Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: DrCruel 2014-02-05, 19:10
Autor Wiadomość
325i
Wysłany: 2010-04-27, 09:39   Bardzo potrzebna pomoc w doborze materiału na klasyka
0
UP DOWN


Posty: 25
Witam. Panowie może w skrócie przedstawię mój problem. Posiadam autko (BMW Baur TC e30, błękit metalik) i rozpocząłem jego remont, nie ma dużo problemów z blacharką natomiast mam problem z lakierami. Auto musi być zrobione w takiej samej technologii jak oryginał (chcę rejestrować na żółte tablice etc.). No i w tym miejscu rodzą mi się na chwilę obecną dwa problemy:
1. czym jest pomalowana podłoga od wewnątrz, to co stwierdziłem-nie ma na pewno klaru, bardzo łatwo zarysować, charakterystycznego "metaliku" też nie widzę, więc co to jest za lakier (praktycznie chyba to samo co błotniki tył od wewnątrz)?

http://img28.imageshack.us/img28/831/img2174u.jpg
http://img202.imageshack....16/img2177q.jpg
http://img338.imageshack....02/img2178d.jpg
http://img191.imageshack....23/img2191q.jpg
http://img26.imageshack.u...3/img2197li.jpg


2. problem identyczny tylko dotyczy karoserii pod błotnikami (jakiś podkład? jeżeli tak to jaki?).

http://img268.imageshack....2/img2039vc.jpg
http://img21.imageshack.u...5/img2042vm.jpg
http://img338.imageshack....71/img2044v.jpg

Tak wygląda miejsce "wydarte" do gołego, ten sam podkład (ocynk, "ten podkład", baza i klar-dobrze widze?):

http://img185.imageshack....46/img2195o.jpg

Z tego co wiem BMW malowało auta fabrycznie lakierami z Glasurita. Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc albo wskazówkę.
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-04-28, 04:30   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3040
Skąd: Łódż
Kolego jeśli auto ma mieć "żółte" tablice to nie ma takiego wymogu aby cała technologia nałożenia warstw lakieru odpowiadała danemu okresowi produkcji! To co ,ci co odbudowują auta z okresu międzywojennego to muszą malować farbami nitro? Kolega pracuje w firmie odbudowującej stare zabytkowe auta ,i na sam wierzch kładą akryl. Najważniejsze jest aby kolor auta odpowiadał "orginałowi". To jakie materiały były stosowane w tamtym okresie na BMW to tylko odpowie na to pytanie sam producent. Pozdrawiam :spoko:
 

325i
Wysłany: 2010-04-28, 10:24   
0
UP DOWN


Posty: 25
Tak tak, wiem o tym, ale po prostu sam dla siebie chcę aby wszystko było "jak" z fabryki.
 

Ryba 
Wysłany: 2010-04-28, 21:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 430
Skąd: Radomsko
to znaczy, że chcesz gorzej ! Przecież technologia nie stoi w miejscu, więc dziś możesz zrobic lepiej niż jest oryginał. Zesztą kto ma wiedzieć jak robili 30 lat temu w fabryce BMW ?
 
 

325i
Wysłany: 2010-04-28, 21:37   
0
UP DOWN


Posty: 25
I tak, i nie. Bo nie mam zamiaru kupować 20 letniego podkładu, żeby był z epoki, po prostu pytam co to za podkład i jakim lakierem jest pokryta podłoga (w sensie czy jest to akryl czy może baza z jakimś dodatkiem-mówie o podłodze). Pozdrawiam :)
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-04-30, 09:16   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3040
Skąd: Łódż
Kolego te auta wychodząc z fabryki miały kilka warstw podkładu. Nie było nakładanej na "gołą" blache samej "bazy z dodatkiem". Przy odbudowie "zabytków" stosuje się w zależności od stanu blachy i miejsca różne podkłady: reaktywne ,epoksydowe ,akrylowe. W Standoxie jest specjalny podkład dedykowany do stosowania przy renowacji Oldtimerów ,jak będziesz zainteresowany to zadzwonie do technika Standoxa aby mi podał jego nazwę ,ponieważ u mnie w pracy nie jest on używany (za młode auta) ;) . Pozdrawiam!
 

lakar
Wysłany: 2010-07-22, 09:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 51
jezeli chodzi o reaktywny standox do oldataimerow to jest reaktiv haft primer.mieszany 1 do 1 z aktywatorem .po otworzeniu puszki czarny po wymieszaniu zgnilo zielony .bardzo dobra antykorozja.na to izolujemy podkladem 2 k.do wyboru standox podklad easy z tanszej lini lub non stop filer bardzo gladki podklad latwy w obrobce swietny bezposrednio pod lakier rowniez mokro na mokro. albo podklad standox o rewelacyjnym wypelnieniu niemal jak szpachlowka natryskowa o nazwie standox voc system fuler.jezeli jest ktos zajnteresowany cala technologja odbudowania moldtaimera prosze o info pomoge zajmuje sie tym od kilku lat.
 

jarbia
Wysłany: 2012-02-19, 16:39   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
Witam
Podłączę się pod temat i zapytam czym najlepiej polakierować spód i podłogę wózka bocznego do zabytkowego motocykla .
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-02-24, 23:03 ]
Nikt nic nie poradzi ?
 

936
Wysłany: 2014-04-12, 21:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
farbą :)

[ Dodano: 2014-04-12, 22:51 ]
zawieszenie jest resorowane czy na wahaczu ?

pytam ponieważ trzeba użyc różnych materiałów.

Polecam technologię Novola "For Classic Cars" ze względu na niewygórowaną cenę za dobrą jakośc.

-Jeśli nie ma resorów
Fertan
Podkład Epoxydowy
Emalia epoxydowa (jeśli ma byc cały rok exploatowany)
lub Poliuretan modyfikowany (nawierzchnia finalna)

-Jeśli ma resory
Fertan
Polycoat Novol (na podwozia) kolor czarny-(satynowy- półmat)
jak musisz to:
Nawierzchnia finalna + plastyfikator
oczywiście z odpowiednim tłem pod kolor :)

Albo do pieca :) (lakierowanie piecowe) tańsze i szybsze nie koniecznie twardsze od ww. materiałów zwłaszcza Polycoat
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Classic & Youngtimer Garage

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group