Przesunięty przez: Tech 2009-05-02, 08:40 |
Autor |
Wiadomość |
 |
online
|
Wysłany: 2008-11-12, 22:15 Reperaturki- Mazda
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomógł: 10 razy Posty: 722 Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
|
Mazda 323 F '95r. Pognite tylne nadkola, robiÂł ktoÂś to juÂż 3 razy, zero blachu juÂż, sam kit. ZaczĂŞlo nawet dosyĂŚ juÂż tak brac wewnĂŞtrzne nadkole.
Problem jest taki, Âże nie moge dostaĂŚ do tego ani reperaturek, ani uÂżywanych poszyĂŚ tylnych bÂłotnikĂłw
Co mi doradzicie? PrĂłbowaĂŚ dopasowaĂŚ z czegoÂś innego, w co wÂątpie, albo klepac jak ten koleÂś? Przecucam siĂŞ powoli z motocykli na auta, a z blacharkÂą na prawdziwym poziomie jeszcze nie mialem stycznoÂści, aby siĂŞ poduczyĂŚ
Film do kolesia, nie powiem, dobry jak dla mnie
http://pl.youtube.com/wat...feature=related |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
mezotr
|
Wysłany: 2008-11-13, 08:26
|
0
|
|
|

Pomógł: 3 razy Posty: 172
|
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2008-11-13, 15:40
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
Na pierwszy raz radzê wstawiaÌ reperaturki klepanie z blaszki to fajna sprawa tylko wymaga wprawy.Kupion¹ reperaturkê trzeba dopasowaÌ do starego b³otnika doklepaÌ i przyci¹Ì.Reperaturkê wstawia siê na zewn¹trz b³otnika nie wolno podk³adaÌ pod stary b³otnik.Stary b³otnik trzeba obiÌ z rdzy usun¹Ì ,,kit,, i wyci¹Ì rdzê zak³adka reperaturki to tak ze 2cm wiêcej . |
_________________
 |
|
|
|
 |
ZIEMBA
|
Wysłany: 2008-11-13, 15:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 380
|
Homer, a dlaczego reparaturki nie wolno podkÂładac pod stary bÂłotnik? Tak z ciekawoÂści pytam. |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2008-11-13, 16:22
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
Podk³adanie reperaturki pod stary b³otnik daje nam 100% gwarancje ¿e zaraz wyjdzie rdza i pêknie szpachel .Sprawa jest prosta jak kiedyœ mi ktoœ to t³umaczy³ bo mia³em to samo pytanie od wewnatrz pojazdu w wyniku ró¿nic temperatur (wewnêtrzna/zewnêtrzna)skrapla siê woda na blachach i sp³ywa w dó³ .Taka zak³adka wsadzona pod b³otnik daje idealne miejsce do gromadzenia siê wody . |
_________________
 |
|
|
|
 |
online
|
Wysłany: 2008-11-13, 16:42
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomógł: 10 razy Posty: 722 Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
|
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2008-11-13, 17:20
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
No @homer wkÂładajac reperaturke na ZEWNATRZ to nie gubisz ksztalt elementu bo czyms to tzreba nadrobic, prawda? Najlepiej jest na ostro TIGiem ale maÂło kto to ma. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2008-11-13, 18:05
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
No na styk to tig ale ja go nie mam (Migatronik 325A ) a ksztaÂłtu nie gubiĂŞ bo sobie po spawaniu wszystko jeszcze wyklepuje i szpachelek.MoÂżna tak- dopasowanÂą reperaturkĂŞ odrysowujĂŞ pisakiem na bÂłotniku zostawiam tak 1-2cm starego bÂłotnika i poniÂżej tej zakÂładeczki wycinam wszyskto.Do dalszej czynnoÂści jest Felcarka ktĂłra robi uskok w ktĂłry wpasowuje siĂŞ nam idealnie reperaturka ale Felcarki nie mam to podkÂładam drewniany klocek i uskok sam wyklepuje.Pasuje wszystko jak z fabryki .Przyznam siĂŞ ale w tym mam wprawĂŞ bo mĂłj poprzedni interes to byÂło kowalstwo artystyczne ale blacharstwo/lakiernictwo bardziej mi pasuje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ZIEMBA
|
Wysłany: 2008-11-13, 18:23
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 380
|
Ja tam zawsze robie na zakÂładke i dobrze wychodzi. Komu by sie chciaÂło felc robic |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2008-11-13, 18:37
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
Jasne szpachel siĂŞ szybciej zakÂłada niÂż robi felc przecieÂż nikt i tak nie doceni tego co pod spodem |
_________________
 |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2008-11-13, 18:48
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
nei somentuje bo chcoalbym te wasze wypociny widziec bo roku. BO NIKT NIE WIDZI i KOMU BY SIE CHCIAÂŁO Panowie...uczcie innych dobrej pracy a to ze ktos robi JAK ROBI to neich sobie w buty schowa. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
ZIEMBA
|
Wysłany: 2008-11-13, 18:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 380
|
Mebarth, ale jak robisz z felcem to i tak musisz szpachlowac, takÂże nie wiem o co siĂŞ denerwujesz. Robisz Âładnie na zakÂłedke i bĂŞdzie siĂŞ trzymaÂło tak samo dÂługo i dobrze jakbyÂś robiÂł z felcem. |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2008-11-13, 19:03
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
@mebArth@,, nei somentuje ,, co to bom ciekaw a szpachelek to delikatnie bo uÂżywam drogi i jak wczeÂśniej pisaÂłem to wszystko wyklepujĂŞ przejazd cheblem i klepanko |
_________________
 |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2008-11-13, 19:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Ja tylko wÂłowiÂłem 2 zdania kolegi...ze sie nie chce i nie ma czasu, Takich rzeczy sie nei pisze Panowie...
A po 2 na zakÂładke jest dobrze bo podstawa jest na zewnatrz i jest miejsce na kit.
Na TIG tez jest dobrze ala maÂło co kto uzywa
A po 3 - jak zyje nie spotkaÂłem sie z reperaturka NA. A przerobiÂłem kilka bud juÂż. I dziury i ASO. Jescze dodajcie ze spawacie punktowo co 1CM to was pobÂłogosÂławie Potem jest pÂłacz ze wyÂłazi rudy po zimie...jak ma nei wyjsc jak jest dziura ? |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
ZIEMBA
|
Wysłany: 2008-11-13, 19:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 380
|
No pewnie Âże spawamy punktowo, przynajmniej ja tak robie. Pracuje juz w trzecim warsztacie i w kazdym mi kazali tak robic. CiÂągÂłym spawem podobno nie wolno spawac bo siĂŞ blacha odksztaÂłca i naprĂŞÂża czy cuÂś takiego. |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2008-11-13, 19:28
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
Jak pod b³otnik reperaturka to tylko ratuje spaw ci¹g³y .Jak sie ma pó³automat to spawanie ci¹g³e zajmuje bardzo du¿o czasu ¿eby nie powyginaÌ ca³ego samochodu .Nak³adaj¹c reperaturkê na zewn¹trz wcale nie gubi siê kszta³tów ani takie tam.A spawa siê punktowo i nic nie wychodzi.Za dziecka by³em œwiatkiem wspawania w Fiatacie 125p ci¹g³ym spawem tylnych b³otników i progów po czym samochód siê skrzywi³ .Ci¹g³ym spawem tylko ma³e ³atki jakieœ naro¿niki itp.Du¿e elementy tylko punktowo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ZIEMBA
|
Wysłany: 2008-11-13, 19:31
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 380
|
Homer S. napisał/a: | Jak pod bÂłotnik reperaturka to tylko ratuje spaw ciÂągÂły .Jak sie ma pó³automat to spawanie ciÂągÂłe zajmuje bardzo duÂżo czasu Âżeby nie powyginaĂŚ caÂłego samochodu .NakÂładajÂąc reperaturkĂŞ na zewnÂątrz wcale nie gubi siĂŞ ksztaÂłtĂłw ani takie tam.A spawa siĂŞ punktowo i nic nie wychodzi |
No wÂłasnie |
|
|
|
 |
siwy_1981
|
Wysłany: 2008-11-13, 22:12
|
0
|
|
|
siwy1981
Pomógł: 7 razy Posty: 63
|
Co do TIGa to fajnie siĂŞ tym spawa. PÂłynna regulacja amperarzu i siÂły Âłuku, nie pluje tak jak migomat, ale minus jest taki Âże do TIGa potrzeba argonu. Niestety jest on drogi bo za butlĂŞ pÂłaci siĂŞ okoÂło 40-45zÂł a gazu szybko ubywa, przez to Âże argon maÂło siĂŞ rozprĂŞÂża w kontakcie z atmosferÂą. Np. dwutlenek wĂŞgla kilkukrotnie bardziej niÂż argon. Niekiedy 0,5 godziny, godzina spawania i po butli. |
|
|
|
 |
pitterek
|
Wysłany: 2008-11-13, 23:38
|
0
|
|
|

Pomógł: 3 razy Posty: 306
|
Reperaturki mozna jak najbardziej spawac punktowo ale nie co 1 cm tylko tak zeby punkty wype³ni³y ca³¹ scie¿kê. A co do sposobu wstawiania- tylko raz spotka³em sie z tym zeby blacharz wspawa³ reperaturke pod stary b³otnik a nie NA , ale w tym przypadku mia³ akurat dojscie ¿eby górny rant reperaturki równie¿ przyspawaÌ do b³otnika od wewnatrz . Na wewnetrzy spaw posz³a pasta, na ca³oœc od wewn¹trz baranek, na zewnatrz szlif w³ókienko, szpachelek i te sprawy i jest juz dobrze dwa i pó³ roku bo to sta³y klient ktory lubi 2 razy do roku cos drasn¹c
Odbiegaj¹c od tego konkretnego przypadku wspawanie reperaturki pod b³otnik jest wygodniejsze dla lakiernika ale nie zawsze da sie to dobrze zabezpieczyc od wewnatrz wiêc jest spore ryzyko ze samochód po pó³ roku wróci na reklamacje |
_________________ Pit
 |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2008-11-14, 10:58
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Cytat: | Odbiegaj¹c od tego konkretnego przypadku wspawanie reperaturki pod b³otnik jest wygodniejsze dla lakiernika ale nie zawsze da sie to dobrze zabezpieczyc od wewnatrz wiêc jest spore ryzyko ze samochód po pó³ roku wróci na reklamacje |
Niestety lenistwo gĂłrÂą - auto w gĂłre...szczotka druciana na wiertarke, GUMA z tuby..pauza 4h zeby wyschÂła. baranek i dowidzenia. OCzywiscie to wszystko od srodka. Jak profil zamkniety to kilo fluidolu. Ale...tak czy inaczje pubktowo to blacha pracujei jak nie peknie to zgnije. POWINNO sie robic ciagÂłym ale realia sa inne. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
pitterek
|
Wysłany: 2008-11-21, 21:48
|
0
|
|
|

Pomógł: 3 razy Posty: 306
|
No to Panowie fachowcy, znawcy i ogĂłlnopolscy gĂłru w lakiernictwie i nie tylko odpowiedzcie mi na takie pytanie:
jak to zrobiÌ ¿eby po zimie nie by³o reklamacji? Na lakierze pozornie powierzchniowe bomble, po rozszlifowaniu ma³e czarne plamki - myslalem ze to pozosta³oœci rdzy, szlifowa³em dalej a tu sie okaza³o ¿e to DZIURY:( Dojscia od wewn¹trz praktycznie zadnego. Wbi³em zeszifowana powierzchnie do srodka , prysn¹³em podkladem a jutro zalepie w³óknem. Jesli ktoœ ma lepszy pomys³ to ja jestem otwatry
http://www.fotosik.pl/pok...1e764d0f51.html |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2008-11-21, 22:40
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
no jak tak chcesz zrobiĂŚ to reklamacja gwarantowana... to nie sÂą dziurki tylko dziury! jeÂśli juÂż nie ma rdzy to wspawaĂŚ Âłatki i dalej to juÂż powinieneÂś wiedzieĂŚ jak... |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2008-11-21, 23:59
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
pitterek napisał/a: | Y:( Dojscia od wewnÂątrz praktycznie zadnego. WbiÂłem zeszifowana powierzchnie do srodka , prysn¹³em podkladem a jutro zalepie w³óknem. |
To niestety pope³ni³eœ b³¹d kolego nie wolno szpachlowaÌ jak¹kolwiek szpachl¹ ¿adnych dziurek czy to s¹ miejsca przerdzewia³e czy te¿ jakieœ np.otwory po by³ych spoylerach
Nale¿y wyci¹Ì z korodowane miejsca i wspawaÌ reperaturkê (lub kawa³ek blachy z dobrego z³omowanego elementu) ale tak wyci¹Ì ¿eby nie poci¹Ì nadkola wewnêtrznego które to podejrzewam jest jeszcze dobre |
|
|
|
 |
pitterek
|
Wysłany: 2008-11-22, 09:35
|
0
|
|
|

Pomógł: 3 razy Posty: 306
|
Macie Panowie racje. BĂŞdzie konsultacja z klientem i albo dopÂłaci za wstawki albo podpisze kwitek ze odbiera samochĂłd bez udzielonej gwarancji na naprawe. Dzieki za rady |
_________________ Pit
 |
|
|
|
 |
jacek
|
Wysłany: 2008-11-23, 12:23
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 50
|
Jak jest jedna lub kilka malutkich dziurek to ja to lutujĂŞ mosiÂądzem moÂże to stara metoda aie w takich przypadkach najbardziej skuteczna , bo czasem nie ma potrzeby wymiany caÂłej reperaturki. A dawniej to jeszcze byÂło lutowanie cynÂą i Âłatki z blaszki miedzianej lub ocynkowanej ale od oparĂłw kwasu przy lutowaniu to trochĂŞ zdrowia ubywaÂło. |
|
|
|
 |
mezotr
|
Wysłany: 2008-12-07, 16:02
|
0
|
|
|

Pomógł: 3 razy Posty: 172
|
Cytat: | Jak jest jedna lub kilka malutkich dziurek to ja to lutujĂŞ mosiÂądzem moÂże to stara metoda aie w takich przypadkach najbardziej skuteczna , bo czasem nie ma potrzeby wymiany caÂłej reperaturki. A dawniej to jeszcze byÂło lutowanie cynÂą i Âłatki z blaszki miedzianej lub ocynkowanej ale od oparĂłw kwasu przy lutowaniu to trochĂŞ zdrowia ubywaÂło. |
mĂłglbys opisac jak wykonujesz lutowanie mosiadzem i czy trzeba potem dawac specjalny podklad bo podobno do cynowania trzeba |
|
|
|
 |
jacek
|
Wysłany: 2008-12-07, 18:47
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 50
|
mosiÂądzem lutujĂŞ palnikiem acetylenowym trzeba oczywiÂście stosowaĂŚ topnik w moim przypadku jest to boraks, a podkÂład stosujĂŞ zwykÂły akrylowy ale lepszy byÂłby zapewne epoksydowy. |
|
|
|