Autor |
Wiadomość |
 |
yogi
|
Wysłany: 2010-05-09, 22:17 Lakier Bezbarwny w warunkach warsztatowych
|
0
|
|
|

Posty: 25
|
Witam. ChciaÂłby siĂŞ was poradziĂŚ jaki wedÂług was jest najlepszy klar do rozlania w warunkach warsztatowych. Dobrze by byÂło Âżeby to byÂło coÂś z produktĂłw Spies Heckera, Standoxa lub sikkensa ( inne mile widziane) .Z gĂłry dziĂŞki |
|
|
|
 |
telo
|
Wysłany: 2010-05-09, 22:33
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 18
|
warsztatowych z kabinÂą czy moze garaÂżowych? |
|
|
|
 |
yogi
|
Wysłany: 2010-05-09, 22:36
|
0
|
|
|

Posty: 25
|
telo napisał/a: | warsztatowych z kabinÂą czy moze garaÂżowych? |
GaraÂżowych |
|
|
|
 |
telo
|
Wysłany: 2010-05-09, 22:39
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 18
|
ja moge ci polecic cos z rodziny SPIES-HECKERa jest to CHELLENGER 2200 i utw 6400 |
|
|
|
 |
yogi
|
Wysłany: 2010-05-09, 22:55
|
0
|
|
|

Posty: 25
|
telo napisał/a: | ja moge ci polecic cos z rodziny SPIES-HECKERa jest to CHELLENGER 2200 i utw 6400 |
Nie znalazÂłem tego produktu na stronie producenta |
|
|
|
 |
telo
|
Wysłany: 2010-05-10, 09:16
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 18
|
bo nie znajdziesz,jest to tania linia producentem jest DUPONT i dla SPIES-HECKERA nazywa sie to Challenger a dla DUPONTA Duxon |
|
|
|
 |
f_maciej
|
Wysłany: 2010-05-10, 09:58
|
0
|
|
|
Posty: 174
|
Profix CP1500, przy temp ok 20* wylaÂłem na lustro malujÂąc w garaÂżu. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-05-10, 10:31 Re: Lakier Bezbarwny w warunkach warsztatowych
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
yogi napisał/a: | Witam. ChciaÂłby siĂŞ was poradziĂŚ jaki wedÂług was jest najlepszy klar do rozlania w warunkach warsztatowych. Dobrze by byÂło Âżeby to byÂło coÂś z produktĂłw Spies Heckera, Standoxa lub sikkensa ( inne mile widziane) .Z gĂłry dziĂŞki |
@yogi ! doprecyzuj trochê o co ci chodzi ? ... ma siê rozlewaÌ na lustro , czy schn¹Ì szybko, czy ³atwo polerowaÌ , a mo¿e byÌ tani ? ... bo nie które z tych aspektów to sprawa wykonania, inne odpowiednich dodatków do klaru ... a znacznie mniej z nich dotyczy samego bezbarwnego tj. producenta ! |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
yogi
|
Wysłany: 2010-05-10, 20:01 Re: Lakier Bezbarwny w warunkach warsztatowych
|
0
|
|
|

Posty: 25
|
PROJEKTER napisał/a: | yogi napisał/a: | Witam. ChciaÂłby siĂŞ was poradziĂŚ jaki wedÂług was jest najlepszy klar do rozlania w warunkach warsztatowych. Dobrze by byÂło Âżeby to byÂło coÂś z produktĂłw Spies Heckera, Standoxa lub sikkensa ( inne mile widziane) .Z gĂłry dziĂŞki |
@yogi ! doprecyzuj trochê o co ci chodzi ? ... ma siê rozlewaÌ na lustro , czy schn¹Ì szybko, czy ³atwo polerowaÌ , a mo¿e byÌ tani ? ... bo nie które z tych aspektów to sprawa wykonania, inne odpowiednich dodatków do klaru ... a znacznie mniej z nich dotyczy samego bezbarwnego tj. producenta ! |
Cena to aspekt drugorzêdny . Natomiast chodzi mi o to ¿eby w miarê dobrze siê rozlewa³ i w miarê szybko schn¹Ì w temp. ok. 20'C |
|
|
|
 |
telo
|
Wysłany: 2010-05-10, 22:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 18
|
ten ktĂłry ci podaÂłem spokojnie sie nadaje |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2010-05-11, 13:28
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
DU-PONT 3750S + UTW. XK 203 ten lakier dobrze siĂŞ rozlewa i szybko schnie.KÂładziony na 1.5 warstwy jedna po drugiej bez przerwy pomiĂŞdzy nimi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2010-05-12, 08:22
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
A jaki rozpuszczalnik i w jakiej iloÂści kolega dodaje do tego lakieru tj. 3750S ? Ja dodaje ten do wysokich temp. tj. oznaczenie XB387 ,moÂżna takÂże na niskie temp. zastosowaĂŚ przyÂśpieszacz 431R.
Co do pytania autora tematu ,to bardzo dobrze sprawdza mi siĂŞ jak "maluje" jakiegoÂś "trupa" w garaÂżu ,lakier bezbarwny Dyny HS ,ale z zastosowaniem utwardzacza MS + 10-20% rozpuszczalnika akrylowego. SÂą dwa utwardzacze MS ,"szybki" i "wolny". Jest to kombinacja (HS+MS) zgodna z kartÂą technicznÂą producenta. Lakier dobrze siĂŞ rozlewa ,oraz bardzo szybko schnie na "szybkim" utwardzaczu. Na nastĂŞpny dzieĂą moÂżna go polerowaĂŚ przy zastosowaniu nawet "wolnego" utwardzacza. StosujĂŞ go na takie 10-letnie autka ,chociaÂż znam sporo lakierni gdzie jest kÂładziony na wszystkie auta ,zarĂłwno na stare jak i nowe. Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-05-30, 14:00
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Robertlodz09 ...jaka ilosc rozpuszczalnika dajesz do tego klaru..?? Bo troche on gesty sie wydaje ..Jak mam polakierowac japonczyka na drobniutka strukture cieniutko to juz jest problem..Sprawdzales moze , czy jak dasz wiecej jak 20% nie bedzie sie nic nieciekawego dzialo..?? |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2010-05-30, 21:14
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
A o ktĂłry kolega pyta bezbarwny ,ten 3750S ? |
|
|
|
 |
lorakkr21
|
Wysłany: 2010-05-30, 22:54
|
0
|
|
|
lorakkr21
Pomógł: 4 razy Posty: 123
|
A ja mam takie zdanie ze zaleÂży wszystko od osoby ktĂłra maluje bo moÂżna drogim lakierem pomalowaĂŚ gorzej niÂż tanim !!! I jeÂżeli ktoÂś nie ma pojĂŞcia o malowaniu to nie waÂżne jaki lakier itd waÂżne co umie !! Liczy siĂŞ doÂświadczenie i technika !!! a do garaÂżu kup sobie jak najtaĂąszy lakier bo i tak nasiada Âśmieci i wszytko praktycznie trzeba szlifowaĂŚ wiĂŞc i tak nie zostawisz takiej strĂłktĂłry jakÂą uzyskaÂłeÂś przy malowaniu !!! Pzdr !! |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-05-31, 07:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
dokladnie robertlodz09 ...chodzi mi o 3750S chce przejsc na ten klar po niemilych zdarzeniach z lakierem krajowego producenta..a jak wiadomo zmiana materialu nie jest taka latwa (z lakierowania na lakierowanie)..Potrzeba jakiejs ilosci wymalowan by wyczuc klar. Stad moje pytanie do Ciebie bo jak doczytalem lakierujesz nim juz jakis czas, moze dzieki temu uda mi sie zrealizowac to znacznie szybciej...z gory dzieki. |
|
|
|
 |
lakierok
|
Wysłany: 2010-05-31, 08:09
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 423 Skąd: Okolice
|
obcy_69 napisał/a: | dokladnie robertlodz09 ...chodzi mi o 3750S chce przejsc na ten klar po niemilych zdarzeniach z lakierem krajowego producenta..a jak wiadomo zmiana materialu nie jest taka latwa (z lakierowania na lakierowanie)..Potrzeba jakiejs ilosci wymalowan by wyczuc klar. Stad moje pytanie do Ciebie bo jak doczytalem lakierujesz nim juz jakis czas, moze dzieki temu uda mi sie zrealizowac to znacznie szybciej...z gory dzieki. |
ja dolewam 10 % rozpuszczalnika i tak maluje jak dolejesz wiĂŞcej np 15 czy 20 to nie powinno siĂŞ nic dziaĂŚ tylko moÂże byĂŚ bardziej podatny na Âściekanie ale nie prĂłbowaÂłem
ale clar mogÂą Ci poleciĂŚ jest ok, kup sobie duponta duxone 1044 to bĂŞdziesz miaÂł porĂłwnanie. |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-05-31, 18:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
duxonem juz lakierowalem jakos mi nie wchodzi. 3750S tez lakierowalem jeden element na probe...rozrobilem zgodnie z receptura i jak dla mnie wydal sie za gesty. Stad moje pytanie do Was bo niektore auta pryskane sa na drobniutka strukture (dosyc cieniutko)...Oczywiscie wiadomo ..wiecej rozpucha - wieksza mozliwosc sciekow, ale z tym to sobie bez problemu poradze. Chodzilo mi glownie o to ..czy nie wystepuja np. jakies gazowania, czy moze wydluza to czas schniecia a moze jakies anomalia z przykurczeniem lakieru po wyschnieciu. I jeszcze jedno ..wrazliwosc tego lakieru na wilgoc. Bo to jest wlasnie przyczyna przez ktora zmieniam poprzedni lakier.
Do yogiego ...spies hecker jak najbardziej nadaje sie do garazu, oczywiscie nie nalezy przesadzic ale lakierowalem nim nawet przy 5 stopniach i dosyc duzej wilgotnosci, bez suszenia w podwyzszonej temperaturze zachowywal wlasciwosci...pewnie zostalbym przy nim , gdyby nie to..ze chce przejsc na caly system DU PONTA , ktory to jest naprawde konkurencyjny cenowo nawet do produktow drugoligowych. |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2010-05-31, 19:37
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
obcy_69, a dlaczego jak wlejesz te 10% to wydaje siĂŞ Tobie gĂŞsty ?. Ja tyle leje i jest ok. Jak potrzebna mniejsza morka to wiĂŞksze ciÂśnienie daje.
Mam star evo-t 1,4 i daje nawet na 3,5 bar, a tak zazwyczaj to mam ustawione na 3,2 bar. |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-05-31, 20:20
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Nurglepl...poprostu wyszla mi zbyt gruba struktura ..Lakieruje IVATA w400 dysza 1,4 na cisnieniu 2,2 - 2,3. Zwiekszenie nie daje wiekszych rezultatow.No chyba , ze o jakas wieksza wartosc ..ale to chyba nei jest wskazane dla tego guna. To dopiero pierwsze kroki na tym klarze. Oczywiscie bede probowal na rozne sposoby. |
|
|
|
 |
kubazjan
|
Wysłany: 2010-05-31, 21:31
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 246
|
wszystko to zalezy od reki lakiernika ...sprobuj ustawic ciut wiecej podawanie materiaÂłu...i zobaczysz jak bedzoe ci sie kladÂł klar...ja ustawiam sobie tak ze kontroluje podczas lakierowania ilosc materiaÂłu.tzn;widze czy jest ok czy nie i nawet jak trzeba przylac w paru miejscach jeszcze raz to nic nie cieknie ...no tylko ja mam Sate rp 3000 to raczej dedykowane do szybkiego lakierowania i tak tez robie...nawet na szybkim utwardzaczu... |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-05-31, 22:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
nie no kubazjan ...lakieruje od dwudziestu lat, takze wiem na czym to polega. Piszac zbyt gruba mialem na mysli taka "dachowe"...lakier byl przelany, ale wyglad powloki niezadowalajacy jak dla mnie.Sama klarownosc czy polysk jest extra ..Musze jednak poracowac nad sama struktura .. |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2010-06-01, 12:50
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Witam i odpowiadam na pytanie kolegi obcy_69 ! Zastanawia mnie dlaczego koledzy którzy "lakieruj¹" tym 3750S dodaj¹ do niego procentowo rozcieùczalnika? I tylko 10%? No i to pisanie o "dawanym ciœnieniu" na pistolet? W karcie technicznej tego lakieru jest wyra¿nie napisany stosunek proporcji ale objêtoœciowy i wagowy! Jak przeszed³em z 3050S DP i innych bezbarwnych (przyzwyczajenie) te¿ pope³ni³em przy pierwszym lakierowaniu ten b³¹d tj. dodawanie procentowe rozcieùczalnika Lakier wyda³ mi siê doœÌ gêsty i trudny do tzw. rozlania w stosunku do innych bezbarwnych czy ju¿ wczeœniej u¿ywanego 3050. Po konsultacji z "ludzmi z bran¿y" (których znam i pracujê) zwrócono mi uwagê na doœÌ spor¹ iloœÌ jak¹ nale¿y dodaÌ rozcieùczalnika.Przyzwyczajenie wzie³o górê od zastosowania siê do zaleceù producenta Tak¿e ja dodajê tego rozcieùczalnika XB387 a¿ do uzyskania zalecanej lepkoœci tj. kubek Forda 20-23sek w 20 C*. Nie mam od tej pory z nim najmniejszych problemów! A co do krajowych czo³owych producentów to ich wyroby "nawierzchniowe" omijam z daleka Œpiê przez to spokojnie ¿e nie bêde mia³ wpadki czy problemów stosuj¹c je!!!! Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
yogi
|
Wysłany: 2010-06-01, 13:43
|
0
|
|
|

Posty: 25
|
A co sÂądzicie o klarze OPTI z 2W???? |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2010-06-01, 15:23
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
JakoÂściowo jest to odpowiednik Novola Economi. Pozdrawiam!
Znam mieszalnie w £odzi gdzie doœÌ sporo tego sprzedaj¹. |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2010-06-01, 19:30
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
Robertlodz09, uÂżywasz kubka forda ? WOOW.
Ja niestety go nie posiadam, ale wiem, Âże ta proporcja 3 : 1 : 0,4 to jest ok 10% rozpuszczalnika. Ja tyle daje i jest ok. |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-01, 23:31
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Uzywam kubka FORDA do baz , bo w tym przypadku faktycznie sa kolory np. (czarny choc nie tylko)..ktore to potrzebuja niekiedy prawie i dwa razy tyle rozpuszczalnika niz dedykowanej z proporcji. Jesli chodzi o lakiery to oscylowalem zawsze miedzy 10 a 20% zaleznie od struktury jaka chcialem osiagnac. Nie omieszkam oczywiscie wyprobowac tego patentu na 3750S...
Kubek FORDA DIN 4 oczywiscie...?? |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-06-02, 07:32
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
obcy_69 napisał/a: | Uzywam kubka FORDA do baz , bo w tym przypadku faktycznie sa kolory np. (czarny choc nie tylko)..ktore to potrzebuja niekiedy prawie i dwa razy tyle rozpuszczalnika niz dedykowanej z proporcji. Jesli chodzi o lakiery to oscylowalem zawsze miedzy 10 a 20% zaleznie od struktury jaka chcialem osiagnac. Nie omieszkam oczywiscie wyprobowac tego patentu na 3750S...
Kubek FORDA DIN 4 oczywiscie...?? |
.... KUBEK FORDA w lakierni warsztatowej ... jestem peÂłen podziwu ... niektĂłrzy nie majÂą nawet miarki. |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-02, 08:30
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
hehe PROJEKTER...nabylem go chyba z 17 lat temu za 800 000 zl. o ile dobrze pamietam, co bylo niemalym wydatkiem. Ta cena to chyba do dzisiaj sie nie zmienila, oczywiscie skrocona o cztery zera. Jest to kubek SATA tak jak i manometr pod pistolet . Sluza do dzisiaj bez zarzutow ..takze naprawde warto zainwestowac w markowe produkty. |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2010-06-02, 14:00
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Witam ponownie! W pracy mamy wiele rzeczy które s¹ "niedostêpne" lub "zbêdne" na zwyk³ej lakierni W koùcu jest to wydzia³ lakierniczy U "siebie" mam "skromniejsze wyposa¿enie ni¿ to w pracy Pragn¹³em tylko zwróciÌ uwagê ¿e najlepszym i najpewniejszym sposobem (i zalecanym) jest branie pod uwagê lepkoœci materia³u do nanoszenia LepkoœÌ tego 3750S na kubku Forda 4 (ju¿ poda³em) ,nastêpnie DIN 4 19-22sek. a na AFNOR 4 22-25sek. W przypadku innych producentów (te¿ nie wszystkich) to "procentowe" dodawanie rozcieùczalnika jakoœ siê sprawdza przy uzyskaniu zalecanej lepkoœci. np. lakier bezbarwny Dyna HS+utwardzacz MS+rozcieùczalnik Dyna
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-02, 21:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Ok Robertlodz09...teraz mamy baze odniesienia, takze przy najblizszym lakierowaniu wyprobuje lapkosc tego klaru. |
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-06-07, 21:01
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Koledzy jak najlepiej nakÂładaĂŚ klar. Na 2 warstwy pierwsza na lustro i po odparowaniu pierwszej drĂłga na lustro. Czy najpierw napyliĂŚ delikatnie a nastĂŞpnie wylaĂŚ lakier?? Malowanie caÂłoÂściowe auta nie stety nie w komorze lecz w warsztacie prowizorycznie przygotowanym do tego.
I ktĂłrym pistoletem lepiej nakÂładaĂŚ klar.
mam dwa:
PROFESSIONAL HP z dyszÂą 1.4
Auarita lvlp z dyszÂą 1.4
Auarita najczeœciej u¿ywam do bazy. Mo¿ecie przy okazji powiedzieÌ czy nie jest to b³¹d? Mo¿e lepiej by³o by tego HP do bazy? Ju¿ nie wiem sam. Nie jestem profesjonalist¹. Uczê siê dopiero. |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-08, 06:34
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
To,jakim systemem nak³adasz bezbarwny,zale¿y od samego bezbarwnego:jedne s¹ na 2 warstwy,wtedy tak,jak piszesz( z t¹ ró¿nic¹,¿e nie po odparowaniu pierwszej,tylko po lekkim wyschni¹ciu,odparowania rozcieùczalnika nie widaÌ na b³yszcz¹cym bezbarwnym),a s¹ takie na 1,5 warstwy,wtedy jedna wpylona na prawie g³adko,i po chwili druga.
Zasadniczo lepiej nak³adaÌ bezbarwny HP,wy¿sze ciœnienie lepiej rozbije materia³,ale w przypadku LVLP mo¿esz pokusiÌ siê o podkrêcenie ciœnienia,i efekt bêdzie podobny,a oszczêdnoœÌ materia³u wiêksza.Poza tym:lepiej nak³adaÌ tym pistoletem,którym nam to lepiej wychodzi Popróbuj,nie bêdzie na bezbarwnym nalepki:nak³adany Aurit¹,tylko bêdzie ok,albo nie bêdzie ok,i wtedy pokombinuj z HP. |
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-06-08, 12:41
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
MalowaÂłem tym HP ostatnio dokÂładkĂŞ do samochodu i bardzo fajnie rozpylaÂł materiaÂł i jak na mojÂą rĂŞkĂŞ dobrze kontrolowaÂło mi siĂŞ rozlewanie. Ale to maÂły element.
Bezbarwny jakim bĂŞdĂŞ lakkierowaÂł auto to novol 590. Pierwszy raz go uÂżyjĂŞ. WiĂŞc jak go naÂłoÂżyĂŚ? |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2010-06-09, 17:53
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Kolego nie znam lakierĂłw Novol-a i ich nie uÂżywam! Dzieki temu ÂśpiĂŞ spokojnie Âże nic siĂŞ nie stanie z autami ktĂłre "wychodzÂą z spod mojej rĂŞki" A tak wracajÂąc do zadanego pytania to proponuje wejdÂż na stronĂŞ Novol-a i zapoznaĂŚ sie z kartÂą technicznÂą tego "cudownego" lakieru Pozdrawiam! |
|
|
|