Lakiernictwo samochodowe dla profesjonalistów i amatorów




Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
shel82 
Wysłany: 2011-08-05, 21:03   Jaki olej wlać do sprężarki?
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 29
Skąd: Płock
Witam, dokładnie jak w temacie - zakupiłem nowy kompresor, ale podczas transportu wycieklł z niego olej, a dodakowo czytałem gdzieś na forum, że i tak lepiej zalać swoim własnym olejem - pytanie tylko jakim?

Dane Techniczne:

- Moc silnika: 3.3 kW 4,5KM
- Napięcie znamionowe: 230 V ~ 50 Hz
- Pojemność zbiornika: 50 l
- Wydajność : 390L/min
- Max. ciśnienie robocze: max. 8 bar
- obroty 2850obr/min
- 2 tłoki
http://allegro.pl/sprezar...1752145294.html
 
 

gizbern 
Wysłany: 2011-08-05, 21:12   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 99
Skąd: Częstochowa-Poland
Do sprężarek stosujemy olej sprężarkowy,dostępny w każdym porządnym sklepie z narzędziami.
_________________

 
 

shel82 
Wysłany: 2011-08-06, 09:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 29
Skąd: Płock
gizbern napisał/a:
Do sprężarek stosujemy olej sprężarkowy,dostępny w każdym porządnym sklepie z narzędziami.


Porządny, tzn.? rodzaj, lepkość, etc. może firma?
 
 

gizbern 
Wysłany: 2011-08-06, 20:30   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 99
Skąd: Częstochowa-Poland
Czytaj ze zrozumieniem.Napisałem że dostępny w porządnym sklepie,bo nie w każdym taki olej posiadają.Olej wystarczy że w nazwie będzie mieć sprężarkowy.
_________________

 
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-08-07, 06:34   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 860
Pytałem się kiedyś w hurtowni o olej czy są takowe o różnych lepkościach (chciałem rzadszy na zimę) . Pan oświadczył że są dwa rodzaje jeden do tłokowych i drugi do śrubowych sprężarek i bez względu na opakowanie i cenę to i tak kupuje się ten sam olej .U mnie w hurtowni do tłokowych kosztuje 12zł litr a w sklepie ze sprężarkami ten sam z inną metką 28zł litr.Wymieniam raz w roku przed zimą bez względu na wygląd/zużycie oleju.
_________________

 

memol 
Wysłany: 2011-08-07, 22:58   
0
UP DOWN

Posty: 166
ja do swojego wlałem olej silnikowy 68 na lato a na zimę mam n46(kupiony na zwykłej stacji)
 

shel82 
Wysłany: 2011-08-08, 09:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 29
Skąd: Płock
Odpowiem sobie sam, ponieważ na forum widzę, że brak takich informacji, dlatego poszperałem, popytałem fachowców i tak:
1 - na lato powinno się lać olej o klesie lepkości 68 (lepkość kinematyczna w 40°C), np. Mobil Univis N 68, Hydrol L-HL 68 (OrlenOIL);

2 - na zimę powinno się lać olej o klasie lepkości 32, np. Mobil Univis N 32, Hydrol L-HL 32 (OrlenOIL), Torcula 32 (Shell);

Olej powinno się wymieniać po 500 godzinach pracy, a filtr powietrza, po 16 godz. usuwając zalegającą wodę w zbiorniku poprzez spuszczenie jej prze otwór na spodzie zbiornika....
 
 

memol 
Wysłany: 2011-08-08, 13:34   
0
UP DOWN

Posty: 166
Olej powinno się wymieniać po 500 godzinach pracy, a filtr powietrza, po 16 godz. usuwając zalegającą wodę w zbiorniku poprzez spuszczenie jej prze otwór na spodzie zbiornika....

my o tym wiemy bo przy każdym kompresorze jak kupisz masz gazetkę gdzie wszystko pisze to co ty napisałeś ;)
 

gall
Wysłany: 2011-08-10, 19:05   
0
UP DOWN

Posty: 235
W instrukcji do sprężarki 24l, 8bar, 206l/min mam taką tabelkę:

 

shel82 
Wysłany: 2011-08-10, 21:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 29
Skąd: Płock
gall napisał/a:
W instrukcji do sprężarki 24l, 8bar, 206l/min mam taką tabelkę:

[url=http://wstaw.org/m/2...q85.jpg]Obrazek[/URL]


Fajna tabelka - z której nic nie wynika, też dostałem podobną, dlatego założyłem ten temat, ma być tak jak napisałem wcześniej:
1 - na lato powinno się lać olej o klesie lepkości 68 (lepkość kinematyczna w 40°C), np. Mobil Univis N 68, Hydrol L-HL 68 (OrlenOIL);
2 - na zimę powinno się lać olej o klasie lepkości 32, np. Mobil Univis N 32, Hydrol L-HL 32 (OrlenOIL), Torcula 32 (Shell);

Rodzaj oleju (lepkość i etc.) jest ważne, chyba, że ktoś swój kompresor traktuje z przymrużeniem oka i nie przejmuję się tym ile on czasu będzie działać ;)
 
 

Sw.Piotrek 
Wysłany: 2011-08-10, 21:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 636
Skąd: Łódź
Ciekawe czy można wlać do kompresora olej syntetyczny dedykowany do chłodzonych powietrzem silników 4T montowanych w skuterkach. Te oleje są całoroczne i teoretycznie powinny zapewniać bardzo dobre smarowanie, gdyż silniki skuterków pracują na bardzo wysokich obrotach.
 

gall
Wysłany: 2011-08-10, 23:50   
0
UP DOWN

Posty: 235
W sumie to masz rację - pierwsza pozycja to nie wiadomo o co kaman, ale druga to olej syntetyczny, a trzecia minerał. Tylko bądź tu mądry i pisz wiersze, bo żaden konkret to nie jest. :nie: :nie:
 

shel82 
Wysłany: 2011-08-12, 21:18   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 29
Skąd: Płock
Kolego gall, skoro dysponujesz instrukcją, to może jeszcze mi podasz ile wlać tego oleju?
ponieważ gdy zakupiłem kompresor od góry był on zamknięty uniwersalnym dekielkiem, a w akcesoriach znalazłem normalny korek, ale bez podziałki ile wlać, a w instrukcji jest napisane, że wlać zgodnie z oznaczeniem, którego brak?
 
 

gall
Wysłany: 2011-08-12, 21:43   
0
UP DOWN

Posty: 235
shel82 napisał/a:
Kolego gall, skoro dysponujesz instrukcją, to może jeszcze mi podasz ile wlać tego oleju?
ponieważ gdy zakupiłem kompresor od góry był on zamknięty uniwersalnym dekielkiem, a w akcesoriach znalazłem normalny korek, ale bez podziałki ile wlać, a w instrukcji jest napisane, że wlać zgodnie z oznaczeniem, którego brak?


Lejesz i obserwujesz wziernik.

 

gall
Wysłany: 2011-08-12, 22:21   
0
UP DOWN

Posty: 235










... w sumie więcej się spodziewałem po tej instrukcji. :/
 

shel82 
Wysłany: 2011-08-15, 13:16   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 29
Skąd: Płock
gall napisał/a:


Lejesz i obserwujesz wziernik.



Właśnie, a ten wziernik ma być cały zakryty, czy jak?
W instrukcji również jest opisane tylko ogólnie - "Przez górny otwór wlej nowy olej do poziomu zaznaczonego na wskaźniku", ale ja nie mam na wskaźniku żadnej podziałki, a nawet kreski?
 
 

lukas199m
Wysłany: 2011-08-15, 13:23   
0
UP DOWN


Posty: 13
Skąd: CK
Najprawdopodobniej ma być cały zalany. Tylko nie przesadz. Do końca wziernika i nie więcej. Podobnie jest w hamulcach w motorze. Ja zawsze nie dolewam do końca i zostawiam taki bombelek powietrza jak np. w poziomicy bo mam trudny dostęp do tego a bąbelek ładnie widać ;)
 
 

gall
Wysłany: 2011-08-15, 13:24   
0
UP DOWN

Posty: 235
To pewnie to czerwone kółko namalowane na tym przeźroczystym "kapslu". Wziernik jest wkręcany więc nie można było narysować podziałki bo się obraca podczas wkręcania. U mnie to czerwone kółko jest prawie całkowicie "zatopione" w oleju. To tyle moich domysłów...
 

norbi
Wysłany: 2011-08-17, 23:10   
0
UP DOWN

Posty: 25
W mojej instrukcji pisze ze ten czerwony punkt to max oleju i wiecej sie nie powinno lac, ale jeszcze lookne jutro
 

Adam Rentel
Wysłany: 2011-08-18, 05:56   
0
UP DOWN

Posty: 70
norbi napisał/a:
W mojej instrukcji pisze ze ten czerwony punkt to max oleju i wiecej sie nie powinno lac, ale jeszcze lookne jutro



Tak jak kolega pisze,na sto procent :spoko:
 

tasek
Wysłany: 2013-05-19, 13:16   
0
UP DOWN

Posty: 73
witam

Kupiłem nowy kompresor FINI MK 103-150-3M 150 LITRÓW i chciałbym zmienić w nim olej. Instrukcja jest powierzchniowa i napisano tylko że zalany jest olejem 15w50 i nic wiecej. Zadnej klasy jakościowej. Jaki olej stosować w tym kompresorze? szukać jakiegoś samochodowego 15w50 czy może jakiś dedykowany do kompresorów np LDAA-100 bo przeważnie tylko taki mozna dostać w sklepach z kompresorami. W czym jest lepszy olej sprężarkowy od samochodowego? Chciałbym aby kompresor długo mi służył
Pozdrawiam

fini to chyba potentat sprężarkowy i dlaczego leją 15w50 a nie sprężarkowe?
15w50 ma praktycznie dwukrotnie większą lepkość niż ldaa 100
 

skubej
Wysłany: 2013-05-23, 14:35   
-1
UP DOWN

Posty: 11
Witam

Wydaje mi się że do sprężarek powinniśmy lać gęsty olej ponieważ rzadkie oleje niszczą uszczelki.Swój kompresorek zalałem olejem od Kosiarki. im wlejemy gęstszy olej tym większe prawdopodobieństwo że kompresorek nie będzie pluł olejem.
mój kompresor nie ma filtra powietrza z tego co widzę i na wlocie dobrze jest taki filterek zainstalować koszt kilka zł a wtedy powietrze będzie choć trochę przefiltrowane.
 

okoń
Wysłany: 2013-05-23, 19:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 290
I to jest jedna z największych głupot. Na tłoku masz pierścienie które są między innymi odpowiedzialne za zbieranie oleju z cylindra i od tego żeby się nic nie przedostawało na górę tłoka oczywiście w takiej lepkości i specyfikacji jaką podaje producent bo to właśnie on oblicza i testuje pompy... Ale polak zawsze zrobi po swojemu bo mu się tak wydaje. Pamiętaj że jak będziesz miał za gęsty olej to nie będzie się tak rozbryzgiwał od tłoka i będziesz miał gorsze smarowanie już nie mówiąc jak zimna pompa jest...
P.S. Jak chcesz jeszcze gęstszy to wlej od piły motorowej do łańcucha ten to aż się ciągnie ^^
 

skubej
Wysłany: 2013-05-24, 07:31   
0
UP DOWN

Posty: 11
Silnik (Pompa) nie jest zaawansowana technicznie, ma krótki obieg.
1 tłok który potrzebuje smarowania jaka jest tam przestrzeń robocza? olej wraz ze wzrostem temperatury robi się rzadszy różna rozszerzalność materiałów i ich eksploatacja powoduje spadek kompresji a przez to pobieranie oleju.

Niestety nasza pompa chodzi na full odrazu... tutaj powinno być to zrobione trochę inaczej kompresor powinien posiadać 2 biegi.
1 ssanie
2 praca normalna

Dlaczego producent zaleca taki olej ponieważ rzadszy powoduje mniej problemów jak masz niską temp olej taki będzie dobrze smarował.
Jednak wcale nie oznacza to że olej gęstszy przy temp powietrza 20c nie będzie lepiej spełniał swojej funkcji.

W Praktyce wygląda to jednak trochę inaczej.
Przykład silnik od kosiarki: wymieniłem olej po roku w kosiarce a potem oleju nie wymieniałam tylko dolewałem. silnik pracuje 15 lat i ma się dobrze.

Olej im jest dłużej w silniku tym ma więcej węgla w sobie a ten związek sprzyja lepszemu smarowaniu tłoków natomiast jest problem z rozruchem i za pierona to się nie sprawdza w przypadku silników turbinowych.

sprawdź sobie jaką lepkość na olej nowy a ten który już trochę pochodził... parametry są inne.
Największą bolączką sprężarki jest to że nie ma Ona biegu miękkiego który by rozgrzał olej tłoki... to jest barbarzyństwo ja sprężarkę zapalam na kilka sekund i ją gaszę kilka razy przed pracą.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-05-24, 11:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3481
skubej,
Ale pojechałeś z tym eposem o olejach. :sciana: :sciana: :sciana:

Radze omijac te porady a cały post do złotych mysli przenieść... taka fantastyka olejowa.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-05-24, 11:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3481
skubej napisał/a:
Przykład silnik od kosiarki: wymieniłem olej po roku w kosiarce a potem oleju nie wymieniałam tylko dolewałem. silnik pracuje 15 lat i ma się dobrze.


To nie lepiej brać zlewki z warsztatów i od razu uzupełniać uwęglonym? ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

skubej
Wysłany: 2013-05-24, 11:56   
-1
UP DOWN

Posty: 11
radzę sobie poczytać o olejach...

śmiać się każdy potrafi... zapytaj się kolego mechanika czy olej zaraz po zalaniu ma najlepsze właściwości smarujące?

jestem ciekaw co Ci powie.

Dlaczego większość samochodów nowych gubi olej? bo niestety trwałość jest już nie ta i oleje rzadkie niszczą uszczelki...
 

diablo74 
Wysłany: 2013-05-24, 12:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 592
a kiedy ma najlepsze? po 15 latach czy jeszcze dłużej :sciana: :shock:
 

skubej
Wysłany: 2013-05-24, 12:37   
-1
UP DOWN

Posty: 11
na pewno olej nie ma najlepszych parametrów zaraz po zalaniu...

Kosiarka to prosty czterosuw, i tak pod nachyleniem gubi olej... wiem 2 suwa powinienem mieć kiedy jest duże nachylenie aby na zarżnąć silnika ale tego jakoś jeszcze szlak nie trafił.
wszystko zależy od silnika wymianę oleju w większości samochodów powinno się robić po 10tyś ale jak popatrzymy na bagnet od oleju, jego konsystencje to czernienie oleju jest zależne od rodzaju silnika.
Mam w domu 2 samochody jeden benzyna drugi diesel. leje ten sam olej i w benzynie jest o wiele czyściejszy olej niż w ONie.
Dlaczego wymieniam olej? ponieważ pokonuje małe odcinki. a w ONie z turbiną olej tak gęstnieje że w zimie posiadanie takiego oleju spowoduje uszkodzenie.
bo zanim olej dotrze we wszystkie miejsca to goły metal będzie pocierał o siebie. ja sprężarki nigdy nie odpalałem w niskiej temperaturze.
A jeśli silnik nie trzyma kompresji to wtedy ładujemy mu gęściejszy olej.
 

diablo74 
Wysłany: 2013-05-24, 12:54   
+1
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 592
Człowieku skąd takie wnioski kaleczysz mechanikę do diesla i do benzyniaka ten sam olej, gęstszy jak gubi kompresje to nie "fantastyka olejowa" to horror olejowy sam sobie poczytaj o olejach i nie tylko jestem technikiem mechanikiem z zawodu i takie wynurzenia rodem z garażu bez żadnych podstaw po prostu mnie rozwalają jak dla mnie twoje opowieści też kwalifikują się do "złotych myśli"
 

hamir 
Wysłany: 2013-05-24, 12:55   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
skubej, to teraz mi rozwin sformułowanie hydroorfozy zwiazku dwulimfatycznego weglowodorów nasyconych hegzoamorfatcznymi zwiazkami siarki....w tych swoich olejach :cool:
udowodnij ze olej w dieslu ma gorsze parametry :cool:
  
 

skubej
Wysłany: 2013-05-24, 12:57   
-1
UP DOWN

Posty: 11
diablo74 napisał/a:
Człowieku skąd takie wnioski kaleczysz mechanikę do diesla i do benzyniaka ten sam olej, gęstszy jak gubi kompresje to nie "fantastyka olejowa" to horror olejowy sam sobie poczytaj o olejach i nie tylko jestem technikiem mechanikiem z zawodu i takie wynurzenia rodem z garażu bez żadnych podstaw po prostu mnie rozwalają jak dla mnie twoje opowieści też kwalifikują się do "złotych myśli"


No to ciekawe jak pójdziesz do mechanika i auto bierze olej to Ci ten radzi zalać gęściejszy i problem ustępuje. efekty placebo?????
 

diablo74 
Wysłany: 2013-05-24, 13:00   
+1
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 592
hamir niestety kolega skubej zna tylko jeden parametr dla niego olej jest rzadki lub gęsty i tyle nic więcej
 

hamir 
Wysłany: 2013-05-24, 13:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
diablo74, oraz Lackdoctor, reasumując z olejem jak z winem 'im starszy tym lepszy' :rotfl:

panowie skupujemy 'zlewki' :cool:
 

skubej
Wysłany: 2013-05-24, 13:24   
-1
UP DOWN

Posty: 11
diablo74 napisał/a:
hamir niestety kolega skubej zna tylko jeden parametr dla niego olej jest rzadki lub gęsty i tyle nic więcej


Parametrów jest mnóstwo, usuwanie związków odpowiedzialnych za korozje, odparowywanie itp. olej do ONa ma więcej związków likwidujących siarkę. tylko co z tego nie widziałem jeszcze ani jednego realistycznego testu olejów silnikowych.
Czytałem sporo prasy na temat olejów. gęstość oleju jest jednym z najważniejszych parametrów.
Do tego olej do On lepiej czyści silnik usuwa większą ilość nagaru.

Wcale nie napisałem tak że olej 15 letni lepiej smaruje silnik.
napisałem że silnik działa. więc nie uważam że źle zrobiłem nie wymieniając oleju w kosiarce.

każdy ma swoje zdanie na ten temat, niech tak lepiej pozostanie.
 

diablo74 
Wysłany: 2013-05-24, 13:46   
+1
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 592
skubej napisał/a:
Wcale nie napisałem tak że olej 15 letni lepiej smaruje silnik.
napisałem że silnik działa. więc nie uważam że źle zrobiłem nie wymieniając oleju w kosiarce.

A co się według ciebie dzieje w silniku nieważne jakim z tzw. "produktami zużycia" silnika, ewentualnie z paliwem które "przenika" do skrzyni korbowej "tak samo" jak olej do do komory spalania?

skubej napisał/a:
No to ciekawe jak pójdziesz do mechanika i auto bierze olej to Ci ten radzi zalać gęściejszy i problem ustępuje. efekty placebo?????


Jak do "pana Władka z garażu" to pewnie wleje olej od diesla wszędzie gdzie popadnie, jak robiłem mechanikę dawno temu to szukałem przyczyny "poboru oleju" a nie prowizorycznie usuwałem skutki, pozdrawiam nie mam nic więcej do dodania kolego skubej nie masz pojęcia o mechanice twoje opowieści olejowe powaliły mnie na cycki :x: :x:
 

skubej
Wysłany: 2013-05-24, 13:56   
0
UP DOWN

Posty: 11
skubej napisał/a:
No to ciekawe jak pójdziesz do mechanika i auto bierze olej to Ci ten radzi zalać gęściejszy i problem ustępuje. efekty placebo?????


Jak do "pana Władka z garażu" to pewnie wleje olej od diesla wszędzie gdzie popadnie, jak robiłem mechanikę dawno temu to szukałem przyczyny "poboru oleju" a nie prowizorycznie usuwałem skutki, pozdrawiam nie mam nic więcej do dodania kolego skubej nie masz pojęcia o mechanice twoje opowieści olejowe powaliły mnie na cycki :x: :x: [/quote]

Tak podchodzisz do tego profesjonalnie jednak gdy silnik jest niewiele wart... to nie robisz tego profesjonalnie tylko leczysz objawy. pobór oleju zresztą jest normalną sprawą zależy ile ten pobór wynosi. ale chyba racje przyznasz że jak wlejesz olej gęstszy to ubytek oleju będzie mniejszy.
 

diablo74 
Wysłany: 2013-05-24, 14:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 592
skubej napisał/a:
jednak gdy silnik jest niewiele wart

na złom albo do remontu wartość samochodu czy silnika nie ma dla mnie znaczenia

skubej napisał/a:
pobór oleju zresztą jest normalną sprawą

zgadzam się

Cytat:
jak wlejesz olej gęstszy to ubytek oleju będzie mniejszy.

nie mam pojęcia, robiąc mechanikę czy teraz lakier zawsze trzymam się zaleceń producenta(instrukcji obsługi, karty techniczne, itp.) jak coś robisz zgodnie ze sztuką masz spokój
Temet jest: jaki olej do sprężarki więc na temat ja twierdzę, że np. LDAA-100, lub ewentualnie olej silnikowy 15W/40 miałem kompresor do którego producent zalecał taki olej
 

skubej
Wysłany: 2013-05-24, 14:09   
0
UP DOWN

Posty: 11
diablo74 napisał/a:
skubej napisał/a:
jednak gdy silnik jest niewiele wart

na złom albo do remontu wartość samochodu czy silnika nie ma dla mnie znaczenia

skubej napisał/a:
pobór oleju zresztą jest normalną sprawą

zgadzam się

Cytat:
jak wlejesz olej gęstszy to ubytek oleju będzie mniejszy.

nie mam pojęcia


ja niestety nie mam takiego luksusu, wiem gdzie mam wyciek ale nie robię z tym bo żeby to uszczelnić to trzeba targać cały silnik a kosz to ok 700zł a jak od wymiany do wymiany mi ciągnie 1 litr to nie ma tragedii. na full syntetyku ubytek był dużo większy teraz jest pół syntetyk o tej samej gęstości jednak ubytek spadł.
Człowiek po swoim zawodzie jest z misją wszystko to czego się nauczył ma być zrobione z perfekcją wiem o co chodzi ale realia są inne i dopuszcza się użycia pół środków.
 

skubej
Wysłany: 2013-05-24, 14:13   
0
UP DOWN

Posty: 11
nie mam pojęcia, robiąc mechanikę czy teraz lakier zawsze trzymam się zaleceń producenta(instrukcji obsługi, karty techniczne, itp.) jak coś robisz zgodnie ze sztuką masz spokój
Temet jest: jaki olej do sprężarki więc na temat ja twierdzę, że np. LDAA-100, lub ewentualnie olej silnikowy 15W/40 miałem kompresor do którego producent zalecał taki olej[/quote]

No i to jest meritum sprawy, jednak nawet w instrukcjach obsługi zdarzają się błędy... i to niestety koszmarne znam przypadek z olejem do skrzyni w automacie. jak zalałeś olej z manuala to szlak trafiał skrzynkę znacznie szybciej.
 

Sw.Piotrek 
Wysłany: 2013-05-24, 16:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 636
Skąd: Łódź
Większość olejów ma bardzo zbliżoną gęstość w czasie pracy. I to bez różnicy czy jest to olej 15w40 czy 5w40. Są "specjalne oleje" np. lekko bieżne (zmniejszające zużycie paliwa) czy oleje do silników o dużym przebiegu (o zwiększonej gęstości w czasie pracy). Te pierwsze są rzadsze w czasie pracy. Te drugie są gęstsze w czasie pracy.
Oleje syntetycznie nie niszczą uszczelek - to zabobon.

Jakiś czas temu zmieniłem olej z mineralnego na pół syntetyczny. Silnik zaczął ciszej pracować, zużycie oleju się nie zmieniło.

P.S. Nie należy mylić gęstości w czasie pracy z temperaturą płynięcia.
_________________
http://niezalezna.pl/
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-05-24, 17:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3481
Świetny temat... od teraz mamy specjalny .... śliski ,,, dział olejowy . :help:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

diablo74 
Wysłany: 2013-05-24, 20:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 592
Lackdoctor napisał/a:
Świetny temat... od teraz mamy specjalny .... śliski ,,, dział olejowy . :help:

nie no temat bomba, taki "rozwojowy" :rotfl:
 

hamir 
Wysłany: 2013-05-25, 00:08   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
takie pytanko panowie;a jaki olej wlac do sprezarki zeby leciały nawieksze oczka? :x: ^^
 

skubej
Wysłany: 2013-05-25, 06:23   
0
UP DOWN

Posty: 11
http://allegro.pl/promocj...3256757832.html

ten olej do czego można wlać?
 

tomek70
Wysłany: 2013-05-25, 06:46   
0
UP DOWN

Posty: 125
skubej napisał/a:

ten olej do czego można wlać?
do silników benzynowych i wysokoprężnych bez i z turbodoładowaniem, samochodów osobowych i dostawczych.

silniki benzynowe i wysokoprężne samochodów osobowych i dostawczych,
silniki zasilane LPG,
silniki pracujące z turbodoładowaniem i bez turbodoładowania,
silniki z katalizatorem i bez katalizatora.

Wyczerpująca odpowiedż? ;)
 

diablo74 
Wysłany: 2013-05-25, 11:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 592
skubej napisał/a:
http://allegro.pl/promocja-lotos-semisyntetic-10w-40-5l-4-1-zobacz-i3256757832.html

ten olej do czego można wlać?

do wszystkiego czyli do niczego ^^
 

skubej
Wysłany: 2013-05-25, 17:20   
0
UP DOWN

Posty: 11
Te Oleje są bardzo chwalone, popatrz jakie spełniają normy i ile kosztują.
Subaru rekomenduje Lotosa do swoich samochodów więc jeśli tak poważny koncert nie widzi przeciwwskazań, użycia tego samego oleju do ON i do Benzynki to w moim odczuciu cała filozofia olejowa wydaje się być lekko przesadzona.

Na wszystkim próbuje się zarabiać kasę. Jaranie się zawartością różnych substancji teoretycznie korzystnych wydaje się mieć większe podłoże na sprzedaż niż na rzeczywistą pracę silnika.
 

okoń
Wysłany: 2013-05-26, 14:04   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 290
skubej napisał/a:
http://allegro.pl/promocja-lotos-semisyntetic-10w-40-5l-4-1-zobacz-i3256757832.html

ten olej do czego można wlać?


Skoro jest tak uniwersalny to polecam śmiało do naleśników :)
 

tomek70
Wysłany: 2013-05-26, 22:39   
0
UP DOWN

Posty: 125
okoń napisał/a:
skubej napisał/a:
http://allegro.pl/promocja-lotos-semisyntetic-10w-40-5l-4-1-zobacz-i3256757832.html

ten olej do czego można wlać?


Skoro jest tak uniwersalny to polecam śmiało do naleśników :)
Nie wolno. Toć to półsyntetyk. Może rozpuścić osad z patelni.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group