Przesuniêty przez: Tech 2009-05-02, 07:40 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
online
|
Wys³any: 2008-11-12, 22:15 Reperaturki- Mazda
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
Mazda 323 F '95r. Pognite tylne nadkola, robi³ kto¶ to ju¿ 3 razy, zero blachu ju¿, sam kit. Zaczêlo nawet dosyæ ju¿ tak brac wewnêtrzne nadkole.
Problem jest taki, ¿e nie moge dostaæ do tego ani reperaturek, ani u¿ywanych poszyæ tylnych b³otników
Co mi doradzicie? Próbowaæ dopasowaæ z czego¶ innego, w co w±tpie, albo klepac jak ten kole¶? Przecucam siê powoli z motocykli na auta, a z blachark± na prawdziwym poziomie jeszcze nie mialem styczno¶ci, aby siê poduczyæ
Film do kolesia, nie powiem, dobry jak dla mnie
http://pl.youtube.com/wat...feature=related |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterów!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
|
mezotr
|
Wys³any: 2008-11-13, 08:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 172
|
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2008-11-13, 15:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Na pierwszy raz radzê wstawiaæ reperaturki klepanie z blaszki to fajna sprawa tylko wymaga wprawy.Kupion± reperaturkê trzeba dopasowaæ do starego b³otnika doklepaæ i przyci±æ.Reperaturkê wstawia siê na zewn±trz b³otnika nie wolno podk³adaæ pod stary b³otnik.Stary b³otnik trzeba obiæ z rdzy usun±æ ,,kit,, i wyci±æ rdzê zak³adka reperaturki to tak ze 2cm wiêcej . |
_________________
|
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2008-11-13, 15:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
Homer, a dlaczego reparaturki nie wolno podk³adac pod stary b³otnik? Tak z ciekawo¶ci pytam. |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2008-11-13, 16:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Podk³adanie reperaturki pod stary b³otnik daje nam 100% gwarancje ¿e zaraz wyjdzie rdza i pêknie szpachel .Sprawa jest prosta jak kiedy¶ mi kto¶ to t³umaczy³ bo mia³em to samo pytanie od wewnatrz pojazdu w wyniku ró¿nic temperatur (wewnêtrzna/zewnêtrzna)skrapla siê woda na blachach i sp³ywa w dó³ .Taka zak³adka wsadzona pod b³otnik daje idealne miejsce do gromadzenia siê wody . |
_________________
|
|
|
|
|
online
|
Wys³any: 2008-11-13, 16:42
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-11-13, 17:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
No @homer wk³adajac reperaturke na ZEWNATRZ to nie gubisz ksztalt elementu bo czyms to tzreba nadrobic, prawda? Najlepiej jest na ostro TIGiem ale ma³o kto to ma. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2008-11-13, 18:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
No na styk to tig ale ja go nie mam (Migatronik 325A ) a kszta³tu nie gubiê bo sobie po spawaniu wszystko jeszcze wyklepuje i szpachelek.Mo¿na tak- dopasowan± reperaturkê odrysowujê pisakiem na b³otniku zostawiam tak 1-2cm starego b³otnika i poni¿ej tej zak³adeczki wycinam wszyskto.Do dalszej czynno¶ci jest Felcarka która robi uskok w który wpasowuje siê nam idealnie reperaturka ale Felcarki nie mam to podk³adam drewniany klocek i uskok sam wyklepuje.Pasuje wszystko jak z fabryki .Przyznam siê ale w tym mam wprawê bo mój poprzedni interes to by³o kowalstwo artystyczne ale blacharstwo/lakiernictwo bardziej mi pasuje. |
_________________
|
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2008-11-13, 18:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
Ja tam zawsze robie na zak³adke i dobrze wychodzi. Komu by sie chcia³o felc robic |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2008-11-13, 18:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Jasne szpachel siê szybciej zak³ada ni¿ robi felc przecie¿ nikt i tak nie doceni tego co pod spodem |
_________________
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-11-13, 18:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
nei somentuje bo chcoalbym te wasze wypociny widziec bo roku. BO NIKT NIE WIDZI i KOMU BY SIE CHCIA£O Panowie...uczcie innych dobrej pracy a to ze ktos robi JAK ROBI to neich sobie w buty schowa. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2008-11-13, 18:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
Mebarth, ale jak robisz z felcem to i tak musisz szpachlowac, tak¿e nie wiem o co siê denerwujesz. Robisz ³adnie na zak³edke i bêdzie siê trzyma³o tak samo d³ugo i dobrze jakby¶ robi³ z felcem. |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2008-11-13, 19:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
@mebArth@,, nei somentuje ,, co to bom ciekaw a szpachelek to delikatnie bo u¿ywam drogi i jak wcze¶niej pisa³em to wszystko wyklepujê przejazd cheblem i klepanko |
_________________
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-11-13, 19:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Ja tylko w³owi³em 2 zdania kolegi...ze sie nie chce i nie ma czasu, Takich rzeczy sie nei pisze Panowie...
A po 2 na zak³adke jest dobrze bo podstawa jest na zewnatrz i jest miejsce na kit.
Na TIG tez jest dobrze ala ma³o co kto uzywa
A po 3 - jak zyje nie spotka³em sie z reperaturka NA. A przerobi³em kilka bud ju¿. I dziury i ASO. Jescze dodajcie ze spawacie punktowo co 1CM to was pob³ogos³awie Potem jest p³acz ze wy³azi rudy po zimie...jak ma nei wyjsc jak jest dziura ? |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2008-11-13, 19:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
No pewnie ¿e spawamy punktowo, przynajmniej ja tak robie. Pracuje juz w trzecim warsztacie i w kazdym mi kazali tak robic. Ci±g³ym spawem podobno nie wolno spawac bo siê blacha odkszta³ca i naprê¿a czy cu¶ takiego. |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2008-11-13, 19:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Jak pod b³otnik reperaturka to tylko ratuje spaw ci±g³y .Jak sie ma pó³automat to spawanie ci±g³e zajmuje bardzo du¿o czasu ¿eby nie powyginaæ ca³ego samochodu .Nak³adaj±c reperaturkê na zewn±trz wcale nie gubi siê kszta³tów ani takie tam.A spawa siê punktowo i nic nie wychodzi.Za dziecka by³em ¶wiatkiem wspawania w Fiatacie 125p ci±g³ym spawem tylnych b³otników i progów po czym samochód siê skrzywi³ .Ci±g³ym spawem tylko ma³e ³atki jakie¶ naro¿niki itp.Du¿e elementy tylko punktowo. |
_________________
|
|
|
|
|
ZIEMBA
|
Wys³any: 2008-11-13, 19:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 380
|
Homer S. napisa³/a: | Jak pod b³otnik reperaturka to tylko ratuje spaw ci±g³y .Jak sie ma pó³automat to spawanie ci±g³e zajmuje bardzo du¿o czasu ¿eby nie powyginaæ ca³ego samochodu .Nak³adaj±c reperaturkê na zewn±trz wcale nie gubi siê kszta³tów ani takie tam.A spawa siê punktowo i nic nie wychodzi |
No w³asnie |
|
|
|
|
siwy_1981
|
Wys³any: 2008-11-13, 22:12
|
0
|
|
|
siwy1981
Pomóg³: 7 razy Posty: 63
|
Co do TIGa to fajnie siê tym spawa. P³ynna regulacja amperarzu i si³y ³uku, nie pluje tak jak migomat, ale minus jest taki ¿e do TIGa potrzeba argonu. Niestety jest on drogi bo za butlê p³aci siê oko³o 40-45z³ a gazu szybko ubywa, przez to ¿e argon ma³o siê rozprê¿a w kontakcie z atmosfer±. Np. dwutlenek wêgla kilkukrotnie bardziej ni¿ argon. Niekiedy 0,5 godziny, godzina spawania i po butli. |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2008-11-13, 23:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
Reperaturki mozna jak najbardziej spawac punktowo ale nie co 1 cm tylko tak zeby punkty wype³ni³y ca³± scie¿kê. A co do sposobu wstawiania- tylko raz spotka³em sie z tym zeby blacharz wspawa³ reperaturke pod stary b³otnik a nie NA , ale w tym przypadku mia³ akurat dojscie ¿eby górny rant reperaturki równie¿ przyspawaæ do b³otnika od wewnatrz . Na wewnetrzy spaw posz³a pasta, na ca³o¶c od wewn±trz baranek, na zewnatrz szlif w³ókienko, szpachelek i te sprawy i jest juz dobrze dwa i pó³ roku bo to sta³y klient ktory lubi 2 razy do roku cos drasn±c
Odbiegaj±c od tego konkretnego przypadku wspawanie reperaturki pod b³otnik jest wygodniejsze dla lakiernika ale nie zawsze da sie to dobrze zabezpieczyc od wewnatrz wiêc jest spore ryzyko ze samochód po pó³ roku wróci na reklamacje |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-11-14, 10:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | Odbiegaj±c od tego konkretnego przypadku wspawanie reperaturki pod b³otnik jest wygodniejsze dla lakiernika ale nie zawsze da sie to dobrze zabezpieczyc od wewnatrz wiêc jest spore ryzyko ze samochód po pó³ roku wróci na reklamacje |
Niestety lenistwo gór± - auto w góre...szczotka druciana na wiertarke, GUMA z tuby..pauza 4h zeby wysch³a. baranek i dowidzenia. OCzywiscie to wszystko od srodka. Jak profil zamkniety to kilo fluidolu. Ale...tak czy inaczje pubktowo to blacha pracujei jak nie peknie to zgnije. POWINNO sie robic ciag³ym ale realia sa inne. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2008-11-21, 21:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
No to Panowie fachowcy, znawcy i ogólnopolscy góru w lakiernictwie i nie tylko odpowiedzcie mi na takie pytanie:
jak to zrobiæ ¿eby po zimie nie by³o reklamacji? Na lakierze pozornie powierzchniowe bomble, po rozszlifowaniu ma³e czarne plamki - myslalem ze to pozosta³o¶ci rdzy, szlifowa³em dalej a tu sie okaza³o ¿e to DZIURY:( Dojscia od wewn±trz praktycznie zadnego. Wbi³em zeszifowana powierzchnie do srodka , prysn±³em podkladem a jutro zalepie w³óknem. Jesli kto¶ ma lepszy pomys³ to ja jestem otwatry
http://www.fotosik.pl/pok...1e764d0f51.html |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2008-11-21, 22:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
no jak tak chcesz zrobiæ to reklamacja gwarantowana... to nie s± dziurki tylko dziury! je¶li ju¿ nie ma rdzy to wspawaæ ³atki i dalej to ju¿ powiniene¶ wiedzieæ jak... |
_________________
|
|
|
|
|
jacklack
|
Wys³any: 2008-11-21, 23:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 352
|
pitterek napisa³/a: | Y:( Dojscia od wewn±trz praktycznie zadnego. Wbi³em zeszifowana powierzchnie do srodka , prysn±³em podkladem a jutro zalepie w³óknem. |
To niestety pope³ni³e¶ b³±d kolego nie wolno szpachlowaæ jak±kolwiek szpachl± ¿adnych dziurek czy to s± miejsca przerdzewia³e czy te¿ jakie¶ np.otwory po by³ych spoylerach
Nale¿y wyci±æ z korodowane miejsca i wspawaæ reperaturkê (lub kawa³ek blachy z dobrego z³omowanego elementu) ale tak wyci±æ ¿eby nie poci±æ nadkola wewnêtrznego które to podejrzewam jest jeszcze dobre |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2008-11-22, 09:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
Macie Panowie racje. Bêdzie konsultacja z klientem i albo dop³aci za wstawki albo podpisze kwitek ze odbiera samochód bez udzielonej gwarancji na naprawe. Dzieki za rady |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
jacek
|
Wys³any: 2008-11-23, 12:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 50
|
Jak jest jedna lub kilka malutkich dziurek to ja to lutujê mosi±dzem mo¿e to stara metoda aie w takich przypadkach najbardziej skuteczna , bo czasem nie ma potrzeby wymiany ca³ej reperaturki. A dawniej to jeszcze by³o lutowanie cyn± i ³atki z blaszki miedzianej lub ocynkowanej ale od oparów kwasu przy lutowaniu to trochê zdrowia ubywa³o. |
|
|
|
|
mezotr
|
Wys³any: 2008-12-07, 16:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 172
|
Cytat: | Jak jest jedna lub kilka malutkich dziurek to ja to lutujê mosi±dzem mo¿e to stara metoda aie w takich przypadkach najbardziej skuteczna , bo czasem nie ma potrzeby wymiany ca³ej reperaturki. A dawniej to jeszcze by³o lutowanie cyn± i ³atki z blaszki miedzianej lub ocynkowanej ale od oparów kwasu przy lutowaniu to trochê zdrowia ubywa³o. |
móglbys opisac jak wykonujesz lutowanie mosiadzem i czy trzeba potem dawac specjalny podklad bo podobno do cynowania trzeba |
|
|
|
|
jacek
|
Wys³any: 2008-12-07, 18:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 50
|
mosi±dzem lutujê palnikiem acetylenowym trzeba oczywi¶cie stosowaæ topnik w moim przypadku jest to boraks, a podk³ad stosujê zwyk³y akrylowy ale lepszy by³by zapewne epoksydowy. |
|
|
|