Autor |
Wiadomo¶æ |
|
jonko
|
Wys³any: 2011-08-24, 14:49 Ca³y czas Gazuje :(
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Witam mam Problem ;/ pomalowa³erm w gara¿u ca³y bok auta i 2 raz wszystko zgazowa³o... nie pomóg³ nawet opó¼niacz do polysku... Zak³adam ze Prawdopodobnie przyczyn± zgazowania calego boku mog± byæ opary opadaj±ce na elementy wytwo¿one z malowania tak du¿ej powierzchni.
Kto co s±dzi na ten temat ? Jest taka mo¿liwo¶æ co opisa³em ? |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2011-08-24, 14:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Trudno pomóc jak nie wiadomo co i jak zosta³o zrobione .
Jakie materia³y zosta³y u¿yte jakiej firmy oraz zastosowane proporcje .
Co Kolega rozumie pod pojêciem ,,zgazowa³o,, . |
_________________
|
|
|
|
|
jonko
|
Wys³any: 2011-08-24, 15:16
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Lakier APP 100% + Katalizator 50% + 10% Rozpuszczalnik APP "Zgazowa³o" czyli na ca³ej lakierowanej powieszczhni zrobi³ sie sito,kropeczki wielkosci ukucia ig³y. Po zmatowaniu tych kropeczek ukazuj± sie bia³e dziurki. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-24, 16:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
za grubo malujesz...za duzo grubych warstw...zapewne...app ma lakiery ktorymi wystarczy na 1,5 warstwy malowac...no oprocz 3060... |
|
|
|
|
rudy
|
Wys³any: 2011-08-24, 17:07
|
0
|
|
|
Posty: 18
|
te¿ wydaje mi siê ¿e warstwy s± za grube.
je¿eli lakier nie chcê siê ³adnie wylaæ i dlatego k³adziesz go tak du¿o to bardziej go rozcieñcz wtedy bêdzie lepiej sie wylewaæ przy cieñszych warstwach. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-08-24, 17:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
rudy napisa³/a: | te¿ wydaje mi siê ¿e warstwy s± za grube. |
Ja nie rozcieñczam wcale ¿adnego z lakierów bezbarwnych.
Pistolet dobry i odpowiednio grube (znaczy cienkie) warstwy. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
jonko
|
Wys³any: 2011-08-25, 12:56
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
I Widaæ ze zgadliscie jednak na ten APP to za duzo 3 warstwy dzis rozcienczylem mocnej i na raz pomalowa³em i lustereczko i nie pogazowa³o co najwa¿niejsze |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-08-25, 14:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Czytaj kolego i zawsze stosuj siê do zaleceñ z kart technicznych danego produktu Pozdrawiam! |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-25, 14:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
jonko napisa³/a: | I Widaæ ze zgadliscie jednak na ten APP to za duzo 3 warstwy dzis rozcienczylem mocnej i na raz pomalowa³em i lustereczko i nie pogazowa³o co najwa¿niejsze | ja akurat nie zgadywalem bo porabiam troche na materialach app..tym razem odwrotny blad...na raz czy tez 1.5 warstwy maluje sie nierozcieczonym lakierem zazwyczaj a skoro ty dodales ponad 10% rozcieczalnika to zbyt cienka moze byc warstwa na aucie.no ale przyczyna ustalona co najwazniejsze... |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-08-27, 15:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Panowie i Panie ( je¿eli jakie¶ Panie te¿ s± tym zainteresowane )
GAZOWANIE to wada pokrycia lakierniczego polegaj±ca na rozrywaniu sieci powi±zañ spoiwa materia³u, przez wydostaj±ce siê z pow³oki - Lotne Zwi±zki Organiczne. Dzieje siê tak, bo mieszanina lakiernicza ( lakier + utwardzacz + rozcieñczalnik, od razu po wypalikowaniu na element zaczyna "schniêcie" , czyli formowanie sieci powi±zañ. Zwracam uwagê, ¿e problem gazowania raczej nie dotyczy produktów 1K ( s± jednak trzy wyj±tki )
Mo¿na przyj±æ za pewnik, ¿e gazowanie to problem produktów chemoutwardzalnych.
Oczywi¶cie zbyt gruba warstwa to jeden z czynników wywo³uj±cy to zjawisko. Drugi to szybki utwardzacz, lub katalizator dodany do produktu, kolejny to szybki rozcieñczalnik i kolejny czynnik to wysoka temperatura w pomieszczeniu. Te elementy przyczyniaj± siê do "gazowania: ale g³ówna przyczyna jest zawsze taka sama - LZO w pow³oce zamykane s± pod sieci± powi±zañ formowanych przez zewnêtrzn± warstwê lakieru i musza siê z niej wydostaæ formuj±c ma³e otwory wentylacyjne
Jak tego unikn±æ ? Najlepiej wyeliminowaæ LZO z lakierów .... wiem, wiem ... to faktycznie nie mo¿liwe Wiêc mo¿e na razie postarajcie siê ograniczaæ ich ilo¶æ do minimum (mniej rozcieñczalnika produkty HS nie stosowaæ katalizatorów i przyspieszaczy )
Cienkie warstwy pow³oki nie gazuj± ( za ma³o LZO jest w cienkiej warstwie lakieru !!! ) Tak samo jak i nie gazuj± te mocno rozcieñczone lakiery. Inteligentni lakiernicy pomy¶l± jednak ... ZARAZ, ZARAZ, przecie¿ rozcieñczalnik to masa dodanego LZO ! TAK zgadza siê ... ale rzadkiego produktu nie da siê po³o¿yæ grubo w jednej warstwie wiêc zanim zamknie on sieæ powi±zañ ( py³osucho¶æ ) to 80 % LZO ju¿ wyparuje i nie ma gazowania. Zwracam tu uwagê ¿e to nie rzadszy materia³ jest lekarstwem na gazowanie, ale technika aplikacji zmuszaj±ca lakiernika do nak³adania cienkich warstw z przerwami na odparowanie.
Rozcieñczanie lakieru to wada ! Matowieje siada pyli itp ... wiec rada @Lackdoktora jest tu bardzo trafiona ... NIE DODAWAJCIE ROZCIEÑCZALNIA DO LAKIERU, a jak ju¿ to minimaln± ilo¶æ. Pamiêtajcie ze gazowanie to wada wywo³ana przez zbyt szybkie "zamykanie siê" pow³oki na wierzchu Dlatego nie stosujcie katalizatorów i szybkich produktów w ciep³e i gor±ce dni. W efekcie jednego dnia (np 26 st C ) produkt nie gazuje a lakierujecie na drugi dzieñ ( 30 albo wiêcej ) i ju¿ gazuje, przy tych samych proporcjach mieszania i takiej samej technice lakierowania.
Jeszcze raz ! GAZOWANIE jest wynikiem zamykania LZO pod zamykaj±c± siê pow³ok± zewnêtrzn±. To nie jest wina produktu APP ( choæ go nie znam !!! ) ani ¿adnego innego. Materia³y utwardzane przez reakcje chemiczn± maj± tak± przykr± zdolno¶æ. Praktycznie wszystkie materia³y w okre¶lonych warunkach mog± zacz±æ gazowaæ.
Mam nadziejê, ¿e to pomo¿e zrozumieæ wam zjawisko tzw. "gazowania", czy inaczej "igie³kowania" pow³oki. Ka¿dy z was w swoim warsztacie, czy gara¿u poszukaæ sobie mo¿e teraz czynników wspomagaj±cych gazowania .... jak ju¿ to niestety nast±pi .... bo przyczyna jest zawsze taka sama ! |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-27, 15:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
PROJEKTER napisa³/a: | To nie jest wina produktu APP | nie napisalem ze to wina tego lakieru tylko ze tym lakierem nie maluje sie na 3-4 warstwy bo wtedy jest ryzyko powstania.def. patrz. wyrzej:) |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-08-29, 08:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
To nie jest nigdy wina samego produktu ... choæ @baqo opisa³ kiedy¶ taki niefortunny przypadek gazowania lakierów DuPonta na okre¶lonej partii podk³adu Profix. Tylko w po³±czeniu suchej zmatowanej warstwy podk³adu ten lakier zaczyna³ gazowanie bez wzglêdu na próby nak³adania go cienk± warstw±. Bez w±tpienia problem zosta³ zidentyfikowany i wyeliminiowany. Przyznam ¿e nie potrafiê wyja¶niæ logicznie tego konkretnego przypadku. Z tego co wiem producent idzie w zaparte i twierdzi ¿e to indywidualny problem jednej lakierni. Z drugiej strony @baqo przeanalizowa³ problem do pozycji atomu i z pewno¶ci± gazowanie w tym przypadku to wy³±cznie wina podk³adu.
W tej sytuacji na 95 % przyjmijcie ¿e to co napisa³em to fakt ( zamykanie LZO pod warstw± sieciuj±cego spoiwa lakieru ) ale w jednym na dwadzie¶cia takich przypadków mo¿e jednak nastêpowaæ inna reakcja fizykochemiczna. Nie mo¿na udawaæ, ¿e to siê nie dzieje ale jednak gazowanie z innych przyczyn ni¿ wskazane zamykanie LZO to raczej rzadkie przypadki.
Nie "oczerniam" tu produktów Profixa, ani APP i te¿ nie bêdê ich "wybiela³". Bardziej chodzi mi o zwrócenie wam uwagi na mechanizm powstawania wady pow³oki zwanej gazowaniem. Je¿eli to nie jest ten jeden przypadek na 20 to raczej przyczyn szukaæ trzeba w technice aplikacji, nie dostosowanej do sk³adu przygotowanej mieszaniny lakierniczej, lub warunków panuj±cych w pomieszczeniu.
Co do lakierowania na 3 - 4, czy nawet 10 warstw to je¿eli kto¶ z jaki¶ racjonalnych przyczyn uzna, ¿e to konieczne to musi sobie tak¿e zdawaæ teraz sprawê z tego, ¿e je¿eli nie da ka¿dej warstwie szans na odparowanie LZO to faktycznie obejrzy sobie na tej pow³oce wzorcowy przyk³ad gazowania. Jednak odpowiednie odstêpy czasu pomiêdzy warstwami wyeliminuj± to zjawisko bo jego przyczyna jest zawsze ( w 95 % ) taka sama.
Jedne produkty zawieraj± wiêcej LZO a inne mniej i z tego punktu widzenia mo¿na stwierdziæ ze to wina produktu. Jednak przy szerszym zg³êbieniu problemu odpowiednia aplikacja lakieru zawieraj±cego du¿o wiêcej LZO jest w pe³ni bezpieczna i nie wywo³uje automatycznie gazowania ... tylko dlatego ¿e to jaki¶ MS, albo gorzej ... LS. ( Low Solid ). |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2011-08-29, 14:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
PROJEKTER napisa³/a: | choæ @baqo opisa³ kiedy¶ taki niefortunny przypadek gazowania lakierów DuPonta na okre¶lonej partii podk³adu Profix. | Robercie defekt ten wystapi³ na Trotonie i nie gazowanie ,tylko tak jak na zdjêciach pokazywa³em kratery . |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-08-30, 00:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-30, 09:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
Sw.Piotrek, fotka niewyrazna no ale gazowanie wyglada tak jakbys igla porobil dziurki...struktura lakieru jak swierzo po lakierowaniu a po chwili robia sie malutkie dziureczki na calym elemencie,takie male kraterki.... |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-08-30, 15:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
baqo napisa³/a: | PROJEKTER napisa³/a: | choæ @baqo opisa³ kiedy¶ taki niefortunny przypadek gazowania lakierów DuPonta na okre¶lonej partii podk³adu Profix. | Robercie defekt ten wystapi³ na Trotonie i nie gazowanie ,tylko tak jak na zdjêciach pokazywa³em kratery . |
Przepraszam. Przepraszam Przepraszam ... Pamiêta³em ¿e by³a to wada pokrycia zwi±zana z podk³adem i ¿e nie bardzo da³o siê to uj±æ w jakie¶ typowe ramy oceny, lub prosto wyja¶niæ. Tym bardziej mi przykro, ¿e wywo³a³em do tablicy nic nie winnego producenta firmê PROFIX.
Ostatnio mam za du¿o roboty i przez to nie mam czasu wróciæ do archiwalnych postów i czerpie z zasobów pamiêci ... a tu jak widaæ bywa ró¿nie. Dziêki @baqo za sprostowanie i przepraszam za lekk± dezinformacjê.
Na szczê¶cie ... nie zmienia to sedana problemu "gazowania" i jego przyczyn, a oczkowaniem lakieru te¿ kiedy¶ siê zajmê szerzej bo martwi mnie czasami powszechne u¿ywanie antysilikonu gdy ta wada ju¿ siê ujawni ... ale "o tem potem" |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-08-30, 16:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
PROJEKTER napisa³/a: | Drugi to szybki utwardzacz, lub katalizator dodany do produktu, kolejny to szybki rozcieñczalnik i kolejny czynnik to wysoka temperatura w pomieszczeniu. Te elementy przyczyniaj± siê do "gazowania | Dok³adnie. A najwiêcej takich problemów jest szczególnie latem u ludzi którzy w expresowym tempie chc± polakierowaæ i oddaæ tzw. kilka elementów. Wtedy bior± szybki utwardzacz plus jako gwó¼d¼ do trumny przyspieszacz i ... NIESPODZIANKA.
Dlatego sam osobi¶cie nigdy nie u¿ywam przyspieszaczy i szybkich utwardzaczy. Je¶li siê da to mieszam z najwolniej wi±¿±cych komponentów - tyczy siê to równie¿ podk³adów. Tak sobie to wszystko wyt³umaczy³em i tak robiê.
NAJWIÊKSZA WADA = PO¦PIECH |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-08-30, 16:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
PROJEKTER napisa³/a: | martwi mnie czasami powszechne u¿ywanie antysilikonu | Antysilicon = silicon.
A po jego u¿yciu trzeba ju¿ do koñca swoich dni go u¿ywaæ albo myæ, wietrzyæ, myæ, wietrzyæ, a pó¼niej znów myæ i wietrzyæ pomieszczenia z silikonu który piêknie rozproszy³o siê wcze¶niej podczas lakierowania z dodatkiem owego "antysiliconu" |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-30, 16:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
senior napisa³/a: | A po jego u¿yciu trzeba ju¿ do koñca swoich dni go u¿ywaæ albo myæ, wietrzyæ, myæ, wietrzyæ, a pó¼niej znów myæ i wietrzyæ pomieszczenia z silikonu który piêknie rozproszy³o siê wcze¶niej podczas lakierowania z dodatkiem owego "antysiliconu" | niekoniecznie,ja mam antysilikon jakby co,stoi w osobnym pomieszczeniu,2 razy bylem zmuszony go uzyc i nie mialem zadnych pozniejszych problemow jesli chodzi o lakierowanie bez niego...moze jesli uzywany co 2 malowanie to wkoncu wsiaknie w sciany czy tez otwierany co chwile,ale jesli stoi calkowicie gdzie indziej i uzyty jak naprawde jest taka potrzeba to jakos to pozniej jest,sam nie uzywam no ale jesli podczas malowania okazuje sie ze cos z autem jest nie tak to dolanie go do ostatniej warstwy lakieru jest konieczne,no chyba ze poprawka na nastepny dzien... |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-08-30, 16:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
senior napisa³/a: | A po jego u¿yciu trzeba ju¿ do koñca swoich dni go u¿ywaæ albo myæ, |
Przesadzasz.
PROJEKTER napisa³/a: | ale "o tem potem" |
No to ja po tym #potem# dodam co¶ od siebie. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-08-30, 17:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Oczywi¶cie ¿e przesadzam i dlatego tyle razy na zmianê napisa³em o myciu i wietrzeniu
Z antysiliconem nie tyle chodzi o to gdzie stoi a o to co mo¿e siê dziaæ po jego u¿yciu.
A i tak najczêstszymi powodami t³uszczy jest uk³ad zasilania powietrza a antysilicon to takie ratowanie siê po.... Podstawa to czyste powietrze dostarczone do pistoletu: czyli wydajna sprê¿arka a nie trzepi±ca ledwo non stop, dobre odwadniacze i odolejacze, czyste przewody a najlepiej miedzy sprê¿ark± a blokiem profesjonalny osuszacz ziêbniczy.
Ma³o kto wie ¿e takie co¶ w ogóle istnieje ale jest to rewelacyjne urz±dzenie które niesamowicie naprostuje to co spierniczy s³aba czy uszkodzona sprê¿arka, przewody czy dupiaste filtry.
Najczê¶ciej wiêcej t³uszczy jest z uk³adu powietrza ni¿ z otoczenia lakierowanego auta. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-30, 18:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
no w sumie poruszyles kwestie lakierowania za kazdym razem ze wzgledu na powietrze i to jest blad ale czasem mimo czystego powietrza nie ma mozliwosci polakierowania auta bez,nie wierzysz,naplakuj go:) a tak bywa ze ktos wyczysci i pozniej stwierdzi ze cos trzeba by pomalowac... senior napisa³/a: | Z antysiliconem nie tyle chodzi o to gdzie stoi a o to co mo¿e siê dziaæ po jego u¿yciu. | co moze sie dziac po sporadycznym uzyci???sam fakt ze on stoi i paruje w lakierni wystarczy wiec jesli sie ma to powinien stac w innym miejscu niz lakiernia,wiec sam fakt stania tez odgrywa jakas role |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-08-30, 18:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
senior napisa³/a: | a najlepiej miedzy sprê¿ark± a blokiem profesjonalny osuszacz ziêbniczy.
Ma³o kto wie ¿e takie co¶ w ogóle istnieje ale jest to rewelacyjne urz±dzenie |
1000% prawda.
gugun napisa³/a: | ze wzgledu na powietrze i to jest blad |
Hehe. B³±dziæ rzecz± ludzk±. |
|
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-08-30, 18:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
gugun napisa³/a: | za kazdym razem ze wzgledu na powietrze i to jest blad |
senior napisa³/a: | najczêstszymi powodami t³uszczy jest uk³ad zasilania powietrza | Napisa³em NAJCZʦCIEJ a nie ZAWSZE gugun napisa³/a: | nie wierzysz,naplakuj go | A s±dzisz ¿e tego nie wiem? Zbli¿ siê do mojego warsztatu z plakiem czy innym czernid³em - czy¶cid³em tego typu a numer buta 44,5 odci¶niêty na zadku wyt³umaczy wiêcej ni¿ potok s³ów gugun napisa³/a: | bywa ze ktos wyczysci i pozniej stwierdzi ze cos trzeba by pomalowac... | Zgadza siê. Mi najczê¶ciej zdarzaj± siê chyba auta z od¶wie¿onymi ró¿nego typu plakami i wynalazkami czarne strukturalne zderzaki czy listwy - no Q.....A masakra. Dlatego zanim cokolwiek zacznê jest ostra jazda z myciem - te¿ dobrymi ¶rodkami gugun napisa³/a: | co moze sie dziac po sporadycznym uzyci | Mo¿e zaoczkowaæ innym razem je¶li gdzie¶ siê syf z silikonem zawieruszy. Jak kto¶ go u¿ywa to najlepiej przed nastêpnym lakierowaniem ostro wszystko wymyæ. Wiêc najlepiej go nie u¿ywaæ. I ja wybieram t± opcjê jednak. gugun napisa³/a: | fakt ze on stoi i paruje w lakierni wystarczy wiec jesli sie ma to powinien stac w innym miejscu niz lakiernia,wiec sam fakt stania tez odgrywa jakas role | No jak stoi szczelnie zamkniêty to niby a¿ tak mocno nie paruje, ale lakiernia to lakiernia a nie magazynek wiêc nie powinno go tam byæ
Zreszt± nie ma o co tu siê zbytnio spieraæ. Ja jestem zdania ¿e lepiej go nie u¿ywaæ i nawet go nie posiadam na stanie ju¿ ³adnych kilka latek.
Ale "wolnoæ Tomku w swoim domku" i ka¿dy robi u siebie jak i co chce.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-08-30, 18:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
O tym w³a¶nie wspomina³em Panie Doctor.
Super. Ja przyznajê ¿e JESZCZE nie mam bo od ponad roku zabieram siê do jego kupna jak pies do je¿a
I zawsze znajdujê inny wydatek - sam siê czasami zastanawiam czy przypadkiem nie specjalnie ¯artujê. Jeszcze w tym roku ju¿ na pewno kupiê. Dla mnie rewelacja i gratulujê posuniêcia. ¦wiêty spokój - mo¿e nie przesadzê zbytnio je¶li powiem ¿e prawdopodobnie na lata.
Gratulujê - i zazdroszczê Ale jeszcze w tym roku w koñcu dorównam kroku |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-31, 10:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
senior napisa³/a: | Zreszt± nie ma o co tu siê zbytnio spieraæ. Ja jestem zdania ¿e lepiej go nie u¿ywaæ i nawet go nie posiadam na stanie ju¿ ³adnych kilka latek. | tez nie posiadalem z 3lata az tu wkoncu by sie przydal..no i musialem poprawiac,przed poprawka szlif z plynem,2 razy nitrem,3 razy zmywaczem silikonowym i wraz przy poprawce cos wyskoczylo,moze juz nie w takiej ilosci jak poprzednio ale zawsze...wiec antysilikon rozwiazal sprawe.auto przyjechalo do mnie z warsztatu w ktorym dostali tylko blacharke a malowania nie wiec podejrzewam ze bylo po zlosci czyms sikniete...podejrzewam ze winny byl placzek bo to akurat wiem ze potrafi balaganu narobic...ale dodawanie antysilikonu ze wzgledu na brudne powietrze..-potepiam... |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-31, 10:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
senior napisa³/a: | Zreszt± nie ma o co tu siê zbytnio spieraæ. Ja jestem zdania ¿e lepiej go nie u¿ywaæ i nawet go nie posiadam na stanie ju¿ ³adnych kilka latek. | tez nie posiadalem z 3lata az tu wkoncu by sie przydal..no i musialem poprawiac,przed poprawka szlif z plynem,2 razy nitrem,3 razy zmywaczem silikonowym i wraz przy poprawce cos wyskoczylo,moze juz nie w takiej ilosci jak poprzednio ale zawsze...wiec antysilikon rozwiazal sprawe.auto przyjechalo do mnie z warsztatu w ktorym dostali tylko blacharke a malowania nie wiec podejrzewam ze bylo po zlosci czyms sikniete...podejrzewam ze winny byl placzek bo to akurat wiem ze potrafi balaganu narobic...ale dodawanie antysilikonu ze wzgledu na brudne powietrze..-potepiam... |
|
|
|
|
kropen16
|
Wys³any: 2011-08-31, 18:47
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 11 razy Posty: 324 Sk±d: MKW
|
no plak to q.... kumpel psiknal dla testuw w pomiweszczeniu tylko tak delikatnie i juz odrazu na pierwszej warstewie krtery i cuda na kiju. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-01, 09:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
nie musial w pomieszczeniu,wystarczylo by przed garazem z 10m godzine po malowaniu jak juz lakier idzie dotykac to i tak sie wezre:P takie cholerstwo...ja kiedys na gielde naplakowalem cale auto zeby bylo ladne bo juz nie bylo co polerowac,a po gieldzie postanowilem je cale odswierzyc...to dopiero sie go nakapalem w wszystkim co mozliwe |
|
|
|
|
kropen16
|
Wys³any: 2011-09-01, 09:34
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 11 razy Posty: 324 Sk±d: MKW
|
Plak to masakra krutko mowiac |
|
|
|
|
ms
|
Wys³any: 2016-11-30, 01:42
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
od¶wie¿am
Jakie¶ 1,5 roku temu lakierowa³em ca³o¶ciowo samochód, wszystko wysz³o ok.
Od kilku dni zauwa¿y³em, ¿e zaczê³a przeciekaæ mi uszczelka szyby, okrêci³em wiêc j± aby zobaczyæ w czym tkwi problem przecieków (uszczelka leci po s³upku A, po krawêdzi dachu a¿ do koñca s³upka B) no i moim oczom ukaza³ siê zgazowany lakier w miejscu gdzie uszczelka przylega³a do polakierowanej karoserii
Z ciekawo¶ci odkrêci³em te¿ uszczelkê po drugiej stronie, i jest to samo.
Co mo¿e byæ tego przyczyn±
Dodam, ¿e obejrza³em dok³adnie ca³± karoseriê, i w ¿adnym miejscu nie ma problemu z gazowaniem
Na tê chwilê stawiam na wilgoæ która utrzymywa³a siê miêdzy uszczelk± a lakierem, ale czemu lakier zgazowa³ przepu¶ci³ wilgoæ
Lakierowa³em bezbarwnym firmy polfill |
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2016-11-30, 10:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
To chyba nie gazowanie, zedrzyj z jeden b±belek i zobacz czy to nie korozja. Tak mi siê wydaje ¿e da³e¶ lakier niewysokich lotów to pewnie podk³ad by³ podobnej klasy i wilgoæ przez nie przesz³a. Gazowanie mia³by¶ w wielu miejscach a nie tylko pod uszczelkami. |
|
|
|
|
ms
|
Wys³any: 2016-11-30, 17:12
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
By³em w gara¿u i zdar³em w kilku miejscach.
Miejscami schodzi³o lekko, miejscami trzyma³o siê nawet mocno. We wszystkich przypadkach odlaz³ bezbarwny z baz± ods³aniaj±c podk³ad.
Podk³ad sam w sobie jest ³adny i on nie gazowa³.
Tak, ¿e to nie jest korozja.
U¿y³em podk³adu Novol Protect 310. Bardzo czêsto go u¿ywam i nigdy nie mia³em z nim ¿adnych problemów.
Podk³ad by³ po³o¿ony przy niskiej wilgotno¶ci, w temp oko³o 25 stopni - i w takich warunkach sta³ oko³o miesi±ca zanim po³o¿ona zosta³a baza i bezbarwny.
Spotkali¶cie siê z czym¶ takim |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-11-30, 20:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Sam siê spotka³em tylko z tym, ¿e od podk³adów 330 odchodzi³a baza i bezbarwny.
Podk³ad albo nie doschniêty, albo jaki¶ problem ze zmywaczem.
Przy tym 330 zauwa¿y³em, ¿e potrafi nie wyschn±æ bez wygrzewania. Byæ mo¿e winna jest za gruba warstwa np 3... i ona nie pozwala wyschn±æ. Potem podk³ad obrobi siê na mokro i baza/klar... a doschniête nie jest.
Te podk³ady widaæ czy s± doschniête jak robisz na sucho. Jak jest wygrzany promiennikiem i doschniêty w 100% to jednym kawa³kiem papieru np 320 na heblu obskakujesz drzwi, potem maszynka z 500 i jest ok. |
_________________
|
|
|
|
|
Przemek
|
Wys³any: 2016-11-30, 20:26
|
0
|
|
|
Przemek
Pomóg³: 4 razy Posty: 513 Sk±d: Szczecin
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-11-30, 21:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Spokój z Novolem da³em ju¿ sobie jaki¶ czas temu. Testuje teraz Max Meyer 3011. Jak na razie wra¿enia bardzo dobre. Mo¿na plamê zrobiæ na ¶rodku elementu, nawet z krawêdzi± i kilka ruchów papierem i przej¶cia nie znaæ. Nie mapuje po aplikacji tak jak np Novol 330. |
_________________
|
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2016-11-30, 21:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
KK napisa³/a: | Testuje teraz Max Meyer 3011. | bardzo przyjemny podk³ad, ile p³acisz za kpl? jeszcze bardzo podobny do tego podk³adu jest PPG 8046 tylko mocniej wype³niaj±cy |
_________________
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-11-30, 23:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Na razie nic nie p³acê bo mam trochê tego materia³u za darmo do testów. |
_________________
|
|
|
|
|
ms
|
Wys³any: 2016-11-30, 23:23
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Podk³ad tak jak wcze¶niej wspomnia³em sezonowa³ sobie oko³o miesi±ca w suchym ciep³ym pomieszczeniu.
Dok³adnie wygl±da³o to tak:
-po³o¿enie podk³adu
-tydzieñ stania w pomieszczeniu o niskiej wilgotno¶ci i temp 25 stopni
-szlif na sucho, na koniec na morko papierami 800 i 1000
-i tak przygotowany pod bazê wróci³ do suchego pomieszczenia do temp 25 stopni, sta³ 3 tygodnie.
Je¶li chodzi o odt³uszczanie, to u¿ywa³em zmywacza te¿ od Novola.
Zawsze odt³uszczam ka¿dy element z osobna kilka razy i za ka¿dym razem zmieniam tkaninê na now±.
Teraz to siê zaczynam baæ, ¿e z czasem reszta budy bêdzie wygl±da³a tak samo |
|
|
|
|
bezimienny
|
Wys³any: 2016-11-30, 23:27
|
0
|
|
|
Posty: 35
|
Max Meyer 8700 i 8900 jako¶ciowo s± takie same jak ten 3011 czy to inne podk³ady? Jak on wypada w porównaniu do Cromax le (cena/jako¶æ) bo ostatnio testowa³em go i jestem zadowolony tylko ta cena... |
|
|
|
|
sawmaster
|
Wys³any: 2016-12-01, 08:48
|
0
|
|
|
Posty: 556 Sk±d: Bia³ystok
|
bezimienny napisa³/a: | Max Meyer 8700 i 8900 |
mam te podk³ady za 208 z³ kpl z utw 8000 |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-12-01, 10:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
3011 ma tylko jedn± szaro¶æ widmow±, i nie jest chyba mokro na mokro. |
_________________
|
|
|
|
|
MAX MAYER
|
Wys³any: 2016-12-01, 11:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 63 Sk±d: Lubelskie
|
3011 jest jasno szarym podk³adem, Hp multigrey 8700 8900 s± do zastosowañ mokro na mokro jak i do normalnej obróbki |
|
|
|
|
bezimienny
|
Wys³any: 2016-12-01, 11:06
|
0
|
|
|
Posty: 35
|
A jak te 8700 i 8900 wype³niaj± w porównaniu do 3011 ? Nie maj± tendencji do siadania? Du¿a ró¿nica w jako¶ci jest pomiêdzy nimi a cromax le ? |
|
|
|
|
MAX MAYER
|
Wys³any: 2016-12-01, 12:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 63 Sk±d: Lubelskie
|
3011 mo¿esz dawaæ raz po razie i ¿eby zrobiæ zaciek trzeba byæ a 8700 i 8900 trzeba siê pilnowaæ lubi p³yn±æ z siadaniem jest jak z ka¿dym je¶li nie doschnie to uschnie. pracujê na tych podk³adach kilka lat a cromax em nigdy nie robi³em |
|
|
|
|
ms
|
Wys³any: 2016-12-01, 17:18
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Dobra panowie, to tak finalnie co by³o powodem zb±blowania pod uszczelk± Lakier bezbarwny polfill
Co teraz mam zrobiæ, zerwaæ to co zb±blowa³o i na³o¿yæ bazê i jaki¶ inny bezbarwny
Dobrze, ¿e mam aerograf, to nie bêdê kurzy³ wszystkiego dooko³a |
|
|
|
|
bezimienny
|
Wys³any: 2016-12-01, 18:23
|
0
|
|
|
Posty: 35
|
Jak dla mnie to to wygl±da na wilgoæ w podk³adzie która zaczê³a odparowywaæ po utwardzeniu lakieru.
Jaki¶ czas temu mia³em to samo oko³o 3 miesi±ce po lakierowaniu zauwa¿y³em na s³upkach przy uszczelce masê ma³ych kropek, po czasie wszystko siê wyg³adzi³o ale lakier nie ma ju¿ w tym miejscu przyczepno¶ci i z jednej strony uszczelka od drzwi uszkodzi³a lakier i widaæ w tym miejscu podk³ad.
Najlepiej to usun±æ podk³ad, zapodk³adowaæ jeszcze raz i polakierowaæ ale mo¿na spróbowaæ tylko zmatowaæ ten podk³ad i na niego polakierowaæ- tylko czy po czasie znów co¶ nie wyjdzie ? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-12-01, 19:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Nie ryzykowa³bym ju¿ z tym podk³adem. Pytanie czy w ogóle adhezja jest na reszcie elementów. Prosty test to pukniêcie w co¶ np upuszczaj±c nakrêtkê. Jak nie ma adhezji to m6 nakrêtka odbije bazê z lakierem od podk³adu.
Kiedy¶ te¿ mia³em brak adhezji na podk³adzie epoxydowym 360, a poliuretan czy tam akryl by³ Valspara.
Od tego momentu zawsze robiê mokro na mokro jak ju¿ muszê u¿yæ 360.
Max Mayer, te podk³±dy z serii Multigrey s± w wersji ja¶niejszej ni¿ 3011 nie? Ten 3011 to nie powiedzia³bym, ¿e jest jasno szary.
Przyda³by siê jaki¶ podk³ad bia³y, ale dobrej jako¶ci jak ten 3011. |
_________________
|
|
|
|
|
MAX MAYER
|
Wys³any: 2016-12-01, 19:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 63 Sk±d: Lubelskie
|
8700 jest bia³ym podk³adem |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2016-12-01, 20:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
bezimienny napisa³/a: | A jak te 8700 i 8900 wype³niaj± w porównaniu do 3011 ? | du¿o gorzej i gorzej siê sypi±, 8700 i 8900 stosowa³bym jedynie mokro na mokro, a 3011 jako wype³niaj±cy |
_________________
|
|
|
|