Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-05-02, 08:40
Autor Wiadomość
online 
Wysłany: 2008-11-12, 22:15   Reperaturki- Mazda
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
Mazda 323 F '95r. Pognite tylne nadkola, robiÂł ktoÂś to juÂż 3 razy, zero blachu juÂż, sam kit. ZaczĂŞlo nawet dosyĂŚ juÂż tak brac wewnĂŞtrzne nadkole.

Problem jest taki, Âże nie moge dostaĂŚ do tego ani reperaturek, ani uÂżywanych poszyĂŚ tylnych bÂłotnikĂłw

Co mi doradzicie? PrĂłbowaĂŚ dopasowaĂŚ z czegoÂś innego, w co wÂątpie, albo klepac jak ten koleÂś? Przecucam siĂŞ powoli z motocykli na auta, a z blacharkÂą na prawdziwym poziomie jeszcze nie mialem stycznoÂści, aby siĂŞ poduczyĂŚ

Film do kolesia, nie powiem, dobry jak dla mnie
http://pl.youtube.com/wat...feature=related
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

mezotr 
Wysłany: 2008-11-13, 08:26   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 172
cos zle chyba szukales bo do kazdego auta sa reperaturki
patrz np tu mazda 323 f od 01.1995
 
 

Homer S. 
Wysłany: 2008-11-13, 15:40   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Na pierwszy raz radzê wstawiaÌ reperaturki klepanie z blaszki to fajna sprawa tylko wymaga wprawy.Kupion¹ reperaturkê trzeba dopasowaÌ do starego b³otnika doklepaÌ i przyci¹Ì.Reperaturkê wstawia siê na zewn¹trz b³otnika nie wolno podk³adaÌ pod stary b³otnik.Stary b³otnik trzeba obiÌ z rdzy usun¹Ì ,,kit,, i wyci¹Ì rdzê zak³adka reperaturki to tak ze 2cm wiêcej .
_________________

 

ZIEMBA
Wysłany: 2008-11-13, 15:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
Homer, a dlaczego reparaturki nie wolno podkÂładac pod stary bÂłotnik? Tak z ciekawoÂści pytam.
 

Homer S. 
Wysłany: 2008-11-13, 16:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Podk³adanie reperaturki pod stary b³otnik daje nam 100% gwarancje ¿e zaraz wyjdzie rdza i pêknie szpachel .Sprawa jest prosta jak kiedyœ mi ktoœ to t³umaczy³ bo mia³em to samo pytanie od wewnatrz pojazdu w wyniku ró¿nic temperatur (wewnêtrzna/zewnêtrzna)skrapla siê woda na blachach i sp³ywa w dó³ .Taka zak³adka wsadzona pod b³otnik daje idealne miejsce do gromadzenia siê wody .
_________________

 

online 
Wysłany: 2008-11-13, 16:42   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
mezotr napisał/a:
cos zle chyba szukales bo do kazdego auta sa reperaturki
patrz np tu mazda 323 f od 01.1995


to sÂą do starej 323f. do mojej generacji nie produkujÂą podobno ;]
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

mebArth 
Wysłany: 2008-11-13, 17:20   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
No @homer wkÂładajac reperaturke na ZEWNATRZ to nie gubisz ksztalt elementu bo czyms to tzreba nadrobic, prawda? Najlepiej jest na ostro TIGiem ale maÂło kto to ma.
_________________
Bart
 
 

Homer S. 
Wysłany: 2008-11-13, 18:05   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
No na styk to tig :D ale ja go nie mam (Migatronik 325A ) a ksztaÂłtu nie gubiĂŞ bo sobie po spawaniu wszystko jeszcze wyklepuje i szpachelek.MoÂżna tak- dopasowanÂą reperaturkĂŞ odrysowujĂŞ pisakiem na bÂłotniku zostawiam tak 1-2cm starego bÂłotnika i poniÂżej tej zakÂładeczki wycinam wszyskto.Do dalszej czynnoÂści jest Felcarka ktĂłra robi uskok w ktĂłry wpasowuje siĂŞ nam idealnie reperaturka ale Felcarki nie mam ;P to podkÂładam drewniany klocek i uskok sam wyklepuje.Pasuje wszystko jak z fabryki :tak: .Przyznam siĂŞ ale w tym mam wprawĂŞ bo mĂłj poprzedni interes to byÂło kowalstwo artystyczne ale blacharstwo/lakiernictwo bardziej mi pasuje.
_________________

 

ZIEMBA
Wysłany: 2008-11-13, 18:23   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
Ja tam zawsze robie na zakÂładke i dobrze wychodzi. Komu by sie chciaÂło felc robic ;P
 

Homer S. 
Wysłany: 2008-11-13, 18:37   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Jasne szpachel siĂŞ szybciej zakÂłada niÂż robi felc :spoko: przecieÂż nikt i tak nie doceni tego co pod spodem ^^
_________________

 

mebArth 
Wysłany: 2008-11-13, 18:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
nei somentuje bo chcoalbym te wasze wypociny widziec bo roku. BO NIKT NIE WIDZI i KOMU BY SIE CHCIAÂŁO Panowie...uczcie innych dobrej pracy a to ze ktos robi JAK ROBI to neich sobie w buty schowa.
_________________
Bart
 
 

ZIEMBA
Wysłany: 2008-11-13, 18:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
Mebarth, ale jak robisz z felcem to i tak musisz szpachlowac, takÂże nie wiem o co siĂŞ denerwujesz. Robisz Âładnie na zakÂłedke i bĂŞdzie siĂŞ trzymaÂło tak samo dÂługo i dobrze jakbyÂś robiÂł z felcem.
 

Homer S. 
Wysłany: 2008-11-13, 19:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
@mebArth@,, nei somentuje ,, co to bom ciekaw a szpachelek to delikatnie bo uÂżywam drogi i jak wczeÂśniej pisaÂłem to wszystko wyklepujĂŞ przejazd cheblem i klepanko
_________________

 

mebArth 
Wysłany: 2008-11-13, 19:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Ja tylko wÂłowiÂłem 2 zdania kolegi...ze sie nie chce i nie ma czasu, Takich rzeczy sie nei pisze Panowie...
A po 2 na zakÂładke jest dobrze bo podstawa jest na zewnatrz i jest miejsce na kit.
Na TIG tez jest dobrze ala maÂło co kto uzywa
A po 3 - jak zyje nie spotkaÂłem sie z reperaturka NA. A przerobiÂłem kilka bud juÂż. I dziury i ASO. Jescze dodajcie ze spawacie punktowo co 1CM to was pobÂłogosÂławie :) Potem jest pÂłacz ze wyÂłazi rudy po zimie...jak ma nei wyjsc jak jest dziura ?
_________________
Bart
 
 

ZIEMBA
Wysłany: 2008-11-13, 19:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
No pewnie Âże spawamy punktowo, przynajmniej ja tak robie. Pracuje juz w trzecim warsztacie i w kazdym mi kazali tak robic. CiÂągÂłym spawem podobno nie wolno spawac bo siĂŞ blacha odksztaÂłca i naprĂŞÂża czy cuÂś takiego.
 

Homer S. 
Wysłany: 2008-11-13, 19:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Jak pod b³otnik reperaturka to tylko ratuje spaw ci¹g³y .Jak sie ma pó³automat to spawanie ci¹g³e zajmuje bardzo du¿o czasu ¿eby nie powyginaÌ ca³ego samochodu ;P .Nak³adaj¹c reperaturkê na zewn¹trz wcale nie gubi siê kszta³tów ani takie tam.A spawa siê punktowo i nic nie wychodzi.Za dziecka by³em œwiatkiem wspawania w Fiatacie 125p ci¹g³ym spawem tylnych b³otników i progów po czym samochód siê skrzywi³ :D .Ci¹g³ym spawem tylko ma³e ³atki jakieœ naro¿niki itp.Du¿e elementy tylko punktowo.
_________________

 

ZIEMBA
Wysłany: 2008-11-13, 19:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
Homer S. napisał/a:
Jak pod b³otnik reperaturka to tylko ratuje spaw ci¹g³y .Jak sie ma pó³automat to spawanie ci¹g³e zajmuje bardzo du¿o czasu ¿eby nie powyginaÌ ca³ego samochodu ;P .Nak³adaj¹c reperaturkê na zewn¹trz wcale nie gubi siê kszta³tów ani takie tam.A spawa siê punktowo i nic nie wychodzi


No wÂłasnie :spoko:
 

siwy_1981 
Wysłany: 2008-11-13, 22:12   
0
UP DOWN
siwy1981

Pomógł: 7 razy
Posty: 63
Co do TIGa to fajnie siĂŞ tym spawa. PÂłynna regulacja amperarzu i siÂły Âłuku, nie pluje tak jak migomat, ale minus jest taki Âże do TIGa potrzeba argonu. Niestety jest on drogi bo za butlĂŞ pÂłaci siĂŞ okoÂło 40-45zÂł a gazu szybko ubywa, przez to Âże argon maÂło siĂŞ rozprĂŞÂża w kontakcie z atmosferÂą. Np. dwutlenek wĂŞgla kilkukrotnie bardziej niÂż argon. Niekiedy 0,5 godziny, godzina spawania i po butli.
 

pitterek 
Wysłany: 2008-11-13, 23:38   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 306
Reperaturki mozna jak najbardziej spawac punktowo ale nie co 1 cm tylko tak zeby punkty wype³ni³y ca³¹ scie¿kê. A co do sposobu wstawiania- tylko raz spotka³em sie z tym zeby blacharz wspawa³ reperaturke pod stary b³otnik a nie NA , ale w tym przypadku mia³ akurat dojscie ¿eby górny rant reperaturki równie¿ przyspawaÌ do b³otnika od wewnatrz . Na wewnetrzy spaw posz³a pasta, na ca³oœc od wewn¹trz baranek, na zewnatrz szlif w³ókienko, szpachelek i te sprawy i jest juz dobrze dwa i pó³ roku bo to sta³y klient ktory lubi 2 razy do roku cos drasn¹c :spoko:


Odbiegaj¹c od tego konkretnego przypadku wspawanie reperaturki pod b³otnik jest wygodniejsze dla lakiernika ale nie zawsze da sie to dobrze zabezpieczyc od wewnatrz wiêc jest spore ryzyko ze samochód po pó³ roku wróci na reklamacje :blee: :blee:
_________________
Pit
 

mebArth 
Wysłany: 2008-11-14, 10:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Cytat:
Odbiegaj¹c od tego konkretnego przypadku wspawanie reperaturki pod b³otnik jest wygodniejsze dla lakiernika ale nie zawsze da sie to dobrze zabezpieczyc od wewnatrz wiêc jest spore ryzyko ze samochód po pó³ roku wróci na reklamacje


Niestety lenistwo gĂłrÂą - auto w gĂłre...szczotka druciana na wiertarke, GUMA z tuby..pauza 4h zeby wyschÂła. baranek i dowidzenia. OCzywiscie to wszystko od srodka. Jak profil zamkniety to kilo fluidolu. Ale...tak czy inaczje pubktowo to blacha pracujei jak nie peknie to zgnije. POWINNO sie robic ciagÂłym ale realia sa inne.
_________________
Bart
 
 

pitterek 
Wysłany: 2008-11-21, 21:48   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 306
No to Panowie fachowcy, znawcy i ogĂłlnopolscy gĂłru w lakiernictwie i nie tylko odpowiedzcie mi na takie pytanie:
jak to zrobiÌ ¿eby po zimie nie by³o reklamacji? Na lakierze pozornie powierzchniowe bomble, po rozszlifowaniu ma³e czarne plamki - myslalem ze to pozosta³oœci rdzy, szlifowa³em dalej a tu sie okaza³o ¿e to DZIURY:( Dojscia od wewn¹trz praktycznie zadnego. Wbi³em zeszifowana powierzchnie do srodka , prysn¹³em podkladem a jutro zalepie w³óknem. Jesli ktoœ ma lepszy pomys³ to ja jestem otwatry

http://www.fotosik.pl/pok...1e764d0f51.html
 

kalbi 
Wysłany: 2008-11-21, 22:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
no jak tak chcesz zrobiĂŚ to reklamacja gwarantowana... to nie sÂą dziurki tylko dziury! jeÂśli juÂż nie ma rdzy to wspawaĂŚ Âłatki i dalej to juÂż powinieneÂś wiedzieĂŚ jak...
_________________

 
 

jacklack 
Wysłany: 2008-11-21, 23:59   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 352
pitterek napisał/a:
Y:( Dojscia od wewn¹trz praktycznie zadnego. Wbi³em zeszifowana powierzchnie do srodka , prysn¹³em podkladem a jutro zalepie w³óknem.


To niestety pope³ni³eœ b³¹d kolego ;) nie wolno szpachlowaÌ jak¹kolwiek szpachl¹ ¿adnych dziurek czy to s¹ miejsca przerdzewia³e czy te¿ jakieœ np.otwory po by³ych spoylerach

Nale¿y wyci¹Ì z korodowane miejsca i wspawaÌ reperaturkê (lub kawa³ek blachy z dobrego z³omowanego elementu) ale tak wyci¹Ì ¿eby nie poci¹Ì nadkola wewnêtrznego które to podejrzewam jest jeszcze dobre
 
 

pitterek 
Wysłany: 2008-11-22, 09:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 306
Macie Panowie racje. BĂŞdzie konsultacja z klientem i albo dopÂłaci za wstawki albo podpisze kwitek ze odbiera samochĂłd bez udzielonej gwarancji na naprawe. Dzieki za rady
_________________
Pit
 

jacek
Wysłany: 2008-11-23, 12:23   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 50
Jak jest jedna lub kilka malutkich dziurek to ja to lutujĂŞ mosiÂądzem moÂże to stara metoda aie w takich przypadkach najbardziej skuteczna , bo czasem nie ma potrzeby wymiany caÂłej reperaturki. A dawniej to jeszcze byÂło lutowanie cynÂą i Âłatki z blaszki miedzianej lub ocynkowanej ale od oparĂłw kwasu przy lutowaniu to trochĂŞ zdrowia ubywaÂło.
 

mezotr 
Wysłany: 2008-12-07, 16:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 172
Cytat:
Jak jest jedna lub kilka malutkich dziurek to ja to lutujĂŞ mosiÂądzem moÂże to stara metoda aie w takich przypadkach najbardziej skuteczna , bo czasem nie ma potrzeby wymiany caÂłej reperaturki. A dawniej to jeszcze byÂło lutowanie cynÂą i Âłatki z blaszki miedzianej lub ocynkowanej ale od oparĂłw kwasu przy lutowaniu to trochĂŞ zdrowia ubywaÂło.


mĂłglbys opisac jak wykonujesz lutowanie mosiadzem i czy trzeba potem dawac specjalny podklad bo podobno do cynowania trzeba
 
 

jacek
Wysłany: 2008-12-07, 18:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 50
mosiÂądzem lutujĂŞ palnikiem acetylenowym trzeba oczywiÂście stosowaĂŚ topnik w moim przypadku jest to boraks, a podkÂład stosujĂŞ zwykÂły akrylowy ale lepszy byÂłby zapewne epoksydowy.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group