Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
KK 
Wysłany: 2015-03-08, 20:56   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Tu pytanie do Roberta, które pewnie już spróbował jak wygląda sytuacja z czasami po aplikacji 2 warstw epoxydu. Do jakiego czasu powiążą się chemicznie powłoki?
Pewnie przy aplikacji 1 warstwy i temperaturze rzędu 15 stopni spokojnie można po 20h jeszcze nałożyć mm coś na wierzch.
_________________

  
 
 

SamSobieSzefem
Wysłany: 2015-03-08, 20:59   
0
UP DOWN


Posty: 154
widzę wy nadal z novol 360
panowie nie jkest zawsze mokro na mokro

są do niego 2 utwardzacze

5950 stosowany 1:1 mokro na mokro do 12 h

oraz 5960 stosowany mieszany 4:1 i z tego co wiem nie jest MM

musicie na to uważac
_________________

 

gadula85
Wysłany: 2015-03-08, 21:38   
0
UP DOWN

Posty: 10
stosuje jedynie utwardzacz dedykowany
 

gadula85
Wysłany: 2015-03-08, 21:43   
0
UP DOWN

Posty: 10
stosuje go z utwardzaczem 1:30 i do tego 10 % nitro ok?
 

KK 
Wysłany: 2015-03-08, 21:45   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Nitro się nie stosuje.
_________________

 
 

gadula85
Wysłany: 2015-03-08, 21:49   
0
UP DOWN

Posty: 10
A co??
 

kzychu
Wysłany: 2015-03-08, 22:39   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 245
THIN 860
 

KK 
Wysłany: 2015-03-08, 23:46   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
https://www.youtube.com/watch?v=__7e3sJt-Cg
_________________

 
 

SamSobieSzefem
Wysłany: 2015-03-09, 20:12   
0
UP DOWN


Posty: 154
gadula85 napisał/a:
stosuje go z utwardzaczem 1:30 i do tego 10 % nitro ok?


nie wiem teraz czy popełniasz błąd i nie jesteś świadomy tego co piszesz czy po prostu prowokujesz jakieś perwersyjne ^^ sytuacje
_________________

 

hematol 
Wysłany: 2015-03-09, 22:41   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 973
Skąd: Śląsk
^^
 

zbiluk
Wysłany: 2015-04-26, 12:42   
0
UP DOWN

Posty: 4
Hmmm ! Koledzy , nie jestem zawodowcem . Mam do zrobienia wyprawki w swoim passaciku z 1993 r . Oczywiście trochę korozji . W związku z tym wyczyściłem skorodowane miejsca do Gołej blachy . Pozostały bardzo drobne wżery , których nie jestem w stanie zlikwidować , dlatego postanowiłem potraktować to podkładem reaktywnym . I tu pojawił się problem . Przeczytałem całą dyskusję od początku i nie wiem co dalej . Podkład akrylowy nie , bo potem nie można szpachlować . Epoksydowy nie , bo to bez sensu . Więc jak ?
Na razie mam taki plan :
Na reaktywny epoksyd , potem szpachel , potem podkład akrylowy , baza i klar . Może tak być ?
Reaktywny , po ok dwu godzinach epoksyd , dwanaście godzin suszenia , matowanie , szpachel itd
 

spray painter
Wysłany: 2015-06-23, 09:22   
0
UP DOWN

Posty: 26
witammjestem nowym uzytkownikiem tego forum,lecz od jakiegos czasu sledze rozne ciekawe tematy tutaj,przyznam szczerze,ze jestem troche do tylu z dzisiejszymi technologiami lakierniczymi :) Lakierowaniem zajmuje sie od dobrych 15lat...
Moje pytanie:powiedzmy,ze zdarlem lakier z maski do golej blachy,potem epoxyd na to,nastepnie szpachla na nierownosci,szlif,no i teraz w miejscach w ktorych sie przetarlem do golej blachy,daje znow epoxyd,czekam az wyschnie i znow szpachla i tak az do uzyskania zamierzonego efektu?dodam,ze tam gdzie przetarlem sie do blachy przez warstwe epoxy to bywa,ze sa to dosc duze place golej blachy,no i jeszcze wspomne,ze nie zalerzy mi na tym aby zrobic to szybko,wiec moge sobie odczekac az po kolejnym nalozeniu kitu podklad musi wyschnac.
 

KK 
Wysłany: 2015-06-23, 22:55   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Cytat:
Lakierowaniem zajmuje sie od dobrych 15lat...

Zarobkowo czy 1 auto raz na rok?
_________________

 
 

spray painter
Wysłany: 2015-06-23, 23:19   
0
UP DOWN

Posty: 26
KK napisał/a:
Cytat:
Lakierowaniem zajmuje sie od dobrych 15lat...

Zarobkowo czy 1 auto raz na rok?

Zarobkowo,jezeli nie masz nic przeciwko to spytam ,co to za roznica?
 

KK 
Wysłany: 2015-06-23, 23:47   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
15 lat w zawodzie jesteś i nie wiesz podstaw?
_________________

 
 

spray painter
Wysłany: 2015-06-24, 00:52   
0
UP DOWN

Posty: 26
tak jak pisalem,jestem troche do tylu z technologia,gdyz nigdy nie bylo jakis reklamacji ani potrzeby zmieniania systemu,zobacz np. na szpachle fifmy "evercoat"tam wala ja na gola blache i to nie tylko amatorzy z youtuba,ale nawet sam producent na filmach instruktarzowych,ja tez tak robilem przez wiele lat i nigdy nie bylo zadnych reklamacji,niemiej jednak wolalbym postepowac wedlug zasad,duzo mi sie rozjasnilo chocby po przeczytaniu tego tematu,ale nikt jakos nie wspomina co nalezy polozyc na miejsca przetarte do golej blachy POMIEDZY kolejnymi warstwami szpachlowki,chyba,ze gdzies to przeoczylem?ale jezeli nie masz zamiaru udzielic odpowiedzi na moje pytanie to po co wogole sie wysilasz,aby cokolwiek pisac?
 

KK 
Wysłany: 2015-06-24, 01:08   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Dopuszczalne jest położenie szpachli na gołą blachę. Jest to zgodne z technologią naprawy.
Produkty evercoat sam mam i wiem, że to nie jest syf typu boll czy troton, a na filmach instruktażowych blacha jest rozszlifowana prawie do gołego. Na filmie lektor ładnie mówi, że zostały jeszcze resztki oryginalnej powłoki ochronnej/antykorozyjnej i tak ma zostać. Jeśli tyle lat robisz szpachel na gołą blachę i nie masz reklamacji, to po co zaprzątać sobie głowę epoxydem pod szpachlą?
_________________

 
 

spray painter
Wysłany: 2015-06-24, 17:36   
0
UP DOWN

Posty: 26
KK napisał/a:
Dopuszczalne jest położenie szpachli na gołą blachę. Jest to zgodne z technologią naprawy.

sory,ze jeszcze spytam,skoro jest to dopuszczalne to jak wyjasnic to,ze przeciez szpachla jest jak gabka i chlonie wilgoc,wode itp. a pod nia nie ma zadnej ochrony tylko blacha,nic sie tam nie bedzie dzial po powiedzmy kilku latach,pytam bo zaczynam wlasnie odrestaurowywanie auta,ktore mam zamiar potrzymac ladnych pare lat,wiec chcialbym zeby nic nie wyszlo potem,naprawy,ktore dotychczas wykonywalem na autach pokolizyjnych byly wykonywane tak,ze na gola blache szla szpachlowka i nie mam pojecia czy cos tam potem wychodzilo czy nie bo juz nigdy pozniej tych aut nie widzialem,na swoim wole jednak zrobic jak powinno byc...
co do szpachli evercoat to bede niedlugo mial okazje sie przekonac jak sie z nimi pracuje,4 galony zamowione z USA.
Widzialem inny filmik na ktorym lakier byl usuniety do golej blachy i tez nakladali bezposrednio evercoat-a...
byloby super gdyby ktos mogl rozwiac ten dylemat :spoko:
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2015-06-24, 21:10   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
spray painter napisał/a:
pytam bo zaczynam wlasnie odrestaurowywanie auta,ktore mam zamiar potrzymac ladnych pare lat,

To zapraszam do poczytania tego tematu
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=8178
 

KK 
Wysłany: 2015-06-24, 21:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Temat restaurowania aut, a napraw standardowych z gwarancją np 48 miesięcy to inna sprawa. Dlatego w jednym przypadku warto piaskować, stosować fertan, epoxyd i szpachlę, a w innym nikt nie piaskuje i nie cuduje z fertanem oraz epoxydem pod szpachel.
_________________

 
 

spray painter
Wysłany: 2015-06-29, 00:20   
0
UP DOWN

Posty: 26
KK napisał/a:
Temat restaurowania aut, a napraw standardowych z gwarancją np 48 miesięcy to inna sprawa. Dlatego w jednym przypadku warto piaskować, stosować fertan, epoxyd i szpachlę, a w innym nikt nie piaskuje i nie cuduje z fertanem oraz epoxydem pod szpachel.


czyli czy dam epoxyd pod szpachel czy nie to bedzie dobrze tak?np John Kosmoski na jednym ze swoich filmikow pokazuje proces naprawy auta od podstaw,czyli gola blacha-lakier i trudno tam sie doszukac jakiegokolwiek podkladu na gola blache zanim polozyl szpachlowke,troche nie rozumiem o co to cale ''hallo' z tym epoxydem skoro i tak nikt go nie stosuje przed szpachlowaniem?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2015-06-29, 10:42   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
spray painter napisał/a:
czyli czy dam epoxyd pod szpachel czy nie to bedzie dobrze tak?

spray painter napisał/a:
pytam bo zaczynam wlasnie odrestaurowywanie auta,ktore mam zamiar potrzymac ladnych pare lat,wiec chcialbym zeby nic nie wyszlo potem,

Oczywiście że możesz nakładać szpachlówkę poliestrową na goła blachę nadwozia ...
zapewniam Cię że będzie się bardzo dobrze trzymać gołej blachy ...

Kolega KK napisał już że inaczej należy podchodzić do naprawy auta "zabytkowego" tzw. Oldtimera a inaczej traktujemy normalne naprawy aut użytkowych (osobowych dostawczych itd.)

W tym jednym jest kategoryczny zakaz nakładania gipsu na goły metal natomiast w tym drugim jest to dopuszczalna technologia naprawy nadwozia.

spray painter napisał/a:
np John Kosmoski na jednym ze swoich filmikow pokazuje proces naprawy auta od podstaw,czyli gola blacha-lakier i trudno tam sie doszukac jakiegokolwiek podkladu na gola blache zanim polozyl szpachlowke

Tak szczerze to nie oglądam żadnych "filmików" i nie interesuje się zawartą w nich treścią co kto jak i czym robi sobie naprawy ....

Napiszę Ci krótko .... - "Twoje małpy i Twój cyrk kolego ..." także zrobisz jak chcesz ;)

Osobiście trzymam się technologi naprawy jaka jest zalecana w systemie na którym pracuje przy wsparciu i pomocy technika


spray painter napisał/a:
troche nie rozumiem o co to cale ''hallo' z tym epoxydem skoro i tak nikt go nie stosuje przed szpachlowaniem?

Zapewniam Cię że u nas w kraju większość zakładów które odbudowują stare auta nie szpachluje na goła blachę .... nie wszyscy stosują podkład epoksydowy jako zabezpieczenie ale nikt nie kładzie gipsu na gołą blachę podczas prac przy zabytku
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi