Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
barnie
Wys³any: 2013-08-17, 22:46   Zabezpiecznie nadkoli - technologia i materia³y
0
UP DOWN

Posty: 7
Mam do Was pro¶bê o poradê dot. doboru materia³ów i technologii zabezpieczenia tylnych nadkoli. Mój pe³noletni civic wymaga³ w koñcu (i tak d³ugo siê dzielnie trzyma³) ma³ej naprawy nadkoli w postaci wspawania 2 ³at w obu tylnych nadkolach, po tej naprawie lakiernik poleci³ mi zabezpieczyæ nadkola w nastêpuj±cy sposób:
1. Wyczy¶ciæ wszystko szczotk± drucian±;
2. Odt³u¶ciæ np. benzyn± ekstrakcyjn±;
3. Po³o¿yæ na 24h Cortanin F, ¿eby "powi±za³" rdzê, (chocia¿ ju¿ jej wogole nie ma), ale wydaje mi siê, ¿e takie wysmarowanie i pozostawienie na dobê nie zaszkodzi;
4. Zmyæ wszystko dok³adnie wod±, ewentualnie jeszcze raz odt³u¶ciæ;
5. Na tak przygotowan± powierzchniê po³o¿yæ pêdzlem podk³ad epoksydowy, który muszê rozmieszaæ z utwardzaczem w stosunku 1:1;
6. Po up³ywie 24h po³o¿yæ masê uszczelniaj±co - wype³niaj±c±, poleca³ mi ¶rodek Bolla: http://allegro.pl/boll-ma...3411595212.html - tu nasuwaj± mi siê 2 pytania: czy Boll to taki super ¶rodek, bo jako¶ nie mam do tej marki przekonania? Jaki ¶rodek o podobnych w³a¶ciwo¶ciach innego producenta móg³bym zastosowaæ? Oraz czy przypadkiem nie powinienem najpierw wykonaæ punkt 6 - przynajmniej po³o¿yæ masê w miejscach gdzie by³y wspawywane ³atki lub na ca³o¶æ nadkoli? i dopiero przej¶æ do punktu 5?
7. Na to wszystko po up³ywie kolejnej doby po³o¿yæ baranek - jaki konkretny produkt by¶cie polecali? (znajomy jak zawsze proponuje co¶ z Bolla: http://allegro.pl/konserw...458413210.html) ale mo¿e warto zastosowaæ co¶ lepszego?

Kolejny krok to zabezpieczenie profili zamkniêtych:
- Czy w miejscu, w którym widaæ ³atki powinienem równie¿ po³o¿yæ masê uszczelniaj±c±? czy dawaæ tam równie¿ podk³ad epoksydowy? - w jakiej kolejno¶ci?
- Od ¶rodka konserwowa³em wcze¶niej nadkola preparatami na bazie wosku i jakim¶ ¶rodkiem do zabezpieczenia profili zamkniêtych, czy przed w/w operacj± powinienem wyczy¶ciæ "star±" konserwacjê?

Bêdê wdziêczny za dobre rady - chcia³bym zrobiæ wszystko raz, a dobrze :)
 

chudson
Wys³any: 2013-08-18, 09:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Jak na naprawê domow± to mo¿e byæ. Epoksyd jest gêsty wiêc powinien zalaæ miejsca spawania ale lepiej wysmarowaæ mas± uszczelniaj±c± miejsca ³±czenia blach. No i zapomnia³e¶ kompletnie o zabezpieczeniu tego od ¶rodka.
 

barnie
Wys³any: 2013-08-18, 10:31   
0
UP DOWN

Posty: 7
Oczywi¶cie od ¶rodku równie¿ u¿yjê odpowiednich ¶rodków.
Pytanie tylko, czy miejsce spawów od ¶rodka równie¿ smarowaæ mas± uszczelniaj±ca?
I czy stosowaæ ¶rodki BOLL'a czy mo¿e polecicie co¶ lepszego?
 

chudson
Wys³any: 2013-08-18, 12:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
O jako¶ci poszczególnych marek mo¿na wiele dywagowaæ. Faktycznie boll nie jest pierwszej klasy ale dla twoich potrzeb powinien wystarczyæ.
 

kadafi 
Wys³any: 2013-08-18, 13:09   
0
UP DOWN

Posty: 81
Sk±d: Tarnowskie Góry
Ja ostatnio robi³em 2 reperaturki w accencie ¿ony i zawsze go³± blachê pokrywa³em epoksydem na pocz±tek. Na epoksyd akryl a na akryl dopiero inne - w zale¿no¶ci od miejsca.
 

barnie
Wys³any: 2013-08-18, 13:17   
0
UP DOWN

Posty: 7
w takim razie co zastosowaæ zamiast bolla?

rozumiem, ¿e najpierw podk³ad epoksydowy i dopiero na to masa uszczelniaj±ca? nie odwrotnie (nawet mimo tego ¿e by³y wspawywane ³atki i widaæ ich punktowe ³±czenia?)

Czy ten podk³ad akrylowy jest konieczny na epoksydowy?
 

Gandziorz
Wys³any: 2013-08-18, 17:33   
0
UP DOWN


Posty: 217
Oczyscic wszystko.
Psiknij reaktywnym, na to akryl, wez mase uszczelniajaca na pedzel i naniesc na miejsca spawane, na wszystko daj baranka to ci dlugo potrzyma.
 

kadafi 
Wys³any: 2013-08-18, 19:23   
0
UP DOWN

Posty: 81
Sk±d: Tarnowskie Góry
Zrób jak Gandziorz, pisze i bêdzie ok.
Generalnie chodzi o to aby go³± maksymalnie wyczyszczon± lub wspawan± now± blachê zapodk³adowaæ czym¶ antykorozyjnym (reaktywny lub epoksydowy) + akrylowy a na to dopiero mo¿na daæ masê (ja bym da³ tylko na wstawki mocno nara¿one np. pod³oga) a na koniec baranek.
 

diablo74 
Wys³any: 2013-08-18, 19:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
na koniec to ja da³bym jak±¶ konserwacjê zostawienie baranka jako ostatni± warstwê to nie najlepszy pomys³ je¿eli ma dobrze wyczyszczone to wystarczy epoksydowy+ masa uszczelniaj±ca na spawane+konserwacja bitumiczna ,co do podk³adu akrylowego to nie widzê potrzeby w tym uk³adzie chyba ¿e zastosujesz podk³ad reaktywny ale to moje subiektywne zdanie pozdrawiam
 

barnie
Wys³any: 2013-08-18, 21:48   
0
UP DOWN

Posty: 7
Generalnie doszed³em do wniosku, ¿e zrobiê tak:
1. Dok³adnie oczyszczê i wysmarujê cortaninem i pozostawiê na 24h;
2. Umyjê wszystko dok³adnie i odt³uszczê;
3. Dam podk³ad epoksydowy wymieszany w proporcjach 1:1 z utwardzaczem i odczekam 24h;
4. Na zaschniêty podk³ad epoksydowy dam masê uszczelniaj±c± - wysmarujê nie tylko miejsca spawów ale ca³e nadkola - czy to dobry pomys³? czy mo¿e wysmarowaæ tylko miejsca spawów?
5. Na to wszystko po³o¿ê preparat Rust Stop B z kanadyjskiej metody RUSK CHECK (http://www.rustcheckcorolon.pl/) - dlaczego akurat ten? - bo mam pod domem auto, które zosta³o zabezpieczone t± metodê parê lat temu i gwarantujê, ¿e grama rdzy na nim nie znajdziecie (a jest to auto z tych rdzewiej±cych, w których szczególnie "lec±" nadkola)

Na koniec RUST CHECK A zastosujê od wewn±trz do profili zamkniêtych.
Czy wed³ug Was ten sposób bêdzie skuteczny?

Aha no i pytam jako laik czy na podk³ad epoksydowy koniecznie muszê dawaæ ten akrylowy? Jakie ma on zastosowanie?
 

KK 
Wys³any: 2013-08-18, 22:46   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Mo¿na zastosowaæ zawsze fertan zamiast reaktywnego. U mnie siê sprawdza.
 
 

Gandziorz
Wys³any: 2013-08-19, 08:10   
0
UP DOWN


Posty: 217
barnie napisa³/a:
Generalnie doszed³em do wniosku, ¿e zrobiê tak:
1. Dok³adnie oczyszczê i wysmarujê cortaninem i pozostawiê na 24h;
2. Umyjê wszystko dok³adnie i odt³uszczê;
3. Dam podk³ad epoksydowy wymieszany w proporcjach 1:1 z utwardzaczem i odczekam 24h;
4. Na zaschniêty podk³ad epoksydowy dam masê uszczelniaj±c± - wysmarujê nie tylko miejsca spawów ale ca³e nadkola - czy to dobry pomys³? czy mo¿e wysmarowaæ tylko miejsca spawów?
5. Na to wszystko po³o¿ê preparat Rust Stop B z kanadyjskiej metody RUSK CHECK (http://www.rustcheckcorolon.pl/) - dlaczego akurat ten? - bo mam pod domem auto, które zosta³o zabezpieczone t± metodê parê lat temu i gwarantujê, ¿e grama rdzy na nim nie znajdziecie (a jest to auto z tych rdzewiej±cych, w których szczególnie "lec±" nadkola)

Na koniec RUST CHECK A zastosujê od wewn±trz do profili zamkniêtych.
Czy wed³ug Was ten sposób bêdzie skuteczny?

Aha no i pytam jako laik czy na podk³ad epoksydowy koniecznie muszê dawaæ ten akrylowy? Jakie ma on zastosowanie?

Odpu¶æ sobie te wszystkie brunoxy czy cortainy. To tylko "maskuje".

Zamiast epoksydu daj reaktywny, na reaktywny akryl i dopiero mase uszczelniaj±c±.
Polecam kupiæ puszkê i robiæ to pêdzlem.

Epoksyd dajê siê na czyst± blachê a reaktywny na naprawian± gdzie mog³y pozostaæ resztki rudej. Reaktywny rud± zwi±¿e.
 

chudson
Wys³any: 2013-08-19, 17:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Ten rust stop to mega wynalazek, chroni od rdzy , odrdzewia, smaruje zamki i zapobiega zamarzaniu , czy¶ci styki elektryczne - a jak co¶ jest do wszystkiego to jest do niczego.

Ile to kosztuje ?

Akryl nie jest potrzebny, daje siê go na epoksyd gdy chcesz szpachlowaæ. Je¶li wybierzesz reaktywny to wtedy akrylem musisz.
Natomiast moim zdaniem wybranie reaktywnego + akrylu wymusza na³o¿enie jeszcze czego¶ na wierzch bo nie wypada na akryl odrazu bitexu czy baranka i na tym zakoñczyæ.
 

barnie
Wys³any: 2013-08-19, 18:22   
0
UP DOWN

Posty: 7
Rust Check, czyli kanadyjska metoda zabezpieczeñ nie jest ¿adnym wynalazkiem, jak ju¿ pisa³em wcze¶niej pod domem mam auto, które jest bardzo podatne na korozjê, ale odpowiednio wcze¶niej zosta³o zabezpieczone wspomnianymi ¶rodkami, po czym kilku latach operacje powtórzono - gwarantujê w 100%, ¿e nie znajdziesz na nim grama rdzy czy nawet rdzawego "nalotu". ¦rodki te s± ca³y czas "wilgotne" dziêki czemu rewelacyjnie wypieraj± wodê, jestem do nich w pe³ni przekonany i na pewno s± o wiele lepsze ni¿ popularne bitexy itp. bazuj±ce na pow³oce bitumicznej.

Je¿eli chodzi o koszt 2x 4 litry ¶rodka typu A i B to koszt ~400z³, przy czym mo¿na liczyæ, ¿e spokojnie starcz± one na 2 kompaktowe auta.

Co do zabezpieczenia to jednak zdecydowa³em siê zrobiæ jak pisa³em, czyli dok³adne oczyszczenie, na to na 24h cortanin co by "wy¿ar³" niedoczyszczone resztki, pó¼niej odt³uszczenie wszystkiego, na to podk³ad epoksydowy, po 24h masa uszczelniaj±ca Bolla w miejsce spawów, po 24h Rust Check B - na zewn±trz, Rust Check A do profili zamkniêtych.

Mam nadziejê, ¿e moja metoda zda egzamin...
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime