Autor |
Wiadomość |
 |
kubazjan
|
Wysłany: 2011-01-19, 20:54 Rozlewnosc akrylu...
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 246
|
Witam.Otoz lakierowalem wczoraj busa T4 akrylem 3:1:1 i mialem znow okazje przekonac sie o jego nierozlewnosci...Probowalem wszystkiego...ustawilem sobie guna (Sata rp 3000) taj jak Pan BĂłg przykazal i zaczalem lakierowacale ni czorta nie mogÂłem rozlac tego lakieru.Zmienialem ustawienia,cisnienie,odlegÂłosc od elementu i ciagle tak samo.Jedynie co w miare sie rozlaÂło to tylna pokrywa ale laÂłem ja niemiÂłosiernie modlÂąc sie zeby nie pociekÂło. Nie pociekÂło i w miare przyzwoicie sie rozlaÂło...I tu rodzi sie pytanie czy czasem Sata rp nie jest zbyt niskocisnienowa do tego typu lakierĂłw...
Lakierujac metaliki nie mam z tym problemu,ustawiam sobie na okoÂło 2.5 bara i lece.ZapytaÂłem znajomego w mieszalni i powiedzial mi ze do akryli najodpowiedniejsze cisnienie to 3-4 bary...oczywiscie w zaleznosci od modelu i marki guna... no ale skoro tak to czy nie powinienem byÂł rozlac tego akrylu na 2.5 barach skoro takie cisnienie jest dedykowane dla mojego guna??Juz nie wiem sam...mogÂłem oczywiscie w tym kolorze dobrac baze solidowa+klar ale chcialem wylac ten akryl i nie babrac sie w polerke...a tu nie pozostanie mi nic innego jak polerowanie caÂłego grata... krzyz panski... |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2011-01-19, 23:19
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
jakiej firmy masz akryl??moze jakies scierwo??mi sie kiedys zdarzalo ze albo slabo sie rozlewal albo cieklo ale juz przestalem uzywac akryli a tymbardziej tanich i wychodzi slicznie a tez mam sate 3000...lub tez mozna zawsze podkrecic ciut cisnienie...ja osobiscie nie ustawiam pistoletu wg zalecen tylko wg uznania w zaleznosci od gestosci farby czy tez pozadanego efektu koncowego |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2011-01-20, 09:11
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Kolego dlaczego przyczyny szukasz w swoim pistolecie? Napisz tak jak prosiÂł "przedmĂłwca" ,co to za materiaÂły zakupiÂłeÂś (firma) Ja poprosze takÂże abyÂś podaÂł czy:
-utwardzacz i rozcieĂączalnik jest taki jak zaleca producent? ,
-czy sprawdzasz "lepkoœÌ" materia³u przed natryskiem i j¹ "korygujesz" czy tylko "rozrabiasz wed³ug proporcji" podanej przez sprzedawce lub na "etykiecie ,
-w jakiej temperaturze lakierowaÂłeÂś ,itd.
Wtedy bedziemy mieĂŚ "peÂłny obraz do tzw. analizy"gdzie moÂże byĂŚ przyczyna W pierwszej kolejnoÂści podaj co to za materiaÂły uÂżyÂłeÂś "Firmowe" czy moÂże jakieÂś "gĂł...o" z np. allegr....
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
kubazjan
|
Wysłany: 2011-01-20, 19:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 246
|
koledzy...lakier to Novol o ile sie nie myle,temperatura byÂło ok 12-15...utwradzacz i rozcienczalnik jest tej samej firmy.Sczerze to rozrabiam jak podaje producent,choc wydawaÂło mi sie ze ten akryl jest ciut za gesty...To wszystko. |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2011-01-21, 22:06
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Bo w tej tem. bedzie bardziej gesty niz w zalecanej ( 20* )..skoro masz taka tem. jaka masz, moglbys sprobowac podgrzac ten lakier, wyszloby prawdopodobnie lepiej. |
|
|
|
 |
berag1
|
Wysłany: 2011-01-21, 22:19
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 266
|
|
|
|
 |
kubazjan
|
Wysłany: 2011-01-22, 13:39
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 246
|
ok...wielkie dzieki...czyli juz wiem co bylo nie tak.Po pierwsez temperatura a po drugie za duza odleglosc od elementu ...stad takie klocki.Na przyszlosc juz bede wiedziaÂł. |
|
|
|
 |
lakar
|
Wysłany: 2011-02-17, 11:30
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 51
|
kazdy akryl mozna rozlac.dodaj troszke wiecej rozcienczalnika zmniejsz podaanie towaru podbij odrobine cisnienie na pistolecie i lec kilkoma cenkimi warstwami.bedzie gladie jak szyba. |
|
|
|
 |
krystek
|
Wysłany: 2011-02-23, 11:29
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
Jeœli chodzi o rozlewnoœÌ ,,akryli", w tym tak¿e lakierów bezbarwnych,które s¹ przecie¿ tak¿e oparte na ¿ywicach akrylowych , to rzeczywiœcie najwa¿niejsza jest temperatura.
Ale nie temperatura wokó³ samochodu a temperatura samego lakieru i detali.
Na szkoleniu w Novolu pokazali nam, takim bezdotykowym miernikiem , jak ró¿na jest temperatura detalu od temperatury powietrza.A jak goœÌ po³o¿y³ bazê wodn¹ to temperatura drzwi mia³a zaledwie 14 stopni , choÌ w kabinie by³o 22.
JeÂśli nie moÂżesz nagrzaĂŚ tak ,aby samochĂłd miaÂł 20 stp. to podgrzej lakier(oczywiÂście bez utwardzacza) a nie bĂŞdziesz miaÂł kÂłopotĂłw z rozlewnoÂściÂą.
To pokazali nam na szkoleniu w NOVOLu.
Przy okazji pozdrawiam Tomka i RafaÂła z Novola i wszystkim polecam te szkolenia-byÂło super!! |
_________________ krystek |
|
|
|
 |
Benos77
|
Wysłany: 2011-02-23, 11:37
|
0
|
|
|
Posty: 133 Skąd: Szczecin
|
Cytat: | to podgrzej lakier(oczywiÂście bez utwardzacza) a nie bĂŞdziesz miaÂł kÂłopotĂłw z rozlewnoÂściÂą. |
To jest ogĂłlnie zÂłota rada. SwojÂą drogÂą teÂż mam te wiadomoÂści z Novola ale z innego szkolenia ... |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2011-02-23, 22:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Producenci zalecaja pomiar lepkosci materialu przy okreslonej temperaturze otoczenia, czy temperaturze elementu..?? |
|
|
|