Autor |
Wiadomość |
 |
Przemo
|
Wysłany: 2009-06-12, 19:24 Reklamacja lakieru
|
0
|
|
|
Posty: 4 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
By³em w mieszalni Novola w Krakowie, panowie zrobili mi lakier z kodu nie patrz¹c na klapkê (podobno tylko jedn¹ fiszkê mieli). Ucz¹c siê na b³êdach porobi³em próbne natryski, bo ten lakier z kija mi ju¿ nie le¿a³. Po przy³o¿eniu fiszki do blachy by³em w szoku, okaza³o siê ¿e jakiœ fiolet im wyszed³ zamiast b³êkitu, ma³o tego w s³oùcu okaza³o siê ¿e jest z³e ziarno zastosowane. Pojecha³em z reklamacj¹, kolorysta (jeden z trzech) powiedzia³ ¿e lakier jest pora¿ka i nic z nim nie zrobi, ¿adne dobarwienie nie pomo¿e. Oczywiœcie problem by³ z ustaleniem kto robi³ ten kolor. Na to wszystko przyszed³ Pan kierownik i stwierdzi³ ¿e ziarno jest ok, tylko odcieù za ciemny dlatego ziarno jest tak podkreœlone. Zrobili 50 rzekomo rozjaœnionego bia³ym, srebrnym i ¿ó³tym, bo za du¿o czerwieni by³o. Z kija wygl¹da³o ca³kiem nieŸle, wiêc przerobili ca³e 6setek. Porobi³em znów próbne natryski i okaza³o siê ¿e ziarno nadal pora¿ka, a odcieù ju¿ mniej czerwony, ale nadal nie ten, do tego blady siê zrobi³. Wiedzia³em ¿e nic ju¿ nie bêdzie z tego lakieru pojecha³em na drug¹ mieszalniê, wzi¹³em 100 i porobi³em próbne natryski. Ziarno dobre odcieù te¿ super. Problem pozostaje co zrobiÌ ze starym lakierem, bo Panowie rozk³adaj¹ rêce ¿e to nie ich wina, bo robili z receptury, a producent odrzuci reklamacjê bo jest pewien swojej receptury. Powiedzcie mi jak dochodziÌ swoich praw. Porobi³em fotki, które obrazuj¹ tylko ró¿nicê odcienia, ró¿nicê w ziarnie widaÌ dopiero w s³oùcu pod k¹tem.
Z lewej prĂłbka z pierwszej mieszalni, a z prawej z drugiej.
 |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2009-06-12, 19:53
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
Zepsuli kolor i ¿¹daj zwrotu kasiorki bo zrobni³es natrysk próbny. Jak nie oddadz¹ to pozostaje Ci osikac mieszalnie bo sie nie znaja na kolorystyce albo nie maja mo¿liwosci dobarwienia.
wg mnie jestes w plecy i nigdy tam juz nie mieszaj farby.
POdaj adres tej mieszalni dla potomnych Âżeby tam nie jechali. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-12, 20:06
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
Przemo napisał/a: | Panowie rozkÂładajÂą rĂŞce Âże to nie ich wina, bo robili z receptury, | Âładnie ciĂŞ robiÂą w bamboka |
|
|
|
 |
Przemo
|
Wysłany: 2009-06-12, 20:56
|
0
|
|
|
Posty: 4 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
mebArth napisał/a: | POdaj adres tej mieszalni dla potomnych Âżeby tam nie jechali. |
mebArth przecieÂż juÂż po wyborach, nie musisz prowadziĂŚ juÂż agitacji, a adresik naPiSzĂŞ jutro jeÂśli siĂŞ z nimi ostatecznie nie dogadam.
baqo napisał/a: | Âładnie ciĂŞ robiÂą |
raczej nie Âładnie |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2009-06-12, 21:42
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
Przemo napisał/a: | mebArth napisał/a: | POdaj adres tej mieszalni dla potomnych Âżeby tam nie jechali. |
mebArth przecieÂż juÂż po wyborach, nie musisz prowadziĂŚ juÂż agitacji, a adresik naPiSzĂŞ jutro jeÂśli siĂŞ z nimi ostatecznie nie dogadam.
baqo napisał/a: | Âładnie ciĂŞ robiÂą |
raczej nie Âładnie |
Nie chce mi sie gadaĂŚ. |
|
|
|
 |
gola
|
Wysłany: 2009-06-12, 22:37 Re: Reklamacja lakieru
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 854
|
Przemo napisał/a: | ...Zrobili 50 rzekomo rozjaÂśnionego biaÂłym, srebrnym i ¿ó³tym, bo za duÂżo czerwieni byÂło... |
Nie wiem,kolorysta nie jestem,ale bardzo czesto sie w to bawie i z tego co piszesz,do skasowania czerwonego uzywa sie chyba zielonego.
Srebrnym uwydatnili i tak za grube ziarno,a bialym go utopili.
Najlepiej jak by sie wypowiedzial ktos z kolorystow,ale pisze,ze mu sie gadac nie chce
Powiedz jeszcze,z jakiego mieszalnika dobrali ci ten drugi kolor?
wiec sprawdza sie chyba opinia,ze Novol to na calosciowki,z receptury |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-13, 09:31
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
Przy poprawianiu odcienia receptury nie wolno uÂżywaĂŚ innych kolorĂłw i komponentĂłw niÂż te zawarte w recepturze ... JeÂżeli lakier wydaje siĂŞ np. za maÂło czerwony a w recepturze go nie ma to moÂże siĂŞ okazaĂŚ Âże ten efekt czerwieni wynika np z czerwonej perÂły lub granatowego lauzuru o filoletowym kierunku. Dlatego dobarwianie lakierĂłw na tzw "czuja i oko fachowca" bez dostĂŞpu do czystych komponentĂłw raczej siĂŞ nie udaje. Czasami jest to moÂżliwe przy solidach, ale przy lakierach zmienno optycznych moÂżna tylko pogorszyĂŚ sprawĂŞ do takiego poziomu Âże nawet cieniowanie nie pomoÂże !
Ogólnie ! W ludzkim oku znajduj¹ siê receptory koloru ( test Ishara ) odopowiadaj¹ce za widzenie tzw. kolorów podstawowych ¯ó³tego, Niebieskiego, Czerwonego ... oraz dwóch skrajnoœci czyli braku koloru jakim jest Bia³y i Czarny. Jedni maj¹ je wykszta³cone lepiej ( sprawa genetyczna ) inni gorzej ! Dlatego czasami kliient widzi ró¿nicê, a lakiernik z doœwiadczeniem NIE ! Uszkodzenie takiej plamki to choroba Daltonizmu i wtedy taka osoba nie widzi jednej, lub kilku barw !
Oko moÂżna nieznacznie wyszkoloiĂŚ, ale cech wrodzonych nie da siĂŞ juÂż zmieniĂŚ. Natomiast wiedza o teorii kolorystyki jest bardzo przydatna w lakiernictwie i wiele wyjaÂśnia pozwalajÂąc na szybkie i w miarĂŞ celne korekty barw ! |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-13, 09:40
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
|
|
|
 |
bachus
|
Wysłany: 2009-06-13, 09:59
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 127
|
Przemo upieraj sie przy swoim. Ja czesto robie w NOVOLu - jezeli cos nie pasuje bezwzglêdnie ¿¹dam wymiany lub zwrotu kasy ... i musz¹ to uwzglêdnic. po to maja klapke i fiszki zeby nad tym posiedziec, jezeli nie maj¹ mozliwosci zrobienia jak trzeba - niech nie robi¹. jak u mnie kolorysta podejrzewa lipe - robi minimaln¹ ilosc do natrysku. nieraz mia³em juz tak ze na kiju jest git, a po natrysku lipa ...
powodzonka - 3maj sie ! |
_________________ CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P |
|
|
|
 |
Przemo
|
Wysłany: 2009-06-13, 11:30
|
0
|
|
|
Posty: 4 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
DzwoniÂłem dzisiaj do mieszalni, niestety Pana kierownika nie zastaÂłem bĂŞdzie dopiero w poniedziaÂłek.
Dodam, Âże mowa o lakierze do mitsu T79.
A Panowie domieszali do receptury na 500gr:
810: +15,5
271: +5,1
901: +15,5.
Efekt taki, Âże odcieĂą zrobiÂł siĂŞ mleczny i mdÂły, a przy Âświetle ziarno jeszcze bardziej to podkreÂśla.
DziĂŞki koledzy za rady, miaÂłem odpuÂściĂŚ temat, bo wiĂŞcej z tym zachodu niÂż wart sam lakier, ale nie tylko o kasĂŞ siĂŞ rozchodzi, zasady teÂż siĂŞ liczÂą.
W poniedzia³ek bêdê rozmawia³ z kierownikiem, zobaczymy czy nadal bêdzie siê zas³ania³ producentem, czy weŸmie odpowiedzialnoœÌ na siebie. Ciekawe jak z tego wybrnie, oczywiœcie jeœli podejdzie do telefonu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ZENEK
|
Wysłany: 2009-06-13, 12:06
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 86
|
PROJEKTER - chyba nie do koùca masz racje z tym dobarwianiem bez dodawania pigmentów nie wchodz¹cych do receptury.Do przerabiania koloru s³u¿y nam nasza wiedza na temat tego co posiadamy na mieszalnikach, kierunku d¹¿enia koloru no i oczywiœcie ko³o chromatyczne i jego sposób u¿ycia czyli zale¿noœci.Przez wiele lat pracy z kolorami jakbym mia³ nie przebarwiaÌ innymi pigmentami ni¿ w recepturze to zapomnij!!Piszesz m¹drze,ale nie na tym polega zycie kolorysty, juz kiedyœ ktoœ napisa³,¿e kolor czerwony mo¿na œciemniÌ pomaranczowym, no chyba nie , poniewa¿ z ko³o chromatycznego wynika coœ innego.Co do kolorów metalicznych i per³owych to wszystko zale¿y od odbicia i rozszczepienia œwiat³a.Co do odbioru koloru to ka¿dy z nas widzi inaczej, po drugie kolor równie¿ musi siê wysezonowaÌ, po trzecie zawsze nasze oko widzi ró¿nicê na czyms œwie¿ym , po czwarte klient zawsze widzi ró¿nicê poprostu ma zakodowane ,¿e jego ukochany samochód by³ robiony. |
|
|
|
 |
berag1
|
Wysłany: 2009-06-13, 12:15
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 266
|
ZENEK to co napisa³eœ to niestety, ale szara rzeczywistoœÌ. Ka¿dy kto siê choÌ trochê pobawi³ kolorami potwierdzi twoj¹ wypowiedŸ w 100%(metameryzm nasz¹ zmor¹). |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-13, 13:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
berag1 napisał/a: | (metameryzm naszÂą zmorÂą). | a zwÂłaszcza jak przychodzÂą garaÂżowce ,ktĂłrym Âżal Âściska ,albo nie potrafiÂą cieniowaĂŚ i muszÂą mieĂŚ na kanta |
|
|
|
 |
pearlaga
|
Wysłany: 2009-06-13, 18:39
|
0
|
|
|

Posty: 50
|
ja to z garazowcami krotko
jak nie bierzesz podkladu w skali szarosci to nie zadaj odemnie gwarancji odcienia na kreche
co do lakieru bezb chyba zaczne tez tak dzialac bo wokolo wszyscy lakieruja zolciutkim glasuritem i im odcienie nie pasuja |
_________________
 |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-13, 21:06
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
@ZENEK - Czêsto bywa tak ¿e teoria technologi to jedno, a praktyka to co innego. W praktyce pojawiaj¹ siê drogi na skróty ( czasami bardzo skuteczne ) Równie¿ w stosowaniu poszczególnych materia³ów !
Na temat zakazu dodawania pigmentĂłw z poza receptury przekazaÂłem wam informacjĂŞ z koncernu AKZO ( Sikkens ), oraz BASF ( Glasurit, RM ). Katoegorycznie zabraniajÂą tego robiĂŚ !
Co do tzw. sezonowania ! To nie spieram siê na upartego bo wiem, ¿e to zle¿y od warunków eksploatacji samochodu tj chemicznych i fizycznych osadów jakie na nim pozostaj¹.... ale je¿eli masz na myœli zmianê odcienia koloru na skutek dzia³ania promieni s³onecznych ... to pamiêtajcie ¿e pigmenty stosowane po 1990 roku s¹ na to odporne ! ( na UVA i UVB ) ... oczywiœcie zdarzaj¹ siê pojedyncze wpadki ka¿dego koncernu samochodowego. Najwiêcej jak na razie zaliczy³ ich Fiat i PSA ( Peugeot i Citroen ) gdzie powstaj¹ zniszczenia stabilnoœci pigmentu a nawet, wy¿ó³cenia lakieru bezbarwnego.
Co do metalikĂłw i pereÂł ( lakierĂłw z zawartoÂściÂą mineraÂłu gĂłrskiego o zdolnoÂściach pryzmatycznych - MIKA ) to rozumiem, Âże masz na myÂśli zjawisko FLIP - FLOP zmian odcienia koloru przy innym koncie padania ÂświatÂła ! Zgadzam siĂŞ ... ale na pewno wiesz Âże jedynym sposobem tzw. "popchniĂŞcia" np Flopu w kierunku wÂłaÂściwej barwy jest zastosowanie perÂły o odpowiednim odcieniu Z RECEPTURY LAKIERU !
Test Ishara na widzenie kolorów który powinien przejœÌ ka¿dy kolorysta - pozwala na zdobycie maksymalnie 115 pkt. ( cztery zbrudzone barwy - zielony ¿ó³ty czerwony niebieski ) maj¹ prawie identyczne odpowiedniki w uk³adzie - pasuj¹cy idealnie, ró¿nica pó³ odcienia kierunkowego - zgodnego z ko³em barw - ró¿nica jednego odcienia i 1,5 odcienia itd. do siedmiu próbek. Za celny strza³ 3 pkt za prawie prawie 2 , za trochê zbli¿ony 1 za resztê 0. Uproszczona wersja to kó³eczka z kolorami i cyframi w teœcie na PRAWO JAZDY lub na Komisji Wojskowej !
I .... okazuje siĂŞ Âże osoby nie zwiÂązane w Âżaden sposĂłb z lakiernictwem i kolorystykÂą zdobywajÂą nawet 100 - 105 pkt. ... a lakiernicy i pracownicy mieszalni czasami 75 - 80 pkt. To nie znaczy Âże siĂŞ na tym nie znajÂą ! To tylko oznacza, Âże to cecha wrodzona ! Nie zawsze klient zwraca wam uwagĂŞ bo siĂŞ przyp...a. Czasami po prostu to widzi ! ... a w wielu przypadkach ... tylko chce wymusiĂŚ rabat .... i z tym siĂŞ zgadzam jako byÂły kierownik serwisĂłw lakierniczych ... niestety to jest nagminne ! |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-13, 21:23
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
@ berag1 - Metameryzm to zjawisko powoduj¹ce zmianê koloru pow³oki w zale¿noœci od rodzaju i koloru œwiat³a ! Pojawia siê np w przypadku gdy samochód lakierowany w akrylu jedno pow³okowym tzw. solid naprawiany jest dwuwarstwowym. I nawet po pokryciu zmatowanej pow³oki akrylu bezbarwnym mo¿e ( tj wystêpuje w 80 % przypadków ) pojawiÌ siê to przedziwne zjawisko. W efekcie idealna naprawa np koloru czerwonego w œwietle dziennym, a nawet w jarzeniówka warsztatu.... po oœwietleni œwiat³em sodowej latarni ulicznej o ¿ó³tej barwie wykazuje taki efekt ... samochód jest br¹zowy, a lakierowane elementy pomaraùczowe !!!!!!?
Zjawisko to raczej ( podkreÂślam RACZEJ - bo to wy jesteÂście praktykami ! ) nie dotyczy lakierĂłw metalizowanych i zmiennoptycznych. KiedyÂś ktoÂś napisaÂł Âże takÂże baz wodnych ... wÂłaÂściwie tak ale tylko dla tego Âże materiaÂły bezbarwne klasy HS majÂą ogromny wskaÂźnik neutralnoÂści ( sÂą bardzo bezbarwne ) i kÂładzie siĂŞ je cienkÂą powÂłokÂą.
Sama ró¿nica odcienia wynikaj¹ca z pigmentacji lakieru to zupe³nie inne zjawisko !
http://pl.wikipedia.org/wiki/Metameryzm - to dla bardzo zainteresowanych tym zjawiskiem ! |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
ZENEK
|
Wysłany: 2009-06-13, 21:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 86
|
PROJEKTER nie zgadzam siê z Tob¹ w kwestii odpornoœci pigmentów po 1990 roku przepisujesz sk¹dœ teoriê, ale praktyka jest inna.Nie wiem czy wiesz co to jest w naszym jêzyku "kredowanie"?koloryœci to wiedz¹ i na to nie ma regu³ki z ksi¹¿ki, owszem kolory nie metaliczne od chyba 1998 roku s¹ lakierami dwusk³adnikowymi tzw.bazami i w tym wypadku nie ma kredowania.Wiesz pracowa³em na Sikkensie, R-M i nie stosowa³em sie do tego co mówi¹ tylko do w³asnego doœwiadczenia.Flop w kolorze metalicznym bez per³y jak zmienisz? dodaj¹c per³e sam sobie zaprzeczasz,pisz¹c wczeœniej o niestosowaniu innych pigmentów ni¿ w recepturze.Kolego ja mam lata praktyki a nie tylko such¹ teoriê. Mojê wiedzê staram siê przekazaÌ innym prowadz¹c szkolenia i jakos nie mam prob³emu z moimi "uczniami".Kilkanaœcie lat temu zaproponowanomi pracê kolorysty w du¿ym koncernie na zachodzie, bez przeprowadzenia testu,doceniono moj¹ wiedzê praktyczn¹. |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-13, 21:33
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
ZENEK, ZENEK napisał/a: | MojĂŞ wiedzĂŞ staram siĂŞ przekazaĂŚ innym prowadzÂąc szkolenia | a gdzieÂż te szkolenia siĂŞ odbywajÂą? moÂże siĂŞ juÂż spotkaliÂśmy? |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-13, 21:35
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
PROJEKTER napisał/a: | jedynym sposobem tzw. "popchniĂŞcia" np Flopu w kierunku wÂłaÂściwej barwy jest zastosowanie perÂły o odpowiednim odcieniu Z RECEPTURY LAKIERU ! | przecieÂż napisaÂł z receptury ZENEK napisał/a: | Flop w kolorze metalicznym bez perÂły jak zmienisz? dodajÂąc perÂłe sam sobie zaprzeczasz,piszÂąc wczeÂśniej o niestosowaniu innych pigmentĂłw niÂż w recepturze. | |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-13, 21:35
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
@zenek ! Spokojnie nikt nie podwaÂża twoich umiejĂŞtnoÂści ani wiedzy ! Wymieniamy poglÂądy Âżeby inni ktĂłrzy sobie to poczytajÂą - byli mÂądrzejsi !
Kredowanie o którym piszesz to w³aœnie taki przyk³ad wpadki koncernu np FIAT na modelach UNO, PUNTO, CC gdy czerwieù ( solid ) robi³a siê ró¿owa, a granat szaroniebieski. I jest to zjawisko wytr¹cenia bieli cynkowej wchodz¹cej w sk³ad tej barwy ( w w³aœciwie jednego z komponentów ) przez promieniowanie UV - A. Masz racjê ! ....ale czy po odpolerowaniu kolor w³aœciwy wraca³ ? ... no wiem ¿e niestety na krótko ... ale jednak by³o widaÌ ¿e to typowa wpadka dostawcy lakierów na liniê produkcyjn¹ !
To dopiero wyczyn wyjaÂśniĂŚ to klientowi ktĂłry kupiÂł lakier i zapÂłaciÂł za dobarwianie ! |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-13, 21:51
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
Nie obronisz siê na forum internetowym LATAMI PRAKTYKI bo nie da siê tu tego dowieœÌ !
Ale nie wÂątpiĂŞ w to Âże je masz ... nie mam Âżadnych podstaw Âżeby to robiĂŚ.
Zwracam jednak uwagĂŞ, Âże twoja sugestia o stosowaniu do dobarwiania lakierĂłw komponentĂłw z poza receptury jest niezgodna z wszystkimi szkoleniami dla kolorystĂłw w koncernach lakierniczych. Tam nikt z trenerĂłw na to nie pozwoli ! JeÂżeli praktyka pozwoliÂła ci odkryĂŚ jakieÂś sztuczki zawodowe pomocne w skutecznej pracy to tylko pozazdroÂściĂŚ ! Nie zapominaj jednak, Âże to nie zmienia ogĂłlnej zasady ! Nie wolno i juÂż !
Co do teorii i praktyki ! musisz pamiĂŞtaĂŚ, Âże pomiĂŞdzy tymi elementami zdarzajÂą siĂŞ odstĂŞpstwa od reguÂł. Nikt nie wie czemu ktoÂś na produkcji czegoÂś nie dopilnowaÂł ? MoÂże ktoÂś postanowiÂł obniÂżyĂŚ koszty, lub po prostu producent zostaÂł oszukany przez dostawcĂŞ lakierĂłw na produkcjĂŞ ? Nie wiem ale ... to Âże po 1990 roku wprowadzono nowe syntetyczne, i wycofano mineralne pigmenty z branÂży chemicznej dla motoryzacji i przemysÂłu transportowego ( wagony, samoloty, autobusy ) jest juÂż historycznym faktem ... sprawdÂź jak mi nie wierzysz ! ... ale moÂże ktoÂś ich uÂżywa wbrew ogĂłlnym trendom ? |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-13, 21:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
PROJEKTER napisał/a: | Kredowanie o ktĂłrym piszesz to wÂłaÂśnie taki przykÂład wpadki koncernu np FIAT | wszystkie kredowaÂły,a czerwone golfy,toyoty itd.itd.auta w tych lakierach niemalÂże siĂŞ juÂż nie trafiajÂą.najwiĂŞcej czarne ,srebrne.oczywiÂście jak uni to w bazie |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-13, 22:03
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
@baqo ! to to samo zjawisko tylko ¿e ty jako praktyk masz znacznie wiêcej namacalnych przyk³adów na to dlaczego szukano nowych rozwi¹zaù i najpierw zmieniono pigmenty póŸniej - substancje b³onotwórcze... a niektórzy ¿eby nie pogarszaÌ sytuacji przeszli w produkcji samochodów na lakiery dwuwarstwowe i czerwone czarne granatowe lakieruj¹ dwupow³okowo ....
ALE ? zastanawialiÂście siĂŞ kiedyÂś czemu nie robi siĂŞ tak z biaÂłym kolorem ? To w wiĂŞkszoÂści koncernĂłw nadal solid na bieli cynkowej ! ( chyba poza Audi ?...choĂŚ to informacje z 2006 roku ) |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
ZENEK
|
Wysłany: 2009-06-13, 22:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 86
|
PROJEKTER - w roku 1996 chyba ,pamiêÌ do dat nie ta, by³em na szkoleniu w Standoxie w W-wie i tam na szkoleniu pokazano nam kolor zrobiony na specjalne zamówienie , gdzie w sk³ad koloru wchodzi³y pigmenty mineralne, powoduj¹ce zajefajny efekt.Wtedy 1 litr tego cuda kosztowa³ 30.ooo marek tak!!! a¿ sie wierzyc nie chcia³o, ale goœciu ,który zrobi³ ten kolor opatentowa³ go i oprócz niego jeszcze kilka i ma kasê a nazywa³ siê Martin Stamm.Pracowa³ w laboratorium w Wupertalu i to on mam mówi³,¿e jeœ³i trzeba dodaÌ coœ z poza receptury to zrób to.A robilismy kolory bez receptur tylko w oparciu o ko³o chromatyczne i wiedzê posiadana na temat pigmentów.Na tym szkoleniu by³a tylko jedna kobieta i my sami faceci i wiesz co to ona nas pobi³a sw¹ wiedz¹.Wiem,¿e do dziœ pracuje jako kolorysta.Jeœli mam jakieœ w¹tpliwoœci to zawsze mogê wykonaÌ do niej telefon i pomimo,¿e nie pracuje na tej samej firmie co ja to zawsze poradzi.Ty zaœ masz teoriê wiêc mo¿e wyjasnisz z czego zbudowany jest xyrallik i jak¹ ma budowe optyczn¹, jestem ciekaw gdzie znajdziesz na to odopowiedŸ.Zapytaj na forum czy wszyscy maja takie samo zdanie ,¿e nie wolno stosowaÌ innych pigmentów ni¿ z receptury do przebarwiania?moze inni sie wypowiedz¹.Chocby baqo, bo widzê,¿e cenisz jego wiedzê. |
|
|
|
 |
gola
|
Wysłany: 2009-06-13, 23:35
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 854
|
ja staram sie unikac dobarwien spoza receptury,ale ogolnie stosuje ta technike. |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-13, 23:43
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
ZENEK napisał/a: | nie wolno stosowaĂŚ innych pigmentĂłw niÂż z receptury do przebarwiania?moze inni sie wypowiedzÂą.Chocby baqo, bo widzĂŞ,Âże cenisz jego wiedzĂŞ. | jedyna broĂą na kolor to cieniowanie i nikt mi nie powie ,Âże szybciej dorobi niÂż ja wycieniujĂŞ,poza tym tylko cieniowanie jest 100% gwarancjÂą Âże kolor pasuje. szkoda mi czasu na przebarwianie. jak to siĂŞ mĂłwi czarne z biaÂłym da siĂŞ wycieniowaĂŚ co do akryli problem zanika ,kolory solid sÂą w baza + bezbarwny ,ktĂłre teÂż siĂŞ Âłatwo da wycieniowaĂŚ
dziĂŞkujĂŞ |
|
|
|
 |
gola
|
Wysłany: 2009-06-13, 23:50
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 854
|
tak @baqo,zgadzam sie z toba,ale jak kolor calkowicie ci nie siada a masz do polakierowania nowy zderzak np z tylu,to co?,blotniki cieniujesz?
W tym tygodniu lakierowalem audi TT z DP byly 2 przykladki,zaden odcien nie pasowal.Do polakierowania mialem obydwie strony,bez maski i klapy tyl.Co mialem wycieniowac,jak na maske i klape wejsc nie moglem?Musialem sie bawic z baza prawie 2 godziny.Zycie...
Poza tym,mowa o kolorze z tematu,a tym sie nie da wycieniowac. |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-14, 00:06
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
gola napisał/a: | a masz do polakierowania nowy zderzak np z tylu,to co?, | na zderzaki jest poprawka ,nie sÂą lakierowane tym samym lakierem co karoca,czĂŞsto ró¿niÂą siĂŞ odcieniem. . gola napisał/a: | Musialem sie bawic z baza prawie 2 godziny.Zycie... | i co ? wyszedÂł kant??? |
|
|
|
 |
gola
|
Wysłany: 2009-06-14, 00:23
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 854
|
baqo napisał/a: | na zderzaki jest poprawka ,nie sÂą lakierowane tym samym lakierem co karoca,czĂŞsto ró¿niÂą siĂŞ odcieniem... |
lakier jest ten sam,tylko plastik zmienia odcien,ale mowa jest np o takim kolorze jak w temacie,tutaj poprawka ma sie nijak,trzeba sie pobawic z kolorem niestety.
baqo napisał/a: | ... i co ? wyszedÂł kant??? |
wyszedl,nie bylo innego wyjscia |
|
|
|
 |
ZENEK
|
Wysłany: 2009-06-14, 00:35
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 86
|
Panowie plastiki malowane sÂą tym samym lakierem co karoseria, ale niestety tutaj czas ogrywa rolĂŞ.ByÂłem na linii w fabryce i widziaÂłem, lakier zrobiony wedÂług receptury ale na pomalowanie np. obudowy lusterek maja okrelsony czas to linia i tu nie ma jednej sztuki tylko kilkanascie i na pomalowanie maja kilka minut jada na dwie warstwy. A z drugiej strony plastik to coÂś co inaczej leÂży na aucie ma inne ksztaÂłty popatrzcie na zderzaki nissana na Âśrodku zaÂłamka i mamy wraÂżenie 2 inne kolory. to tylko takie moje spostrzeÂżenie.A ze zderzakami mozna sobie poradziĂŚ choĂŚby zabawa w odwracanie flopa.Gola masz racjĂŞ jak nic nie pasuje z wzornikĂłw to niestety zabawa, ale sprĂłbuj zabawy z flopem. |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-14, 00:56
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
Cytat: | Panowie plastiki malowane sÂą tym samym lakierem co karoseria, ale niestety tutaj czas ogrywa rolĂŞ | ale jest jeden problem z suszeniem tych zderzakĂłw,bo u mnie w kabinie na 60-tce latem potrafiÂą siĂŞ odksztaÂłciĂŚ,a co dopiero mĂłwiĂŚ o 200 stopniach,gdzie w takiej temperaturze sÂą suszone karoce dlatego plastiki sÂą lakierowane osobno,bo by spÂłynĂŞÂły. |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-14, 01:00
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
ZENEK napisał/a: | Panowie plastiki malowane sÂą tym samym lakierem co karoseria, | gorzej jak na karoseriĂŞ przyjdzie nowa dostawa lakieru, a zderzak stara |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-14, 01:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
gola napisał/a: | Musialem sie bawic z baza prawie 2 godziny.Zycie... | to zabawa w rozpuchu, a gdzie woda? na kija nie sprawdzisz za wiele.parĂŞ kropli i natrysk,i natrysk. ha ha ha . jeden pigment rzadki ,drugi gĂŞsty. oby kolory wchodziÂły i cieniowaĂŚ |
|
|
|
 |
gola
|
Wysłany: 2009-06-14, 07:23
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 854
|
baqo napisał/a: | ...to zabawa w rozpuchu, a gdzie woda? na kija nie sprawdzisz za wiele.parĂŞ kropli i natrysk,i natrysk. ha ha ha . jeden pigment rzadki ,drugi gĂŞsty. oby kolory wchodziÂły i cieniowaĂŚ |
@baqo,konwencje DP tez ciezko na linijce porownac,nie oddaje tego co w rzeczywistosci,wiec pozostaja natryski probne.
To ze jeden pigment jest zadki,drugi gesty wcale mi nie przeszkadza,przyzwyczailem sie i wiem mniej wiecej jaka sile kracia maja pigmenty z tego systemu.
Nie wiem @baqo,ale z twoich slow wnioskuje,ze nigdy nie trafil ci sie naprawde zryty kolor przy ktorym nawet cieniowane nie wchodzi w gre i lakierujac nowy blotnik np przedni,to przy cieniowaniu drzwi (standard mysle) cieniujesz takze maske. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-14, 09:37
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
@zenek ! Pisz¹c o tym zasakakuj¹cym efekcie kolorystycznym rozumiem ¿e myœlisz o lakierze który przeczy g³ównej zasadzie ko³a barw i kierunkowi przenikania fal tj. ¿e zmiennoptycznoœÌ tego lakieru dawa³a efekt przejœcia z czerwieni wprost do ciemnej zieleni z pominiêciem koloru poœredniego ! Przyznajê ¿e efekt robi³ piorunuj¹ce wra¿enie. Tak jak i matowy lakier opracowany dla Bundeswery do malowania czo³gów Leopard II - LAKIER SAMOMOASKUJ¥CY ! Poch³ania³ tak¹ d³ugoœÌ fali pasma barw niewidzialnych ( zjawisko têczy na niebie ) jaka by³agenerowana w jego okolicy. Zielony w lesie, czerwono br¹zowy w liœciach jesieni¹, ¿ó³ty na pla¿y ( oczywiœcie w granicach mo¿liwoœci fizycznych - TEN CZO£G NIE ZNIKA£ - tylko siê upodabnia³ do otoczenia )
Nie ma nigdzie kompletnych informacji na temat takich cudów bo to rozwi¹zania chronione nie tylko patentem ale te¿ tajemnic¹ handlow¹ ! Wiem jednak - sk¹din¹d - ¿e oba efekty uda³o siê osi¹gn¹Ì stosuj¹c do budowy koloru mikro kulki szklane o ró¿nych lazurowych barwach i œciêtej p³aszczyŸnie z jednej strony ! ( podobnie jak w odblaskach na znakach drogowych - tylko ¿e tam to pe³ne kulki )
Super osiÂągniĂŞcie w lakierze o ktĂłrym wspomniaÂłeÂś polegaÂło na tym Âże efekt nie zanikaÂł po pokryciu go lakierem bezbarwnym ... a kaÂżdym innym przypadku "odjechanego" efektu - TAK !
Jednak taki przeÂłomowe osiÂągniĂŞcia nie niszczÂą g³ównej podstawowej zasada o ktĂłrÂą siĂŞ spieramy ( dodawania do koloru czego popadnie Âżeby tylko osiÂągn¹Ì cel ! ) MogĂŞ spytaĂŚ na forum uÂżytkownikĂłw ... ale nie oto czy to robiÂą ( bo niektĂłrzy piszÂą Âże robiÂą przedziwne rzeczy !!! ) tylko o to CZY TAK BYLI SZKOLENI PRZEZ PRODUCENTĂW TYCH LAKIERĂW ? bo to jest @ZENEK podstawa wymiany naszych postĂłw. NapisaÂłem dwa raz i powtĂłrzĂŞ trzeci NIE DODAJE SIĂ KOMPONENTĂW Z POZA RECEPTURY - zasada jest taka - NIGDY !!!
P.S poniewaÂż zasÂłaniasz siĂŞ wieloletniÂą praktykÂą to informujĂŞ ciĂŞ Âże .... JA juÂż nie dobarwiam lakierĂłw w mieszalniach - ASO ! ... a ty tak ( jak siĂŞ domyÂślam w sklepie z mieszalnikami ). ... A nie jak myÂślisz Âże .... Ja tego NIGDY NIE ROBIÂŁEM ! ... a ty tak ! .... Nie zapominaj o tym ! |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-14, 10:04
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
@ ZENEK - ZainteresowaÂłeÂś mnie swoimi postami ... i trochĂŞ pogrzebaÂłem. Tak mocno to siĂŞ znowu nie narobiÂłem bo wszystko jest w ....... LAKIERWANKO.INFO ?????? .... i @ZENEK trochĂŞ mi podpadÂłeÂś !!! .... wyglÂąda na to Âże uznaÂłeÂś P. Martina ze Standoxa za "Guru" w dziedzinie dobarwiania zamykajÂąc siĂŞ na inne opinie. Przyjmij na chwilĂŞ Âże on moÂże siĂŞ myliĂŚ, lub byÂś nieprecyzyjny w swych wypowiedziach. Ja go nie znam ... ale znam kilku innych wiodÂących kolorystĂłw i trenerĂłw z centrĂłw szkoleniowych w Polsce i Europie !
poczytaj sobie uwaÂżnie te posty : http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=543
a Ja ... teraz z wielkim przekonaniem powtĂłrzĂŞ NIGDY NIE DODAJEMY KOMPONENTĂW Z POZA RECEPTURY ! ... a jeden Pan Martin moÂże oczywiÂście mieĂŚ inne zdanie ! |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-14, 10:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
gola napisał/a: | ze nigdy nie trafil ci sie naprawde zryty kolor przy ktorym nawet cieniowane nie wchodzi w gre i lakierujac nowy blotnik np przedni,to przy cieniowaniu drzwi (standard mysle) cieniujesz takze maske. | jak nie,a jak sie trafi to z pó³ dnia biegam a czy to bÂłotnik ,czy tylne lewe ,prawe drzwi .dochodzÂą i dwa elementy. |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2009-06-14, 10:43
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
zeniu pewnie juÂż dawno to czytaÂł to byÂł dobry temat ,chyba najbardziej kolorowy z caÂłego forum |
|
|
|
 |
ZENEK
|
Wysłany: 2009-06-14, 13:52
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 86
|
PROJEKTER - byÂłeÂś biedny jako kierownik serwisu musiaÂłeÂś dorabiaĂŚ kolory, ja znam wielu kierowikĂłw,ale oni przyjmujÂą klientĂłw, pilnuja pracy na serwisie, ale nigdy nie dorabiali lakierĂłw od tego majÂą ludzi lub lakiernikĂłw.Niestety pomyÂłka nie pracujĂŞ w sklepie, jako przedstawiciel jednego z koncernĂłw lakierniczych przeprowadzam szkolenia na temat aplikacji i kolorystyki.W Polsce nie mamy szkoleĂą robiomych przez producentĂłw lakierĂłw, przepraszam mamy NOVOLA. W naszym kraju sÂą tylko przedstawicieli tych koncernĂłw i to oni robiÂą szkolenia.JeÂśli piszesz to pisz dokÂładnie.I nadal nie odpowiedziaÂłeÂś na moje pytania. |
|
|
|
 |
ZENEK
|
Wysłany: 2009-06-14, 14:16
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 86
|
PROJEKTER - odsyÂłasz mnie do postĂłw , ktĂłre sam pisaÂłem.ByÂło nas trzech spierajacych sie Piotr, Fifka i ja.DochpodziÂło kilku a wielu nam kibicowaÂło i z wieloma utrzymujĂŞ kontakt po dzieĂą dzisiejszy.Tamto forum to byÂło ciekawa historia, wielu z nas jest to zalogowanych pod innymi ksywami.DziĂŞki za przypomnienie dobrego starego forum. |
|
|
|
 |
berag1
|
Wysłany: 2009-06-14, 21:58
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 266
|
PROJEKTER napisał/a: | NapisaÂłem dwa raz i powtĂłrzĂŞ trzeci NIE DODAJE SIĂ KOMPONENTĂW Z POZA RECEPTURY - zasada jest taka - NIGDY !!! |
PROJEKTER napisał/a: | JA juÂż nie dobarwiam lakierĂłw w mieszalniach |
PROJEKTER napisał/a: | Ja tego NIGDY NIE ROBIÂŁEM ! |
Zasady s¹ po to aby je ³amaÌ i takie jest ¿ycie, a w przypadku korygowania lakierów to koniecznoœÌ. |
|
|
|
 |
berag1
|
Wysłany: 2009-06-14, 22:16
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 266
|
PROJEKTER napisał/a: | @ berag1 - Metameryzm to zjawisko powodujÂące zmianĂŞ koloru powÂłoki w zaleÂżnoÂści od rodzaju i koloru ÂświatÂła ! Pojawia siĂŞ np w przypadku gdy samochĂłd lakierowany w akrylu jedno powÂłokowym tzw. solid naprawiany jest dwuwarstwowym. I nawet po pokryciu zmatowanej powÂłoki akrylu bezbarwnym moÂże ( tj wystĂŞpuje w 80 % przypadkĂłw ) pojawiĂŚ siĂŞ to przedziwne zjawisko |
Pojawia siê równie¿ gdy naprawiamy akryl jednowarstwowy akrylem jednowarstwowym korygowanym pigmentami spoza receptury. Paca z kolorami pozwala jednak po pewnym czasie wyeliminowaÌ to zjawisko i uœwiadamia jaki pigment mogê dolaÌ spoza receptury tak ¿eby kolor w zale¿noœci od ró¿nych Ÿróde³ oœwietlenia wygl¹da³ tak samo. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-14, 22:48
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
WIDOCZNIE TYCH KTĂRYCH ZNASZ to nie kierownicy a PRACOWNICY BIUROWI Kierowanie du¿¹ lakierniÂą polega min. na szkoleniu podlegÂłych pracownikĂłw i korygowaniu ich b³êdĂłw WSZYSTKICH BÂŁĂDĂW to rola kierownika i szefa firmy .... bo technicy i szkoleniowcy nie znajÂą specyfiki pracy firmy ( oraz opinii jakÂą po sobie zostawiajÂą kiedy wyjadÂą ! ) ... a do obsÂługi klientĂłw to SKARBIE zalogowany pod innÂą ksywkÂą TO JEST PRACOWNIK BIURA OBSÂŁUGI KLIENTA ! ... OJJJJJ ! Poza szkoleniem z kolorystyki to by siĂŞ troszkĂŞ przydaÂło lizn¹Ì wiedzy z SYSTEMĂW ORGANIZACJI I ZARZÂĄDZANI FIRMÂĄ np. LAKIERNIÂĄ SAMOCHODOWÂĄ ! ... i nie wyskakuj mi tu z BIEDACTWEM i takimi DOCINKAMI bo nie wiesz czy np. aktualnie mam wÂłasnej .....duÂżej albo maÂłej lakierni ?
Nie wiem jakie byÂło TAMTE STARE FORUM ale ta dyskusja to raczej nie prowadziÂła do wspĂłlnych wnioskĂłw tylko trwaÂła w sporze !!! .... i w efekcie po dwĂłch latach trzeba byÂło siĂŞ schowaĂŚ za innym nick-iem ... CO JEST ? WSTYD ZA POGLÂĄDY ... z przed kilku lat ! SPECJALISTKO ?
aaaaaa ! ... i Powtórz to swoje pytanie @zenek ! bo jakoœ mi umknê³o w s³owotoku sformu³owaù ! dawaj .... zacznij udowadniaÌ swoj¹ fachowoœÌ i lata praktyki ... i tak ju¿ siê zblamowa³ (aœ ) (eœ).
I jeszcze dla @BERG ! ZASADY S¥ PO TO BY JE £AMAà ????? .... to jest twoja posrana rada dla przemo który za³o¿y³ ten temat ? ..... to znaczy co masz mu do powiedzenia ... weŸ siê ch³opaku dokszta³Ì bo my na mieszalni dolewamy to co nam siê wydaje ... tak na oko !
.... to co mamy ¿eby tylko kolor pasowa³ !!! - zajefajna ... profesjonalne ... i takie .... uzasadniaj¹ce wreszcie to foto które do³¹czy³ z ekstremaln¹ ró¿nic¹ w kolorze ! BRAWO .... TAK SZKOLICIE TYCH NA MIESZALNIACH ? S¹ zasady i teoria kolorystyki to siê do niej stosuj.. a jak jesteœ geniuszem to sformuj w³asne rewolucyjne zasady wbrew dotychczaowej nauce i wiedzy innych specjalistów ... zrób doktorat i walcz z zasadami !
i .... spokojna proÂśba ! NIE WYRYWAJ ( matole - przepraszam !!! .... matole, matole, matole ) CYTATĂW Z KONTEKSTU JAK TO ZROBIÂŁEÂŚ Z OSTATNIM bo w caÂłoÂści brzmi on ... A nie jak myÂślisz ( Âże ) ... JA NIGDY TEGO NIE ROBIÂŁEM !
W tych postach od was nie ma ani jednego sÂłowa porady i kropli fachowoÂści ... tylko piedroÂły ... a ja mam jednÂą PRZEMO ... zasada i prawo nr 1. DOBARWIASZ SOBIE KOLOR - NIGDY .... NIGDY NIE UÂŻYWAJÂĄ KOMPONENTĂW Z POZA RECEPTURY KOLORU !!! |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-14, 22:59
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
Nigdy nie spotka³em siê ze zjawiskiem metameryzmy przy dobarwianiu akryli jednowarstwowych ... ale ja jestem m¹drzejszy bo ( s³ucham co mówi¹ naszkoleniach w ró¿nych firmach i jak ich teorie siê pokrywaj¹ tzn ¿e s¹ zasad¹ ) nie dolewa³em ( i nigdy na to nie pozwala³em ) komponentów z poza receptury !
... a jako projektant .... na myjni kaÂżdej lakierni stosuje oÂświetlenie halogenowe w celu uwidocznienia rys po polerowaniu, oraz oÂświetlenie sodowe w celu uwidocznia ewentualnego zjawiska metameryzmu !
... ale jak siĂŞ wie czego siĂŞ szuka to siĂŞ teÂż wie jakie Âśrodki do tych poszukiwaĂą zastosowaĂŚ ! ... ot tak .... 19 lat doÂświadczenia zawodowego z czego 9 jako lakiernik i pracownik mieszalni ... a teraz projektujĂŞ i budujĂŞ i wyposaÂżam min. lakiernie samochodowe. |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
ZENEK
|
Wysłany: 2009-06-14, 23:09
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 86
|
PROJEKTER - Twoje wywody pozostawiam bez odpowiedzi.Sam wiem jakÂą mam pÂłeĂŚ ,a moÂże Ty jesteÂś kobietÂą, bo w czĂŞsci tak sugeruje Twoja wypowiedÂź, kobiety sÂą bardzo impulsywne tak jak Ty w swojej wypowiedzi. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2009-06-15, 08:02
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
SÂŁUSZNIE ! bez twojej odpowiedzi przynajmniej jest z tego tematu jakaÂś konkluzja - nie rozwiÂązuje ona problemu, ale jest dobrÂą radÂą ... a tak to byÂłoby tylko zamieszanie i dalsze dowodzenie Âże w kolorystyce nie ma zasad !
Jeszcze @zenek pozostaje temat INNEGO ODCIENIA NA ZDERZAKACH ! MyÂślĂŞ Âże wiem o co ci chodzi z tÂą krĂłtkÂą relacjÂą z linii produkcyjnej ... i chyba bĂŞdĂŞ musiaÂł siĂŞ z tobÂą zgodziĂŚ.... Ale jeÂżeli moÂżesz to rozwiĂą doprecyzuj i omĂłw do koĂąca ten temat ... bo do tego miejsca nie ma jasnoÂści DLACZEGO kolor na zderzaku fabrycznym jest inny... a w przypadku lakierowania na lakierni i lakierowaniu bÂłotnikĂłw - identyczny choĂŚ to nadal ten sam ksztaÂłt ! |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
berag1
|
Wysłany: 2009-06-15, 10:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 266
|
PROJEKTER napisał/a: | W tych postach od was nie ma ani jednego sÂłowa porady i kropli fachowoÂści ... tylko piedroÂły ... a ja mam jednÂą PRZEMO ... zasada i prawo nr 1. DOBARWIASZ SOBIE KOLOR - NIGDY .... NIGDY NIE UÂŻYWAJÂĄ KOMPONENTĂW Z POZA RECEPTURY KOLORU !!! |
porada z kroplÂą fachowoÂści i mam nadziejĂŞ Âże nie podpadÂłem
Odnoœnie mojego cytatu to wysz³o to trochê niefortunnie, moja wpadka, ale to nie upowa¿nia pana Projekter do tego aby u¿ywaÌ takich s³ów a nie innych, to œwiadczy tylko o panu, a ja nie zamierzam siê zni¿aÌ do pana poziomu. |
|
|
|
 |
berag1
|
Wysłany: 2009-06-15, 11:35
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 266
|
Mam tylko jedno pytanie do pana, panie Projekter - co z lakierem ktĂłry z jednej firmy wychodzi z numeru a w innej nie bo brakuje mu w skÂładzie np. czerwonej perÂły? Czy mogĂŞ sobie jej dolaĂŚ i zrobiĂŚ ten lakier czy teÂż muszĂŞ wedle pana propagowanej i polecanej zasady jechaĂŚ do konkurencji i zrobiĂŚ ten lakier bo mi jej nie wolno dolaĂŚ? I jeszcze jeden przykÂład co zrobiĂŚ z lakierem ktĂłry w jednym systemie skÂłada sie z oÂśmiu pigmentĂłw w tym 4 perÂły(czerwona , fioletowa , niebieska i biaÂła) a w systemie konkurencyjnym ten sam lakier skÂłada siĂŞ tylko z 4 pigmentĂłw i i w skÂład wchodzi jedna perÂła biaÂła? I co znowu jedziemy do konkurencji? |
|
|
|
 |
gola
|
Wysłany: 2009-06-15, 12:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 854
|
PROJEKTER napisał/a: | ...DLACZEGO kolor na zderzaku fabrycznym jest inny... a w przypadku lakierowania na lakierni i lakierowaniu bÂłotnikĂłw - identyczny choĂŚ to nadal ten sam ksztaÂłt ! |
nigdy nie jest identyczny,choc bys lakierowal zderzak na samochodzie.Na plastiku baza uklada sie inaczej jak na blasze. |
|
|
|
 |
berag1
|
Wysłany: 2009-06-15, 21:02
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 266
|
Przemo napisał/a: | Problem pozostaje co zrobiĂŚ ze starym lakierem, bo Panowie rozkÂładajÂą rĂŞce Âże to nie ich wina, bo robili z receptury, a producent odrzuci reklamacjĂŞ bo jest pewien swojej receptury. |
Panowie z mieszalni po prostu wziĂŞli sobie za bardzo do serca prawo,zasadĂŞ tak czĂŞsto przytaczana przez pana Projektera, .Âże oto mamy wzorcowy przykÂład tego jak popsuĂŚ lakier. Przemo napisał/a: | maÂło tego w sÂłoĂącu okazaÂło siĂŞ Âże jest zÂłe ziarno zastosowane |
WystarczyÂło tylko podmieniĂŚ ziarno na grubsze jeÂśli w skÂład receptury wchodziÂło za drobne, albo na odwrĂłt podmieniĂŚ na drobniejsze jeÂśli w skÂład receptury wchodziÂło za grube, pamiĂŞtajÂąc o tym Âże drobne ziarna sÂą jaÂśniejsze od grubszych na wprost a ciemniejsze pod kÂątem i na odwrĂłt grubsze ziarna ciemniejsze na wprost od drobniejszych a jaÂśniejsze pod kÂątem. O ile siĂŞ nie mylĂŞ to w skÂład tego systemu mieszalniczego wchodzÂą ziarna o symbolach SB-810, SB-820,SB-830,SB840,SB850,SB-860,SB-870 i SB880, a wiĂŞc jest ich aÂż 8 czyli mamy duÂże pole do popisu. JeÂżeli juÂż mamy wÂłaÂściwe ziarno to jest spore pole do manewru.
Z tego co napisa³ Przemo wynika ¿e panowie na mieszalni potraktowali ten lakier bardzo drobnym ziarenkiem SB-810 czyli mogli w ten sposób rozjaœniÌ go na wprost ale œciemniÌ pod k¹tem, nastêpnie ¿ó³tym SB-271 wytr¹caj¹c go z fioletu jednoczeœnie brudz¹c i na koniec dolali SB-901 bardzo drobnej bia³ej per³y powoduj¹c, ¿e lakier zrobi³ siê md³y na wprost i pod katem i jednoczeœnie móg³ siê nieznacznie rozjaœniÌ pod k¹tem.
Panowie z mieszalni po zastosowani powy¿szej taktyki z góry byli skazani na niepowodzenie, a to dla tego ¿e ziarno w kolorze nie by³o w³aœciwe, a póŸniejsze dzia³ania tylko jeszcze bardziej pogorszy³y sprawê.
JeÂżeli mamy lakier z za drobnym ziarnem to moÂżna jeszcze go uratowaĂŚ, natomiast jeÂżeli ziarno jest za grube to juÂż nic siĂŞ nie da zrobiĂŚ ze strony kolorysty poza tym ze moÂżna lakier odstawiĂŚ i zrobiĂŚ od poczÂątku.
I jeszcze jedno s³ówko tak ¿eby siê trochê poprzekomarzaÌ to dopowiem jeszcze ¿e pracuje na kilku systemach tak ¿e mam okazje korygowania lakieru nie doœÌ ¿e pigmentami nie wchodz¹cymi w sk³ad receptury to jeszcze z ró¿nych systemów i tak codziennie zale¿nie od aury po 30 d0 40 lakierów. Myœlê ze lakiernikom to odpowiada skoro s¹ tak zadowoleni ¿e przynosz¹ ma³e co nieco tak dla rozluŸnienia w dowód wdziêcznoœci za dobrze dorobiony lakier. |
|
|
|