Przesuniêty przez: Robertlodz09 2015-05-11, 09:07 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Cubson94
|
Wys³any: 2015-04-24, 13:39 Preparaty antykorozyjne
|
0
|
|
|
Posty: 15
|
Witam, Panowie kupi³em sobie Mercedesa S klase 2000r. Na do³ach drzwi ³apie go rdza nie wygl±da to najlepiej ale nie ma dziur itd. Czy mogê to zabezpieczyæ przed malowaniem ¿eby nie wysz³o na nowo ? Nieraz stosowa³em ró¿ne materia³y typu app r stop itd ale s³abo siê spisywa³y najlepszy by³ chyba brunox. Jest moze co¶ jeszcze lepszego od brunoxa ? |
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2015-04-24, 21:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
Czarów nie ma ,a jaki jest stan to wychodzi w robocie, je¶li po zeszlifowaniu w¿erów do czysta blacha nie zostanie grubo¶ci ¿yletki to nadaje siê do pomalowania ,np.3x pod.epo i lakier doceowy. |
|
|
|
|
robson24-78
|
Wys³any: 2015-04-28, 10:25
|
+1
|
|
|
Posty: 65
|
Ja siê szybko wyleczy³em na w³asnej skórze z wszelkich "wi±zaczy korozji" itp. chemicznych wynalazków... Jak porz±dnie tego nie oczy¶cisz i nie wypiaskujesz (koniecznie!), to mo¿esz cudowaæ z ró¿nymi badziewiami a ruda i tak wyjdzie, prêdzej czy pó¼niej.
Osobi¶cie testowa³em Cortanin, Brunox i Fertan - ¿aden nie przetrwa³ próby czasu i pozostawione w¿ery wysz³y na wierzch, natomiast blacha delikatnie zeszlifowana a potem wypiaskowana porz±dnie do czysta trzyma do dzi¶ bez ¿adnych niespodzianek. Oczywi¶cie w obu przypadkach da³em na blachê epoksyd w dwóch pe³nych warstwach. |
|
|
|
|
pkpintercity
|
Wys³any: 2015-04-30, 12:49
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
brunox jeden z lepszych , cortnain gorszy ale bardzo tani i mega wydajny |
|
|
|
|
max2014
|
Wys³any: 2015-05-01, 07:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 170
|
Kolega Robson24-78 ma racjê z piaskowaniem to jest dobry sposób na w¿ery
ja zrobi³ bym tak :
po wypiaskowaniu na³o¿y³ bym podk³ad wash primer na to podk³ad akrylowy szpachlówkê dobra jest z opi³kami aluminium ale jest ciut dro¿ej ni¿ z w³óknem
i na to da³ bym podk³ad epoksydowy potem akrylowy i gotowe
ta metoda jest skuteczna ale zarazem do¶æ droga i czasoch³onna
ale na S Klase t nie bêd± wyrzucone pieni±dze w b³oto
zrób jakie¶ fotki jak ci idzie i jak to wygl±da pozdro |
|
|
|
|
robson24-78
|
Wys³any: 2015-05-03, 20:38
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
pkpintercity - na jakiej podstawie twierdzisz ¿e brunox jest lepszy? Ja twierdzê ¿e ró¿nicy nie ma... Jedyna ró¿nica jest taka ¿e Fertan jest zalecany przez Novol... Przypuszczam ¿e fertan i cortanin maj± bardzo podobny sk³ad, bo zapach maj± identyczny.
Je¶li masz bardzo p³ytkie w¿ery to mo¿e jeszcze to potrzyma, ale jak masz w blasze g³êbokie kratery z rdz± to chemia nic nie da, narobisz siê, wydasz kasê a po roku-dwóch bêdzie to samo.
I nie trzeba zaraz demontowaæ elementów i oddawaæ do piaskowania - s± fajne ma³e pistolety do piaskowania z odzyskiem piasku za grosze. Na ma³e powierzchnie idealnie siê nadaj±. Sam mam taki i sobie chwalê (nie reklamujê, tylko chwalê bo przetestowa³em). A je¶li siê uprzesz to i wiêksz± powierzchniê mo¿na tym zrobiæ, tylko wiêcej czasu to zajmie. |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-05-03, 22:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
max2014 napisa³/a: | dobra jest z opi³kami aluminium ale jest ciut dro¿ej ni¿ z w³óknem |
Ta szpachlówka ma inne zastosowanie,np. dachy,maski gdzie sie mocno nagrzewa. |
|
|
|
|
max2014
|
Wys³any: 2015-05-04, 07:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 170
|
hematol napisa³/a: | max2014 napisa³/a: | dobra jest z opi³kami aluminium ale jest ciut dro¿ej ni¿ z w³óknem |
Ta szpachlówka ma inne zastosowanie,np. dachy,maski gdzie sie mocno nagrzewa. |
Witaj z t± szpachlówk± to jest tak jak ze wszystkim bo to siê stosuje .
szpachlówka jak szpachlówka wiêkszo¶æ nie stosuje bo jest droga jeszcze inni tak jak ty ¿e tylko stosuje siê na maskê i dach a reszta auta jak stoi na s³oñcu to siê nie nagrzewa
Jak dla mnie to jest najlepsza szpachlówka jak± wymy¶lili ³adnie siê obrabia nie siada tak jak pozosta³e i jak wyschnie jest bardzo twarda |
|
|
|
|
malarz
|
Wys³any: 2015-05-07, 10:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 206 Sk±d: Bieszczady
|
Brunox jest s³aby bo ma w sobie ¿ywicê epoksydow± i po zareagowaniu wysycha tak jak go siê po³o¿y³o i nie ma pewno¶ci czy dobrze wytrawi³ w¿ery czy tylko ³adnie wygl±da na w¿erach z rdz± w ¶rodku Lepsze s± te konwertery które przerabiaj± rdzê na proszek i mechanicznie siê go usuwa a¿ do skutku - fertan, vectan, loxite
Czym wiêksze w¿ery tym wiêcej razy trzeba wytrawiaæ bo jak na filmikach maj± g³adk± blachê która tylko powierzchniowo pokry³a siê rdz± to pewnie ¿e wystarczy jeden raz a jak s± w¿ery i siê tego dobrze nie usunie to nawet jak pó¼niej k³adzie siê na to podk³ad to powstaj± miejsca z zamkniêtym powietrzem pomiêdzy resztkami rdzy i ruda dalej ma po¿ywkê do rozwoju. |
|
|
|
|
robson24-78
|
Wys³any: 2015-05-08, 08:23
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
malarz, z ca³ym szacunkiem, zmieñ dilera...
Sugerujesz ¿e Feran i Cortanin po przereagowaniu nie wysychaj± a Brunox wysycha bo ma ¿ywicê w sk³adzie?
Konwertery które przerabiaj± rdzê na proszek który siê potem ¶ciera - to jaki jest sens ich stosowania? Rdzê mo¿na zetrzeæ do czystej blachy bez ich stosowania.
KA¯DY z tych trzech ¶rodków ma za zadanie WEJ¦Æ W REAKCJÊ z tlenkiem ¿elaza, w niektórych krêgach zwanym rdz± i przekszta³ciæ go do postaci neutralnej zapobiegaj±c dalszej korozji blachy. KA¯DY z tych trzech ¶rodków po przereagowaniu wysycha i nic nie nale¿y z nim dalej robiæ - nale¿y zmyæ wod± jego resztki ze zdrowej blachy do czysta (w przypadku BRUNOXA powsta³± skorupê trzeba zeszlifowaæ), bo je¶li tego nie zrobisz i zamalujesz to, to farba odejdzie.
Tyle w temacie teorii.
W praktyce, na g³êbszych w¿erach to nie dzia³a - preparat wi±¿e rdzê na powierzchni krateru a g³êbiej ca³y proces korozji postêpuje dalej. Wolniej, ale postêpuje. Dlatego na g³êbokie w¿ery skuteczna metoda to mechaniczne zdarcie rdzy - szlifowanie, piaskowanie i co tam kto¶ sobie jeszcze wymy¶li. |
|
|
|
|
malarz
|
Wys³any: 2015-05-08, 18:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 206 Sk±d: Bieszczady
|
robson24-78 napisa³/a: | malarz, z ca³ym szacunkiem, zmieñ dilera...
Sugerujesz ¿e Feran i Cortanin po przereagowaniu nie wysychaj± a Brunox wysycha bo ma ¿ywicê w sk³adzie? |
Kolego ja nic nie sugerujê za to ty widzê sugerujesz ¿e popalam co¶ trefnego. Czy¿by to wnioski poparte w³asnym do¶wiadczeniem?
Wszystkie te produkty w³a¶nie wysychaj± bo nie s± chemoutwardzalne, wiêc normalne ¿e odparowuj± i wysychaj±. Gdzie ja napisa³em ¿e nie wysychaj±?
robson24-78 napisa³/a: | Konwertery które przerabiaj± rdzê na proszek który siê potem ¶ciera - to jaki jest sens ich stosowania? Rdzê mo¿na zetrzeæ do czystej blachy bez ich stosowania. |
A no taki ¿e jak nie ma jak poddaæ metalu dok³adnej obróbce mechaniczno-¶ciernej to stosuje siê wtedy wytrawianie (profesjonali¶ci) a dla amatorów s± w³a¶nie konwertery, tylko ¿e wiedza o dzia³aniu konwerterów jest marna a czêsto sami producenci chyba celem zwiêkszenia sprzeda¿y podaj± zasady stosowania jak najbardziej przyjazne dla u¿ytkownika a pó¼niej wychodz± takie sytuacje jak w tym w±tku:
http://lakierowanko.info/...ighlight=fertan
Jak nie chcesz usuwaæ to nie usuwaj przerobionej rdzy, widocznie bardzo jeste¶ podatny na marketing. Akurat z tych trzech firm które ja poda³em to Fertan jest najgorszy, no ale robi ¶liczn± czarn± warstwê gotow± do lakierowania. To¿ to prawie jak Hammerite wystarczy przemyæ wod±
robson24-78 napisa³/a: | W praktyce, na g³êbszych w¿erach to nie dzia³a - preparat wi±¿e rdzê na powierzchni krateru a g³êbiej ca³y proces korozji postêpuje dalej. Wolniej, ale postêpuje. Dlatego na g³êbokie w¿ery skuteczna metoda to mechaniczne zdarcie rdzy - szlifowanie, piaskowanie i co tam kto¶ sobie jeszcze wymy¶li. |
Jednak na koñcu sam stwierdzasz ¿e te preparaty dzia³aj± powierzchniowo a g³êbiej koroduje dalej. To w tym momencie to ja siê mogê zapytaæ - to po co je stosowaæ skoro wiadomo ¿e dzia³aj± tylko czê¶ciowo? Jak kto¶ logicznie pomy¶li i co wa¿niejsze chce sobie oszczêdziæ poprawek w przysz³o¶ci to zastosuje prost± metodê czyli usuwanie mechaniczne tego co ju¿ przereagowa³o i powtórzy proces od pocz±tku.
Kto¶ kto wierzy w marketing, pomaluje raz, to siê zrobi ¶liczne czarne i jedzie ju¿ z podk³adem.
A co do produktów to te bardziej zawodowe a nie marketingowe nie stosuj± sztuczek w postaci tanin które momentalnie barwi± na czarno tylko podchodz± uczciwie ale skutecznie.
Mam nagrane filmiki z przygotowania drzwi, znajdê je i wrzucê na yt to sobie zobaczysz jaka jest ró¿nica w dzia³aniu i zrozumiesz dlaczego piszê o usuwaniu przereagowanej rdzy. |
|
|
|
|
robson24-78
|
Wys³any: 2015-05-11, 08:26
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
malarz napisa³/a: | robson24-78 napisa³/a:
Konwertery które przerabiaj± rdzê na proszek który siê potem ¶ciera - to jaki jest sens ich stosowania? Rdzê mo¿na zetrzeæ do czystej blachy bez ich stosowania.
A no taki ¿e jak nie ma jak poddaæ metalu dok³adnej obróbce mechaniczno-¶ciernej to stosuje siê wtedy wytrawianie (profesjonali¶ci) a dla amatorów s± w³a¶nie konwertery, tylko ¿e wiedza o dzia³aniu konwerterów jest marna a czêsto sami producenci chyba celem zwiêkszenia sprzeda¿y podaj± zasady stosowania jak najbardziej przyjazne dla u¿ytkownika a pó¼niej wychodz± takie sytuacje jak w tym w±tku:
http://lakierowanko.info/...ighlight=fertan
Jak nie chcesz usuwaæ to nie usuwaj przerobionej rdzy, widocznie bardzo jeste¶ podatny na marketing. Akurat z tych trzech firm które ja poda³em to Fertan jest najgorszy, no ale robi ¶liczn± czarn± warstwê gotow± do lakierowania. To¿ to prawie jak Hammerite wystarczy przemyæ wod± |
Kolego, nie mam na celu "przysrywania" Ci, ale czyta³e¶ kiedy¶ instrukcjê do³±czon± do któregokolwiek z tych ¶rodków? Jak byk masz tam napisanie ¿e po przereagowaniu nale¿y resztki ¶rodka zmyæ czyst± wod± ze zdrowych powierzchni i tyle, o ¿adnym szlifowaniu nie ma mowy, bo po co to robiæ?
W w±tku który przytaczasz jako przyk³ad, go¶æ zostawi³ go³± blachê pokryt± Fertanem na kilka tygodni, dlatego mu siê to zaczê³o sypaæ, nie dlatego ¿e Fertan jest z³y - gdyby po góra dwóch dniach zmy³ resztki Fertanu wod±, nie mia³by takich k³opotów.
Kompletnie nie ogarniam Twojego toku rozumowania... Zgadzamy siê obaj ¿e rdzê trzeba usun±æ do czysta, wiêc ja proponujê OLAÆ te preparaty i rdzê usun±æ mechanicznie do czystej blachy, Ty proponujesz zapaækaæ rdzê chemi±, po jej wyschniêciu zeszlifowaæ, po raz kolejny zapaækaæ chemi±, zeszlifowaæ i tak do czystej blachy? Wiêc pytam: po kiego wa³a chcesz wydawaæ kasê na chemiê skoro i tak ostatecznie drzesz blachê do czysta? Druga sprawa to to ¿e je¶li bêdziesz szlifowa³ bez umiaru blachê to np. z 0,8 mm zostanie Ci 0,2 a po drugie przegrzewasz j± miejscowo przez co siê utwardza i ma sk³onno¶ci do pêkania wiêc do g³êbszych w¿erów tylko piaskowanie.
Czytaj ze zrozumieniem to co piszê i nie opowiadaj ¿e jestem podatny na marketing, poniewa¿ ja jestem PRZECIWNY stosowaniu takich wynalazków je¶li naprawa ma byæ skuteczna. |
|
|
|
|
barteek933
|
Wys³any: 2015-05-11, 09:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 824
|
np burnox czy jak mu tam trzeba usun±æ, np papierem p240 ¿eby sobie zosta³ tylko w w¿erach bo z innych miejsc odpadnie. sprawdzi³em to sam |
|
|
|
|
robson24-78
|
Wys³any: 2015-05-11, 10:25
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
barteek933, zgadza siê - brunoxa trzeba zeszlifowaæ ze zdrowej blachy - pisa³em o tym wcze¶niej, zmycie wod± nic nie da bo on ma w sobie podk³ad epoksydowy, cortanin i fertan trzeba zmyæ czyst± wod± bo ze zdrow± blach± nie reaguj± i os³abi± przyczepno¶æ kolejnych warstw zabezpieczenia. |
|
|
|
|
malarz
|
Wys³any: 2015-05-12, 01:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 206 Sk±d: Bieszczady
|
robson24-78, no dobra odk³adamy na bok przepychanki i dalej rozmawiamy. Po pierwsze ja tez uwa¿am ¿e lepiej wypiaskowaæ ni¿ u¿ywaæ chemiê ale s± pewne ale...... nie wszyscy maja mo¿liwo¶æ wypiaskowania i nie wszêdzie da siê wypiaskowaæ.
Czy dasz radê wypiaskowaæ rdzê pod felcem? Nie ma takiej mo¿liwo¶ci a chemia dojdzie tam i roz³o¿y rdzê i nawet jak nie bêdziesz w stanie ca³ej stamt±d wydostaæ to lepsze to ni¿ zostawienie jej tam nieruszonej ale jak jest dobry ¶rodek to on na tyle ¿re t± rdzê ¿e wy³azi nawet spod felca tak jak na tych zdjêciach co wrzucam. Co ciekawe te zdjêcia na których jest wiêcej tego syfu by³y robione pó¼niej czyli przy kolejnych nak³adaniach.
Jak uda mi siê walka z wrzuceniem filmików na yt to jeszcze lepiej bêdzie to widaæ o czym mówi³em ale ju¿ na zdjêciach widaæ ¿e na ten syf to chyba nie nadaje siê do mycia wod± tylko do ¶ci±gania mechanicznego. Dlatego wcze¶niej napisa³em ¿e Fertan nie jest wcale taki dobry bo by ci czego¶ takiego nie zrobi³ (takich zaschniêtych wulkanów przetrawionej rdzy) tylko da³ by ci ³adn± czarn± powierzchniê ponoæ przetrawionej rdzy. Dla mnie jak co¶ jest przetrawione to ma wygl±daæ tak jak na zdjêciach a fertan moim zdaniem jedynie maskuje rdzê na czarno. Mo¿e j± w jaki¶ sposób przenika i wi±¿e ale ona dalej tam jest. Z Brunoxem to jest jeszcze gorzej bo ma t± ¿ywicê i ja sobie to tak wyobra¿am ¿e on te przetrawione wulkany zwi±zuje ¿ywic± w jedn± warstwê któr± trzeba co prawda usun±æ ale moim zdaniem to za ma³o. W tym przypadku ze zdjêæ po trzech nak³adaniach dalej mia³em wy³a¿±ce spod felca wulkany syfu.
I jeszcze odniosê siê do tego co pisa³e¶ ¿e jak bêdê tak za ka¿dym razem usuwa³ mechanicznie to zeszlifujê ca³± blachê. Zobaczysz na filmach ¿e wystarczy zwyk³a szczotka druciana i ca³y ten syf schodzi.
20150505_122303.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 176 raz(y) 130.93 KB |
20150507_123651.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 130 raz(y) 153.59 KB |
20150507_123656.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 173 raz(y) 155.18 KB |
20150507_123701.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 469 raz(y) 150.1 KB |
20150507_123708.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 136 raz(y) 160.39 KB |
|
|
|
|
|
malarz
|
Wys³any: 2015-05-12, 01:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 206 Sk±d: Bieszczady
|
I jeszcze kilka zdjêæ
20150505_122241.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 100 raz(y) 119.53 KB |
20150505_122241.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 83 raz(y) 119.53 KB |
20150505_122252.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 105 raz(y) 130.72 KB |
20150505_122257.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 98 raz(y) 116.91 KB |
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2015-05-12, 08:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Po fertanie to fioletowe to schodzi byle czym, te¿ uwa¿am, ¿e to trzeba usun±æ, po zmyciu niby jest ³adnie, ale to siê nic nie trzyma blachy jak przeschnie. |
_________________
|
|
|
|
|
glover
|
Wys³any: 2015-05-12, 09:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 303
|
malarz napisa³/a: | I jeszcze kilka zdjêæ |
Malarz, co to za ¶rodek na zdjêciach? Jak ¶ci±ga³e¶ stary lakier i rdzê? |
|
|
|
|
robson24-78
|
Wys³any: 2015-05-12, 14:39
|
0
|
|
|
Posty: 65
|
Malarz, pod felcem to faktycznie jest jazda i tu siê z Tob± zgadzam ¿e lepiej napaækaæ tam chemii ni¿ zostawiæ samopas, ale zeszlifowaæ te¿ tam nie dasz rady...
Co do drucianej szczotki - nie wiem jakie masz do¶wiadczenia, ale ja spotka³em siê z efektem wypolerowania rdzy t± metod± - blacha ¶wieci³a siê jak psu j...a, a jak pojecha³e¶ skrobakiem to ta ¶wiec±ca warstwa zaczê³a siê ³uszczyæ i spod spodu wychodzi³a kolejna rdza... Szlif jest jednak pewniejszy, ale na g³êbokie w¿ery, szczególnie takie punktowe to tylko piaskowanie, inaczej zedrzesz blachê i po zabawie...
Generalnie, wszystko zale¿y od tego jak± masz strukturê rdzy, jak± grub± warstwê, czy s± w¿ery itp. - do ka¿dego gatunku nadaje siê inna metoda szczotka/szlif/piasek/chemia...
A w temacie syfu który powstaje po przereagowaniu - producenci nie pisz± nic o jego usuwaniu, bo teoretycznie jest zwi±zany z blach±, resztki trza bezwzglêdnie usun±æ ze zdrowej blachy. Ja zmywa³em szmatk± i czyst± wod±. Wydaje mi siê ¿e wa¿ne jest dobre wyczucie momentu kiedy trzeba zmyæ resztki - do pewnego momentu one schodz± ³adnie, ale jak preparat zaschnie na kamieñ, to sama szmatka mo¿e nie wystarczyæ i faktycznie trzeba to delikatnie zeszlifowaæ, tak jak pisa³ kolega KK.
Tyle moich spostrze¿eñ, film my¶lê ¿e jak najbardziej siê przyda, bo w sieci kr±¿y masa sprzecznych informacji i g³upot - dobrze by³oby raz na zawsze usystematyzowaæ wiedzê |
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2015-05-12, 18:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
robson24-78 napisa³/a: | dobrze by³oby raz na zawsze usystematyzowaæ wiedzê |
Nieusystematyzujesz, ka¿dy robi inaczej co nie znaczy ¿e dobrze ale fakt ¿e z tymi odrdzewiaczami, konwerterami itp to ludzie czêsto wpadaj± w pu³apkê. |
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2015-05-12, 19:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
Ogl±da³em kilka dni temu t5 robion± ok.10 miechów w powa¿nym zak³adzie(za powa¿ne $) no i
na rantach srebro zmienia siê w granat prawie czarny a z pod tego wy³azi ruda i tak w³a¶nie
siê zastanawiam czy tam jaka¶ chemia nie by³a u¿yta . |
|
|
|
|
malarz
|
Wys³any: 2015-05-12, 22:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 206 Sk±d: Bieszczady
|
glover napisa³/a: | Malarz, co to za ¶rodek na zdjêciach? Jak ¶ci±ga³e¶ stary lakier i rdzê? |
¦ci±ga³em tarcz± nylonow± - fioletowym murzynem Specyfik ze zdjêæ - LOXITE.
Panowie nie mogê sobie poradziæ z kontem na YT ¿eby wrzuciæ filmy, mia³em kiedy¶ ale to by³o dawno a teraz ¿eby zarejestrowaæ siê to trzeba jakie¶ konta google+ zak³adaæ o co chodzi? Nie mo¿na pro¶ciej? |
|
|
|