Szukaj FAQ Album

Autor Wiadomość
pajk 
Wysłany: 2009-10-03, 07:18   Baza, aerograf, klar.
0
UP DOWN

Witam wszystkich!

Jestem troszkę zielony jeśli chodzi o lakiernictwo i proszę was o pomoc. Zastanawia mnie pewna sprawa związana z lakierowaniem elementu, a następnie zrobienie na nim czegoś aerografem.
Załóżmy, że mamy elementy cały w świeżej bazie i po odparowaniu rozpuszczalnika zabieramy się za aerograf i następnie lejemy klar.
Ile czasu maksymalnie mogę przeznaczyć na aerograf??
Jeśli się nie mylę, to gdy będzie trwało to za długo w efekcie później będzie mi się klar łuszczyc w miejscach gdzie tego aerografu nie ma, a jest baza.
:help:

malarz
Wysłany: 2009-10-03, 08:41   
0
UP DOWN

Pamiętam ze był kiedyś na forum cały temat jak sobie radzić w takich sytuacjach ale nie wiem jak go znaleźć. Spróbuj poszukać. W skrócie powiem ci ze są sposoby na przywrócenie bazy "do życia". Używa się ponoć rozpuszczalników do cieniowania ale co i jak to ja ci nie powiem bo nie bawie sie w to.

pajk 
Wysłany: 2009-10-03, 09:44   
0
UP DOWN

No właśnie przeszukiwałem forum i nic konkretnego nie znalazłem w tym temacie.
W sumie to bazę przed aerografem mógłbym prysnąć klarem, a następnie go zmatować i zrobić na to aerograf i znowu klar. Z tym, że znowu rodzi się pytanie czy nie będzie spadać klar z części aerografu który został pryśnięty na początku i od tego momentu do momentu położenia klaru mija powiedzmy 12h. Nie jestem do końca przekonany, że będzie ok. (ale z tym chyba to muszę uderzyć do działu airbrush).

mebArth 
Wysłany: 2009-10-04, 12:35   
0
UP DOWN

Skoro zmatujesz powierzchnie przed aero i pomalujesz co tam chcesz, aero wyschnie i dasz klar to nie ma opcji zeby cokolwiek złaziło. Moze być problem przy nałozeniu klaru drugiego że może się zgryźć z poprzednim jescze świezym. Proponowałbym albo szybkie malowanie aero do 24h na bazie własciwej albo odczekanie kulku dni aż klar na własciwej bazie się utwardzi tak, żeby nowy klar go nie zżarł.

dooku