Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
eldorado
Wysłany: 2010-05-13, 17:34   Mercedes C-klasse, w202
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
Witam wszystkich ;)
Przyszedł czas na kolejny projekt, tym razem jest to moje auto. Historii auta nie będę pisać bo to nie ma sensu. Wszystko widać na fotkach. Auto będzie najprawdopodobniej malowane całe albo malowane (bez dachu i klapy) - wszystko się okaże w następnym tygodniu
























Jak widać tragedii nie ma, błotnikom przednim L i P i drzwiom L - nie robiłem fotek bo idą do wymiany. Jutro jadę po elementy. W niedzielę kolejne foty :cool:
 

kalbi 
Wysłany: 2010-05-13, 18:59   
0
UP DOWN

Pomógł: 30 razy
Posty: 1592
Skąd: Warszawa
niby Mercedes, a tak ich chrupie, że aż u siebie słyszę...
_________________

 
 

eldorado
Wysłany: 2010-05-13, 20:26   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
kalbi - to sa tzw: oszczędności mercedesa

Mam jeszcze takie pytanko - byłem dziś u siebie na wichurze w sklepie lakierniczym i był tam typ co pracuje w Renault - i od słowa do słowa powiedział ".. u nich w serwisie na gołą wyszlifowaną powierzchnię (np. drzwi) kładą szpachle uniwersalną potem na "równo" szlif , potem kładą 1k primer standoksa (pistoletem) lub inny antykorozyjny , potem podkład i baza . I tu moje pytanie - czy to dobry sposób ?? Szpachla utrzyma się blachy? I kolejna sprawa to że szpachla przepuszcza wilgoć.
 

jacenty 741
Wysłany: 2010-05-13, 21:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: Maków Mazowiecki
Jeśli chcesz - możesz zaryzykować,nie powinna odpadać.A co do chłonności:daj po szpachli podkład epoksydowy,jest doskonałym izolatorem.Nie możesz się tylko przetrzeć później do podkładu,a najlepiej epoks jako m/m.
Chociaż ja nigdy na gołą blachę nie daję,to niewielki koszt,a jedna warstwa izolacji więcej.
 
 

eldorado
Wysłany: 2010-05-14, 06:56   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
jacenty 741 napisał/a:
Jeśli chcesz - możesz zaryzykować,nie powinna odpadać.A co do chłonności:daj po szpachli podkład epoksydowy,jest doskonałym izolatorem.Nie możesz się tylko przetrzeć później do podkładu,a najlepiej epoks jako m/m.
Chociaż ja nigdy na gołą blachę nie daję,to niewielki koszt,a jedna warstwa izolacji więcej.


co to jest m/m , bo chyba z tego co zrozumiałem, to epoks na blache potem szpachla, potem epoks i podkład bedzie dobrze? :>

1k primer standoksa - to jest jakiś epoks ?
 

jacenty 741
Wysłany: 2010-05-14, 07:45   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: Maków Mazowiecki
M/m to system mokro-na-mokro,gdzie nic nie szlifujesz,a jedynie czekasz ok 30 minut i nakładasz kolejne warstwy.Wiązanie następuje na drodze chemicznej.Primer to preparat gruntujący,więc raczej nie epoksydowy,a kwaśny.
 
 

eldorado
Wysłany: 2010-05-14, 18:35   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
jacenty 741 napisał/a:
M/m to system mokro-na-mokro,gdzie nic nie szlifujesz,a jedynie czekasz ok 30 minut i nakładasz kolejne warstwy.Wiązanie następuje na drodze chemicznej.Primer to preparat gruntujący,więc raczej nie epoksydowy,a kwaśny.


Czyli rozumiem że lepiej kupić epoksa. A jak kupię to mozna nakładać tak warstwy? - blacha - epoks - szpachla - primer - może jeszcze szpachla - podkład - baza? Chyba że kombinuję to proszę o poradę :cool: . Bo każda rada to dla mnie nauka :)
 

aut
Wysłany: 2010-05-14, 22:06   
0
UP DOWN

Posty: 24
Oddzielić epoksa i szpachle, warstwą podkładu akrylowego.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-05-15, 10:23   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Epoksyd ( epoxyd ), czyli materiał którego substancją błonotwórcza jest żywica epoksydowa - to produkt .... utwardzany chemicznie, ale także np. wodorozcieńczalny. Może tez być wersji rozcieńczanej materiałem organicznym, ale schnie już bez utwardzacza przez odparowanie substancji lotnych ( 1K ). To wszechstronny materiał ... a w zasadzie "substancja błonotwórcza" czyli ... podstawowa zawiesina takiego materiały.

Noooo ... a teraz pytanie do @aut ...

Dlaczego sugerujesz żeby na epoksyd ( zakładam podkład gruntujący epoksydowy utwardzany chemicznie 2K położyć podkład akrylowy za nim zostanie nałożona szpachlówka poliestrowa ?

aut napisał/a:
Oddzielić epoksa i szpachle, warstwą podkładu akrylowego.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

resko
Wysłany: 2010-05-15, 12:53   
0
UP DOWN

Posty: 150
no właśnie,to można na podkład epoksydowy nakładać szpachlę np.z włóknem szklanym?
 

jacenty 741
Wysłany: 2010-05-15, 16:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: Maków Mazowiecki
Każdą szpachlę,nawet po kilku dniach i bez matowania (no,ale bez przesady,nie po miesiącu :D ),epoksyd długo zachowuje aktywność chemiczną.Dla wątpiących -można ,,trącić" go przed szpachlą czerwoną włóniną.
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-05-15, 17:33   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
resko napisał/a:
no właśnie,to można na podkład epoksydowy nakładać szpachlę np.z włóknem szklanym?


Można.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

eldorado
Wysłany: 2010-05-18, 18:43   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
koledzy jestem już na etapie Nakładania na blachę a potem zdzierania Cortanina F.
I tu moje pytanie bo moje prace będą sie opierać o taki schemaciki:
- na gołą blachę 1K Primer Standoksa (pistoletem), potem podkład reaktywny Novola Protect 340 , potem szpachla, potem znów Novol, potem akryl i baza (np. drzwi)
- nowe elementy (błotniki) - czyli zdzieram z podkładu do gołej blachy i maluję Novolem Protect 340 potem akryl i baza

Czy mogę zastosować 1K Primer Standoksa z Novolem Protect 340 na mokro (m/m)
Czy mogę zastosować Novol Protect 340 z akrylem na mokro (m/m)

Pytam się bo ten Novolem Protect 340 nie jest chyba epoksem (niby to Reaktywny podkład antykorozyjny na bazie żywic poliwinylowych)


_________________
http://www.gangsters.pl/index.php?polec=17393
 

mezotr 
Wysłany: 2010-05-18, 19:12   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 172
novol protect 340 to podklad kwasny, tzw. wasch primer, kladziesz go na gola blache i po ok.15min m/m podklad akrylowy i dopiero potem szpachlówke
nie wolno na podklady reaktywne bezposrednio nakladac szpachlówki
na nowe elementy: protect 340- podklad akrylowy- baza- klar, choc lepiej dac podklad epoksydowy na nowe elementy, bo wasch primer jest raczej na miejsca skorodowane
 
 

eldorado
Wysłany: 2010-05-18, 20:46   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
A co z tym 1K Primer Standoksa nakładać go ? Bo mam go ze 2 sety. Może by go nałożył przed protect 340 m/m czy nie ma sensu :>
_________________
http://www.gangsters.pl/index.php?polec=17393
 

crystal
Wysłany: 2010-05-18, 21:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Nie ma sensu bo wash primer działa na ogniska rdzy, jego i tą rdze trzeba odizolować akrylowym.
 

zed
Wysłany: 2010-05-18, 21:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 328
eldorado napisał/a:
Może by go nałożył przed protect 340 m/m czy nie ma sensu :>

nie ma sensu ; novol i standox to grunty kwasne wiec albo 1k standox albo novol a na to podklad akrylowy jesli ma isc szpachla ,jesli od razu kolor to mozna 1k standox i po odparowaniu baza i bezb czy akryl

http://sdstds.sxcolor.inf...20PC%201204.pdf
_________________
Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spędzać czas z idiotami
 

eldorado
Wysłany: 2010-05-19, 08:07   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
OK, rozumiem, więc doszedłem do wniosku że zrobię tak:


1 - cały dach po lekkim zmatowieniu polecę 1k standox (ponieważ mam go 2 sety) a potem bazą i klarem (dach mam dobry nie będzie tam żadnej szpachli)
2- to listwa oddzielająca dach i tu bedzie przejście między 1k standox (dachu) a akrylem szarym)
3- to reszta auta czyli zrobię tak: prysnę reszte auta (praktycznie całe bez dachu) PROTECT 340, potem rozrobię troszke aktylu i prysnę w miejsca które będą zaszpachlowane. Po wyszpachlowaniu elementów prysnę całego akrylem a potem wyszlifuję przed bazą.
Te kombinowanie spowodowane jest tym że mam
- 1litr podkładu akrylowego http://www.autoblizniak.p...ar-1l-025l.html (czyli wyjdzie z niego jakieś 1,5litra gotowca)
- 1 litr PROTECT 340 (wyjdzie z niego 2litry gotowca)
- 2sety 1k standox (wyjdzie gotowca jakies 3,5sety)

ale jak się na to patrze to chyba bede musiał kupić jeszcze jeden podkład akrylowy bo bedzie go mało (bo jeszcze zderzaki i lusterka idą w malunek)
 

eldorado
Wysłany: 2010-05-22, 12:10   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
------------------
kolejne foty





















_________________
http://www.gangsters.pl/index.php?polec=17393
 

Bodzio 
Wysłany: 2010-05-25, 00:55   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Skąd ja to znam... robimy w pracy teraz takiego merca, C200 tylko że każdy element ściągane, drzwi, błotniki itp wszystko na stojaki i powiem tak.... pod tymi wszystkimi listwami jest (tzn było) tyle rdzy, że aż wstyd było patrzeć na to... mój golf 3 ma mniej hehehe
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

eldorado
Wysłany: 2010-05-25, 07:25   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
Bodzio napisał/a:
Skąd ja to znam... robimy w pracy teraz takiego merca, C200 tylko że każdy element ściągane, drzwi, błotniki itp wszystko na stojaki i powiem tak.... pod tymi wszystkimi listwami jest (tzn było) tyle rdzy, że aż wstyd było patrzeć na to... mój golf 3 ma mniej hehehe


rozumiem Ciebie kolego doskonale też robiłem swojego golfa 3 i znajomego golfa 3 - i aż takiej tragedii nie było jeżeli chodzi o korozję
Ten misiek jest w Polsce od 2005r, ojciec mówił że jak już go sprowadzał mercedowskiego auto hausu z Niemiec (komis mercedesa) to już były na nim malutkie 3 ogniska korozji - a polskie realia zrobiły resztę
 

elspasoo 
Wysłany: 2010-05-25, 09:10   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 24
W tych rocznikach to niestety standard. W nowszych z reszta też. Ale dużo zależy od konkretnego egzemplarza ( lub właściciela),na szczęście blacha jest dość gruba. Blacha w tych autach naprawdę bardzo kontrastuje z naprawdę solidną mechaniką. Mam zarówno W210 jak i W202, ale wole to niż jakiekolwiek nowsze auta w moim zasięgu finansowym.
 
 

eldorado
Wysłany: 2010-05-26, 15:06   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
elspasoo napisał/a:
W tych rocznikach to niestety standard. W nowszych z reszta też. Ale dużo zależy od konkretnego egzemplarza ( lub właściciela),na szczęście blacha jest dość gruba. Blacha w tych autach naprawdę bardzo kontrastuje z naprawdę solidną mechaniką. Mam zarówno W210 jak i W202, ale wole to niż jakiekolwiek nowsze auta w moim zasięgu finansowym.


Zgadzam się, solidna mechanika idzie w parze z jakością wykonania (ogólnie), jedynie blacha :/ :/ :/ . Nie chciałbym sprzedawać swojego skwara ale zobaczymy... .


------------------

Kolejne foty





















 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-05-27, 18:06   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
Mercedes zawsze był "gnilny"! :tak: Trwała mechanika a "gó...a blacha i jej zabezpieczenie :nie: Pamiętam jak pierwszy raz robiłem wtedy to 14-letniego 123, to też było sporo przy nim "roboty" :tak: Zjadała go rdza aż huczało! Pozdrawiam! :spoko: Ostatnio robiłem 10-letnie Vito i też miałem z nim "koszmara"! :nie: Nie sadziłem że "tak młode auto" jak na Mercedesa może jeść tak rdza! :tak:
 

eldorado
Wysłany: 2010-05-28, 22:34   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
Robertlodz09 z ojcem prowadzimy usługi transportowe i prócz aut typu Daf czy tam Man mamy jeszcze Mercedesa atego i sprintera i powiem szczerze - purchle na każdym elemencie - ale mechanika jak i wykończenie, wytrzymałość zawieszenia jest na najwyższym poziomie, ale ta rdddzzzzzaaaa, walka z nią.... :sciana: :sciana: :sciana: . No cóż.... mercedes = oszczędności w poszyciu blachy
_________________
http://www.gangsters.pl/index.php?polec=17393
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-06-02, 14:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
W sobotę miałem okazie oglądac 7-letnie Vito które nie miało na sobie ani grama rdzy :tak: Pozytywnie mnie to zaskoczyło! :tak: Także czasami zdarza sie niepordzewiały Merc :tak: Niedługo zabieram sie za renowację lakieru na "zabytku" Mercedesa 123 ,i aż mi się "słabo robi" jak pomyślę ile czeka mnie przy tym aucie "roboty" :nie: Pozdrawiam! :spoko:
 

eldorado
Wysłany: 2010-06-02, 15:15   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
Robertlodz09 nie zazdroszczę ci ;P .
Ja tam wczoraj pojeździłem sobie takim sprzętem na "rozluźnienie zwieraczy" - szkoda że nie mój :/


A dziś pomalowałem parę elementów, ojcu zostawię na piątek całe auto :rotfl: (piątek i sobota jestem niestety na uczelni - więc foty będą dopiero w poniedziałek). Ivata powiem szczerze że ma dobrą "miotłę", nawet zacieku nie zrobiłem :D




_________________
http://www.gangsters.pl/index.php?polec=17393
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-06-02, 20:40   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
Mam pytanie do autora tematu? :) Baza i bezbarwny z jakiej firmy kolega "kładzie" na autko? ;) Pozdrawiam! :spoko:
 

eldorado
Wysłany: 2010-06-03, 08:23   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
Robertlodz09 napisał/a:
Mam pytanie do autora tematu? :) Baza i bezbarwny z jakiej firmy kolega "kładzie" na autko? ;) Pozdrawiam! :spoko:


baza jakaś tańsza wersja chyba standoksa a klar tym razem APP :)

Robertlodz09 w tym zabytku co będziesz robić będziesz wymieniać elementy? Chyba najlepszy sposób to chyba piaskowanie elementów
 

eldorado
Wysłany: 2010-06-05, 06:42   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
Robertlodz09 napisał/a:
Mam pytanie do autora tematu? :) Baza i bezbarwny z jakiej firmy kolega "kładzie" na autko? ;) Pozdrawiam! :spoko:


Poprawiam - baza jest z profixa :rotfl: :rotfl: (mylnęło mi się) a klar - APP
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-06-05, 18:08   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
W tym "Mietku"123 są tylko do wymiany tylne lewe drzwi i to wszystko! reszta blachy jest na przyzwoitym poziomie! 11 lat temu miał remont kapitalny blachy i lakieru a od tego czasu stał prawie nieużywany No troche tam jeżdził ale tak "od święta" ;) . :tak: Także mam tylko sam lakier do zrobienia! :tak: Pozdrawiam! :spoko:
 

eldorado
Wysłany: 2010-06-10, 07:10   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
mały przedsmak - dziś kończę polerkę a potem składanie - zdjęcia z wczoraja

_________________
http://www.gangsters.pl/index.php?polec=17393
 

eldorado
Wysłany: 2010-09-24, 07:13   
0
UP DOWN
MB w202


Posty: 41
PO POLERCE







_________________
http://www.gangsters.pl/index.php?polec=17393
 

paputek11
Wysłany: 2015-07-04, 20:26   
0
UP DOWN

Posty: 8
super malowanko szkoda że ja nie ma takich zdolności :(
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Fotorelacje

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga