Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
pajk 
Wysłany: 2009-10-03, 07:18   Baza, aerograf, klar.
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 26
Witam wszystkich!

Jestem troszkę zielony jeśli chodzi o lakiernictwo i proszę was o pomoc. Zastanawia mnie pewna sprawa związana z lakierowaniem elementu, a następnie zrobienie na nim czegoś aerografem.
Załóżmy, że mamy elementy cały w świeżej bazie i po odparowaniu rozpuszczalnika zabieramy się za aerograf i następnie lejemy klar.
Ile czasu maksymalnie mogę przeznaczyć na aerograf??
Jeśli się nie mylę, to gdy będzie trwało to za długo w efekcie później będzie mi się klar łuszczyc w miejscach gdzie tego aerografu nie ma, a jest baza.
:help:
 

malarz
Wysłany: 2009-10-03, 08:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 206
Skąd: Bieszczady
Pamiętam ze był kiedyś na forum cały temat jak sobie radzić w takich sytuacjach ale nie wiem jak go znaleźć. Spróbuj poszukać. W skrócie powiem ci ze są sposoby na przywrócenie bazy "do życia". Używa się ponoć rozpuszczalników do cieniowania ale co i jak to ja ci nie powiem bo nie bawie sie w to.
 

pajk 
Wysłany: 2009-10-03, 09:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 26
No właśnie przeszukiwałem forum i nic konkretnego nie znalazłem w tym temacie.
W sumie to bazę przed aerografem mógłbym prysnąć klarem, a następnie go zmatować i zrobić na to aerograf i znowu klar. Z tym, że znowu rodzi się pytanie czy nie będzie spadać klar z części aerografu który został pryśnięty na początku i od tego momentu do momentu położenia klaru mija powiedzmy 12h. Nie jestem do końca przekonany, że będzie ok. (ale z tym chyba to muszę uderzyć do działu airbrush).
 

mebArth 
Wysłany: 2009-10-04, 12:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1796
Skąd: Kraków
Skoro zmatujesz powierzchnie przed aero i pomalujesz co tam chcesz, aero wyschnie i dasz klar to nie ma opcji zeby cokolwiek złaziło. Moze być problem przy nałozeniu klaru drugiego że może się zgryźć z poprzednim jescze świezym. Proponowałbym albo szybkie malowanie aero do 24h na bazie własciwej albo odczekanie kulku dni aż klar na własciwej bazie się utwardzi tak, żeby nowy klar go nie zżarł.
_________________
Bart
 
 

dooku 
Wysłany: 2009-10-04, 20:38   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 117
Skąd: Łódź
jak masz robic aero to sa wlasnie jak kolega pisal tylko 2 drogi:albo sie spieszysz i lakierujesz baze na gotowo a pozniej aerograf robisz choc jak robilismy golfa to ja lakierowalem o 16 maske a kolega o 5 rano skonczyl na niej aero walłem clar i na 6 do roboty ^^
albo robisz element n gotowo i clar i odczekaja chociarz dzien zeby wyschlo matujesz i wtedy walisz aero i znow bezbarwny.
btw. 2 sposob lepszy bo efek aero jest duzo glebszy :D
 

stek
Wysłany: 2009-10-04, 20:56   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 235
Skąd: ok kraków
dooku napisał/a:
jak masz robic aero to sa wlasnie jak kolega pisal tylko 2 drogi:albo sie spieszysz i lakierujesz baze na gotowo a pozniej aerograf robisz choc jak robilismy golfa to ja lakierowalem o 16 maske a kolega o 5 rano skonczyl na niej aero walłem clar i na 6 do roboty ^^
albo robisz element n gotowo i clar i odczekaja chociarz dzien zeby wyschlo matujesz i wtedy walisz aero i znow bezbarwny.
btw. 2 sposob lepszy bo efek aero jest duzo glebszy :D
Może masz rację, ale ja bym wybrał pierwszą opcje mniej roboty, kłade bazę w kolorze nadwozia, przecieram ściereczką, maluję aerogr. ( ok. 2 godz) przecieram i lakier bezbarwny. i nic sie nie łuszczy.pozdr.
 

LoboLoco 
Wysłany: 2009-10-05, 10:23   
0
UP DOWN



Pomógł: 13 razy
Posty: 660
Skąd: Silesia
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalować, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczył... Lepiej na baze daj klar i poczekaj aż wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, że jak coś spiepszysz to łatwiej ci będzie to poprawić lub usunąć z klaru niż z bazy.
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

stek
Wysłany: 2009-10-05, 19:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 235
Skąd: ok kraków
LoboLoco napisał/a:
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalować, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczył... Lepiej na baze daj klar i poczekaj aż wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, że jak coś spiepszysz to łatwiej ci będzie to poprawić lub usunąć z klaru niż z bazy.

witam, 2 godż, to tak przytoczyłem, ale faktycznie masz rację. nie wziąłem pod uwage spieprzenia czegoś. tu poprawisz a tam nie, pozdr.
 

przemo1972 
Wysłany: 2009-10-05, 20:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
LoboLoco napisał/a:
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalować, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczył... Lepiej na baze daj klar i poczekaj aż wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, że jak coś spiepszysz to łatwiej ci będzie to poprawić lub usunąć z klaru niż z bazy.

:spoko: Dokladnie.Bylo na ten temat duzo na forum, ale prosciej jest zalozyc nowy temat :D
 

LoboLoco 
Wysłany: 2009-10-06, 13:02   
0
UP DOWN



Pomógł: 13 razy
Posty: 660
Skąd: Silesia
"Spokojny wzrok jego i słowo dobre niczym latarnia w sztormów cyklonie, poprowadzi spragnionch spokoju duszy zaklętego w wiedzy ogólniedostępnej..." - LoboLoco ^^
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

Azvez
Wysłany: 2009-12-27, 21:39   
0
UP DOWN

Posty: 3
Dokladnie kolega na górze się wypowiedział perfekcyjnie. dopiero zaczynam zabawe z Airbrush, duzo mi dalo co tu przeczytalem, a znalazłem to przypadkowo :cool: xd . Pozdrawiam
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-06-07, 13:20   
0
UP DOWN
Dla przyjaciół Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
LoboLoco napisał/a:
Ciekawe co dasz rade w 2 godziny namalować, bez urazy ale bym na zbyt wiele nie liczył... Lepiej na baze daj klar i poczekaj aż wyschnie, potem walisz aero... kolejny plus jest taki, że jak coś spiepszysz to łatwiej ci będzie to poprawić lub usunąć z klaru niż z bazy.


Wtedy matowimy tą warstwę klaru?
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Siekiera
Wysłany: 2016-06-08, 13:06   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
Stary temat więc nie licz na odpowiedź @LoboLoco ;)
Ze swej strony mogę dodać że przynajmniej przetarcie włókniną miejsca gdzie będziesz nakładał nową bazę będzie mile widziane ;)
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-06-08, 14:06   
0
UP DOWN
Dla przyjaciół Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
Siekiera napisał/a:
Stary temat więc nie licz na odpowiedź @LoboLoco ;)
Ze swej strony mogę dodać że przynajmniej przetarcie włókniną miejsca gdzie będziesz nakładał nową bazę będzie mile widziane ;)


Tak tak nie spodziewałem się odzewu od konkretnej osoby. Dzięki za odpowiedź czyli tak:
Jesli mam pomalowany element bazą a chce mieć więcej czasu na aerograf to maluje normalnie lakierem bezbarwnym standardowo- następnie po wyschnięciu - przecieram go włókniną, kiedy namaluje motyw aerografem- po wyschnięciu mogę nałożyć jeszcze jedną warstwę lakieru bezbarwnego tzn. klaru. Ile miało by być tych warstw?
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Siekiera
Wysłany: 2016-06-08, 14:56   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
No można tak i z kilka razy ale robi ci się wtedy coraz grubsza warstwa a to ma swoje wady. Czym grubiej na elemencie tym łatwiej o jakiś odprysk. Jak będziesz cienkie warstwy klaru nakładał to ze 3-4 razy nie powinno być problemem.
A jeszcze co do matowania klaru. Włóknina może być jeżeli poprzednia warstwa była wylana na lustro bo jak już zrobiłeś morkę to lepiej zeszlifować papierem bo kolejna warstwa klaru uwypukli to co było pod spodem i efekt może być słaby.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group