Autor |
Wiadomość |
 |
Ari29
|
Wysłany: 2009-12-13, 12:26
|
0
|
|
|
Posty: 81
|
Witam ja uÂżywam pompy DP700 butla 180l silnik 4kw+sata3000hvlp daje rade bez problemu wydajnosc kompresora na wyjsciu 490l praktyczna wyliczona ze wzoru |
|
|
|
 |
pio_len
|
Wysłany: 2009-12-13, 13:40
|
0
|
|
|
Posty: 88
|
Jak wam siê sprawuj¹ pompy z serii DP jaka jest ich trwa³oœÌ przecie¿ to jest chinol . |
|
|
|
 |
zibi86
|
Wysłany: 2010-01-04, 18:14
|
0
|
|
|
Posty: 54
|
Panowie musze wiedziec jedna rzecz mam zbiornik 180 L i planuje zakup samego kompresora link ponizej i czy silnik 2,2kw 1450 obr/min da rade bo gosc mi dzisiaj mowil ze musi byc 3kw 2800 obr/min bo tamten nie podola bedzie nie wydajna. Nie wiem co robic bo taki silnik kosztuje majatek a w garazu na polce lezy 2,2kw i teraz nie wiem czy jest sens zaczynac robote
Abac
sprĂŞÂżarka przemysÂłowa-B3800B
2 -cylindrowy agregat firmy ABAC smarowany olejem
z zaworami ze stali nierdzewnej dla zapewnienia optymalnych osiÂągĂłw
cylindry wykonane z Âżeliwa szarego, tÂłoki z aluminium
CE sprawdzona jakoœÌ wg normy DIN ISO 9001
PrzepustowoœÌ: 476 L/min
WydajnoœÌ efektywna oko³o 360 L/min
Maks. ciÂśnienie: 11 bar
Poziom ciÂśnienia dÂźwiĂŞku: 97 LWA
Do wspó³pracy z silnikiem 2,2 – 3 KW
1600 obr/min. wolnoobrotowy agregat dla zapewnienia dÂłuÂższej ÂżywotnoÂści
Odpowiednie koÂło wentylatora dla zapewnienia optymalnego chÂłodzenia
Z wstĂŞpnym chÂłodzeniem sprĂŞÂżonego powietrza - chÂłodnica wstĂŞpna
Zminimalizowana iloœÌ tworz¹cego siê kondensatu
230-400/50 Volt/Hz
Wymiary: 301 x 341 x 402 mm
Masa: 12 kg
wydaje mi sie ze odp jest w tym zdaniu Cytat: | 1600 obr/min. wolnoobrotowy agregat dla zapewnienia dÂłuÂższej ÂżywotnoÂści | ale jakie jest wasze zdanie
kompresor.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 100 raz(y) 31.25 KB |
|
|
|
|
 |
ROBA
|
Wysłany: 2010-01-04, 18:51
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
zibi86 tu opisaÂłem porĂłwnanie 3 kompresorĂłw, temet kompresor na dole
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=3159
2,2 KW odpada z miejsca , na 3KW nie uzyskasz odpowiedniej wydajnosc chocbys kombinowaÂł z szajbami jedynie moge polecic 4 KW 2850obr cena 430z,Âł
1600obr po zaÂłozeniu szajby bedzie zawolny i nie uciagnie mam silnik 2850 obr szajba 90mm i kreci si strasznie pomalutku
ja ma niestety kupiony silnik 3 KW2850obr/min i zaÂłuje wiec od razu kup ten 4 kW 2850obr/min |
|
|
|
 |
zibi86
|
Wysłany: 2010-01-04, 19:40
|
0
|
|
|
Posty: 54
|
Cytat: | 4 KW 2850obr cena 430z,Âł |
Dzieki za pomoc Roba a gdzie w tej cenie mozna nabyc taki silnik czyli jednak dupa trzeba szukac wiekszy |
|
|
|
 |
ROBA
|
Wysłany: 2010-01-04, 19:54
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
|
|
|
 |
zibi86
|
Wysłany: 2010-01-04, 19:58
|
0
|
|
|
Posty: 54
|
dzieki za pomoc jakos nie moglem znalezc DaÂłbym ci punkta tylko nie wiem jak |
|
|
|
 |
PionekGT
|
Wysłany: 2010-01-04, 20:17
|
0
|
|
|
PoczÂątkujÂący
Posty: 36 Skąd: LĂŞbork
|
mam pytanie czy taki bojler od wody wytrzymaÂł by te 8 bara
bo jak bêdê przy kasie to chce zrobiÌ po¿¹dna sprê¿arke i myœla³em nad dwoma zbiornikami ma³y i duzy gdy nie bede potrzebowa³ zeby dó¿o nabi³a to bym zakreci³ duzy i na ma³y by bi³o np zeby ko³o nap¹powaÌ czy coœ a do malowania otwiera³ bym du¿y powiesil bym go obok gara¿u we wiacie na scianie a pod spodem wstawi³ bym sprê¿arke silnik mam jakiœ na si³e tylko kompresor teraz;d a chocia¿ bym mia³ cicho w garazu ;p a tak jak coœ maluje tym ma³ym kompresorem (ma³e elementy) to g³oœno w gara¿u a musze go mieÌ blisko bo jak sie zagrzeje to sie ciezko w³ancza i czesem nie mo¿e;p trzeba wy³aczyc i w³aczyc na w³aczniku lub dac odpocz¹Ì |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2010-01-04, 20:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
boiler
lepiej butla od lpg |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
shalashaska
|
Wysłany: 2010-01-05, 19:19
|
0
|
|
|

Pomógł: 1 raz Posty: 190 Skąd: KrakĂłw
|
Boiler powinien posiadaĂŚ jakieÂś dane techniczne. |
|
|
|
 |
f_maciej
|
Wysłany: 2010-03-23, 19:44
|
0
|
|
|
Posty: 174
|
shalashaska, mam pytanie do Ciebie, w jaki sposĂłb wspawaÂłeÂś te mufki z drugiego zdjĂŞcia na pierwszej stronie tematu?? Dajmy na to,Âże mufka ma na zewnÂątrz 20mm Âśrednicy, w butli robiÂłeÂś dziurĂŞ wiĂŞkszÂą od tej mufki, czy rĂłwnÂą Âśrednicy wewnĂŞtrznej mufki i dookoÂła oblaÂłeÂś spawem?? |
|
|
|
 |
shalashaska
|
Wysłany: 2010-10-26, 12:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 1 raz Posty: 190 Skąd: KrakĂłw
|
Wywierci³em otwór fi13mm i pospawa³em mufê.Kompresor przeszed³ kilka drobnych zmian. Przede wszystkim kupi³em zawór zwrotny typowy dla kompresora gdy¿ te zwyk³e umiera³y albo wadliwie dzia³a³y, dospawa³em uchwyty z przodu i z ty³u do transportu oraz zmieni³em kó³ka na wiêksze.
Mam problem z filtrami powietrza, otó¿ gdzieœ mi siê zapodzia³y a nowe sporo kosztuj¹.Macie jakiœ dobry sprawdzony sposób jak zrobiÌ filtr powietrza? |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wysłany: 2010-11-12, 19:21
|
0
|
|
|
Pomógł: 42 razy Posty: 1794 Skąd: KrakĂłw
|
nie chce mi sie czytac wszytskiego ale butla 50L nie pociagnie HVLP. 500 owszem. Pozdro i powodzonka |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
Âłysy73
|
Wysłany: 2010-11-13, 04:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 978
|
mebArth napisał/a: | butla 50L nie pociagnie HVLP. 500 owszem. | Z tÂą 500L to bez przesady. Faktem jest, Âże lepsza jest ciut wiĂŞksza. ZaleÂży jeszcze od tego jakie i ile jest odbiornikĂłw pracujÂących na raz i takie tam inne. Ale najwaÂżniejsza jest wydajnoœÌ kompresora. DuÂży baniak pomaga, ale nic nie da jeÂśli kompresor nie bĂŞdzie miaÂł odpowiedniej wydajnoÂści. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-11-13, 18:14
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
To znaczy jakiej ?
[ Dodano: 2010-11-13, 18:15 ]
mebArth napisał/a: | nie chce mi sie czytac wszytskiego ale butla 50L nie pociagnie HVLP. 500 owszem. Pozdro i powodzonka |
... HVLP pociÂągnie nawet ... bez butli |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
Âłysy73
|
Wysłany: 2010-11-13, 21:32
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 978
|
PROJEKTER napisał/a: | To znaczy jakiej ? | Niby Âłatwe pytanie ale przy ograniczonych funduszach nie zawsze.
Tak na ch³opski rozum najlepszym rozwi¹zaniem by³oby aby kompresor mia³ tyÌkê wiêksz¹ wydajnoœÌ ni¿ maxymalne zapotrzebowanie na powietrze wszystkich odbiorników pracuj¹cych jednoczeœnie, a zarazem aby mia³ ciut wiêkszy baniak.
I to by³a ta ³atwiejsza czêœÌ odpowiedzi, a ta trudniejsza: o ile wiêksza wydajnoœÌ i jaki baniak do danego poboru to ju¿ nie jest odpowiedŸ dla zwyk³ego zjadacza chleba jak Ja. Tu ju¿ raczej jest pole do popisu dla technologów takich jak Ty.
Ja mogê siê tylko wypowiedzieÌ np. na prostym przyk³adzie takim jak mój. Np. u mnie pistolety nie s¹ najwa¿niejszymi odnoœnikami zu¿ycia powietrza gdy¿ posiadam inne urz¹dzenia które s¹ bardziej powietrzo¿erne. I w moim przypadku s¹ to narzêdzia pneumatyczne. I tak mam sprê¿arkê 200L i wydajnoœci realnej ok. 340L i z malowaniem nie mam ¿adnych problemów {nawet maluj¹c calaki}. Nawet najbardziej powietrzo¿ernym w mojej stajni pistoletem to do baz: Iwat¹ WBX-em która katalogowo ma zapotrzebowanie na powietrze wiêksze ni¿ wydajnoœÌ mojej sprê¿arki czyli 370L. {tym bardziej pistolem do klarów który katalogowo potrzebuje 285L}. Ale to te¿ dziêki wiêkszemu {ni¿ 50L} baniakowi oraz techniki malowania. Techniki, gdy¿ przyk³adowo mam 2 kolegów którzy maj¹ j¹ inn¹ i oni ju¿ mieliby pewne problemy, gdy¿ podczas malunków nie odpuszczaj¹ nigdy do koùca spustu pistoletu. Ot tak¹ maj¹ technikê, ¿e przy malowaniu jak odpuszczaj¹ cyngiel to tylko do momentu zamkniêcia iglicy a powietrzem non stop "sycz¹". Tak siê przyzwyczaili i tak maj¹, a ja i zdecydowana wiêkszoœÌ moich znajomych "malarzy" odpuszczamy cyngle do koùca daj¹c w tym czasie {w sumie nie zamierzenie} czas sprê¿arce na dobicie powietrza. I jakoœ to idzie.
Natomiast nie jest ju¿ tak kolorowo przy ci¹g³ym czy te¿ d³ugotrwa³ym u¿ywaniu np. pneumatów. Ze szlifierk¹ oscylacyjn¹ jest ok nawet gdy matujê calutkie auto {bo ja nie u¿ywam w ogóle wody przy przygotowaniu, tylko wszystko od pocz¹tku do koùca œmigam na sucho}, ale ju¿ na takim popularnym pneumacie gdy czasami zdarza³o mi siê heblowaÌ ca³y dzieù ju¿ musia³em dawaÌ sprê¿arce odpocz¹Ì bo i siada³a i siê nie wyrabia³a.
TakÂże suma sumarum zapotrzebowanie na powietrze pistoletu to nie wszystko, bo sÂą jeszcze inne odbiorniki ktĂłre mogÂą potrzebowaĂŚ go wiĂŞcej i w sposĂłb bardziej ciÂągÂły jak teÂż i bardziej dÂługotrwaÂły.
Przy malowaniu moÂżna i z reguÂły robi siĂŞ przerwy, szczegĂłlnie przy malowaniu elementĂłw a tym bardziej nie wielu. Gorzej jest gdy pracuje siĂŞ czym innym w sposĂłb ciÂągÂły.
Ale na ten temat to pewnie moÂżna esej napisaĂŚ.
Najfajniej by³oby kupiÌ œrubê z kosmiczn¹ wydajnoœci¹ to poci¹gnê³aby i pistolet i pneumaty i piaskarkê, ale dla przeciêtnego "gara¿owca" na ogó³ jest to zbêdny wydatek.
Tu chyba najbezpieczniej by³oby zobaczyÌ jakie maxymalne zapotrzebowanie na powietzre ma obecnie u¿ywane urz¹dzenie jak te¿ i wzi¹Ì pod uwagê to które ma siê w realnych najbli¿szych planach zakupiÌ, dodaÌ do tego "jeszcze coœ" plus ciut wiêkszy baniaczek i nic mniejszego nie kupowaÌ.
Lecz nie ¿yjemy w Ksiêstwie Monako i najczêœciej niestety g³ównym aspektem bywaj¹ fundusze. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-11-13, 21:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
... a z konkretĂłw nic ?
CoÂś pokrĂŞciÂłeÂś z tymi wydajnoÂściami sprĂŞÂżarki i zapotrzebowaniem pistoletu ...
Zak³adaj¹c, ¿e pistolet potrzebuje 300 l/min i sprê¿arka daje 300 l/min to pozostaje tylko zapytaÌ, czy da ona te 300 ze sta³ym ciœnieniem 2 bar. Jak tak ... to zbiornik nie jest do niczego potrzebny. Jak nie da ... to trzeba t¹ objêtoœÌ powietrza tam zgromadziÌ i ... gdyby ten zbiornik mia³ 20 litrów pojemnoœci, ale jakimœ cudem da³oby siê tam napompowaÌ 50 bar ... to raczej nie bêdzie problemu, przy lakierowaniu. WydajnoœÌ w l/min to jedno ... a ciœnienie to zupe³nie co innego ( bar )
Jedne parametr jest mniejszy to drugi musi byÌ wiêkszy ... wszystko w jednym celu ... 300 litrów / minutê przy 2 barach ciœnienia. Poza tym ma³o która sprê¿arka t³okowa jest przygotowana konstrukcyjnie do pracy ci¹g³ej. Musi mieÌ czas na to ¿eby ostyg³a ... ale jakby tak znaleŸÌ producenta który ma sprê¿arkê do pracy ci¹g³ej, a jego agregat wali 300 l/min do 10 bar ... to zbiornik takiej sprê¿arki mo¿e mieÌ 50 litrów pojemnoœci i pozwoli to na lakierowanie ka¿dym pistoletem ca³ego samochodu ... bez wzglêdu na technikê.
... tyle z konkretĂłw ...
... moÂże poza tym, Âże IWATA W400 WBX to klasa HVLP ( Hight T.E.C ) i z zasady potrzebuje wiĂŞkszej objĂŞtoÂści powietrza .... W 400 LPH LVX to juÂż tylko 120 l/min. To dla tych co chcÂą lakierowaĂŚ IwatÂą z pro atomizacjÂą / gÂłowicÂą EXTREM ... a majÂą maÂły nie wydajny kompresor. |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
Âłysy73
|
Wysłany: 2010-11-14, 00:51
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 978
|
No masz oczywiÂście racjĂŞ.
Dlatego te¿ w moim przypadku mimo, ¿e sprê¿arka bije do 11 barów i ma baniak 200L, to jednak przy heblu pneumatycznym siada jeœli chcê nim pracowaÌ non stop. Jak ju¿ czujê, ¿e zwalnia, to robiê przerwê. Tzn. robi³em, bo ju¿ z lekka zm¹drza³em i takich robót nie robiê. Mam doœÌ rzeŸbienia w g...nie.
Wiem, ¿e w taki sposób sam sobie rozpitala³em sprê¿arkê, ale có¿.... kasa zas³ania³a rozum.
Co prawda dodatkowo jÂą stuningowaÂłem, ale nie powinieniem i tak tak robiĂŚ.
Tuning polega na tym, Âże mam ItaliaĂąca takiego jak na focie powyÂżej strony i na pasku klinowym ma drucianÂą obudowĂŞ, wiĂŞc do niej doczepiÂłem spory dodatkowy wiatrak, ktĂłry podczas takich prac chodziÂł non stop -nawet jak sprĂŞÂżarka stawaÂła. Wiem, Âże to partyzantka i nie profi ale skuteczne, bo ostatecznie nie grzaÂła siĂŞ mocniej czy teÂż duÂżo mocniej niÂż podczas normalnej pracy bez tego patentu.
{no i 2 razy do roku wymieniaÂłem olej. Teraz, jak juÂż tak jej nie rÂżnĂŞ to raz do roku} |
|
|
|
 |
odli05
|
Wysłany: 2010-11-17, 20:28
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Ja szukam,teraz sprezarki do siebie na warsztat samochodowy i lakierniczy polecicie cos??
Obecnie uzywam starego ogorka:) z 400l butla |
|
|
|