Autor |
Wiadomość |
 |
Bzyku
|
Wysłany: 2009-04-11, 19:48 Przerobienie sprĂŞÂżarki
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
Witam,
PoniÂżej przedstawiam sprĂŞÂżarkĂŞ z ktĂłrej korzystam i do tych drobnych napraw jakie wykonujĂŞ wystarczaÂła mi w zupeÂłnoÂści. ChciaÂłbym, jednak jÂą ulepszyĂŚ Âżeby nie czekaĂŚ nieraz na nabicie butli tyle ile czekaĂŚ muszĂŞ teraz.
 
sam kompresor jest chyba od jakiegoœ ci¹gnika czy samochodu ciê¿arowego, nie wiem nawet jak¹ ma wydajnoœÌ ale nabicie trochê trwa.
Za³atwi³em sobie bardzo podobny drugi taki kompresor i chcia³em pod³¹czyÌ go drugim paskiem do tego silnika i wpuœciÌ w taki sam sposób do butli. Czy jest sens?
Kolejne pytanie dotyczy samego kompresora, nie pompuje krĂŞcÂąc nim rĂŞkÂą czujĂŞ, Âże dmucha ale po podpiĂŞciu paska i przewodu do butli niestety na manometrze nie wskazywaÂło Âżadnego wzrostu. RozkrĂŞciÂłem wiĂŞc ten kompresor okazuje siĂŞ, Âże pierÂścienie sÂą lecz po wÂłoÂżeniu pierwszego czy drugiego jest jak dla mnie ogromna szczelina. Z tego co pamiĂŞtam w motocyklach czy samochodach szczelinka est minimalna, tu natomiast wynosi 3-5mm. A nie jestem pewien ile powinna mieĂŚ moÂże tu musi byĂŚ wiĂŞksza?
Proszê o info jeœli ktoœ siê domyœla gdzie jest problem czy w pierœcieniach które ju¿ s¹ tak zu¿yte czy mo¿e w samej g³owicy której konstrukcji nie jestem w stanie poj¹Ì
Nie jestem Âżadnym mechanikiem, nie robiĂŞ nic za pieniÂądze po prostu bawiĂŞ siĂŞ w to bo lubiĂŞ dÂłubaĂŚ w garaÂżu
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robi
|
Wysłany: 2009-04-11, 20:01
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 32
|
SprawdÂź czy nie sÂą popĂŞkane sprĂŞÂżynki w tych zaworkach w gÂłowicy. Jeden jest ssÂący drugi wydechowy i przepuszczajÂą tylko w jednÂą stronĂŞ. |
|
|
|
 |
michalLbn
|
Wysłany: 2009-04-11, 21:48
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 184
|
ja mam u siebie w gwiaÂździe podobne zaworki i czĂŞsto siĂŞ psujÂą. To na pewno jest przyczyna. Sprawdz je |
|
|
|
 |
jacklack
|
Wysłany: 2009-04-11, 21:59
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 352
|
Bzyku, KiedyÂś teÂż miaÂłem takie gwiaÂździste sprĂŞÂżarki typ.JW 60 praktycznie co miesiÂąc musiaÂłem wymieniaĂŚ zaworki ssÂący i tÂłoczÂący ,,a z tego co widzĂŞ na fotach to sÂą te same zaworki ,, psujÂą siĂŞ przewaÂżnie na wskutek przegrzania myÂślĂŞ Âże to wÂłaÂśnie te zaworki nawaliÂły twojej sprĂŞÂżarce zresztÂą potwierdza to kolega michalLbn, |
|
|
|
 |
michalLbn
|
Wysłany: 2009-04-11, 22:10
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 184
|
Tak. KosztujÂą one 22 zÂł sztuka nĂłwki |
|
|
|
 |
Bzyku
|
Wysłany: 2009-04-11, 22:45
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
ÂŚwietnie od ich wymiany zacznĂŞ, dziĂŞkujĂŞ bardzo za diagnozĂŞ.
Pozostaje jeszcze kwestia do³o¿enia tego drugiego kompresora, czy jest sens czy wzroœnie mi wydajnoœÌ? czy nie ma sensu ruszaÌ bo nie bêdzie lepiej. Chcê zostawiÌ silnik i dwoma paskami polecieÌ na dwa kompresory tak jak na obrazku powy¿ej. |
|
|
|
 |
michalLbn
|
Wysłany: 2009-04-11, 22:50
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 184
|
JeÂżeli twĂłj silnik da radĂŞ to jest sens bo wydajnoÂśc wzroÂśnie. A ile ma KW ten silnik? |
|
|
|
 |
Bzyku
|
Wysłany: 2009-04-11, 22:54
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
Moj silnik to niestety 3-faz 0.65kW i chyba 915/min tak jest na tabliczce jaki byÂłby mi potrzebny Âżeby radziÂł a moÂże to tylko kwestia przeÂłoÂżenia? |
|
|
|
 |
michalLbn
|
Wysłany: 2009-04-11, 23:24
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 184
|
myslĂŞ ze 2,5 Kw to minimum powinno byĂŚ. W gwiaÂździe jest chyba 4 KW |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-04-12, 09:24
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
MaÂła moc, maÂłe KW, maÂłe silniki.... nie wiem czy jest sens sie pakowac w przerobki. A butla? 400l na dziendobry musi byĂŚ. Rozumiem zaangaÂżowanie i chĂŞĂŚ ale.... no chyba nieopÂłacalne to bedzie. Poszukaj cos na allledrogo do remontu albo uÂżywke. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
michalLbn
|
Wysłany: 2009-04-12, 09:52
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 184
|
Zawsze mozna kupiĂŚ stary boiler na zÂłomie i na tym coÂś zrobiĂŚ. |
|
|
|
 |
zdenek_zdenek
|
Wysłany: 2009-04-12, 10:00
|
0
|
|
|
Posty: 99
|
michalLbn napisał/a: | Zawsze mozna kupiĂŚ stary boiler na zÂłomie i na tym coÂś zrobiĂŚ. |
A nie lepiej po³¹czyÌ kilka du¿ych butli od gazu, przynajmniej masz pewn¹ wytrzyma³oœÌ na wysokie ciœnienia, a nie bojler. Jak sie dobrze poszuka u gazia¿y i po szrotach to mo¿na wychaczyÌ butle po 90 i wiêcej litrów. |
|
|
|
 |
adam12
|
Wysłany: 2009-04-12, 10:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 94
|
bojleru ja bym nie polecaÂł bo ciÂśnienie na prĂłbie ma chyba do 4 albo 6atm bo w rurach woda wiĂŞcej nie ma. ja mam butle po gazie samochodowym ze zÂłomy za 50zÂł 80l i sprawuje sie super tylko trzeba ja kilka razy wodÂą pÂłukaĂŚ po spuszczeniu gazu i wietrzyĂŚ poza tym ewentualne spawanie proponuje z butlÂą prawie zapeÂłnionÂą wodÂą gdyÂż potrafi czasem zdziwiĂŚ taki bak paliwa nawet jak dÂługo pusty leÂżaÂł. |
|
|
|
 |
michalLbn
|
Wysłany: 2009-04-12, 11:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 184
|
adam12 napisał/a: | bojleru ja bym nie polecaÂł bo ciÂśnienie na prĂłbie ma chyba do 4 albo 6atm bo w rurach woda wiĂŞcej nie ma. ja mam butle po gazie samochodowym ze zÂłomy za 50zÂł 80l i sprawuje sie super tylko trzeba ja kilka razy wodÂą pÂłukaĂŚ po spuszczeniu gazu i wietrzyĂŚ poza tym ewentualne spawanie proponuje z butlÂą prawie zapeÂłnionÂą wodÂą gdyÂż potrafi czasem zdziwiĂŚ taki bak paliwa nawet jak dÂługo pusty leÂżaÂł. |
Coœ o tym wiem. potrafi uciec spod spawarki Co do baniaka to kolega zaadoptowa³ zbiornik wodny ala boiler 300L i jest git. Ma sprezarkê wan 120L i po³¹czona z tym zbiornikiem na sta³e rur¹ i gwiantami. Zaleta jest taka ze jak masz ma³o litrów to masz skoki cisnienia a on teraz ten efekt wyeliminowa³. Te¿ nad tym mysle bo mam tylko 160L |
|
|
|
 |
gizbern
|
Wysłany: 2009-04-12, 13:30
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 99 Skąd: CzĂŞstochowa-Poland
|
Zaworki wyglÂądajÂą jak od 3JW60,czyli lipa.
Wymiana zaworkĂłw Âśrednio co miesiÂąc.Koszt kompletu ok 150zÂł+kupa nerwĂłw.
Lepiej rozejrzeÌ siê za jak¹œ now¹ pomp¹ ABAC za 800z³. |
_________________
 |
|
|
|
 |
michalLbn
|
Wysłany: 2009-04-12, 23:15
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 184
|
gizbern napisał/a: | Zaworki wyglÂądajÂą jak od 3JW60,czyli lipa.
Wymiana zaworkĂłw Âśrednio co miesiÂąc.Koszt kompletu ok 150zÂł+kupa nerwĂłw.
Lepiej rozejrzeÌ siê za jak¹œ now¹ pomp¹ ABAC za 800z³. |
Co ty gadasz????????????? Ja w swojej 3JW60 wymieniam zaworki co 4-5 miesiecy i kosztuje 22 zÂł czy cos.... za sztuke |
|
|
|
 |
Bzyku
|
Wysłany: 2009-05-06, 23:20
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
W moich g³owicach nie da siê zmieniÌ zaworków dlatego, ¿e to bardzo stare typy. Mo¿na natomiast kupiÌ ca³¹ g³owicê za 80z³ nowszego typu która bêdzie pasowaÌ.
Mam pytanie odnoÂśnie samego silnika do sprĂŞÂżarki chcÂąc kupiĂŚ silnik powiedzmy 2.2kW kupiĂŚ do sprĂŞÂżarki z obrotami 2845/min czy czy 1430/min, ktĂłry lepiej i dlaczego.
WezmĂŞ ten ktĂłry szybciej siĂŞ krĂŞci bĂŞdĂŞ musiaÂł zakÂładaĂŚ wielkie koÂła pasowe? czy sÂą moÂże inne wady tych szybkoobrotowych.
a moÂże wie ktoÂś jeszcze jakie obroty powinien mieĂŚ kompresor ktĂłry posiadam?
Nie znam siĂŞ proszĂŞ o pomoc
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
timek
|
Wysłany: 2009-05-07, 12:31
|
0
|
|
|
Posty: 36
|
Bzyku napisał/a: | W moich gÂłowicach nie da siĂŞ zmieniĂŚ zaworkĂłw dlatego, Âże to bardzo stare typy. MoÂżna natomiast kupiĂŚ ca³¹ gÂłowicĂŞ za 80zÂł nowszego typu ktĂłra bĂŞdzie pasowaĂŚ.
Mam pytanie odnoÂśnie samego silnika do sprĂŞÂżarki chcÂąc kupiĂŚ silnik powiedzmy 2.2kW kupiĂŚ do sprĂŞÂżarki z obrotami 2845/min czy czy 1430/min, ktĂłry lepiej i dlaczego.
WezmĂŞ ten ktĂłry szybciej siĂŞ krĂŞci bĂŞdĂŞ musiaÂł zakÂładaĂŚ wielkie koÂła pasowe? czy sÂą moÂże inne wady tych szybkoobrotowych.
a moÂże wie ktoÂś jeszcze jakie obroty powinien mieĂŚ kompresor ktĂłry posiadam?
Nie znam siĂŞ proszĂŞ o pomoc
Pozdrawiam |
CzeœÌ je¿eli chodzi o te sprê¿arki które pokaza³eœ na zdjêciach {z niebieskim baniakiem} to jest to model HS 11 , zreszt¹ powinieneœ mieÌ jak¹œ tabliczkê na nich i tam nawet to pisze :P . PrêdkoœÌ tych sprê¿arek to optymalna {taki maximum }2880obr/min . Mam w domu stary kompresor zbudowany na 2 takich sprê¿arkach z silnikiem 2,2 kW 1440obr/min . Ogólnie to nie spodziewaj siê cudów po tym sprzêcie nawet jak uzyskasz te 2800 obr na sprê¿arce to musisz zapewniÌ jej dodatkowe ch³odzenie {jakiœ dodatkowy wentylator , najlepiej elektryczny } , u mnie te sprê¿arki w tym kompresorze pad³y temu ¿e nie by³y ch³odzone . ich wydajnoœÌ jest niewielka rzêdu 100L/min . Lepiej sprawdŸ jaki masz ten silnik ze zdjêcia {moc i obroty } i dobierz sobie pompê z ogólnodostêpnych ABAC, wydasz mo¿e wiele {ok 600PLN za B2800B} a ró¿nica wielka . |
|
|
|
 |
Bzyku
|
Wysłany: 2009-05-11, 09:19
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
A moÂże zakupiĂŞ taki wynalazek.
http://moto.allegro.pl/it...r_525l_min.html
Parametry i cena bardzo dobra ciekawe jak z jakoÂściÂą tego sprzĂŞtu.
i czy da si kompresor naprawiĂŚ (zregenerowaĂŚ).
Moje potrzeby nie s¹ wygórowane, Pod³¹czyÌ narzêdzia pneumatyczne, pomalowaÌ parê elementów co jakiœ czas góra 4 razy na rok
Co myÂślicie o tej sprĂŞÂżarce?
Warto za te pieniÂądze?
Czy moÂże lepiej coÂś innego
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
timek
|
Wysłany: 2009-05-11, 14:40
|
0
|
|
|
Posty: 36
|
Bzyku napisał/a: | A moÂże zakupiĂŞ taki wynalazek.
http://moto.allegro.pl/it...r_525l_min.html
Parametry i cena bardzo dobra ciekawe jak z jakoÂściÂą tego sprzĂŞtu.
i czy da si kompresor naprawiĂŚ (zregenerowaĂŚ).
Moje potrzeby nie s¹ wygórowane, Pod³¹czyÌ narzêdzia pneumatyczne, pomalowaÌ parê elementów co jakiœ czas góra 4 razy na rok
Co myÂślicie o tej sprĂŞÂżarce?
Warto za te pieniÂądze?
Czy moÂże lepiej coÂś innego
Pozdrawiam |
Hmm no ciekawe parametry , ale ja bym osobiœcie przetestowa³ taki sprzêt na zasadzie :jak d³ugo pompuje od 0 do 8 bar , pod³¹czy³ bym jakiegoœ pneumatyka i sprawdzi³ czy kompresor wydala w momencie jak spust pistoletu ca³y czas naciœniêty . Przyznam szczerze to konkurencja by³a by nieŸle po ty³ach je¿eli chodzi o cenê ,je¿eli ten kompresorek ma rzeczywiœcie 420 l/min . Mo¿e najpierw go zobacz na ¿ywo a potem siê zastanawiaj . Praktycznie rzecz bior¹c ka¿d¹ sprê¿arkê idzie zregenerowaÌ nie powinno byÌ z tym problemu .
Widze ¿e goœÌ sprzedaje w Skoczowie to niedaleko mnie :P. |
|
|
|
 |
shalashaska
|
Wysłany: 2009-05-11, 15:31
|
0
|
|
|

Pomógł: 1 raz Posty: 190 Skąd: KrakĂłw
|
Najpierw niech sie spyta tego Expo co to za sprezarka i z czego ma tuleje(cylindry).ja juz mialem od tego goscia cos kupic i dobrze ze sie spytalem, odpowiedz brzmiala "chinszczyzna". |
|
|
|
 |
gizbern
|
Wysłany: 2009-05-12, 20:29
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 99 Skąd: CzĂŞstochowa-Poland
|
Posiadam taki kompresor od prawie roku.
Jest to chiùczyk ale doœÌ dobrze zrobiony i jak narazie bezproblemowy.Cylindry s¹ ¿eliwne.
Z wydajnoÂściÂą teÂż nie ma problemu,od 0 do 8bar pompuje w 50s.
Bardziej go sobie chwale niÂż poprzedni kompresor 3JW60. |
_________________
 |
|
|
|
 |
przemo1972
|
Wysłany: 2009-05-12, 21:41
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 551 Skąd: SC
|
Bzyku napisał/a: | Z tego co pamiĂŞtam w motocyklach czy samochodach szczelinka est minimalna, tu natomiast wynosi 3-5mm |
Luz na zamku nowego pierscienia powinien wynosic ok.0.15-0.2 mm. 0.8-1 mm to maksymalny dopuszczalny luz, sprezarka juz "poci sie" i bierze olej.Moze zacznij jednak od pierscieni... |
_________________ Wyrywanie chwastow |
|
|
|
 |
shalashaska
|
Wysłany: 2009-05-12, 21:45
|
0
|
|
|

Pomógł: 1 raz Posty: 190 Skąd: KrakĂłw
|
gizbern napisał/a: | Posiadam taki kompresor od prawie roku.
Jest to chiùczyk ale doœÌ dobrze zrobiony i jak narazie bezproblemowy.Cylindry s¹ ¿eliwne.
Z wydajnoÂściÂą teÂż nie ma problemu,od 0 do 8bar pompuje w 50s.
Bardziej go sobie chwale niÂż poprzedni kompresor 3JW60. |
Jaka pojemnosc butli?Ja dzis wkoncu zÂłoÂżyÂłem swĂłj kompresor i nawet uruchomiÂłem, musze tylko poczekac na nowy wylacznik cisnieniowy z odpowietrzeniem.Wiecej fotek w tym temacie http://lakierowanko.info/...hp?t=2295#23488 |
|
|
|
 |
Bzyku
|
Wysłany: 2009-05-12, 22:05
|
0
|
|
|
Posty: 43
|
JeÂżeli kolega ma identyczny jak z aukcji to 110 litrĂłw.
A co do pierÂścieni to chyba nie bĂŞdĂŞ nic majstrowaÂł tylko zakupiĂŞ tego chiĂączyka.
MoÂże siĂŞ jakiÂś amator znajdzie na mojÂą wspaniaÂła sprĂŞÂżareczkĂŞ?
2 kompresory (od ciÂągnikĂłw 30stek), butle 88x80 i 66x60 + silnik 0,65kW
Pozdrawiam |
|
|
|