Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-05-02, 07:40
Autor Wiadomo¶æ
online 
Wys³any: 2008-11-12, 22:15   Reperaturki- Mazda
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
Mazda 323 F '95r. Pognite tylne nadkola, robi³ kto¶ to ju¿ 3 razy, zero blachu ju¿, sam kit. Zaczêlo nawet dosyæ ju¿ tak brac wewnêtrzne nadkole.

Problem jest taki, ¿e nie moge dostaæ do tego ani reperaturek, ani u¿ywanych poszyæ tylnych b³otników

Co mi doradzicie? Próbowaæ dopasowaæ z czego¶ innego, w co w±tpie, albo klepac jak ten kole¶? Przecucam siê powoli z motocykli na auta, a z blachark± na prawdziwym poziomie jeszcze nie mialem styczno¶ci, aby siê poduczyæ

Film do kolesia, nie powiem, dobry jak dla mnie
http://pl.youtube.com/wat...feature=related
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

mezotr 
Wys³any: 2008-11-13, 08:26   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 172
cos zle chyba szukales bo do kazdego auta sa reperaturki
patrz np tu mazda 323 f od 01.1995
 
 

Homer S. 
Wys³any: 2008-11-13, 15:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Na pierwszy raz radzê wstawiaæ reperaturki klepanie z blaszki to fajna sprawa tylko wymaga wprawy.Kupion± reperaturkê trzeba dopasowaæ do starego b³otnika doklepaæ i przyci±æ.Reperaturkê wstawia siê na zewn±trz b³otnika nie wolno podk³adaæ pod stary b³otnik.Stary b³otnik trzeba obiæ z rdzy usun±æ ,,kit,, i wyci±æ rdzê zak³adka reperaturki to tak ze 2cm wiêcej .
_________________

 

ZIEMBA
Wys³any: 2008-11-13, 15:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
Homer, a dlaczego reparaturki nie wolno podk³adac pod stary b³otnik? Tak z ciekawo¶ci pytam.
 

Homer S. 
Wys³any: 2008-11-13, 16:22   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Podk³adanie reperaturki pod stary b³otnik daje nam 100% gwarancje ¿e zaraz wyjdzie rdza i pêknie szpachel .Sprawa jest prosta jak kiedy¶ mi kto¶ to t³umaczy³ bo mia³em to samo pytanie od wewnatrz pojazdu w wyniku ró¿nic temperatur (wewnêtrzna/zewnêtrzna)skrapla siê woda na blachach i sp³ywa w dó³ .Taka zak³adka wsadzona pod b³otnik daje idealne miejsce do gromadzenia siê wody .
_________________

 

online 
Wys³any: 2008-11-13, 16:42   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
mezotr napisa³/a:
cos zle chyba szukales bo do kazdego auta sa reperaturki
patrz np tu mazda 323 f od 01.1995


to s± do starej 323f. do mojej generacji nie produkuj± podobno ;]
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-11-13, 17:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
No @homer wk³adajac reperaturke na ZEWNATRZ to nie gubisz ksztalt elementu bo czyms to tzreba nadrobic, prawda? Najlepiej jest na ostro TIGiem ale ma³o kto to ma.
_________________
Bart
 
 

Homer S. 
Wys³any: 2008-11-13, 18:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
No na styk to tig :D ale ja go nie mam (Migatronik 325A ) a kszta³tu nie gubiê bo sobie po spawaniu wszystko jeszcze wyklepuje i szpachelek.Mo¿na tak- dopasowan± reperaturkê odrysowujê pisakiem na b³otniku zostawiam tak 1-2cm starego b³otnika i poni¿ej tej zak³adeczki wycinam wszyskto.Do dalszej czynno¶ci jest Felcarka która robi uskok w który wpasowuje siê nam idealnie reperaturka ale Felcarki nie mam ;P to podk³adam drewniany klocek i uskok sam wyklepuje.Pasuje wszystko jak z fabryki :tak: .Przyznam siê ale w tym mam wprawê bo mój poprzedni interes to by³o kowalstwo artystyczne ale blacharstwo/lakiernictwo bardziej mi pasuje.
_________________

 

ZIEMBA
Wys³any: 2008-11-13, 18:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
Ja tam zawsze robie na zak³adke i dobrze wychodzi. Komu by sie chcia³o felc robic ;P
 

Homer S. 
Wys³any: 2008-11-13, 18:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Jasne szpachel siê szybciej zak³ada ni¿ robi felc :spoko: przecie¿ nikt i tak nie doceni tego co pod spodem ^^
_________________

 

mebArth 
Wys³any: 2008-11-13, 18:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
nei somentuje bo chcoalbym te wasze wypociny widziec bo roku. BO NIKT NIE WIDZI i KOMU BY SIE CHCIA£O Panowie...uczcie innych dobrej pracy a to ze ktos robi JAK ROBI to neich sobie w buty schowa.
_________________
Bart
 
 

ZIEMBA
Wys³any: 2008-11-13, 18:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
Mebarth, ale jak robisz z felcem to i tak musisz szpachlowac, tak¿e nie wiem o co siê denerwujesz. Robisz ³adnie na zak³edke i bêdzie siê trzyma³o tak samo d³ugo i dobrze jakby¶ robi³ z felcem.
 

Homer S. 
Wys³any: 2008-11-13, 19:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
@mebArth@,, nei somentuje ,, co to bom ciekaw a szpachelek to delikatnie bo u¿ywam drogi i jak wcze¶niej pisa³em to wszystko wyklepujê przejazd cheblem i klepanko
_________________

 

mebArth 
Wys³any: 2008-11-13, 19:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Ja tylko w³owi³em 2 zdania kolegi...ze sie nie chce i nie ma czasu, Takich rzeczy sie nei pisze Panowie...
A po 2 na zak³adke jest dobrze bo podstawa jest na zewnatrz i jest miejsce na kit.
Na TIG tez jest dobrze ala ma³o co kto uzywa
A po 3 - jak zyje nie spotka³em sie z reperaturka NA. A przerobi³em kilka bud ju¿. I dziury i ASO. Jescze dodajcie ze spawacie punktowo co 1CM to was pob³ogos³awie :) Potem jest p³acz ze wy³azi rudy po zimie...jak ma nei wyjsc jak jest dziura ?
_________________
Bart
 
 

ZIEMBA
Wys³any: 2008-11-13, 19:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
No pewnie ¿e spawamy punktowo, przynajmniej ja tak robie. Pracuje juz w trzecim warsztacie i w kazdym mi kazali tak robic. Ci±g³ym spawem podobno nie wolno spawac bo siê blacha odkszta³ca i naprê¿a czy cu¶ takiego.
 

Homer S. 
Wys³any: 2008-11-13, 19:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Jak pod b³otnik reperaturka to tylko ratuje spaw ci±g³y .Jak sie ma pó³automat to spawanie ci±g³e zajmuje bardzo du¿o czasu ¿eby nie powyginaæ ca³ego samochodu ;P .Nak³adaj±c reperaturkê na zewn±trz wcale nie gubi siê kszta³tów ani takie tam.A spawa siê punktowo i nic nie wychodzi.Za dziecka by³em ¶wiatkiem wspawania w Fiatacie 125p ci±g³ym spawem tylnych b³otników i progów po czym samochód siê skrzywi³ :D .Ci±g³ym spawem tylko ma³e ³atki jakie¶ naro¿niki itp.Du¿e elementy tylko punktowo.
_________________

 

ZIEMBA
Wys³any: 2008-11-13, 19:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
Homer S. napisa³/a:
Jak pod b³otnik reperaturka to tylko ratuje spaw ci±g³y .Jak sie ma pó³automat to spawanie ci±g³e zajmuje bardzo du¿o czasu ¿eby nie powyginaæ ca³ego samochodu ;P .Nak³adaj±c reperaturkê na zewn±trz wcale nie gubi siê kszta³tów ani takie tam.A spawa siê punktowo i nic nie wychodzi


No w³asnie :spoko:
 

siwy_1981 
Wys³any: 2008-11-13, 22:12   
0
UP DOWN
siwy1981

Pomóg³: 7 razy
Posty: 63
Co do TIGa to fajnie siê tym spawa. P³ynna regulacja amperarzu i si³y ³uku, nie pluje tak jak migomat, ale minus jest taki ¿e do TIGa potrzeba argonu. Niestety jest on drogi bo za butlê p³aci siê oko³o 40-45z³ a gazu szybko ubywa, przez to ¿e argon ma³o siê rozprê¿a w kontakcie z atmosfer±. Np. dwutlenek wêgla kilkukrotnie bardziej ni¿ argon. Niekiedy 0,5 godziny, godzina spawania i po butli.
 

pitterek 
Wys³any: 2008-11-13, 23:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 306
Reperaturki mozna jak najbardziej spawac punktowo ale nie co 1 cm tylko tak zeby punkty wype³ni³y ca³± scie¿kê. A co do sposobu wstawiania- tylko raz spotka³em sie z tym zeby blacharz wspawa³ reperaturke pod stary b³otnik a nie NA , ale w tym przypadku mia³ akurat dojscie ¿eby górny rant reperaturki równie¿ przyspawaæ do b³otnika od wewnatrz . Na wewnetrzy spaw posz³a pasta, na ca³o¶c od wewn±trz baranek, na zewnatrz szlif w³ókienko, szpachelek i te sprawy i jest juz dobrze dwa i pó³ roku bo to sta³y klient ktory lubi 2 razy do roku cos drasn±c :spoko:


Odbiegaj±c od tego konkretnego przypadku wspawanie reperaturki pod b³otnik jest wygodniejsze dla lakiernika ale nie zawsze da sie to dobrze zabezpieczyc od wewnatrz wiêc jest spore ryzyko ze samochód po pó³ roku wróci na reklamacje :blee: :blee:
_________________
Pit
 

mebArth 
Wys³any: 2008-11-14, 10:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Cytat:
Odbiegaj±c od tego konkretnego przypadku wspawanie reperaturki pod b³otnik jest wygodniejsze dla lakiernika ale nie zawsze da sie to dobrze zabezpieczyc od wewnatrz wiêc jest spore ryzyko ze samochód po pó³ roku wróci na reklamacje


Niestety lenistwo gór± - auto w góre...szczotka druciana na wiertarke, GUMA z tuby..pauza 4h zeby wysch³a. baranek i dowidzenia. OCzywiscie to wszystko od srodka. Jak profil zamkniety to kilo fluidolu. Ale...tak czy inaczje pubktowo to blacha pracujei jak nie peknie to zgnije. POWINNO sie robic ciag³ym ale realia sa inne.
_________________
Bart
 
 

pitterek 
Wys³any: 2008-11-21, 21:48   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 306
No to Panowie fachowcy, znawcy i ogólnopolscy góru w lakiernictwie i nie tylko odpowiedzcie mi na takie pytanie:
jak to zrobiæ ¿eby po zimie nie by³o reklamacji? Na lakierze pozornie powierzchniowe bomble, po rozszlifowaniu ma³e czarne plamki - myslalem ze to pozosta³o¶ci rdzy, szlifowa³em dalej a tu sie okaza³o ¿e to DZIURY:( Dojscia od wewn±trz praktycznie zadnego. Wbi³em zeszifowana powierzchnie do srodka , prysn±³em podkladem a jutro zalepie w³óknem. Jesli kto¶ ma lepszy pomys³ to ja jestem otwatry

http://www.fotosik.pl/pok...1e764d0f51.html
 

kalbi 
Wys³any: 2008-11-21, 22:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
no jak tak chcesz zrobiæ to reklamacja gwarantowana... to nie s± dziurki tylko dziury! je¶li ju¿ nie ma rdzy to wspawaæ ³atki i dalej to ju¿ powiniene¶ wiedzieæ jak...
_________________

 
 

jacklack 
Wys³any: 2008-11-21, 23:59   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
pitterek napisa³/a:
Y:( Dojscia od wewn±trz praktycznie zadnego. Wbi³em zeszifowana powierzchnie do srodka , prysn±³em podkladem a jutro zalepie w³óknem.


To niestety pope³ni³e¶ b³±d kolego ;) nie wolno szpachlowaæ jak±kolwiek szpachl± ¿adnych dziurek czy to s± miejsca przerdzewia³e czy te¿ jakie¶ np.otwory po by³ych spoylerach

Nale¿y wyci±æ z korodowane miejsca i wspawaæ reperaturkê (lub kawa³ek blachy z dobrego z³omowanego elementu) ale tak wyci±æ ¿eby nie poci±æ nadkola wewnêtrznego które to podejrzewam jest jeszcze dobre
 
 

pitterek 
Wys³any: 2008-11-22, 09:35   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 306
Macie Panowie racje. Bêdzie konsultacja z klientem i albo dop³aci za wstawki albo podpisze kwitek ze odbiera samochód bez udzielonej gwarancji na naprawe. Dzieki za rady
_________________
Pit
 

jacek
Wys³any: 2008-11-23, 12:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 50
Jak jest jedna lub kilka malutkich dziurek to ja to lutujê mosi±dzem mo¿e to stara metoda aie w takich przypadkach najbardziej skuteczna , bo czasem nie ma potrzeby wymiany ca³ej reperaturki. A dawniej to jeszcze by³o lutowanie cyn± i ³atki z blaszki miedzianej lub ocynkowanej ale od oparów kwasu przy lutowaniu to trochê zdrowia ubywa³o.
 

mezotr 
Wys³any: 2008-12-07, 16:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 172
Cytat:
Jak jest jedna lub kilka malutkich dziurek to ja to lutujê mosi±dzem mo¿e to stara metoda aie w takich przypadkach najbardziej skuteczna , bo czasem nie ma potrzeby wymiany ca³ej reperaturki. A dawniej to jeszcze by³o lutowanie cyn± i ³atki z blaszki miedzianej lub ocynkowanej ale od oparów kwasu przy lutowaniu to trochê zdrowia ubywa³o.


móglbys opisac jak wykonujesz lutowanie mosiadzem i czy trzeba potem dawac specjalny podklad bo podobno do cynowania trzeba
 
 

jacek
Wys³any: 2008-12-07, 18:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 50
mosi±dzem lutujê palnikiem acetylenowym trzeba oczywi¶cie stosowaæ topnik w moim przypadku jest to boraks, a podk³ad stosujê zwyk³y akrylowy ale lepszy by³by zapewne epoksydowy.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania