Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
kubazjan
Wysłany: 2011-01-19, 20:54   Rozlewnosc akrylu...
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 246
Witam.Otoz lakierowalem wczoraj busa T4 akrylem 3:1:1 i mialem znow okazje przekonac sie o jego nierozlewnosci...Probowalem wszystkiego...ustawilem sobie guna (Sata rp 3000) taj jak Pan BĂłg przykazal i zaczalem lakierowacale ni czorta nie mogÂłem rozlac tego lakieru.Zmienialem ustawienia,cisnienie,odlegÂłosc od elementu i ciagle tak samo.Jedynie co w miare sie rozlaÂło to tylna pokrywa ale laÂłem ja niemiÂłosiernie modlÂąc sie zeby nie pociekÂło. :fiu: Nie pociekÂło i w miare przyzwoicie sie rozlaÂło...I tu rodzi sie pytanie czy czasem Sata rp nie jest zbyt niskocisnienowa do tego typu lakierĂłw...
Lakierujac metaliki nie mam z tym problemu,ustawiam sobie na okoÂło 2.5 bara i lece.ZapytaÂłem znajomego w mieszalni i powiedzial mi ze do akryli najodpowiedniejsze cisnienie to 3-4 bary...oczywiscie w zaleznosci od modelu i marki guna... :roll: no ale skoro tak to czy nie powinienem byÂł rozlac tego akrylu na 2.5 barach skoro takie cisnienie jest dedykowane dla mojego guna??Juz nie wiem sam...mogÂłem oczywiscie w tym kolorze dobrac baze solidowa+klar ale chcialem wylac ten akryl i nie babrac sie w polerke...a tu nie pozostanie mi nic innego jak polerowanie caÂłego grata... :D krzyz panski... ^^ ^^
 

gugun 
Wysłany: 2011-01-19, 23:19   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jakiej firmy masz akryl??moze jakies scierwo??mi sie kiedys zdarzalo ze albo slabo sie rozlewal albo cieklo ale juz przestalem uzywac akryli a tymbardziej tanich i wychodzi slicznie a tez mam sate 3000...lub tez mozna zawsze podkrecic ciut cisnienie...ja osobiscie nie ustawiam pistoletu wg zalecen tylko wg uznania w zaleznosci od gestosci farby czy tez pozadanego efektu koncowego
 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2011-01-20, 09:11   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Kolego dlaczego przyczyny szukasz w swoim pistolecie? :nie: Napisz tak jak prosiÂł "przedmĂłwca" ,co to za materiaÂły zakupiÂłeÂś (firma) :tak: Ja poprosze takÂże abyÂś podaÂł czy:
-utwardzacz i rozcieĂączalnik jest taki jak zaleca producent? ,
-czy sprawdzasz "lepkoœÌ" materia³u przed natryskiem i j¹ "korygujesz" czy tylko "rozrabiasz wed³ug proporcji" podanej przez sprzedawce lub na "etykiecie ,
-w jakiej temperaturze lakierowaÂłeÂś ,itd. :tak:
Wtedy bedziemy mieĂŚ "peÂłny obraz do tzw. analizy"gdzie moÂże byĂŚ przyczyna :tak: W pierwszej kolejnoÂści podaj co to za materiaÂły uÂżyÂłeÂś :tak: "Firmowe" czy moÂże jakieÂś "gĂł...o" z np. allegr.... ;)
Pozdrawiam! :spoko:
 

kubazjan
Wysłany: 2011-01-20, 19:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 246
koledzy...lakier to Novol o ile sie nie myle,temperatura byÂło ok 12-15...utwradzacz i rozcienczalnik jest tej samej firmy.Sczerze to rozrabiam jak podaje producent,choc wydawaÂło mi sie ze ten akryl jest ciut za gesty...To wszystko. ;)
 

obcy_69
Wysłany: 2011-01-21, 22:06   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Bo w tej tem. bedzie bardziej gesty niz w zalecanej ( 20* )..skoro masz taka tem. jaka masz, moglbys sprobowac podgrzac ten lakier, wyszloby prawdopodobnie lepiej.
 

berag1 
Wysłany: 2011-01-21, 22:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 266
Cytat:
koledzy...lakier to Novol o ile sie nie myle

Tutaj masz kartĂŞ technicznÂą tego lakieru:
http://www.spectral.pl/karty_t/ST_2K.pdf
 
 

kubazjan
Wysłany: 2011-01-22, 13:39   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 246
ok...wielkie dzieki...czyli juz wiem co bylo nie tak.Po pierwsez temperatura a po drugie za duza odleglosc od elementu ...stad takie klocki.Na przyszlosc juz bede wiedziaÂł. :spoko:
 

lakar
Wysłany: 2011-02-17, 11:30   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 51
kazdy akryl mozna rozlac.dodaj troszke wiecej rozcienczalnika zmniejsz podaanie towaru podbij odrobine cisnienie na pistolecie i lec kilkoma cenkimi warstwami.bedzie gladie jak szyba.
 

krystek 
Wysłany: 2011-02-23, 11:29   
0
UP DOWN

Posty: 11
Jeœli chodzi o rozlewnoœÌ ,,akryli", w tym tak¿e lakierów bezbarwnych,które s¹ przecie¿ tak¿e oparte na ¿ywicach akrylowych , to rzeczywiœcie najwa¿niejsza jest temperatura.
Ale nie temperatura wokó³ samochodu a temperatura samego lakieru i detali.
Na szkoleniu w Novolu pokazali nam, takim bezdotykowym miernikiem , jak ró¿na jest temperatura detalu od temperatury powietrza.A jak goœÌ po³o¿y³ bazê wodn¹ to temperatura drzwi mia³a zaledwie 14 stopni , choÌ w kabinie by³o 22.
JeÂśli nie moÂżesz nagrzaĂŚ tak ,aby samochĂłd miaÂł 20 stp. to podgrzej lakier(oczywiÂście bez utwardzacza) a nie bĂŞdziesz miaÂł kÂłopotĂłw z rozlewnoÂściÂą.
To pokazali nam na szkoleniu w NOVOLu.
Przy okazji pozdrawiam Tomka i RafaÂła z Novola i wszystkim polecam te szkolenia-byÂło super!!
_________________
krystek
 

Benos77
Wysłany: 2011-02-23, 11:37   
0
UP DOWN

Posty: 133
Skąd: Szczecin
Cytat:
to podgrzej lakier(oczywiÂście bez utwardzacza) a nie bĂŞdziesz miaÂł kÂłopotĂłw z rozlewnoÂściÂą.

To jest ogĂłlnie zÂłota rada. SwojÂą drogÂą teÂż mam te wiadomoÂści z Novola ale z innego szkolenia ...
 

obcy_69
Wysłany: 2011-02-23, 22:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Producenci zalecaja pomiar lepkosci materialu przy okreslonej temperaturze otoczenia, czy temperaturze elementu..??
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang