Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-01-06, 11:38   Aerograf walka z przerywanymi liniami
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
Witam.
Mam zagwozdkĂŞ z moim HS Ultra 0.2mm. Mianowicie, kiedy maluje linie, sÂą one przerywane.
Czasami zauwaÂżam, Âże aerograf pluje drobinkami. Nie jest to gÂładka wiÂązka.
UÂżywam farb createx opague oraz rozcieĂączalnika illustration base.

Mieszam mniej wiĂŞcej na 5 kropli czarnej opaque- 2-3 krople illustration base.
Testowane ró¿ne zestawienia.
CiÂśnienie jakie prĂłbowaÂłem to ok. 2.5 bar do 3.5 bara.
W kaÂżdym z tych ustawieĂą efekt jest podobny.

1) CzytaÂłem na forach aby dbaĂŚ o to Âżeby podczas malowania nie zapychaÂła siĂŞ dysza.
Jak to uczyniĂŚ w Ultra HS gdzie wszystko jest zabudowane. WidziaÂłem, Âże ludzie przecierali palcem dyszĂŞ oraz koĂącĂłwkĂŞ iglicy co jakiÂś czas podczas malowania.
ByĂŚ moÂże taki sprzĂŞt speÂłniaÂł by rolĂŞ:
http://www.fine-art.com.p...0-15-0-2mm.html
Czy opÂłaca siĂŞ to zakupiĂŚ?

2) MoÂże jednak Âźle dobieram proporcje podczas mieszania farby z rozcieĂączalnikiem?
Wiem teÂż Âże w moim kompresorze z agregatĂłw lodĂłwkowych puki co nie mam zaÂłoÂżonego odwaniacza. Czy to moÂże byĂŚ przyczynÂą zapychania siĂŞ dyszy? Czy raczej nie ma znaczenia.
SprawdzaÂłem teÂż czy iglica jest prosta, wyglÂąda praktycznie na idealnie prostÂą.

3) Pytanie trochĂŞ poza tematem- czy HS Ultra ma uszczelki pozwalajÂące na czyszczenie mocniejszymi Âśrodkami?
Zastanawiam siê czy dobrze czyszczê aerograf po malowaniu. Robie to zaraz po malowaniu pod bie¿¹c¹ wod¹. Elementy takie jak œrodek korpusu, iglica, dysza, os³ona iglicy czyszczê specjalnym p³ynem do aerografów, b¹dŸ te¿ spirytusem.

Czy macie jakieÂś podobne doÂświadczenia?

2016-01-05 22.53.29.jpg
Plik ściągnięto 137 raz(y) 1.09 MB

_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Chino 
Wysłany: 2016-01-15, 15:22   
0
UP DOWN
LPLCC


Pomógł: 7 razy
Posty: 464
Skąd: Warszawa
Ja CreatexĂłw nie uÂżywam, ogĂłlnie nie uÂżywam zadnych wodnych itd.
Maluje tylko HOKami. I tak - ciœnienie daje zawsze do oko³o 2 atm. Towar musi byc mocno rozcienczony, jak za malo rozciencze to wlasnie potrafi tak plun¹Ì (ale jak skrajnie sie rozcienczy to te¿ podleje).

ÂŚmialo moÂżna czyÂścic aerograf rozpuszczalnikiem - ja mojego kÂąpie zawsze w reducerze albo nitrze ;)
HS ma odpowiednie do tego uszczelki.
Ale tak, trzeba bardzo bardzo pilnowaĂŚ czystoÂści dyszy, iglicy i zaworkĂłw.
ZauwaÂżyÂłem ciekawÂą rzecz. Uczylem sie na chinolu za 120zÂł i co ciekawe byl mniej wraÂżliwy na syfy. Przy HS strasznie sie spuszczaĂŚ musze zeby diealnie wyszorowany byÂł. Najlepiej to spolerowaĂŚ iglice :)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, SzkieÂłkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
 
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-01-15, 23:49   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
O wielkie dziĂŞki za odpowiedÂź i wskazĂłwki.
No ja teÂż swojego HS dÂługo czyszczĂŞ.
Czyszczenie dyszy- tutaj teÂż pytanie czy powinno siĂŞ tak robiĂŚ.
Wsuwam odwrotn¹ koùcówkê iglicy aby przesun¹Ì brud ku ujœciu czyli najwê¿szemu otworowi (0.2mm). PóŸniej ju¿ ostr¹ stron¹ ten brud wypycham na zewn¹trz delikatnie.
Bo nie wiem czym innym mĂłgÂłbym to zrobiĂŚ jeÂśli nie iglicÂą..

Do czyszczenia prĂłbowaÂłem specjalnego pÂłynu do aerografĂłw poÂżyczonego od znajomego na testy. Oraz podwĂŞdzony od matuli pielĂŞgniarki :rotfl: spirytus salicylowy. I stwierdzam, Âże ten drugi daje lepiej radĂŞ..

Cytat:
Najlepiej to spolerowaĂŚ iglice :)

- Co masz dokÂładnie na myÂśli? I jakiej Âśrednicy masz dyszĂŞ w swoim aero?
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Chino 
Wysłany: 2016-01-16, 22:05   
0
UP DOWN
LPLCC


Pomógł: 7 razy
Posty: 464
Skąd: Warszawa
Ja wrzucam elementy do sÂłoika z redcuerem na dluzszy czas. Dysze czyszcze iglicÂą, resztĂŞ m.in patyczkami do uszu i jakos to jest :)

O polerowaniu iglicy byÂło np tutaj:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=3414

Ja mam chyba 0,2 teraz
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, SzkieÂłkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
 
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-01-17, 15:29   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
PoczytaÂłem trochĂŞ o tym polerowaniu.
Zastanawiam siĂŞ czy moja tego wymaga.
Teoretycznie ma maÂły przebieg.
Pytanie czy te nĂłwki z fabryki jak siĂŞ "wypoleruje" teÂż idzie uzyskaĂŚ cieĂąszÂą liniĂŞ.
JeÂśli tak to trochĂŞ dziwne, Âże producenci nie wypuszczajÂą takich igieÂł.

Ta moja chyba ma leciutkie zaÂłamanie na koĂącu ale widoczne pod lupÂą, jak przepuszczam jÂą przez palce to niby nie czuje nierĂłwnoÂści. Pytanie czy ta iglica wymaga dziaÂłaĂą?
Czy to jest tak, Âże pomimo iÂż jest gÂładka jej szlifowanie ulepszy jÂą?

DSCF6734.JPG
Plik ściągnięto 159 raz(y) 469.41 KB

DSCF6725.JPG
Plik ściągnięto 233 raz(y) 240.24 KB

DSCF6714.JPG
Plik ściągnięto 155 raz(y) 70.84 KB

DSCF6695.JPG
Plik ściągnięto 46 raz(y) 505.21 KB

_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Neonis 
Wysłany: 2016-01-19, 00:31   
+1
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Skąd: OÂświĂŞcim
LuckyLuke, problem jakim siĂŞ borykasz to problem, z ktĂłrym borykaÂł siĂŞ prawdopodobnie kaÂżdy ;)
Od czego to zaleÂży?

Po pierwsze - jeÂśli mĂłwisz o Ilustration Base to nie jest to rozcienczalnik :) Rozcienczalnik to Reducer :)

Po drugie - duÂżo zaleÂży od dyszy. Im mniejsza dysza tym rzekomo wiĂŞksza prezycja, ale i wiĂŞksza tendencja do zapychania siĂŞ.

Po trzecie - farby Createx Opaque to taki wyrób od którego wiêkszoœÌ zaczyna i wiêkszoœÌ odchodzi. Sam osobiœcie nienawidzê nimi malowaÌ. Lubi¹ zapychaÌ dyszê i zasychaÌ na czubku iglicy co prowadzi w³aœnie do takich przerywanych linii. Podejrzewam, ¿e to w³aœnie jest g³ówn¹ przyczyn¹ Twojego problemu.
To wÂłaÂśnie przecieranie palcem po iglicy o ktĂłrym mĂłwisz to wÂłaÂśnie usuwanie zaschniĂŞtej farby na jej koĂącu.
Z tej dodatkowej koĂącĂłwki, ktĂłrej link wrzuciÂłeÂś po prostu lepiej siĂŞ ÂściÂąga, ale nie zniweluje to w peÂłni problemu o ktĂłrym mowa.

MoÂżesz zaopatrzyĂŚ siĂŞ w Createx Retarder - ma na celu chroniĂŚ przed zasychaniem farby na aerografie podczas malowania. Dodajesz tego kroplĂŞ do aerografu wraz z farbÂą.

Co do pkt.2 - brak odwadniacza nie ma tutaj znaczenia i nie jest przyczynÂą tego problemu.

Co do pkt.3 - W zasadzie oprĂłcz tego "czym" waÂżne teÂż "jak" (jak nie waÂżniejsze). DyszĂŞ moÂżesz przedmuchaĂŚ. A oprĂłcz tego oczywiÂście dobrze caÂły kanaÂł w aerografie. Tutaj przydajÂą siĂŞ patyczki do uszu.

Co do polerowania iglicy: nie, to nic Ci nie da. Po pierwsze one z fabryki prawdopodobnie wyjeÂżdÂżajÂą juÂż wypolerowane. Masz nowy sprzĂŞt wiĂŞc nie ma co kombinowaĂŚ. Po drugie moÂżesz niechcÂący zrobiĂŚ wiĂŞcej krzywdy niÂż poÂżytku. A po trzecie - nawet z wypolerowanÂą iglicÂą bĂŞdzie Ci siĂŞ robiÂło to samo.

JeÂśli byÂłbyÂś zainteresowanymi innymi lepszymi farbami do aerografu to polecam Schminke. DroÂższe od CreatexĂłw ale nie ma z nimi tylu problemĂłw.
_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirĂłw, motocykli, kaskĂłw, samochodĂłw - Aerografit Studio
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-01-19, 22:27   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
Ok w takim bÂądÂź razie daruje sobie polerowanie, szlifowanie iglicy ;)
Dziêki Wam za odpowiedzi na wysokim poziomie oraz za wyrozumia³oœÌ.

Zamówi³em na próbê wickedy. Czarn¹ detail i bia³¹ opaque. Niestety zanim napisa³eœ o Schmincke. Sprawdzê ró¿nicê pomiêdzy createx.

WyczaiÂłem takÂże sposĂłb na czyszzczenie dyszy. (Struna od gitary, Âżeby nie tĂŞpiĂŚ iglicy).
Czasami teÂż grubszÂą stunÂą aby zebraĂŚ farbĂŞ ze Âścianek.
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Neonis 
Wysłany: 2016-01-21, 00:23   
+1
UP DOWN
aerografit.pl


Posty: 186
Skąd: OÂświĂŞcim
Wickedy teÂż sÂą bardzo dobre, a w kaÂżdym razie o wiele lepsze niÂż zwykÂłe createxy. Tylko wiadomo: ile rodzajĂłw farbek tyle opinii i preferencji, wiĂŞc kaÂżdemu moÂże czym innym siĂŞ lepiej malowaĂŚ, a czym innym gorzej.
Ja osobiÂście do czyszczenia dyszy uÂżywam... zÂłamanej (a przy tym juÂż bezuÂżytecznej) iglicy :) KtĂłrÂą wÂłaÂśnie zÂłamaÂłem niegdyÂś przez nieumiejĂŞtnÂą prĂłbĂŞ jej polerowania/prostowania.

Nie wiem czy tak¹ strun¹ nie zrobisz wiêcej szkód ni¿ iglic¹. Mo¿esz ni¹ rysowaÌ œcianki wewn¹trz, co mo¿e mieÌ wp³yw na zwiêkszone osiadanie na nich farby. W dodatku jak "przeci¹gasz tak¹ strunê" przez kana³ aerografu mo¿esz uszkodziÌ (prêdzej czy póŸniej) uszczelkê w œrodku. Efektem tego bêdzie przelewanie siê farby do tej czêœci "korytka" gdzie jest spust powietrza.

Generalnie wiesz jak ja czyszczê kana³ aerografu? Czyszczê to co da siê wyczyœciÌ patyczkiem do uszu, a potem wsadzam iglicê do aerografu od ty³u tylko ¿e jej drugim (nieostrym) koùcem. Nastêpnie przeci¹gam przez kana³, wycieram j¹ z farby któr¹ zebra³a i tak a¿ do momentu a¿ nie bêdzie wychodziÌ czysta. A dyszê przedmuchujê i iglic¹ czyszczê (ostrym koùcem) - nic wielkiego nie powinno siê jej staÌ. Dopiero kiedy coœ twardszego zagnieŸdzi siê w niej to wtedy u¿ywam tej z³amanej iglicy (bo mo¿na z wiêksz¹ si³¹ popchaÌ i nie ¿a³owaÌ).
_________________
Artystyczne malowanie aerografem tirĂłw, motocykli, kaskĂłw, samochodĂłw - Aerografit Studio
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-01-22, 00:53   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
Dzisiaj dotarÂła przesyÂłka. ZamĂłwiÂłem filtr powietrza i wickedy. MiaÂłem okazjĂŞ przetestowaĂŚ.
OgĂłlnie farby fajnie kryjÂą itd.
Ale porĂłwnujÂąc skalĂŞ zapychania siĂŞ dyszy jest podobnie co do createxĂłw.
Chyba odpada kwestia farb, przy tym problemie.

W zasadzie pociesza mnie fakt jeÂśli chodzi o filtr powietrza, nie zbiera siĂŞ nawet kropla wody co mĂłwi o tym, Âże kompresor, ktĂłry zbudowaÂłem jest git ;)
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=10085

MoÂże faktycznie mam juÂż zniszczonÂą dyszĂŞ od Âśrodka.
Zastanawiam siĂŞ nad zmianÂą dyszy na wiĂŞkszÂą. Z tym, Âże w HS chyba jest od razu przeskok do 0.4mm. Pytanie czy osÂłona dyszy tez musi byĂŚ zmieniona?
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Chino 
Wysłany: 2016-01-22, 08:00   
0
UP DOWN
LPLCC


Pomógł: 7 razy
Posty: 464
Skąd: Warszawa
A sprĂłbuj jakiegoÂś dobrego rozpuchowego lakieru pokroju HOK. Rozciencz go 1do 2 z reducerem. Jak bĂŞdzie pluĂŚ na dobrze skrĂŞconej i wyczyszczonej dyszy, na cisnieniu rzĂŞdu 2atm (efektywnym) to faktycznie problem z aero moze byc :)
A ile godzin mogÂłes nim wypsikac? one sie tak szybko nie zuÂżywaja.
Oprawka dyszy zostaje ta sama z tego co wiem. Sam planujĂŞ zakup 0,4 i wiekszego zbiornika do mojego HS. Bo jednak jak lecialem maske to myÂślalem, Âże do konca zycia bede te warstewki kÂładÂł.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, SzkieÂłkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
 
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-01-22, 14:10   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
Jaki reducer do tych HOK?
Zastanawiam siê na toksycznoœci¹, ale gdzieœ czyta³em, ¿e akrylowe potrafi¹ byÌ bardziej niezdrowe.. prawda? Wczoraj trochê malowa³em. z 3 godzinki bez maski. To zacz¹³em odczuwaÌ ból g³owy. No ale mo¿e to nie od tego.

Ja ten aerograf kupiÂłem uÂżywany, ale z tego co mi wiadomo to malowane nim byÂło z 2 godzinki tylko.. Ja przemalowaÂłem jakieÂś 20h plus minus. TakÂże przebieg jest znikomy.
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Chino 
Wysłany: 2016-01-22, 17:58   
+1
UP DOWN
LPLCC


Pomógł: 7 razy
Posty: 464
Skąd: Warszawa
Reducer .. te¿ HOK :) Strasznie dobrze odparowuje. Kolega maluje normalnymi lakierami, nie HOK a i tak czêsto ich u¿ywa, bo czuje du¿¹ ró¿nice miedzy tym a normalnymi rozpuchami

http://sklep.custom-shop....ducer-378l.html

No sÂłuchaj .. maski uzywac w teorii trzeba zawsze. Jak jakies male malwoanie i nei siedzi sie w chmurze to olewam ale to, ze baniak boli po 3 godz siedzenia w chmurze to sie nie ma co dziwiĂŚ. Ale wiedz jedno - jak nie malujsz w kabinie, specjalnie opakowany to te wstretne rozpuchowe lakiery sÂą zdrowsze od wodnych, ktore wlezÂą Ci wszedzie i jeszcze bardziej zatruwajÂą organizm.

No to przebieg nie jest jakis straszny. Naprawde, przy odpowiednim rozrobieniu lakieru (a aerografowe rozcieĂącza sie naprawde mocno, czĂŞsto na granicy barwienia), przy czystym sprzecie i odpowiednim cisnieniu musi byc dobrze.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, SzkieÂłkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
 
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-01-23, 16:44   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
No wÂłaÂśnie chyba jest to kwestia rozcieĂączenia.
PrĂłbuje tak ok 50/50. Woda, wicked.

Z tym, Âże jak przesadzĂŞ z rozcieĂączeniem to jeÂśli z bliska maluje to siĂŞ rozpÂływa.
(Zaciek robi).

Mieszam dolewajÂąc kroplami farbĂŞ jak i wodĂŞ/illustration base createxa.
MoÂże powinienem to dokÂładniej odmierzaĂŚ w jakieÂś strzykawce.
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Chino 
Wysłany: 2016-01-24, 16:43   
0
UP DOWN
LPLCC


Pomógł: 7 razy
Posty: 464
Skąd: Warszawa
WOdy nie uÂżywam bo tylko mnie wkurzaÂła. WIec Ci nie powiem jak to z tym jest.
Ale cos pisales wyzej o cisnieniu. jakiego uÂżywasz?
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, SzkieÂłkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
 
 

KK 
Wysłany: 2016-01-24, 20:08   
+1
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
JeÂśli boli gÂłowa po pracy z lakierami to znaczy, Âże siĂŞ juÂż podtruÂłeÂś... takÂże lepiej zakÂładaj maskĂŞ lub zĂłb sobie jakiÂś wyciÂąg. KilkanaÂście takich podtruĂŚ i moÂżesz nabawiĂŚ siĂŞ w najlepszym wypadku alergii na np jakieÂś skÂładniki lakieru i bĂŞdzie koniec z artystycznym malowaniem.
_________________

 
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-01-25, 09:06   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
Chino napisał/a:
WOdy nie uÂżywam bo tylko mnie wkurzaÂła. WIec Ci nie powiem jak to z tym jest.
Ale cos pisales wyzej o cisnieniu. jakiego uÂżywasz?


2 bary, czasami 2 z maÂłym hakiem.

KK napisał/a:
JeÂśli boli gÂłowa po pracy z lakierami to znaczy, Âże siĂŞ juÂż podtruÂłeÂś... takÂże lepiej zakÂładaj maskĂŞ lub zĂłb sobie jakiÂś wyciÂąg. KilkanaÂście takich podtruĂŚ i moÂżesz nabawiĂŚ siĂŞ w najlepszym wypadku alergii na np jakieÂś skÂładniki lakieru i bĂŞdzie koniec z artystycznym malowaniem.


No wÂłaÂśnie, bo teoretycznie opisujÂą, Âże akrylowe farby sÂą nietoksyczne.. Fakt, nie majÂą jakiegoÂś poraÂżajÂącego zapachu, wiĂŞc moÂżna siĂŞ nieÂźle "przejechaĂŚ" jeÂśli faktycznie szkodzÂą.
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Chmielu
Wysłany: 2016-02-09, 21:55   
0
UP DOWN

Posty: 2
JeÂśli moÂżna wtrÂąciĂŚ co nie co...
Aerografem 'bawie' sie od paru miesiêcy. Korzystam od tego czasu z aerografu za 80 z³, kompresora za nieca³e 2 stówki. Na pocz¹tku kupowa³em farby o nazwie -PEN - tusz wodny - 11 z³ za 100 ml wiêc stosunkowo tanio jak dla kogoœ kto nie wiedzia³ czy wogóle to jak kolwiek bêdzie dzia³aÌ. Ka¿dy nae¿d¿a na tani sprzêt z chin ale u mnie dzia³a sprawnie - nie czyszczê mechanicznie a specjalna chemi¹ Shmincke i Iwata, rozkadam go co parê tygodni jednynie ¿eby sprawdziÌ czy faktycznie coœ nie osiad³o g³êbie. Raz mia³em problemz powietrzem wiêc wsadzi³em ca³oœÌ do s³oika, spsika³emca³oœÌ wd40, zamkn¹³em na dzieù i dzia³a sprawnie - widocznie farba gdzieœ zatyka³a ujœcie powietrza aerografu. Nie dawno mia³em problem z dysz¹ 0,2 i okaza³o siê ¿e ten problem tkwoi z farbie - otó¿ tusz którego u¿ywa³em ma doœÌ sporej wielkoœci pigment - przenios³em sie na farby japoùskie i problem znik³ - do tego doœc sporo rozcieùczam - na 4 krople dodaje oko³o 8 - 12 kropli wody plus kropla jednego z w/w preparatu do czyszczenia ( Iwata medea airbrush clear) ¿eby sie farba nie osadza³a na igle. Problem z jakimkolwiek przerywaniem lini, braku swobody i kontrol¹ nad aerografem znik³. Jak do t¹d dzia³a - w przysz³oœci bêdê testowa³ dalej inne komponenty, jak coœ dam znaÌ. W razie pytaù - œmia³o :)
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-02-10, 08:17   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
Chmielu napisał/a:
otó¿ tusz którego u¿ywa³em ma doœÌ sporej wielkoœci pigment - przenios³em sie na farby japoùskie i problem znik³ - do tego doœc sporo rozcieùczam - na 4 krople dodaje oko³o 8 - 12 kropli wody plus kropla jednego z w/w preparatu do czyszczenia


Ja z kolei jak rozcieĂączĂŞ takÂą iloÂściÂą to po przemalowaniu tego samego miejsca kilka razy robi siĂŞ zbyt mokro i farba zaczyna spÂływaĂŚ. ByĂŚ moÂże potrzebne jest suszenie co jakiÂś czas.

Co do chiĂąskich aerografĂłw. Planuje poÂżyczyĂŚ od znajomego na testy. I porĂłwnaĂŚ z moim HS Ultra. SprawdziĂŚ czy problem tkwi w aerografie czy w doborze mieszanki farby.
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

Chino 
Wysłany: 2016-02-10, 21:49   
0
UP DOWN
LPLCC


Pomógł: 7 razy
Posty: 464
Skąd: Warszawa
Ale to ta jak juz pisaÂłem. CHinol mi sie mniej brudziÂł, mniej zapychaÂł od H&S'a :)
I w teorii ³¹twiej sie nim malowa³o. Inna sprawa, ¿e H&S jest solidniejszym, trwalszym sprzêtem. S¹ do niego czêœci i akcesoria .. no i jednak jak sie wprawi to pozwala na dokladniejsz¹ pracê:)
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, SzkieÂłkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
 
 

Chmielu
Wysłany: 2016-02-10, 22:23   
0
UP DOWN

Posty: 2
LuckyLuke1st napisał/a:
Ja z kolei jak rozcieĂączĂŞ takÂą iloÂściÂą to po przemalowaniu tego samego miejsca kilka razy robi siĂŞ zbyt mokro i farba zaczyna spÂływaĂŚ. ByĂŚ moÂże potrzebne jest suszenie co jakiÂś czas.


wiadome, ¿e jak lecisz po tym samym miejscu kilkukrotnie bêdzie siê rozmywaÌ. Staraj siê sukcesywnie k³aœÌ warstwy dodaj¹c coraz wiêcej g³êbi i buduj¹c bry³e. Zacznij od jasnych tonów, jak ju¿ skoùczysz ostatni element, wróÌ do pierwszego i tak do skutku a¿ bêdzie Ci odpowiadaÌ efekt. Unikniesz rozmycia pracuj¹c etapami, farba bêdzie mia³a czas na przeschniêcie :)
 

dzidek159 
Wysłany: 2016-02-17, 21:26   
0
UP DOWN

Posty: 5
Hej ja malujê createxami i poza farb¹ bia³¹ nie mam z nimi jakiegoœ wiêkszego problemu. Jeœli chodzi o przerywane linie to albo trzeba dok³adnie przeczyœciÌ wszystkie elementy albo bardziej rozcieùczyÌ farbê bo jest ona doœÌ gêsta a powinna mieÌ konsystencjê mleka ;p

Cytat:
Jak to uczyniĂŚ w Ultra HS gdzie wszystko jest zabudowane.


HS przecieÂż rozbiera siĂŞ na kawaÂłeczki :P nie rozumiem co jest zabudowane?
_________________
https://www.facebook.com/...44832088899776/
 

LuckyLuke1st 
Wysłany: 2016-02-18, 15:32   
0
UP DOWN
Dla przyjació³ Luke


Posty: 115
Skąd: Bydgoszcz
dzidek159 napisał/a:

HS przecieÂż rozbiera siĂŞ na kawaÂłeczki :P nie rozumiem co jest zabudowane?


ChodziÂło mi o przecieranie koĂącĂłwki podczas malowania. W infinity jest odsÂłoniĂŞte:

Natomiast w ultra jest zasÂłoniĂŞte.


Ale ju¿ sobie radzê, w czasie malowania czasami patyczek do uszu nak³uwam ig³¹ i w ten sposób œcieram co jakiœ czas farbê ;)

PytaÂłem bo kiedyÂś widziaÂłem na filmiku motyw, Âże goÂściu przecieraÂł co jakiÂś czas iglice palcami
_________________
...Well as you know. I'm faster than my own...
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » AIRBRUSH » Forum Airbrush

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime