Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomo¶æ
DrCruel
Wys³any: 2006-09-12, 10:13   Siatkowanie i marszczenie bazy podczas schniêcia!!!
0
UP DOWN


Posty: 418
Autor Wiadomo¶æ

MONKI4444



Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 19



Wys³any: 04 Mar 2006 07:01 pm Temat postu: Siatkowanie sie bazy podczas schniecia i marszcenie !!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Witam wszytkich!!!!!!!!
Mam problem malowa³êm maske w swoim aucie wyszpachlowa³em wyczyscie³em szpachle zmatowilêm stary lakier i zapodk³adowa³êm w miejscu gdzie by³o szpachlowane i odt³uscie³m wszystko przed nak³±daniem bazy zmywaczem antysilikonowym.Wymalowa³êm baza i w miejscach gdzie nie bylo podkl±du tylko zmatowiony dobrze stary lakier wysz³a mi taka siatka na lakierze tak jakby sie lakier zmarszczy³ i nie wiem co jest tego wina czy to ze nie na³ozy³em podkladu na ca³ym elemencie czy jest jakas inna przyczna tego lakier jakiego urzywa³êm to ixell a podk³ad 5;1 profix.Lakieru bezbarwnego nie klad³em.Prosze o pomoc [/b]



Autor Wiadomo¶æ

Go¶æ








Wys³any: 04 Mar 2006 08:29 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

to na tym aucie co k³ad³eœ klar na akryl?



Autor Wiadomo¶æ

andrew



Do³±czy³: 11 Lut 2006
Posty: 150
Sk±d: gdynia


Wys³any: 04 Mar 2006 08:30 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

powarzy³o
zmyj baze
zapodk³aduj jeszcze raz i najlepiej wod± - zmatuj na sucho i powinno byæ po k³opocie.



Autor Wiadomo¶æ

Go¶æ








Wys³any: 04 Mar 2006 08:45 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

lepiej usuñ ca³¹ star¹ pow³okê! zmyæie bazy nie wiele zmieni. je¿eli bêdziesz j¹ zmywaæ to dopiero siê narobi morze by³a malowana wczeœniej akrylem bez utwardzacza,mo¿e jakiœ syntetyk. szlifowanie na sucho pewnie odpadnie,bo bêd¹ siê zaklejaæ papiery.powiem ¿e to fatalna sytuacja.ktoœ wczeœniej coœ tu zknoci³



Autor Wiadomo¶æ

MONKI4444



Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 19



Wys³any: 05 Mar 2006 08:49 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Nie na tym akrylu mi sie siatkowa³ ten lakier Malowa³em per³a metalikim i wszystkio ladnie mi siad³o w tych miejscach co by³ podklad a w tych co nie by³o podk³adu tylko zmatowiony stary lakier mi sie sitkowa³a baza.Podejzewam ze cos by³o z tamtym lakierem wczesniej co by³ nalozony bo w tych miejscach co by³o widac ze by³o malowane przez jakiegos barazniaza to sie siatkuje pewnie ktos go na niemcach tak tylko czyms pomalowa³ zeby lepiej wyglada³ na sprzedaz ale i tak liczy³em sie z tym ze trzeba bedzie maolwac ca³o auto ale ta sytuacja mnie zaskoczyl± molowa³em juz troche ale pierwszy raz sie z takim czyms spokalem , a na tych elementach co widac ze jest jeszcze orginalny lakier z fabryki to sie nic nie dzieje!!!!Mam jeszce putanie do Andrewa jak to mam zrobic zmatowic woda na sucho mog³ bys mi to blizej opisac jak mam ty zrobic!W poniedzialek postanowi³em po³ozych podklad na calym aucie i mam nadzieje ze bedzie po klopocie



Autor Wiadomo¶æ

Go¶æ








Wys³any: 05 Mar 2006 09:19 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

mog³a byæ jeszcze malowana sprejem. jeœli tak to mo¿e zmyjesz to do orginalnego lakieru. to by by³o dobrze. woda -to chodzi³o pewnie Andrewowi o podk³ad na bazie wody. cwaniak jeszcze nie jest ten system tak rozpowszechniony, a w dodatku nie wyjaœni do koñca co to jest. ciekawe czy on pracuje na systemie wody? a morze w RMie jeszcze tego nie ma.chêtnie sam wys³ucham co ma w zanadrzu.



Autor Wiadomo¶æ

MONKI4444



Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 19



Wys³any: 05 Mar 2006 09:49 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Powiem ze na 90% jestem pewny ze jakis niemieki magik malwa³ go sprejem na sztuke widze ze sie wiele niemcy od polakow nauczyli!!!!!Czyli co mam zrobic wystarczy zapodk³adowac ca³e auto czy zdzierc ca³y ten lakier do starego orginalnego czy sa moze jakies inne metody na to zeby ten lakier sie nie sitakowal napewno sa jakies specyfiki!!!Dzieki za kazd± przydatna ODPOWIEDZ



Autor Wiadomo¶æ

bartek



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 62
Sk±d: Warszawa


Wys³any: 05 Mar 2006 12:45 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

polecam srodek do usuwania powlok lakierniczych.

mowie o pojedynczych elemnatach, vide wspomniana maska.

pozdrawiam.

Ostatnio zmieniony przez bartek dnia 05 Mar 2006 12:48 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz



Autor Wiadomo¶æ

grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 124



Wys³any: 05 Mar 2006 12:47 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Najlepiej zedrzeæ do orygina³u.Mi te¿ siê wydaje ¿e to móg³byæ spray dlatego takie cyrki Ci wysz³y.Albo móg³ lakierowaæ z "antykraterem" niektórzy maj± takie pomys³y ¿e zapobiegawczo dodaj± czy trzeba czy nie trzeba "antykrater" i pó¼niej trzeba sie g³owiæ co on na tworzy³ ¿e po¿niej za nic nie da siê tego pomalowaæ.Raz lakierowana powierzchnia z "antykraterem" musi ju¿ byæ naprawiana za ka¿dym razem z tym dodatkiem...chyba ¿e zedrzemy:)



Autor Wiadomo¶æ

MONKI4444



Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 19



Wys³any: 05 Mar 2006 01:36 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Mam pyatnie do grzeska 3210 co to jest ten ''antykrater''bo gosc w mieszalni u mnie w miescie da³ mi jakis srodek mowi³ ze to jest jakies anty silikon dodaje sie go jakies 3%do lakieru i mowi³ ze to moze pomoze czy to jest to samo co ten antykrater co onim piszesz czy cos ca³kiem innego?????



Autor Wiadomo¶æ

Darek



Do³±czy³: 06 Lut 2006
Posty: 26



Wys³any: 05 Mar 2006 03:34 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Witam!!!
Mialem dwa razy taki przypadek raz na mitsubishi pajero malowa³em piêc elemntów i na dwóch dzia³y sie takie cuda i raz na motocyklu ale w nim by³o tyle warstw ró¿nych kolorów ¿e g³owa boli. W obu przypadkach szlag mnie trafia³ bo nie mog³em sobie z tym poradziæ. Skoñczy³o sie na tym ¿e wycio³em do orygina³u a nawet co sie da³o do ¿ywca i dopiero wtedy bylo ok.
bartek napisa³:
polecam srodek do usuwania powlok lakierniczych.
Dobra sprawa !

Pozdrawiam



Autor Wiadomo¶æ

MONKI4444



Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 19



Wys³any: 05 Mar 2006 03:51 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

A drogi jest taki srodek do usuwani pow³ok lakierniczych i ile go trzeba do usunieci lakieru z ca³ego auta i jak sie go uzywa tzn:jak sie nim zmywa pow³oke bo nigdy nie uzywa³em takiego srodka!!!!!!!



Autor Wiadomo¶æ

bartek



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 62
Sk±d: Warszawa


Wys³any: 05 Mar 2006 05:01 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

kupisz praktycznie w kazdej mieszalni, zakowane w puszce lub w wiekszych ilosciach w baniakach po pare litrow...

puszka oczywiscie w postaci spray, tryskasz na lakier,
czekasz parenascie minut i wszystko ladnie sie luszczy,
na ogol warstwami, zaleznie od grubosci i jakosci powlok.

usuwasz wszystko jakas elastyczna szpachelka.
uwaga na plastiki, uszczelki itp.

pomocna przy usuwaniu napewno bylaby myjka cisnieniowa.

tak to wyglada w praktyce :

http://bartus.neostrada.pl/Image(019).jpg
http://bartus.neostrada.pl/Image(020).jpg


cena za puszke 500ml ~20zl.
UWAGA - na oczy i skore !

pozdrawiam



Autor Wiadomo¶æ

MONKI4444



Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 19



Wys³any: 05 Mar 2006 05:18 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Na ile taka puszka wystarcza ile bede potrzebowa³ tego specyfiku zeby usunac lakier z calego auta bmw 3



Autor Wiadomo¶æ

andrew



Do³±czy³: 11 Lut 2006
Posty: 150
Sk±d: gdynia


Wys³any: 05 Mar 2006 07:24 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

panowie nie tak szybko.
po co mêczyæ maske tym g..nem , oka¿e siê ¿e otworzysz puszke pandory.
najpierw nitro i patrzysz co siê dzieje- zmywa siê dobrze - zmyj . jezeli ju¿ to zatrzyma siê na podk³adzie je¶li kto¶ takowy po³o¿y³, jak znam niemców to czêsto k³adli akryl bez utwardzacza.
je¿eli tak to po prostu zmyj to co idzie . jak zaczniesz ¶ci±gaæ do blachy to utoniesz w kupie ¶mieci .
je¿eli siê nie zmyje zeszlifowaæ - scansol to ostateczno¶æ .
a co do wody to tak mia³em na my¶li podk³ad wodny. neutralny na takie dziwne pod³o¿a.



Autor Wiadomo¶æ

MONKI4444



Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 19



Wys³any: 05 Mar 2006 07:51 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Mi sie tez wydaje ze andrew dobrze mowi ze nie tak odrazu zmywac tym scansolem bo dopiero sie moga jaja porobic !!!!Proboje to zeszlifowac i podk³±dem walne moze to cos da jak nie to dopiero bede sie zastanawi nad tym scansolem!!!!!!!!!Dzieki wszystkim za odpowiedzi mam nadziej ze wszystko bedzie ok!!!!!



Autor Wiadomo¶æ

looqasch



Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 103
Sk±d: Stary Zamo¶æ


Wys³any: 06 Mar 2006 01:26 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja mia³em tak niedawno na mojej blaszce æwiczeniowej
Lakier debeera wymalowany i wysuszony jak nale¿y.
I gdy nak³ada³em bazê to siê pomarszczy³o. Ca³y poprzedni lakier zlaz³ do jeszcze wcze¶niejszej warstwy
Nie wiem co w nim bylo nie tak, stary czy co ...



Autor Wiadomo¶æ

fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 285
Sk±d: otwock


Wys³any: 06 Mar 2006 10:12 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Usuñ ten syf z elementów ¯adne izolowanie nic nie da, bo pod spodem i tak wszystko bêdzie niestabilne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Przy takiej MINIE tylko radykalne podej¶cie da porz±dane efekty,nie wiem jak Andrew ,ale ja siê parê razy wpieprzy³em w podobne bagno (ostatni raz latem ub roku motor Kawasaki GPZ ) i TYLKO USUNIÊCIE NIESTABILNEGO LAKIERU POZWOLI£O NA POPRAWN¡ I SKUTECZN¡ NAPRAWÊ
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.



Autor Wiadomo¶æ

Rudolf
Go¶æ







Wys³any: 06 Mar 2006 12:27 pm Temat postu: preparat do usuwania pow³ok lakierniczych

--------------------------------------------------------------------------------

genialna sprawa kipi³em to w sklepie Remower pint czy jako¶ tak sie nazywa z trotona doskonale widaæ by³o na samochodzie sasiada jak dzia³a



Autor Wiadomo¶æ

grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 124



Wys³any: 06 Mar 2006 12:42 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Dok³adnie to samo.Antykarater jest nazw± u¿ywan± potocznie...to jest antysilocon który stosuje siê gdy lakier nam zaczyna oczkowaæ.Ale nie dajcie siê zwie¶æ i nie dodajcie go profilaktycznie bo antysylicon dodaje siê w ostateczno¶ci.Ka¿da nastêpna naprawa bêdzie wymaga³a dodawania antysyliconu.Antysilicony najczê¶æiej dzia³aj± w ten sposób ¿e z ma³ych kraterów tworzy jeden du¿y.



Autor Wiadomo¶æ

andrew



Do³±czy³: 11 Lut 2006
Posty: 150
Sk±d: gdynia


Wys³any: 06 Mar 2006 02:01 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

fifka napisa³:
Usuñ ten syf z elementów ¯adne izolowanie nic nie da, bo pod spodem i tak wszystko bêdzie niestabilne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Przy takiej MINIE tylko radykalne podej¶cie da porz±dane efekty,nie wiem jak Andrew ,ale ja siê parê razy wpieprzy³em w podobne bagno (ostatni raz latem ub roku motor Kawasaki GPZ ) i TYLKO USUNIÊCIE NIESTABILNEGO LAKIERU POZWOLI£O NA POPRAWN¡ I SKUTECZN¡ NAPRAWÊ


a gdzie ja napisa³em ,¿eby nie usuwaæ ?
mówie tylko ,¿e sa lepsze sposoby ni¿ scansol chyba ¿e kto¶ sie nudzi.
wiele dróg prowadzi do celu ,ale nie sztuka jest dziobac maske 2 dni bo za to nikt nie zap³aci.
robota ma byæ zrobiona w jak najkrutszym czasie przy minimum srodków i energii - chyba ,¿e kto¶ lubi sobie d³ubaæ godzinami.
wiele razy po takim zdzieraniu musia³em zaczynaæ od blacharza bo nie chcia³em powtarzaæ b³edów poprzednika.
z regu³y jak sie trafia na papran± robote "lakiernika" (nazwijmy go tak dla naszych potrzeb) to czego oczekiwaæ od roboty blacharskiej.
ma³e elementy motocykli nie porównuj do maski - które po strza³ach niejednokrotnie trzeba szpachlowac po ca³o¶ci.
nie mówiê ¿e nie masz racji , ale nie mówie ¿e j± masz na odleg³o¶æ to mo¿emy sobie pogadaæ ,ale z do¶wiadczenia wiem ,¿ najlepiej zaczynaæ od prostrzych czynno¶ci nie od walenia z grubej rury .
i wg zasady parotta 80 % problemów mo¿na rozwi±zac przy pomocy najprostrzych rozwi±zañ.
je¿eli siê oka¿e ¿e ja zmyjê taki lakier i zatrzymam siê na orginalnym b±d¿ na szpachlówce poprzednika - bez znaczenia - a Ty oczy¶cisz j± do blachy - co jest lepsze? który szybciej skoñczy , mniej siê narobi i zrobi taniej?



Autor Wiadomo¶æ

fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 285
Sk±d: otwock


Wys³any: 06 Mar 2006 02:32 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Nie upieram siê przy z rywaniu wszystkiego,tylko samej "p³ywaj±cej "pow³oki ,zgadzam siê z Tob± ¿e pod szpachl± mo¿na siê spodziewaæ wszystkiego,ale zwróæ proszê uwagê ¿e nitro lub scansol szpachli nie usuwaj±
Ma³o tego, scansol na poliestrach bardzo s³abo dzia³a,je¿eli ta pow³oka "marszczy" siê od bazy,to ¶mia³o mo¿na nitrem ca³o¶æ zmyæ,oszlifowaæ, zagruntowaæ, i po k³opocie.
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.



Autor Wiadomo¶æ

MONKI4444



Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 19



Wys³any: 06 Mar 2006 05:38 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Dzis wyczysci³em wszystko i zapodk³±dowa³em podkladem i powiem wam ze kazdy z was mia³ po troche racje tylko na jednym elemencie znow mi sie zmarszczy³ podk³±d ale poczeka³em az wszystko wyschnie i zdar³êm w tych miejscach podk³±d z lakierem i zaszpachlowa³em te miejsca gdzie zdarlem ten lakier bo pomysla³em ze szpachli nic nie ruszy moze mia³em racje i moze cos z tego wyjdzie napisze jak mi to wysz³o po skonczeniu malowania mam nadzieje ze juz nigdy takie elementy mi sie do malowani nie trafia bo mowiac szczeze to szlak mnie trafia jak mam sie z czyms takim bawic!!!!!!!!Pozdrawim wszystkich ktorzy zabrali g³os Pozdrówka ch³opaki!!!!!!!!!!!



Autor Wiadomo¶æ

bartek



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 62
Sk±d: Warszawa


Wys³any: 07 Mar 2006 11:55 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

zapewne z racji takiej ze zajmuje sie tematem czysto hobbystycznie, traktuje jakakolwiek szpachle jako ostatecznosc.

widze ze wsrod uzytkownikow forum, szpachla jest glown± zeby nie powiedziec jedyna alternatywa, kiedy chce sie przyoszczedzic na materiale/czasie...

pytanie tylko, czy swoje auto naprawialibyscie w ten sam sposob ?

nie chodzi tu juz tylko o pytanie MONKI4444...
mialem spytac juz wczesniej, w temacie szpachli z wloknami.

pozdrawiam.



Autor Wiadomo¶æ

Go¶æ








Wys³any: 07 Mar 2006 12:26 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

chyba Ci siê coœ pokrêci³o? jak wyobra¿asz sobie warsztat lakierniczy bez SZPACHLU? to nie mo¿liwe. trzeba j¹ tylko odpowiednio stosowaæ,ale bez



Autor Wiadomo¶æ

andrew



Do³±czy³: 11 Lut 2006
Posty: 150
Sk±d: gdynia


Wys³any: 07 Mar 2006 01:44 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Bart mia³ na my¶li takie warstwy ,¿eby nak³adaæ mieszan± szpachlówkê .
osobi¶cie - to ju¿ nie pamiêtam kiedy takie rzeczy siê wyrabia³o .
to by³o wiel lat temu , od kiedy skoñczy³a sie robota na z³omie sprowadzonym z niemiec urwa³o siê szpachlowanie w takich ilo¶ciach.
ale to by³y trudne czasy - nie by³o czêsci , podrób , u¿ywek.
naprawia³o siê wszystko co tylko mia³o krawêdzie aby szpachel siê przytrzyma³.

teraz to ju¿ puszka szpachlu idzie na tydzieñ - wczesniej puszke dziennie i wiêcej siê zu¿ywa³o.
ale to ma zwi±zek z tym ¿e blacharze dzisiaj to wymieniacze czê¶ci a nie prawdziwi blacharze - kto potrafi wyklepaæ ca³y dach od rantu do rantu- juz ma³o jest takich fachowców.



Autor Wiadomo¶æ

MONKI4444



Do³±czy³: 14 Sty 2006
Posty: 19



Wys³any: 07 Mar 2006 02:00 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Macie racje z ta szpach³a ale by³o to dla mnie ostatecznosc bo juz nie mai³em wiecej pomys³ow i ochoty bawienia sie z tym marszczeniem nie mowiac juz o tym ze stracie³em lakier przez to marszczenie!!!!!
 

maras 
Wys³any: 2007-09-22, 01:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 211
Sk±d: Sokolniki k.Poznania
Pod³±cze siê do tematu. mam problem z do³ami drzwi mondeo(pewnie wiadomo czemu :???: ). Samochód jest mojego ojca. Zaraz po kupnie, rok temu robi³em do³y drzwi, równie¿ pod mas± uszczelniaj±ca. Tam jest wszystko dobrze, do dzi¶, ale problemem jest zewnêtrzna czê¶æ. W zesz³ym roku, po zeszlifowniu kilku stosunkowo ma³ych plamek rdzy zamalowa³em to podk³adem prifixa, który po niespe³na roku zacz±³ siê odparzaæ(nie mam pojêcia dlaczego, byæ mo¿e by³o za cienko,w paru miejscach przeszlifowa³em do blachy i zamalowa³em podk³adem w sprayu app,pewnie to by³ b³±d). W tym roku chcia³em to wszystko zrobiæ porz±dnie, zdar³em do go³ej blach na odcinku ok 5cm od dolnego rantu, zamalowa³em epoksydem novola, po wyschniêciu jeszcze podk³adem akrylowym(novol spectral 4+1), na ok po³owê wysoko¶ci do³u drzwi, czyli te ok.15cm. Wczoraj pomalowa³em baz±(Sikkens) i niestety gdzie nie gdzie siê powa¿y³o, kiepsko kry³o(prze¶witywa³a granica starego lakieru i podk³adu), robi³em tak jak kazali, czyli pierwsza warstwa normalna, druga 80% i trzecia przeprusona. Mimo wszystko wydaje mi siê,¿e trochê za grubo da³em te warstwy, bo w jednym miejscu trochê ziarna sp³ynê³y. Po dwóch godzinach nie by³o jeszcze wszytko doschniête, rozmiêkczy³o wszystkie warstwy, a¿ do do fabrycznego epoksydu. Jednak po nitro nic siê nie dzieje. Dzisiaj siê nawet uda³o zeszlifowaæ stopniuj±c od p80 do p320 na mimo¶rodowej. Zamalowa³em ca³e drzwi pod listw± epoksydem, ¿eby odizolowaæ. Mam nadzieje,ze bêdzie dobrze :roll: Co o tym my¶licie?? Mi siê wydaje,¿e przyczyn± by³y zbyt grybe warstwy bazy, rozpuszczalnik z niej rozmiêkczy³ pod³oze,ale mogê sie myliæ. Trochê mi wysz³o tego wypracowania :wink: ale chcia³em dok³adnie przedstawiæ zaistnia³a sytuacjê
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-09-22, 09:26   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
No wiesz baza nie powinna rozmiêkczyæ podk³adu akrylowego, no chyba ¿e ten ostatni by³ ¿le lub ze z³ych komponentów wylonany ( rozpuch, utwardzacz). Czy do podk³adu i bazy dawa³e¶ ten sam rozpuch ? Bazê k³adê zawsze na dwie pe³ne + wypy³ki w zale¿no¶ci od tego jak trzeba rozja¶niæ czy ¶ciemniæ kolor suche lub mokre ( no na wodzie czasami da siê na jedn± pe³n± +mokra + suche ale to zale¿y od koloru). Co do krycia przyciemniam podk³ad do ciemnych kolorów, lub rozja¶niam do jasnych, ¿eby poprawiæ krycie. No i po mojemu to musia³o byæ co¶ nie tak z podk³adem akrylowym. Pozdro :wink:
 

maras 
Wys³any: 2007-09-23, 00:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 211
Sk±d: Sokolniki k.Poznania
W ostatniej warstwie podk³adu mog³o byæ trochê za du¿o utwardzacza, trochê mi przybrak³o na trzeci± warstwê, domiesza³em, ale mi siê pomiesza³y proporcje i zamiast 4:1, zrobi³em ok 3:1(prawie zawsze maluje novolem MSem, st±d ta proporcja). Na szczê¶cie ju¿ zakoñczy³em t± nierówn± walkê :grin: Po epoksydzie, na tej stronie, co siê zrobi³ wiêkszy syf przemalowa³em od rana 2 warstwy podk³adu novola, po po³udniu wyszlifowa³em. Druga strona by³a ju¿ po epoksydzie równa, wiêc j± tylko zmatowa³em, po³o¿y³em bazê, tylko cieñszymi warstwami, klar no i praktycznie idea³ :mrgreen: jedynie, nie wiem czemu s± delikatne za³amania ¶wiat³a w miejscach, gdzie by³a stara pow³oka przeszlifowana i wystopniowana. Nie wiem dlaczego, podk³ad wyszlifowany p500 na sucho mimo¶rodow±, u¿ywa³em kontrastu i jeszcze siê odznaczy³o :roll: ale najwa¿niejsze,ze siê nie powa¿y³o i nie ma ¿adnych cieni(srebrna baza)
Aha, wracaj±c to tego zwa¿onego lakieru, to sitka wyst±pi³a w miejscu, gdzie baza by³a k³adziona na stary klar, nie na podk³ad. Rozpuch do podk³adu inny i do bazy inny(do bazy oryginalny, Sikkensowy)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group