Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
jonko
Wys³any: 2011-08-24, 14:49   Ca³y czas Gazuje :(
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam mam Problem ;/ pomalowa³erm w gara¿u ca³y bok auta i 2 raz wszystko zgazowa³o... nie pomóg³ nawet opó¼niacz do polysku... Zak³adam ze Prawdopodobnie przyczyn± zgazowania calego boku mog± byæ opary opadaj±ce na elementy wytwo¿one z malowania tak du¿ej powierzchni.
Kto co s±dzi na ten temat ? Jest taka mo¿liwo¶æ co opisa³em ?
 

Homer S. 
Wys³any: 2011-08-24, 14:58   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Trudno pomóc jak nie wiadomo co i jak zosta³o zrobione .
Jakie materia³y zosta³y u¿yte jakiej firmy oraz zastosowane proporcje .
Co Kolega rozumie pod pojêciem ,,zgazowa³o,, .
_________________

 

jonko
Wys³any: 2011-08-24, 15:16   
0
UP DOWN

Posty: 4
Lakier APP 100% + Katalizator 50% + 10% Rozpuszczalnik APP "Zgazowa³o" czyli na ca³ej lakierowanej powieszczhni zrobi³ sie sito,kropeczki wielkosci ukucia ig³y. Po zmatowaniu tych kropeczek ukazuj± sie bia³e dziurki.
 

gugun 
Wys³any: 2011-08-24, 16:22   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
za grubo malujesz...za duzo grubych warstw...zapewne...app ma lakiery ktorymi wystarczy na 1,5 warstwy malowac...no oprocz 3060...
 
 

rudy
Wys³any: 2011-08-24, 17:07   
0
UP DOWN

Posty: 18
te¿ wydaje mi siê ¿e warstwy s± za grube.
je¿eli lakier nie chcê siê ³adnie wylaæ i dlatego k³adziesz go tak du¿o to bardziej go rozcieñcz wtedy bêdzie lepiej sie wylewaæ przy cieñszych warstwach.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-08-24, 17:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
rudy napisa³/a:
te¿ wydaje mi siê ¿e warstwy s± za grube.

Ja nie rozcieñczam wcale ¿adnego z lakierów bezbarwnych.
Pistolet dobry i odpowiednio grube (znaczy cienkie) warstwy.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

jonko
Wys³any: 2011-08-25, 12:56   
0
UP DOWN

Posty: 4
I Widaæ ze zgadliscie :) jednak na ten APP to za duzo 3 warstwy dzis rozcienczylem mocnej i na raz pomalowa³em i lustereczko :) i nie pogazowa³o co najwa¿niejsze :)
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-08-25, 14:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Czytaj kolego i zawsze stosuj siê do zaleceñ z kart technicznych danego produktu :tak: Pozdrawiam! :spoko:
 

gugun 
Wys³any: 2011-08-25, 14:20   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
jonko napisa³/a:
I Widaæ ze zgadliscie jednak na ten APP to za duzo 3 warstwy dzis rozcienczylem mocnej i na raz pomalowa³em i lustereczko i nie pogazowa³o co najwa¿niejsze
ja akurat nie zgadywalem bo porabiam troche na materialach app..tym razem odwrotny blad...na raz czy tez 1.5 warstwy maluje sie nierozcieczonym lakierem zazwyczaj a skoro ty dodales ponad 10% rozcieczalnika to zbyt cienka moze byc warstwa na aucie.no ale przyczyna ustalona co najwazniejsze...
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-08-27, 15:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
Panowie i Panie ( je¿eli jakie¶ Panie te¿ s± tym zainteresowane ;) )

GAZOWANIE to wada pokrycia lakierniczego polegaj±ca na rozrywaniu sieci powi±zañ spoiwa materia³u, przez wydostaj±ce siê z pow³oki - Lotne Zwi±zki Organiczne. Dzieje siê tak, bo mieszanina lakiernicza ( lakier + utwardzacz + rozcieñczalnik, od razu po wypalikowaniu na element zaczyna "schniêcie" , czyli formowanie sieci powi±zañ. Zwracam uwagê, ¿e problem gazowania raczej nie dotyczy produktów 1K ( s± jednak trzy wyj±tki )

Mo¿na przyj±æ za pewnik, ¿e gazowanie to problem produktów chemoutwardzalnych.

Oczywi¶cie zbyt gruba warstwa to jeden z czynników wywo³uj±cy to zjawisko. Drugi to szybki utwardzacz, lub katalizator dodany do produktu, kolejny to szybki rozcieñczalnik i kolejny czynnik to wysoka temperatura w pomieszczeniu. Te elementy przyczyniaj± siê do "gazowania: ale g³ówna przyczyna jest zawsze taka sama - LZO w pow³oce zamykane s± pod sieci± powi±zañ formowanych przez zewnêtrzn± warstwê lakieru i musza siê z niej wydostaæ formuj±c ma³e otwory wentylacyjne :)

Jak tego unikn±æ ? Najlepiej wyeliminowaæ LZO z lakierów ^^ .... wiem, wiem ... to faktycznie nie mo¿liwe :cool: Wiêc mo¿e na razie postarajcie siê ograniczaæ ich ilo¶æ do minimum (mniej rozcieñczalnika produkty HS nie stosowaæ katalizatorów i przyspieszaczy )

Cienkie warstwy pow³oki nie gazuj± ( za ma³o LZO jest w cienkiej warstwie lakieru !!! ) Tak samo jak i nie gazuj± te mocno rozcieñczone lakiery. Inteligentni lakiernicy pomy¶l± jednak ... ZARAZ, ZARAZ, przecie¿ rozcieñczalnik to masa dodanego LZO ! TAK zgadza siê :spoko: ... ale rzadkiego produktu nie da siê po³o¿yæ grubo w jednej warstwie wiêc zanim zamknie on sieæ powi±zañ ( py³osucho¶æ ) to 80 % LZO ju¿ wyparuje i nie ma gazowania. Zwracam tu uwagê ¿e to nie rzadszy materia³ jest lekarstwem na gazowanie, ale technika aplikacji zmuszaj±ca lakiernika do nak³adania cienkich warstw z przerwami na odparowanie.

Rozcieñczanie lakieru to wada ! Matowieje siada pyli itp ... wiec rada @Lackdoktora jest tu bardzo trafiona ... NIE DODAWAJCIE ROZCIEÑCZALNIA DO LAKIERU, a jak ju¿ to minimaln± ilo¶æ. Pamiêtajcie ze gazowanie to wada wywo³ana przez zbyt szybkie "zamykanie siê" pow³oki na wierzchu :tak: Dlatego nie stosujcie katalizatorów i szybkich produktów w ciep³e i gor±ce dni. W efekcie jednego dnia (np 26 st C ) produkt nie gazuje a lakierujecie na drugi dzieñ ( 30 albo wiêcej ) i ju¿ gazuje, przy tych samych proporcjach mieszania i takiej samej technice lakierowania.

Jeszcze raz ! GAZOWANIE jest wynikiem zamykania LZO pod zamykaj±c± siê pow³ok± zewnêtrzn±. To nie jest wina produktu APP ( choæ go nie znam !!! ) ani ¿adnego innego. Materia³y utwardzane przez reakcje chemiczn± maj± tak± przykr± zdolno¶æ. Praktycznie wszystkie materia³y w okre¶lonych warunkach mog± zacz±æ gazowaæ.

Mam nadziejê, ¿e to pomo¿e zrozumieæ wam zjawisko tzw. "gazowania", czy inaczej "igie³kowania" pow³oki. Ka¿dy z was w swoim warsztacie, czy gara¿u poszukaæ sobie mo¿e teraz czynników wspomagaj±cych gazowania .... jak ju¿ to niestety nast±pi .... bo przyczyna jest zawsze taka sama !
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

gugun 
Wys³any: 2011-08-27, 15:29   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
PROJEKTER napisa³/a:
To nie jest wina produktu APP
nie napisalem ze to wina tego lakieru tylko ze tym lakierem nie maluje sie na 3-4 warstwy bo wtedy jest ryzyko powstania.def. patrz. wyrzej:)
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-08-29, 08:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
To nie jest nigdy wina samego produktu ... choæ @baqo opisa³ kiedy¶ taki niefortunny przypadek gazowania lakierów DuPonta na okre¶lonej partii podk³adu Profix. Tylko w po³±czeniu suchej zmatowanej warstwy podk³adu ten lakier zaczyna³ gazowanie bez wzglêdu na próby nak³adania go cienk± warstw±. Bez w±tpienia problem zosta³ zidentyfikowany i wyeliminiowany. Przyznam ¿e nie potrafiê wyja¶niæ logicznie tego konkretnego przypadku. Z tego co wiem producent idzie w zaparte i twierdzi ¿e to indywidualny problem jednej lakierni. Z drugiej strony @baqo przeanalizowa³ problem do pozycji atomu :spoko: i z pewno¶ci± gazowanie w tym przypadku to wy³±cznie wina podk³adu.

W tej sytuacji na 95 % przyjmijcie ¿e to co napisa³em to fakt ( zamykanie LZO pod warstw± sieciuj±cego spoiwa lakieru ) ale w jednym na dwadzie¶cia takich przypadków mo¿e jednak nastêpowaæ inna reakcja fizykochemiczna. Nie mo¿na udawaæ, ¿e to siê nie dzieje ale jednak gazowanie z innych przyczyn ni¿ wskazane zamykanie LZO to raczej rzadkie przypadki.

Nie "oczerniam" tu produktów Profixa, ani APP i te¿ nie bêdê ich "wybiela³". Bardziej chodzi mi o zwrócenie wam uwagi na mechanizm powstawania wady pow³oki zwanej gazowaniem. Je¿eli to nie jest ten jeden przypadek na 20 to raczej przyczyn szukaæ trzeba w technice aplikacji, nie dostosowanej do sk³adu przygotowanej mieszaniny lakierniczej, lub warunków panuj±cych w pomieszczeniu.

Co do lakierowania na 3 - 4, czy nawet 10 warstw to je¿eli kto¶ z jaki¶ racjonalnych przyczyn uzna, ¿e to konieczne to musi sobie tak¿e zdawaæ teraz sprawê z tego, ¿e je¿eli nie da ka¿dej warstwie szans na odparowanie LZO to faktycznie obejrzy sobie na tej pow³oce wzorcowy przyk³ad gazowania. Jednak odpowiednie odstêpy czasu pomiêdzy warstwami wyeliminuj± to zjawisko bo jego przyczyna jest zawsze ( w 95 % ;) ) taka sama.

Jedne produkty zawieraj± wiêcej LZO a inne mniej i z tego punktu widzenia mo¿na stwierdziæ ze to wina produktu. Jednak przy szerszym zg³êbieniu problemu odpowiednia aplikacja lakieru zawieraj±cego du¿o wiêcej LZO jest w pe³ni bezpieczna i nie wywo³uje automatycznie gazowania ... tylko dlatego ¿e to jaki¶ MS, albo gorzej ... LS. ( Low Solid ).
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

baqo 
Wys³any: 2011-08-29, 14:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
PROJEKTER napisa³/a:
choæ @baqo opisa³ kiedy¶ taki niefortunny przypadek gazowania lakierów DuPonta na okre¶lonej partii podk³adu Profix.
Robercie ;) defekt ten wystapi³ na Trotonie i nie gazowanie ,tylko tak jak na zdjêciach pokazywa³em kratery .
 
 

Sw.Piotrek 
Wys³any: 2011-08-30, 00:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 635
Sk±d: £ód¼
Mam w±tpliwo¶æ co do nazewnictwa wady lakieru. Jak nazwiecie tak± wadê -
http://img861.imageshack.us/img861/582/wyprysk.jpg

Je¿eli to nie jest objaw gazowania, to by³ bym wdziêczny za zdjêcie "gazowania" lakieru.
_________________
http://niezalezna.pl/
 

gugun 
Wys³any: 2011-08-30, 09:41   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Sw.Piotrek, fotka niewyrazna no ale gazowanie wyglada tak jakbys igla porobil dziurki...struktura lakieru jak swierzo po lakierowaniu a po chwili robia sie malutkie dziureczki na calym elemencie,takie male kraterki....
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-08-30, 15:12   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
baqo napisa³/a:
PROJEKTER napisa³/a:
choæ @baqo opisa³ kiedy¶ taki niefortunny przypadek gazowania lakierów DuPonta na okre¶lonej partii podk³adu Profix.
Robercie ;) defekt ten wystapi³ na Trotonie i nie gazowanie ,tylko tak jak na zdjêciach pokazywa³em kratery .


Przepraszam. Przepraszam Przepraszam ... Pamiêta³em ¿e by³a to wada pokrycia zwi±zana z podk³adem i ¿e nie bardzo da³o siê to uj±æ w jakie¶ typowe ramy oceny, lub prosto wyja¶niæ. Tym bardziej mi przykro, ¿e wywo³a³em do tablicy nic nie winnego producenta firmê PROFIX. :x:

Ostatnio mam za du¿o roboty i przez to nie mam czasu wróciæ do archiwalnych postów i czerpie z zasobów pamiêci ... a tu jak widaæ bywa ró¿nie. ^^ Dziêki @baqo za sprostowanie i przepraszam za lekk± dezinformacjê.

Na szczê¶cie ;) ... nie zmienia to sedana problemu "gazowania" i jego przyczyn, a oczkowaniem lakieru te¿ kiedy¶ siê zajmê szerzej bo martwi mnie czasami powszechne u¿ywanie antysilikonu gdy ta wada ju¿ siê ujawni ... ale "o tem potem" :cool:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

senior
Wys³any: 2011-08-30, 16:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
PROJEKTER napisa³/a:
Drugi to szybki utwardzacz, lub katalizator dodany do produktu, kolejny to szybki rozcieñczalnik i kolejny czynnik to wysoka temperatura w pomieszczeniu. Te elementy przyczyniaj± siê do "gazowania
Dok³adnie. A najwiêcej takich problemów jest szczególnie latem u ludzi którzy w expresowym tempie chc± polakierowaæ i oddaæ tzw. kilka elementów. Wtedy bior± szybki utwardzacz plus jako gwó¼d¼ do trumny przyspieszacz i ... NIESPODZIANKA.
Dlatego sam osobi¶cie nigdy nie u¿ywam przyspieszaczy i szybkich utwardzaczy. Je¶li siê da to mieszam z najwolniej wi±¿±cych komponentów - tyczy siê to równie¿ podk³adów. Tak sobie to wszystko wyt³umaczy³em i tak robiê.
NAJWIÊKSZA WADA = PO¦PIECH
 

senior
Wys³any: 2011-08-30, 16:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
PROJEKTER napisa³/a:
martwi mnie czasami powszechne u¿ywanie antysilikonu
Antysilicon = silicon.
A po jego u¿yciu trzeba ju¿ do koñca swoich dni go u¿ywaæ albo myæ, wietrzyæ, myæ, wietrzyæ, a pó¼niej znów myæ i wietrzyæ pomieszczenia z silikonu który piêknie rozproszy³o siê wcze¶niej podczas lakierowania z dodatkiem owego "antysiliconu" ;)
 

gugun 
Wys³any: 2011-08-30, 16:24   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
senior napisa³/a:
A po jego u¿yciu trzeba ju¿ do koñca swoich dni go u¿ywaæ albo myæ, wietrzyæ, myæ, wietrzyæ, a pó¼niej znów myæ i wietrzyæ pomieszczenia z silikonu który piêknie rozproszy³o siê wcze¶niej podczas lakierowania z dodatkiem owego "antysiliconu"
niekoniecznie,ja mam antysilikon jakby co,stoi w osobnym pomieszczeniu,2 razy bylem zmuszony go uzyc i nie mialem zadnych pozniejszych problemow jesli chodzi o lakierowanie bez niego...moze jesli uzywany co 2 malowanie to wkoncu wsiaknie w sciany czy tez otwierany co chwile,ale jesli stoi calkowicie gdzie indziej i uzyty jak naprawde jest taka potrzeba to jakos to pozniej jest,sam nie uzywam no ale jesli podczas malowania okazuje sie ze cos z autem jest nie tak to dolanie go do ostatniej warstwy lakieru jest konieczne,no chyba ze poprawka na nastepny dzien...
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-08-30, 16:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
senior napisa³/a:
A po jego u¿yciu trzeba ju¿ do koñca swoich dni go u¿ywaæ albo myæ,


Przesadzasz. :idea:

PROJEKTER napisa³/a:
ale "o tem potem"


No to ja po tym #potem# dodam co¶ od siebie. :>
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

senior
Wys³any: 2011-08-30, 17:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
Oczywi¶cie ¿e przesadzam i dlatego tyle razy na zmianê napisa³em o myciu i wietrzeniu :)
Z antysiliconem nie tyle chodzi o to gdzie stoi a o to co mo¿e siê dziaæ po jego u¿yciu.
A i tak najczêstszymi powodami t³uszczy jest uk³ad zasilania powietrza a antysilicon to takie ratowanie siê po.... Podstawa to czyste powietrze dostarczone do pistoletu: czyli wydajna sprê¿arka a nie trzepi±ca ledwo non stop, dobre odwadniacze i odolejacze, czyste przewody a najlepiej miedzy sprê¿ark± a blokiem profesjonalny osuszacz ziêbniczy.
Ma³o kto wie ¿e takie co¶ w ogóle istnieje ale jest to rewelacyjne urz±dzenie które niesamowicie naprostuje to co spierniczy s³aba czy uszkodzona sprê¿arka, przewody czy dupiaste filtry.
Najczê¶ciej wiêcej t³uszczy jest z uk³adu powietrza ni¿ z otoczenia lakierowanego auta.
 

gugun 
Wys³any: 2011-08-30, 18:15   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
no w sumie poruszyles kwestie lakierowania za kazdym razem ze wzgledu na powietrze i to jest blad ale czasem mimo czystego powietrza nie ma mozliwosci polakierowania auta bez,nie wierzysz,naplakuj go:) a tak bywa ze ktos wyczysci i pozniej stwierdzi ze cos trzeba by pomalowac...
senior napisa³/a:
Z antysiliconem nie tyle chodzi o to gdzie stoi a o to co mo¿e siê dziaæ po jego u¿yciu.
co moze sie dziac po sporadycznym uzyci???sam fakt ze on stoi i paruje w lakierni wystarczy wiec jesli sie ma to powinien stac w innym miejscu niz lakiernia,wiec sam fakt stania tez odgrywa jakas role
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-08-30, 18:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
senior napisa³/a:
a najlepiej miedzy sprê¿ark± a blokiem profesjonalny osuszacz ziêbniczy.
Ma³o kto wie ¿e takie co¶ w ogóle istnieje ale jest to rewelacyjne urz±dzenie

1000% prawda.
gugun napisa³/a:
ze wzgledu na powietrze i to jest blad

Hehe. B³±dziæ rzecz± ludzk±.
  
 

senior
Wys³any: 2011-08-30, 18:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
gugun napisa³/a:
za kazdym razem ze wzgledu na powietrze i to jest blad
senior napisa³/a:
najczêstszymi powodami t³uszczy jest uk³ad zasilania powietrza
Napisa³em NAJCZʦCIEJ a nie ZAWSZE :)
gugun napisa³/a:
nie wierzysz,naplakuj go
A s±dzisz ¿e tego nie wiem? ;) Zbli¿ siê do mojego warsztatu z plakiem czy innym czernid³em - czy¶cid³em tego typu a numer buta 44,5 odci¶niêty na zadku wyt³umaczy wiêcej ni¿ potok s³ów ^^ ^^ :spoko:
gugun napisa³/a:
bywa ze ktos wyczysci i pozniej stwierdzi ze cos trzeba by pomalowac...
Zgadza siê. Mi najczê¶ciej zdarzaj± siê chyba auta z od¶wie¿onymi ró¿nego typu plakami i wynalazkami czarne strukturalne zderzaki czy listwy - no Q.....A masakra. Dlatego zanim cokolwiek zacznê jest ostra jazda z myciem - te¿ dobrymi ¶rodkami ;) :>
gugun napisa³/a:
co moze sie dziac po sporadycznym uzyci
Mo¿e zaoczkowaæ innym razem je¶li gdzie¶ siê syf z silikonem zawieruszy. Jak kto¶ go u¿ywa to najlepiej przed nastêpnym lakierowaniem ostro wszystko wymyæ. Wiêc najlepiej go nie u¿ywaæ. I ja wybieram t± opcjê jednak.
gugun napisa³/a:
fakt ze on stoi i paruje w lakierni wystarczy wiec jesli sie ma to powinien stac w innym miejscu niz lakiernia,wiec sam fakt stania tez odgrywa jakas role
No jak stoi szczelnie zamkniêty to niby a¿ tak mocno nie paruje, ale lakiernia to lakiernia a nie magazynek wiêc nie powinno go tam byæ :)

Zreszt± nie ma o co tu siê zbytnio spieraæ. Ja jestem zdania ¿e lepiej go nie u¿ywaæ i nawet go nie posiadam na stanie ju¿ ³adnych kilka latek.
Ale "wolnoæ Tomku w swoim domku" i ka¿dy robi u siebie jak i co chce.
Pozdrawiam
 

senior
Wys³any: 2011-08-30, 18:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
O tym w³a¶nie wspomina³em Panie Doctor.
Super. Ja przyznajê ¿e JESZCZE nie mam bo od ponad roku zabieram siê do jego kupna jak pies do je¿a :sciana: :sciana:
I zawsze znajdujê inny wydatek - sam siê czasami zastanawiam czy przypadkiem nie specjalnie ^^ ^^ ¯artujê. Jeszcze w tym roku ju¿ na pewno kupiê. Dla mnie rewelacja i gratulujê posuniêcia. ¦wiêty spokój - mo¿e nie przesadzê zbytnio je¶li powiem ¿e prawdopodobnie na lata.
Gratulujê - i zazdroszczê :) Ale jeszcze w tym roku w koñcu dorównam kroku :spoko:
 

gugun 
Wys³any: 2011-08-31, 10:23   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
senior napisa³/a:
Zreszt± nie ma o co tu siê zbytnio spieraæ. Ja jestem zdania ¿e lepiej go nie u¿ywaæ i nawet go nie posiadam na stanie ju¿ ³adnych kilka latek.
tez nie posiadalem z 3lata az tu wkoncu by sie przydal..no i musialem poprawiac,przed poprawka szlif z plynem,2 razy nitrem,3 razy zmywaczem silikonowym i wraz przy poprawce cos wyskoczylo,moze juz nie w takiej ilosci jak poprzednio ale zawsze...wiec antysilikon rozwiazal sprawe.auto przyjechalo do mnie z warsztatu w ktorym dostali tylko blacharke a malowania nie wiec podejrzewam ze bylo po zlosci czyms sikniete...podejrzewam ze winny byl placzek bo to akurat wiem ze potrafi balaganu narobic...ale dodawanie antysilikonu ze wzgledu na brudne powietrze..-potepiam...
 
 

gugun 
Wys³any: 2011-08-31, 10:24   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
senior napisa³/a:
Zreszt± nie ma o co tu siê zbytnio spieraæ. Ja jestem zdania ¿e lepiej go nie u¿ywaæ i nawet go nie posiadam na stanie ju¿ ³adnych kilka latek.
tez nie posiadalem z 3lata az tu wkoncu by sie przydal..no i musialem poprawiac,przed poprawka szlif z plynem,2 razy nitrem,3 razy zmywaczem silikonowym i wraz przy poprawce cos wyskoczylo,moze juz nie w takiej ilosci jak poprzednio ale zawsze...wiec antysilikon rozwiazal sprawe.auto przyjechalo do mnie z warsztatu w ktorym dostali tylko blacharke a malowania nie wiec podejrzewam ze bylo po zlosci czyms sikniete...podejrzewam ze winny byl placzek bo to akurat wiem ze potrafi balaganu narobic...ale dodawanie antysilikonu ze wzgledu na brudne powietrze..-potepiam...
 
 

kropen16 
Wys³any: 2011-08-31, 18:47   
0
UP DOWN
Przemo

Pomóg³: 11 razy
Posty: 324
Sk±d: MKW
no plak to q.... kumpel psiknal dla testuw w pomiweszczeniu tylko tak delikatnie i juz odrazu na pierwszej warstewie krtery i cuda na kiju.
 
 

gugun 
Wys³any: 2011-09-01, 09:20   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
nie musial w pomieszczeniu,wystarczylo by przed garazem z 10m godzine po malowaniu jak juz lakier idzie dotykac to i tak sie wezre:P takie cholerstwo...ja kiedys na gielde naplakowalem cale auto zeby bylo ladne bo juz nie bylo co polerowac,a po gieldzie postanowilem je cale odswierzyc...to dopiero sie go nakapalem w wszystkim co mozliwe ^^
 
 

kropen16 
Wys³any: 2011-09-01, 09:34   
0
UP DOWN
Przemo

Pomóg³: 11 razy
Posty: 324
Sk±d: MKW
Plak to masakra krutko mowiac :sciana:
 
 

ms
Wys³any: 2016-11-30, 01:42   
0
UP DOWN

Posty: 14
od¶wie¿am :)

Jakie¶ 1,5 roku temu lakierowa³em ca³o¶ciowo samochód, wszystko wysz³o ok.

Od kilku dni zauwa¿y³em, ¿e zaczê³a przeciekaæ mi uszczelka szyby, okrêci³em wiêc j± aby zobaczyæ w czym tkwi problem przecieków (uszczelka leci po s³upku A, po krawêdzi dachu a¿ do koñca s³upka B) no i moim oczom ukaza³ siê zgazowany lakier w miejscu gdzie uszczelka przylega³a do polakierowanej karoserii :roll:
Z ciekawo¶ci odkrêci³em te¿ uszczelkê po drugiej stronie, i jest to samo.

Co mo¿e byæ tego przyczyn± :?:

Dodam, ¿e obejrza³em dok³adnie ca³± karoseriê, i w ¿adnym miejscu nie ma problemu z gazowaniem :blee:

Na tê chwilê stawiam na wilgoæ która utrzymywa³a siê miêdzy uszczelk± a lakierem, ale czemu lakier zgazowa³ :?: przepu¶ci³ wilgoæ :?:

Lakierowa³em bezbarwnym firmy polfill
 

GMC
Wys³any: 2016-11-30, 10:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 384
To chyba nie gazowanie, zedrzyj z jeden b±belek i zobacz czy to nie korozja. Tak mi siê wydaje ¿e da³e¶ lakier niewysokich lotów to pewnie podk³ad by³ podobnej klasy i wilgoæ przez nie przesz³a. Gazowanie mia³by¶ w wielu miejscach a nie tylko pod uszczelkami.
 

ms
Wys³any: 2016-11-30, 17:12   
0
UP DOWN

Posty: 14
By³em w gara¿u i zdar³em w kilku miejscach.
Miejscami schodzi³o lekko, miejscami trzyma³o siê nawet mocno. We wszystkich przypadkach odlaz³ bezbarwny z baz± ods³aniaj±c podk³ad.
Podk³ad sam w sobie jest ³adny i on nie gazowa³.

Tak, ¿e to nie jest korozja.

U¿y³em podk³adu Novol Protect 310. Bardzo czêsto go u¿ywam i nigdy nie mia³em z nim ¿adnych problemów.

Podk³ad by³ po³o¿ony przy niskiej wilgotno¶ci, w temp oko³o 25 stopni - i w takich warunkach sta³ oko³o miesi±ca zanim po³o¿ona zosta³a baza i bezbarwny.

Spotkali¶cie siê z czym¶ takim :?:
 

KK 
Wys³any: 2016-11-30, 20:13   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Sam siê spotka³em tylko z tym, ¿e od podk³adów 330 odchodzi³a baza i bezbarwny.
Podk³ad albo nie doschniêty, albo jaki¶ problem ze zmywaczem.

Przy tym 330 zauwa¿y³em, ¿e potrafi nie wyschn±æ bez wygrzewania. Byæ mo¿e winna jest za gruba warstwa np 3... i ona nie pozwala wyschn±æ. Potem podk³ad obrobi siê na mokro i baza/klar... a doschniête nie jest.
Te podk³ady widaæ czy s± doschniête jak robisz na sucho. Jak jest wygrzany promiennikiem i doschniêty w 100% to jednym kawa³kiem papieru np 320 na heblu obskakujesz drzwi, potem maszynka z 500 i jest ok.
_________________

 
 

Przemek 
Wys³any: 2016-11-30, 20:26   
0
UP DOWN
Przemek


Pomóg³: 4 razy
Posty: 514
Sk±d: Szczecin
Kamil daj sobie spokój z novolem . Jak chcesz za³atwiê Ci PPG sigma prime 20 litrów za 200z³ .
To jest podk³ad. :spoko:
_________________
Tym siê zajmujê
http://piaskowanieszczecin.pl/
http://akwarium.szczecin.pl/
 

KK 
Wys³any: 2016-11-30, 21:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Spokój z Novolem da³em ju¿ sobie jaki¶ czas temu. Testuje teraz Max Meyer 3011. Jak na razie wra¿enia bardzo dobre. Mo¿na plamê zrobiæ na ¶rodku elementu, nawet z krawêdzi± i kilka ruchów papierem i przej¶cia nie znaæ. Nie mapuje po aplikacji tak jak np Novol 330.
_________________

 
 

kalbi 
Wys³any: 2016-11-30, 21:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
KK napisa³/a:
Testuje teraz Max Meyer 3011.
bardzo przyjemny podk³ad, ile p³acisz za kpl? jeszcze bardzo podobny do tego podk³adu jest PPG 8046 tylko mocniej wype³niaj±cy
_________________

 
 

KK 
Wys³any: 2016-11-30, 23:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Na razie nic nie p³acê bo mam trochê tego materia³u za darmo do testów.
_________________

 
 

ms
Wys³any: 2016-11-30, 23:23   
0
UP DOWN

Posty: 14
Podk³ad tak jak wcze¶niej wspomnia³em sezonowa³ sobie oko³o miesi±ca w suchym ciep³ym pomieszczeniu.

Dok³adnie wygl±da³o to tak:
-po³o¿enie podk³adu
-tydzieñ stania w pomieszczeniu o niskiej wilgotno¶ci i temp 25 stopni
-szlif na sucho, na koniec na morko papierami 800 i 1000
-i tak przygotowany pod bazê wróci³ do suchego pomieszczenia do temp 25 stopni, sta³ 3 tygodnie.

Je¶li chodzi o odt³uszczanie, to u¿ywa³em zmywacza te¿ od Novola.
Zawsze odt³uszczam ka¿dy element z osobna kilka razy i za ka¿dym razem zmieniam tkaninê na now±.

Teraz to siê zaczynam baæ, ¿e z czasem reszta budy bêdzie wygl±da³a tak samo :roll:
 

bezimienny
Wys³any: 2016-11-30, 23:27   
0
UP DOWN

Posty: 35
Max Meyer 8700 i 8900 jako¶ciowo s± takie same jak ten 3011 czy to inne podk³ady? Jak on wypada w porównaniu do Cromax le (cena/jako¶æ) bo ostatnio testowa³em go i jestem zadowolony tylko ta cena...
 

sawmaster 
Wys³any: 2016-12-01, 08:48   
0
UP DOWN

Posty: 563
Sk±d: Bia³ystok
bezimienny napisa³/a:
Max Meyer 8700 i 8900

mam te podk³ady za 208 z³ kpl z utw 8000
 

KK 
Wys³any: 2016-12-01, 10:33   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
3011 ma tylko jedn± szaro¶æ widmow±, i nie jest chyba mokro na mokro.
_________________

 
 

MAX MAYER 
Wys³any: 2016-12-01, 11:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 63
Sk±d: Lubelskie
3011 jest jasno szarym podk³adem, Hp multigrey 8700 8900 s± do zastosowañ mokro na mokro jak i do normalnej obróbki
 

bezimienny
Wys³any: 2016-12-01, 11:06   
0
UP DOWN

Posty: 35
A jak te 8700 i 8900 wype³niaj± w porównaniu do 3011 ? Nie maj± tendencji do siadania? Du¿a ró¿nica w jako¶ci jest pomiêdzy nimi a cromax le ?
 

MAX MAYER 
Wys³any: 2016-12-01, 12:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 63
Sk±d: Lubelskie
3011 mo¿esz dawaæ raz po razie i ¿eby zrobiæ zaciek trzeba byæ :x: a 8700 i 8900 trzeba siê pilnowaæ lubi p³yn±æ z siadaniem jest jak z ka¿dym je¶li nie doschnie to uschnie. pracujê na tych podk³adach kilka lat a cromax em nigdy nie robi³em
 

ms
Wys³any: 2016-12-01, 17:18   
0
UP DOWN

Posty: 14
Dobra panowie, to tak finalnie co by³o powodem zb±blowania pod uszczelk± :?: Lakier bezbarwny polfill :?:
Co teraz mam zrobiæ, zerwaæ to co zb±blowa³o i na³o¿yæ bazê i jaki¶ inny bezbarwny :?:
Dobrze, ¿e mam aerograf, to nie bêdê kurzy³ wszystkiego dooko³a ;)
 

bezimienny
Wys³any: 2016-12-01, 18:23   
0
UP DOWN

Posty: 35
Jak dla mnie to to wygl±da na wilgoæ w podk³adzie która zaczê³a odparowywaæ po utwardzeniu lakieru.
Jaki¶ czas temu mia³em to samo oko³o 3 miesi±ce po lakierowaniu zauwa¿y³em na s³upkach przy uszczelce masê ma³ych kropek, po czasie wszystko siê wyg³adzi³o ale lakier nie ma ju¿ w tym miejscu przyczepno¶ci i z jednej strony uszczelka od drzwi uszkodzi³a lakier i widaæ w tym miejscu podk³ad.
Najlepiej to usun±æ podk³ad, zapodk³adowaæ jeszcze raz i polakierowaæ ale mo¿na spróbowaæ tylko zmatowaæ ten podk³ad i na niego polakierowaæ- tylko czy po czasie znów co¶ nie wyjdzie ?
 

KK 
Wys³any: 2016-12-01, 19:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Nie ryzykowa³bym ju¿ z tym podk³adem. Pytanie czy w ogóle adhezja jest na reszcie elementów. Prosty test to pukniêcie w co¶ np upuszczaj±c nakrêtkê. Jak nie ma adhezji to m6 nakrêtka odbije bazê z lakierem od podk³adu.
Kiedy¶ te¿ mia³em brak adhezji na podk³adzie epoxydowym 360, a poliuretan czy tam akryl by³ Valspara.
Od tego momentu zawsze robiê mokro na mokro jak ju¿ muszê u¿yæ 360.

Max Mayer, te podk³±dy z serii Multigrey s± w wersji ja¶niejszej ni¿ 3011 nie? Ten 3011 to nie powiedzia³bym, ¿e jest jasno szary.
Przyda³by siê jaki¶ podk³ad bia³y, ale dobrej jako¶ci jak ten 3011.
_________________

 
 

MAX MAYER 
Wys³any: 2016-12-01, 19:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 63
Sk±d: Lubelskie
8700 jest bia³ym podk³adem
 

kalbi 
Wys³any: 2016-12-01, 20:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1685
Sk±d: Warszawa
bezimienny napisa³/a:
A jak te 8700 i 8900 wype³niaj± w porównaniu do 3011 ?
du¿o gorzej i gorzej siê sypi±, 8700 i 8900 stosowa³bym jedynie mokro na mokro, a 3011 jako wype³niaj±cy
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group