Lakiernictwo samochodowe dla profesjonalistów i amatorów




Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomość
Robertlodz09 
Wysłany: 2011-10-04, 15:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 38 razy
Posty: 2588
Skąd: Łódż
Ooo ,kolego wezewiuszku3 taka "terapia" to raczej jest wskazana dla twojej osoby i jej "pomysłów" :rotfl: :rotfl: :rotfl: Pozdrawiam! :spoko:
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-10-04, 16:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3498
A mi sie podobaja wszystkie pomysły kolegi wulkanika.
A najbardziej w jego wykonaniu ..... może nagra na yt jakiś fajny filmik ...
A my poklikamy mu na ... Lubie to. :rotfl:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2011-10-04, 16:26   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2814
Skąd: kuj-pom
a mi sie wydaje ze nasz kolega to maly zbok..przeczytalem jego posta przedostatniego i oto co wyczytalem:
dodatkowo obciagnolem go...
...stal ponad tydzien moze dluzej....
...jak by pociagnal....
....teraz zamierzam to przeleciec...
..jak to zrobic??....
az zaniemoglem...a ten text seniora z jezem to juz mnie calkiem rozje*al...
 
 

specjalista 
Wysłany: 2012-03-21, 09:56   Farecla czy 3M?
0
UP DOWN
pasja polerowania:)


Posty: 6
Skąd: cała Polska
Od ponad 14-tu lat pracuję w branży motoryzacyjnej w segmencie lakiernictwa specjalność - polerowanie. Przez przypadek trafiam na ten temat.... i ręce opadają jakie niektórzy głupoty piszą... wszystkich którzy mają konkretne pytanie lub problem zaprasza do jego poruszenia - odpowiem profesjonalnie a rady nie będą wyssane z palca ale poparte moim doświadczeniem w branży, znajomością wszystkich aktualnych trendów i nowych produktów ale... uprzedzam: Farecla to dla mnie numer 1 :)
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 10:08   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2814
Skąd: kuj-pom
specjalista napisał/a:
Farecla to dla mnie numer 1
byle by tylko tak nie brudzila :D
ja ostatnio przeskoczylem na caly system app i jestem zadowolony ;)
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-21, 13:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3498
specjalista napisał/a:
uprzedzam: Farecla to dla mnie numer 1

No to witamy i do odpowiedzi zapraszamy.
Robię fareclą.
Wychodzi mat, lakier przypala a miejscami farecla jest zbyt agresywna i przeciera mi do blachy.
Mimo moich usilnych starań nie wychodzi lustro, lecz taka pół matowa porysowana powierzchnia.
Rysy w kształcie kółek, chyba je robi farecla.
Czy robię coś źle?
Można fareclą cos zrobić aby klienci nie marudzili przy odbieraniu auta?
Gąbki mam farecli karbowane, białe.
Jade na wode, duzo wody i obroty max.
Czy coś robię nie do końca prawidłowo?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

specjalista 
Wysłany: 2012-03-22, 09:27   No to odpowiadamy - dość ogólnie bo i problem ogólny
0
UP DOWN
pasja polerowania:)


Posty: 6
Skąd: cała Polska
"byle by tylko tak nie brudzila
ja ostatnio przeskoczylem na caly system app i jestem zadowolony" - jeśli nałoży Pan zbyt dużo produktu a po skończonej pracy nieprzeczyści wodą - to nadmiar produktu w oczywisty sposób zaschnie i wtedy faktycznie ciężej się czyści. Chętnie porozmawiam o zaletach APP bo jest Pan pierwszą osobą zadowolon ze zmiany Farecla na APP z jaką się spotykam.

"Wychodzi mat, lakier przypala a miejscami farecla jest zbyt agresywna i przeciera mi do blachy.
Mimo moich usilnych starań nie wychodzi lustro, lecz taka pół matowa porysowana powierzchnia"
Ważne pytanie dodatkowe: jaki lakier Pan poleruje (świeży, stary) jaką pastę Pan zastosował jaki aplikator i jakie obroty??

"Rysy w kształcie kółek, chyba je robi farecla" - takie koliste rysy to zwyczajowe ślady po polerowaniu często są wynikiem zbyt dużej ilości pasty i niedopolerowaniu jej do końca - szczególny problem stanowią przy ciemnych kolorach i wtedy warto dopolerować powierzchnię i zastosować konkretny prdukt wykończeniowy (w przypadku Farecli po g3 lub Ag6 Rapid na przykład g10 lub g12) ale często wystarczy jedynie zmienić aplikator na wykończeniowy czarny (głowica farecla Gmop) i dopracować nim pozostałośc pasty i już!

"Czy robię coś źle?
Można fareclą cos zrobić aby klienci nie marudzili przy odbieraniu auta?" Coś na pewno jest tu robione źle (zbyt duża ilość pasty, nieodpowiednio dobrana pasta do rodzaju pracy/lakieru, nieodpowiedni aplikator (na przykład często spotykana na rynku gąbka tapicerska), zbyt wysokie obroty -lub polerka bez możliwości regulacji obrotów). Fareclą szybko można zrobić WSZYSTKO żeby klienco nietylko nie marudzili ale byli zachwyceni - polecam wosk WAX TOP :)

"Gąbki mam farecli karbowane, białe.
Jade na wode, duzo wody i obroty max" farecla dopiero w tym roku wprowadziła sprzedaż swoich białych karbowanych gąbek - nie nadają sie one absolutnie do polerowania są przeznaczone tylko i wyłącznie do produktu wykończeniowego G12. Do polerowania MUSI być odpowiedni aplikator - to on załatwia niemal 60% pracy - TYLKO SGM-14 czyli popularny na całym swiecie G MOP BIAŁY do produktów na mokro i G MOP żółty do produktów na sucho !!!. Absolutnie nieużywać wody w nadmiarze: aplikator powinien być spryskany spryskiwaczem i delikatnie spryskiwać podczas pracy mgiełką wody powierzchnię. Nakładać niewielką ilość pasty, OBROTY: zaczynać na wolniejszych obrotach rozprowadzając produkt- 900-1100 i stopniowo zwiększać obroty do 2000 max.

Proszę o szczegóły dotyczące konkretnej pracy - na pewno postram się doradzić odpowiedni produkt dobry aplikator i ekonomiczny sposób na zadowolenie klienta:):)
 

Nokia 
Wysłany: 2012-03-22, 09:59   
0
UP DOWN
:)


Pomógł: 8 razy
Posty: 523
Skąd: Silesia City Center
A co polecasz na domycie niemalowanych plastikow ?
  
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-22, 09:59   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2814
Skąd: kuj-pom
w celu cytowania nas zaznacza sie obszar ktory chcemy zacytowac i klikamy ten dymek na dole po prawej.
specjalista napisał/a:
jeśli nałoży Pan zbyt dużo produktu a po skończonej pracy nieprzeczyści wodą - to nadmiar produktu w oczywisty sposób zaschnie i wtedy faktycznie ciężej się czyści.
to to chyba rzeczywista rzeczywistość?? ;)
specjalista napisał/a:
Chętnie porozmawiam o zaletach APP bo jest Pan pierwszą osobą zadowolon ze zmiany Farecla na APP z jaką się spotykam.
poprostu odpowiada mi ten system i tyle.pasty tanie,wydajne,dobrze opisane no i mniej wymagający jesli chodzi o takiego laika jak ja :D
Lackdoctor, sie przerzucił i tez sobie nie radzi jak widać :) a app nie zostawia rys,nawet p1. ale przyznam sie ze aktualnie p1 z app zastapilem farecla bo mi sie skonczyła i na szybko kupilem bo tego wszedzie pełno :D i mam system mieszany :D
 
 

specjalista 
Wysłany: 2012-03-22, 13:09   
0
UP DOWN
pasja polerowania:)


Posty: 6
Skąd: cała Polska
gugun napisał/a:
a app nie zostawia rys,nawet p1. ale przyznam sie ze aktualnie p1 z app zastapilem farecla bo mi sie skonczyła i na szybko kupilem bo tego wszedzie pełno i mam system mieszany


hmm.. może mi się ud z tym cytowaniem...
to nie jest kwestia tego że APP nie zostawia rys - to jest kwestia zawartości wypełniaczy. Farecla jako jedyny produkt na świecie szczyci się tym, iż nie ma w składzie wypełniaczy dlatego osiągnięty efekt jest efektem końcowym (dlatego też została nagrodzona prestiowa nagrodąkrólowej brytyjskiej w dziedzinie) - w większości przypadkówpo polerowaniu wystarczy przetrzeć powierzchnię specjalnym zmywaczem lub nitro lub udać się na myjnię gdzie potraktują nas zabójczą dla lakieru aktywną pianą i efekt polerski znika:) Dobrze dobrany produkt Farecli nie pozostawi rys a efekt będzie trwały - ważne jest żeby wiedzieć, że bardzo zdradliwą kwestią w przypadku Farecli jest paradoksalnie połysk - który pojawia się bardzo szybko i wtedy można pomyśleć że to koniec pracy i zostają rysy bo ta praca po prostu nie została dokończona: a więc pojawia się połysk ale nadal jeszcze chwilę polerujemy do ostatecznego usunięcia rys. System na mokro (a raczej na wilgotno): g3 do świeżych lakirów, g6 do lakierów dobrze utwardzonych + biały G MOP + wykończeni G10i/lub super rewelacyjny wosk wax top (miękki, łatwo nakładać, utrzymuje się do 3 miesięcy).
Lub system na sucho (tańszy, bezpieczniejszy dla zdrowia i szybszy niż 3M fast cut plus ) G6 Rapid + żółty G MOP + wykończenie G10 lub G12
to naprawdę dwa niezawodne systemy, których prezentacja na całym świecie spotyka się z uznaniem.
Co do systemu mieszanego - tak naprawdę każdy dobry kucharz sm dobiera przyprawy - tak jest też z fachowcami w branży: profesjonalista wyciągnie z każdej marki to co najlepsże i naefektywniejsze dla niego - ja nie zamierzam tego kwestionować - służę tylko poradą odnośnie konkretnych zapytań. Najlepsze co do tej pory wymyślono to Farecla i 3M potem długo długo nic a potem cała reszta... A jeśli nawet uzyskujemy ten sam efekt rywalizacji Farecla/3M to .... zawsze tańsza jest Farecla a to duży atut w tej branży:)
_________________
Polerownie to sztuka.... ale nie kompromisu...
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-22, 13:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3498
specjalista napisał/a:
Proszę o szczegóły dotyczące konkretnej pracy


Stary lakier do korekty.
Matowanie papierem indasa red 2000 celem usunięcia uszkodzeń.
Potem farecla na szlifierkę kątową z regulacja obrotów.
Strasznie przypala lakier.
Jak daję dużo wody z węża to jest ok, ale powłoka jest nadal matowa a z daleka jest akceptowalna.

W sumie niewiem co mozna spiep.rzyć przy polerowaniu, ale staram sie unikać polerek, bo efekt wymaga dużo pracy.
A jako że pracuję w warunkach garażowych to ilości wtrąceń jakie mam na elementach zmuszają mnie do przejechania całości elementów papierem indasa RED 1500, poprawienia 2000 i potem droga przez mękę z dopolerowaniem tego wszystkiego.

A co do tych padów karbowanych to sprzedawca polecał do G3 , więc jak to możliwe że agresywna gąbka ma być przeznaczona do past wykończeniowych G10???

Ja już sam nie wiem co o tym mysleć.
Prosze o jakieś proste rady zrozumiałe dla laika.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

specjalista 
Wysłany: 2012-03-22, 13:25   
0
UP DOWN
pasja polerowania:)


Posty: 6
Skąd: cała Polska
Nokia napisał/a:
A co polecasz na domycie niemalowanych plastikow ?


Farecla jest produktem na bazie wody więc jedynym czyściwem powinna być woda, oczywiście zabezpiczenie pewnych elementów pred polerowaniem byłoby idealne ale jeśli komuś się nie chce to polecam zmywacz różowy autoglym bodyshop.
Jeszcze raz: to że czasem ciężko domyć fareclę jest głównie efektem zbyt dużej ilości pasty zużytej do pracy, mało kto wie że g3 250 powinna wystarczyć na 2 średniej wielkości samochody a większa ilość pasty nie oznacza lepszego polerowania-wręcz przeciwnie przy zbyt dużej ilości zaczyna pracować pasta z pastą a nie pasta z powierzchnią i... z polerowana nici...
Nowe formuły farecli: g4 do HS, g4 w płynie, g6 rapid zawierają ddatkowo substancje ułatwiające zmywanie jedynie pod strumieniem wody.

[ Dodano: 2012-03-22, 13:42 ]
Lackdoctor napisał/a:
A co do tych padów karbowanych to sprzedawca polecał do G3 , więc jak to możliwe że agresywna gąbka ma być przeznaczona do past wykończeniowych G10???

Ja już sam nie wiem co o tym mysleć.
Prosze o jakieś proste rady zrozumiałe dla laika.


Odpowiedni aplikator to podstawa polerowania. To że gąbka jest karbowana czy drążona to zabieg trochę marketingowy, trochę związany z odprowadzanie ciepła ale bez znczenia jeśli chodzi o jakość samej gąbki.

Skąd pomysł że gąbka karbowana jest agresywna? Tu nie o kształt ani o kolor chodzi (kolory w tej branży sa umowne ale dla samej specyfikacji pianki i jej zastosowań nie mają znaczenia: to co u nas jest białe do polerowania to w stanach jest zielone, to co w 3M jest niebieskie karbowane to w Farecli jest żółte). Na rynku pojawiasię dużo aplikatorów z gąbki tapicerskiej która ma zamkniete pory i po prostu nie poleruje bo pasta wnika w gąbke i juz nie może się wydostać. Farecla wypuszczając tańszą alternatywę do swoich gbek na rzep - czyli produkt GMOP = całościową głowicę polerska znakładką nie obniżya jakości samej gąbki nadal więc pozostje to najlepsza do polerowania odpowiednio twarda gąbka biała (półotwarte pory pozwalające na cyrkulację pasty), gąbka pomarańczowa pośrednia i gąbka czarna miekka wykończeniowa. Do prac z prduktami na sucho tylko gąbka żółta - zupełnie inna struktura nie nadająca sie do pracy z wodą.

Aplikator nadający się do polerowania łatwo też wstępnie sprawdzić laikowi: wystarczy przyciskając usta do gąbki dmuchnąć: powietrze nie powinno przeltywać (zbyt otwarte pory), nie powinno być też trudno dmuchnąć (zamknięte pory), powinno dać sie wdmuchnąć powietrze z lekkim tylko oporem.

Stosując aplikator z gąbki tapicerskiej, która niema właściwości polerskich bardzo łatwo przypalić lakier gdyz nie ma cyrkulacji powietrza i powierzchnia podgrzewa się niebezpiecznie - przy poliuretanach lakier zaciągnie sie błyskawicznie.

G MOP to w tej chwili na naszym rynku jedyna najlepsza wersja pianki polerskiej w postaci bardzo taniej głowicy - nie mniej efektywne sa wszelkie oryginalne aplikatory Farecla, #m ale cena jest niemal kosmiczna dlatego często ktoś kusi sie na gąbkę z ABW, APP, Ranala, Trotona ale... to już nie ta gąbka jaka powinna być...

[ Dodano: 2012-03-22, 13:48 ]
[quote="Lackdoctor"]Stary lakier do korekty.
Matowanie papierem indasa red 2000 celem usunięcia uszkodzeń.
Potem farecla na szlifierkę kątową z regulacja obrotów.
Strasznie przypala lakier.
Jak daję dużo wody z węża to jest ok, ale powłoka jest nadal matowa a z daleka jest akceptowalna.

W sumie niewiem co mozna spiep.rzyć przy polerowaniu, ale staram sie unikać polerek, bo efekt wymaga dużo pracy.
A jako że pracuję w warunkach garażowych to ilości wtrąceń jakie mam na elementach zmuszają mnie do przejechania całości elementów papierem indasa RED 1500, poprawienia 2000 i potem droga przez mękę z dopolerowaniem tego wszystkiego. [quote="Lackdoctor"]

Przy tego typu pracy Farecla G3 lub g6 w paście + biały G MOP + obroty na początek ok 900 maximum 1800 powinny dać extra połysk bez rys - jeśli Pan chce to chętnie skontaktuję Pana z technikiem, który może sie z Panem umówić i dobrać odpowiedni system dla Pana prac i warunków pracy...
_________________
Polerownie to sztuka.... ale nie kompromisu...
 

JRKamil 
Wysłany: 2012-04-16, 13:04   
0
UP DOWN

Posty: 6
Farecla już dawno poszła w odstawkę ( chodzi mi tu o G3) , syf po niej niemiłosierny etc. jakieś 4 lata temu zaczęliśmy pracować na pastach 3M ( na początek stara linia a teraz nowa) i powiem wam , że nie mam do tych past żadnych zastrzeżeń aczkolwiek Norton niedawno wypuścił pasty polerskie : Step 1 , Step 2 oraz Liquid Ice protector . różnica między 3M'em jest taka , że aby spolerować auto ( dajmy na to czarny kolor ) to nie musisz polerować zieloną , żółtą i niebieską tylko wystarczy Step 1 i Step 2 . To był pierwszy atut ( finanse) . Step 1 Nortona nie rysuje aż tak bardzo powierzchni jak 3M , norton w połączeniu z futrem jest w stanie spolerowac 90% rysek nawet na lakierze Ceramicznym.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-04-16, 13:11   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
@specjalista :spoko: .... od kilkunastu lat uważam że Farecla G3 i G10 jest nr 1 w polerowaniu lakierów. Problem w tym, że mało kto wie jak się tym posługiwać. Odbierz PW proszę ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-04-16, 13:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3498
PROJEKTER napisał/a:
od kilkunastu lat uważam że Farecla G3 i G10 jest nr 1 w polerowaniu lakierów.

Numer 1 to jest pasta TEMPO. :spoko: :spoko: :spoko:
Jak sama nazwa wskazuje.... ;P
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

ksenonn 
Wysłany: 2012-04-16, 16:17   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 260
Skąd: Częstochowa
Projekter, a możesz napisać jak prawidłowo sie posługiwać G3 i G10? akurat tych past używam.
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

Chali68
Wysłany: 2012-04-16, 16:47   
0
UP DOWN

Posty: 247
Jest tkże farecla universal ma dwie gradacje ziarna super świerzy zapach i dodatkowo zmywa się samą wodą pięknie z uszczelek. Jak nie farecla! Polecam!
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-04-16, 17:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
ksenonn napisał/a:
Projekter, a możesz napisać jak prawidłowo sie posługiwać G3 i G10? akurat tych past używam.

Niestety nie mogę napisać ... bo jestem nabzdyczony na to forum ;P
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-04-16, 17:19   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3498
PROJEKTER napisał/a:
Niestety nie mogę napisać

A skąd Robert ma wiedzieć jak w praktyce pracować farelką.?
W teorii, to może jakąś ciekawą instrukcję nam zapoda, ale czy to nam wyjdzie na dobre.

Ja to robie tak.
Farecla, farecla, farecla.... woda, woda, woda... duuuzo wody :rotfl:
Potem gumiaki , róznicówka i jazda z miejsca rażenia prądem.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Homer S. 
Wysłany: 2012-04-16, 17:34   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 860
Nie robię tą pastą bo mam lepszą ale kiedyś posuwałem żę cho cho. Prawda jest taka że tubka 250g musi starczyć na 3 samochody osobowe (komplet z dachem) co nie prawda ?. Wszyscy walą pastę i jeszcze więcej wody i znowu pasta woda i tubka na 1 auto max. Zasada jest taka mało pasty i mało wody odpowiednie obroty i :spoko:
_________________

 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-04-16, 17:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3498
Homer S. napisał/a:
Zasada jest taka mało pasty i mało wody odpowiednie obroty i

I najciekawsze jest to, że farecla podaje jak należy pracowac jej pastami i wystarczy przeczytać karty techniczne i sie do nich stosować.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

lukskyy 
Wysłany: 2012-04-16, 17:44   
0
UP DOWN
Amator


Pomógł: 1 raz
Posty: 46
Skąd: Podkarpackie
a tak z innej beczki, co sądzicie o paście BRILL (nie pamiętam czy przez w "L") z R-M?
 

ksenonn 
Wysłany: 2012-04-16, 22:17   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 260
Skąd: Częstochowa
PROJEKTER napisał/a:
ksenonn napisał/a:
Projekter, a możesz napisać jak prawidłowo sie posługiwać G3 i G10? akurat tych past używam.

Niestety nie mogę napisać ... bo jestem nabzdyczony na to forum ;P


daj spokój, powiedz :>
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

marcin 
Wysłany: 2012-04-16, 22:41   
0
UP DOWN

Posty: 76
Skąd: śląsk/zagłebie
Lack doctor bez względu na to jaka pasta polerujesz proponuję ci zmienić papier . Indasa red jest ostrzejsza niż większość papierów i zostawia mnóstwo rys przez co ciężej ci odpolerować element nie mówiąc już o tym żę pierwszy szlif 1500 przed polerką jeszcze pogarsza ci sytuację.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-04-16, 23:20   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3498
marcin,
Dziękuję za poradę.
Zmieniłem papier na taki co w stolarstwie stosują na płutnie i jest o niebo lepiej. :D
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

alucard333
Wysłany: 2012-04-22, 10:40   
0
UP DOWN

Posty: 32
panowie a ja mam pytanie jak wypolerować czarne kolory tak żeby nie było widać żadnych rysek świeżo pomalowany zmatowany papierem 2500 >g3 pomarńczowy gmop >g6 czarny gmop > i co dalej tak aby nie było rysek i hologramów ?
 

jacenty 741
Wysłany: 2012-04-22, 11:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1333
Skąd: Maków Mazowiecki
alucard333 napisał/a:
g6 czarny gmop
Nie G6,tylko G10.I ma być dobrze.
 
 

g_marker 
Wysłany: 2012-05-20, 20:57   
0
UP DOWN
Crazy_Peon

Posty: 88
marcin napisał/a:
Lack doctor bez względu na to jaka pasta polerujesz proponuję ci zmienić papier . Indasa red jest ostrzejsza niż większość papierów i zostawia mnóstwo rys przez co ciężej ci odpolerować element nie mówiąc już o tym żę pierwszy szlif 1500 przed polerką jeszcze pogarsza ci sytuację.



ten portugalski papier jest do kichy jak marcin napisał, to moje zdanie, dużo piszecie o polerce i paście ale nikt o papierze i skoku maszynki, czy na sucho czy na wodę, oscylacją ktoś szlifował pod polerkę ?
 

robitak
Wysłany: 2012-10-15, 19:55   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam,
Czy kończąc polerowanie czarną gąbką polerujemy aż sukcesywnie pasta będzie "znikać" i kończymy już prawie "samą wodą"?
Pozdr
Robert
 

van_semp
Wysłany: 2012-10-15, 22:05   
0
UP DOWN

Posty: 20
1"ważne jest żeby wiedzieć, że bardzo zdradliwą kwestią w przypadku Farecli jest paradoksalnie połysk - który pojawia się bardzo szybko i wtedy można pomyśleć że to koniec pracy"

2"Farecla jako jedyny produkt na świecie szczyci się tym, iż nie ma w składzie wypełniaczy dlatego osiągnięty efekt jest efektem końcowym"

ad1 Właśnie dziś polerowałem pastą G3 i aż mnie zdziwiło że potrafi usuwać rysy po p1500 praktycznie po "dotknięciu padem"
ad2To skąd tak szybko połysk?

Czy ktoś z forumowiczów używa/używał produktów firmy Liquid Shine? Czy są one dobre?
 

NICOLSONtom164
Wysłany: 2012-10-16, 13:16   
0
UP DOWN

Posty: 32
gdzie zgina;secjalista; od g3
czy robert go skuteczni zniechecił,do udzielania rad na tym forum :x:
 

dsu1
Wysłany: 2012-11-19, 15:08   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam- jestem nowym użytkownikiem tego forum, troszkę poczytałem na temat polerowania i zabrałem się za praktykę. Poćwiczyłem troszkę na moich starych samochodach, wybrałem Fareclę bo jest nie droga i łatwo dostępna, skompletowanie past i padów nie było trudne i drogie koszt około 170 zł ( G3 1kg, G10 500ml, ścierki farecla, G mop biały i czarny ) polerka K2 270 zł (z dodatkowym kompletem padów) no i mały gadżet który mi bardzo pomógł w korekcie lakieru, mini szlifierka kobe + krążki Mirka abralon 1000,2000,3000,4000 koszt 520zł. Szlifierkę kupiłem do celów przygotowawczych i do małych napraw lakierniczych.
Na pierwszy rzut postanowiłem wypolerować tylną klapę mojego mercedesa poniżej zamieszczę relację jak to zrobiłem z linkiem do filmu w którym po skrócie chciałem pokazać swój wyczyn ;)
Polerka Mercedesa 190 rok 1986 - Lakier ma 26 lat
Opisze czynności jakie wykonałem po kolei wraz z materiałami i urządzeniami jakie użyłem.
Etap I - przygotowanie
Porządne mycie na myjni bezdotykowej, aktywna piana
Wtarcie do sucha ręcznikiem
Ręcznik bezpyłowy + rozpuszczalnik sylikonowy- porządnie wymyć smoły i pozostałe syfy z lakieru
G mop Farecla standard ( biały) - namoczyć i wycisnąć (odwirować przed pracą na najwyższych obrotach)
Szlifierka Kobe mini model KBE-270-2103K średnica dysku 75 mm skok mimośrodu 2mm + Krążek ścierny Mirka Abralon gradacja -
1000 ( na grubsze rysy bardzo delikatnie nie cisnąć nie zatrzymywać w miejscu podczas pracy na lakierze - bardzo krótko)
2000 ( śmiało możemy wolniejszymi ruchami dopracować widoczne niedoskonałości na lakierze ale nie powinniśmy zatrzymywać za długo w jednym miejscu podczas pracy)
3000 ( ostatni etap to wygładzenie które jest pokazane na filmie, lakier staje się satynowy dobrze odbija światło ale je rozprasza )
Do wszystkich etapów szlifowania używamy zraszacza ( woda) co znacznie wydłuża pracę ścierniwa i chroni lakier przed przetarciem. Maskujemy miejsca które trudno domyć, ja osobiście tego nie robiłem ponieważ mam myjkę 500 m od garażu i po każdym etapie polerowania jadę na mycie chemia a spłukanie wodą demineralizowaną .
Ciśnienie robocze 6 bar obroty na szlifierki około 10000 o/min
Etap II - polerowanie pastą G3 i G mop standard biała, polerka K2 płynna regulacja i stabilizacja obrotów od 600 do 3000, ściereczka FARECLA FINISHING CLOTH ( pokazane na filmie)
-Nakładamy niewielką ilość pasty i delikatnie zraszamy pastę i G mopa
- rozprowadzamy pastę na powierzchni bez obrotów na polerce ( powierzchnia polerowania nie powinna być zbyt duża bo nie utrzymamy pasty w odpowiednim nawilżeniu a lakieru w odpowiedniej temperaturze pracy
- uruchomiamy polerkę na małych obrotach od 600 do 900 i rozprowadzamy pastę
- po rozprowadzeniu zwiększamy prędkość do 1200 i robimy dwa przejścia nie za szybko (w razie potrzeby zwilżyć powierzchnie )
- następnie zwiększamy prędkość do około 1800 i robimy dwa przejścia przyspieszając delikatnie tempo przemieszczania polerki ( w razie potrzeby zwilżyć powierzchnie)
- zmniejszamy delikatnie prędkość do około 1500 i robimy szybkie przejścia ( tym razem staramy się zwilżyć trochę mocniej powierzchnie ale nie można przesadzić bo zachlapiemy wszystko dookoła
- wycieramy powierzchnię polerowaną ścierką FARECLA FINISHING CLOTH do uzyskania połysku
Na filmie pokazuję że po tym etapie lakier nabrał połysku ale w niektórych miejscach występują refleksy świetlne ( patrz na diodę w kamerze ) dla mniej wymagających ten etap wystarczy i po nałożeniu wosku efekt jest bardzo zadowalający
Etap III - nabłyszczanie - Farecla G 10, G mop standard czarny, ściereczka FARECLA FINISHING CLOTH, polerka K2
- nakładamy niewielką ilość mleczka na powierzchnię lakieru zwilżamy G mopa tym razem delikatnie i na niewielkich obrotach ( 600-900) rozprowadzamy mleczko
- po rozprowadzeniu płynie przychodzimy do wyższych obrotów około 1800 i robimy dwa przejścia ( zwilżamy tylko w przypadku szybkiego wyschnięcia mleczka, bardzo delikatnie )
- trzecie przejście po delikatnym zwilżeniu powierzchni i G mopa bardzo szybko na obrotach około 2000
- wycieramy powierzchnię ściereczką FARECLA FINISHING CLOTH
Po tym etapie efekt jest naprawdę zadowalający wręcz niesamowity na filmie tego nie widać ale w rzeczywistości odbicie światła i przedmiotów jest tak dokładne że widać napis producenta umieszczonego na świetlówce umieszczonej nad tylną klapą mercedesa.
Nie jestem zawodowcem i nie mam zamiaru reklamować tu sprzętu i systemu polerskiego farecli, mój materiał jest poglądowy i nie powinien służyć jako wzór bo nie taki jest zamiar moich wypocin - szanuje profesjonalistów i jestem gotów przyjąć uwagi. Mam niewielkie doświadczenie w polerowaniu ale po miesiącach prób na moich starych samochodach wypracowałem sobie taki schemat odświeżania lakieru jaki przedstawiłem powyżej- efekt końcowy jest niesamowity. Wybrałem Farecle bo jest w miarę tania ale uwaga ! wymagająca - to akurat mi odpowiada bo lubię wyzwania. Stwierdziłem że przy Farecli można naprawdę niedrogo wypolerować auto, wystarczy trochę cierpliwości i ćwiczeń a można naprawdę dobrze nauczyć się polerowania. Po zakupie szlifierki i krążków Mira polerowanie jest banalnie proste zużycie past spada o połowę, ryzyko zepsucia lakieru spada , minus to koszt takiego urządzenia około 500 zł ale naprawdę warto. Na wypolerowanie tylnej klapy i tylnych błotników potrzebowałem czasu około 2 godz (z myciem), zużyłem około 40 ml pasty G3 i 30 ml mleczka G10, G mopy długo jeszcze posłużą a krążki mirka nie straciły swoich właściwości ściernych
link http://www.youtube.com/watch?v=W9jtRMyAKoc
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-11-19, 18:51   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Farecla super pasta ... tylko ten syf - tragedia :sciana:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-20, 13:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
a niemiecka menzerna?co powiecie o tej pascie?ja probowalem i bardziej mi siadla jak 3M
 

karol2010
Wysłany: 2012-11-21, 10:52   
0
UP DOWN

Posty: 32
Ja osobiście już 2 lata pracuje na 3g zrobiłem już z 400 aut i nigdy się na tej paście nie zawidłem. Jest idealna jeśli chodzi o scieranie rys. Po 3g używam past 3m na sam koniec niebieski korek 3m i wychodzi bardzo ładnie.
 

No-limit
Wysłany: 2012-11-21, 15:24   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1099
Zgadzam się,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski.
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-21, 15:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
g3 jest sprawdzona pasta,tylko fajnie sie robi 1,2 elementy,przy calosciowce to zaduzo bajzlu ;) ^^ zostawia
 

dsu1
Wysłany: 2012-11-21, 16:29   
0
UP DOWN

Posty: 2
No-limit napisał/a:
Zgadzam się,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski.
Powiem tak G10 jest trudno wyczuć, trochę czasu mi zajęło nim nauczyłem się nią operować, efekt jest końcowy robiłem test rozpuszczalnikiem silikonowym wychodzi bajka- 3M nie robiłem bo jestem amatorem i nie stać mnie na tak drogie pasty :)
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-11-21, 17:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3498
No-limit napisał/a:
Zgadzam się,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski.


Jak juz to po G3 dajemy żółty korek.... niebieski po żółtym to tylko dla zasady.

Zawsze chwaliłem G3 i nadal na niej robie jako podstawowa pasta.
Jednak mam zielony, żółty i niebieski korek z 3M jako nie tyle osobny system, lecz jedyny skuteczny w wykończeniu po G3.
Po umyciu syfu z G3 poprawiam miejsca niedopolerowane zielonym korkiem,,, potem juz żółty i dla zasady niebieski.

[ Dodano: 2012-11-21, 17:33 ]
No-limit napisał/a:
,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski.

Bez żółtego lipa by była.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

kubazjan
Wysłany: 2012-11-21, 18:26   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 246
jak juz kiedys pisalem...g3....g10....i na koniec moje ulubione mleczko z plastmala...i nie ma zadnych hologramow czy innych dupereli...nieraz trzeba mleczkiem na ciemnych lakierach dwa razy przeleciec na sciereczce ...ale efekt jest ok...
 

karol2010
Wysłany: 2012-11-21, 21:35   
0
UP DOWN

Posty: 32
Lackdoctor, czy będzie lipa czy nie jeśli po farecli dasz niebieski to różnie bywa. Głównie zależy od koloru :) na jasnym będzie zajebiscie a na czarnym akrylu lipa :)
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-11-22, 09:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 36 razy
Posty: 3498
karol2010 napisał/a:
a na czarnym akrylu lipa

Yes. ;)

D niedawna robiłem G3 i ewentualne holsy i niedopolerowane miejsca kończyłem pasta polerująco nabłyszczającą z carvalet.

Działało i efekty były trwałe, nie wychodziły holsy po czasie.

Jednak komfort i pewność po zastosowaniu żółtego korka jest wart tych 10 min poświeconych na dopieszczenie powłoki.
Niebieski, jak już mówiłem, to tylko dla zachowania pełnego wykończenia ktore zaleca producent 3M.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

yoyo08
Wysłany: 2014-11-11, 09:38   
0
UP DOWN

Posty: 11
Witam. Tak czytam o tym 3M jak wszyscy chwalą to aż korci mnie aby wypróbować.. narazie jestem początkujący i używam past g3 na białej gąbce a pozniej g10 na czarnej i wosku koloryzującego jeśli wymaga tego lakierj bo ma np głębokie rysy. Lecz na czarnych ,zniszczonych lakierach po takiej pracy i tak widać ryski pod światło.. myśle czy czasem nie przejsc na 3M (waham się bo jako początkujący mało biorę za polerkę i nie opłaci mi się chyba 3M narazie) lub dodać do tego G3 i G10 na koniec zamiast wosku produkt też 3M scarth remover czy jakoś tak. dobrze sobie to wymysliłem? czy to nie wypali? chodzi mi tu głównie o czarne i ciemne lakiery w metaliku bo akryle ładnie robię na farecli.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group