Wysłany: 2013-12-01, 21:46 Pierwsza poważna renowacja PASSAT B4
0
Posty: 42
Witam
Jestem nowym użytkownikiem forum na imię mam Krzychu tak się też do mnie zwracajcie jestem uczniem więc pracować będę 3/4h dziennie. Posiadam mały staż a to z racji wieku 16lat jestem samoukiem wykonałem kilka aut do tej pory lakierowałem akrylem element może dwa odcinając przy krawędziach.
Posiadam sprężarkę 50l wydajność 210l, pistolet Air GUNSA dysza 1.3 (zakupiony za poleceniem forumowiczów), odwadniacz, , posiadam również szlifierkę oscylacyjną, ale do rzeczy do zreanimowania mam passata b4 brata (w rodzinie nazywany złomek) auto dosyć mocno sponiewierane blacharsko. Z racji, że jestem osobą zawziętą i dokładną doprowadzę go do stanu fabryki. Aktualnie jest biały LB9A (VW) planowana jest zmiana na marrakesh brown B09 (BMW) bazowy metaliczny. Chciał bym to zrobić najlepiej jak się da dlatego jeżeli byście mogli pomóc drodzy forumowicze był bym wdzięczny. Znajdzie się grono ludzi którzy powiedzą "nie bierz się bo tylko zepsujesz" na czymś się muszę uczy a mam do tego zapał. Wybrałem technologie zawartą w filmie posiadam podkłady reaktywne, epoksydowe, akrylowe, szpachlówki i inne potrzebne materiały, w miejsca zarażonych rudą szlifuję ile się da następnie reaktywny potem akryl przeszlifować szpachlówka, epoks na końcu akryl na całe auto, baza klar po przeczytaniu kilku stron forum stwierdziłem że jest odpowiednia.
Materiały jakie zgromadziłem wraz z inwestorem bratem pochodzą z linii Spectral oraz część normalnej linii novol. Sądzę, że wytrzyma to długi czas. Postaram się relacjonować na bieżąco to co działam, mam jeszcze parę pytań.
Oto i one:
Odkąd zacząć lakierowanie?
Jak polakierować prawidłowo dach?
Czy wybrana przeze mnie technologia jest prawidłowa?
Jak najlepiej zabezpieczyć krawędzie nadkoli?
Czy trzymając się karty technicznej uzyskam efekt lustra?
Jak coś mi się przypomni to będę pisał
Proszę o odpowiedzi a oto kilka fotek biedy jaką reanimuje:
planowana jest zmiana na marrakesh brown B09 (BMW)
jesli chodzi o ten kolor to sugeruję Ci abyś sprawdził recepturę w systemie, w którym masz zamiar zrobić ten kolor, bo np. w R-M w skład tego koloru wchodzi jeden pigment, koooorewsko drogi. 3L bazy wyszło mnie prawie 2K, po za tym wymaga on dopasowanego tła bo na takiego Passata to może Ci wyjść z 5L bazy jak nie dostosujesz odpowiedniego widma szarości to będziesz lał i lał a krycia ni huhu.
krzysokol napisał/a:
Odkąd zacząć lakierowanie?
Kolego przy tym kolorze musisz zrobić całość na raz, nie na raty, w innym przypadku auto będzie kolorowe i zepsujesz cały efekt.
Porywasz się na gruuby kolor, ale do odważnych świat należy.
Pozdrawiam
pawel1108,
No przeciez pisze ... Ze kolo tunelu nie
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
Jak już pisałem dopiero się uczę więc wszystkie porady są wskazane dziękuje koledze pawel1108 za radę, co do lakierowania to wymyśliłem tak przykręcę na ścianę płytę pilśniową wszystkie luźne elementy powieszę na ścianę na płytę jednego dnia pomaluję elementy od wewnątrz a drugiego na zewnątrz razem z całą karoserią. Wszystkie elementy malować będę po kolei tym samym ciśnieniem i tak każda warstwa. Co do lakieru brat taki sobie wybrał więc byłem zmuszony automatycznie do tego koloru. Tło zobaczę jakie powinno być. A co do VIN łata zrobiona po prawej stronie fotela kierowcy więc to nie to. A i jeszcze jedno zaopatrzyłem się w sprężarkę aspa po remoncie za 400zł tak chciałem się pochwalić. Czekam na dalsze podpowiedzi i pozdrawiam
Ja zawsze zamawiałem taką żeby samemu rozrobić i czasem było 1:1 a czasem 2:1. Za niedługo znów będe malował na ich bazie moje auto to jest kolor Japanrot 438
http://www.elakiery.pl/prod/356,2794,4969,t4w-ht-lakier-bmw-b09-marrakesh-brown Tutaj będziesz kupował baze ? jak tak to napisz jakie odczucia.
Kiedyś na próbę kupiłem 2 setki właśnie tej bazy, kryć to kryła nawet spoko, ale brakowało jej dużoooo.. to BMW ze zdjęcia pierwszego.
Co do lakieru bezbarwnego to miałem przyjemnośc lakierować T4W 4444 wrażenia pozytywne, bardzo dobry lakier :]
http://www.elakiery.pl/prod/356,2794,4969,t4w-ht-lakier-bmw-b09-marrakesh-brown Tutaj będziesz kupował baze ? jak tak to napisz jakie odczucia.
Kiedyś na próbę kupiłem 2 setki właśnie tej bazy, kryć to kryła nawet spoko, ale brakowało jej dużoooo.. to BMW ze zdjęcia pierwszego.
Co do lakieru bezbarwnego to miałem przyjemnośc lakierować T4W 4444 wrażenia pozytywne, bardzo dobry lakier :]
Kiedyś na próbę kupiłem 2 setki właśnie tej bazy, kryć to kryła nawet spoko, ale brakowało jej dużoooo..
O tym właśnie wspomniałem na początku i to mnie zaciekawiło.
Marrakesh z BMW lub z Porsche to piękny kolor pod jednym warunkiem, jeżeli receptura jest zrobiona na markowym mieszalniku, bo w jaki sposób można zrobić kolor za 150 czy 200 PLN, który kosztuje w renomowanych firm ok 500-600 PLN za 1L
Co do lakieru bezbarwnego to miałem przyjemnośc lakierować T4W 4444 wrażenia pozytywne, bardzo dobry lakier :]
złoty , ja naprawdę nic nie mam do Twoich wrażeń, ale czy czasami przy wyborze klaru nie powinno się kierować tym jak tenże klar będzie wyglądał za rok, dwa, pięć ? Czy wrażenie lakiernika w dniu lakierowania lub dzień po nim może być oceną klaru jako dobrego lub nie ?
i z tym się muszę zgodzić z kolegą wyżej. sam kupiłem klar z t4w tylko że ht400 i według mnie jak na amatora lakieruje się nim bajecznie łatwo i wygląda dobrze tylko Ciekawe jak będzie za jakiś czas to się okaże. ok 3 lata temu malowałem skuter i lakier był z dupont'a i minęło 3 lata i moim zdaniem nic bardzo się nie zmieniło tylko że cena za pół litra wtedy kompletnego z bezbarwnym to było 170zł , teraz 190
Też lakierowałem całe BMW klarem z t4w i moim zdaniem to pomyłka... Po roku przygasł co było tym bardziej widoczne na czarnym lakierze. Teraz od a do z wszystko z MIPY i narazie jest ok
POLYKAR.PL, W czerwcu tym lakierem lakierowałem koledze nie dużo bo tylko 2 elementy ale auto widzę prawie co dziennie i w oczy jeszcze mi się nie rzuciło nic niepokojącego, zobaczymy jak będzie dalej, będę obserwował temat
Rozumie Cie doskonale o co Ci chodzi, ale czasami przy wyborze klaru ważna rzeczą jest też cena, bo niestety za lakier z tej wyższej półki trzeba troche zapłacić
gość z t4w polecił mi do garażowych warunków ht300 i ht400 a jak zapytałem o 4444 to powiedział że odpada bo jego trzeba wygrzać, powtarzam słowa te co otrzymałem w odp
wsio spoko tylko dlaczego nie rozmatowłeśnad spawem tego nadkola . tylko taki rant zostawiłeś
Ewidentnie ktoś już poprawiał ten bok, kład gips dlatego postanowiłem nie ruszać żeby było łatwiej mi wyprowadzić no i drugi powód jak na początku pisałem jestem samoukiem robiłem to pierwszy raz cała wiedza jaką posiadam wyniesiona jest z tego forum.
Patrząc na pogodę która ostatnio nas rozpieszcza postanowiłem ostro działać. Przy takiej pogodzie morale wzrosły dlatego widać postępy. Lewa strona gotowa do przyjęcia szpachlówki zdjołem barana z progu bo już gryzło nieco wyczyściłem zawiasy i co trzeba było, dziś położyłem baranek na podwozie. Uzupełniłem galerie o fotografię z początku prac jak i dotychczasowych postępów jest trochę namieszane ale myślę ze wiadomo co z czym. Jeżeli chodzi o maskę potrzebowałem materiał na podłogę A jak już tak sobie piszę to zapytam jak dobrze zabezpieczyć reperaturkę w nadkolu od środka (ten rant) myślałem żeby zrobić tak: podkład epoksydowy (pistoletem ile się dało naniosłem pistoletem poprawiłem pędzelkiem jest dokładnie zapodkładowane) następnie guma klejąco-uszczelniająca (po całości od wewnątrz wpychając we wszystkie szczelinki ) i na koniec baranek (dający się lakierować Tak z 5mm od rantu do zewnątrz a od wewnątrz grubo żeby było dobrze) Dodam że rant będzie częściowo zagięty. Jak sądzicie czy to dobre zabezpieczenie i jak długo wytrzyma ewentualnie proszę o poradę jak zabezpieczyć to dobrze i trwale?
Link do galerii: https://drive.google.com/folderview?id=0B09_008rDNtyZXJ6Rl8tOTlVdjA&usp=sharing
Po długiej przerwie pora uzupełnić galerię zabrałem się za poprawianie tego co zawodowy blacharz się dopuścił. Na gołą reperaturkę trochę sie naszlifowałem zrobione raczej tak sobie namęczę się zeby to doprowadzić do normalnego stanu, wypróbowałem walcarkę działa naprawdę dobrze poniżej link do galerii: https://drive.google.com/folderview?id=0B09_008rDNtyZXJ6Rl8tOTlVdjA&usp=sharing
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum