Szukaj FAQ Album



Otwarty przez: Tech 2008-07-17, 10:03
Autor Wiadomość
mirh
Wysłany: 2008-01-03, 09:02   Zaprawki areografem?
0
UP DOWN

Posty: 152
Witam!
Jestem nowy na forum i pozdrawiam Wszystkich!
Szukałem coś na temat posługiwania się aerografem przy reperacji karoseri i nic nie znalazłem...
Jak najlepiej robić zaprawki po odpryskach aerografem. Pędzelek już przerabiałem i wiem że jest dobry dla małych odprysków...
Jak mam coś większego to po oczyszczeniu/odtłuszczeniu i potraktowaniu podkładem (spray 1K) jak malować aerografem?
Tzn. wlewam do zbiorniczka kilka ml. lakieru pryskam pierwszą warstwę i tu mam problem:
1. Jak długo czekać z pryśnięciem kolejnej warstwy (lakier acryl z utwardzaczem)?
2. Czy do tego czasu lakier w aerografie mi nie zaschnie?
3. W przypadku odprysków i aerografu pryskać na odkurz czy oklejać taśmą? Jeśli odprysk jest niewielki tak 1cm2 to jak posługiwać się aerografem żeby efekt finalny najbardziej zlał się z resztą lakieru - tzn. jak cieniować w przypadku niewielkich odprysków?
Czy ktoś może podzielić się sprawdzoną techniką reperacji drobnych uszkodzeń karoseri samochodowej przy użyciu aerografu?
 

dawid
Wysłany: 2008-01-03, 19:55   
0
UP DOWN


Pomógł: 6 razy
Posty: 577
aerograf to moze nie jesli masz zamiar akryle walic raczej bym polecal maly pistolet np sata mini jet tez mozna nim przy odpowiedniej regulacji takie rzeczy robic czy oklejac no raczej nie bo powstana ciecia proponuje zrobic mala zapylke troche dalej uszkodzenia tak zeby po wyschnieciu bylo troche rezery na matowanie i polerke w sumie trudno mi odpowiedziec na te pytania nie wiedzac w jakim stopniu jestes zaawansowany w lakiernictwie:)

Pozdr'
_________________
hmmm
 

mirh
Wysłany: 2008-01-03, 21:42   
0
UP DOWN

Posty: 152
dawid napisał/a:
...trudno mi odpowiedziec na te pytania nie wiedzac w jakim stopniu jestes zaawansowany w lakiernictwie:)
Pozdr'


W stopniu zerowym :-) . Chyba że, zaprawki pędzelkiem robione zgodnie z regułami sztuki tzn. podklad/lakier, planowanie powierzchni, szlif i polerka można uznać za jakieś zaawansowanie :-) .
Po prostu zauważułem że od pewnej wielkości odprysku pędzel tu już nie jest to, a areograf chyba byłby ok.
A co kolega sądzi o tym pistolecie:
http://www.allegro.pl/ite...akierniczy.html NIE ZAMIERZAM MALOWAĆ CAŁYCH ELEMENTÓW, a jedynie robić zaprawki na mniejszych/większych odpryskach, otarciach itp.
Ten pistolet ma wydatek na powietrze 85 L /min co przy moim kompresorku (butla 6L, ssanie 220L (efektywne 120L), max ciśnienie 8 bar) wydaje się być idealny do zaprawek.
Chyba że jest jekieś lepsze rozwiązanie (duży kompresor i normalny pistolet odpada - jak będzie coś całego do naprawy do dam lakiernikowi).
Ten pistolet ma tylko jeden minus - duży zbiornik - a ja myslę o zaprawkach na kilka ml.
Chyba że można dać do takiego pistoletu kilka ml lakieru ?
 

aeroarte 
Wysłany: 2008-01-12, 19:26   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 110
Skąd: Starachowice
Robiłem zaprawki aerografem dysza 0,2 ,na rantach dżwi ,klamkach ,słupkach i na porysowanej grafice. Poza tym że nie trafiłem w kolor nadwozia wyszło zupełnie przyzwoicie. Klar kładłem na cieniowanie i nawet nie trzeba było polerować. Oczywiście potem bdobrze wymyć sprzęt.
 

mirh
Wysłany: 2008-01-13, 21:00   
0
UP DOWN

Posty: 152
aeroarte napisał/a:
Robiłem zaprawki aerografem dysza 0,2 ,na rantach dżwi ,klamkach ,słupkach i na porysowanej grafice. Poza tym że nie trafiłem w kolor nadwozia wyszło zupełnie przyzwoicie. Klar kładłem na cieniowanie i nawet nie trzeba było polerować. Oczywiście potem bdobrze wymyć sprzęt.


Trzeba go za każdym razem rozbierać czy wystarczy porządnie przepłukać tzn. przepuścić rozpuszczalnik?
 

aeroarte 
Wysłany: 2008-01-14, 00:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 110
Skąd: Starachowice
Mój nie ma uszczelek gumowych ,więc go tylko przepłukuje.
 

mirh
Wysłany: 2008-01-14, 08:49   
0
UP DOWN

Posty: 152
aeroarte napisał/a:
Mój nie ma uszczelek gumowych ,więc go tylko przepłukuje.


A EW770 też wystarczy tylko przepłukiwać?
 

aeroarte 
Wysłany: 2008-01-14, 09:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 110
Skąd: Starachowice
Wyrocznią to ja nie jestem. Każdy robi to na własne ryzyko. Twój ma maleńką dyszę na gwint,jak źle wypłuczesz to przy gwincie się utwardzi i potem możesz ją ułamać.Po każdej pracy powinno sie aero rozkręcić i umyć ,tylko komu się chce?

[ Dodano: 2008-01-14, 09:36 ]
Pytałeś czy się da robić zaprawki -da się ,a jak kto dba o narzędzia ,to już sprawa indywidualna / ruskie rzucam do słoika z nitro i sobie leżą do następnego razu/
 

mirh
Wysłany: 2008-01-15, 08:39   
0
UP DOWN

Posty: 152
aeroarte napisał/a:
Robiłem zaprawki aerografem dysza 0,2 ,na rantach dżwi ,klamkach ,słupkach i na porysowanej grafice. Poza tym że nie trafiłem w kolor nadwozia wyszło zupełnie przyzwoicie. Klar kładłem na cieniowanie i nawet nie trzeba było polerować. Oczywiście potem bdobrze wymyć sprzęt.


Czy pomiędzy kolejnymi warstwami lakieru(standadardowo co 5-15min) nie ma ryzyka że lakier zaschnie w dyszy? Czy robiłeś jakieś płukanko w międzyczasie? Pytam bo niedługo się z to zabieram i nie chciałbym od razu spierniczyć aerografu :-) .
Bedę robił zaprawkę na oczyszczoną blachę, dam 3 warstwy: wash-primer, podkład, lakier. Każdy składnik nakładany w 2-3 warstwach co 15min pomiędzy warstwami (dla każdego składnika) i nie wiem czy zostawiać to w aerografie czy za każdym razem płukać.
 

danielpainter 
Wysłany: 2008-01-15, 10:42   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomógł: 6 razy
Posty: 256
Skąd: Zgierz
nic nie płucz, nic ci nie zaschnie,
 
 

mirh
Wysłany: 2008-01-15, 13:13   
0
UP DOWN

Posty: 152
danielpainter napisał/a:
nic nie płucz, nic ci nie zaschnie,


Czyli rozumiem że płukanko właściwym rozpuszczalnikiem robię tylko przy zmianie środka (wash-primer, primer, lakier) i na końcu po lakierze i to wystarczy żeby z aergrafem nic się nie działo? Ja mam 2 lewe ręce do takich drobiazgów :-) i wolałbym go raczej nigdy nie rozbierać...

[ Dodano: 2008-01-24, 15:57 ]
Jak na razie to dla mnie Aerograf to porażka....
Już wiem czemu się nie nadaje na większe powierzchnie - pistolet (mini) już zamówiłem.
Zastanawia mnie tylko dlaczego od czasu do czasu gdy pryskam aerografem to plunie mi farbą... Lakier metalik 2K rozrobiony dobrze, próbowałem rozcieńczyć 10% i dalej pluje mi kropelkami gęstego lakieru... Wygląda to tak: leci równa warstwa i co jakiś czas poleci tak "tłusta" kropka - co jest nie tak z tym aerografem? Próbowałem zwiększać ciśnienie i kupa... dalej to samo. Gdyby nie te kropelki to do malutkich odprysków byłby ok.
Może aerograf jest uszkodzony? Czy na zwykłym lakierze akrylowym będzie lepiej?
 

najaro 
Wysłany: 2008-05-31, 14:39   
0
UP DOWN
najaro

Posty: 2
Witam
Miałem ten sam problem - odkręciłem osłonę dyszy. Teraz umieram ze strachu że pognę iglicę, ale mi nie chlapie. Druga sprawa to sposób malowania. Trzeba sie nauczyć zamykać dopływ farby bez zamykania przepływu powietrza. Czyli jak mam dzwignię z tyłu przyciśniętą, to puszczam do góry ale nie do przodu (jak już się nauczę to będzie dobrze ;-) )
Też jestem zafascynowany pomysłem robienia zaprawek aergrafem, ale znajomy lakiernik twierdzi że to bzdura. Nie wierzę mu, ale nie mam na czym eksperymentować... Muszę se chyba kupić czerwonego malucha :mrgreen: i go przelecieć gwoździem...
P.S. jak malowałem osłonę lusterka to farba zmieniła nieco kolor... Podobno to wina aerografu....
 

Kaktus85 
Wysłany: 2015-08-05, 15:31   
0
UP DOWN

Posty: 2
Hej, chciałem odświeżyć ten temat bo ciekawi - czy ktoś ma jakieś nowe przemyślenia, doświadczenia nt. robienia zaprawek aerografem? Udało się? Jakim sprzętem, dyszą, jakie materiały? Z góry dzięki :)
 

paputek11
Wysłany: 2015-08-15, 11:49   
0
UP DOWN

Posty: 8
Też mam takie plany robić zaprawki aero lub mini pistoletem. Więc z uwaga będę śledził wasze posty .
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » AIRBRUSH » Forum Airbrush

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group