Przesuniêty przez: Tech 2009-04-22, 14:59 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
 |
Slajdolot
|
Wys³any: 2008-03-21, 23:28 Co siê dzieje z kompresorem?
|
|
|
Go¶æ
|
Witam, zakupilem ostatnio od mojego szefa kompresor olejowy 24l 1,1 kW. Sprzêt ca³y czas by³ w eksploatacji i to nie lichej w zesz³ym roku mia³ przeprowadzony remont. Jak przywioz³em go do domu wszystko by³o ok, nabija³ do 8 atmosfer i siê wy³±cza³ a pó¼niej gdy ci¶nienie spad³o do 6 za³±cza³ siê bez problemu. Ale dzisiaj jak go za³±czy³em to nie chcia³ wystartowaæ (silnik nie mia³ si³y obróciæ) na manometrze by³o ok 4 atm, jak spu¶ci³em powietrze to ruszy³ bez problemu ale dobi³ tylko do 6 i zaczo³ siê zatrzymywaæ a¿ stano³ i nie chcia³ ruszyæ dalej, jak ci¶nienie spad³o poni¿ej 2 atm to dopiero wystartowa³ bez problemu. Kompresor st±l przez ok tydzieñ w gara¿u nie u¿ywany z powietrzem w zbiorniku. Olej by³ ostatnio wymieniany. Nawet jak sprê¿arka jest ciep³a to ca³y czas wystêpuje ten problem. Dodam ¿e odwadniacz, który by³ przy nim by³ strasznie zasyfiony i podej¿ewam ¿e w zbiorniku te¿ jest nieciekawie. Proszê o jakie¶ rady co to mo¿e byæ? |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-22, 11:28
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Musisz sam szukaæ przyczyny. Mo¿e sie co¶ zapcha³o przy wlocie lub wylocie od sprê¿arki. A wla³e¶ na pewno olej . Jednak bym najpierw sprawdzi³ czy "dekompresator" dzia³a prawid³owo
Tu masz co¶ o tym urz±dzeniu:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=876 |
|
|
|
 |
Bodzio
|
Wys³any: 2008-03-22, 12:39
|
0
|
|
|
--B_C_G--

Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
Mo¿e kondensator poszed³ (takie co¶ pod obudow± plastikow± w kszta³cie walca - to odpowiada za rozruch. Je¶li jest rozwalone to nie bêdzie siê silnik za³±cza³ tak jak trzeba i z odpowiedni± moc±) |
_________________ http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg |
|
|
|
 |
Slajdolot
|
Wys³any: 2008-03-22, 12:41
|
|
|
Go¶æ
|
Olej, jest na 100%, dzisiaj rano pompowa³em ko³a w aucie i przy pierwszym rozruchu by³o to samo co wcze¶niej ale przy kolejnym dobi³ normalnie do 8 atm i wy³±czy³ siê samoczynnie przy spadku ci¶nienia poni¿ej 6 atm wystartowa³ bez problemu. Dodam ¿e wczoraj wla³em do zbiornika benzyny ekstrakcyjnej i zostawi³em to do rana. Wyla³o siê sporo syfu i tu rodzi siê moje kolejne pytanie bo z tego co zrozumia³em to dekompresatr jest przy wy³±czniku i mo¿e zapcha³a siê ta rurka miedzy nim a zaworem zwrotnym? |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wys³any: 2008-03-22, 12:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
kompresor sie po prostu juz zaciera. uwazaj zeby sie nie zapalil kiedys jak juz sie calkiem zatrze. |
|
|
|
 |
online
|
Wys³any: 2008-03-23, 00:54
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
nic sie nie zaciera, mam to samo :] stary silnik! gdy jest cieply odpala, gdy jest zimny ma problem z rozruchem! mam tak samo w starej 24-ce.
RBFM- gdyby sie zacieral byloby zupelnie odwrotnie
stare uzwojenie silnika i tyle. kond. tez moze dupczyc. ile kompresor ma lat? |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterów!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-23, 10:54
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
online napisa³/a: |
RBFM- gdyby sie zacieral byloby zupelnie odwrotnie |
My¶le, ¿e jakby sie zaciera³ to co raz by gorzej nabi³a³(wiêkszy opór dla silnika)
online napisa³/a: | stare uzwojenie silnika i tyle. kond. tez moze dupczyc. ile kompresor ma lat? |
Kondensator jak najbardziej. Mo¿e jest stary i traci swoje w³a¶ciwo¶ci(pojemno¶æ).
Co do zwojów to my¶lê, ¿e to nie ma nic do rzeczy, je¶li silnik dzia³a prawid³owo. |
|
|
|
 |
online
|
Wys³any: 2008-03-23, 13:23
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
Bisuside14 napisa³/a: | online napisa³/a: |
RBFM- gdyby sie zacieral byloby zupelnie odwrotnie |
My¶le, ¿e jakby sie zaciera³ to co raz by gorzej nabi³a³(wiêkszy opór dla silnika)
online napisa³/a: | stare uzwojenie silnika i tyle. kond. tez moze dupczyc. ile kompresor ma lat? |
Kondensator jak najbardziej. Mo¿e jest stary i traci swoje w³a¶ciwo¶ci(pojemno¶æ).
Co do zwojów to my¶lê, ¿e to nie ma nic do rzeczy, je¶li silnik dzia³a prawid³owo. |
gdyby sie zacieral, to po rozgrzaniu sprezarki mialby dopiero problemy porz±dne, a tu ma tylko na zimnym silniku!!
proponuje postawic kompresor w cieplym pomieszczeniu i gwarantuje, ze bedzie odpalal bez problemu
2. wlansie, ze uzwojenie ma do rzeczy,duzo! bo uzw. miedzianie, ze starosci traci swoje wlasciwosci, gdy silnik pracuje w ciezkich warunkach (kompresor), ma juz swoj wiek+ obszerna ekspolatacja, to dopieor po rozgrzaniu zwieksza swoj± V i dopiero wytwarza siê odp. silne pole, co przeklada sie na prace. wiem co mowie! ale i tak zaczyna sie od kondziola |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterów!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wys³any: 2008-03-23, 13:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
online napisa³/a: | gdyby sie zacieral, to po rozgrzaniu sprezarki mialby dopiero problemy porz±dne, a tu ma tylko na zimnym silniku!!
proponuje postawic kompresor w cieplym pomieszczeniu i gwarantuje, ze bedzie odpalal bez problemu
|
napisalem to z doswiadczenia. mialem taki marketowy komp ktory w zimie przy niskiej temp tez sie zatrzymywal lub nie chcial startowac , po czym w koncu sie zatarl. |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-23, 14:29
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Online A ja dalej obstawiam, ¿e to nie jest wina uzwojenia. Dlaczego?, a no dlatego, ¿e mied¼ na uzwojeniach jest pokryta lakierem. Wady uzwojenia widaæ jak silnik zaczyna bardzo ¼le pracowaæ nie chodzi na pe³nych obrotach, bardzo szybko siê grzeje i wirnik zatrzymuje siê przy niewielkim obci±¿eniu. Wtedy jest to wina przegrzania zwojów i niestety silnik natychmiastowo podlega przewiniêciu. Tak jak kolega pisze silnik raz pracuje tak, a raz inaczej. Raz pracuje dobrze(dobija do 8bar), Czasem ma problemy z wystartowaniem z 4 bar co mo¿e byæ win± zepsutego kondensatora. Ja proponuje postawiæ go tak jak koledzy w ciep³ym (mo¿e to wina wilgoci), a jak to nie pomo¿e to wymieniæ kond lub przyprowadziæ jakiego¶ elektryka, który sprawdzi sprawno¶æ kondensatora(zmierzy jego pojemno¶æ). Przyczyn± mog± byæ te¿ wytarte szczotki, które nie nie dociskaj± do wirnika, co mo¿e byæ przyczyn± wypalenia miedzianych p³ytek na wirniku. |
|
|
|
 |
adams90-90
|
Wys³any: 2008-03-23, 15:44
|
0
|
|
|

Pomóg³: 7 razy Posty: 400 Sk±d: Krasiniec
|
Ja tez tak mialem z kompresorem 24l byl on porzyczony i troche strachu sie najadlem ale wstawilem go w cieple miejsce na 24h bylo to samo;/ zostawielm go jeszcze na dzien to samo. Problem polegal na tym ze nie mial sily bo czerwony guziczek byl na on, podlaczylem pod prad wcisnelem go guzik i zaczol pompowac |
|
|
|
 |
online
|
Wys³any: 2008-03-23, 17:11
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
a ja dalej jestem przy tym, ze uzwojenie rowniez moze byc przyczyn± i to nie podlega dyskusji! a ja nie pisalem, ze koniecznie! mialem to samo z moim 15letnim juz kompresorkiem i przewiniecie pomoglo. kazde uzwojenie sie utlenia, najpierw lakier potem uzwojenie. gdy silnik troche pochodzi uzwojenie sie nagrzewa i juz nie ma problemu!! takim objawem jest tez w tym przypadku.
sprezarka daje zajebisty opór nawet na dekompresatorze, a te kompresorki maja dekompresator cyz tez presostat dobiera na butli, co tez ma swoje do swojego! a silnickzi zaledwie po 1-1.5 kw na jednej fazie!
Rbfmluzz. tu kazdy mowi to co moze byc przyczyn±. jednak gdyby sie zacieral to caly czas by dupczyl. a jest tak, ze dupczy na zimnym silniku! potem jest ok, jak dobrze zrozumialem?
najpierw kond, potem silnik, potem zatarcie, sprawdz to. najpierw postaw w cieplym miejscu! potem sprawdzaj co i jak. |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterów!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-23, 17:28
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
No, teraz napisa³e¶ to co wiesz i siê zgadzam. Utlenianie drutu miedzianego(zwojów) na pewno spowoduje utratê w³a¶ciwo¶ci mocowych silnika, Zanim siê lakier utleni to minie trochê czasu....... wiem, ¿e jak przewija³e¶ silnik to najprawdopodobniej by³a to wina przegrzania silnika chyba, ¿e zwoje siê utleni³y, poniewa¿ nie by³y pokryte lakierem. Wtedy utlenia³y siê, a z miedzi coraz mniej zostawa³o.
Lakierem pokrywa siê g³ównie zwoje w okolicach tych miejsc, które s± nara¿one na zniszczenia, a gdy ca³a izolacja odpadnie od drutu miedzianego to powstaje zwarcie i te¿ mog± byæ podobne objawy, ale sam lakier jak odpadnie to jeszcze pozostaje izolacja zwojów.
Sam silnik pewnie jest dobry. Teraz wrzucam na luz.
pOzdrAwiAm |
|
|
|
 |
online
|
Wys³any: 2008-03-23, 18:25
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
no ale ja dalej nie wiem po co ta dyskusja miedzy nami? napisalem, ze uzwojenie moze byc powodem/przyczyn± i tyle, tak samo Rbfm z zatarciem napisa³ tu nie ma potrzeby rozwiazywaæ czy uzwojenie sie utlenilo, czy przegrza³o. chodiz o konkrety
czekamy na wypowied¼ autora tematu |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterów!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-23, 18:49
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Zaraz muszê przeprosiæ za ma³y b³±d. Je¶li jest silnik z kondem rozruchowym to nie ma szczotek Jednak zapewniam, ¿e to wina kondzia(pamiêtaj,¿e to kond na pr±d zmienny ) Wymieñ kondzia i wszystko bêdzie (OK) |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wys³any: 2008-03-23, 19:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Bisuside14 napisa³/a: | Je¶li jest silnik z kondem rozruchowym to nie ma szczotek |
|
|
|
|
 |
online
|
Wys³any: 2008-03-23, 20:40
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
w sensie, ze nie ma typowych szcoztek, tylko 'blaszki' polaczone ze zwojnica/uzwojeniem ocierajace o plytki komutatora na wirniku.? |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterów!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-23, 21:04
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Online takie blaszki wystêpuja w silniczkach na 1,5V z zabawkach, a mnie sie pomyli³o z silnikiem asynchronicznym- 3 fazowym, gdzie nie wystêpuj± szczotki. Jestem dzisiaj przestawiony o 180°.
moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina... |
|
|
|
 |
online
|
Wys³any: 2008-03-24, 00:26
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
no rzeczywiscie jestes, bo silnika 3j fazowe nie maj± kond, chyba nie?? ale odeszlismy do tematu, ja sie tam na tych sprawach nie znam zbyt rozlegle |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterów!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-24, 15:16
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Wiem, ¿e nie powinno byæ tej dyskusji, ale trochê namiesza³em z tymi szczotkami i uzwojeniami wiêc muszê siê jako¶ poprawiæ.
W kompresorze znajduje siê silnik indukcyjny klatkowy(asynchroniczny). Kondensator nie wspomaga rozruchu, tylko tworzy fazê rozruchow±/ pomocnicz± wraz z dodatkowym uzwojeniem stojana. Szczotek nie ma w takich silnikach.
Silniki asynchroniczne s± wykorzystywane tam gdzie nie jest wymagana regulacja prêdko¶ci obrotowej, nie ma wymagañ odno¶nie objêto¶ci czy wagi napêdu. Wady takiego silnika to sta³a prêdko¶æ obrotowa i brak prostej regulacji mocy silnika. Silnik krêci siê z jedn± z prêdko¶ci podsynchronicznych zale¿nych od ilo¶ci par biegunów stojana i czêstotliwo¶ci sieci.
Przy takim typie silnika wielk± zalet± jest brak zu¿ywaj±cych siê w trakcie pracy/eksploatacji elementów ruchomych typu szczotki i komutator- bo ich nie ma .
No, to teraz mogê siê uspokoiæ. |
|
|
|
 |
slajdolot
|
Wys³any: 2008-03-27, 21:58
|
|
|
Go¶æ
|
Witam, dziêkujê bardzo za wszelkie podpowiedzi w³a¶nie dzisiaj tez pomy¶la³em o kondensatorze. Pad³o pytanie ile kompresor ma lat, na naklejce jest rok 2003 i jest to bardzo mozliwe bo od 2004 pracujê w tej firmie i komresor ju¿ tam by³. Co do zatarcia to te¿ nie wydaje mi siê bo w pod koniec roku przeszed³ remont i chyba w³a¶nie dlatego ¿e siê zatar³. Co do pracy na ciep³o to te¿ mi siê wydaje dzia³a prawid³owo jak jest cieplej ale potwierdze to jutro bo mam na jutro zlecenie na lakierowanie p³ytek elektronicznych postawie go wtedy w przedpokoju. W firmie st±³ on w gara¿u który jest czê¶ci± budynku firmy (niby nie ogrzewany ale temperatura nie spad³a nigdy poni¿ej zera) a teraz stoi w moim gara¿u a tam za ciep³o nie jest ale w sobotê i w niedzielê jak by³o ciep³o chodzil prawid³owo. |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wys³any: 2008-03-27, 22:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | mam na jutro zlecenie na lakierowanie p³ytek elektronicznych |
czym malujesz plytki ? |
|
|
|
 |
online
|
Wys³any: 2008-03-27, 22:30
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
Cytat: | w niedzielê jak by³o ciep³o chodzil prawid³owo. |
mówilem normalka |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterów!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
ja¶ko
|
Wys³any: 2013-01-19, 23:41 Prblem z kompresorem
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Witam
Odkurze ten temacik mam podobna sytuacje z moim dwut³okowym kompresorem Einhell 50 l, a mianowicie po 24 godzinach nieu¿ytkmowania w zimnym gara¿u temp. -3 stop presostat za³±czy³ kompresor przy 8 barach (tak mam ustawione do za³±czenia sie) ale ten zacza³ sie jakac jak stary diesel na mrozie szybko wy³±czy³em go czerwonym guziczkiem na presostacie odczeka³em chwile ale sytuacja powtórzy³a sie i nadal zacz±³ sapac , stwierdzi³em ze wy³±cze ponownie presostat i spuszcze z banki powietrze zosta³o ok 2 bar i kompresor w³aczy³ sie tym razem bez problemu i za ka¿dym razem po nabiciu do 10 bar i kolejnym zejsciu do 8 bar za³±cza³ sie ju¿ bez problemu i mam w zwiazku z tym pytanie czy jest to normalny objaw i czym spowodowany? Zaznaczam przy tym iz odprê¿nik dzia³a prawid³owo s³ychac charakterystyczne ujscie powietrza przy ka¿dorazowym nabiciu kompresora i wy³aczeniu presostatu wiec teoretycznie ponowny rozruch kompresora nie powinien miec obci±¿enia powietrzem, zawór zwrotny raczej nie przepuszcza powietrza w druga strone |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wys³any: 2013-01-20, 09:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 960 Sk±d: Wroc³aw
|
Gêsty olej, zamarzniêta woda w butli...
Minimalna temperatura pracy kompresora to +5st.c.
Pozdrawiam |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wys³any: 2013-01-20, 10:05
|
0
|
|
|

Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
pawel1108 napisa³/a: | Gêsty olej, zamarzniêta woda w butli...
Minimalna temperatura pracy kompresora to +5st.c.
Pozdrawiam |
Tak siê dzieje jak jest zimno nawet mój z silnikiem 5,5KW po kilku dniach postoju ciê¿ko startuje. Rozruch trójk±t gwiazda i odprê¿nik który upuszcza powietrze z kompresora przez pierwsze 20 sekund pracy . Jak ju¿ trochê popracuje to jest OK. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ja¶ko
|
Wys³any: 2013-01-20, 10:19
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Homer S. napisa³/a: | pawel1108 napisa³/a: | Gêsty olej, zamarzniêta woda w butli...
Minimalna temperatura pracy kompresora to +5st.c.
Pozdrawiam |
Tak siê dzieje jak jest zimno nawet mój z silnikiem 5,5KW po kilku dniach postoju ciê¿ko startuje. Rozruch trójk±t gwiazda i odprê¿nik który upuszcza powietrze z kompresora przez pierwsze 20 sekund pracy . Jak ju¿ trochê popracuje to jest OK. |
Wszystko siê zgadza tylko jaki zwi±zek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowa³ bez problemów. |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wys³any: 2013-01-20, 10:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 960 Sk±d: Wroc³aw
|
ja¶ko napisa³/a: | Wszystko siê zgadza tylko jaki zwi±zek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowa³ bez problemów. |
a gdzie sta³ wówczas w zimnym, czy w ciep³ym? |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
ja¶ko
|
Wys³any: 2013-01-20, 10:28
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
pawel1108 napisa³/a: | ja¶ko napisa³/a: | Wszystko siê zgadza tylko jaki zwi±zek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowa³ bez problemów. |
a gdzie sta³ wówczas w zimnym, czy w ciep³ym? |
Ca³y czas w zimnym w tym samym miejscu w którym nie chcia³ zaskoczyæ i dziwi mnie ¿e upust powietrza rozwi±za³ sprawê, gdy zawór zwrotny dzia³a tylko w jedn± strone, odprê¿nik zrobi³ swoja robote wiêc nacisku powietrza nie by³o na rozruchu |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wys³any: 2013-01-20, 10:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 960 Sk±d: Wroc³aw
|
Mo¿e mia³ obci±¿enie jak by³a pe³na butla zimnego luftu.
Tak czy inaczej szkoda sprzêtu, lepiej go wstawiæ do ciep³ego.
pozdrawiam |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-01-20, 11:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
ja¶ko napisa³/a: | zawór zwrotny raczej nie przepuszcza powietrza |
ja¶ko napisa³/a: | Wszystko siê zgadza tylko jaki zwi±zek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowa³ bez problemów. |
Raczej, jak sam napisa³es... wiêc sprawd¼.
pawel1108 napisa³/a: | êsty olej, zamarzniêta woda w butli... |
Gêsty olej - jak najbardziej tak.
Co do zamarzniêtej wody to chyba Pawle z rozpêdu tu napisa³es. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wys³any: 2013-01-20, 11:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 960 Sk±d: Wroc³aw
|
Lackdoctor napisa³/a: |
Co do zamarzniêtej wody to chyba Pawle z rozpêdu tu napisa³es. |
no tak bo woda nie zamarza przy -3 stopniach |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-01-20, 11:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
pawel1108 napisa³/a: | zamarzniêta woda w butli... |
Skoro tak do tego podchodzisz to.... mi te¿ autko ciê¿ko startuje jak ma na wycieraczkach zamarzniêt± wodê.
pawel1108 napisa³/a: | no tak |
Co ma woda w butli do ciê¿szego startu ?
Niewa¿ne w jakim stanie,, ciek³ym, sta³ym czy gazowym. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
gugun
|
Wys³any: 2013-01-20, 12:15
|
0
|
|
|


Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
tez kiedys mialem podobny problem i chyba zaworek jakis byl uszkodzony.
woda nic nie robi w zbiorniku,chyba ze gdzies wczesniej przymrozi. moja jak dlugo stoi to musze opalarka podgrzac taki ostojnik ala pomiedzy butla a agregatem bo lubi tam zlapac jak wody zapomne spuscic |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wys³any: 2013-01-20, 15:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 960 Sk±d: Wroc³aw
|
Lackdoctor napisa³/a: | mi te¿ autko ciê¿ko startuje jak ma na wycieraczkach zamarzniêt± wodê. |
no co Ty? naby³e¶ jaki¶ pojazd??
Cytat: | Niewa¿ne w jakim stanie,, ciek³ym, sta³ym czy gazowym. |
Krzysiu po co to pajacowanie...
Po za tym ja jako uwa¿ny czytelnik biorê pod uwagê to co napisa³e¶ i zamierzam siê do tego stosowaæ
Cytat: | Nie k³óæ siê z idiot±, bo najpierw sprowadzi Ciê do swojego poziomu, a potem pokona do¶wiadczeniem!
|
K³uciæ siê nie bêdê, bo nie lubiê a jeszcze byæ pokonanym o
Pozdrawiam Ciê Krzysiu
gugun napisa³/a: | woda nic nie robi w zbiorniku,chyba ze gdzies wczesniej przymrozi |
Racja, dlatego warto siê stosowaæ do uwagi producentów kompresorów olejowych, ¿e zakres temperatur pracy tego urz±dzenia to +5 do +45 stopni C |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-01-20, 16:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
pawel1108 napisa³/a: | pajacowanie... |
To akurat Twoja specjalno¶æ widzê w tym po¶cie.
pawel1108 napisa³/a: | Pozdrawiam Ciê |
Nie musisz, lepiej po prostu nie pisz bzdur typu... zamarzniêta woda w butli ma wp³yw na start kompresora.
Jak masz jakis problem to chêtnie na PW siê odstosunkujê |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wys³any: 2013-01-20, 17:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 960 Sk±d: Wroc³aw
|
Lackdoctor napisa³/a: |
Jak masz jakis problem to chêtnie na PW siê odstosunkujê |
to siê odstosunkuj
I jeszcze Ci wyt³umaczê co oznacza w jêzyku polskim dany eufenizm
ixaq.jpg Wiêc zrób to proszê... Wiem, wiem mia³e¶ na my¶li s³owo ustosunkujê.Niestety nie dam Ci szansy, bêdê trzyma³ siê Twojego motto cyt: Nie k³óæ siê z ..... |
 |
Plik ¶ci±gniêto 189 raz(y) 15.66 KB |
|
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
ja¶ko
|
Wys³any: 2013-01-20, 19:42
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Panowie po co te nerwy to tylko kompresor
Wywnioskowa³em, ¿e chodzi raczej o nacisk powietrza na gumkê w zaworze zwrotnym od srodka butli gdy w butli jest ok 8 bar
Mo¿liwe,ze przy³apuje gumke przy niskiej temperaturze przez 24 h zd±¿y z³apaæ, a rozruch kompresora nie pomaga udro¿niæ wej¶cia nowego powietrza przez zawór zwrotny, dopiero po spuszczeniu ca³kowitego powietrza z butli rozruch nastepuje ³agodnie bez problemów, gdyz butla jest pusta i nie ma nacisku powietrza od srodka .
Tak jak pisa³em na pocz±tku tego tematu kolejne za³±czenie kompresora przy 8 barach jest idealne bez zaj±kniêcia wiêc wzrost temperatury podczas pracy kompresora nie powoduje takich problemów ponownie. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-01-20, 20:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
pawel1108 napisa³/a: | bêdê trzyma³ siê Twojego motto |
Tak zrób.
Bo ja do takiego pajacowania zostawi³em ten podpis i tego siê trzymam. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
zawi3j
|
Wys³any: 2013-01-20, 23:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 141
|
@online uzwojenie ? mnie to osobi¶cie ¶mieszy. Mied¼ niezabezpieczona siê utlenia. Mied¼ nie traci swoich w³a¶ciwo¶ci tylko w³a¶nie izolator(lakier) siê wykrusza, butwieje - traci swoje w³asciwo¶ci izolacyjne st±d wystêpuj± przebicia co przek³ada siê na skrócony obwód -> na mniejsz± sprawno¶æ elektromagnetyczn± -> s³absze pole -> mniejsza moc. Cz³owieku bierz miernik uniwersalny i sprawdzaj ile na ka¿dej cewce masz.
Rozszerzalno¶æ cieplna wszyscy dobrze wiemy ¿e cia³o kurczy siê i rozszerza pod wp³ywem temp je¶li t³ok jest z innego stopu ni¿ cylinder mo¿e byæ tak ¿e wytwarza zbyt du¿e tarcie i ten silniczek 1,1kW nie daje sobie rady.
Jako¶æ przewodów zasilaj±cych te¿ ma znaczenie. Jesli przewód jest jakis stary moga byæ du¿e straty na nim.
Kondensator sprawd¼ czy nie jest spuchniêty, ale lepiej miernik uniwersalny i heja sprawd¼ pojemno¶æ. ca³± elektronikê tez warto sprawdziæ czy wszystko jest OK na stykach, przewodach
Nie wiem jaka masz temperature ale mo¿e jaki¶ zawór zamarz ?!
Gdyby cylinder sie zaciera³ nie dobi³by max ci¶nienia, spad³a by sprawno¶æ sprê¿arki. |
|
|
|