Lakiernictwo samochodowe dla profesjonalistów i amatorów




Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
crystal
Wysłany: 2010-02-23, 18:42   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Matik napisał/a:
silnik powinien pocianąc te sprężarki przy odpowiednim przełożeniu

Zawsze przy odpowiednim przełożeniu pociągnie, ale tu chodzi bardziej o to że jak połączy paskami klinowymi to poślizg będzie powodował zmianę fazy sprężarek - bardzo nieeleganckie rozwiązanie.
Lepsze byłyby paski zębate, ale to nie jest takie popularne.
Jaka jest pojemność tych hs11? albo chociaż wymiary - wysokość całkowita i szerokość głowicy.
 

baki
Wysłany: 2010-02-23, 19:46   
0
UP DOWN

Posty: 32
sprężarka hs 11 , średnica tłoka 60 mm , skok 38 mm , pojemność skokowa 107cm^3 , z tą bańką 200 l nawet dwie sprężarki będą miały co robić :D
 

crystal
Wysłany: 2010-02-23, 20:00   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
W wersji z doprowadzeniem oleju czy własnym?
Z silnikiem 1,5kW 2 sprężarki mogą pracować na 1300rpm w 100% cyklu, ale wydajność będziesz miał poniżej 200l/min
 

baki
Wysłany: 2010-02-24, 21:18   
0
UP DOWN

Posty: 32
crystal, o jaką sprężarkę ci chodzi (dwutłokowy 424cc ) , czy to jest też sprężarka z jakiejś ciężarówki?
 

crystal
Wysłany: 2010-02-24, 22:10   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
HS21 z jelcza ma 424, ale jest jeszcze taka z chłodzeniem powietrznym i smarowaniem rozbryzgowym z jakichś maszyn sadowniczych.
 

pio_len
Wysłany: 2010-02-24, 22:24   
0
UP DOWN

Posty: 88
Sprężarka powietrza dwucylindrowa 602.07.901/904

Dane Techniczne:
Typ NDR
Śr. cylindra 75 mm
Skok tłoka 48 mm
Pojemność skokowa 424 cm3
Sposób smarowania TH rozbryzgowe
Chłodzenie Powietrzne
Ciś. robocze 900 kPa
Max. ciśnienie krótkotrwałe 1000 kPa
Obroty pracy max. 1900 min-1
Max. obroty krótkotrwałe 2100 min-1
cena 900 zł
Chyba o taka chodzi

sprezarki_jelcz 26664_image005.jpg
SPRĘŻARKA JELCZ SMAROWANIE CIŚNIENIOWE
Plik ściągnięto 6900 raz(y) 5,18 KB

sprezarki_26664_image006.jpg
SPRĘŻARKA SMAROWANIE ROZBRYZGOWE
Plik ściągnięto 6901 raz(y) 37,83 KB

 

crystal
Wysłany: 2010-02-24, 22:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Tak, ta pierwsza występuje jeszcze z inną głowicą - chłodzona wodą.
 

pio_len
Wysłany: 2010-02-24, 22:37   
0
UP DOWN

Posty: 88
Orientujesz się jak wygląda sprawa z częściami do takiej sprężarki (jelcz ) ceny .
 

crystal
Wysłany: 2010-02-24, 23:06   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Na pamięć nie znam ale to nie problem sprawdzić, są łatwo dostępne i tanie w porównaniu do takich samych urządzeń MAN, VOLVO.
 

Matik
Wysłany: 2010-02-25, 07:26   
0
UP DOWN

Posty: 73
http://www.moj-serwer.pl/moj-obraz.gif


Kompresor składany przeze mnie - butla lpg 100l i inne graty. Całość kosztowała ponad 600 zł ale pompa, silnik oraz wyłącznik to nówka, koszt takiego sprzętu na alledrogo to ok. 1500 zł

[ Dodano: 2010-02-25, 07:26 ]
Kod:
http://www.moj-serwer.pl/moj-obraz.gif

[ Dodano: 2010-02-25, 07:27 ]
http://www.fotosik.pl/pok...3bf154de9a.html


teraz zadziała

[ Dodano: 2010-02-25, 07:40 ]
nie kumam jak dodać zdjęcie ale mniejsza o to

Co do kompresora to przy tym przełożeniu nabija butlę 100l w ok. 2 min 45 sek.
Nie ma problemu ze startowaniem pod obciążeniem nawet 8 bar.
Pompa GPV 351A
Silnik 2.2 kw/ 2800 obr./min.

Jeszcze nie pomalowałem kompresora bo zimno było i nie chciało mi się siedzieć w garażu.

Moim zdaniem budowa kompresora to doskonała alternatywa dla kogoś, kto nie chce wydawać dużo kasy albo kupować sprzęt wątpliwej jakości z Biedronki.

Jak za tą cenę (pompa wylicytowana 300zł silnik po normalnej cenie 280zł + wyłącznik 70 zł) to chyba się opłaca. Ciężko kupić nowy kompresor o takiej wydajności, a ten ma nowe podzespoły, więc można uznać, że to nówka.

Miałem wrzucić fotki już dawno - ale skoro inni się chwalą własnymi wynalazkami to również pokazuje swoje wypociny. ^^
 

Travolta 
Wysłany: 2010-02-25, 20:09   
0
UP DOWN


Posty: 100
Skąd: Radom
Matik napisał/a:
Co do kompresora to przy tym przełożeniu nabija butlę 100l w ok. 2 min 45 sek.
Nie ma problemu ze startowaniem pod obciążeniem nawet 8 bar.
Pompa GPV 351A
Silnik 2.2 kw/ 2800 obr./min

Czy to nie jest za małe przełożenie jak na tą pompę?
Jakie obroty wychodzą na pompę?
Jakiej średnicy ma pan koło pasowe na silniku
Co to jest przy wyjściu powietrza z kompresora? poxylina?
Próbował pan uzyskać większe ciśnienie niz 8 bar?
Mam identyczną pompę ale nie mam jednej butli tylko dwie 65 i 75l chciałem je połączyć jedna na drugiej i całosc potem ukryć za blacha Tak mniej więcej ma to wyglądać (5 min w paincie)

Tylko czy sie opłaca Narazie staram sie jeszcze znaleźć jakąś większą butle ale ciężko jest
Czekam na odp w sprawie butli 180l tylko czy nie będzie zadurza do tej pompy? A może do lakierowania elementami tak jak ryba Civica wystarczyła by sama jedna butla 75l?
_________________
to nie prawda ze obama nie lubi hopcoli ;)
 

Matik
Wysłany: 2010-02-26, 08:11   
0
UP DOWN

Posty: 73
Travolta, odpowiadam na Twoje pytania kolego (nie pisz do mnie per pan - nie jestem taki stary ^^ , chociaż miło wejść na forum pełne kulturalnych, chętnych do pomocy i udzielania rad ludzi)

1. Obroty optymalne podane przez producenta jak wiesz to 1150/min a u mnie jest 1206/min, co daje przełożenie 2,4 : 1. Jakoś tak, dokładnie nie pamiętam.

2. średnica koła na silniku to 112 mm - silnik 2800 obr./min.

3. Jeśli chodzi Ci o wyjście z kompresora pod wyłącznikiem ciśnieniowym to jest to poprostu "tłusty" spaw - kilka warstw spawu dla pewnej szczelności.

4. Bez problemu nabijesz 12 bar (tylko po co - do lakierowania niepotrzebne takie ciśnienie). Pompa wytrzyma nabijanie do 12 bar, poza tym ważna jest tu przede wszystkim moc silnika.

Z tego co pamiętam to już pisaliśmy na PW. Kupiłeś butle holenderskie. Może poszukaj większej takiej jak się montuje w polsce - z jednym dużym otworem. Już mówię co z nim zrobić.
Kupujesz śrubunek 2" w obi (składa się z trzech elementów, zobacz na alledrogo jak to wygląda) koniecznie stalowy a nie żeliwny, bo go nie wspawasz. Jedna część wchodzi niemal idealnie do otworu w butli (jest ona gwintowana na 2"). Wspawasz ją i do tego kupujesz korek 2" i masz spust kondenstatu (wody) z kompresora. Wejście i wyjście z butli wywiercisz gdzie Ci pasuje i wspawasz mufę stalową "do wspawania" 1/2" lub rurę 1/2" jesli potrzebujesz gwint zewnętrzny.

Jeśli chodzi Ci o ciągłe lakierowanie to jest to przede wszystkim uzależnione od wydajności pompy (z tego co liczyłem to ok. 270l/min na wyjściu) a mniej od wielkości zbiornika. Zbiornik ma za zadanie przede wszystkim magazynowanie ciśnienia wymaganego aby dane narzędzie mogło poprawnie pracować oraz "tłumi pulsacje" powietrza spowodowane pracą pompy.

Myślę, że 75l spokojnie starczy do amatorskich poczynań przy zastosowaniu tej pompy (silnik rozumiem masz 2,2kw jak zaleca producent - chociaż widziałem na alledrogo kompresory w zestawie z tą pompą i silnikiem 1,5kw). Generalnie producent zaleca do niej zbiornik od 50l do 150l. Możesz zmontować to podobnie jak ja, a tą drugą butlę 65l postawić na trzech nogach i zrobić wyjście (wspawać mufę 1/2") na szybkozłączkę jako dodatkowy zbiornik powietrza w razie potrzeby.

Jeśli będziesz miał jeszcze jakieś pytania to pisz w temacie lub na PW. Chętnie odpowiem. A i jeszcze jedno, jeśli nie kupiłeś jeszcze wył. ciś. to kup taki 4-drożny, nie jest droższy od zwykłego a masz juz jakieś wyjścia na zawór bezpieczeństwa, manometr i szybkozłączkę.
 

Travolta 
Wysłany: 2010-02-26, 15:56   
0
UP DOWN


Posty: 100
Skąd: Radom
Dzieki za wyczerpująca wypowiedz na moje pytania Zrobie to na tej butli 75l i najwyżej tak jak mówisz postawie za sciana na nózkach drugą butle (i więcej miejsca i ładniej)
Matik napisał/a:
4. Bez problemu nabijesz 12 bar (tylko po co - do lakierowania niepotrzebne takie ciśnienie). Pompa wytrzyma nabijanie do 12 bar, poza tym ważna jest tu przede wszystkim moc silnika

Tak pytam z ciekawosci jakbym chciał kiedys cos pomyslec o piaskowaniu (tez amatorsko) ;) Dzieki za odpowiedzi Ide szukac silnika 2800 obr Bo mam same 1400 :/ a wtedy koło pasowe musiało by miec prawie tyle co koło na pompie ;/
_________________
to nie prawda ze obama nie lubi hopcoli ;)
 

Matik
Wysłany: 2010-02-26, 17:41   
0
UP DOWN

Posty: 73
Jak zrobisz to tylko na 75l i wspawasz kółka to zyskasz dodatkowo mobilność sprzętu. Pozdrawiam.
 

crystal
Wysłany: 2010-02-26, 18:00   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Albo wózek osobny i modularność - możliwość żonglowania podzespołami.
 

Travolta 
Wysłany: 2010-02-26, 20:07   
0
UP DOWN


Posty: 100
Skąd: Radom
Doradźcie mi jaki mam wybrać presostat do takiego kompresora żeby w razie "w" i piaskowania mógłby wyłączać kompresor przy 12bar ale zeby nie wyłaczał go cały czas wystarczy zeby mój kompresor pompował mi to 8bar tylko okazyjnie 12 Czy takie presostaty jak MDR 4/11 http://www.allegro.pl/ite..._mdr4_400v.html maja możliwość regulacji?
Bo np sa jeszcze LCA3 gdzie już zakres regulacji jest zróżnicowany

W przypadku MDR4 nie podoba mi sie ze on załacza sie przy 8bar a wyłacza przy 10
wolałbym żeby załączał się przy 4
Tylko moze ja zle rozumiem działanie takiego presostatu?
_________________
to nie prawda ze obama nie lubi hopcoli ;)
 

przemos10
Wysłany: 2010-02-26, 22:43   
0
UP DOWN

Posty: 12
Witam :)
Mam pytanie ponieważ chciałbym zrobić sprężarkę mam silnik trójfazowy( ogólnie z silnikami problemu raczej nie będzie), wyłącznik ciśnieniowy się kupi i tam inne rzeczy. Pytanie dotyczy zbiornika ponieważ mam ok 300l hydrofor i nie wiem czy on wytrzyma ciśnienie w granicach 8/9 bar Boję się żeby go nie rozpierniczyło przy takim ciśnieniu. Sprężarką chciałbym np. pomalować skutera i miałaby mi służyć do użytku codziennego... I lepiej by było gdyby można do niej nabić ok 9 bar no ale czy to wytrzyma Aha mam tą całą sprężarkę z ciągnika ruskiego i wydaje mi się że dało by to rade no ale powiedzcie co o tym sądzicie i gdzie można kupić tanio dobry mocny ok 100l zbiornik... Aha a co z butlami LPG używanymi jak to spawać żeby to nie wybuchło...?? Tak jak napisałem chciałbym pomalować skutera i sprężara miała by mi służyć na co dzień... Z góry dziękuję :)
 

crystal
Wysłany: 2010-02-26, 23:48   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Travolta napisał/a:
W przypadku MDR4 nie podoba mi sie ze on załacza sie przy 8bar a wyłacza przy 10

Sprawdzałeś karty katalogowe pod kątem zakresów regulacji?
przemos10 napisał/a:
mam ok 300l hydrofor i nie wiem czy on wytrzyma ciśnienie w granicach 8/9 bar

Sprawdź czy są gdzieś nabite cechy, oceń stan techniczny czy zbiornik może od nich odbiegać.
Gdzieś na forum było o rozrywających się hydroforach, siejących spustoszenie.
Butle LPG są git, mają próbę na 30bar, wg mnie bez spawania można się obejść tylko musisz dorobić dekiel na sześć śrub z odpowiednimi złączami zamiast wielozaworu.
 

Matik
Wysłany: 2010-02-27, 06:55   
0
UP DOWN

Posty: 73
przemos10, jedź na złom, wybierz butle, gość nie może Ci jej sprzedać z gazem a co z nim zrobi to Cię nie obchodzi.
Jak już będzie pusta to robisz tak.
1. zalewasz ją wrzątkiem (tak z 5l wlej) - resztki gazu odparują pod wpływem ciepła.
2. do spawania zalewasz ją wodą (najlepiej do pełna jak się da, choć ja zalałem na 1/3 i jak widać jestem jeszcze na tym świecie). Ale na poważnie. W rzeczywistości po zalaniu i przepłukaniu wrzątkiem, wylaniu wody i przewietrzeniu nie ma prawa się nic stać. Nie wybuchnie, bo nie będzie już tam gazu ale dla pewności powinno się zalewać wszystkie zbiorniki na paliwo wodą przed spawaniem.
Moja butla ma wybite 4.5 Mpa,czyli 45bar - takie butle doskonale nadają się na kompresor.

Jeszcze jedno. Jaką masz sprężarkę: jedno- czy dwutłokową???
Jeśli jednotłokowa to moim zdaniem zbiornik ok50l, chyba że się upierasz to 75l też będzie ok, ale jak dla mnie to górna granica możliwości takiego agregatu.

[ Dodano: 2010-02-27, 06:59 ]
crystal, ciężko obejść się bez spawania bo trzeba dorobić jeszcze spust wody na dole. Przecież kolega nie będzie rożbierał co chwilę całego kompresora, żeby wodę wylać. Druga sprawa jeśli postawi butlę otworem na wielozawór do góry to też tego nie zrobi, bo po przeciwległej stronie butli, na dole będzie miał spaw a tam wiercił nie będzie. Wyżej opisałem jak inaczej z tego wybrnąć, już nie będę znowu Was zanudzał. ;)

[ Dodano: 2010-02-27, 07:10 ]
Travolta, ja mam taki jak pewnie zauważyłeś
http://allegro.pl/item930..._230v_lodz.html
jest ok i jest 4 drożny.

Szczerze powiedziawszy to nie jestem przekonany czy będzie można piaskować takim sprzętem. Podobno "sposobem można nawet jeża wy...ać" ale nie musi to być najprzyjemniejsza rzecz. Moim zdaniem zbyt mała wydajność agregatu. Ja nawet nie myślałem o piaskowaniu ale na pistolu do przedmuchiwania mam 4mm dyszę i przy zamiataniu garażu (po wyłączeniu już kompresora) ciśnienie szybko spadało, więc nie sądzę żeby starczyło na dłuższe piaskowanie.
 

crystal
Wysłany: 2010-02-27, 13:07   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Matik napisał/a:
ciężko obejść się bez spawania bo trzeba dorobić jeszcze spust wody na dole

Chodziło mi żeby gniazdo wielozaworu było na dole i w nim spust.
 

przemos10
Wysłany: 2010-02-27, 14:26   
0
UP DOWN

Posty: 12
Matik to jest sprężarka od ciągnika ruskiego jednotłokowa... A gdzie można by kupić sprężarkę od jelcza ?? Na złomie takie rzeczy mogą mieć?? Wracając do tego zbiornika hydroforowego to pisze na nim że ciśnienie obl. to 0,85 MPa ale data jego produkcji to 1986 więc może być zardzewiały... Chyba spróbuję z tą butlą LPG a jakby wystarczyło kasy to i kompresor jakiś by się kupilo.
 

marer 
Wysłany: 2010-02-27, 17:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 260
Skąd: Podkarpacie
Witam
Kiedyś też się borykałem z budową sprężarki .
Zrobiłem sprężarkę z silnika od maluch :) .
Tzn. mam złożoną do niej silnik 5,5 kw tylko nie mam zbiornika , bo do niej trzeba przynajmniej baniak 200 litrów.
Szukając tego zbiornika międzyczasie kupiłem oryginalną sprężarkę 2 tłokowa , 2 stopniową o wydajności 500 litrów.
Jeśli ktoś jest zainteresowany budową sprężarki z silnika od malucha mogę wytłumaczyć co i jak.

DSCF4400.JPG
Zdjęcie sprężarki :)
Przepraszam za bałagan :)
Plik ściągnięto 360 raz(y) 598,42 KB

 
 

f_maciej
Wysłany: 2010-02-27, 18:00   
0
UP DOWN

Posty: 172
marer, pisz tutaj o budowie takiej sprężarki ;)

Tania alternatywa, ale do ilu atmosfer taki silnik może nabić butlę? Jak szybko nabije butlę 200litrów?
Jak można to proszę więcej zdjęć, tutaj albo na PW ;)
 

Travolta 
Wysłany: 2010-02-27, 18:16   
0
UP DOWN


Posty: 100
Skąd: Radom
Na zdjęciu to ta sprężarka wygląda jakby dawała z 1000l na minute :spoko: Fajny projekt Jeśli można to może załóż nowy temat o budowie takiej sprężarki bo wydaje mi się ze on się nieźle rozwinie :cool:
Przyłączam się do pytania do ilu atmosfer bije taka sprężarka?
_________________
to nie prawda ze obama nie lubi hopcoli ;)
 

Matik
Wysłany: 2010-02-27, 21:29   
0
UP DOWN

Posty: 73
przemos10,
przemos10 napisał/a:
Wracając do tego zbiornika hydroforowego to pisze na nim że ciśnienie obl. to 0,85 MPa ale data jego produkcji to 1986 więc może być zardzewiały...


Wywal to - nie nada się - szkoda ryzykować zdrowiem.

Zobaczcie jaki to może mieć pie....nięcie

http://kompresory.blogspo...-sprezarki.html

[ Dodano: 2010-02-27, 21:41 ]
A tu kompresor na bazie silnika od malciniego
http://kompresory.blogspo...-sprezarki.html
ładnie nabija - pewnie ok 500l/min

No a co do samoróbek to również wg. reklamy serwisu są niebezpieczne.
Choć to zależy głównie od materiałów i wykonania. Czytłem gdzieś, że jeszcze nie tak dawno temu (PRL - osobiście nie pamiętam za wiele z tych czasów) z powodu braku możliwości kupna kompresora, często warsztaty pracowały właśnie na samoróbkach na bazie sprężarki od jelcza czy ikarusa, bo to chba ta sama ale nie jestem pewien.

[ Dodano: 2010-02-27, 22:25 ]
http://www.youtube.com/watch?v=LLhrqU1rL30
 

przemos10
Wysłany: 2010-02-27, 22:56   
0
UP DOWN

Posty: 12
Matik a jeżeli kupiłbym butlę LPG to jaką spawarką to spawać żeby później było pewne?? Znajomy ma tlenówkę natomiast ja mam zwykłą ale tlenówką powinno być git??
Jaką lepiej kupić sprężarkę od jelcz ze smarowaniem rozbryzgowym czy ciśnieniowym??
 

Matik
Wysłany: 2010-02-28, 00:14   
0
UP DOWN

Posty: 73
http://www.youtube.com/watch?v=M0cWzmJW-tM

tu inny kompresor na bazie malczana - poprzedni link chyba nie trafiony

przemos10 napisał/a:
Matik a jeżeli kupiłbym butlę LPG to jaką spawarką to spawać żeby później było pewne?? Znajomy ma tlenówkę natomiast ja mam zwykłą ale tlenówką powinno być git??


przemos10, ja spawałem zwykłą spawarką transformatorową na elektrodę (chyba 200zł kosztowała, nie wiem jakie są teraz ceny). Najlepiej używać elektrod o dużej średnicy 3.2 lub 4.0. Ma być zrobione dobrze i szczelnie. Ja spawałem spaw koło spawu i na to jeszcze jedna warstwa pomiędzy poprzednie spawy. Twoja spawaraka wystarczy. Spawasz bez pośpiechu pamiętając o usuwaniu żużlu po każdym spawie. Jak nie usuniesz i będziesz na to spawał to może być nie szczelne i oczwiscie zapomnij o jakiejkolwiek wytrzymałości.

przemos10 napisał/a:
Jaką lepiej kupić sprężarkę od jelcz ze smarowaniem rozbryzgowym czy ciśnieniowym??


Rozbryzgowym, bo jak będziesz miał ze smarowaniem cisnieniowym z silnika to musisz albo pompe oleju dorobić albo przerobić ją na rozbryzgową co nie ma sensu jeśli możesz kupić rozbryzgową. Może poszukaj typowej pompy do kompresora z wiatrakiem bo kupno sprężarki od samochodu ciężarowego nie koniecznie musi się opłacać. Spróbuj coś wylicytować. Może będzie nawet taniej.
 

marer 
Wysłany: 2010-02-28, 08:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 260
Skąd: Podkarpacie
Dla wszystkich zainteresowanych budową sprężarki z malca podaję link:

http://www.elektroda.pl/r...7543&highlight=


Edit by Bodzio

http://www.elektroda.pl/r...807543-300.html

Zdjęcia ukończonego kompresora w połowie strony. Kolejne nowe tematy o budowie kompresorów będą lądowały w koszu.
 
 

Travolta 
Wysłany: 2010-03-01, 02:36   
0
UP DOWN


Posty: 100
Skąd: Radom
marer napisał/a:
Zdjęcia ukończonego kompresora w połowie strony. Kolejne nowe tematy o budowie kompresorów będą lądowały w koszu.

To jak wyląda gotowy kompresor to my wiemy zasada wydaje mi sie podobne dla wszystki Projektów DIY wazniejsze jest jak go zbudowac (Co jest bardzo dobrze opisane na pierwszych stronach Głowica itp).
Według mojego mniemania to takich skończonych tematów powinno być wiecej i powinien powstac jakis dział DIY w podforum Warsztat z takowych i innych projektóe
No chyba ze moderatorem zostanie pan na P I tak jak pewien pan z wąsikiem bedzie chciał wykasować wszystkich Domowych nie rasowych lakierników którzy beda chcieli stwozyc cos sami :> ^^

Ogólnie sorry ze sie czepiam byłme na melanzy I jak wróciłem to musiałem zajzec na ulubione forum :spoko:
A ja po rudej zawsze sie czepliwy robie :cool:

Edit by Bodzio
Jak chcesz mieć więcej tematów o samoróbkach i DIY, to wejdź na stronę elektroda.pl Znajdziesz tam dużo takich tematów... a tutaj na forum powielać tego co jest w internecie nie będziemy, bo robi się syf... jak komuś się nie chce ruszyć mózgownicą to niech usiądzie w domu, wypije piwko i kupi przez internet z gwarancją kompresor... A jak będzie chciał coś jednak zrobić to znajdzie wszystko co mu potrzebne.
_________________
to nie prawda ze obama nie lubi hopcoli ;)
 

baki
Wysłany: 2010-03-01, 14:07   
0
UP DOWN

Posty: 32
wie ktoś może coś o sprężarce ze zdjęcia
1, czy to jest hs 21 czy hs 31
2 , czy zawory w głowicy są blaszkowe czy te ze sprężynkami
3, jak dorobić rozbryzgi zeby jakoś to było smarowane
4, czy na czopach wału są panewki czy łożyska toczne
5 czy w sprężarce dwucylindrowej trzeba dorobić odpowietrzenie
Wiem ze troche dużo pytań ale widzę ze jest tu paru znawców tematu więc może ktoś pomoże , z góry dziękuję :help:

936574427.jpeg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 133,05 KB

 

f_maciej
Wysłany: 2010-03-03, 20:05   
0
UP DOWN

Posty: 172
Podbiję pytania bakiego, dzisiaj znalazłem u siebie takie cudo:


Jak rozpoznać czy to jest HS21 czy HS31??
Jaką wydajność ma ta sprężarka? Butla 80L będzie chyba w sam raz do takiej sprężarki??
Gdzie na necie można kupić do niej głowicę i uszczelki?? Szukałem przez google i nie potrafię znaleźć :sciana: :sciana:

Opłaca się w ogóle bawić z taką sprężarką?
 

pio_len
Wysłany: 2010-03-03, 20:19   
0
UP DOWN

Posty: 88
Jak rozpoznać sprawdź pojemność skokową jak będzie 424 to Hs 31 z głowicą będzie problem
ale uszczelki dostaniesz bez problemu .Co do wydajności jak będzie to HS 31 to 424 *1400obr = 593
wydajności teoretycznej . Więc wydajność jak w oryginalnej sprężarce ze zbiornikiem 270 L .Co do smarowania polecam smarowanie ciśnieniowe zagwarantuje długie życie kompresora . A tu masz uszczelki http://anset.pl/uszcz.php .
 

f_maciej
Wysłany: 2010-03-03, 20:56   
0
UP DOWN

Posty: 172
pio_len napisał/a:
Jak rozpoznać sprawdź pojemność skokową jak będzie 424 to Hs 31 z głowicą będzie problem
ale uszczelki dostaniesz bez problemu


No i według obliczeń ze wzoru znalezionego w sieci wyszło mi 441,5625 :D ale nie mierzyłem cyla suwmiarką, tylko zwykłą metrówką więc, pewnie dlatego taki zysk ;)

Uszczelki już znalazłem w kilku miejscach na necie,ale głowicy nie mogę znaleźć :sciana: :sciana:

pio_len napisał/a:
wydajność jak w oryginalnej sprężarce ze zbiornikiem 270 L

Taka wydajność bardzo mi się podoba, prawdopodobnie złożę ten kompresor do kupy, chyba,że ktoś ma stanowcze argumenty przeciw ;)




Gdybym mógł dałbym Ci gwiazdkę, a tak nie mogę... :/
 

baki
Wysłany: 2010-03-09, 21:26   
0
UP DOWN

Posty: 32
f_maciej, widzę że mam podobną sprężarkę do twojej , moją kupiłem niedawno , po rozebraniu jej na części wszystko się wyjaśniło , sprężarka to hs 21 , zaworki w głowicy są blaszkowe ( nie wiem czy to dobrze czy zle ) , niestety wszędzie panewki . Ponawiercałem korbowody i czopy wału , mam nadzieję że jakos to będzie smarowane , zalałem olejem 15w40 , jutro może zamontuje ją do baniaka , jak sie wyrobię to dam znać jak to dmucha :!:
 

crystal
Wysłany: 2010-03-09, 22:04   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
baki napisał/a:
zaworki w głowicy są blaszkowe ( nie wiem czy to dobrze czy zle )

Wytrzymują dłużej.
baki napisał/a:
niestety wszędzie panewki . Ponawiercałem korbowody i czopy wału , mam nadzieję że jakos to będzie smarowan

Nie myślałeś o smarowaniu wymuszonym?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-03-10, 01:43   
0
UP DOWN


Pomógł: 37 razy
Posty: 2491
Skąd: Łódż
Witam! Jeśli mogę coś dodać to części do tych sprężarek HS są dostepne w sklepie producenta FOS POLMO w Łodzi. Pozdrawiam!
 

f_maciej
Wysłany: 2010-03-10, 08:53   
0
UP DOWN

Posty: 172
Moja to na pewno HS31, ciężko było dostać głowicę, to popytałem w kilku miejscach i mam teraz HS21 w eleganckim stanie ;)

Zamiast pasków klinowym chciałbym założyć szpeję i połączyć wałek silnika z wałkiem sprężarki, silnik 3kW 1500obr czy jakiś większy??
 

crystal
Wysłany: 2010-03-10, 12:09   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
4kW 1400rpm
 

f_maciej
Wysłany: 2010-03-14, 13:29   
0
UP DOWN

Posty: 172
baki, sprawdzałeś już jak to hula?

Zawór bezpieczeństwa może być taki??
http://allegro.pl/item954..._3_8_10bar.html

Czym wyciąć dziury w zbiorniku do wspawania mufek?? Palnikiem gazowym?
Nyple i mufki chyba mogą być ze sklepu hydraulicznego?
  
 

buttiewtz82 
Wysłany: 2010-03-14, 13:34   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 29
f_maciej napisał/a:
bakiCzym wyciąć dziury w zbiorniku do wspawania mufek?? Palnikiem gazowym?

Wywiercic wiertarka :spoko:
 

gizbern 
Wysłany: 2010-03-14, 13:55   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 99
Skąd: Częstochowa-Poland
Taka zwykła mufka od centralnego ogrzewania to się nie nadaje do spawania,musi być króciec wykonany ze stali.
Zamiast nypla proponuje przyspawać kawałek nagwintowanej rurki 1/2".
_________________

 
 

crystal
Wysłany: 2010-03-14, 14:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
f_maciej napisał/a:
Zawór bezpieczeństwa...

Lepszy taki z oczkiem, można wypuścić nim powietrze i sprawdzić czy sie nie zapiekł(czy cośtam)
 

front247
Wysłany: 2010-03-14, 14:21   
0
UP DOWN

Posty: 125
A ja mam pytanie do Was,jak dobrac spręzarke do silnika?
Bo z tego co czytalem to musi byc kolo pasowe,pasek klinowy...tylko nie bardzo rozeznaje się w przelozeniach itd.
Chciałem zrobic tak,kupic butle 50 l...osobno silnik i sprezarke,żeby nie kupowac chiczyka tylko zlożyć z osobnych elementow lepszej jakości.
Tutaj np sprezarka
https://ssl.allegro.pl/item942930161_sprezarka_pompa_kompresor_gpv_2065b_351_l_mi.html

zalecają do niej silnik 2,2 kW,czyli mogę kupić obojetnie jaki o tej mocy np. https://ssl.allegro.pl/item944302676_silnik_elektryczny_2_2_kw_230_380_v_1430_obr_min.html


,zalozyć pasek klinowy i bedzie to sprawnie działac czy trza to jakoś inaczej dobierac?
Butle 50 l mam specjalnie do spręzarki.
pozdrawiam
 

crystal
Wysłany: 2010-03-14, 14:39   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Masz 3 fazy?
 

front247
Wysłany: 2010-03-14, 14:59   
0
UP DOWN

Posty: 125
crystal,jasne że nie...w gre wchodzi tylko 230v.
Powiem tak ja już w 99% bylem pewny zakupu expo 50l 2 tłoki,ale po tym temacie zastanawiam się czy nie złozyc w podobnej cenie ,wydajnośc myślę podobna ale jakośc podzespołów lepsza.
230v:)
Potrzebuję 200-250 litrow na minute(taki mam pistolet już kupiony.Speedway),i 2-3 minuty stabilnego cisnienia ..nic ponad to
 

crystal
Wysłany: 2010-03-14, 15:40   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Aha, bo podałeś link do 3 fazowego.
Niestety jednofazowe są droższe, i jak ja bym miał kupować to nowy i made in pl a nie 100pln mniej za chinola z alegro.
Jeśli jedna faza to chyba nie masz wyjścia, 2,2kW to max.
W sklepie z silnikami powinni mieć asortyment kół pasowych więc od razu kupisz odpowiednie(dowiedz się jakie jest na tej pompie), przy takiej średnicy na pompie silnik prawdopodobnie będzie 2800rpm.
 

front247
Wysłany: 2010-03-14, 15:50   
0
UP DOWN

Posty: 125
acha czyli tam gdzie bym kupował spręzarke,to mi podadzą wsio? ok
dzieki

albo takie cos,od Kupczyka to uz chyba nie Chinczyk;
https://ssl.allegro.pl/item949249944_pompa_sprezarka_kompresor_k_300.html
tylko że oni nie piszą realnej wydajności ...w teorii 295 a w praktyce moze 150...
 

crystal
Wysłany: 2010-03-14, 16:00   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
https://ssl.allegro.pl/item949249944_pompa_sprezarka_kompresor_k_300.html napisał/a:
DANE TECHNICZNE :

* jednocylindrowa,dwutłokowa, jednostopniowa

WTF? jakiś boxer?

Tam gdzie będziesz kupował silnik dobierzesz wszystko pod warunkiem że będziesz znał parametry pompy włącznie ze średnicą koła pasowego.
Najpierw dowiedz się o pompę, później o całą resztę i jak wszystko się zgadza to zacznij kupować
 

caci 
Wysłany: 2010-03-14, 16:13   
0
UP DOWN


Posty: 155
front247 napisał/a:


albo takie cos,od Kupczyka to uz chyba nie Chinczyk;
https://ssl.allegro.pl/item949249944_pompa_sprezarka_kompresor_k_300.html
tylko że oni nie piszą realnej wydajności ...w teorii 295 a w praktyce moze 150...


chcesz cos podobnego do expo 2tłokowego ktory ma ok 240l a tutaj dajesz za samą pompę 450zl a gdzie reszta? I dostaniesz na koncu kompresor ktory bedzie dawal 180-200l/min na wyjsciu... czy to ma sens ?
 

front247
Wysłany: 2010-03-14, 16:19   
0
UP DOWN

Posty: 125
no własnioe rozwazam ten sens ;) ,po prostu myslałęm ze ten sprzet będzie bardziej zywotny od expo...przy prawie podobnej cenie
Rzeczywiście kupno wszystkich częsci oddzielnie to jakieś 900-1000 zl. Złożenie do kupy to pikus..
Ok wiem wszystko podejme jakąś decyzje:)
dzięki i pozdrawiam
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania