Lakiernictwo samochodowe dla profesjonalistów i amatorów




Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: DrCruel 2009-04-25, 03:28
Autor Wiadomość
orman
Wysłany: 2007-10-02, 20:45   otworzenie lakierni
0
UP DOWN

Posty: 3
witam wszystkich

mam takie pytanie jesli by ktos cos wiedzial co trzeba spelnic zeby otozyc nowy warsztat co trzeba spelnic czy na wejsciu trzeba miec kabine, jak to jest z pozwoleniami czy to jest wogole wykonalne w naszym smiesznym panstwie

pozdrowionka
 

Master111
Wysłany: 2007-10-05, 20:44   
0
UP DOWN

Posty: 1
Nawiązując do prośby kolegi chcę prosić o jakieś wskazówki do otwarcia małej lakierni nie koniecznie samochodowej. Jak można małym kosztem uruchomić taką działalność i jakie muszę spełnić warunki żeby tą działalność uruchomić. Myślę że doświadczeni koledzy pomogą w temacie albo naprowadzą na jakiś link z którego będę mógł coś wyczytać na ten temat. Traktuję sprawę poważnie więc mam nadzieję że zostanę poważnie potraktowany. Z góry dziękuję za pomoc.
 

kaczmi 
Wysłany: 2007-10-06, 17:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 102
Skąd: Mazowieckie
Witam Panowie !!!

To będzie tak:

Otwarcie i zarejestrowanie typowo lakierni samochodowej nie jest aż tak ciężki jak się wydaje,jest troche latania z tyma le da się zrobić,cały problem zaczyna się podczas kontroli która może być a może jej niebyć,jest to zależne od sąsiadów jakich macie ;)
aby otworzyć lakiernię trzeba uwzględnić, że lakierować będziecie lakierami wodorozńczalnym mało emitującymi szkodliwość, stosować będziecie je w wentylowanym i filtrowanym pomieszczeniu czyli to co wylatuje jest przepuszczone przez filtr, potem musicie mieć szambo EKOLOGICZNE z własną oczyszczalnią ścieków( koszt łączny takiego szamba to ok 8 tyś zł tylko takiego małego nie pod halę 400 metrów lub pod myjnię samochodową,potem musicie mieć kwitek co jakiś czas z utylizowania od[padów czyli co określony czas musicie dostać kwitek z wysypiska śmieci że wasze odpady(pojemniki po farbach,puszki itp,zlewki) zostały przyjęte do utylizacji,BHp (gaśnice,tablice informacyjne,apteczka rozszerzona) to wszystko to główne obowiązki,

Jeśli chcecie mieć typową lakiernię to to musicie spełnić,radzę zarejestrować to na blacharstwo samochodowe tam wymogi się zamykają tylko w bhp.

Jeśli macie jakieś pytania to bardziej je sprecyzujcie,będzie łatwiej na ten temat odpowiedzieć.

Kontroli z początku nie będziecie mieć,będzie ona napewno jeśli weźmiecie jakąś pożyczkę od państwa np z uni pod busines plan to napewną zajżą do was.

[ Dodano: 2007-10-06, 18:33 ]
jak będziecie wykazywać duże dchody to jak wiadomo zajży do was skarbówka i pospisuje tam sobie auta i popyta o głupoty a co do tych od ochrony środowiska to wpadną jak sąsiedzi abo konkurencja podpier........
 
 

orman
Wysłany: 2007-10-07, 19:25   
0
UP DOWN

Posty: 3
dzieki bardzo za odpowidz

ale mam jeszcze kikka pytan mianowicie
z tego co zrozumialem to nie potrzebuje zadnych kabin ?
i jszcze jedno to czy jest konieczna ta oczyszczalnia wlasna ?
i to musze tylko u siebie w gminie zalozyc firme i tyle nic nie beda sie sadzic wlasnie odnosnie srodowiska i innych rzeczy
i czy przed otwarciem przyjdzie ktos na odbior ?

pozdrawiam
 

Tomek77
Wysłany: 2008-02-14, 21:10   
0
UP DOWN

Posty: 27
TAK JAK KOLEGA PISAL. NAJLEPIEJ TO PIERWSZE POGADAJ Z SOMSIADAMI ZE TAKA DZIALALNOS BEDZIESZ OTWIERAL .CZY NIE BEDZIE IM PRZESZKADZAC BO JAK CI SIE POTEM TRAFI JAKIS DOBRY SOMSIAT TO KONTROLA ZA KONTROLOM I NIEMA SZANS DALEJ PRACOWAC. TAIE NASZE POLSKIE PRAWO
 

rbfm 
Wysłany: 2008-02-14, 21:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: Kraków
Tomek77 napisał/a:
SOMSIADAMI

Tomek77 napisał/a:
SOMSIAT


acioto ?
 

Bisuside14 
Wysłany: 2008-02-14, 21:27   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomógł: 9 razy
Posty: 348
rbfm napisał/a:
Tomek77 napisał/a:
SOMSIADAMI

Tomek77 napisał/a:
SOMSIAT


acioto ?


Taka cholera cenzura, przeciwieństwo dobrego i przyjaznego sąsiada. :grin:
PoZdRóWkO :!:
 
 

ewa 
Wysłany: 2008-02-17, 12:36   
0
UP DOWN

Posty: 42
panowie ! radzicie kolegom jak można otworzyć firmę wg starej metody "na uda". (pewnie ,że przy braku "współpracy" ze strony strony sąsiadów wystarczy stały zestaw :regon-wpis-nip+w.w. metoda) ,ale jeżeli ktoś już przetarł trasę wszelkich biurowych zezwoleń ,które obowiązują aktualnie (a nie np.15 lat temu) ,to byłoby miło gdyby się podzielił przeżyciami ze ścieżki zdrowia.
 

kpopis
Wysłany: 2008-06-15, 11:10   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 291
Troche odswierzam bo mnie wlasnie sciezka zdrowia czeka. Jakie kroki nalezy podjac i w jaki sposob trzeba dostosowac warsztat?
 

arti
Wysłany: 2008-06-15, 11:22   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 98
Droga przez mękę. Przede wszystkim przydomowa oczyszczalnia ścieków z warsztatu. Potem umowa z firmą zajmującą się utylizacją odpadów z tej oczyszczalni. Będziez musiał w przyszłości kwity z utylizacji puszek, plastikowych opakowań, papieru do oklejania itp. Z tego co wiem to od ilości farby, rozpuszczalnika na fakturze musisz odprowadzić podatek środowiskowy. Jeśli będziesz miał za mało faktur to wyliczą Ci ryczałt. Po rozpoczęciu działalności zakładają w wybranych miejscach czujniki zapylenia. Potem robią odczyty i znowu bulisz za zanieczyszczanie środowiska. To tyle co pamiętam tak na szybko. Więc jeśli robisz swoje auta lub auta znajomych handlarzy to rejestruj AUTOHANDEL i po sprawie. Gorzej jak chcesz prowadzić usługi i mieć wszystko porejestrowane na tip top. Pozdrawiam.
 

kpopis
Wysłany: 2008-06-15, 11:52   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 291
Robie najczesciej auta znajomych i ich znajomych oraz znajomch dawnych klientow itd...

Dzialalnosc chcialem zarejestrowac przedewszystkim z dwoch powodow, a mianowicie chodzilo mi o mozliwosc reklamy, dokladniej chodzil mi o postawienie szyldu informujacego o wykonywaniu uslug: blacharstwo, lakiernictwo, mechanika.

Druga sprawa to mozliwosc wystawiania faktur za wykonanie uslugi, coraz czesciej zdarza mi sie ze klienci potrzebuja fakture bo auto na firme i potrzebuja kosztow albo samochod sluzbowy i musza miec fakture do rozliczenia.

Czy ta przydomowa oczyszczalnia to naprawdę konieczność?
 

mebArth 
Wysłany: 2008-06-15, 11:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1796
Skąd: Kraków
Zaliczyłem x-naście warsztatów gdzie pracowałem i zaden nie miał oczyszczalni a do dzisiaj działają wiec jak to jest? Nie wspomne o niewidzialnych filtrach na wyciagu :)
_________________
Bart
 
 

arti
Wysłany: 2008-06-15, 12:29   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 98
Tak szambo z przydomową oczyszczalnią to koniecznośc. Istniejące zakłady muszą się do tego przystosować. A że w wielu zakładach ich nie ma to mnie nie dziwi. My Polacy zawsze kombinujemy :mrgreen: ale to wszystko do czasu.
Mój znajomy ma na sprzedaż dom z lakiernią. Gość ma 60 lat i nie chce mu sie dostosowywać każdej cenzura do nowych przepisów.Trochę się już dorobił i smoli żeby latać po urzędach, a wiadomo jak to w Polsce w każdym okienku co innego mu powiedzą. A zakład ma naprawde super.
 

seba
Wysłany: 2008-06-15, 14:31   
0
UP DOWN

Posty: 53
Dobry temat,pomógł mi podjąć decyzje,a mianowicie zostawić swój warsztacik na pogodzinowe dorabianie,a skorzystać z oferty pracy w legalnym warsztacie.Przy okazji powiedzcie mi ile elementów można zrobić w ciągu miesiąca w grupie 3-os-ej,, mając elementy rozebrane bez robienia blach. tak mniej więcej.Oczywiście chodzi mi o przyzwoitą robotę i jak grupa się już dotrze.Powiedzcie mi na własnych przykładach.
 

rbfm 
Wysłany: 2008-06-15, 14:34   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: Kraków
majac rozebrane i przygotowane elementy jestem w stanie zrobic ich okolo 10 dziennie. wszystko zalezy ile masz miejsca.
 

seba
Wysłany: 2008-06-15, 15:37   
0
UP DOWN

Posty: 53
Mówisz o przygotowaniu pod podkład?
 

rbfm 
Wysłany: 2008-06-15, 16:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: Kraków
skoro pytales o elementy bez robienia blach to czemu teraz pytasz o podklad ? ja mowie o zdrowych elementach, gotowych do lakierowania. czyli zmatowionych i wyczyszczonych.
 

seba
Wysłany: 2008-06-15, 16:47   
0
UP DOWN

Posty: 53
nie zrozumieliśmy sie,chodziło mi o to,że maszelement przygotowany przez blacharz,bo zazwyczaj to nie są nowe elenenty,czyli szpascla podkład lakier.Wiadomo ,że chodzi o średnią liczbę,która przewija się przez zakład
 

rbfm 
Wysłany: 2008-06-15, 16:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: Kraków
aha czyli chodzi ci o wyklepany element ktory mam do poszpachlowania, zapodkladowania itd ? no to zdecydowanie mniej. poza tym nigdy nie lakieruje w ten sam dzien elementu ktory podkladowalem. wiec ciezko stwierdzic. ale generalnie takich elementow moge sobie poszpachlowac i podkladowac tez okolo 10 dziennie i na drugi dzien je polakierowac. czyli srednia wyjdzie 5 dziennie. ty masz jeszcze 2 osoby wiec powinienes zrobic wiecej.
 

peter
Wysłany: 2008-06-15, 17:04   
0
UP DOWN

Posty: 133
seba napisał/a:
nie zrozumieliśmy sie,chodziło mi o to,że maszelement przygotowany przez blacharz,bo zazwyczaj to nie są nowe elenenty,czyli szpascla podkład lakier.Wiadomo ,że chodzi o średnią liczbę,która przewija się przez zakład



Dwoch blacharzy i lakiernik okolo 60 elementow miesiecznie wliczajac lakierowanie kompletne ok 4-5 sztuk miesiecznie.
Przy czym blacharze sa nie tylko blacharzami z nazwy ale potrafia element doprowadzic do takiego stanu ze klade niekiedy bezposrednio podklad bez szpachlowania.

Licze oczywiscie sama blache,zadne tam zderzaki jeszcze itd...
 

kpopis
Wysłany: 2008-06-15, 17:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 291
Najbadziej ciekawi mnie kto sprawdza obecnosc przydomowej oczyszczalni?

Jak to w ogole jest. Najpierw nastepuje wpis do ewidencji dzialalnosci a potem moga przydarzyc sie kontrole czy najpierw jest kontrola i potem decyzja o wpisie do ewidencji dzialalnosci w urzedzie?
 

arti
Wysłany: 2008-06-15, 19:19   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 98
Ludzie z ochrony środowiska mogą to sprawdzić. W zależności od sąsiadów taką kontrole możesz mieć po miesiącu lub ...nigdy. Znajomy ma zarejestrowane blacharstwo, mechanika, a zajmuje się wyłącznie lakierowaniem. Na fakturze wypisuje "naprawa nadwozia" i na razie nie miał problemów.
 

kpopis
Wysłany: 2008-06-16, 17:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 291
Numer PKD 45.20.Z obejmuje:


* naprawy, konserwację i przebudowę pojazdów samochodowych (z wyłączeniem motocykli), takie jak:
o naprawy mechaniczne,
o naprawy elektryczne,
o naprawy elektronicznych systemów wtryskowych,
o przeglądy,
o naprawy nadwozia,
o naprawy części,
o mycie, polerowanie itp.,
o lakierowanie i malowanie,
o naprawy szyb i okien,
o naprawy siedzeń samochodowych,
* naprawy opon i dętek, zakładanie lub wymiana,
* wykonywanie zabiegów antykorozyjnych w pojazdach samochodowych, z wyłączeniem motocykli,
* instalowanie części i akcesoriów w pojazdach samochodowych (niebędące częścią procesu produkcji), z wyłączeniem motocykli.

Podklasa ta nie obejmuje:

* bieżnikowania i regeneracji opon, sklasyfikowanego w 22.11.Z,
* konserwacji i naprawy motocykli, sklasyfikowanych w 45.40.Z,
* wykonywania badań silników, pojazdów samochodowych itp., sklasyfikowanego w 71.20.B.


Rozumiem ze ja wybieram tylko:
-naprawy mechaniczne
-naprawy nadwozia,
-mycie, polerowanie itp.,
-lakierowanie i malowanie,
-wykonywanie zabiegów antykorozyjnych w pojazdach samochodowych, z wyłączeniem motocykli,
-istalowanie części i akcesoriów w pojazdach samochodowych (niebędące częścią procesu produkcji), z wyłączeniem motocykli.

i spelnic musze wymogi tylko dla wykonywania tych uslug. Wydaje mi sie ze jesli zmniejsze liczbe wpisanych do ewidencji wykonywanych uslug zmniejsze tez ilosc koniecznych przystosowan. Chyba bede mogl wykonywac obecna dzialalnosc (blacharka , lakier, mechanika) rejestrujac jedynie:

-naprawy mechaniczne
-naprawy nadwozia,
-mycie, polerowanie itp.,
-lakierowanie i malowanie,

Zastanawiam sie jak wyglada temat wymiany wiec chya tak naprawde sprzedaży czesci zamiennych. Czy konieczny jest rowniez wpis:

"instalowanie części i akcesoriów w pojazdach samochodowych (niebędące częścią procesu produkcji), z wyłączeniem motocykli."?

Czy tez moze konieczny jest inny wpis zwiazany z handlem?
 

online 
Wysłany: 2008-06-16, 19:57   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: Śląsk - Świerklaniec
jak powinno rozumieć się "z wyłączeniem motocykli"?
czy to oznacza, ze jesli chcialbym lakierowac/naprawiac motocykle i inne rzeczy związane z nimi, to nie wymaga się tych zasad, czy jak?
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

arti
Wysłany: 2008-06-16, 20:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 98
Na naprawe motocykli jest inny numer PKD.
 

ewa 
Wysłany: 2008-06-16, 23:08   
0
UP DOWN

Posty: 42
samo zbudowanie "oczyszczalni" ścieków nie jest znowu tak wielkim problemem .gorzej (przynajmniej w mojej okolicy) wygląda sprawa oddawania tych brudów: nie ma komu. trudno również pozbyć się zanieczyszczonego nitrowca. jeżeli chodzi o kontrole z ochrony środowiska ,to jedynym w miarę bezpiecznym rozwiązaniem jest wykonanie projektu lakierni wg ich wymogów( i niestety cennika) oraz dokładne wykonanie w.w. +odbiór .
 

peter
Wysłany: 2008-06-16, 23:13   
0
UP DOWN

Posty: 133
ewa napisał/a:
samo zbudowanie "oczyszczalni" ścieków nie jest znowu tak wielkim problemem .gorzej (przynajmniej w mojej okolicy) wygląda sprawa oddawania tych brudów: nie ma komu. trudno również pozbyć się zanieczyszczonego nitrowca. jeżeli chodzi o kontrole z ochrony środowiska ,to jedynym w miarę bezpiecznym rozwiązaniem jest wykonanie projektu lakierni wg ich wymogów( i niestety cennika) oraz dokładne wykonanie w.w. +odbiór .


a jak by tak destylarke zainstalowac?
 

online 
Wysłany: 2008-06-17, 07:43   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: Śląsk - Świerklaniec
peter napisał/a:
ewa napisał/a:
samo zbudowanie "oczyszczalni" ścieków nie jest znowu tak wielkim problemem .gorzej (przynajmniej w mojej okolicy) wygląda sprawa oddawania tych brudów: nie ma komu. trudno również pozbyć się zanieczyszczonego nitrowca. jeżeli chodzi o kontrole z ochrony środowiska ,to jedynym w miarę bezpiecznym rozwiązaniem jest wykonanie projektu lakierni wg ich wymogów( i niestety cennika) oraz dokładne wykonanie w.w. +odbiór .


a jak by tak destylarke zainstalowac?


destylarka to koszt min. 10 tys. zł. do rozpuszczalnika. czy dobrze mówię? :roll:
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

kpopis
Wysłany: 2008-06-17, 08:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 291
Tu jest destylarka do nitro za 3,5 tys. http://allegro.pl/item383..._recykling.html
 

mebArth 
Wysłany: 2008-06-17, 18:45   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1796
Skąd: Kraków
To moze ja...cos powiem. Firma gdzi epracuje otwiera działalnosc nowa pt DEMONTAZ POJAZDÓW. Wiec były kontrole: ochrona srodowiska 2x i SANEPID.. i jakos nie mamy oczyszczalni i innych cenzura i jakos przeszło..a czepiali sie wszytskiego, nawet do kibla weszli czy sie woda leje do muszli! Wiec...takie moje male pytanie: Czy ktos gdzie pracuje ma oczysczalnie czy tylko słyszał z opowiesci?
_________________
Bart
 
 

ewa 
Wysłany: 2008-06-18, 13:19   
0
UP DOWN

Posty: 42
co do destylarki :super ,tylko co zrobcie z syfem pozostałym po destylowaniu? oczyszczalni w moich stronach nie ma nikt . my staraliśmy się "dopasować " do przepisów ,ale po kiego mi oczyszczalnia skoro nikt nie przyjmie z niej "szlamu"?teoretycznie mamy "odstojniki",ale praktycznie to jeden pic.działalność mamy od 12 lat ,więc myslałam ,że ktoś "świeższy" zaliczył wszystkie stopnie wtajemniczenia....
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Firma

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga