Autor |
Wiadomość |
 |
bartek5432100
|
Wysłany: 2019-10-01, 06:42 Ile Pascali nadcisnienia w kabinie?
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Hejka
Koledzy powiedzcie mi jedna rzecz bo trochĂŞ mnie to nurtuje a mianowicie na ilu pascalach nadciÂśnienia w kabinie lakierniczej pracujecie bo gdzieÂś w internecie znalazÂłem Âże od 3 do 6 ale wydaje mi siĂŞ to trochĂŞ maÂło. A koniecznie muszĂŞ zmniejszyĂŚ ciÂśnienie u mnie poniewaÂż jest duÂżo za duÂże nadciÂśnienie i wyciÂąg nie nad¹¿a wyciÂągn¹Ì caÂłego powietrza i czĂŞÂściowo jest znowu podbijane do gĂłry. Dlatego chciaÂłbym Âżeby ktoÂś kto ma juÂż to przepraktykowane siĂŞ wypowiedziaÂł. 😁 |
|
|
|
 |
Kamil1997
|
Wysłany: 2019-11-01, 17:03
|
0
|
|
|
Posty: 174 Skąd: RSR
|
PodepnĂŞ siĂŞ pod temat Âżeby nie tworzyĂŚ nowego. ZrobiÂłem sobie wentylacje na wzĂłr kabin USA nadmuch z jednego koĂąca pomieszczenia przez plenum 3x1m i filtr sufitowy v600 wentylator promieniowy 6000m3/h i wyciÂąg po przeciwnej stronie w podÂłodze fi400 z wentylatorem 5200m3/h. Wszystko dziaÂła na nadciÂśnieniu ale mimo to strasznie duÂżo wtrÂąceĂą wpada. Mniej wtrÂąceĂą mam lakierujÂąc przy uchylonych drzwiach. Ma ktoÂś pomysÂł jak to usprawniĂŚ Âżeby to lepiej dziaÂłaÂło ? Bo mam wraÂżenie Âże Âśmieci zamiast opuszczaĂŚ pomieszczenie to latajÂą i tworzÂą siĂŞ zawirowania.
 |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2019-11-03, 02:50
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Masz na 100% nadciÂśnienie? MoÂże sprĂłbuj zaÂłoÂżyĂŚ regulatory obrotĂłw i zobaczyĂŚ kiedy bĂŞdzie najmniej wtrÂąceĂą. To plenum nawiewu powinno byĂŚ wiĂŞksze. Za wentylatorem nadmuchowym masz jakiÂś filtr wstĂŞpny?
Jak uszczelniÂłeÂś dojÂście powietrza na nadmuch? Nie pcha powietrza obok filtrĂłw? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kamil1997
|
Wysłany: 2019-11-03, 14:45
|
0
|
|
|
Posty: 174 Skąd: RSR
|
Nadciœnienie jest bo drzwi ciê¿ko zamkn¹Ì. Regulatory mam, filtry mam dociœniête ramk¹ do plenum na szczelnie. Mia³em za³o¿ony filtr kieszeniowy i ró¿nicy nie by³o. Wentylator jest nad stropem u góry i ma zrobiony dolot dwie kratki fi400. Jedynie co nie dziwi to ¿e jak lakierowa³em czerwon¹ baza to by³a ona na ³opatkach wentylatora nadmuchowego. Czyli robi siê jakieœ zawirowanie i przep³ywu nie ma i wiruje wszystko po pomieszczeniu? Wiem ¿e plenum powinno byÌ wiêksze ale niestety nie mam takiej mo¿liwoœci w tym pomieszczeniu zbytnio. |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2019-11-03, 18:16
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Jak to mo¿liwe, ¿e mia³eœ bazê na ³opatkach wentylatora nadmuchowego? To raczej nie mo¿liwe, farba musia³aby przejœÌ przez filtr dok³adny. Chyba, ¿e Ci pcha nadciœnienie farbê i wbija siê gdzieœ pod t¹ falowan¹ blache na suficie. Ewentualnie zasys œwie¿ego powietrza musia³by byÌ blisko wydmuchu.
Nasuwa mi siĂŞ jeszcze jedno, masz za maÂły odsys z pomieszczenia. PowinieneÂś mieĂŚ dwa sÂłupy po obu stronach drzwi. Tak wszystko siĂŞ krĂŞci w pomieszczeniu i dlatego spore nadciÂśnienie. Jakby powierzchia filtra wylotowego/odsysu byÂła wiĂŞksza nie byÂłoby tak duÂżego nadciÂśnienia.
Jak dawniej jeszcze myœ³a³em o lakierowaniu to planowa³em zrobiÌ na przelot nadmuch, ale wyjœcie oparów du¿o wiêksze, obok drzwi. Jak w kabinach made in usa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kamil1997
|
Wysłany: 2019-11-03, 19:08
|
0
|
|
|
Posty: 174 Skąd: RSR
|
ZrobiĂŞ test na uchylonych drzwiach moÂże wtedy nie bĂŞdzie takiego ciÂśnienia. Lub zmniejszenie nadmuch na regulatorze Âżeby nadciÂśnienie byÂło minimalne przy pracy wyciagu na maksa. |
|
|
|
 |
nitroosek
|
Wysłany: 2019-11-04, 19:24
|
0
|
|
|
Posty: 57
|
JeÂśli plenum nadmuchowe masz szczelne, to musi byĂŚ kwestia tego co wewnÂątrz kabiny. ByĂŚ moÂże za maÂła powierzchnia filtrĂłw, to wymusza duÂże prĂŞdkoÂści na filtrze i zdmuchuje ci syfy z posadzki? PrĂłbowaÂłeÂś laĂŚ wodĂŞ na posadzce?
Fatalna sprawa, u mnie w robocie malujÂą na samych ekranach odciÂągowych, bez nadmuchĂłw, i cudowania, i maÂło co Âśmieci.
Druga sprawa to ta pianka. Nie dmucha czasem przez niÂą? I moÂże wtedy sieje dziadostwem.
Co do nadciÂśnienia, to na pewno masz zbyt duÂże, bo w kabinach drzwi zamykajÂą siĂŞ niezauwaÂżalnie i bez oporu. ParĂŞ paskali wystarczy, chodzi tylko o to zeby smieci nie zasysaÂło. Nic wiecej. Ty masz kilkaset m3 rĂłznicy w natĂŞÂżeniu przepÂływu. Moim zdaniem za duzo. MoÂże byĂŚ tak Âże wentylator nie wtÂłaczacza czystego powietrza, bo brakuje mu sprĂŞÂżu (ciÂśnienie w kabinie przekracza max sprĂŞÂż wentylatora). Masz charakterystykĂŞ tych wentylatorĂłw gdzieÂś? |
|
|
|
 |
Kamil1997
|
Wysłany: 2019-11-04, 19:59
|
0
|
|
|
Posty: 174 Skąd: RSR
|
|
|
|
 |
nitroosek
|
Wysłany: 2019-11-04, 23:26
|
0
|
|
|
Posty: 57
|
Jak kolega wy¿ej pisa³. Masz za s³aby odci¹g. W zasadzie w ogóle go nie masz, bo te 5600 m3/h to jest przy ciœnieniu 0 Pa (tak wychodzi z tego wykresu). Przy ciœnieniu 150 Pa masz ledwo 800 m3/h a takie opory zrobisz byle filtrem (paint stopzdaje sie ma 25 Pa na ka¿dy metr kwadratowy i to jak jest nowy). Taki urok wentylatorów osiowych. Na nadmuchu masz promieniowy o du¿o wiêkszym sprê¿u, w efekcie t³oczysz do pomieszczenia du¿o wiêcej powietrza ni¿ usuwasz. St¹d masz potworne nadciœnienie, to powietrze próbuje uciekac czym sie tylko da, dlatego ci przet³acza do drugiego pomieszczenia, ale zanim ucieknie podnosi wszystkie dziady z wnêtrza kabiny gdziekolwiek one s¹. Nie ma laminarnego przep³ywu tylko turbulencje. Niestety sama wielkoœÌ max przep³ywu powietrza nie daje ¿adnej informacji o wentylatorze. Jak bym spróbowa³ prze¿uciÌ promieniowy na odci¹g albo do¿uciÌ drugi taki sam na odci¹g ¿eby jakoœ zbilansowaÌ to powietrze w kabinie. Tylko tu znowu pamiêtaj ¿e do lakierów musi byÌ Ex bo opary s¹ mieszanin¹ wybuchow¹, a ty masz najtaùsze wentylatory gdzie iskrz¹cy silnik jest bezpoœrednio przy wirniku. Nawet jeœli to nie p***e z hukiem, to szybko obroœnie wentylator resztkami lakieru, jeœli nie bêdziesz tego odpowiednio filtrowa³. |
|
|
|
 |
Kamil1997
|
Wysłany: 2019-11-05, 15:05
|
0
|
|
|
Posty: 174 Skąd: RSR
|
Zamontuje na wyciÂągu teÂż promieniowy 4000m3/h i wyregulujĂŞ to na regulatorze Âżeby byÂło minimalne nadciÂśnienie. Bo teraz muszĂŞ nadmuch prawie na zero skrĂŞciĂŚ. |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2019-11-05, 23:25
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Moim zdaniem jeszcze ta blacha falowana to skupisko Âśmieci w tej fali. I jak odbija powietrze to wywala wszystko z jej Âśrodka. Chyba, Âże tam zastosowaÂłeÂś jakieÂś uszczelki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ursus1992
|
Wysłany: 2019-12-22, 12:21
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 228
|
witam, i rozwiÂązaÂłeÂś problem ? |
|
|
|
 |
Kamil1997
|
Wysłany: 2019-12-28, 21:15
|
0
|
|
|
Posty: 174 Skąd: RSR
|
Jedna opcja to powiĂŞkszyĂŚ plenum bo jednak 3m2 filtra to za maÂło LakierujÂąc na samym wyciÂągu automatycznie mam mniej wtrÂąceĂą. Wiadomo wentylacja nie jest tak efektywna jak przy nadmuchu ale coÂś za coÂś TakÂże myÂślĂŞ ze takie minimum to plenum 2x5m Âżeby to jakoÂś fajnie dziaÂłaÂło co daje 10m2 filtra sufitowego. |
|
|
|