Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-22, 14:59
Autor Wiadomo¶æ
Slajdolot
Wys³any: 2008-03-21, 23:28   Co siê dzieje z kompresorem?
Go¶æ
Witam, zakupilem ostatnio od mojego szefa kompresor olejowy 24l 1,1 kW. Sprzêt ca³y czas by³ w eksploatacji i to nie lichej w zesz³ym roku mia³ przeprowadzony remont. Jak przywioz³em go do domu wszystko by³o ok, nabija³ do 8 atmosfer i siê wy³±cza³ a pó¼niej gdy ci¶nienie spad³o do 6 za³±cza³ siê bez problemu. Ale dzisiaj jak go za³±czy³em to nie chcia³ wystartowaæ (silnik nie mia³ si³y obróciæ) na manometrze by³o ok 4 atm, jak spu¶ci³em powietrze to ruszy³ bez problemu ale dobi³ tylko do 6 i zaczo³ siê zatrzymywaæ a¿ stano³ i nie chcia³ ruszyæ dalej, jak ci¶nienie spad³o poni¿ej 2 atm to dopiero wystartowa³ bez problemu. Kompresor st±l przez ok tydzieñ w gara¿u nie u¿ywany z powietrzem w zbiorniku. Olej by³ ostatnio wymieniany. Nawet jak sprê¿arka jest ciep³a to ca³y czas wystêpuje ten problem. Dodam ¿e odwadniacz, który by³ przy nim by³ strasznie zasyfiony i podej¿ewam ¿e w zbiorniku te¿ jest nieciekawie. Proszê o jakie¶ rady co to mo¿e byæ?
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-03-22, 11:28   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
Musisz sam szukaæ przyczyny. Mo¿e sie co¶ zapcha³o przy wlocie lub wylocie od sprê¿arki. A wla³e¶ na pewno olej :razz: :?: . Jednak bym najpierw sprawdzi³ czy "dekompresator" dzia³a prawid³owo
Tu masz co¶ o tym urz±dzeniu:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=876
 
 

Bodzio 
Wys³any: 2008-03-22, 12:39   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
Mo¿e kondensator poszed³ (takie co¶ pod obudow± plastikow± w kszta³cie walca - to odpowiada za rozruch. Je¶li jest rozwalone to nie bêdzie siê silnik za³±cza³ tak jak trzeba i z odpowiedni± moc±)
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

Slajdolot
Wys³any: 2008-03-22, 12:41   
Go¶æ
Olej, jest na 100%, dzisiaj rano pompowa³em ko³a w aucie i przy pierwszym rozruchu by³o to samo co wcze¶niej ale przy kolejnym dobi³ normalnie do 8 atm i wy³±czy³ siê samoczynnie przy spadku ci¶nienia poni¿ej 6 atm wystartowa³ bez problemu. Dodam ¿e wczoraj wla³em do zbiornika benzyny ekstrakcyjnej i zostawi³em to do rana. Wyla³o siê sporo syfu i tu rodzi siê moje kolejne pytanie bo z tego co zrozumia³em to dekompresatr jest przy wy³±czniku i mo¿e zapcha³a siê ta rurka miedzy nim a zaworem zwrotnym?
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-22, 12:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
kompresor sie po prostu juz zaciera. uwazaj zeby sie nie zapalil kiedys jak juz sie calkiem zatrze.
 

online 
Wys³any: 2008-03-23, 00:54   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
nic sie nie zaciera, mam to samo :] stary silnik! gdy jest cieply odpala, gdy jest zimny ma problem z rozruchem! mam tak samo w starej 24-ce.

RBFM- gdyby sie zacieral byloby zupelnie odwrotnie :wink:

stare uzwojenie silnika i tyle. kond. tez moze dupczyc. ile kompresor ma lat?
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-03-23, 10:54   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
online napisa³/a:

RBFM- gdyby sie zacieral byloby zupelnie odwrotnie :wink:

My¶le, ¿e jakby sie zaciera³ to co raz by gorzej nabi³a³(wiêkszy opór dla silnika)

online napisa³/a:
stare uzwojenie silnika i tyle. kond. tez moze dupczyc. ile kompresor ma lat?

Kondensator jak najbardziej. Mo¿e jest stary i traci swoje w³a¶ciwo¶ci(pojemno¶æ).
Co do zwojów to my¶lê, ¿e to nie ma nic do rzeczy, je¶li silnik dzia³a prawid³owo.
 
 

online 
Wys³any: 2008-03-23, 13:23   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
Bisuside14 napisa³/a:
online napisa³/a:

RBFM- gdyby sie zacieral byloby zupelnie odwrotnie :wink:

My¶le, ¿e jakby sie zaciera³ to co raz by gorzej nabi³a³(wiêkszy opór dla silnika)

online napisa³/a:
stare uzwojenie silnika i tyle. kond. tez moze dupczyc. ile kompresor ma lat?

Kondensator jak najbardziej. Mo¿e jest stary i traci swoje w³a¶ciwo¶ci(pojemno¶æ).
Co do zwojów to my¶lê, ¿e to nie ma nic do rzeczy, je¶li silnik dzia³a prawid³owo.


gdyby sie zacieral, to po rozgrzaniu sprezarki mialby dopiero problemy porz±dne, a tu ma tylko na zimnym silniku!!
proponuje postawic kompresor w cieplym pomieszczeniu i gwarantuje, ze bedzie odpalal bez problemu :!:

2. wlansie, ze uzwojenie ma do rzeczy,duzo! bo uzw. miedzianie, ze starosci traci swoje wlasciwosci, gdy silnik pracuje w ciezkich warunkach (kompresor), ma juz swoj wiek+ obszerna ekspolatacja, to dopieor po rozgrzaniu zwieksza swoj± V i dopiero wytwarza siê odp. silne pole, co przeklada sie na prace. wiem co mowie! ale i tak zaczyna sie od kondziola :smile:
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-23, 13:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
online napisa³/a:
gdyby sie zacieral, to po rozgrzaniu sprezarki mialby dopiero problemy porz±dne, a tu ma tylko na zimnym silniku!!
proponuje postawic kompresor w cieplym pomieszczeniu i gwarantuje, ze bedzie odpalal bez problemu :!:



napisalem to z doswiadczenia. mialem taki marketowy komp ktory w zimie przy niskiej temp tez sie zatrzymywal lub nie chcial startowac , po czym w koncu sie zatarl.
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-03-23, 14:29   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
Online A ja dalej obstawiam, ¿e to nie jest wina uzwojenia. Dlaczego?, a no dlatego, ¿e mied¼ na uzwojeniach jest pokryta lakierem. Wady uzwojenia widaæ jak silnik zaczyna bardzo ¼le pracowaæ nie chodzi na pe³nych obrotach, bardzo szybko siê grzeje i wirnik zatrzymuje siê przy niewielkim obci±¿eniu. Wtedy jest to wina przegrzania zwojów i niestety silnik natychmiastowo podlega przewiniêciu. Tak jak kolega pisze silnik raz pracuje tak, a raz inaczej. Raz pracuje dobrze(dobija do 8bar), Czasem ma problemy z wystartowaniem z 4 bar co mo¿e byæ win± zepsutego kondensatora. Ja proponuje postawiæ go tak jak koledzy w ciep³ym (mo¿e to wina wilgoci), a jak to nie pomo¿e to wymieniæ kond lub przyprowadziæ jakiego¶ elektryka, który sprawdzi sprawno¶æ kondensatora(zmierzy jego pojemno¶æ). Przyczyn± mog± byæ te¿ wytarte szczotki, które nie nie dociskaj± do wirnika, co mo¿e byæ przyczyn± wypalenia miedzianych p³ytek na wirniku.
 
 

adams90-90 
Wys³any: 2008-03-23, 15:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 400
Sk±d: Krasiniec
Ja tez tak mialem z kompresorem 24l byl on porzyczony i troche strachu sie najadlem ale wstawilem go w cieple miejsce na 24h bylo to samo;/ zostawielm go jeszcze na dzien to samo. Problem polegal na tym ze nie mial sily bo czerwony guziczek byl na on, podlaczylem pod prad wcisnelem go guzik i zaczol pompowac
 
 

online 
Wys³any: 2008-03-23, 17:11   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
a ja dalej jestem przy tym, ze uzwojenie rowniez moze byc przyczyn± i to nie podlega dyskusji! a ja nie pisalem, ze koniecznie! mialem to samo z moim 15letnim juz kompresorkiem i przewiniecie pomoglo. kazde uzwojenie sie utlenia, najpierw lakier potem uzwojenie. gdy silnik troche pochodzi uzwojenie sie nagrzewa i juz nie ma problemu!! takim objawem jest tez w tym przypadku.

sprezarka daje zajebisty opór nawet na dekompresatorze, a te kompresorki maja dekompresator cyz tez presostat dobiera na butli, co tez ma swoje do swojego! a silnickzi zaledwie po 1-1.5 kw na jednej fazie!

Rbfmluzz. tu kazdy mowi to co moze byc przyczyn±. jednak gdyby sie zacieral to caly czas by dupczyl. a jest tak, ze dupczy na zimnym silniku! potem jest ok, jak dobrze zrozumialem?

najpierw kond, potem silnik, potem zatarcie, sprawdz to. najpierw postaw w cieplym miejscu! potem sprawdzaj co i jak.
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-03-23, 17:28   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
No, teraz napisa³e¶ to co wiesz i siê zgadzam. Utlenianie drutu miedzianego(zwojów) na pewno spowoduje utratê w³a¶ciwo¶ci mocowych silnika, Zanim siê lakier utleni to minie trochê czasu....... wiem, ¿e jak przewija³e¶ silnik to najprawdopodobniej by³a to wina przegrzania silnika chyba, ¿e zwoje siê utleni³y, poniewa¿ nie by³y pokryte lakierem. Wtedy utlenia³y siê, a z miedzi coraz mniej zostawa³o.
Lakierem pokrywa siê g³ównie zwoje w okolicach tych miejsc, które s± nara¿one na zniszczenia, a gdy ca³a izolacja odpadnie od drutu miedzianego to powstaje zwarcie i te¿ mog± byæ podobne objawy, ale sam lakier jak odpadnie to jeszcze pozostaje izolacja zwojów.
Sam silnik pewnie jest dobry. Teraz wrzucam na luz.
pOzdrAwiAm :wink:
 
 

online 
Wys³any: 2008-03-23, 18:25   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
no ale ja dalej nie wiem po co ta dyskusja miedzy nami? napisalem, ze uzwojenie moze byc powodem/przyczyn± i tyle, tak samo Rbfm z zatarciem napisa³ :roll: tu nie ma potrzeby rozwiazywaæ czy uzwojenie sie utlenilo, czy przegrza³o. chodiz o konkrety :wink:

czekamy na wypowied¼ autora tematu :smile:
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-03-23, 18:49   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
Zaraz muszê przeprosiæ za ma³y b³±d. Je¶li jest silnik z kondem rozruchowym to nie ma szczotek :oops: Jednak zapewniam, ¿e to wina kondzia(pamiêtaj,¿e to kond na pr±d zmienny :wink: ) Wymieñ kondzia i wszystko bêdzie :wink: (OK)
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-23, 19:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Bisuside14 napisa³/a:
Je¶li jest silnik z kondem rozruchowym to nie ma szczotek


:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
 

online 
Wys³any: 2008-03-23, 20:40   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
w sensie, ze nie ma typowych szcoztek, tylko 'blaszki' polaczone ze zwojnica/uzwojeniem ocierajace o plytki komutatora na wirniku.?
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-03-23, 21:04   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
Online takie blaszki wystêpuja w silniczkach na 1,5V z zabawkach, a mnie sie pomyli³o z silnikiem asynchronicznym- 3 fazowym, gdzie nie wystêpuj± szczotki. Jestem dzisiaj przestawiony o 180°.
moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina...
 
 

online 
Wys³any: 2008-03-24, 00:26   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
no rzeczywiscie jestes, bo silnika 3j fazowe nie maj± kond, chyba nie?? ale odeszlismy do tematu, ja sie tam na tych sprawach nie znam zbyt rozlegle :roll:
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-03-24, 15:16   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
Wiem, ¿e nie powinno byæ tej dyskusji, ale trochê namiesza³em z tymi szczotkami i uzwojeniami wiêc muszê siê jako¶ poprawiæ.
W kompresorze znajduje siê silnik indukcyjny klatkowy(asynchroniczny). Kondensator nie wspomaga rozruchu, tylko tworzy fazê rozruchow±/ pomocnicz± wraz z dodatkowym uzwojeniem stojana. Szczotek nie ma w takich silnikach.
Silniki asynchroniczne s± wykorzystywane tam gdzie nie jest wymagana regulacja prêdko¶ci obrotowej, nie ma wymagañ odno¶nie objêto¶ci czy wagi napêdu. Wady takiego silnika to sta³a prêdko¶æ obrotowa i brak prostej regulacji mocy silnika. Silnik krêci siê z jedn± z prêdko¶ci podsynchronicznych zale¿nych od ilo¶ci par biegunów stojana i czêstotliwo¶ci sieci.
Przy takim typie silnika wielk± zalet± jest brak zu¿ywaj±cych siê w trakcie pracy/eksploatacji elementów ruchomych typu szczotki i komutator- bo ich nie ma :wink: .
No, to teraz mogê siê uspokoiæ.
 
 

slajdolot
Wys³any: 2008-03-27, 21:58   
Go¶æ
Witam, dziêkujê bardzo za wszelkie podpowiedzi w³a¶nie dzisiaj tez pomy¶la³em o kondensatorze. Pad³o pytanie ile kompresor ma lat, na naklejce jest rok 2003 i jest to bardzo mozliwe bo od 2004 pracujê w tej firmie i komresor ju¿ tam by³. Co do zatarcia to te¿ nie wydaje mi siê bo w pod koniec roku przeszed³ remont i chyba w³a¶nie dlatego ¿e siê zatar³. Co do pracy na ciep³o to te¿ mi siê wydaje dzia³a prawid³owo jak jest cieplej ale potwierdze to jutro bo mam na jutro zlecenie na lakierowanie p³ytek elektronicznych postawie go wtedy w przedpokoju. W firmie st±³ on w gara¿u który jest czê¶ci± budynku firmy (niby nie ogrzewany ale temperatura nie spad³a nigdy poni¿ej zera) a teraz stoi w moim gara¿u a tam za ciep³o nie jest ale w sobotê i w niedzielê jak by³o ciep³o chodzil prawid³owo.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-27, 22:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Cytat:
mam na jutro zlecenie na lakierowanie p³ytek elektronicznych


czym malujesz plytki ?
 

online 
Wys³any: 2008-03-27, 22:30   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
Cytat:
w niedzielê jak by³o ciep³o chodzil prawid³owo.


mówilem :razz: normalka :wink:
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

ja¶ko
Wys³any: 2013-01-19, 23:41   Prblem z kompresorem
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam
Odkurze ten temacik mam podobna sytuacje z moim dwut³okowym kompresorem Einhell 50 l, a mianowicie po 24 godzinach nieu¿ytkmowania w zimnym gara¿u temp. -3 stop presostat za³±czy³ kompresor przy 8 barach (tak mam ustawione do za³±czenia sie) ale ten zacza³ sie jakac jak stary diesel na mrozie szybko wy³±czy³em go czerwonym guziczkiem na presostacie odczeka³em chwile ale sytuacja powtórzy³a sie i nadal zacz±³ sapac , stwierdzi³em ze wy³±cze ponownie presostat i spuszcze z banki powietrze zosta³o ok 2 bar i kompresor w³aczy³ sie tym razem bez problemu i za ka¿dym razem po nabiciu do 10 bar i kolejnym zejsciu do 8 bar za³±cza³ sie ju¿ bez problemu i mam w zwiazku z tym pytanie czy jest to normalny objaw i czym spowodowany? Zaznaczam przy tym iz odprê¿nik dzia³a prawid³owo s³ychac charakterystyczne ujscie powietrza przy ka¿dorazowym nabiciu kompresora i wy³aczeniu presostatu wiec teoretycznie ponowny rozruch kompresora nie powinien miec obci±¿enia powietrzem, zawór zwrotny raczej nie przepuszcza powietrza w druga strone
 

pawel1108 
Wys³any: 2013-01-20, 09:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
Gêsty olej, zamarzniêta woda w butli...
Minimalna temperatura pracy kompresora to +5st.c.
Pozdrawiam
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

Homer S. 
Wys³any: 2013-01-20, 10:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
pawel1108 napisa³/a:
Gêsty olej, zamarzniêta woda w butli...
Minimalna temperatura pracy kompresora to +5st.c.
Pozdrawiam

:spoko: Tak siê dzieje jak jest zimno nawet mój z silnikiem 5,5KW po kilku dniach postoju ciê¿ko startuje. Rozruch trójk±t gwiazda i odprê¿nik który upuszcza powietrze z kompresora przez pierwsze 20 sekund pracy . Jak ju¿ trochê popracuje to jest OK.
_________________

 

ja¶ko
Wys³any: 2013-01-20, 10:19   
0
UP DOWN

Posty: 5
Homer S. napisa³/a:
pawel1108 napisa³/a:
Gêsty olej, zamarzniêta woda w butli...
Minimalna temperatura pracy kompresora to +5st.c.
Pozdrawiam

:spoko: Tak siê dzieje jak jest zimno nawet mój z silnikiem 5,5KW po kilku dniach postoju ciê¿ko startuje. Rozruch trójk±t gwiazda i odprê¿nik który upuszcza powietrze z kompresora przez pierwsze 20 sekund pracy . Jak ju¿ trochê popracuje to jest OK.


Wszystko siê zgadza tylko jaki zwi±zek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowa³ bez problemów.
 

pawel1108 
Wys³any: 2013-01-20, 10:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
ja¶ko napisa³/a:
Wszystko siê zgadza tylko jaki zwi±zek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowa³ bez problemów.

a gdzie sta³ wówczas w zimnym, czy w ciep³ym?
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

ja¶ko
Wys³any: 2013-01-20, 10:28   
0
UP DOWN

Posty: 5
pawel1108 napisa³/a:
ja¶ko napisa³/a:
Wszystko siê zgadza tylko jaki zwi±zek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowa³ bez problemów.

a gdzie sta³ wówczas w zimnym, czy w ciep³ym?


Ca³y czas w zimnym w tym samym miejscu w którym nie chcia³ zaskoczyæ i dziwi mnie ¿e upust powietrza rozwi±za³ sprawê, gdy zawór zwrotny dzia³a tylko w jedn± strone, odprê¿nik zrobi³ swoja robote wiêc nacisku powietrza nie by³o na rozruchu
 

pawel1108 
Wys³any: 2013-01-20, 10:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
Mo¿e mia³ obci±¿enie jak by³a pe³na butla zimnego luftu.
Tak czy inaczej szkoda sprzêtu, lepiej go wstawiæ do ciep³ego.
pozdrawiam
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-01-20, 11:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
ja¶ko napisa³/a:
zawór zwrotny raczej nie przepuszcza powietrza
ja¶ko napisa³/a:
Wszystko siê zgadza tylko jaki zwi±zek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowa³ bez problemów.


Raczej, jak sam napisa³es... wiêc sprawd¼.
pawel1108 napisa³/a:
êsty olej, zamarzniêta woda w butli...

Gêsty olej - jak najbardziej tak.
Co do zamarzniêtej wody to chyba Pawle z rozpêdu tu napisa³es. ;)
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

pawel1108 
Wys³any: 2013-01-20, 11:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
Lackdoctor napisa³/a:

Co do zamarzniêtej wody to chyba Pawle z rozpêdu tu napisa³es. ;)

no tak bo woda nie zamarza przy -3 stopniach :help:
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-01-20, 11:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
pawel1108 napisa³/a:
zamarzniêta woda w butli...


Skoro tak do tego podchodzisz to.... mi te¿ autko ciê¿ko startuje jak ma na wycieraczkach zamarzniêt± wodê. ;P
pawel1108 napisa³/a:
no tak


Co ma woda w butli do ciê¿szego startu ?
Niewa¿ne w jakim stanie,, ciek³ym, sta³ym czy gazowym. :spoko:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wys³any: 2013-01-20, 12:15   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
tez kiedys mialem podobny problem i chyba zaworek jakis byl uszkodzony.
woda nic nie robi w zbiorniku,chyba ze gdzies wczesniej przymrozi. moja jak dlugo stoi to musze opalarka podgrzac taki ostojnik ala pomiedzy butla a agregatem bo lubi tam zlapac jak wody zapomne spuscic
 
 

pawel1108 
Wys³any: 2013-01-20, 15:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
Lackdoctor napisa³/a:
mi te¿ autko ciê¿ko startuje jak ma na wycieraczkach zamarzniêt± wodê. ;P

no co Ty? naby³e¶ jaki¶ pojazd??
Cytat:
Niewa¿ne w jakim stanie,, ciek³ym, sta³ym czy gazowym. :spoko:

Krzysiu po co to pajacowanie...
Po za tym ja jako uwa¿ny czytelnik biorê pod uwagê to co napisa³e¶ i zamierzam siê do tego stosowaæ
Cytat:
Nie k³óæ siê z idiot±, bo najpierw sprowadzi Ciê do swojego poziomu, a potem pokona do¶wiadczeniem!

K³uciæ siê nie bêdê, bo nie lubiê a jeszcze byæ pokonanym o :nie:
Pozdrawiam Ciê Krzysiu
gugun napisa³/a:
woda nic nie robi w zbiorniku,chyba ze gdzies wczesniej przymrozi

Racja, dlatego warto siê stosowaæ do uwagi producentów kompresorów olejowych, ¿e zakres temperatur pracy tego urz±dzenia to +5 do +45 stopni C
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-01-20, 16:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
pawel1108 napisa³/a:
pajacowanie...

To akurat Twoja specjalno¶æ widzê w tym po¶cie.
pawel1108 napisa³/a:
Pozdrawiam Ciê

Nie musisz, lepiej po prostu nie pisz bzdur typu... zamarzniêta woda w butli ma wp³yw na start kompresora.

Jak masz jakis problem to chêtnie na PW siê odstosunkujê :fiu:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

pawel1108 
Wys³any: 2013-01-20, 17:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
Lackdoctor napisa³/a:

Jak masz jakis problem to chêtnie na PW siê odstosunkujê :fiu:

to siê odstosunkuj
I jeszcze Ci wyt³umaczê co oznacza w jêzyku polskim dany eufenizm

ixaq.jpg
Wiêc zrób to proszê...
Wiem, wiem mia³e¶ na my¶li s³owo ustosunkujê.Niestety nie dam Ci szansy, bêdê trzyma³ siê Twojego motto
cyt: Nie k³óæ siê z .....
Plik ¶ci±gniêto 189 raz(y) 15.66 KB

_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

ja¶ko
Wys³any: 2013-01-20, 19:42   
0
UP DOWN

Posty: 5
Panowie po co te nerwy to tylko kompresor

Wywnioskowa³em, ¿e chodzi raczej o nacisk powietrza na gumkê w zaworze zwrotnym od srodka butli gdy w butli jest ok 8 bar
Mo¿liwe,ze przy³apuje gumke przy niskiej temperaturze przez 24 h zd±¿y z³apaæ, a rozruch kompresora nie pomaga udro¿niæ wej¶cia nowego powietrza przez zawór zwrotny, dopiero po spuszczeniu ca³kowitego powietrza z butli rozruch nastepuje ³agodnie bez problemów, gdyz butla jest pusta i nie ma nacisku powietrza od srodka .
Tak jak pisa³em na pocz±tku tego tematu kolejne za³±czenie kompresora przy 8 barach jest idealne bez zaj±kniêcia wiêc wzrost temperatury podczas pracy kompresora nie powoduje takich problemów ponownie.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-01-20, 20:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
pawel1108 napisa³/a:
bêdê trzyma³ siê Twojego motto

Tak zrób. ^^ ^^ ^^
Bo ja do takiego pajacowania zostawi³em ten podpis i tego siê trzymam.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

zawi3j
Wys³any: 2013-01-20, 23:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 141
@online uzwojenie ? mnie to osobi¶cie ¶mieszy. Mied¼ niezabezpieczona siê utlenia. Mied¼ nie traci swoich w³a¶ciwo¶ci tylko w³a¶nie izolator(lakier) siê wykrusza, butwieje - traci swoje w³asciwo¶ci izolacyjne st±d wystêpuj± przebicia co przek³ada siê na skrócony obwód -> na mniejsz± sprawno¶æ elektromagnetyczn± -> s³absze pole -> mniejsza moc. Cz³owieku bierz miernik uniwersalny i sprawdzaj ile na ka¿dej cewce masz.

Rozszerzalno¶æ cieplna wszyscy dobrze wiemy ¿e cia³o kurczy siê i rozszerza pod wp³ywem temp je¶li t³ok jest z innego stopu ni¿ cylinder mo¿e byæ tak ¿e wytwarza zbyt du¿e tarcie i ten silniczek 1,1kW nie daje sobie rady.

Jako¶æ przewodów zasilaj±cych te¿ ma znaczenie. Jesli przewód jest jakis stary moga byæ du¿e straty na nim.

Kondensator sprawd¼ czy nie jest spuchniêty, ale lepiej miernik uniwersalny i heja sprawd¼ pojemno¶æ. ca³± elektronikê tez warto sprawdziæ czy wszystko jest OK na stykach, przewodach

Nie wiem jaka masz temperature ale mo¿e jaki¶ zawór zamarz ?!

Gdyby cylinder sie zaciera³ nie dobi³by max ci¶nienia, spad³a by sprawno¶æ sprê¿arki.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group