Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
PROJEKTER
Wysłany: 2009-06-21, 10:19   MODULAR CAR SERVICE - koszty budowy i sposób finansowania
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Elementy techniczne dla koncepcji MODULAR opisane są w temacie :

MODULAR CAR SERVICE - opis techniczny - http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=2486

Precyzyjna wycena to zawsze najtrudniejsza część prac projektowych przy inwestycji.
Na przykładzie obiektu mini lakierni można jednak wskazać dość precyzyjne koszty budowy obiektu i jego wyposażenia i tak :

Dla tego obiektu ECONOMI 2+1 mini lakiernia :

Koszt budowy obiektu wynosić powinien ok…… 248 000 zł netto
Koszt wyposażenia technicznego budynku ok…… 84 000 zł netto
Koszt wyposażenia technologicznego ok. ……….160 000 zł netto ( zakładając że to dobrej klasy nowe wyposażenie ).

Wiem że kwoty mogą niektórych szokować … ale pamiętajcie że to na razie tylko koszty ! i to bez prac związanych z uzbrojeniem terenu wykonaniem parkingów i ogrodzeń oraz bez prac projektowych i działań formalno prawnych !

Załóżmy jednak dla przykładu … że koszt całej inwestycji zamknie się w 500 000 zł !

Finansowanie :

Oczywiście nie będę was oszukiwał i pisał ze da się to zrobić bez pokaźnego wkładu własnego. Niestety musicie już dysponować terenem pod inwestycje i minimum 100 000 zł środków własnych ( może być jakiś kredyt ).

Dalej pomysł jest taki :

Hala konstrukcyjne opracowana jest tak że da się ją przykręcić do podstawy fundamentowej.
Obiekt budowlany będzie demontowalny przez co daje się objąć warunkami LEASINGU.

Powiedzmy 250 000 zł na pięć lat bez wpłaty własnej - to ok. 5000 zł miesięcznie
( uwzględniając najwyższe możliwe oprocentowanie i prowizje ).

Reszta kosztów inwestycji to kredyt, lub odrębne umowy leasingowe na urządzenia :
Powiedzmy 200 000 zł na pięć lat bez wpłaty własnej - to ok. 4000 zł miesięcznie
( uwzględniając najwyższe możliwe oprocentowanie i prowizje ).

W efekcie rata miesięczna przez 60 mc = 9 000 zł.

Planujemy objąć koncepcję Modular stałą dotacją Unijną z UM, a na terenach wiejskich dotacją z ARiMR. Realnie to ok. 20 % - 30 % wartości całej inwestycji. Samo pozyskanie dotacji to już zmartwienie generalnego wykonawcy, a nie inwestora ! Przy powtarzalnym obiekcie to właściwie gotowiec więc nie powinno z tym być problemu.

Po zwrocie dotacji inwestor zyskuje gotówkę na działalność … lub ( zależnie od umowy z bankiem ) spłaca część kredytu. Załóżmy że spłaca i przez to rata spada do poziomu 6300 zł.

Czy da się tyle zarobić z dwóch stanowisk lakierniczych …. Nie wiem ! to już każdy z was musi przeprowadzić sobie taką symulację - ale ….

Powiększenie obiektu o kolejne dwa stanowiska np. blacharskie to wzrost kosztów inwestycji tylko o 20 % !!!! a nie o kolejne 500 000 zł … bo najdroższe w budowie są małe obiekty.
Koszt prac projektowych, uzbrojenia terenu, ogrodzenia wejścia ekipy budowlanej z własnymi kontenerami socjalnymi przyłącza medialne … kosztują prawie tyle samo bez względu na to czy obiekt ma dwa stanowiska, czy osiem !

Gdy rata nie spina się ekonomicznie z możliwościami przerobowymi to można powiększyć możliwości przerobowe ( większy obiekt ) lub obniżyć ratę ( dłuższy okres kredytowania i leasingowania … powiedzmy 10 lat …. przy racie 4 000 zł ! ).

Koncepcja Modular i sposób jej finansowania opracowana została dla małych przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej. Po 10 latach projektowania obiektów samochodowych i 18 w branży motoryzacyjnej stwierdzam że jest to PIERWSZA TAKA KONCEPCJA która sprowadza 90 % problemów inwestycyjnych do … wysokości raty ! To jedyne zmartwienie inwestora. Żadnych problemów - Jak to zrobić ? Gdzie to zrobić ? Czym to zrobić ? Jak wyposażyć ? Czym ogrzewać ? Jak wentylować ? i Skąd na to wziąć pieniądze ( te problemy to połowa tematów na forum ) Wszystko inne powinno zostać rozwiązane przez szczegółowy projekt precyzyjną jego wycenę i towarzyszący koncepcji, system finansowania. No i … budowa w 60 dni ! … oraz gwarancja wszystkich odbiorów formalnych, dopuszczeń, zgłoszeń i pozwoleń !

To propozycja ! …. Masz swój wymarzony warsztat za 4 – 6 000 zł miesięcznie !

Nie wiem czy to kogoś zainteresuje, lub przekona … ale za nim ktokolwiek zacznie narzekać że to nadal kupa kasy i nieosiągalne to przypomnę króciutko temat z kwietnia 2009 o warsztacie za 2 900 000 zł tj. ok. 580 000 EUR ( + koszty terenu i jego uzbrojenia ) oferta NUSSBAUN CAR SATELITE … a to jedyna konkurencyjna oferta dla koncepcji MODULAR ( o zbliżonym charakterze i budowie ) … i to oferta bez lakierni tylko mechanika SKP i może blacharnia !

Oferta z Niemiec to rata = 30 000 zł …. to tylko 5 x więcej za to samo !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

polski
Wysłany: 2011-02-06, 13:26   
0
UP DOWN

Posty: 10
czytam,czytam,czytam....i nie wierze,TO WSZYSTKO MA SENS;MA POCZATEK,WATEK,I KONIEC!czytam to wszystko po kilka razy,dostaje gesiej skorki .....nie mam slow PROJEKTER---PELNY RESPEKT!!!!!!!A JEDNAK MOZNA SIE NAUCZYC JESLI SIE CHCE!!!! :tak: NAPRAWDE POSIADASZ NIESAMOWITA WIEDZE.........SZACUNEK
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-02-06, 20:26   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Miło mi to słyszeć. Zapraszam na stronę programu ... Od czerwca 2009 sporo się pozmieniało. Mamy w ofercie więcej modułów. Np. Część biurowo - mieszkalną z 40 lub 80 metrowym mieszkaniem nad biurem i niekrępującym wejściem z tyłu obiektu. Mamy moduł z kanałem rewizyjnym do obsługi samochodów ciężarowych i geometrii. Sami budujemy komory lakiernicze w tych obiektach tylko jednostka termo wentylacyjna i sterowniki są od renomowanego producenta. Są już wersje z podpiwniczeniem.

Dwa obiekty przygotowane zostały dla znanych w Polsce sieci detalingu samochodowego.

Gorzej, że jak na razie żaden z nich nie został zaprojektowany i wybudowany w standardowej wersji Modular. Albo działka wymusza ogromne zmiany, albo inwestorzy stawiają takie wymagania, że powoli, powoli obiekt nabierając profesjonalnego drogiego wyglądu przestaje być Modularem z programu "tanie budowanie".

Tworząc ten program myślałem, że to oferta dla inwestorów którzy mają mało kasy ... a w praktyce okazuje się, że tylko kilka osób liczy na jakieś wsparcie dotacją. Tylko jeden inwestor poważnie potraktował ofertę leasingową. Większość to kredyt hipoteczny i ku mojemu zaskoczeniu ... własne środki inwestycyjne sięgające 70 % wartości inwestycji. Do tej pory tylko trzykrotnie kontaktowałem inwestorów z bankiem z którym współpracujemy i ten jedne raz z leasingiem. Czasami są takie tygodnie że jest 20 zapytań o szczegóły. w ubiegłym roku wysłałem prawie 200 ofert, a w tym przez styczeń już 37... 10 -15 % z tego to poważni inwestorzy.

Jednak najwięcej zleceń jest tylko na projekt i uzyskanie pozwolenia na budowę. W sumie to sprytne działanie bo te koszty i tak musza być poniesione, a od rozpoczęcia budowy ( czyt. założenia książki budowy ) do jej zakończenia inwestor ma 10 lat. W tym czasie zmiany przepisów budowlanych ochrony środowiska, czy radykalne pomysły urzędników w Gminie o likwidacji śmierdzących lakierni w regionie już takich inwestorów nie dotyczą. W ten sposób można spokojnie czekać na rozwój miejscowości w której się chce zaciągać kredyt na lata. No i przez 10 lat będzie dwa razy po cztery lata programów rozwojowych UE. Dość czasu i możliwości na wybranie poważnej dotacji.

W efekcie na każde dziesięć rozpoczynanych projektów tych obiektów jeden, lub dwa zostanie wybudowany w ciągu dwóch nadchodzących lat ( rok trwa uzyskanie pozwolenia na budowę ).
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

polski
Wysłany: 2011-02-08, 21:51   
0
UP DOWN

Posty: 10
dzis zwolnilem sie z pracy,mnie nie bolalo ale moj BOSSSSS.......on wie ze mialem wiele ofert dotyczacych pracy w innych warsztatach ,ale ja zawsze powtarzalem JESTEM LOJALNYM PRACOWNIKIEM,........doszedlem do wniosku ze ZA lojalnym ,prosto mowiac DURNY I NAIWNY JESTEM.............ale dosyc zalow,pragne wrocic do kraju ale na swoj maly warsztat,6 miejsc pracy,poki mam jeszcze sily a w tym zawodzie szybko jej ubywa musze cos wymyslec,a Pan jest PROFESJONALISTA,naprawde SZACUNEK,nie chce rozmawiac ZE ZNAJOMYMI bo takie porady nie sa mi potrzebne ,ja rowniez mam swoje ,swoj wlasny obraz tego przedsiewziecia wiec potrzebuje DYSKUSJI z PROFI a wnioski bede wyciagal PRZEZ KILKA POZNIEJSZYCH TYGODNI;PRACUJE PO 18 godzin bo duma nie pozwala mi na to by BRON BOZE nie wyrobic sie z jakims terminem,dlatego pracuje do oporu I NARESZCIE CHCE PRACOWAC NA WLASNE IMIE!!!!MAM 3 uczni i sam musze dopilnowac jakosci szybkosci perfekcji i lakier naturalnie,moj rekord 7 kabin na dzien w kazdej po minimum 2 rozne kolory ale w czasie od 3 rano do 23 w nocy SAM SZLIFOWALEM ALE MIALEM JUZ CHALUCYNACJE ZE ZMECZENIA!!!CHCIALBYM OSOBISCIE SIE Z PANEM SPOTKAC JESLI TO W OGOLE MOZLIWE I USLYSZEC PRAWDE NA TEMAT MOJEGO WYOBRAZENIA:POZDRAWIAM SERDECZNIE Z deutschland
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-02-08, 23:14   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Oczywiście, że możemy się spotkać osobiście ... nie da się poprowadzić takiej inwestycji jak budowa warsztatu ... korespondencyjnie ^^ .

Co do pracy po 20 godzin na dobę i spania po 3 ... to przyznam, że sam kiedyś wpadłem w taką pułapkę, ale ze wstydem przyznam że mnie akurat zawróciły w głowie pieniądze jakie zarabiałem pracując na dwóch etatach lakiernika i jednym etacie pracownika biurowego 20 lat temu w jednej stacji ASO. Zarabiałem masę pieniędzy ... padłem na pysk po 5 miesiącach ... i niewiel brakło żebym przegapił narodziny własnego dziecka ( człowiek czasami zachowuje się jak dureń :shock: ) Cóż ... młody wiek i chęć szybkiego osiągania sukcesów czasami tworzy zabójczą mieszankę.

Dziś już wiem z cała pewnością, że uczciwie dorabianie się pozycji zawodowej i pieniędzy to żmudny długotrwały proces i mądre przemyślane decyzje. Szybko to można tylko ... nakraść.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

polski
Wysłany: 2011-02-10, 00:44   
0
UP DOWN

Posty: 10
KOLEJNY CIEZKI DZIEN;DO 16go PRACUJE NA STARYM WAARSZTACIE,BOSS probuje ,skacze,rozmawia,jest mily JAK KIEDYS ,ale powtarzam krodko WIESZ ZE JESLI COS POWIEDZIALEM TAK BYLO,POWIEDZIALEM ZE GRADOBICIE W 4 DNI ZROBIE PERFEKT MOZESZ SPAC SPOKOJNIE TO ZROBILEM (JEEP PEUGEOT NA SAMYM PRAZKOWANYM DACHU 130 wgniecen do tego byl bez przebiegu z salonu peugeot ,jakosc musiala byc najwyzszej klasy) OLDTEIMERY W SWIETA WIELKANOCNE W WIGILIE .......ZROBILEM BEZ SLOWA ,Z SATYSFAKCJA ZE INNI NIE MUSZA PRZEBYWAC W TYM SYFIE BO JAK WROCILI BYLO PIEKNIE WYSPRZATANE,A TERAZ POWIEDZIALEM ZE ODCHODZE CO OZNACZA WIECEJ DLA CIEBIE NIE PRACUJE a Twoje dyskusje lub propozycje moga tylko spowodowac natychmiastowe odejscie i TO BEDZIE DOPIERO ROZCZAROWANIE,bo kiedy ja mowilem jestem ubezpieczony na 400 euro bo na poczatku bylo ciezko i taki mielismy KOLEZENSKI uklad i chce minimum( co juz jest ponizeniem)tyle co blacharze otrzymalem odpowiedz KURCZE NAPRAWDE ....POMYSLIMY .......(szczegoly opowiem kiedy sie spotkamy) gdzie NA POCZATKU PRZED 3 LATY MOWIL ZE JESTEM FENOMENEM I JESLI POJDE DO NIEGO OTWORZY WARSZTAT LAKIERNICZY ;MOWIE ZE PASUJE!!ON MIAL WTEDY TYLKO BLACHARNIE I PRACOWAL SAM!!!! I BYL START JA DOSTALEM 3 UCZNI jednego po miesiacu wyrzucilem DRUGI KLOPOTY ZDROWOTNE PO POL ROKU ZWOLNIENIA LEKARSKIE TRZECI RUSKI SIE STARA PRZED DWOMA TYGODNIAMI ZDAL EGZAMIN ALE MUSZE MU SZPACHLOWAC WIEKSZE ELEMENTY,ITP;DOBRE SAMOCHODY ROBIE SAM MIEDZY LAKIEROWANIEM LUB WCZESNIE RANO LUB NOCAMI; A NA BLACHARNI JEST 4 BLACHARZY W TYM DWOCH MAJSTROW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KIEDY TO PISZE TERAZ GOTUJE SIE WE MNIE DLATEGO ZA NIC TAM NIE ZOSTANE JUZ ZA POZNO!!!!!!!!LAKIERUJEMY ROWNIEZ DLA INNYCH BLACHARNI CZY SALONOW PEUGEOT,PORSCHE,HYUNDAY,FIAT,BMW.......niech Pan mi wierzy ze w tym momencie DUSZA MI KRZYCZY.JA NIE DYSKUTOWALEM OTRZYMUJAC ODPOWIEDZ OD NIEGO WIEC TERAZ NIECH I ON NIE DYSKUTUJE.WIEM BRZMI AROGANCKO I PISZE NIESKLADNIE ALE TO NERWY,ZACZALEM TE WIADOMOSC PISAC OK 18tej ALE BYLEM DO TERAZ NA MOIM NOWYM MIEJSCU PRACY A TAM MNIE NA REKACH NOSZA....JAK NARAZIE!!!!!!CHCE BUDOWAC WLASNY WARSZTAT POKI MAM SPOKOJ,jest 00:38 a jutro musze o 6 tej wstac i OGIEN CHCE BYC DO KONCA LOJALNY :tak: PRZEPRASZAM ZE TAK GLEDZE ^^ ALE TAK MNIE PONIOSLO;NAPRAWDE PRAGNE SWOJ WARSZTAT I WIEM JACY SA KLIENCI :)MIMO TO, CHCE :D POZDRAWIAM SERDECZNIE;A PROPOS MAM 30 lat.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-02-12, 10:14   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Własna firma to jednak duża odpowiedzialność ... także za ludzi których się zatrudnia. Gdy to jednoosobowa działalność gospodarcza i samemu robi się wszytko to w efekcie po latach zauważa się że daje się z tego jakoś żyć ale dorobić i inwestować w rozwój na pewno nie. Z indywidualnego punktu widzenia wymiana pistoletu na markowy czy sprężarki na nową jest traktowane jako rozwój zawodowy firmy ... ale to w tej branży mikro ruchy inwestycyjne zajmujące lata.

We własnej firmie trzeba być "mózgiem" a nie "rękoma". Mądre decyzje przynoszą więcej pieniędzy niż kolejny skończony samochód. Oczywiście rozumiem że jak się ma wiedzę i umiejętności zawodowe można czasami zastąpić własnego "sfochowanego" pracownika na jego stanowisku pracy, albo utrzymać ciągłość funkcjonowania warsztatu gdy pracownik jest na urlopie lub nie przyjdzie do pracy. Jednak takie planowanie firmy w oparciu o własną osobę jako blacharz, czy lakiernik nie pozwala na
planowy rozwój warsztatu. Oczywiście wiem że znajdzie się kilka osób które napiszą że od lat sami pracują we własnym warsztacie i sobie radzą, ale tych co osiągnęli naprawdę duży sukces jest garstka. Kilka wyjątków przytwierdzających że reguła jest jednak znana. Szef to "mózg".

Z tego powodu między innymi gdy piszę że koszt budowy i uruchomienia niedużego warsztatu wynosi 500 tyś złotych a rata to 10 tyś miesięcznie przerażenie w oczach mają tylko ci co sami chcą na to zarobić własną pracą na lakierni blacharni czy pod podnośnikiem. "Szef" nie jest nigdy przerażony. On od razu siada i liczy ile musi wykonać napraw zatrudnić ludzi czy sprzedać części.

Piszę to dlatego że przy koncepcji MODULARNY WARSZTAT wielokrotnie w tygodniu rozmawiam lub wymieniam e-maile z ludźmi którzy pracują samodzielnie w jedno czy dwóstanowiskowym warsztacie będąc sobie szefem lakiernikiem zaopatrzeniem księgowością i pracownikiem biura obsługi klienta. Z takiego punktu wyjścia inwestycja w podstawowy warsztat jest przerażająca ... Jednak wszystkie przeszkody są w "głowie", a nie w realnym życiu. Działka pod inwestycje jest obok ... fach w rękach ... sprzęt u dostawców ... formalności załatwia biuro projektów ... potrzeba tylko pieniędzy a te są w banku ... trzeba tylko mieć pomysł jak je oddać w ustalonym terminie.

Jak widać ... wszystkie problemy są zawsze w głowie inwestora. Kto myśli negatywnie tyra do końca swych dni w zimnym i małym garażu narzekając na otaczający go świat. Kto myśli pozytywnie i działa ... spędza wakacje z rodziną w ciepłych krajach i jedzie tam nowym samochodem.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

polski
Wysłany: 2011-02-12, 11:15   
0
UP DOWN

Posty: 10
ma Pan racje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "POLSKA TO KRAJ W KTORYM JESLI SIE KOMUS COS UDAJE;TO SIE GO NIE WIDZI" DLATEGO O MOICH PLANACH CHCE KONSULTOWAC SIE TYLKO Z PANEM, (bo zyjemy w innym otoczeniu,nie laczy nas nic,nie widzujemy sie,Pan wie co mam na mysli)!!!!! BOSS MUSIAL POWIADOMIC PRZEDSTAWICIELI SIKKENS O MOIM ODEJSCIU, oni przyjechali i do biura,gadka z szefem,potem odwaznie do mnie,CO?DLACZEGO?CZY PRZEMYSLALEM?.............ja im Z DUZEGO KALIBRU!!!!!! NAGA PRAWDE!!!!!!!! JEDEN Z NICH MIAL LZY W OCZACH......PRZEPROSILI BO NIE MIELI POJECIA JAKA PRAWDA,PROSILI O KONTAKT ZE MNA NA PRYWATNY NUMER ONI OFERUJA I ZOBOWIAZUJA SIE DO TEGO ZE JESLI JESTEM TAK BARDZO PEWNY MOJEJ DECYZJI ZALATWIA MI NOWE MIEJSCE PRACY,PODZIEKOWALEM ,POWIEDZIALEM ZE NARAZIE..... ROBIE PAUSE: BEDA ORGANIZOWAC SZKOLENIE DLA FIRMY,JAK ORGANIZOWAC PRACE,JAK WSPOLPRACOWAC I DLA BOSSA WAZNE KIEROWANIE FIRMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WYCHODZAC BYLI TAK ZSZOKOWANI ZE JEDEN COFNAL SIE O DWA KROKI PRZEPROSIL JESZCZE RAZ I MOWI ZE NAPRAWDE MAJA DLA MNIE OFERTE.Z BOSSEM ZAPOMNIELI SIE POZEGNAC!!!!!!BRAT SZEFA MOWIL ZE DOSKONALE MNIE ROZUMIE I JEGO RODZICE ROWNIEZ!!!!!!!!! KAZDY POWTARZA NIE WYOBRAZAM SOBIE CO TERAZ BEDIE,JA TEZ NIE, SIKKENS JUZ KIEDYS OFEROWAL MI KONTAKT Z POLSKIM PRZEDSTAWICIELEM I POMOCA;PORADAMI PRZY BUDOWIE WARSZTATU W PL.JESLI CHODZI O KOSZT BUDOWY TAK 500 tys.(jasli chodzi o wyposazeni porzadne dwa duze promienniki ......ach pogadamy ,WYGRZAC ELEMENTY TO PODSTAWA DLA MNIE PRZY SZYBKICH USLUGACH;NIE ZE ZA MIESIAC BEDZIEMY POLEROWAC BO AUTO BYLO W DWA DNI ZROBIONE A TERAZ RYSY SIADAJA: POZDRAWIAM I CALUJE :) :) DAMY RADE , to jak lakierowanie CAK CAK i gotowe ^^NIEKTORZY PYTAJA OD RAZU "ile to bedzie kosztowac i dlaczego tak drogo" ^^ DZIS WYSTARTOWAC I DOBRZE WBIC SIE W RYNEK TRZEBA POKAZAC CO SIE MA I CO SIE POTRAFI!!!!!!!!!!!! DAMY RADE :tak: :tak: :tak: :tak: :tak: :tak: :tak: :tak: :tak: :tak: :tak: :tak: :tak: :tak: :tak: :tak:
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-02-12, 15:09   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
polski napisał/a:
... SIKKENS JUZ KIEDYS OFEROWAL MI KONTAKT Z POLSKIM PRZEDSTAWICIELEM I POMOCA;PORADAMI PRZY BUDOWIE WARSZTATU W PL.JESLI CHODZI O KOSZT BUDOWY TAK 500 tys.(jasli chodzi o wyposazeni porzadne dwa duze promienniki ......


Co do tzw. wsparcia finansowego to jest ono w pewnym zakresie w każdej firmie oferującej mieszalniki. To złożona sprawa bo w praktyce nikt niczego nie rozdaje za darmo. trzeba się zdecydować czy bierze się np. promiennik i spłaca to w materiałach płacąc za nie drożej niż inni, czy też zakupy z własnych środków i swoboda w doborze materiału z rożnych firm ?

W Polsce rynek jest inny niż za granicą ( zresztą w każdym kraju Europy jest nieco inaczej ) Tu Sikkens był potęgą w latach 1993 - 2000. Miał pod kontrolą prawie połowę rynku lakierni samochodowych posiadających własne mieszalniki. Jednak po wejściu lakierów wodorozcieńczalnych powoli oddawał palmę pierwszeństwa Glasuritowi i PPG. Glasurit z winy ówczesnych dystrybutorów niestety przepadł i dziś jest w Polsce produktem śladowym. PPG nadal w czołówce, ale zdecydowanym liderem w lakierach wodorozcieńczalnych jest teraz DUPONT, a jako grupa STANDOX, SPIEC HECKER, DUPONT praktycznie mają rynek pod sporą kontrolą. W materiałach konwencjonalnych rynek jest bardziej rozproszony i tu dzieli się na małe firmy ( tańsze produkty - znaki towarowe - dużych koncernów ).

Kilka lat temu importerzy i dystrybutorzy lakierów kupowali swoim klientom komory lakiernicze w ramach kilkuletnich umów na wyłączność. Dziś to raczej rzadkość ... choć czasami można liczyć na niewiarygodne rabaty rzędu 50 czy 60 % za sprzęt prezentacyjny czy z jakiejś wpadki innej lakierni.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

polski
Wysłany: 2011-02-13, 12:10   
0
UP DOWN

Posty: 10
tak DUPONT JEST NA WARSZTACIE NA KTORYM BEDE PRACOWAL OD SRODY JUZ DO CZASU UKONCZENIA MOJEGO WARSZTATU :tak: :tak: :tak: MIALEM TEZ STYCZNOSC ZE STANDOX I MOJA JAK I OPINIA WIELU ZNAJOMYCH ROZNICA I TECHNIKA LAKIEROWANIA JEST NIEODCZOWALNA POMIEDZY TYMI MIESZALNIKAMI,SIKKENS NATOMIAST ,50% DLUZSZY CZAS LAKIEROWANIA ,ZE WZGLEDU NA OGRZEWANIE I PRACE KABINY NUMEREM JEDEN JEST DUPONT,JEDNA WARSTWA PYLENIE NA MOKRO I PO KRZYKU,ALE ZNOW BEZBARWNY SIKKENS SUPERRIOR LV!!!! DO TEGO PRZYSPIESZACZ (accerelator) i po 20 MINUTOWYM SUSZENIU W 60 STOPNIACH MOZNA JECHAC SAMOCHODEM PROSTO NA MIASTO :spoko: ^^ ;WSZYSTKO CO SZYBKIE W MOIM ZAWODZIE JEST DO KITU ALE JESLI CHODZI O TEN BEZBARWNY!!!!DWIE CIENKIE WARSTWY I PIEKNY POLYSK ,STRUKTURKA JAK ORYGINALNA!!!!!!PERFEKT!!!!!PODKLADY NATOMIAST Z KENT,PO PRZYLOZENIU PROMIENNIKA PO 40 MINUTACH JEST TAK SUCHY JAK I PO MIESIACU,SZLIFOWANIE NA SUCHO,PO SZLIFOWANIU GRZEJE JESZCZE RAZ 10 MINUT I ZNOW LEKKO NA KLOCKU 800 NA SUCHO ,gdyby cos ,jakas ryska jeszcze wyszla widac od radu ,potem ladnie wydmuchac,wilgotna gabka ladnie zebrac kurz i OGIEN DO KABINY!!!!!!!!!!!!!!!!! ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ :cool: KOCHAM MOJA PRACE :spoko: KABINA NAJ NAJ NAJ OSZCZEDNIEJSZA Z OSZCZEDNYM ZAMKNIETYM OBIEGIEM BLOWTHERM!!!!!!KOLEGA KUPIL TAKA 64 tys euro;ALE IDE SMIGAM BAZA 10 minut,wychodze ,pilotem przelaczam na (abluften) wylacza swiatlo, podgrzewa do 40 stopni i znow schladza,automatycznie wlacza swiatlo gdy baza jest sucha i gotowa do klaru,ide smigam cienko klar,po chwili drugi raz potem SUSZENIE I PERFEKT(JAK SIE SUSZY PISZE WYSOKI RACHUNECZEK ^^ ^^ TAK TAK ZARTUJE) .SZCZERZE TO MYM NAJWIEKSZYM ZMARTWIENIEM JEST ZNALEZIENIE LOJALNYCH PRACOWNIKOW,AMBITNYCH,TAKICH Z ZAPALEM;KTORYM PRACA ROBI PRZYJEMNOSC, jestem bardzo otwarty potrafie zadbac o ludzi docenic i sprowadzic na ziemie,tylko takich ktorzy mysla w pracy o pracy jest niewielu.W 99 ROKU PLANOWALEM ROZKRECIC WARSZTAT ;MIALEM MNOSTWO SAMOCHODOW NA PODWORKU,PORZADNE FURY ;WZIALEM DWOCH KOLEGOW I .........??????pracowalem pracowalem oni mogli dopiero w poludnie zaczac, po poludniu mieli sprawy do zalatwienia a potem mieli pretensje ze za samochod mieli miec 50 zl za czesc a maja tylko 200 za tydzien pracy, ale to byla porazka ja wczesnie robilem szpachle potem podklad i sniadanie,wtedy przychodzili MOI POMOCNICY pojedlismy posprzatali i oni musieli znow sprawe............,mialem 19 lat i postanowilem EWAKUOWAC SIE Z KRAJU,dostawalem samochody od goscia ktory ma pomoc drogowa i blacharnie dlatego pracy nie brakowalo,ale sil i odpornosci psychisznej;jak rowniez sprzetu i doswiadczenia gdybym mial jakiekolwiek wsparcie PSYCHICZNE BYLBYM W KRAJU PRAWDOPODOBNIE NA SWOIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ZALUJE EMIGRACJI:WPADL KLIENT Z NIEMIEC DAL MI KONTAKT NA NIEMCY I DWA DNI POZNIEJ SZPACHLOWALEM NA BUDOWIE W DE!!!!!!POTEM JEDNA LAKIERNIA DRUGA I PRZY ZWOLNIENIU CHCIELI MI RECE LAMAC :D :D :D ;I TAK DALEJ AZ ....................? pojawil sie PAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MADRY INTELIGENTNY;ULOZONY CZLOWIEK KTORY POMOZE MI OPUSTOSZYC BANK I RAZEM WYTAPETUJEMY SCIaNY TYMI STUZLOTOWKAMI W MOIM NOWYM WARSZTACIE :spoko: ;) .SERDECZNIE PANA POZDRAWIAM I ZYCZE WIELU DALSZYCH SUKCESOW ZAWODOWYCH JAK I ROWNIEZ W ZYCIU PRYWATNYM: PO KONTAKCIE Z PANEM CZUJE SIE JAKOS LEPIEJ!!!!!!!!ZNOW DOSTAJE MOTYWACJI

[ Dodano: 2011-02-13, 13:01 ]
TA KABINA TO TYLKO TAK NAPISALEM BO TO JUZ CHYBA O STOPIEN ZA WYSOKO ALE CHCE TYLKO BY PAN WIEDZIAL ZE ZNAM O DROBINE ROZNICE POMIEDZY OSZCZEDNOSCIAMI ZWIAZANYMI Z DROZSZYM KUPNEM A TANSZA EKSPLOATACJA SPRZETU I DROZSZYM MATERIALEM A OSZCZEDNOSCIA CZASU ,BO CZAS GRA TU GLOWNA ROLE NIE WSPOMINAJAC O JAKOSCI ,CO WIAZE SIE Z POWAZSZYM.POLSCY LAKIERNICY MAJA DUZE KLAPY "TAK TAK ZROBIMY ZO NA PRZYSZLY TYDZIEN A JESLI PAN MOGLBY DAC ZALICZKE......"po dwoch tygodniach dopiero wpychaja auto na warsztat bo stoi tak dlugo ze akumulator juz wyzional ducha.MOIM ATUTEM I PRZEPISEM NA SUKCE JEST OCZYWISCIE JAKOSC ALE ROWNIEZ "TAK TAK DO MAX.powiedzmy 4 dni samochod bedzie wyklepany ,polakierowany ,poskladany do odbioru,i prosze zostawic numer tel,"robilbym wszystko by w 3 dni byl gotowyTUTAJ BIORE AUTO W PIATEK WIECZOREM I W NIEDZIELE RANO GO ODSTAWIAM KLIENTOWI,co prawda fakt ze niektorzy mi wyliczaja pozniej "TYLE PIENIEDZY ZA JEDEN DZIEN??????????" BO WSZYSCY MYSLA ZE TYLKO LADNIE ROWNO WYSTARCZY PISTOLET TRZYMAC I AUTO SAMO DOPROWADZA SIE DO STANU PIERWOTNEGO :) ALE NAPRAWDE JESLI CZLOWIEK DOTRZYMUJE SLOWA TO OWOCUJE W OSZALAMIAJACYM TEPIE ,MAM TUTAJ JAK ROWNIEZ W KRAJU BARDZO DOBRA RENOME SLYSZE JUZ OD LAT DLACZEGO NIE OTWORZE TUTAJ WARSZTATU,moze brak wiary,moze to ciemnota ktora spowodowana jest klapkami na oczach bo czlowiek przez cale zycie tyra nie widzac swiatla dziennego i troche go pozniej przerasta ROZMOWA URZEDOWA i takie nazwy jak URZAD SKARBOWY i wiele innych.........mam w kraju DWIE FANTASTYCZNE CORKI DLATEGO PRAGNE DAC IM SIEBIE ,WIEM ZE WARSZTAT TYM BARDZIEJ NOWY KOSZTUJE CZAS,ale wazne by CORKI wiedzialy ze w kazdej chwili moga liczyc na TATE a nie tylko 5 WEEKENDOW W ROKU I TYDZIEN WAKACJI!!!!!!!!!!!!!! JAK PAN WIDZI JEST KILKA POWODOW KTORE NAPRAWDE MOTYWUJA MNIE DO WLASNEJ DZIALALNOSCI JAK ROWNIEZ PAN;MAM O TYM POJECIE I W CIAGU 4 LAT CHCIALBYM TYRAC NA SIEBIE I KAPKE KREDYTU, :D TAKIE JEST MOJE WSTEPNE WYOBRAZENIE.POZDRAWIAM JESZCZE RAZ :)
 

ZIEMBA
Wysłany: 2011-02-13, 16:39   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
Polski, troche dziwny jesteś człowiek ;) I prosze Cie pisz normalnie, czyli małymi literami. Bo mi, zresztą pewnie jak i większości, ciężko się czyta taką mieszankę dużych i małych liter.
 

obcy_69
Wysłany: 2011-02-13, 18:08   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
To poprostu euforyczny krzyk... :)
 

Benos77
Wysłany: 2011-02-13, 18:17   
0
UP DOWN

Posty: 133
Skąd: Szczecin
może tak być że po zderzeniu z rzeczywistością w Polsce wyłączy Caps Locka ;)
 

łysy73 
Wysłany: 2011-02-13, 19:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
ZIEMBA napisał/a:
Bo mi, zresztą pewnie jak i większości, ciężko się czyta taką mieszankę dużych i małych liter.
Ależ skądże.
Mi wcale.
Przy drugim -max trzecim- wersie odpuszczam sobie - opuszczam stronę i czytam inne posty w innym temacie.
No problem :)
Pozdro
 

polski
Wysłany: 2011-02-14, 17:29   
0
UP DOWN

Posty: 10
macie racje to "euforyczny krzyk" :D :D troche mi "lyso teraz" ale o wiele lzej!!!!!!! dobra dosyc zalenia sie i powiedzcie panowie az tak bardzo zle wyglada polski rynek?? woze samochody do PL i musze powiedziec ze jako klient jestem korekt,bez sciemy,ale kiedy czekam na samochod (nie wszedzie) trzy tygodnie gdzie sa do wymiany drzwi ktore tez daje i wystarczy przezbroic i polakierowac caly bok, do tego wymienic prog to o czym mowa ,to kicha ,czy nie???????? place za lakier 450 zl za element,jesli caly bok to ok.1300 ,mowie tylko lakier ,gosc robi dobrze ale bardzo dlugo,u innych znow jakosc jest do niczego nie mowiac ze auto upaprane ze musialem oddac do czyszczenia,i ciagle cos cenzura,terminy sa o wiele za dlugie,dlaczego tak jest??? jesli ktos paprze sie z trzema autami po pare elementow na kazdym miesiac czasu to wierze ze wszystko kleka a do tego wkurzony klient bo termin sie przeciaga mimo ze prawie miesiac na auto czeka!!!!! :rotfl: :roll:
 

obcy_69
Wysłany: 2011-02-14, 20:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
polski napisał/a:
jesli ktos paprze sie z trzema autami po pare elementow na kazdym miesiac czasu to wierze ze wszystko kleka a do tego wkurzony klient bo termin sie przeciaga mimo ze prawie miesiac na auto czeka!!!!!


Po przeczytaniu Twojej lektury ...rozumiem , ze naprawiasz caly bak w dwa dni..?
A te trzy wspomniane auta jestes w stanie zrobic w tydzien czasu..??
 

polski
Wysłany: 2011-02-14, 20:59   
0
UP DOWN

Posty: 10
obcy_69, z pelnym respektem .TAK , :) jestem w stanie to zrobic.nie chce pisac ze jestem taki szybki i taki naj naj,bo tak nie jest ale majac konkretny sprzet i podstawawa jest PROMIENNIKI ,......pobijalem tu rekordy w ilosci przygotowanych elementow na dzien ,co prawda to byl bardzo dlugi dzien ale patrzac na zarobek oplacalny :spoko: powiedz jest na polskim rynku firma KENT??? podlady od nich sa rewelacja,lekkie do szlifowania.,bok w A4 kombi od piatku wieczoru do nastepnego dnia 19tej mialem gotowy w miedzy czasie gdy podklad i lakier schnely robilem co innego i naturalnie w piatek tylko okleilem i rozebralem ,co trzeba,jesli chodzi z wymiana progu pelne dwa dni.PRZY PORZADNYM SPRZECIE I CZESCI.....z lakier....calej strony spokojnie bez szalenstwa ;)

[ Dodano: 2011-02-14, 21:06 ]
obcy_69, powiedz po mojej odpowiedzi ,usmiechnales sie ironicznie ?czy raczej starasz sie mi uwierzyc?

[ Dodano: 2011-02-14, 21:40 ]
obcy_69, wiesz,naprawde twoj pierwszy komentarz na moj temat jest trafiony,obudziles mnie prawde mowiac ,potraktowalem ten portal jak KACIK ZLAMANYCH SERC,glupio mi ale poprostu puscily mi nerwy :sciana: :tak: ,skomentuj jeszcze czy mi wierzysz w to ze mozna zrobic w takim tepie bok,jesli sie ze mna nie zgadzasz,wyloguje sie :spoko: ,to byl nieodpowiedni moment na zalogowanie sie tutaj ,wylalem zale i najgorsze ze nie mozna tego usunac co wypisalem ^^ ^^ ale tak czy inaczej NIKT nie odpowiedzal mi czy na polskim rynku naprawde takie stresy???? w rejonie TYCH musze czekac zanim przyjma auto nawet dwa miesiace ,BO TYLE PRACY.
 

Siekiera
Wysłany: 2011-02-14, 21:45   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 978
polski napisał/a:
jest na polskim rynku firma KENT???


Czy to o tą markę chodzi?
http://kenteurope.com/uk/...taloguehome.php
 

polski
Wysłany: 2011-02-14, 21:56   
0
UP DOWN

Posty: 10
czytam moje posty i sie czerwienie!!! PANOWIE,SORRY :D NERWY :D

[ Dodano: 2011-02-14, 21:59 ]
Siekiera, hej ,tak to ta firma,podklady w spray,i normalne dwuskladnikowe sa rewelacja!!!uzywales?sa na pl.rynku?
 

obcy_69
Wysłany: 2011-02-15, 07:55   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
[quote="polski"]obcy_69, powiedz po mojej odpowiedzi ,usmiechnales sie ironicznie ?czy raczej starasz sie mi uwierzyc? [/quot
Spokojnie ..to nie loza szydercow :cool:
Sam pracowalem na poczatku wedlug scenariusza ktory przytoczyles - codziennie do 23.00 - 24.00. Stad moja reakcja..(przerabiane na wlasnej skorze). Najgorsze byly letnie weekendy - siedzialem w lakierni, wachajac tylko zapach grilowanej karkowki z sasiedzkich bibek. Nie musze chyba pisac co sobie myslalem. Kazda praktycznie sobota konczyla sie o 23.00, po czym zimny prysznic, podpinalem przyczepe i o 1.00 w nocy wyjazd na coniedzielna gielde w Slomczynie, do ktorej mialem 300 km. Jak wielka polac zajmuje nie trzeba nikomu tlumaczyc, takze nachodzic sie trzeba bylo, poznosic graty. Najgorszym okresem byla zima...6 - 8 godzin na mrozie 15-20 stopni nie bylo przyjemne. Droga powrotna tez nie byla latwa..nie dosc, ze wsiadajac do cieplego auta praktycznie natychmiast mozyl sen..to perspektywa 300km do domu w zimowych warunkach, nie napawala optymizmem - wracalem okolo godziny 20 - 21..
Pisze to wszystko nie po to by Ciebie odwiesc od zalozonych planow - raczej by pokrzepic na duchu.
Jednak osobiscie..nigdy juz nie wroce do takiego trybu pracy..
I powiem Ci szczerze , ze zaluje tamtych lat - zdrowia , rodziny..

Ps..pracowalem w Niemczech, doskonale wiem czego oczekuja od pracownika z Polski. Wiem jak traktuja prace inne nacje pracujace na tamtym rynku - oby do pauzy. Wiem tez..jakie sa roznice rentownosci pomiedzy zakladami niemieckimi a polskimi (w jednym z nich pod Kolonia, na element przypadaly 4 godziny, wszystko poza bylo juz strata)..zaznaczam , ze wiekszosc elementow byla nowa. Takze z tym bokiem czesc prawdy piszesz..nie wiem tylko czy sam to rozbierasz , skladasz, polerujesz, pucujesz auto przed wydaniem.??
Takze ..zrob sobie szczegolowy biznesplan. Rozwaz za i przeciw , zebys sie nie przeliczyl. :)
 

polski
Wysłany: 2011-02-15, 16:58   
0
UP DOWN

Posty: 10
obcy_69, kurcze skasowal mi sie post dla CIEBIE,musze spadac wiec napisze....widze ze starasz sie mnie kapke zrozumiec,dzieki,emigracja to wegetacja...Ty to doskonale rozumiesz i wiesz ze nie mozna nikomu ufac wiec dlatego wylalem swoje zale na tym (jak powiedzialem wczesniej,nieodpowiednim)portalu.ale gdyby tutaj wiedzieli ze jest mi zle,zmotywowalo by ich by mnie dobic,a wole by zrobili to obcy :cool: :D rowniez zaluje. wyjazdu.....!biznesplan;tak;nie podejmuje pochopnie decyzji, Rozbieram i skladam sam ale wiem ze w pl nie dam rady na swoim; w tym tempie i sam,dlatego mam obawy co do znalezienia LOJALNEGO pracownika blacharza,pomocnika na lakiernie.....nie poleruje na lustro,tylko po syfkach.blacharke robi znajomy jest bardzo dobry ,wtakim ukladzie klapuje wszystko perfekt.czytajac logike PROJEKTERA ....jesli naprawde tak sie myle to chce by on mi to uswiadomil, :) ,pozdrawiam

[ Dodano: 2011-02-15, 20:43 ]
obcy_69, kurcze ,szukam cwiartki do vw scirocco 2010 rok,nie musi byc z podluznica,grunt by byl prog,A slupek,wewnetrzny i zewnetrzny do polowy przedniej szyby i mocowanie lewego blotnika,wszystko to naturalnie lewa strona.,kurcze szukam wszedzie i nic,jest na allegro ale,kretacz.a blacharz w pl.powiedzial ze WYGODNIEJ mu bedzie uzywana cwiartka niz nowe czesci,bo sobie wytnie jak chce;a co JA-KLIENT,trace swoj czas juz trzeci miesiac ,a jego cena to 3500 tysiaca , :D ,podluznica jest nienaruszona,czysta robota,a mimo to PLACZ.,nie rozumiem takiego czegos a do tego voll przed domem bo warsztat na dwa stanowiska i ciagnie dobrze bo dom buduje,stac go i dobrze ale nie rozumiem ze jest w stanie narzekac na NOWE CZESCI!!!!
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group