Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Robertlodz09 2015-05-11, 09:07
Autor Wiadomo¶æ
Cubson94
Wys³any: 2015-04-24, 13:39   Preparaty antykorozyjne
0
UP DOWN

Posty: 15
Witam, Panowie kupi³em sobie Mercedesa S klase 2000r. Na do³ach drzwi ³apie go rdza nie wygl±da to najlepiej ale nie ma dziur itd. Czy mogê to zabezpieczyæ przed malowaniem ¿eby nie wysz³o na nowo ? Nieraz stosowa³em ró¿ne materia³y typu app r stop itd ale s³abo siê spisywa³y najlepszy by³ chyba brunox. Jest moze co¶ jeszcze lepszego od brunoxa ?
 

kzychu
Wys³any: 2015-04-24, 21:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
Czarów nie ma ,a jaki jest stan to wychodzi w robocie, je¶li po zeszlifowaniu w¿erów do czysta blacha nie zostanie grubo¶ci ¿yletki to nadaje siê do pomalowania ,np.3x pod.epo i lakier doceowy.
 

robson24-78
Wys³any: 2015-04-28, 10:25   
+1
UP DOWN

Posty: 65
Ja siê szybko wyleczy³em na w³asnej skórze z wszelkich "wi±zaczy korozji" itp. chemicznych wynalazków... Jak porz±dnie tego nie oczy¶cisz i nie wypiaskujesz (koniecznie!), to mo¿esz cudowaæ z ró¿nymi badziewiami a ruda i tak wyjdzie, prêdzej czy pó¼niej.
Osobi¶cie testowa³em Cortanin, Brunox i Fertan - ¿aden nie przetrwa³ próby czasu i pozostawione w¿ery wysz³y na wierzch, natomiast blacha delikatnie zeszlifowana a potem wypiaskowana porz±dnie do czysta trzyma do dzi¶ bez ¿adnych niespodzianek. Oczywi¶cie w obu przypadkach da³em na blachê epoksyd w dwóch pe³nych warstwach.
 

pkpintercity
Wys³any: 2015-04-30, 12:49   
0
UP DOWN

Posty: 9
brunox jeden z lepszych , cortnain gorszy ale bardzo tani i mega wydajny
 

max2014 
Wys³any: 2015-05-01, 07:26   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 170
Kolega Robson24-78 ma racjê z piaskowaniem to jest dobry sposób na w¿ery :spoko:
ja zrobi³ bym tak :
po wypiaskowaniu na³o¿y³ bym podk³ad wash primer na to podk³ad akrylowy szpachlówkê dobra jest z opi³kami aluminium ale jest ciut dro¿ej ni¿ z w³óknem :tak:
i na to da³ bym podk³ad epoksydowy potem akrylowy i gotowe :spoko:
ta metoda jest skuteczna ale zarazem do¶æ droga i czasoch³onna :tak:
ale na S Klase t nie bêd± wyrzucone pieni±dze w b³oto :cool:
zrób jakie¶ fotki jak ci idzie i jak to wygl±da pozdro
 

robson24-78
Wys³any: 2015-05-03, 20:38   
0
UP DOWN

Posty: 65
pkpintercity - na jakiej podstawie twierdzisz ¿e brunox jest lepszy? Ja twierdzê ¿e ró¿nicy nie ma... Jedyna ró¿nica jest taka ¿e Fertan jest zalecany przez Novol... Przypuszczam ¿e fertan i cortanin maj± bardzo podobny sk³ad, bo zapach maj± identyczny.
Je¶li masz bardzo p³ytkie w¿ery to mo¿e jeszcze to potrzyma, ale jak masz w blasze g³êbokie kratery z rdz± to chemia nic nie da, narobisz siê, wydasz kasê a po roku-dwóch bêdzie to samo.
I nie trzeba zaraz demontowaæ elementów i oddawaæ do piaskowania - s± fajne ma³e pistolety do piaskowania z odzyskiem piasku za grosze. Na ma³e powierzchnie idealnie siê nadaj±. Sam mam taki i sobie chwalê (nie reklamujê, tylko chwalê bo przetestowa³em). A je¶li siê uprzesz to i wiêksz± powierzchniê mo¿na tym zrobiæ, tylko wiêcej czasu to zajmie.
 

hematol 
Wys³any: 2015-05-03, 22:51   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
max2014 napisa³/a:
dobra jest z opi³kami aluminium ale jest ciut dro¿ej ni¿ z w³óknem :tak:

Ta szpachlówka ma inne zastosowanie,np. dachy,maski gdzie sie mocno nagrzewa.
 

max2014 
Wys³any: 2015-05-04, 07:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 170
hematol napisa³/a:
max2014 napisa³/a:
dobra jest z opi³kami aluminium ale jest ciut dro¿ej ni¿ z w³óknem :tak:

Ta szpachlówka ma inne zastosowanie,np. dachy,maski gdzie sie mocno nagrzewa.

Witaj z t± szpachlówk± to jest tak jak ze wszystkim bo to siê stosuje .
szpachlówka jak szpachlówka wiêkszo¶æ nie stosuje bo jest droga jeszcze inni tak jak ty ¿e tylko stosuje siê na maskê i dach a reszta auta jak stoi na s³oñcu to siê nie nagrzewa :)

Jak dla mnie to jest najlepsza szpachlówka jak± wymy¶lili ³adnie siê obrabia nie siada tak jak pozosta³e i jak wyschnie jest bardzo twarda :cool:
 

malarz
Wys³any: 2015-05-07, 10:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
Brunox jest s³aby bo ma w sobie ¿ywicê epoksydow± i po zareagowaniu wysycha tak jak go siê po³o¿y³o i nie ma pewno¶ci czy dobrze wytrawi³ w¿ery czy tylko ³adnie wygl±da na w¿erach z rdz± w ¶rodku :) Lepsze s± te konwertery które przerabiaj± rdzê na proszek i mechanicznie siê go usuwa a¿ do skutku - fertan, vectan, loxite
Czym wiêksze w¿ery tym wiêcej razy trzeba wytrawiaæ bo jak na filmikach maj± g³adk± blachê która tylko powierzchniowo pokry³a siê rdz± to pewnie ¿e wystarczy jeden raz a jak s± w¿ery i siê tego dobrze nie usunie to nawet jak pó¼niej k³adzie siê na to podk³ad to powstaj± miejsca z zamkniêtym powietrzem pomiêdzy resztkami rdzy i ruda dalej ma po¿ywkê do rozwoju.
 

robson24-78
Wys³any: 2015-05-08, 08:23   
0
UP DOWN

Posty: 65
malarz, z ca³ym szacunkiem, zmieñ dilera...

Sugerujesz ¿e Feran i Cortanin po przereagowaniu nie wysychaj± a Brunox wysycha bo ma ¿ywicê w sk³adzie?

Konwertery które przerabiaj± rdzê na proszek który siê potem ¶ciera - to jaki jest sens ich stosowania? Rdzê mo¿na zetrzeæ do czystej blachy bez ich stosowania.

KA¯DY z tych trzech ¶rodków ma za zadanie WEJ¦Æ W REAKCJÊ z tlenkiem ¿elaza, w niektórych krêgach zwanym rdz± i przekszta³ciæ go do postaci neutralnej zapobiegaj±c dalszej korozji blachy. KA¯DY z tych trzech ¶rodków po przereagowaniu wysycha i nic nie nale¿y z nim dalej robiæ - nale¿y zmyæ wod± jego resztki ze zdrowej blachy do czysta (w przypadku BRUNOXA powsta³± skorupê trzeba zeszlifowaæ), bo je¶li tego nie zrobisz i zamalujesz to, to farba odejdzie.
Tyle w temacie teorii.
W praktyce, na g³êbszych w¿erach to nie dzia³a - preparat wi±¿e rdzê na powierzchni krateru a g³êbiej ca³y proces korozji postêpuje dalej. Wolniej, ale postêpuje. Dlatego na g³êbokie w¿ery skuteczna metoda to mechaniczne zdarcie rdzy - szlifowanie, piaskowanie i co tam kto¶ sobie jeszcze wymy¶li.
 

malarz
Wys³any: 2015-05-08, 18:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
robson24-78 napisa³/a:
malarz, z ca³ym szacunkiem, zmieñ dilera...

Sugerujesz ¿e Feran i Cortanin po przereagowaniu nie wysychaj± a Brunox wysycha bo ma ¿ywicê w sk³adzie?


Kolego ja nic nie sugerujê za to ty widzê sugerujesz ¿e popalam co¶ trefnego. Czy¿by to wnioski poparte w³asnym do¶wiadczeniem?
Wszystkie te produkty w³a¶nie wysychaj± bo nie s± chemoutwardzalne, wiêc normalne ¿e odparowuj± i wysychaj±. Gdzie ja napisa³em ¿e nie wysychaj±?

robson24-78 napisa³/a:
Konwertery które przerabiaj± rdzê na proszek który siê potem ¶ciera - to jaki jest sens ich stosowania? Rdzê mo¿na zetrzeæ do czystej blachy bez ich stosowania.


A no taki ¿e jak nie ma jak poddaæ metalu dok³adnej obróbce mechaniczno-¶ciernej to stosuje siê wtedy wytrawianie (profesjonali¶ci) a dla amatorów s± w³a¶nie konwertery, tylko ¿e wiedza o dzia³aniu konwerterów jest marna a czêsto sami producenci chyba celem zwiêkszenia sprzeda¿y podaj± zasady stosowania jak najbardziej przyjazne dla u¿ytkownika a pó¼niej wychodz± takie sytuacje jak w tym w±tku:

http://lakierowanko.info/...ighlight=fertan

Jak nie chcesz usuwaæ to nie usuwaj przerobionej rdzy, widocznie bardzo jeste¶ podatny na marketing. Akurat z tych trzech firm które ja poda³em to Fertan jest najgorszy, no ale robi ¶liczn± czarn± warstwê gotow± do lakierowania. To¿ to prawie jak Hammerite ^^ wystarczy przemyæ wod± :cool:

robson24-78 napisa³/a:
W praktyce, na g³êbszych w¿erach to nie dzia³a - preparat wi±¿e rdzê na powierzchni krateru a g³êbiej ca³y proces korozji postêpuje dalej. Wolniej, ale postêpuje. Dlatego na g³êbokie w¿ery skuteczna metoda to mechaniczne zdarcie rdzy - szlifowanie, piaskowanie i co tam kto¶ sobie jeszcze wymy¶li.


Jednak na koñcu sam stwierdzasz ¿e te preparaty dzia³aj± powierzchniowo a g³êbiej koroduje dalej. To w tym momencie to ja siê mogê zapytaæ - to po co je stosowaæ skoro wiadomo ¿e dzia³aj± tylko czê¶ciowo? Jak kto¶ logicznie pomy¶li i co wa¿niejsze chce sobie oszczêdziæ poprawek w przysz³o¶ci to zastosuje prost± metodê czyli usuwanie mechaniczne tego co ju¿ przereagowa³o i powtórzy proces od pocz±tku.
Kto¶ kto wierzy w marketing, pomaluje raz, to siê zrobi ¶liczne czarne i jedzie ju¿ z podk³adem.
A co do produktów to te bardziej zawodowe a nie marketingowe nie stosuj± sztuczek w postaci tanin które momentalnie barwi± na czarno tylko podchodz± uczciwie ale skutecznie.
Mam nagrane filmiki z przygotowania drzwi, znajdê je i wrzucê na yt to sobie zobaczysz jaka jest ró¿nica w dzia³aniu i zrozumiesz dlaczego piszê o usuwaniu przereagowanej rdzy.
 

robson24-78
Wys³any: 2015-05-11, 08:26   
0
UP DOWN

Posty: 65
malarz napisa³/a:
robson24-78 napisa³/a:
Konwertery które przerabiaj± rdzê na proszek który siê potem ¶ciera - to jaki jest sens ich stosowania? Rdzê mo¿na zetrzeæ do czystej blachy bez ich stosowania.


A no taki ¿e jak nie ma jak poddaæ metalu dok³adnej obróbce mechaniczno-¶ciernej to stosuje siê wtedy wytrawianie (profesjonali¶ci) a dla amatorów s± w³a¶nie konwertery, tylko ¿e wiedza o dzia³aniu konwerterów jest marna a czêsto sami producenci chyba celem zwiêkszenia sprzeda¿y podaj± zasady stosowania jak najbardziej przyjazne dla u¿ytkownika a pó¼niej wychodz± takie sytuacje jak w tym w±tku:

http://lakierowanko.info/...ighlight=fertan

Jak nie chcesz usuwaæ to nie usuwaj przerobionej rdzy, widocznie bardzo jeste¶ podatny na marketing. Akurat z tych trzech firm które ja poda³em to Fertan jest najgorszy, no ale robi ¶liczn± czarn± warstwê gotow± do lakierowania. To¿ to prawie jak Hammerite ^^ wystarczy przemyæ wod± :cool:


Kolego, nie mam na celu "przysrywania" Ci, ale czyta³e¶ kiedy¶ instrukcjê do³±czon± do któregokolwiek z tych ¶rodków? Jak byk masz tam napisanie ¿e po przereagowaniu nale¿y resztki ¶rodka zmyæ czyst± wod± ze zdrowych powierzchni i tyle, o ¿adnym szlifowaniu nie ma mowy, bo po co to robiæ?
W w±tku który przytaczasz jako przyk³ad, go¶æ zostawi³ go³± blachê pokryt± Fertanem na kilka tygodni, dlatego mu siê to zaczê³o sypaæ, nie dlatego ¿e Fertan jest z³y - gdyby po góra dwóch dniach zmy³ resztki Fertanu wod±, nie mia³by takich k³opotów.

Kompletnie nie ogarniam Twojego toku rozumowania... Zgadzamy siê obaj ¿e rdzê trzeba usun±æ do czysta, wiêc ja proponujê OLAÆ te preparaty i rdzê usun±æ mechanicznie do czystej blachy, Ty proponujesz zapaækaæ rdzê chemi±, po jej wyschniêciu zeszlifowaæ, po raz kolejny zapaækaæ chemi±, zeszlifowaæ i tak do czystej blachy? Wiêc pytam: po kiego wa³a chcesz wydawaæ kasê na chemiê skoro i tak ostatecznie drzesz blachê do czysta? Druga sprawa to to ¿e je¶li bêdziesz szlifowa³ bez umiaru blachê to np. z 0,8 mm zostanie Ci 0,2 a po drugie przegrzewasz j± miejscowo przez co siê utwardza i ma sk³onno¶ci do pêkania wiêc do g³êbszych w¿erów tylko piaskowanie.
Czytaj ze zrozumieniem to co piszê i nie opowiadaj ¿e jestem podatny na marketing, poniewa¿ ja jestem PRZECIWNY stosowaniu takich wynalazków je¶li naprawa ma byæ skuteczna.
 

barteek933
Wys³any: 2015-05-11, 09:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 826
np burnox czy jak mu tam trzeba usun±æ, np papierem p240 ¿eby sobie zosta³ tylko w w¿erach bo z innych miejsc odpadnie. sprawdzi³em to sam
 

robson24-78
Wys³any: 2015-05-11, 10:25   
0
UP DOWN

Posty: 65
barteek933, zgadza siê - brunoxa trzeba zeszlifowaæ ze zdrowej blachy - pisa³em o tym wcze¶niej, zmycie wod± nic nie da bo on ma w sobie podk³ad epoksydowy, cortanin i fertan trzeba zmyæ czyst± wod± bo ze zdrow± blach± nie reaguj± i os³abi± przyczepno¶æ kolejnych warstw zabezpieczenia.
 

malarz
Wys³any: 2015-05-12, 01:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
robson24-78, no dobra odk³adamy na bok przepychanki i dalej rozmawiamy. Po pierwsze ja tez uwa¿am ¿e lepiej wypiaskowaæ ni¿ u¿ywaæ chemiê ale s± pewne ale...... nie wszyscy maja mo¿liwo¶æ wypiaskowania i nie wszêdzie da siê wypiaskowaæ.
Czy dasz radê wypiaskowaæ rdzê pod felcem? Nie ma takiej mo¿liwo¶ci a chemia dojdzie tam i roz³o¿y rdzê i nawet jak nie bêdziesz w stanie ca³ej stamt±d wydostaæ to lepsze to ni¿ zostawienie jej tam nieruszonej ale jak jest dobry ¶rodek to on na tyle ¿re t± rdzê ¿e wy³azi nawet spod felca tak jak na tych zdjêciach co wrzucam. Co ciekawe te zdjêcia na których jest wiêcej tego syfu by³y robione pó¼niej czyli przy kolejnych nak³adaniach.

Jak uda mi siê walka z wrzuceniem filmików na yt to jeszcze lepiej bêdzie to widaæ o czym mówi³em ale ju¿ na zdjêciach widaæ ¿e na ten syf to chyba nie nadaje siê do mycia wod± tylko do ¶ci±gania mechanicznego. Dlatego wcze¶niej napisa³em ¿e Fertan nie jest wcale taki dobry bo by ci czego¶ takiego nie zrobi³ (takich zaschniêtych wulkanów przetrawionej rdzy) tylko da³ by ci ³adn± czarn± powierzchniê ponoæ przetrawionej rdzy. Dla mnie jak co¶ jest przetrawione to ma wygl±daæ tak jak na zdjêciach a fertan moim zdaniem jedynie maskuje rdzê na czarno. Mo¿e j± w jaki¶ sposób przenika i wi±¿e ale ona dalej tam jest. Z Brunoxem to jest jeszcze gorzej bo ma t± ¿ywicê i ja sobie to tak wyobra¿am ¿e on te przetrawione wulkany zwi±zuje ¿ywic± w jedn± warstwê któr± trzeba co prawda usun±æ ale moim zdaniem to za ma³o. W tym przypadku ze zdjêæ po trzech nak³adaniach dalej mia³em wy³a¿±ce spod felca wulkany syfu.

I jeszcze odniosê siê do tego co pisa³e¶ ¿e jak bêdê tak za ka¿dym razem usuwa³ mechanicznie to zeszlifujê ca³± blachê. Zobaczysz na filmach ¿e wystarczy zwyk³a szczotka druciana i ca³y ten syf schodzi.

20150505_122303.jpg
Plik ¶ci±gniêto 172 raz(y) 130.93 KB

20150507_123651.jpg
Plik ¶ci±gniêto 129 raz(y) 153.59 KB

20150507_123656.jpg
Plik ¶ci±gniêto 167 raz(y) 155.18 KB

20150507_123701.jpg
Plik ¶ci±gniêto 466 raz(y) 150.1 KB

20150507_123708.jpg
Plik ¶ci±gniêto 131 raz(y) 160.39 KB

 

malarz
Wys³any: 2015-05-12, 01:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
I jeszcze kilka zdjêæ

20150505_122241.jpg
Plik ¶ci±gniêto 97 raz(y) 119.53 KB

20150505_122241.jpg
Plik ¶ci±gniêto 80 raz(y) 119.53 KB

20150505_122252.jpg
Plik ¶ci±gniêto 102 raz(y) 130.72 KB

20150505_122257.jpg
Plik ¶ci±gniêto 96 raz(y) 116.91 KB

 

KK 
Wys³any: 2015-05-12, 08:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Po fertanie to fioletowe to schodzi byle czym, te¿ uwa¿am, ¿e to trzeba usun±æ, po zmyciu niby jest ³adnie, ale to siê nic nie trzyma blachy jak przeschnie.
_________________

 
 

glover
Wys³any: 2015-05-12, 09:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 303
malarz napisa³/a:
I jeszcze kilka zdjêæ


Malarz, co to za ¶rodek na zdjêciach? Jak ¶ci±ga³e¶ stary lakier i rdzê?
 

robson24-78
Wys³any: 2015-05-12, 14:39   
0
UP DOWN

Posty: 65
Malarz, pod felcem to faktycznie jest jazda i tu siê z Tob± zgadzam ¿e lepiej napaækaæ tam chemii ni¿ zostawiæ samopas, ale zeszlifowaæ te¿ tam nie dasz rady...

Co do drucianej szczotki - nie wiem jakie masz do¶wiadczenia, ale ja spotka³em siê z efektem wypolerowania rdzy t± metod± - blacha ¶wieci³a siê jak psu j...a, a jak pojecha³e¶ skrobakiem to ta ¶wiec±ca warstwa zaczê³a siê ³uszczyæ i spod spodu wychodzi³a kolejna rdza... Szlif jest jednak pewniejszy, ale na g³êbokie w¿ery, szczególnie takie punktowe to tylko piaskowanie, inaczej zedrzesz blachê i po zabawie...
Generalnie, wszystko zale¿y od tego jak± masz strukturê rdzy, jak± grub± warstwê, czy s± w¿ery itp. - do ka¿dego gatunku nadaje siê inna metoda szczotka/szlif/piasek/chemia...

A w temacie syfu który powstaje po przereagowaniu - producenci nie pisz± nic o jego usuwaniu, bo teoretycznie jest zwi±zany z blach±, resztki trza bezwzglêdnie usun±æ ze zdrowej blachy. Ja zmywa³em szmatk± i czyst± wod±. Wydaje mi siê ¿e wa¿ne jest dobre wyczucie momentu kiedy trzeba zmyæ resztki - do pewnego momentu one schodz± ³adnie, ale jak preparat zaschnie na kamieñ, to sama szmatka mo¿e nie wystarczyæ i faktycznie trzeba to delikatnie zeszlifowaæ, tak jak pisa³ kolega KK.

Tyle moich spostrze¿eñ, film my¶lê ¿e jak najbardziej siê przyda, bo w sieci kr±¿y masa sprzecznych informacji i g³upot - dobrze by³oby raz na zawsze usystematyzowaæ wiedzê ;)
 

GMC
Wys³any: 2015-05-12, 18:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 384
robson24-78 napisa³/a:
dobrze by³oby raz na zawsze usystematyzowaæ wiedzê ;)


Nieusystematyzujesz, ka¿dy robi inaczej co nie znaczy ¿e dobrze ale fakt ¿e z tymi odrdzewiaczami, konwerterami itp to ludzie czêsto wpadaj± w pu³apkê.
 

kzychu
Wys³any: 2015-05-12, 19:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 346
Ogl±da³em kilka dni temu t5 robion± ok.10 miechów w powa¿nym zak³adzie(za powa¿ne $) no i
na rantach srebro zmienia siê w granat prawie czarny a z pod tego wy³azi ruda i tak w³a¶nie
siê zastanawiam czy tam jaka¶ chemia nie by³a u¿yta .
 

malarz
Wys³any: 2015-05-12, 22:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
glover napisa³/a:
Malarz, co to za ¶rodek na zdjêciach? Jak ¶ci±ga³e¶ stary lakier i rdzê?


¦ci±ga³em tarcz± nylonow± - fioletowym murzynem ;) Specyfik ze zdjêæ - LOXITE.

Panowie nie mogê sobie poradziæ z kontem na YT ¿eby wrzuciæ filmy, mia³em kiedy¶ ale to by³o dawno a teraz ¿eby zarejestrowaæ siê to trzeba jakie¶ konta google+ zak³adaæ o co chodzi? Nie mo¿na pro¶ciej?
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga