Autor |
Wiadomo¶æ |
|
yogi
|
Wys³any: 2010-05-09, 21:17 Lakier Bezbarwny w warunkach warsztatowych
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Witam. Chcia³by siê was poradziæ jaki wed³ug was jest najlepszy klar do rozlania w warunkach warsztatowych. Dobrze by by³o ¿eby to by³o co¶ z produktów Spies Heckera, Standoxa lub sikkensa ( inne mile widziane) .Z góry dziêki |
|
|
|
|
telo
|
Wys³any: 2010-05-09, 21:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 18
|
warsztatowych z kabin± czy moze gara¿owych? |
|
|
|
|
yogi
|
Wys³any: 2010-05-09, 21:36
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
telo napisa³/a: | warsztatowych z kabin± czy moze gara¿owych? |
Gara¿owych |
|
|
|
|
telo
|
Wys³any: 2010-05-09, 21:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 18
|
ja moge ci polecic cos z rodziny SPIES-HECKERa jest to CHELLENGER 2200 i utw 6400 |
|
|
|
|
yogi
|
Wys³any: 2010-05-09, 21:55
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
telo napisa³/a: | ja moge ci polecic cos z rodziny SPIES-HECKERa jest to CHELLENGER 2200 i utw 6400 |
Nie znalaz³em tego produktu na stronie producenta |
|
|
|
|
telo
|
Wys³any: 2010-05-10, 08:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 18
|
bo nie znajdziesz,jest to tania linia producentem jest DUPONT i dla SPIES-HECKERA nazywa sie to Challenger a dla DUPONTA Duxon |
|
|
|
|
f_maciej
|
Wys³any: 2010-05-10, 08:58
|
0
|
|
|
Posty: 174
|
Profix CP1500, przy temp ok 20* wyla³em na lustro maluj±c w gara¿u. |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-05-10, 09:31 Re: Lakier Bezbarwny w warunkach warsztatowych
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
yogi napisa³/a: | Witam. Chcia³by siê was poradziæ jaki wed³ug was jest najlepszy klar do rozlania w warunkach warsztatowych. Dobrze by by³o ¿eby to by³o co¶ z produktów Spies Heckera, Standoxa lub sikkensa ( inne mile widziane) .Z góry dziêki |
@yogi ! doprecyzuj trochê o co ci chodzi ? ... ma siê rozlewaæ na lustro , czy schn±æ szybko, czy ³atwo polerowaæ , a mo¿e byæ tani ? ... bo nie które z tych aspektów to sprawa wykonania, inne odpowiednich dodatków do klaru ... a znacznie mniej z nich dotyczy samego bezbarwnego tj. producenta ! |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
yogi
|
Wys³any: 2010-05-10, 19:01 Re: Lakier Bezbarwny w warunkach warsztatowych
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
PROJEKTER napisa³/a: | yogi napisa³/a: | Witam. Chcia³by siê was poradziæ jaki wed³ug was jest najlepszy klar do rozlania w warunkach warsztatowych. Dobrze by by³o ¿eby to by³o co¶ z produktów Spies Heckera, Standoxa lub sikkensa ( inne mile widziane) .Z góry dziêki |
@yogi ! doprecyzuj trochê o co ci chodzi ? ... ma siê rozlewaæ na lustro , czy schn±æ szybko, czy ³atwo polerowaæ , a mo¿e byæ tani ? ... bo nie które z tych aspektów to sprawa wykonania, inne odpowiednich dodatków do klaru ... a znacznie mniej z nich dotyczy samego bezbarwnego tj. producenta ! |
Cena to aspekt drugorzêdny . Natomiast chodzi mi o to ¿eby w miarê dobrze siê rozlewa³ i w miarê szybko schn±æ w temp. ok. 20'C |
|
|
|
|
telo
|
Wys³any: 2010-05-10, 21:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 18
|
ten który ci poda³em spokojnie sie nadaje |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2010-05-11, 12:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
DU-PONT 3750S + UTW. XK 203 ten lakier dobrze siê rozlewa i szybko schnie.K³adziony na 1.5 warstwy jedna po drugiej bez przerwy pomiêdzy nimi. |
_________________
|
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-05-12, 07:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
A jaki rozpuszczalnik i w jakiej ilo¶ci kolega dodaje do tego lakieru tj. 3750S ? Ja dodaje ten do wysokich temp. tj. oznaczenie XB387 ,mo¿na tak¿e na niskie temp. zastosowaæ przy¶pieszacz 431R.
Co do pytania autora tematu ,to bardzo dobrze sprawdza mi siê jak "maluje" jakiego¶ "trupa" w gara¿u ,lakier bezbarwny Dyny HS ,ale z zastosowaniem utwardzacza MS + 10-20% rozpuszczalnika akrylowego. S± dwa utwardzacze MS ,"szybki" i "wolny". Jest to kombinacja (HS+MS) zgodna z kart± techniczn± producenta. Lakier dobrze siê rozlewa ,oraz bardzo szybko schnie na "szybkim" utwardzaczu. Na nastêpny dzieñ mo¿na go polerowaæ przy zastosowaniu nawet "wolnego" utwardzacza. Stosujê go na takie 10-letnie autka ,chocia¿ znam sporo lakierni gdzie jest k³adziony na wszystkie auta ,zarówno na stare jak i nowe. Pozdrawiam! |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-05-30, 13:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Robertlodz09 ...jaka ilosc rozpuszczalnika dajesz do tego klaru..?? Bo troche on gesty sie wydaje ..Jak mam polakierowac japonczyka na drobniutka strukture cieniutko to juz jest problem..Sprawdzales moze , czy jak dasz wiecej jak 20% nie bedzie sie nic nieciekawego dzialo..?? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-05-30, 20:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
A o który kolega pyta bezbarwny ,ten 3750S ? |
|
|
|
|
lorakkr21
|
Wys³any: 2010-05-30, 21:54
|
0
|
|
|
lorakkr21
Pomóg³: 4 razy Posty: 123
|
A ja mam takie zdanie ze zale¿y wszystko od osoby która maluje bo mo¿na drogim lakierem pomalowaæ gorzej ni¿ tanim !!! I je¿eli kto¶ nie ma pojêcia o malowaniu to nie wa¿ne jaki lakier itd wa¿ne co umie !! Liczy siê do¶wiadczenie i technika !!! a do gara¿u kup sobie jak najtañszy lakier bo i tak nasiada ¶mieci i wszytko praktycznie trzeba szlifowaæ wiêc i tak nie zostawisz takiej stróktóry jak± uzyska³e¶ przy malowaniu !!! Pzdr !! |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-05-31, 06:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
dokladnie robertlodz09 ...chodzi mi o 3750S chce przejsc na ten klar po niemilych zdarzeniach z lakierem krajowego producenta..a jak wiadomo zmiana materialu nie jest taka latwa (z lakierowania na lakierowanie)..Potrzeba jakiejs ilosci wymalowan by wyczuc klar. Stad moje pytanie do Ciebie bo jak doczytalem lakierujesz nim juz jakis czas, moze dzieki temu uda mi sie zrealizowac to znacznie szybciej...z gory dzieki. |
|
|
|
|
lakierok
|
Wys³any: 2010-05-31, 07:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 423 Sk±d: Okolice
|
obcy_69 napisa³/a: | dokladnie robertlodz09 ...chodzi mi o 3750S chce przejsc na ten klar po niemilych zdarzeniach z lakierem krajowego producenta..a jak wiadomo zmiana materialu nie jest taka latwa (z lakierowania na lakierowanie)..Potrzeba jakiejs ilosci wymalowan by wyczuc klar. Stad moje pytanie do Ciebie bo jak doczytalem lakierujesz nim juz jakis czas, moze dzieki temu uda mi sie zrealizowac to znacznie szybciej...z gory dzieki. |
ja dolewam 10 % rozpuszczalnika i tak maluje jak dolejesz wiêcej np 15 czy 20 to nie powinno siê nic dziaæ tylko mo¿e byæ bardziej podatny na ¶ciekanie ale nie próbowa³em
ale clar mog± Ci poleciæ jest ok, kup sobie duponta duxone 1044 to bêdziesz mia³ porównanie. |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-05-31, 17:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
duxonem juz lakierowalem jakos mi nie wchodzi. 3750S tez lakierowalem jeden element na probe...rozrobilem zgodnie z receptura i jak dla mnie wydal sie za gesty. Stad moje pytanie do Was bo niektore auta pryskane sa na drobniutka strukture (dosyc cieniutko)...Oczywiscie wiadomo ..wiecej rozpucha - wieksza mozliwosc sciekow, ale z tym to sobie bez problemu poradze. Chodzilo mi glownie o to ..czy nie wystepuja np. jakies gazowania, czy moze wydluza to czas schniecia a moze jakies anomalia z przykurczeniem lakieru po wyschnieciu. I jeszcze jedno ..wrazliwosc tego lakieru na wilgoc. Bo to jest wlasnie przyczyna przez ktora zmieniam poprzedni lakier.
Do yogiego ...spies hecker jak najbardziej nadaje sie do garazu, oczywiscie nie nalezy przesadzic ale lakierowalem nim nawet przy 5 stopniach i dosyc duzej wilgotnosci, bez suszenia w podwyzszonej temperaturze zachowywal wlasciwosci...pewnie zostalbym przy nim , gdyby nie to..ze chce przejsc na caly system DU PONTA , ktory to jest naprawde konkurencyjny cenowo nawet do produktow drugoligowych. |
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2010-05-31, 18:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
obcy_69, a dlaczego jak wlejesz te 10% to wydaje siê Tobie gêsty ?. Ja tyle leje i jest ok. Jak potrzebna mniejsza morka to wiêksze ci¶nienie daje.
Mam star evo-t 1,4 i daje nawet na 3,5 bar, a tak zazwyczaj to mam ustawione na 3,2 bar. |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-05-31, 19:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Nurglepl...poprostu wyszla mi zbyt gruba struktura ..Lakieruje IVATA w400 dysza 1,4 na cisnieniu 2,2 - 2,3. Zwiekszenie nie daje wiekszych rezultatow.No chyba , ze o jakas wieksza wartosc ..ale to chyba nei jest wskazane dla tego guna. To dopiero pierwsze kroki na tym klarze. Oczywiscie bede probowal na rozne sposoby. |
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2010-05-31, 20:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
wszystko to zalezy od reki lakiernika ...sprobuj ustawic ciut wiecej podawanie materia³u...i zobaczysz jak bedzoe ci sie klad³ klar...ja ustawiam sobie tak ze kontroluje podczas lakierowania ilosc materia³u.tzn;widze czy jest ok czy nie i nawet jak trzeba przylac w paru miejscach jeszcze raz to nic nie cieknie ...no tylko ja mam Sate rp 3000 to raczej dedykowane do szybkiego lakierowania i tak tez robie...nawet na szybkim utwardzaczu... |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-05-31, 21:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
nie no kubazjan ...lakieruje od dwudziestu lat, takze wiem na czym to polega. Piszac zbyt gruba mialem na mysli taka "dachowe"...lakier byl przelany, ale wyglad powloki niezadowalajacy jak dla mnie.Sama klarownosc czy polysk jest extra ..Musze jednak poracowac nad sama struktura .. |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-06-01, 11:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Witam i odpowiadam na pytanie kolegi obcy_69 ! Zastanawia mnie dlaczego koledzy którzy "lakieruj±" tym 3750S dodaj± do niego procentowo rozcieñczalnika? I tylko 10%? No i to pisanie o "dawanym ci¶nieniu" na pistolet? W karcie technicznej tego lakieru jest wyra¿nie napisany stosunek proporcji ale objêto¶ciowy i wagowy! Jak przeszed³em z 3050S DP i innych bezbarwnych (przyzwyczajenie) te¿ pope³ni³em przy pierwszym lakierowaniu ten b³±d tj. dodawanie procentowe rozcieñczalnika Lakier wyda³ mi siê do¶æ gêsty i trudny do tzw. rozlania w stosunku do innych bezbarwnych czy ju¿ wcze¶niej u¿ywanego 3050. Po konsultacji z "ludzmi z bran¿y" (których znam i pracujê) zwrócono mi uwagê na do¶æ spor± ilo¶æ jak± nale¿y dodaæ rozcieñczalnika.Przyzwyczajenie wzie³o górê od zastosowania siê do zaleceñ producenta Tak¿e ja dodajê tego rozcieñczalnika XB387 a¿ do uzyskania zalecanej lepko¶ci tj. kubek Forda 20-23sek w 20 C*. Nie mam od tej pory z nim najmniejszych problemów! A co do krajowych czo³owych producentów to ich wyroby "nawierzchniowe" omijam z daleka ¦piê przez to spokojnie ¿e nie bêde mia³ wpadki czy problemów stosuj±c je!!!! Pozdrawiam! |
|
|
|
|
yogi
|
Wys³any: 2010-06-01, 12:43
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
A co s±dzicie o klarze OPTI z 2W???? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-06-01, 14:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Jako¶ciowo jest to odpowiednik Novola Economi. Pozdrawiam!
Znam mieszalnie w £odzi gdzie do¶æ sporo tego sprzedaj±. |
|
|
|
|
Nurglepl
|
Wys³any: 2010-06-01, 18:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 305 Sk±d: Gryfino
|
Robertlodz09, u¿ywasz kubka forda ? WOOW.
Ja niestety go nie posiadam, ale wiem, ¿e ta proporcja 3 : 1 : 0,4 to jest ok 10% rozpuszczalnika. Ja tyle daje i jest ok. |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-06-01, 22:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Uzywam kubka FORDA do baz , bo w tym przypadku faktycznie sa kolory np. (czarny choc nie tylko)..ktore to potrzebuja niekiedy prawie i dwa razy tyle rozpuszczalnika niz dedykowanej z proporcji. Jesli chodzi o lakiery to oscylowalem zawsze miedzy 10 a 20% zaleznie od struktury jaka chcialem osiagnac. Nie omieszkam oczywiscie wyprobowac tego patentu na 3750S...
Kubek FORDA DIN 4 oczywiscie...?? |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-06-02, 06:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
obcy_69 napisa³/a: | Uzywam kubka FORDA do baz , bo w tym przypadku faktycznie sa kolory np. (czarny choc nie tylko)..ktore to potrzebuja niekiedy prawie i dwa razy tyle rozpuszczalnika niz dedykowanej z proporcji. Jesli chodzi o lakiery to oscylowalem zawsze miedzy 10 a 20% zaleznie od struktury jaka chcialem osiagnac. Nie omieszkam oczywiscie wyprobowac tego patentu na 3750S...
Kubek FORDA DIN 4 oczywiscie...?? |
.... KUBEK FORDA w lakierni warsztatowej ... jestem pe³en podziwu ... niektórzy nie maj± nawet miarki. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-06-02, 07:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
hehe PROJEKTER...nabylem go chyba z 17 lat temu za 800 000 zl. o ile dobrze pamietam, co bylo niemalym wydatkiem. Ta cena to chyba do dzisiaj sie nie zmienila, oczywiscie skrocona o cztery zera. Jest to kubek SATA tak jak i manometr pod pistolet . Sluza do dzisiaj bez zarzutow ..takze naprawde warto zainwestowac w markowe produkty. |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-06-02, 13:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Witam ponownie! W pracy mamy wiele rzeczy które s± "niedostêpne" lub "zbêdne" na zwyk³ej lakierni W koñcu jest to wydzia³ lakierniczy U "siebie" mam "skromniejsze wyposa¿enie ni¿ to w pracy Pragn±³em tylko zwróciæ uwagê ¿e najlepszym i najpewniejszym sposobem (i zalecanym) jest branie pod uwagê lepko¶ci materia³u do nanoszenia Lepko¶æ tego 3750S na kubku Forda 4 (ju¿ poda³em) ,nastêpnie DIN 4 19-22sek. a na AFNOR 4 22-25sek. W przypadku innych producentów (te¿ nie wszystkich) to "procentowe" dodawanie rozcieñczalnika jako¶ siê sprawdza przy uzyskaniu zalecanej lepko¶ci. np. lakier bezbarwny Dyna HS+utwardzacz MS+rozcieñczalnik Dyna
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-06-02, 20:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Ok Robertlodz09...teraz mamy baze odniesienia, takze przy najblizszym lakierowaniu wyprobuje lapkosc tego klaru. |
|
|
|
|
misiek707
|
Wys³any: 2010-06-07, 20:01
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Koledzy jak najlepiej nak³adaæ klar. Na 2 warstwy pierwsza na lustro i po odparowaniu pierwszej dróga na lustro. Czy najpierw napyliæ delikatnie a nastêpnie wylaæ lakier?? Malowanie ca³o¶ciowe auta nie stety nie w komorze lecz w warsztacie prowizorycznie przygotowanym do tego.
I którym pistoletem lepiej nak³adaæ klar.
mam dwa:
PROFESSIONAL HP z dysz± 1.4
Auarita lvlp z dysz± 1.4
Auarita najcze¶ciej u¿ywam do bazy. Mo¿ecie przy okazji powiedzieæ czy nie jest to b³±d? Mo¿e lepiej by³o by tego HP do bazy? Ju¿ nie wiem sam. Nie jestem profesjonalist±. Uczê siê dopiero. |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-06-08, 05:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
To,jakim systemem nak³adasz bezbarwny,zale¿y od samego bezbarwnego:jedne s± na 2 warstwy,wtedy tak,jak piszesz( z t± ró¿nic±,¿e nie po odparowaniu pierwszej,tylko po lekkim wyschni±ciu,odparowania rozcieñczalnika nie widaæ na b³yszcz±cym bezbarwnym),a s± takie na 1,5 warstwy,wtedy jedna wpylona na prawie g³adko,i po chwili druga.
Zasadniczo lepiej nak³adaæ bezbarwny HP,wy¿sze ci¶nienie lepiej rozbije materia³,ale w przypadku LVLP mo¿esz pokusiæ siê o podkrêcenie ci¶nienia,i efekt bêdzie podobny,a oszczêdno¶æ materia³u wiêksza.Poza tym:lepiej nak³adaæ tym pistoletem,którym nam to lepiej wychodzi Popróbuj,nie bêdzie na bezbarwnym nalepki:nak³adany Aurit±,tylko bêdzie ok,albo nie bêdzie ok,i wtedy pokombinuj z HP. |
|
|
|
|
misiek707
|
Wys³any: 2010-06-08, 11:41
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Malowa³em tym HP ostatnio dok³adkê do samochodu i bardzo fajnie rozpyla³ materia³ i jak na moj± rêkê dobrze kontrolowa³o mi siê rozlewanie. Ale to ma³y element.
Bezbarwny jakim bêdê lakkierowa³ auto to novol 590. Pierwszy raz go u¿yjê. Wiêc jak go na³o¿yæ? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-06-09, 16:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Kolego nie znam lakierów Novol-a i ich nie u¿ywam! Dzieki temu ¶piê spokojnie ¿e nic siê nie stanie z autami które "wychodz± z spod mojej rêki" A tak wracaj±c do zadanego pytania to proponuje wejd¿ na stronê Novol-a i zapoznaæ sie z kart± techniczn± tego "cudownego" lakieru Pozdrawiam! |
|
|
|