Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
gugun 
Wys³any: 2012-03-30, 11:10   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
z tego co ja sie orientuje,byc moze jest inaczej to nadmuch jest przewaznie wydajniejszy w kabinach niz wyciag
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-03-30, 11:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
majdan89 napisa³/a:
Proszê o konkretne porady


My¶lê ¿e na forum siê tego nie dowiesz.
Mo¿esz tylko ba³wanem, durniem, lub innym epitetem oberwaæ.

Wentylacja o której piszesz bêdzie lepsza ni¿.... brak wentylacji i uchylanie bramy.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-03-30, 11:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
Tylko wtedy jak zacznie siê opis budowy wentylacji w oparciu o akumulator i wiatrak od ch³odnicy.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-03-30, 12:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
PROJEKTER napisa³/a:
wiatrak od ch³odnicy.


Jasne.
Bo wiatrak z baru mlecznego jest lepszy ^^ ^^ ^^

Nie sama wydajno¶c jest tu wa¿na m3/h, lecz jakie nadci¶nienie mo¿e on wytworzyæ aby pokonaæ opór mat filtracyjnych.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

majdan89
Wys³any: 2012-03-30, 12:49   
0
UP DOWN

Posty: 13
Kolego Projekter jak Ty jeste¶ fachowiec to by¶ podpowiedzia³ czy wyci±g ma mieæ t± sam± si³ê co nawiem czy której z nich ma byæ mocniejsze
 

gugun 
Wys³any: 2012-03-30, 12:53   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
majdan89 napisa³/a:
Kolego Projekter jak Ty jeste¶ fachowiec to by¶ podpowiedzia³ czy wyci±g ma mieæ t± sam± si³ê co nawiem czy której z nich ma byæ mocniejsze
a masz lezec z 5k luzem ?? ;) bo za darmo to mozesz durni i przyg³upów tu tylko dostaæ :D
 
 

majdan89
Wys³any: 2012-03-30, 12:56   
0
UP DOWN

Posty: 13
A chcia³em ten wentylator zamontowaæ VKO 300 http://moto.allegro.pl/we...2219281547.html
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-03-30, 15:21   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
No i co mam ci napisaæ jak ten wentylator z linku siê do niczego nie nadaje w lakierni, ale jak chcesz to montuj :spoko:

Nadmuch = Wyci±g skoro o to pytasz ... ale ¿eby to uzyskaæ przy ro¿nych oporach mat filtracyjnych i kana³ów ... to trzeba skorzystaæ ju¿ z rady @gugun ... z ma³a korekt±. Trzeba mieæ luzem 3 ty¶ + vat ... albo wymy¶laæ samemu ... mo¿e siê uda :spoko:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

gugun 
Wys³any: 2012-03-30, 15:33   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
tu masz zrzuta danych kabinki fobo: a skoro nadmuch=wyciag to roznice zalatwiaja maty,filtry i inne
http://screenshooter.net/0280052/pcyglog
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-03-30, 15:39   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
No w³a¶nie tak ... i ju¿ wentylacja zrobiona ...

sorry zapomnia³em siê ^^

.... mlasnie tak ... i jórz wnetylacia zrobi±na
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

majdan89
Wys³any: 2012-03-30, 22:11   
0
UP DOWN

Posty: 13
Poradzi³em siê koledzy go¶cia co robi wentylacje i on poradzi³ mi zamontowaæ wentylator który wam pokaza³em na nadmuch, a taki wentylator na wyci±g http://kupuj.vokker.eu/vk250-p-73.html Poniewa¿ daje on dobre ci¶nienie jak do wyci±gu. S±dzicie, ¿e to dobry pomys³?
 

Chali68
Wys³any: 2012-03-30, 23:05   
0
UP DOWN

Posty: 247
Sorki ¿e siê wtr±ce ale co Ty kolego tym wentylatorkiem do klimy montowanej w marketach chcesz wyci±gn±c???
 

gugun 
Wys³any: 2012-03-31, 11:27   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
dok³adnie! dodalem ci zrzut i masz tam jak byk jaka powinna byæ wydajno¶æ ¿eby bylo naprawde super.przeanalizuj i szukaj czegosc z uzywek o podobnych wartosciach
 
 

majdan89
Wys³any: 2012-03-31, 12:08   
0
UP DOWN

Posty: 13
No to siê koledzy zgadza tylko ¿e ty poda³e¶ ze screena wydajno¶æ na godzine a ja podaje wydajno¶ci na minute, wtedy dziel±c te warto¶ci wychodzi na to ¿e potrzebny jest wentylator o wydajno¶ci ok 340 m3 na min.
 

gugun 
Wys³any: 2012-03-31, 12:40   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
a w tym co poda³e¶ masz 900 ok wiec potrzebujesz takich 20 szt:)
 
 

majdan89
Wys³any: 2012-03-31, 12:43   
0
UP DOWN

Posty: 13
Fakt koledzy nie zauwa¿y³em tego:)
 

gugun 
Wys³any: 2012-03-31, 12:50   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
kup cos konkretnego na alle... przed chwila patrzalem i idzie znalesc konkretn± uzywke za ok tysiak.moze nie bedzie to kabina ale mysle ze 2 takie w zupelnosci sobie poradz±
 
 

gugun 
Wys³any: 2012-03-31, 13:28   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
mam chwile to pogooglowa³em,moze komus sie przyda jak to dziala:

Wstêp
Starym, ale niestety ci±gle aktualnym problemem przy lakierowaniu samochodów lub innych detali o wysokich wymaganiach jako¶ci powierzchni s± defekty pow³oki lakierniczej powodowane przez py³y, owady i inne wtr±cenia. Jest to przede wszystkim przykro¶æ optyczna, niwecz±ca efekty nieraz wielogodzinnej pracy, ale tak¿e niejednokrotnie przyczyna przysz³ych szkód spowodowanych korozj±. Rozwi±zaniem dla tych problemów s± kabiny lakiernicze umo¿liwiaj±ce hermetyzacjê prac lakierniczych, jednak ze wzglêdu na niebezpieczeñstwa przekroczenia progu wybuchowo¶ci par rozpuszczalników wymagaj± one du¿ej sta³ej wymiany powietrza, które jest podstawowym no¶nikiem py³ów i zanieczyszczeñ powoduj±cych szkody lakierowanych powierzchni.

Podzia³ zanieczyszczeñ
Stopieñ zanieczyszczenia otaczaj±cego nas powietrza jest bardzo ró¿ny i zale¿y od wielu czynników, takich jak: po³o¿enie geograficzne, koncentracja i rodzaj przemys³u, intensywno¶æ zabudowy, pora roku i warunki atmosferyczne.
Analiza zanieczyszczeñ powietrza atmosferycznego w odniesieniu do sk³adu i wielko¶ci cz±steczek daje dwie typowe frakcje:

 Frakcja z cz±steczkami poni¿ej 5 µm
Py³y i zanieczyszczenia w tym zakresie pochodz± ze spalania i innych procesów przemys³owych. Jako g³ówne sk³adniki znajduj± siê tu cz±steczki wêgla (np. sadza), zwi±zki siarki.

 Frakcja z cz±steczkami powy¿ej 5 µm
Py³y te pochodz± w przewa¿aj±cej czê¶ci z procesów erozyjnych skorupy ziemskiej i zawieraj± elementy krzemu, wapnia, potasu, aluminium i ¿elaza.
Frakcja ta zawiera równie¿ zanieczyszczenia pochodzenia ro¶linnego w postaci drobnych w³ókien, py³ków kwiatowych i zarodników.
Rys. 1 Tabela przeciêtnego udzia³u frakcji zanieczyszczeñ w stosunku do masy i liczby cz±stek

Wielkosc
czastek
( w mikronach )
10-30
5-10
3-5
1-3
0-1
Masa czastek w %
29
52
10
10
3
Liczba czastek w %
0,05
0,20
0,45
0,45
98,5
Obok najczê¶ciej spotykanych tak zwanych „globalnych” zanieczyszczeñ powietrza (zanieczyszczenia naturalne kuli ziemskiej), ogromne znaczenie maj± dodatkowe ¼ród³a zanieczyszczeñ bezpo¶rednio w miejscu lokalizacji kabiny natryskowej. Emitory kurzu w bezpo¶rednim s±siedztwie kabiny mog± przy odpowiednim kierunku wiatru wielokrotnie podwy¿szyæ stopieñ zanieczyszczenia powietrza.
Jak wynika z wieloletnich badañ nad systemami lakierniczymi i metodami nanoszenia pow³ok lakierniczych, widoczne dla ludzkiego oka szkody pow³ok lakierniczych powoduj± cz±stki o wymiarach powy¿ej 14 µm. Jednak aby uzyskaæ zwiêkszon± pewno¶æ nieskazitelnej pow³oki wymagane jest oddzielenie wszystkich zanieczyszczeñ o wielko¶ci ziarna powy¿ej 10 µm.


Rys. 1 Porównanie rozmiarów cz±stek typowych zanieczyszczeñ
Aby uzyskaæ odpowiedniej czysto¶ci powietrze w kabinie lakierniczej niezbêdna jest w³a¶ciwa koncepcja uk³adu filtrów, która pozwoli nawet przy krytycznym zapyleniu wokó³ kabiny, wykonaæ lakierowanie z zadowalaj±cym efektem.
Udzia³ ilo¶ciowy poszczególnych frakcji zanieczyszczeñ oraz lata do¶wiadczeñ dowodz±, ¿e najodpowiedniejsz± i najbardziej ekonomiczn± metod± oczyszczania powietrza w kabinach lakierniczych jest filtracja dwustopniowa. (filtracja wstêpna i filtracja g³ówna).

Filtracja wstêpna
Filtracja wstêpna przejmuje zadanie oddzielenia g³ównej masy zanieczyszczeñ.
Daje to doskona³± ochronê czysto¶ci kana³ów powietrznych i istotnie wyd³u¿a ¿ywotno¶æ filtra dok³adnego oczyszczania.
Do filtracji wstêpnej najczê¶ciej wykorzystywane s± maty filtracyjne wykonane z w³ókien syntetycznych w klasach filtracji G3 – G4 (EU3 – EU4).
Maty filtracyjne wstêpne umieszczane s± w kanale zasysaj±cym ¶wie¿e powietrze na specjalnym ruszcie podtrzymuj±cym, o formie zygzakowatej co daje znaczne zwiêkszenie powierzchni filtra przy niewielkich jego wymiarach. Rozwi±zanie to jest sprawdzone i stosowane przez wielu producentów kabin lakierniczych.
W nowych kabinach lakierniczych coraz czê¶ciej spotyka siê filtry wstêpne w postaci filtrów kieszeniowych. Filtry te charakteryzuj± siê przy porównywalnych gabarytach znacznie wiêksz± powierzchni± aktywn± i lepsz± wydajno¶ci±.
Ponadto w zakresie produkcji filtrów kieszeniowych, nast±pi³a daleko id±ca standaryzacja wymiarowa, co u³atwia dobór w³a¶ciwych wymiarów filtra, a jego wymiana jest b³yskawiczna.
Problemy z filtracj± wstêpn± wystêpuj± najczê¶ciej wtedy, gdy u¿ytkownik (czêsto z niewiedzy lub pozornej oszczêdno¶ci ) zamiast w³a¶ciwych mat filtracyjnych stosuje produkty alternatywne o nieodpowiedniej wytrzyma³o¶ci i przepustowo¶ci. Prowadzi to do uszkodzenia materia³u filtracyjnego, czego rezultatem jest podwy¿szone obci±¿enie py³em elementów agregatu kabiny lakierniczej i filtra dok³adnego oczyszczania. Nieodpowiedni materia³ filtracyjny mo¿e równie¿ d³awiæ wydajno¶æ wentylatorów, co w konsekwencji prowadzi do zbyt ma³ej prêdko¶ci przep³ywu powietrza w kabinie oraz niebezpiecznego podniesienia stê¿enia rozpuszczalników w fazie lakierowania.
Maty filtracyjne przeznaczone do wstêpnej filtracji powietrza wykonane s± z ró¿nej grubo¶ci w³ókien poliestrowych u³o¿onych postêpowo (progresywnie) to znaczy z malej±c± gêsto¶ci± i rosn±c± grubo¶ci± w³ókien w kierunku nap³ywu powietrza. Poszczególne w³ókna w macie zespolone s± ze sob± termicznie. Takie u³o¿enie w³ókien gwarantuje maksymaln± ch³onno¶æ i wydajno¶æ maty filtracyjnej pod warunkiem w³a¶ciwego kierunku przep³ywu powietrza t.j. w kierunku zagêszczania siê w³ókien. Dla u³atwienia monta¿u mat kierunek nap³ywu powietrza oznaczony jest najczê¶ciej kolorem niebieskim lub przy bia³ych matach odpowiednim nadrukiem.




Rys. 2, 3 Schemat funkcjonowania standardowej kabiny lakierniczej
na przyk³adzie kabin lakierniczych firmy DURST:
1. Mata filtracyjna sufitowa klasa F5 (filtracja koñcowa)
2. Mata filtracyjna wstêpna klasa G3, G4 (filtracja wstêpna)
3. Mata filtracyjna pod³ogowa Klasa G3 (oddzielenie mg³y lakierniczej)


Filtracja koñcowa (g³ówna)
Z powodu bezpo¶redniej blisko¶ci lakierowanego obiektu filtr g³ówny montowany najczê¶ciej w suficie kabiny lakierniczej ma decyduj±ce znaczenie dla optymalnej filtracji powietrza i jako¶ci pow³oki lakierniczej.
Musi on spe³niaæ zasadniczo dwa podstawowe zadania:
- pewne i trwa³e trzymanie drobin py³u, które przesz³y przez filtr wstêpny i z powodu swej wielko¶ci i struktury mog± spowodowaæ szkody pow³oki lakierniczej,
- równomierny podzia³ i uporz±dkowane prowadzenie strumienia powietrza w kabinie lakierniczej (bez turbulencji i wstecznych pr±dów).
Dalsze wymagania to:
- stabilno¶æ na temperaturê – mata do temp. 100oC nie mo¿e straciæ aktywnej przyczepno¶ci
- stabilno¶æ sk³adowania – mata nawet po d³ugim sk³adowaniu winna zachowaæ pe³n± u¿yteczno¶æ
- trwa³o¶æ na rozpuszczalniki – du¿e ilo¶ci rozpuszczalników nie mog± ujemnie wp³ywaæ na parametry maty
- materia³ filtracyjny – musi byæ absolutnie bez silikonu
- pojedyncze w³ókna - musz± byæ po³±czone w wi±zki
- w³ókna – nie mog± siê kruszyæ lub podlegaæ starzeniu.
Wymogi te spe³niaj± specjalne maty filtracyjne impregnowane objêto¶ciowo w klasie F5 (dawne EU 5).

Dzia³anie mat filtracyjnych g³ównych
Drobiny zanieczyszczeñ utrzymywane s± na w³óknach maty filtracyjnej przez si³y Van-der-Vaalsa, si³y przyci±gania elektrostatycznego oraz tzw. mosty p³ynne. Jednak ju¿ przy cz±stkach zanieczyszczeñ o wielko¶ci powy¿ej 3-5 µm i prêdko¶ciach przep³ywu powietrza 0,3 m/s si³y przyczepno¶ci nie wystarczaj±, aby pewnie zatrzymaæ wszystkie cz±steczki. Przy prêdko¶ci przep³ywu powietrza ok. 0,9 m/s prawie wszystkie cz±steczki odbijaj± siê od w³ókien i przenikaj± przez matê filtracyjn±.
Aby zapobiec temu zjawisku w³ókna mat filtracyjnych dok³adnego oczyszczania powleka siê na etapie produkcji, specjalnym impregnatem przyczepno¶ciowym, który dodatkowo zmiêkcza i zwil¿a w³ókna czyni±c je mniej kruchymi i ³amliwymi. Tak przygotowana mata filtracyjna zatrzymuje blisko 100% niepo¿±danych zanieczyszczeñ.
Przeciêtne prêdko¶ci przep³ywu powietrza w kabinach lakierniczych sytuuj± siê miêdzy 0,25 m/s do 0,6 m/s. (w kabinie z pojazdem). Ponadto na maty filtracyjne stale przenoszone s± wibracje powodowane przez turbiny wentylatorów i napêdzaj±ce je silniki. Dlatego te¿ maty filtracyjne nie wyposa¿one w aktywne pow³oki przyczepno¶ciowe w³ókien nie s± w stanie sprostaæ wysokim wymogom prac lakierniczych.
Odk³adanie siê py³u w macie filtracyjnej powoduje sta³y wzrost oporów przep³ywu, a co za tym idzie sta³e zmniejszanie siê prêdko¶ci przep³ywu powietrza. Aby zminimalizowaæ skutki tego niekorzystnego zjawiska maty filtracyjne maj± tak zwany postêpowy (progresywny) uk³ad w³ókien, a wiêc równomierny spadek porowato¶ci w kierunku wyp³ywu czystego powietrza. Osi±gniête jest to poprzez kolejne nak³adanie warstw coraz grubszych w³ókien. Efektem tego jest trwa³e oddzielenie zanieczyszczeñ przy korzystnym przebiegu wzrostu oporów przep³ywu i uzyskanie maksymalnego stopnia ch³onno¶ci py³u. W celu zapewnienia maksymalnej wytrzyma³o¶ci mechanicznej i uniemo¿liwienia odrywania siê od maty pojedynczych w³ókien, maty filtracyjne dok³adnego oczyszczania (sufitowe) zabezpieczone s± od strony czystego powietrza specjaln± gêst± siatk± z w³ókien syntetycznych.


Rys. 4 Przekrój sandardowej kabiny lakierniczej firmy DURST
z rozmieszczeniem mat filtracyjnych:
1 - filtr dok³adny sufitowy
2 - filtr pod³ogowy
3 - filtr wstêpny

Filtry pod³ogowe – oddzielanie mg³y lakierniczej
Dope³nieniem zestawu filtrów w kabinach lakierniczych s± tak zwane filtry pod³ogowe, chocia¿ nie we wszystkich typach kabin, jak wskazuje na to ich nazwa zwyczajowa montowane s± one w pod³odze. Podstawowym zadaniem tych mat filtracyjnych jest wychwytywanie i wi±zanie mg³y lakierniczej, czyli resztek lakieru w postaci mg³y, które nie osiad³y na lakierowanej powierzchni. W handlu maty te najczê¶ciej nosz± nazwê angielskojêzyczn± Paint Stop Green lub rzadziej niemieckojêzyczn± Farbnebelabscheider grûn.
Maty te wykonane s± z ciêtych i nieregularnie u³o¿onych w³ókien szklanych zespolonych za pomoc± niewielkiej ilo¶ci ¿ywicy poliestrowej w strukturê przestrzenn± o grubo¶ci minimum 50 mm. U³o¿enie w³ókien jest postêpowe w kierunku czystego powietrza co zapewnia bardzo wysok± skuteczno¶æ filtracji oraz du¿± ch³onno¶æ dochodz±c± do 4700 g/m². Struktura przestrzenna tych mat (grubo¶æ powy¿ej 50 mm) daje bardzo ma³e opory przep³ywu powietrza.
Maty Paint Stop od strony nap³ywu powietrza zawieraj±cego mg³ê lakiernicz±, barwione s± na zielono, st±d w nazwie przymiotnik Green.

Podsumowanie
Zastosowanie w kabinie lakierniczej odpowiedniej jako¶ci mat filtracyjnych nie jest jedynym czynnikiem gwarantuj±cym w³a¶ciw± jako¶æ pow³oki lakierniczej. Dla osi±gniêcia pe³nego sukcesu w procesie lakierowania niezbêdne s± jeszcze nastêpuj±ce czynniki:
 w³a¶ciwe umocowanie i uszczelnienie filtrów sufitowych (g³ównych)w ramach, daj±ce pewno¶æ, ¿e 100% powietrza obiegowego w kabinie przechodzi przez matê filtracyjn±
 sta³e nadci¶nienie w kabinie lakierniczej gwarantuj±ce, ¿e do kabiny lakierniczej nie jest zasysane powietrze z otoczenia przez nieszczelno¶ci w bramach wjazdowych i innych otworach technologicznych
 lakierowany obiekt musi byæ odpowiednio przygotowany i bezwzglêdnie olny od py³ów szlifierskich i innych zanieczyszczeñ (silikony, t³uszcze itp.)
 ubranie lakiernika powinno byæ czyste i wykonane z odpowiednich materia³ów, tak aby nie oddawa³o do otoczenia w³ókien i innych zanieczyszczeñ
 lakiery i dodatki lakiernicze nie powinny zawieraæ zanieczyszczeñ i grudek pigmentów
 sprê¿one powietrze musi byæ wolne od takich zanieczyszczeñ jak py³, woda i olej
Spe³nienie wy¿ej opisanych warunków jest najlepsz± drog± do uzyskania lustrzanej powierzchni pow³oki lakierniczej. Eliminuje przede wszystkim ¿mudne, czasoch³onne i kosztowne polerowanie nowych pow³ok lakierniczych.

rysunki:
1 http://screenshooter.net/0280052/omjjupj
2 http://screenshooter.net/0280052/applqwt
3 http://screenshooter.net/0280052/rnqoqch
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-03-31, 15:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Wiecie co?
Z szopy ka¿ecie robiæ kabinê z jej parametrami zapominaj±c o tym gdzie mieszkamy.
Do tego zapominacie w jakich warunkach (mowa o wentylacji ) sami robicie.
G³upoty piszecie ¿e czytaæ siê nie chce.

Pisa³em wczesniej i nie dokoñczy³em s³owa co to kabina lakiernicza i podstawowa jej funkcja.
Tu macie potwierdzenie moich s³ów.
gugun napisa³/a:
umo¿liwiaj±ce hermetyzacjê prac lakierniczych

Koniec g³upot.

Masz pomieszczenie gdzie lakierujesz i masz problem z wtr±ceniami i brakiem wentylacji.
Dzia³asz w kierunku uszczelnienia go i inwestujesz niewielkie pieni±dze w zakup filtra kabinowego a kostrukcje do osadzenia go robisz sam lub zlecasz u stolarza.
Do tego wentylator o odpowiednim nadci¶nieniu i po drugiej stronie pomieszczenia wyci±g.

Przep³ywy jak w kabinie lakierniczej to bzdura.
Bez palnika?
To 3/4 roku wielka tragedia podczas lakierowania.
Straszenie projektora o tym ¿e wilgoc z powietrza ble, ble, ble.... to znów tylko pajacowanie.
Przecie¿ sama kabina dzia³aj±ca latem ci±gnie to samo wilgotne powietrze i niczym nie reguluje jego wilgotno¶ci... hahahah, sam kiedys polewa³ z £ysego za tak± regulacjê a teraz sam o niej pisze.
Bzdura totalna.
Wiêc je¶li robiæ to szczelne pomieszczenie.
Przep³ywy trzeba samemu potestowaæ aby by³y zadowalaj±ce dla kazdego z osobna.
Moim zdaniem 1/4 - 1/3 przep³ywu kabiny bêdzie piêknie siê sprawdzaæ.
A jak siê cz³owiek rozwinie to mo¿e sobie sprawiæ jednostkê termowentylacyjn± jak w kabinie lub kupiæ kabinê.
Ja zostajê puki co przy pierwszym rozwi±zaniu, bo dla mnie najwa¿niejsze jest odseparowanie od zanieczyszczeñ.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wys³any: 2012-03-31, 15:41   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
a jak juz dalej to do nadmuchu wystarczy mysle na poczatek cos takiego http://allegro.pl/wentyla...2214614197.html zeby juz bylo naprawde super!! mozna by mniejszy zastosowaæ nawet. to samo do wyciagu troche drewka ¿elaza i za 3-4k mozna spokojnie zrobic sobie idealne warunki do lakierowania
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-03-31, 15:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
gugun napisa³/a:
a jak juz dalej to do nadmuchu wystarczy mysle na poczatek cos takiego http://allegro.pl/wentyla...2214614197.html


¯artujesz sobie????
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wys³any: 2012-03-31, 15:46   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
ja¶niej??
 
 

grzechoo2008 
Wys³any: 2012-03-31, 15:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
Lackdoctor napisa³/a:
Przep³ywy jak w kabinie lakierniczej to bzdura.


Jest to jak najbardziej do osi±gniêcia tylko po co?
W pomieszczeniach gdzie wiêkszo¶æ z nas lakieruje robimy te¿ wiele innych rzeczy, które generuj± syfki i te w³a¶nie syfy w po³±czeniu ze zbyt intensywnym i nieskoordynowanym ruchem powietrza robi± nam wielk± kaszanê bo efekt przy dzia³aj±cej wentylacji jest gorszy ni¿ bez niej.
Dwie krzywdy, które mo¿na sobie wyrz±dziæ w lakierni to:
1. Zbyt intensywny i nieskoordynowany przep³yw powietrza nawet jako¶ filtrowanego,
2. Zbyt du¿e ci¶nienia natrysku (mówiê o zdecydowanych przesadach a nie 0.1 bara)

Lackdoctor napisa³/a:
Moim zdaniem 1/4 - 1/3 przep³ywu kabiny bêdzie piêknie siê sprawdzaæ.


I to jest ¶wiêta racja :spoko:
Gun taki sprzêt to na dwie kabiny styknie
 
 

Homer S. 
Wys³any: 2012-03-31, 16:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Lackdoctor napisa³/a:
gugun napisa³/a:
a jak juz dalej to do nadmuchu wystarczy mysle na poczatek cos takiego http://allegro.pl/wentyla...2214614197.html


¯artujesz sobie????

15KW :shock: przy rozruchu zga¶nie ¶wiat³o na ca³ej dzielnicy :D a jak to ustrojstwo siê rozpêdzi to Ci wci±gnie ca³y warsztat z korzeniami i wypluje z drugiej strony ^^
_________________

 

gugun 
Wys³any: 2012-03-31, 16:22   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
no ale sa tez takie z silnikiem 3-6kw poni¿ej tysiaka wiêc jakby sie uparl to by do tego podczepil wymiennik+palnik i zrobil plenum do tego wyciag w podobny sposób,szczelny garaz i jest ok... bo co wiecej jest w takiej kabinie??? oprócz tego co wypisalem?? sciany??dach ??lampy?? tylko jak to podlaczyæ?? to juz jest wyczyn i trzeba troche pogooglowac bo projekter to by z 5tysi chcia³-wiecej jak sam material warty :D
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-03-31, 16:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
grzechoo2008 napisa³/a:
Jest to jak najbardziej do osi±gniêcia tylko po co?

Dok³adnie.
Jak ju¿ wejdziesz na ten etap gdzie zakurz podczas lakierowania bêdzie Ciê denerwowa³ to zamiast kombinacji, kupiæ trzeba now± kabinê.

Ale ¿e nowa kabina nie wystarczy do zalegalizowania lakierni i jest to tylko czê¶æ wymogów, to jej zakup to na dzieñ dzisiejszy kaprycho i przerost ego.
Lub lanssss na forum,, hehe.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

pawel1108 
Wys³any: 2012-03-31, 18:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
Lackdoctor napisa³/a:
Lub lanssss na forum,, hehe.

a ja siê pochwalê,bo my z ¯on± ostatnio kupili¶my kabinê i dali nam w promocji taki wieszak do zawieszenia s³uchawki od prysznica :D
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

Homer S. 
Wys³any: 2012-04-01, 08:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Takie co¶ za³atwi ogrzewanie i nawiew .
http://www.allegromat.pl/aukcja102653
_________________

 

grzechoo2008 
Wys³any: 2012-04-01, 11:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
No niby za³atwi ale... swoje kosztuje to 1,
2-potrzeba jeszcze jaki¶ zestaw filtruj±cy a to znów koszty,
3- zestaw wyci±gowy z kratami i filtrami- kolejne koszty,
4-trzeba to jako¶ spi±æ w ca³o¶æ i sterowaæ - koszty,
5-dobry zestaw o¶wietlenia- koszty,
... i jak to wszystko podliczyæ to.... niewiele nam braknie do u¿ywanej kabiny lakierniczej. :fiu:

Moim zdaniem jak czyniæ takie inwestycje to chyba lepiej sp³acaæ jakie¶ raty za kabinê i dodatkowo zyskujemy nowe pomieszczenie bardzo przystosowane do lakierowania aut.
Nie wspomnê o tym ile zyskuje ca³y warsztat na jako¶ci us³ug i "presti¿u" przez posiadanie kabiny
 
 

majdan89
Wys³any: 2012-04-01, 12:42   
0
UP DOWN

Posty: 13
A ja ju¿ koledzy postanowi³em i poczyni³em pewne kroki z tym zwi±zane. Mianowicie zakupi³em takie cudo: http://allegro.pl/wentyla...226272580.html. Do wlotów wentylatora doprowadze rury 220 zakoñczone kratkami wentylacyjnymi. Za¶ wylot w wentylatorze przerobie z kwadratu na rurê o odpowiedniej ¶rednicy i wyprowadzê na zewn±trz budynku. Mój wyci±g umieszcze w rogu gara¿u, kratki znajd± siê 10 cm od pod³ogi oraz w odleg³o¶ci 30 cm od siebie. Po przeciwnej stronie przy suficie wprowadzê rurê 200 z dop³ywem powietrza zakoñczon± kratk±. Powietrze bêdzie doprowadzane za pomoc± mojego starego wentylatora z zewn±trz. Tylko ¿e przed kratk± dolotow± zastosuje jaki¶ filtr powietrza ¿eby ograniczyæ trochê liczbê zanieczyszczeñ. Powiedzcie co s±dzicie o moim planie? Poprawi to moje obecne warunki?
 

jarbia
Wys³any: 2012-04-01, 13:02   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
majdan89 napisa³/a:
kratki znajd± siê 10 cm od pod³ogi oraz w odleg³o¶ci 30 cm od siebie.

Musisz tylko pamiêtaæ o tym, ¿e powietrze to takie bydle ,które szuka naj³atwiejszej drogi miêdzy nawiewem i wywiewem i jak do tych kratek nie dasz jaki¶ regulowanych przegród czy anemostatów ,to kratki najdalej oddalone od wentylatora mog± nie ci±gn±æ powietrza.
Czyli musisz potem tak wyregulowaæ aby z ka¿dej kratki jednakowo ci±gnê³o ,bo inaczej wiêkszo¶æ pójdzie przez najbli¿sz± wentylatorowi kratkê i przez nastêpne coraz mniej.
(ale jak zawsze zaznaczam ,¿e to s± tylko moje amatorskie przemy¶lenia,jak kto¶ wie lepiej niech sprostuje ).
ps. Majdan aukcja z linku jest niedostêpna
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

majdan89
Wys³any: 2012-04-01, 13:10   
0
UP DOWN

Posty: 13
http://allegro.pl/wentyla...2226272580.html to jeszcze raz poprawiony link
 

grzechoo2008 
Wys³any: 2012-04-01, 13:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
Ten went. lepszy bêdzie do nadmuchu ni¿ wyci±gu, a na wyci±g mo¿esz daæ jakie¶ wenty osiowe, tak ja to widzê
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group