Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: DrCruel 2014-02-06, 02:38
Autor Wiadomość
tasek
Wysłany: 2013-06-03, 20:24   preparaty do konserwacji profili i podwozia - ranking
0
UP DOWN

Posty: 78
Witam
Słyszałem że preparaty do konserwacji profili typu APP F400, Boll, New Line ML, Blachogum wtrysk, Elaskon to wszystko jedna lipa służa jedynie do stworzenia filmu zabezpieczającego przed przedostawaniem wilgoci ale nie zawierają środków czynnych inhibitorów korozji. Pozostaja valvoline tectyl, DINITROL ML, NOXUDOL 750
Czy rzeczywiście APP, Boll to lipa i zainwestować drugie tyle a nawet wiecej w dinitrole i noxudole?

W jakiej kolejności ułozylibyście: APP, Boll, Elaskon, Olej pełzający, Blachogum, Valvoline, Dinitrol, Noxudol?

Niby jest dużo na forum o takich środkach ale w gruncie rzeczy nic szczególnego i w jednym wątku.
Pozdrawiam
 

Sw.Piotrek 
Wysłany: 2013-06-03, 20:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 636
Skąd: Łódź
W/g tego co czytałem, jak w/g opinii ludzi używających tego specyfiku, najlepszy jest "Fluid Film".
_________________
http://niezalezna.pl/
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2013-06-03, 22:29   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
Sw.Piotrek napisał/a:
W/g tego co czytałem, jak w/g opinii ludzi używających tego specyfiku,

Co jeszcze wyczytałeś i zasłyszałeś...? ;) ^^
 

Sw.Piotrek 
Wysłany: 2013-06-03, 22:30   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 636
Skąd: Łódź
Wyczytałem że jesteś nieudacznikiem.
_________________
http://niezalezna.pl/
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2013-06-03, 22:31   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
Sw.Piotrek napisał/a:
Wyczytałem że jesteś nieudacznikiem.

Rozumiem że piszesz o sobie....? ^^
 

Sw.Piotrek 
Wysłany: 2013-06-03, 22:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 636
Skąd: Łódź
Robertlodz09, Jak zawsze nic nie rozumiesz. Napisałem o tobie :tak:
_________________
http://niezalezna.pl/
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2013-06-04, 07:06   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
Cytat:
Jak zawsze nic nie rozumiesz. Napisałem o tobie

To Ty żyjesz w świecie iluzji..... ala-lektoro-lakierniko ^^
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-06-04, 09:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
Robertlodz09 napisał/a:
ala-lektoro


Lektor,, hmm Piotrek, to jestes gość :shock:
Tylko w szreku Cię nie słyszałem, więc co????
Jestes lektorem czytajacym teksty ... statystów :tancze: :tancze: :tancze:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Sw.Piotrek 
Wysłany: 2013-06-04, 12:42   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 636
Skąd: Łódź
Lackdoctor, http://www.diki.pl/slowni...wyk%C5%82adowca
:sciana:
_________________
http://niezalezna.pl/
 

Dumel19
Wysłany: 2013-06-04, 13:03   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 397
Skąd: LKR
Ja uzywam zawsze Blachogum wtrysk lub fluidol i jest ok w profile, poprawiam ewentalnie bitgumem na wierzch czy jak kto woli barankiem po wierzchu i zawsze sie trzyma :)
 
 

tasek
Wysłany: 2013-06-24, 13:59   
0
UP DOWN

Posty: 78
a robił ktos może niemieckimi materiałami MAKRA? interesuje mnie Makra HK 400
W niemieckim tescie stoi na dość wysokim miejscu

14 Liqui Moly Holraumversiegelung
15 3M 08919
16 Teroson Terotex HV 400
17 Ovatrol Öl i hyhy
18 Makra HK 400
19 Fertan NT 10 (mimo ze oparty na nowoczesnej nano technologi i bardzo drogi,
już drugi raz uzyskał bardzo negatywna ocenę OM )
20 Histori Classic Seilfett Fluid
21 Brunox IX 100
22 Eurolub 001641
23 Presto Holraumkonservierung
24 Autospezialschutz 2000
25 Oxyblock Sichercheits Roststopper
26 Carsystem KS 200
27 Elakson K 60 ML
28 Ballistol USTA Werkstatt-Öl
 

Siekiera
Wysłany: 2013-06-24, 18:51   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 969
Kolego @tasek a gdzie znajdziemy początek tej tabeli? Masz linka do tego rankingu?
 

Siekiera
Wysłany: 2013-06-24, 19:40   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 969
Już znalazłem, nawet z innych lat. Ciekawa lektura, dzięki :spoko:

http://ebookbrowse.com/so...t-pdf-d95363556
 

tasek
Wysłany: 2013-06-24, 19:41   
0
UP DOWN

Posty: 78
Ciekawy artykuł dotyczący testu preparatów do zabezpieczeń antykorozyjnych progów:

tekst oryginalny po niemiecku ze zdjęciami znajdziecie TUTAJ (http://www.fahrzeugakademie.de/viewDocument?onr=78&id=1898)

"W 2008 roku Oltimer Markt przystąpił do przetestowania 28 preparatów antykorozyjnych do profili zamkniętych ,występujących na niemieckim rynku. Procedurę testową zlecono Akademii Pojazdów w Schweinfurcie. Opracowano i wykonano do tego celu specjalne pięcioczęściowe elementy blaszane, długości 45 cm, podobne do progów samochodowych. Trzy części blachy karoseryjnej połączono ze sobą zgrzewając. Powstały przez to dwa profile zamknięte z przegrodą z trzema sporymi otworami. Przed zgrzaniem, blachy odtłuszczono. Gotowe elementy polakierowano z zewnątrz. Następnie trafiły one na osiem miesięcy na dach Akademii, gdzie narażone były na oddziaływanie deszczu, śniegu i słońca. Po przez to, podobnie jak u naszych oldtimerów, pojawiła sie rdza. Następnie ,profile z obu stron zakryto deklami a dostęp do wnętrza możliwy był tylko po przez 10 milimetrowe otwory.
Do dalszej obróbki progów skonstruowano stelaż, który zapewniał jednakową możliwość rozpylenia preparatów. Użyto do tego lancy z możliwością rozpylania w promieniu 360° o dyszach odpowiednich dla rozgrzanych smarów, wosków i olejów (pod ciśnieniem zalecanym przez ich producentów). Przy nanoszeniu warstw ochronnych obecni byli przedstawiciele wytwórców . Operacje przeprowadzono 4 lipca gdy temperatura otoczenia wynosiła 28°C. Wszystkie progi testowe dokładnie zważono, po zabezpieczeniu i miesiąc później. Różnicę wagi pomiędzy pustymi progami i po obróbce były bardzo duże. dla poszczególnia produktów ,od 4 do 586 gramów .
Produkty posiadały bardzo rożna konsystencje i składy chemiczne .Występowały one pod rożnymi postaciami : wosk, mieszanka oleju i wosku, olej, smar na bazie mineralnej, farba z utwardzaczem, żywica z woskiem, środki wiążące się ze rdzą. Większość z testowanych środków jest dostępna handlu i można je zastosować samemu Trzy z nich są tylko dostępne łącznie z usługą ,wykonana przez specjalistyczna firmę , co możne kosztować od 250 do 2000 Euro za pojazd. Przy ocenie produktów brano również pod uwagę szkodliwość dla zdrowia i środowiska. Wnętrze profili co cztery miesiące opryskiwano 100 mililitrami roztworu soli (takiej jak stosują drogowcy), w proporcji 1 kilo na 20 litrów. Dokładność przeprowadzenia testu spowodowana jest wielką wagą tej operacji .Musimy mieć tą świadomość, że raz zastosowany środek już nigdy nie da się usunąć. W końcu chodzi o zabezpieczenie obiektu historycznego w oryginalnym stanie lub po paruset godzinnej restauracji. W trakcie leżakowania na dachu akademii, prócz opryskiwania dokonano jeszcze dwukrotnie kąpieli w roztworze soli.
Przy wydaniu werdyktu końcowego zastosowano trzy główne kryteria oceny: 1- jak skutecznie dany środek zabezpieczył wąski profil progu dostępny tylko przez trzy otwory blachy środkowej; 2- powstały ? w bezpośrednio opryskanej komorze głównej ogniska korozji ;3- jak sprawdził się dany produkt na powierzchni nie zardzewiałych dekli zakrywających profil obustronnie. Kryteria te pozwalają ocenić zdolności penetracyjne w skomplikowanych profilach ,których w samonośnych konstrukcjach karoserii nie brakuje.

Miejsce 1 - zwycięzcą został specyfik pod nazwą:
TimeMax , który zapewne nie będzie dla nas zbyt interesujący ze względu na dostępność..Można go tylko zastosować po przez zlecenie firmie z Hamburga usługi. Nie mniej jednak jako zwycięzcy testu choćby w celu poznawczym ,trzeba poświecić mu parę słów.
Cena : - Koszt usługi w zależności od auta 1400 do 2000 €
Produkt : nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia - niewielka
masa zawartości w progu - 586 gram
technologia zastosowania - trzy różnej lepkości smary (po oględzinach wnętrza endoskopem ) zostają napylone po podgrzaniu do wnętrza profilu. Odbywa to sie w kabinie lakiernicze przy dość wysokiej temperaturze. Rezultat końcowy-Profil główny całkowicie
pokryty, profil wąski trudno dostępny w 70%,na deklach bocznych bardo dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz.

Miejsce 2
Mike Sanders Korozionsschutzfett
Cena -puszka 750 gram 11 €
Produkt :- nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-niewielka
masa zawartości w progu-320 gram
technologia zastosowania. - Smar podgrzany do temperatury 120°C rozpylamy podgrzanym pistoletem
Rezultat końcowy. - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 50 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Bardzo dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki . Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz

Miejsce 3
Siegafett dostępny jako kompleksowa usługa
Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 €
Produkt-dwu składnikowy smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-niewielka
masa zawartości w progu-93 gram
technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie zdecydowanie mniejsza od poprzedników, ilość smaru
Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 40 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .

Miejsce 4
UBF 2000 dostępny jako kompleksowa usługa
Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 €
Produkt :- nie rozpuszczony smar
Szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-żadna
masa zawartości w progu -142 gramy
technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie smar
Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 20 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre własności penetracyjne.
Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki

Miejsce 5
Hammerite Waxoyl
Cena -puszka 2,5 litrowa 30 € z ręczną pompką -
Produkt :- rozpuszczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia- unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu-26 gram
technologia zastosowania-Rozcieńczony benzyna wosk rozpyla sie zespolonym z puszka pistoletem pod ciśnieniem wytworzonym ręczną pompką-
Rezultat końcowy :Tłusta maź pokryła skutecznie komorę główna, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Zaleta jest możliwość wykonania operacji przy pomocy prostego pistoletu bez użycia kompresora.

Miejsce 6
Dinitrol/Dinol usługa kompleksowa
Cena Koszt usługi w zależności od auta 250 do 1000 €
Produkt rozpuszczone woski różnej konsystencji
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 46 gram
technologia zastosowania- Firma należny bo pionierów zabezpieczeń antykorozyjnych profili zamkniętych. Na podstawie archiwalnych rysunków poglądowych ukazujących profile zamknięte , przystępuje się do operacji rozpylenia preparatów. Rezultat końcowy komora główna bardzo dokładnie pokryta cienka warstwa, żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

Miejsce 7
Fluid Film Liquid A/liquid AR
Cena 13,50€ za litrowa puszkę
Produkt:- nie rozcieńczony produkt na bazie lanoliny (wosk uzyskany z wełny owczej)
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 212gram
technologia zastosowania dwuskładnikowy preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo 5%, dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

Miejsce 8
Technolit Holraumwachs
Cena 12,70€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 44 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.

Miejsce 9
Holts Holraumversiegelung
Cena 8,10€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 48 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.

Miejsce 10
Akemi Holraumversiegelung
Cena 7,60€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk koloru bezowego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 32 gramy
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Produkt dobry cenowo.

Miejsce 11
Würth Holraumwachs
Cena 13,60€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 51 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

Miejsce 12
Berner Holraumkonservierung
Cena 8,70€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 48 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

Miejsce 13
Prosol Holraumkonservierer
Cena 8,54€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 38 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna nie dokładnie pokryta , powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni nie występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

Myślę ze pozostałe produkty nawet nie zasługują na dokładne opisy bo w zbyt małym stopniu spełniły ,oczekiwane przez ich zastosowanie wymagania.
Ale w razie zainteresowania którymś z produktów służę dodatkowymi informacjami .
Radze zaopatrzyć sie w numer 9/2009 Oltimer Markt. Zdjęcia tam zamieszczone są bardzo wymowne i pozwalają w pełni zgłębić temat. Z testu wynika ze wybór środka zabezpieczającego w dość znacznym stopniu zależny jest od struktury i stanu powierzchni blachy .W większości przypadków prawdopodobnie najlepszym wyjściem było by zastosowanie co najmniej dwóch produktów. Jeden na rdze i drugi na goły metal. Na pewno bardzo ważne jest zdiagnozowanie stanu profili (np. endoskopem) .Niekiedy możliwe jest to poprzez otwory technologiczne .

Pozostałe produkty :

14 Liqui Moly Holraumversiegelung
15 3M 08919
16 Teroson Terotex HV 400
17 Ovatrol Öl i CIP
18 Makra HK 400
19 Fertan NT 10 (mimo ze oparty na nowoczesnej nano technologi i bardzo drogi , już drugi raz uzyskał bardzo negatywna ocenę OM )
20 Histori Classic Seilfett Fluid
21 Brunox IX 100
22 Eurolub 001641
23 Presto Holraumkonservierung
24 Autospezialschutz 2000
25 Oxyblock Sichercheits Roststopper
26 Carsystem KS 200
27 Elakson K 60 ML
28 Ballistol USTA Werkstatt-Öl"
 

Siekiera
Wysłany: 2013-06-24, 20:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 969
Fajnie to opisałeś :spoko:
Faktycznie zaskakująca jest słaba ocena Fertanu :blee:
Ciekawe jak wypadłyby środki używane powszechnie u nas ^^
 

POLYKAR.PL
Wysłany: 2013-06-24, 20:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 632
Skąd: Rzeszów
Niemniej należy zauważyć , że test przeprowadzony został w 2008 roku ... mamy 2013 - może coś się pozmieniało ? Technologia wszakże do przodu idzie :P
_________________
www.polykar.pl
www.facebook.com/POLYkarPL
 

tasek
Wysłany: 2013-06-25, 07:22   
0
UP DOWN

Posty: 78
koledzy ten opis to cytat, nie moje słowa. środki takie jak boll, app pewnie są na końcu stawki to tylko natłuszczacze bez dodatków antykorozyjnych które powinna konserwacja zawierać. czy jakość sie poprawiła od 2008r???? Smiem twierdzić że pogorszyła bo wiadomo wszyscy ida w kierunku osczędności
 

tasek
Wysłany: 2013-06-28, 15:19   
0
UP DOWN

Posty: 78
bardzo ciekawy artykuł
http://www.w114-115.org.p...sztat&Itemid=28
 

No-limit
Wysłany: 2013-06-29, 13:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1174
[quote="tasek"]W większości przypadków prawdopodobnie najlepszym wyjściem było by zastosowanie co najmniej dwóch produktów. Jeden na rdze i drugi na goły metal. Na pewno bardzo ważne jest zdiagnozowanie stanu profili (np. endoskopem) .Niekiedy możliwe jest to poprzez otwory technologiczne . [/quote

I tu tkwi sedno zagadnienia :!: :spoko: :tak:
Rozwiałeś wątpliwości w temacie.
 

tasek
Wysłany: 2013-06-29, 17:35   
0
UP DOWN

Posty: 78
szukałem dziś smaru działowego, armatniego i oczywiście nie znalazłem w sklepach ale znalazłem coś chyba bardziej interesującego a mianowicie Wosk konserwacyjny firmy polwax

Wosk konserwacyjny otrzymywany w procesie komponowania olejów mineralnych z gaczami parafinowymi i cerezyną. Wosk konserwacyjny stosowany jest głównie do zabezpieczania podwozi samochodowych. Puszka 5l to koszt 40zł no i zakupiłem. ponoć nigdy nie wysycha jest plastyczny, a po nałożeniu nie przyciaga kurzu, jest koloru kremowego. do nałożenia nalezy go podgrzać bo w puszcze jest stanu margaryny

http://www.polwax.pl/pl/oferta,woski-i-cerezyny,4/
 

Bombel
Wysłany: 2013-06-29, 23:04   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 98
tasek napisał/a:
szukałem dziś smaru działowego, armatniego i oczywiście nie znalazłem


Może zamiast smaru działowego lepiej byłoby użyć tego oleju jako frakcja płynna która dotrze do wszekich szczelin

http://tablica.pl/oferta/...D5-ID1qxtz.html

gdzieś kiedyś słyszałem że ten rosyjski olej Nigrol jest bardzo dobry do robienia mixtur konserwacyjnych

a ten wosk co znalazłeś jako frakcja stała
 

tasek
Wysłany: 2013-06-29, 23:19   
0
UP DOWN

Posty: 78
dzięki za link do oleju, teraz już wszystko wiem ten słynny nigrol to najzwyklejszy olej przekładniowy o wysokiej lepkości bo w140
w Polsce tani odpowiednik to Olej przekładniowy GL5 GL-5 85W140 marki hipol
Gesty glut do czołgu chyba 5l to koszt 58zł
nasz hipol jest nawet lepszy bo nigrol to gl 1 a hipol gl 5

GL-1 – oleje nie zawierające dodatków uszlachetniających. Mogą zawierać jednak środki przeciwkorozyjne i przeciwutleniające. Stosowane w przekładniach ślimakowych, stożkowych w lekkich warunkach pracy. Zazwyczaj mogą być zastępowane zwykłym olejem silnikowym.

GL-5 –oleje wysokiej jakości o bardzo dobrych właściwościach smarnych. Zawierają ok. dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przekładniach hipoidalnych pracujących pod dużym obciążeniem. Używane np. w przekładniach głównych mostów napędowy
http://allegro.pl/olej-pr...3318833764.html

takiego kisielu dolać do roztopionego tego wosku co kupiłem i podwozie malinka
 

tasek
Wysłany: 2013-07-06, 12:45   
0
UP DOWN

Posty: 78
spotkał sie może ktoś z marką Sika?
SikaGard 6210
SikaGard®-6210 jest przezroczystym, nie zawierającym aromatów woskiem do zabezpieczeń antykorozyjnych profili zamkniętych

zastanawiam się nad ta sika albo valvoline tectyl. cena ta sama ok 30zł litr
 

glazerek111 
Wysłany: 2013-07-10, 18:46   
0
UP DOWN
Kamil

Posty: 2
Skąd: J-w
tasek napisał/a:
spotkał sie może ktoś z marką Sika?
SikaGard 6210
SikaGard®-6210 jest przezroczystym, nie zawierającym aromatów woskiem do zabezpieczeń antykorozyjnych profili zamkniętych

zastanawiam się nad ta sika albo valvoline tectyl. cena ta sama ok 30zł litr



Witam. Używam siki i tylko siki. Polecam jak jak najbardziej. Co najważniejsze nie śmierdzi jak inne konserwacje nie zlewa się , nie zastyga. Po zaaplikowaniu caly czas jest takiej kremowej konstystencji.
 
 

tasek
Wysłany: 2013-07-18, 18:06   
0
UP DOWN

Posty: 78
a co powiecie o Elaskonie 2000 ML ale elaskonie a nie podobnych w prawie takich samych opakowaniach typu ecoscon itp?
1l pod pistolet UBS 21zł
okazało sie że musze zakonserwować 4 auta w domu i troche mi tego pójdzie, a kolega blacharz powiedział że jaki by nie był cudowny środek to i tak dodaje do każdego 100ml oleju pełzającego bo tak jest najlepiej.

Wybieram miedzy valvoline tectyl za 30zł, SikaGard 6210 za 31zł, Makra HK 400 za 30zł i elaskonem 2000 za 201zł oraz dinitrol ML za 35zł
 

POLYKAR.PL
Wysłany: 2013-07-18, 18:44   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 632
Skąd: Rzeszów
tasek napisał/a:
Wybieram miedzy valvoline tectyl za 30zł, SikaGard 6210 za 31zł, Makra HK 400 za 30zł i elaskonem 2000 za 201zł oraz dinitrol ML za 35zł


sika 6210 droższa od tectyl ML ? nie może być ... :nie:
_________________
www.polykar.pl
www.facebook.com/POLYkarPL
 

Bisuside14 
Wysłany: 2014-10-26, 12:41   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomógł: 9 razy
Posty: 348
Kotlecik,
Mam 23 letnią budę, która 15lat była nieużytkowana. Stan karoserii uważam za wyjątkowy, ma mi posłużyć jako baza do budowy auta. Niecodzienne znalezisko mając na uwadze, że wszystkie auta wdupione są tak, że nie ma do czego spawać. Wewnątrz progu widzę chupające korniki. Chciałbym zabezpieczyć profile póki nie ma żadnej dziury. W moich mieszalniach jest do dostania tylko boll i fluidol jakich używałem, jednak szukam czegoś atomowego, bo to moje i drugiej takiej budy nie dostanę.
Co mogę zamówić lepszego?
 
 

glover
Wysłany: 2014-10-26, 20:36   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 276
Poszukaj Dinitrola a jak nie to Sikę powinieneś łatwo znaleźć.

http://www.pyrmo.pl/antyk...file-zamkniete/
 

adolfone
Wysłany: 2016-03-23, 00:02   
0
UP DOWN

Posty: 58
Panowie a jakby użyć takiego wosku wysokotopliwego http://www.ehurtownia.pla...ukt_206439.html z olejem 85w140, zmieszać taką mixturę co o tym sądzicie myślę że byłoby niezłe z tego smarowidło. Pamiętam za małolata jak mój ojciec smarował Fiacika chyba smarem grafitowym( mówił że woda tak łatwo go nie wypłukuje), podłoga wszędzie gdzie się dało i muszę powiedzieć że ojciec go zezłomował nie z powodu takiego że go zjadło tylko nie miał kto nim jeździć stan blacharski był rewelacja jak na ten rocznik:)

Tu jeszcze taki artykulik http://motofocus.pl/lakie...orozyjne-polwax :)
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Classic & Youngtimer Garage

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime