lekk± mork±. Nie wystêpowa³o gazowanie. Nie dodawa³em rozcieñczalnika wogóle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie te¿ rozcieñczalnika THIN 850 nie podaj±c w jakiej ilo¶ci. W sklepie znowu powiedzieli, ¿e do VHS nie dodaje siê rozcieñczalnika. To chyba bzdura, ¿e siê nie dodaje bo oznacza³oby to, ¿e VHS-em nie da siê cieniowaæ.

K³ad¿ tak jak napisa³em wy¿ej bez rozc. z przerw± na rozlanie/niepe³na warswa/ i od razu 1-na pe³na.Cieniowaæ oczywi¶cie mo¿na z dodatkiem rozc. do cieniowania/na ka¿dym lakierze/ np.+50%rozc. ,ale ostro¿nie tzn. wiêksza odleg³o¶æ pistoletu od elementu,¿eby lakier nie pociek³/zaprószenie 2-giej warstwy + zamatowany element/.
 

No-limit
Wys³any: 2009-04-18, 23:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
Rafal-1,
Zaznaczam ¿e nie znam tego lak. bezb. na lak. DP po pierwszej nie zamkniêtej warstwie mo¿na k³a¶æ 2 pe³ne bez problemu.
 

No-limit
Wys³any: 2009-04-22, 19:45   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
Rafal-1 napisa³/a:
Chyba w³a¶nie dlatego jest to lakier na 1,5 warstwy, ¿eby nie k³a¶æ za grubo pierwszej. ¦rodek ³adnie siê wymalowa³ z lekk± mork±. Nie wystêpowa³o gazowanie. Nie dodawa³em rozcieñczalnika wogóle, tylko Novakryl 510 + utwardzacz (2+1). Novol dopuszcza w karcie technicznej dodanie te¿ rozcieñczalnika THIN 850 nie podaj±c w jakiej ilo¶ci. W sklepie znowu powiedzieli, ¿e do VHS nie dodaje siê rozcieñczalnika. To chyba bzdura, ¿e siê nie dodaje bo oznacza³oby to, ¿e VHS-em nie da siê cieniowaæ.

Tak a propo je¿dzi³em takim groszkiem ^^ .Nic wieêcej nie mogê napisaæ.Ma³¿onka :D
 

DrCruel
Wys³any: 2009-04-26, 02:25   
0
UP DOWN


Posty: 418
Dlaczego zdecydowa³e¶ siê na podk³ad 1K? Kto¶ ciê namówi³?

Co do klaru to nawet jak nie podaj±, ¿e nie dodawaæ to je¿eli nie masz wprawy to spokojnie mo¿esz 5% do tego vhs-a dolaæ rozcieñczalnika zw³aszcza jak masz dyszê 1,4 to nawet lepiej jak dolejesz bo przy tej ¶rednicy na pewno bêdziesz k³ad wiêcej lakieru ni¿ potrzeba. A to czasami problem. I zrób tak jak pisze No-limit, pierwsza warstwa to tylko zakurzenie elementu na wy¿szym ci¶nieniu i szerokim strumieniem. Drug± warstwê lejesz ju¿ pe³n± do¶æ grub± tylko pamiêtaj nie poprawiaj przy drugiej warstwie rantów!!! Ranty obleæ sobie na pocz±tku jeszcze przed po³o¿eniem tej pierwszej cienkiej warstwy. Pó¼niej ju¿ siê do nich nie dotykaj.

Fajny projekt. Powodzenia.
 

Rafal-1 
Wys³any: 2009-04-29, 18:19   
0
UP DOWN
Rafa³

Posty: 15
Sk±d: Kraków
W sklepie doradzili mi podk³ad jednosk³adnikowy 1K, dlatego, ¿e pyta³em o podk³ad izoluj±cy miêdzy warstwowy. Stary lakier to ¿ywiczny autorenolak i nie chcia³em aby siê pogryz³ z lakierami akrylowymi. Powiedzieli, ¿e je¿eli nie wiadomo jakiego typu jest stary lakier to najlepiej zastosowaæ podk³ad 1K jako warstwê izoluj±c±. Teraz mi siê wydaje, ¿e lepiej izoluje podk³ad epoksydowy.
 
 

maciejowski
Wys³any: 2009-05-03, 15:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 68
fajnie, ¿e kolejny strucel wraca do ¿ycia, ale... ;P
jak przerabia³e¶ b³otniki to pas przedni te¿ by pasowa³o, mocowania atrapy sprawiaj± wra¿enie do¶æ w±t³ych, oryginalnie by³y 'podwójne', pozatym kolor fatalny, metalic do klasyka? :x:
co do silnika to ja bym zostawi³ orygina³, nie w³o¿ysz skrzyni z pn-a bez ciêcia tunelu a to zakrawa na profanacjê, chyba, ¿e przk³adka bebechów.
 

zelek-lakiernictwo 
Wys³any: 2009-05-03, 15:56   
0
UP DOWN


Posty: 35
Sk±d: z Warsztatu
wsadzaj silnik rovera
znajomy ma takiego kanta w krwiscie czerwonym kolorze tez odrestaurowany wszytsko widze ladnie ci idzie tak jak koledzy pisz± co do klaru niebede sie powtarza³ wszytsko na spokojnie sobie przygotuj i ustaw pistolet

kiedy zamierzasz wylewaæ lakier? ;) :>
 

Rafal-1 
Wys³any: 2009-08-02, 10:36   
0
UP DOWN
Rafa³

Posty: 15
Sk±d: Kraków
 
 

Rafal-1 
Wys³any: 2009-08-02, 10:44   
0
UP DOWN
Rafa³

Posty: 15
Sk±d: Kraków

 
 

Ryba 
Wys³any: 2009-08-02, 11:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Dobrze dzia³asz :spoko: Zmywanie ogromnych po³aci biteksu i innego tego typu badziewia po³ozonego w bezsensownych miejscach mus byæ fajne ^^ Sam to przerabia³em przy robocie malucha z '75, ale powoli brn±c przez ten syf dojdziesz do celu :D
Co to za jakie¶ czarne kropki pod kitem na drzwiach ?? Iczemu nie pokry³e¶ ca³ego kitos³awa na drzwiach podk³adem ?? Nie skoñczone jeszcze??
 
 

Rafal-1 
Wys³any: 2009-08-02, 11:35   
0
UP DOWN
Rafa³

Posty: 15
Sk±d: Kraków
Niestety te czarne kropki to baranek, chyba równie stary jak to auto poniewa¿ normalnie daje siê szlifowaæ jak szpachla. Kto¶ mia³ fantazjê zrobiæ ca³y dó³ auta w baranku. Stwierdzi³em, ¿e nie bêdê zdziera³ drzwi do go³ej blachy wiêc wyrówna³em papierem tego baranka. Tam gdzie pojawi³a siê korozja czy¶cie³em do go³ej blachy. Podk³ad jest do po³owy drzwi ze wzglêdu na tego barana. Zaizolowa³em go podk³adem epoksydowym zeby siê nie gryz³ z nastepnymi warstwami. Po zmatowieniu polecê po ca³osci podk³adem akrylowym. Teraz ju¿ wiem, ¿e pro¶ciej i szybiej by³oby usunaæ tego starego baranka.
 
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-08-07, 16:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Dlaczego nie stosujesz podk³adu reaktywnego?
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Fotorelacje

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group