Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Bzyku 
Wys³any: 2009-04-11, 18:48   Przerobienie sprê¿arki
0
UP DOWN

Posty: 43
Witam,

Poni¿ej przedstawiam sprê¿arkê z której korzystam i do tych drobnych napraw jakie wykonujê wystarcza³a mi w zupe³no¶ci. Chcia³bym, jednak j± ulepszyæ ¿eby nie czekaæ nieraz na nabicie butli tyle ile czekaæ muszê teraz.



sam kompresor jest chyba od jakiego¶ ci±gnika czy samochodu ciê¿arowego, nie wiem nawet jak± ma wydajno¶æ ale nabicie trochê trwa.

Za³atwi³em sobie bardzo podobny drugi taki kompresor i chcia³em pod³±czyæ go drugim paskiem do tego silnika i wpu¶ciæ w taki sam sposób do butli. Czy jest sens?


Kolejne pytanie dotyczy samego kompresora, nie pompuje krêc±c nim rêk± czujê, ¿e dmucha ale po podpiêciu paska i przewodu do butli niestety na manometrze nie wskazywa³o ¿adnego wzrostu. Rozkrêci³em wiêc ten kompresor okazuje siê, ¿e pier¶cienie s± lecz po w³o¿eniu pierwszego czy drugiego jest jak dla mnie ogromna szczelina. Z tego co pamiêtam w motocyklach czy samochodach szczelinka est minimalna, tu natomiast wynosi 3-5mm. A nie jestem pewien ile powinna mieæ mo¿e tu musi byæ wiêksza?

Proszê o info je¶li kto¶ siê domy¶la gdzie jest problem czy w pier¶cieniach które ju¿ s± tak zu¿yte czy mo¿e w samej g³owicy której konstrukcji nie jestem w stanie poj±æ :)


Nie jestem ¿adnym mechanikiem, nie robiê nic za pieni±dze po prostu bawiê siê w to bo lubiê d³ubaæ w gara¿u :)

Pozdrawiam
 
 

robi
Wys³any: 2009-04-11, 19:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 32
Sprawd¼ czy nie s± popêkane sprê¿ynki w tych zaworkach w g³owicy. Jeden jest ss±cy drugi wydechowy i przepuszczaj± tylko w jedn± stronê.
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-11, 20:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
ja mam u siebie w gwia¼dzie podobne zaworki i czêsto siê psuj±. To na pewno jest przyczyna. Sprawdz je
 

jacklack 
Wys³any: 2009-04-11, 20:59   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
Bzyku, Kiedy¶ te¿ mia³em takie gwia¼dziste sprê¿arki typ.JW 60 praktycznie co miesi±c musia³em wymieniaæ zaworki ss±cy i t³ocz±cy ,,a z tego co widzê na fotach to s± te same zaworki ,, psuj± siê przewa¿nie na wskutek przegrzania my¶lê ¿e to w³a¶nie te zaworki nawali³y twojej sprê¿arce zreszt± potwierdza to kolega michalLbn,
 
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-11, 21:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
Tak. Kosztuj± one 22 z³ sztuka nówki
 

Bzyku 
Wys³any: 2009-04-11, 21:45   
0
UP DOWN

Posty: 43
¦wietnie od ich wymiany zacznê, dziêkujê bardzo za diagnozê.

Pozostaje jeszcze kwestia do³o¿enia tego drugiego kompresora, czy jest sens czy wzro¶nie mi wydajno¶æ? czy nie ma sensu ruszaæ bo nie bêdzie lepiej. Chcê zostawiæ silnik i dwoma paskami polecieæ na dwa kompresory tak jak na obrazku powy¿ej.
 
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-11, 21:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
Je¿eli twój silnik da radê to jest sens bo wydajno¶c wzro¶nie. A ile ma KW ten silnik?
 

Bzyku 
Wys³any: 2009-04-11, 21:54   
0
UP DOWN

Posty: 43
Moj silnik to niestety 3-faz 0.65kW i chyba 915/min tak jest na tabliczce :) jaki by³by mi potrzebny ¿eby radzi³ a mo¿e to tylko kwestia prze³o¿enia?
 
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-11, 22:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
myslê ze 2,5 Kw to minimum powinno byæ. W gwia¼dzie jest chyba 4 KW
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-12, 08:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Ma³a moc, ma³e KW, ma³e silniki.... nie wiem czy jest sens sie pakowac w przerobki. A butla? 400l na dziendobry musi byæ. Rozumiem zaanga¿owanie i chêæ ale.... no chyba nieop³acalne to bedzie. Poszukaj cos na allledrogo do remontu albo u¿ywke.
_________________
Bart
 
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-12, 08:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
Zawsze mozna kupiæ stary boiler na z³omie i na tym co¶ zrobiæ.
 

zdenek_zdenek
Wys³any: 2009-04-12, 09:00   
0
UP DOWN

Posty: 99
michalLbn napisa³/a:
Zawsze mozna kupiæ stary boiler na z³omie i na tym co¶ zrobiæ.



A nie lepiej po³±czyæ kilka du¿ych butli od gazu, przynajmniej masz pewn± wytrzyma³o¶æ na wysokie ci¶nienia, a nie bojler. Jak sie dobrze poszuka u gazia¿y i po szrotach to mo¿na wychaczyæ butle po 90 i wiêcej litrów.
 

adam12
Wys³any: 2009-04-12, 09:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 94
bojleru ja bym nie poleca³ bo ci¶nienie na próbie ma chyba do 4 albo 6atm bo w rurach woda wiêcej nie ma. ja mam butle po gazie samochodowym ze z³omy za 50z³ 80l i sprawuje sie super tylko trzeba ja kilka razy wod± p³ukaæ po spuszczeniu gazu i wietrzyæ poza tym ewentualne spawanie proponuje z butl± prawie zape³nion± wod± gdy¿ potrafi czasem zdziwiæ taki bak paliwa nawet jak d³ugo pusty le¿a³.
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-12, 10:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
adam12 napisa³/a:
bojleru ja bym nie poleca³ bo ci¶nienie na próbie ma chyba do 4 albo 6atm bo w rurach woda wiêcej nie ma. ja mam butle po gazie samochodowym ze z³omy za 50z³ 80l i sprawuje sie super tylko trzeba ja kilka razy wod± p³ukaæ po spuszczeniu gazu i wietrzyæ poza tym ewentualne spawanie proponuje z butl± prawie zape³nion± wod± gdy¿ potrafi czasem zdziwiæ taki bak paliwa nawet jak d³ugo pusty le¿a³.


Co¶ o tym wiem. :) potrafi uciec spod spawarki :) Co do baniaka to kolega zaadoptowa³ zbiornik wodny ala boiler 300L i jest git. Ma sprezarkê wan 120L i po³±czona z tym zbiornikiem na sta³e rur± i gwiantami. Zaleta jest taka ze jak masz ma³o litrów to masz skoki cisnienia a on teraz ten efekt wyeliminowa³. Te¿ nad tym mysle bo mam tylko 160L
 

gizbern 
Wys³any: 2009-04-12, 12:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 99
Sk±d: Czêstochowa-Poland
Zaworki wygl±daj± jak od 3JW60,czyli lipa.
Wymiana zaworków ¶rednio co miesi±c.Koszt kompletu ok 150z³+kupa nerwów.
Lepiej rozejrzeæ siê za jak±¶ now± pomp± ABAC za 800z³.
_________________

 
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-12, 22:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
gizbern napisa³/a:
Zaworki wygl±daj± jak od 3JW60,czyli lipa.
Wymiana zaworków ¶rednio co miesi±c.Koszt kompletu ok 150z³+kupa nerwów.
Lepiej rozejrzeæ siê za jak±¶ now± pomp± ABAC za 800z³.


Co ty gadasz????????????? Ja w swojej 3JW60 wymieniam zaworki co 4-5 miesiecy i kosztuje 22 z³ czy cos.... za sztuke
 

Bzyku 
Wys³any: 2009-05-06, 22:20   
0
UP DOWN

Posty: 43
W moich g³owicach nie da siê zmieniæ zaworków dlatego, ¿e to bardzo stare typy. Mo¿na natomiast kupiæ ca³± g³owicê za 80z³ :) nowszego typu która bêdzie pasowaæ.

Mam pytanie odno¶nie samego silnika do sprê¿arki chc±c kupiæ silnik powiedzmy 2.2kW kupiæ do sprê¿arki z obrotami 2845/min czy czy 1430/min, który lepiej i dlaczego.

Wezmê ten który szybciej siê krêci bêdê musia³ zak³adaæ wielkie ko³a pasowe? czy s± mo¿e inne wady tych szybkoobrotowych.

a mo¿e wie kto¶ jeszcze jakie obroty powinien mieæ kompresor który posiadam?

Nie znam siê proszê o pomoc :)


Pozdrawiam
 
 

timek
Wys³any: 2009-05-07, 11:31   
0
UP DOWN

Posty: 36
Bzyku napisa³/a:
W moich g³owicach nie da siê zmieniæ zaworków dlatego, ¿e to bardzo stare typy. Mo¿na natomiast kupiæ ca³± g³owicê za 80z³ :) nowszego typu która bêdzie pasowaæ.

Mam pytanie odno¶nie samego silnika do sprê¿arki chc±c kupiæ silnik powiedzmy 2.2kW kupiæ do sprê¿arki z obrotami 2845/min czy czy 1430/min, który lepiej i dlaczego.

Wezmê ten który szybciej siê krêci bêdê musia³ zak³adaæ wielkie ko³a pasowe? czy s± mo¿e inne wady tych szybkoobrotowych.

a mo¿e wie kto¶ jeszcze jakie obroty powinien mieæ kompresor który posiadam?

Nie znam siê proszê o pomoc :)


Pozdrawiam


Cze¶æ je¿eli chodzi o te sprê¿arki które pokaza³e¶ na zdjêciach {z niebieskim baniakiem} to jest to model HS 11 , zreszt± powiniene¶ mieæ jak±¶ tabliczkê na nich i tam nawet to pisze :P . Prêdko¶æ tych sprê¿arek to optymalna {taki maximum }2880obr/min . Mam w domu stary kompresor zbudowany na 2 takich sprê¿arkach z silnikiem 2,2 kW 1440obr/min . Ogólnie to nie spodziewaj siê cudów po tym sprzêcie nawet jak uzyskasz te 2800 obr na sprê¿arce to musisz zapewniæ jej dodatkowe ch³odzenie {jaki¶ dodatkowy wentylator , najlepiej elektryczny } , u mnie te sprê¿arki w tym kompresorze pad³y temu ¿e nie by³y ch³odzone . ich wydajno¶æ jest niewielka rzêdu 100L/min . Lepiej sprawd¼ jaki masz ten silnik ze zdjêcia {moc i obroty } i dobierz sobie pompê z ogólnodostêpnych ABAC, wydasz mo¿e wiele {ok 600PLN za B2800B} a ró¿nica wielka .
 

Bzyku 
Wys³any: 2009-05-11, 08:19   
0
UP DOWN

Posty: 43
A mo¿e zakupiê taki wynalazek.

http://moto.allegro.pl/it...r_525l_min.html

Parametry i cena bardzo dobra ciekawe jak z jako¶ci± tego sprzêtu. :)
i czy da si kompresor naprawiæ (zregenerowaæ).

Moje potrzeby nie s± wygórowane, Pod³±czyæ narzêdzia pneumatyczne, pomalowaæ parê elementów co jaki¶ czas góra 4 razy na rok :)

Co my¶licie o tej sprê¿arce?
Warto za te pieni±dze?
Czy mo¿e lepiej co¶ innego
Pozdrawiam
 
 

timek
Wys³any: 2009-05-11, 13:40   
0
UP DOWN

Posty: 36
Bzyku napisa³/a:
A mo¿e zakupiê taki wynalazek.

http://moto.allegro.pl/it...r_525l_min.html

Parametry i cena bardzo dobra ciekawe jak z jako¶ci± tego sprzêtu. :)
i czy da si kompresor naprawiæ (zregenerowaæ).

Moje potrzeby nie s± wygórowane, Pod³±czyæ narzêdzia pneumatyczne, pomalowaæ parê elementów co jaki¶ czas góra 4 razy na rok :)

Co my¶licie o tej sprê¿arce?
Warto za te pieni±dze?
Czy mo¿e lepiej co¶ innego
Pozdrawiam


Hmm no ciekawe parametry , ale ja bym osobi¶cie przetestowa³ taki sprzêt na zasadzie :jak d³ugo pompuje od 0 do 8 bar , pod³±czy³ bym jakiego¶ pneumatyka i sprawdzi³ czy kompresor wydala w momencie jak spust pistoletu ca³y czas naci¶niêty . Przyznam szczerze to konkurencja by³a by nie¼le po ty³ach je¿eli chodzi o cenê ,je¿eli ten kompresorek ma rzeczywi¶cie 420 l/min . Mo¿e najpierw go zobacz na ¿ywo a potem siê zastanawiaj . Praktycznie rzecz bior±c ka¿d± sprê¿arkê idzie zregenerowaæ nie powinno byæ z tym problemu .

Widze ¿e go¶æ sprzedaje w Skoczowie to niedaleko mnie :P.
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-05-11, 14:31   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Najpierw niech sie spyta tego Expo co to za sprezarka i z czego ma tuleje(cylindry).ja juz mialem od tego goscia cos kupic i dobrze ze sie spytalem, odpowiedz brzmiala "chinszczyzna".
 

gizbern 
Wys³any: 2009-05-12, 19:29   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 99
Sk±d: Czêstochowa-Poland
Posiadam taki kompresor od prawie roku.
Jest to chiñczyk ale do¶æ dobrze zrobiony i jak narazie bezproblemowy.Cylindry s± ¿eliwne.
Z wydajno¶ci± te¿ nie ma problemu,od 0 do 8bar pompuje w 50s.
Bardziej go sobie chwale ni¿ poprzedni kompresor 3JW60.
_________________

 
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-05-12, 20:41   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
Bzyku napisa³/a:
Z tego co pamiêtam w motocyklach czy samochodach szczelinka est minimalna, tu natomiast wynosi 3-5mm

Luz na zamku nowego pierscienia powinien wynosic ok.0.15-0.2 mm. 0.8-1 mm to maksymalny dopuszczalny luz, sprezarka juz "poci sie" ;) i bierze olej.Moze zacznij jednak od pierscieni... :tak:
_________________
Wyrywanie chwastow
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-05-12, 20:45   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
gizbern napisa³/a:
Posiadam taki kompresor od prawie roku.
Jest to chiñczyk ale do¶æ dobrze zrobiony i jak narazie bezproblemowy.Cylindry s± ¿eliwne.
Z wydajno¶ci± te¿ nie ma problemu,od 0 do 8bar pompuje w 50s.
Bardziej go sobie chwale ni¿ poprzedni kompresor 3JW60.


Jaka pojemnosc butli?Ja dzis wkoncu z³o¿y³em swój kompresor i nawet uruchomi³em, musze tylko poczekac na nowy wylacznik cisnieniowy z odpowietrzeniem.Wiecej fotek w tym temacie http://lakierowanko.info/...hp?t=2295#23488
 

Bzyku 
Wys³any: 2009-05-12, 21:05   
0
UP DOWN

Posty: 43
Je¿eli kolega ma identyczny jak z aukcji to 110 litrów.


A co do pier¶cieni to chyba nie bêdê nic majstrowa³ tylko zakupiê tego chiñczyka.

Mo¿e siê jaki¶ amator znajdzie na moj± wspania³a sprê¿areczkê? :D
2 kompresory (od ci±gników 30stek), butle 88x80 i 66x60 + silnik 0,65kW

Pozdrawiam
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania