Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Escobarto 
Wysłany: 2011-03-25, 21:08   KtĂłry z kompresorĂłw wybraĂŚ???
0
UP DOWN

Posty: 28
Witam. Jestem tu nowy. PotrzĂŞbujĂŞ kompresor ktĂłry wydali przy lakierowaniu caÂłych samochodĂłw. ChcĂŞ wydaĂŚ do 2000zÂł. ProszĂŞ o pomoc, gdyÂż na allegro jest duÂżo dziadostwa.


Na poczÂątku zastanawiaÂłem siĂŞ nad takim:

http://allegro.pl/kompres...1504784939.html

JednakÂże poczytaÂłem trochĂŞ ile powietrza potrzeba do lakierowania i stwierdziÂłem, Âże nie ma to sensu.

Uwa¿am, ¿e w podanej cenie ten jest najlepszy (wydajnoœÌ dobra i nie zawy¿ona ):

http://allegro.pl/kompres...1516182170.html

DziÂś zobaczyÂłem coÂś takiego, ale na 99% dziadostwo moim zdaniem ( sprzeczne dane itp ), moÂże Wy oceĂącie:

http://allegro.pl/kompres...1510695289.html

Prawdopodobnie ( na 99% ) wybiorĂŞ tego 3 tÂłokowego chinola ( czytaÂłem o nim sporo ), jednak proszĂŞ Was o opinie na temat kaÂżdego z przedstawionych.

Pozdrawiam,
Escobarto
 
 

kropen16 
Wysłany: 2011-03-25, 21:23   
0
UP DOWN
Przemo

Pomógł: 11 razy
Posty: 324
Skąd: MKW
kup tego chinczyka 3tÂłokowego z butla 110 . jest najlepszy z tych trzech kompresorow.
 
 

Escobarto 
Wysłany: 2011-03-25, 22:05   
0
UP DOWN

Posty: 28
kropen16 napisał/a:
kup tego chinczyka 3tÂłokowego z butla 110 . jest najlepszy z tych trzech kompresorow.


Ok, moÂże jakieÂś opinie na temat tych 3 kompresorĂłw? malowaÂł ktĂłryÂś z Was tymi eurocraftami?
 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2011-03-26, 00:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Ten pierwszy ma wydajnoœÌ rzeczywist¹ na ssaniu oko³o 230-240 lit. tak¿e np. pistolet Air Gunsa AZ3 HTE2 spokojnie mo¿e na niej iœÌ poniewa¿ on potrzebuje oko³o 200 lit. powietrza :tak: Ten "trzyt³okowy" to ma na ssaniu (z tego co pisali ci którzy go maj¹) coœ ko³o 370-390 lit. a ten "ostatni" to ma na ssaniu coœ ko³o 170-180 lit. :tak: Pierwszy jest bezpoœrednio pod³¹czony pod silnik i dlatego ma tak¹ wydajnoœÌ :tak: a te dwa "na pasku" trac¹ dlatego ¿e maj¹ to "prze³o¿enie" ;) Wszystkie trzy s¹ wytwarzane w chinach a to ¿e na niektórych pisze Made in Germany to taki "zabieg marketingowy" ich importera :rotfl: Dodatkowo sprzedawca tego "gów..a" napisa³ ¿e Eurosrec to -"renomowana niemiecka firma" :rotfl: Pozdrawiam! :spoko:
ps. A jaki kolega ma pistolet do lakierowania?
 

ksenonn 
Wysłany: 2011-03-26, 08:21   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 279
Skąd: CzĂŞstochowa
chyba na wyjÂściu a nie na ssaniu
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2011-03-26, 11:15   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Zgadza sie :tak: zamiast napisaĂŚ na "wyjÂściu" caÂły czas pisaÂłem "ssanie" :rotfl:
Pó¿no by³o ;) Pozdrawiam! :spoko:
 

Escobarto 
Wysłany: 2011-03-26, 17:56   
0
UP DOWN

Posty: 28
Robertlodz09 napisał/a:
Ten pierwszy ma wydajnoœÌ rzeczywist¹ na ssaniu oko³o 230-240 lit. tak¿e np. pistolet Air Gunsa AZ3 HTE2 spokojnie mo¿e na niej iœÌ poniewa¿ on potrzebuje oko³o 200 lit. powietrza :tak: Ten "trzyt³okowy" to ma na ssaniu (z tego co pisali ci którzy go maj¹) coœ ko³o 370-390 lit. a ten "ostatni" to ma na ssaniu coœ ko³o 170-180 lit. :tak: Pierwszy jest bezpoœrednio pod³¹czony pod silnik i dlatego ma tak¹ wydajnoœÌ :tak: a te dwa "na pasku" trac¹ dlatego ¿e maj¹ to "prze³o¿enie" ;) Wszystkie trzy s¹ wytwarzane w chinach a to ¿e na niektórych pisze Made in Germany to taki "zabieg marketingowy" ich importera :rotfl: Dodatkowo sprzedawca tego "gów..a" napisa³ ¿e Eurosrec to -"renomowana niemiecka firma" :rotfl: Pozdrawiam! :spoko:
ps. A jaki kolega ma pistolet do lakierowania?


MoÂże odnoÂśnie Twojej wypowiedzi pozwolĂŞ sobie zapytaĂŚ inaczej:

Czy ten kompresor Eurotec ( 2tÂł 50l )pozwoli na w miarĂŞ komfortowÂą pracĂŞ z Air Guns'em AZ3 HTE2?

Chodzi o to ¿ebym mia³ kompresor o wydajnoœci pozwalaj¹cej wygodnie pracowaÌ tzn aby zd¹¿a³ dobijaÌ butle tak, ¿eby nie by³o spadków ciœnieù. Narazie sk³aniam siê ku zakupowi tego 3t³ 110l poniewa¿, nie chcê siê póŸniej wkurzaÌ przy pracy kompresorem, który nie nad¹¿a nabijaÌ butli.

OdnoÂśnie pistoleta odpowiem , Âże nie posiadam teraz na stanie jakiegoÂś konkretnego, poniewaÂż po pierwsze do tej pory nie lakierowaÂłem czĂŞsto ( wiĂŞc wystarczaÂł mi taki za ,,kilka,, zÂłotych, a dwa, Âże nie inwestowaÂłem w pistolet nie majÂąc odpowiedniego sprzĂŞtu, ktĂłry go zasili.

Chcia³bym zapytaÌ równie¿ jaka i czy jest w ogóle jakaœ ró¿nica w komforcie pracy lub efektach pomiêdzy pistoletem pobieraj¹cym 200l/min a takim, który ,,bierze,, 300l/min.
Wiadomo, Âże kaÂżdy pistolet malowaĂŚ musi, ale chciaÂłbym to wiedzieĂŚ.

JeÂżeli moÂżecie to proszĂŞ Was o zaproponowanie jakichÂś kompresorĂłw do 2000zÂł ktĂłre dajÂą radĂŞ przy malowaniu i napisaniu, ktĂłry jest waszym zdaniem najlepszy.

Pozdrawiam,
Escobarto
 
 

flat_beat
Wysłany: 2011-03-27, 09:53   
0
UP DOWN

Posty: 3
Rozwa¿a³eœ nuaira? WydajnoœÌ mniejsza ni¿ w chiùczyku 3-t³okowym, ale pompa jest w³oska. Nuair chyba jako jedyny ma abaca 3800b przy silniku na 230v. Z tym, ¿e obroty s¹ niskie. Pompa stosowana powszechnie w ró¿nych kompresorach, m.in. metabo. O efektywnej wydajnoœci trudno gdybaÌ, bo ka¿dy producent podaje co innego, ale najbardziej wiarygodne wydaje siê w³aœnie metabo - 250l/min, wed³ug ich klasyfikacji nadaje siê do lakierowania. No i jest zbiornik 100l. Informacji o tym abacu znajdziesz sporo w sieci, np. na stronie producenta. Te nuairy pojawia³y siê ostatnio na allegro - cena ko³o 1650z³.

http://www.nuair.pl/index.../1643.html#prod

Za 1050zÂł masz bass polska, co moÂże nie brzmi kuszÂąco, ale majÂą tam pompĂŞ VCF na zbiorniku 50l. Co do wydajnoÂści najlepiej, Âżeby siĂŞ wypowiedziaÂł ktoÂś, kto z takiej pompy korzysta. ByÂła montowana w mecaferach, chyba nuairach, jest w aerotecach. Sama pompa to koszt 550zÂł.

http://allegro.pl/kompres...1510496276.html

http://aerotec.pl/index.p...emart&Itemid=60

http://aerotec.pl/index.p...emart&Itemid=60

Pozdrawiam
 

Escobarto 
Wysłany: 2011-03-27, 12:13   
0
UP DOWN

Posty: 28
Wed³ug danych pompa vcf ma przy silniku 2.2kw na wyjsciu 320l/min. W innych pompach (przynajmniej z mojej wiedzy) podane wydajnosci sa prawdziwe. Zastanawiam sie jedynie czy przy 2.2 kw jest mo¿liwa podawana wydajnoœÌ. W Castoramie s¹ te Nuair 100l z pompa bodaj 2800b 2.2kw na wyjœciu 222l za 1650, wiêc teraz mam pytanie, czy pompy w uk³adzie V maj¹ wy¿sz¹ wydajnoœÌ bo z danych wynika, ¿e tak. Ogólnie mo¿e siê myle, ale V-ki maj¹ pewnie lepsze ch³odzenie a co za tym idzie, d³u¿sz¹ ¿ywotnoœÌ. Dodam bo nie wspomnialem do tej pory, ¿e chce, aby pompa napêdzala szlifierke ( 200l/min) oraz pistolet do konserwacji ( 250l/min) wiêc myœlê, ¿e nawet eurotec 50l 2tl da rade gdyby stosowaÌ pistolet LVLP ( nie wiem czy nazwa poprawna ) o poborze powietrza 80-140 l/min tylko czy ten eurotec nie zameczy siê przy szlifowaniu? Dodam, ¿e kompresorem chcê zrobiÌ jedno auto potem raczej bedzie sta³, wiêc postanowi³em, ¿e chcê coœ, co wydali za minimaln¹ mo¿liw¹ kwotê umo¿liwiaj¹c¹ komfortow¹ pracê.
 
 

Escobarto 
Wysłany: 2011-03-28, 21:47   
0
UP DOWN

Posty: 28
Witam. Mam takie pytanie czy mo¿liwe jest pod³¹czenie ma³ej œrubówki http://allegro.pl/kompres...1496784748.html ( 4kw ) pod zbiornik i lakierowanie w ten sposób?
 
 

Escobarto 
Wysłany: 2011-03-28, 23:14   
0
UP DOWN

Posty: 28
ten wirnikowy odpada, nie doczytalem zostaje do wyboru vcf 2tloki, 2800b lub 3tloki V-ka juz sam nie wiem jakbym byl pewien tego 3tl agregatu to bym bral go
 
 

rudy
Wysłany: 2011-04-03, 00:49   
0
UP DOWN

Posty: 18
mam baùkê 50L ze sprê¿arki i jak myœlicie jakby po³¹czyÌ razem to z tak¹ 2 t³okow¹ jak ta z pierwszego postu http://allegro.pl/kompres...1504784939.html
to daÂłoby to coÂś?
czy powiedzmy taki zestaw ta sprê¿arka z ³¹cznie 100L + air gunsa az3 da rade pomalowaÌ pó³ samochodu bez problemu?
jak to widzicie?
 

Escobarto 
Wysłany: 2011-04-03, 21:17   
0
UP DOWN

Posty: 28
Ludzie maj¹ podzielone zdania na ten temat wydajnoœÌ tej sprê¿arki wynosi ok 235l/min na wyjœciu wiêc podkreœlê, ¿e ,,teoretycznie,, powinno to pozwoliÌ w sposób ci¹g³y malowaÌ tym air guns'em. Na logikê to biorê bo jak pistolet potrzebuje oko³o 200l/min a sprê¿arka tyle w³aœnie daje to powinno daÌ radê. Tylko po d³u¿szym czasie mo¿e siê grzaÌ silnik - nie wiem czy mam racje, jak co to poprawcie mnie.
 
 

rudy
Wysłany: 2011-04-06, 18:49   
0
UP DOWN

Posty: 18
czy to jest dobra sprĂŞÂżarka??

http://allegro.pl/sprezar...1538959943.html
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-07, 20:59   
0
UP DOWN

Posty: 76
Do kitu!!!

Escobarto
Mam takiego ChiĂączyka trzy tÂłokowego.
WybraÂłem go po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii wÂłaÂścicieli.
Nie kombinuj,jeÂśli masz kasĂŞ-kup go.
Nie poÂżaÂłujesz.
MiaÂłem takie kompresory 50-cio litrowe.
Nie narzekam,caÂłkiem fajnie pracowaÂły i Âżaden siĂŞ nie popsuÂł przez 4 lata uÂżytkowania.

Trzy cylindrowy ExPo jest bardzo wydajny.
Jednofazowy ma wydajnoœÌ na wyjœciu [bo to nas interesuje] 400l/m.
Trzyfazowy-420l/m.

Do lakierowania wystarczy Ci z zapasem spokojnie!!
Jest o niebo cichszy od wysoko obrotowych 50-tek.
Do tego chÂłodny.
Ma bardzo przyjemnÂą prace i do wytrzymania.
Jeden taki kompresor kupiÂłem na Allegro a drugi zbudowaÂłem sam.
Jeden uÂżywam do lakieru a dwa na raz do piaskowania.

Jestem bardzo zadowolony.
Do 2000 tyÂś. nie znajdziesz nic bardziej wydajnego.
No chyba,Âże uÂżywka na trzy fazy.
Pozdrawiam.
 

wholeeguns
Wysłany: 2011-04-09, 20:52   
0
UP DOWN

Posty: 4
A co powiecie na coÂś takiego:

http://allegro.pl/sprezar...1539608854.html

Lub innÂą podobnÂą np:

http://allegro.pl/sprezar...1552303747.html

http://moto.allegro.pl/ko...1540968741.html

http://moto.allegro.pl/ko...1536845294.html

http://rg-narzedzia.com.p...00v-p-5779.html

Ceny podobne tak jak i ich wyglÂąd. Ale czy sÂą warte swojej ceny? PiszÂą Âże sama pompa jest wÂłoska (w wiĂŞkszoÂści).

KiedyÂś w pracy mieliÂśmy podobna tyle Âże sporo wiĂŞkszÂą bo byÂła to chyba 300L i miaÂła wiĂŞkszy kompresor i jak siĂŞ okazaÂło dostanie czĂŞÂści typu korpus byÂła dziecinnie proste i wcale nie drogie (stary korpus nie wytrzymaÂł pracy prawie nonstop 16h, 5-6 dni w tygodniu - dodatkowo juÂż miaÂł sporo nalatanie - rozpadÂł siĂŞ po okoÂło 4-5 latach takiego katowania - jego miejsce zajĂŞÂła ÂśrubĂłwka :D )
A czy do tych chiĂąskich teÂż bez problemu siĂŞ dostanie czĂŞÂści? bo to jest jedyna rzecz ktĂłra mnie odstrasza od tych produktĂłw i skÂładnia do jednej z przedstawionych prze zemnie wyÂżej.
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-09, 21:31   
0
UP DOWN

Posty: 76
KaÂżdy z tych kompresorĂłw wydajnoÂściÂą i cenÂą jest sporo do tyÂłu w porĂłwnaniu z chiĂąskim ExPo.
KupiÂłem rok temu uÂżywanÂą taka dwu cylindrĂłwkĂŞ.
Bardzo cicha.
Ale wydajnoœÌ skandaliczna.
OdesÂłaÂłem wÂłaÂścicielowi i zwrĂłciÂł kasĂŞ.
Co do gwarancji ,to nie ma problemu.
Serwis w Skoczowie.
W opisie aukcji byÂło napisane,Âże dostawa do serwisu i z powrotem na ich koszt.
W opisie gwarancji tego nie ma.
Musze zadzwoniĂŚ.

Jeœli masz si³ê to kup trzyfazowy model.
O wiele taùszy i wydajnoœÌ mierzona przez u¿ytkowników zaczyna siê od 420l/m.
I jest to prawdziwa wydajnoœÌ na wyjœciu a nie tak jak piszê "teoretyczna" albo-"520l/m."

Moja jednofazowa ma -400l/m.

Pozdrawiam.

P.S.
Masz telefon do serwisu,spytaj.
033 4791614 / 033 8532530
 

Miki
Wysłany: 2011-04-10, 00:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 10 razy
Posty: 523
Z tym Âże wszystkie chiĂąskie wynalazki walÂą w powietrze olejem w jak gÂłupie. kolega LACKDOCTOR moÂże coÂś o tym wiĂŞcej napisaĂŚ.
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-10, 08:14   
0
UP DOWN

Posty: 76
NapisaÂłeÂś kolego pierwszy swĂłj post i do tego niebywale gÂłupi.
Jakim olejem???

SprzĂŞt musiaÂł by byĂŚ naprawdĂŞ dorÂżniĂŞty Âżeby jak to napisaÂłeÂś="waliÂł olejem"

W odolejaczu po pod³¹czeniu dwóch kompresorów chiùskich nie ma kropli oleju.

Szerzysz tutaj wrogÂą propagandĂŞ.

P.S.
ZnalazÂłem wypowiedz o ktĂłrej wspomniaÂłeÂś.

MiaÂł niebywaÂłego pecha!! ^^
Przed kupnem przeczytaÂłem wiele opinii i kaÂżdy stwierdzaÂł-jest OK!
A to,Âże trzeba po zakupie poskrĂŞcaĂŚ do kupy to normalka.
CoÂś za coÂś.
Albo dobra wydajnoœÌ albo cienias w³oski .
 

Miki
Wysłany: 2011-04-10, 12:34   
0
UP DOWN

Pomógł: 10 razy
Posty: 523
foni-r, Po pierwsze to nie jest to mĂłj pierwszy post. MĂłj nick Mart-Dent (ze wzglĂŞdu na to ze chciaÂłem siĂŞ skontaktowaĂŚ z administracjÂą zaÂłoÂżyÂłem drugie konto)

Po drugie ka¿dy kompresor wytwarza mg³ê olejow¹, z tym ze chiùskie ponad normê.
Po trzecie Kolega Lackdoctor napisa³ to co zacytowa³eœ zaraz po zakupie, zapytaj siê go jak by³o po pó³rocznej eksploatacji.

I po czwarte to nie podniecaj siĂŞ tak tym zÂłomem.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-04-10, 13:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisał/a:
NapisaÂłeÂś kolego pierwszy swĂłj post i do tego niebywale gÂłupi.
Jakim olejem???


Kolega @Miki to jedna z kilku osĂłb ktĂłra jest wyznacznikiem jakoÂści na kilku forach.

Moich postĂłw tu nie widzĂŞ, ale w ktĂłrymÂś temacie o expo pisaÂłem trochĂŞ o takowym.
Pierwsze wraÂżenie trochĂŞ kupa, jesli chodzi o wykonanie.
Potem juz raczej pozytywnie pomijajÂąc mniejsza wydajnoÂśc niz producent gwaratowaÂł.
Potem juz byÂło tylko gorzej.
MgÂła olejowa generowana przez ten badziew (3 miesiÂące pracy z 1 lakierowaniem w tyg) prawie mnie z rynku wytrÂąciÂła.
Filtry ckd 4000 nie pomogÂły, bo jak wiadomo one gwarantuja poprawna filtracjĂŞ powietrza w maxymalnym, okreÂślonym przez producenta zanieczyszczeniu powietrza przez olej.
W miêdzy czasie wydmuchana zosta³a uszczelka przy zaworach, wystrzeli³a œruba z zaworu zwrotnego (gwint siê œci¹³), przy lakierowaniu jednego auta (calibra) prawie siê zatar³a.

Nie polecam nikomu takiego profi sprzĂŞtu.
Zobaczcie opisy importera, juz nie poleca jej do lakierowania,,, ciekawe dlaczego ^^
Serwis ma œwiadomoœÌ jakoœci a raczej braku jakoœci.
Po kontakcie telefonicznym bez problemu sprawdza i naprawiÂą kompresor i nawet przyslÂą kuriera na ich koszt, ja mam tylko zdemontowaĂŚ kompresor i go odpowiednio starannie zapakowaĂŚ.
Pozostaje tylko potencjalny problem braku sprĂŞÂżarki a przecieÂż zarabiaĂŚ trzeba.
Mnie ten problem nie dotyczy, bo to expo robi tylko jako zbiornik powietrza, bo sprĂŞÂżarkĂŞ mam bardzo dobrÂą i wydajnÂą.
Zero oleju, zero oczek, zero antysylikonu do lakieru bezbarwnego.

Nie polecam, bo to loteria.
Koledzy z forum maja i lakieruja nimi jakoÂś.
Ale ja nie polecam, bo to naprawde sprzĂŞt dla majsterkowicza.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-10, 16:47   
0
UP DOWN

Posty: 76
Miki
Napisz ,czy masz jakieÂś doÂświadczenie z tego typy kompresorami.

Ja mam,wiec pisze tak jak jest.


Lackdoctor
Przykro mi ,Âże masz takiego pecha.
Tak jak napisaÂłem wczeÂśniej.
wybraÂłem ten model ze wzglĂŞdu na pozytywne komentarze uÂżytkownikĂłw.
[wszystkie pozytywne]
Nie mam najmniejszych problemĂłw z dwoma kompresorami tej marki.
WrĂŞcz przeciwnie.
Jest parĂŞ rzeczy ktĂłre bym zmieniÂł.
Ale olejem nie daje.
W powietrzu teÂż.

Pozdrawiam.
 

Miki
Wysłany: 2011-04-10, 17:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 10 razy
Posty: 523
foni-r, MiaÂłem expo 50L dwu cylindrowy kupiony specjalnie na wyjazdy. I byÂło niestety tak jak opisuje @Lackdoctor. Nie pomagaÂł nawet odwadniacz i odolejacz z CKD. Zawsze niestety musiaÂłem uÂżywaĂŚ antysilikonu. Jest jednak dobra strona takiego kompresora, nie trzeba uÂżywaĂŚ naolejacza do urzÂądzeĂą pneumatycznych :D

Jest tak Âże jeden jest zadowolony z tego Âże na koniec lakierowania nie narobiÂł zaciekĂłw bo jeszcze nie wprawiÂł oka i nie widzi ze lakieru nie dolaÂł, a tam oczek po silikonie przewaÂżnie nie widaĂŚ. Inny namaluje zlewĂłw i chcÂąc nie chcÂąc bĂŞdzie darÂł lakier papierem Âżeby siĂŞ ich pozbyĂŚ i przy okazji wyeliminuje teÂż kraterki po silikonie na ktĂłre nie zwraca uwagi. I sÂą teÂż tacy ktĂłrym jeden paproch na klarze spĂŞdza sen z oczu, a co dopiero jak wyskoczy kraterek.
  
 

Miki
Wysłany: 2011-04-10, 17:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 10 razy
Posty: 523
foni-r napisał/a:
Ale olejem nie daje.
W powietrzu teÂż..


Ka¿dy kompresor olejowy wytwarza mg³ê olejow¹ jest to tak samo normalne jak to ¿e jak coœ dzisiaj zjesz to prêdzej czy póŸniej bêdziesz to musia³ wysraÌ. Taka jest kolej rzeczy.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-04-10, 18:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
Miki napisał/a:
Zawsze niestety musiaÂłem uÂżywaĂŚ antysilikonu

Na olej antysylikon raczej nie pomaga. :x:
Mi napewno nie pomĂłgÂł.
foni-r napisał/a:
Przykro mi ,Âże masz takiego pecha.

Kurde, trafiÂł mi siĂŞ czarny koĂą.
Sam czytaÂłem pozytywne opinie o expo.
Ale uwierz mi,,,, jak odebraÂłem ten kompresor od kuriera, to trochĂŞ macki mi opadÂły i najchĂŞtniej bym go wtedy oddaÂł do sprzedawcy.
Takie pozytywne wra¿enie zrobi³a na mnie jego jakoœÌ wykonania.

Ale serwis dziaÂła prawidÂłowo, wiĂŞc mam nadziejĂŞ Âże kompresor wrĂłci sprawny a wtedy.... www.allegro.pl
U mnie juz nie pochodzi, dziĂŞkujĂŞ.
Mniej problemów mia³em ze zwyk³¹ sprê¿ark¹ airtech 24 litrow¹.
Bez odwadniacza i odolejacza niÂą z 5 lat lakierowaÂłem nie wiedzÂąc Âże nie idzie takÂą lakierowaĂŚ. ;P
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

wholeeguns
Wysłany: 2011-04-10, 20:55   
0
UP DOWN

Posty: 4
Czyli jednak planujÂąc zakup sprĂŞÂżarki pozostanĂŞ przy jednej z podanych przezemnie powyÂżej pozycji.

A ktoœ mi jeszcze wyjaœni czy poza oczywistymi zaletami zasilania silnika sprê¿arki trzema fazami (taniej, mniej siê grzeje, wiêksza moc i sprawnoœÌ takiego silnika) jest coœ jeszcze? W zasadzie jestem nastawiony na zakup sprê¿arki z silnikiem trójfazowym ale mo¿e jeszcze ktoœ utwierdzi mnie w tym przekonaniu (oczywiœcie mam gdzie pod³¹czyÌ "si³ê").
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-10, 21:18   
0
UP DOWN

Posty: 76
[/quote]

Sam czytaÂłem pozytywne opinie o expo.
Ale uwierz mi,,,, jak odebraÂłem ten kompresor od kuriera, to trochĂŞ macki mi opadÂły i najchĂŞtniej bym go wtedy oddaÂł do sprzedawcy.
[/quote]

WytÂłumacz proszĂŞ czemu "macki Ci opadÂły" ?
Poza dokrĂŞceniem paru Âśrubek,zmianÂą oleju na prawidÂłowy nie zauwaÂżyÂłem nic nie prawidÂłowego.
Do wiĂŞkszej przepustowoÂści powietrza przegwintujĂŞ tylko wyjÂście na szybkozÂłaczĂŞ- 1/2".
W budowie nic zÂłego nie ma,wrĂŞcz przeciwnie.
ÂŁatwy dostĂŞp do wszystkiego.
Wiatrak dmucha na sprĂŞÂżarkĂŞ prawidÂłowo.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-04-10, 23:53   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisał/a:
WytÂłumacz proszĂŞ czemu "macki Ci opadÂły" ?


Presostat bardzo kiepski, skrzynka ze stycznikiem latajÂąca, wychodzÂące wszĂŞdzie przewody z otworĂłw technologicznych.
foni-r napisał/a:
Poza dokrĂŞceniem paru Âśrubek,zmianÂą oleju na prawidÂłowy nie zauwaÂżyÂłem nic nie prawidÂłowego.

To jest prawidÂłowe???
Auto jak kupujesz to teÂż pierwsze co robisz to skrĂŞcasz je przed pierwsza jazdÂą???

W sumie za tÂą cenĂŞ to miaÂłem juz tylko jedno Âżyczenie.
Aby to jakoÂś chodziÂło w miarĂŞ bezawaryjnie i zeby wydajnoÂśc podawana 420 nie wynosiÂła 350 l/min, jak to miaÂło miejsce w moim przypadku.
Oleju nie wymieniÂłem, bo niby skad miaÂłem wiedzieĂŚ Âże ten orginalny to kupa.

Jesli chodzi o przepustowoœc szybkoz³¹czki, to nic nie musisz gwintowaÌ.
Wymieù szybkoz³¹czkê na normaln¹ z odpowiednim otworem w czêœci gwintowanej.
WeÂź odkrĂŞĂŚ i popatrz jaki tam jest otworek i dlaczego masz spadki ciÂśnienia.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-11, 08:13   
0
UP DOWN

Posty: 76
Presostat nie jest kiepski!!
Mam pod³¹czone do niego dwa kompresory i dzia³a a¿ mi³o.
Nie widzĂŞ w nim nic kiepskiego.
Budowa i dziaÂłanie jak kaÂżdy.
Do tego mam bardzo prost¹ mo¿liwoœÌ regulacji ciœnienia maksymalnego i minimalnego.
Bardzo dobra konstrukcja.

Nie wiem jakie przewody wychodzi³y z Twojej skrzynki,bo u mnie wychodzi przewód z wtyczka któr¹ pod³¹czam do gniazdka -jak w ¿elazku ,proste i normalne.

To,¿e wymieni³em olej zaraz po zakupie wynik³o z tego,¿e nie dowierza³em w jego jakoœÌ.
Wiele mnie to nie kosztowaÂło .
Tak samo podokrecanie kilku Âśrubek.
Mianowicie dokÂładnie:
-zawĂłr zwrotny.
-Âśruby [2szt.] trĂłjnikĂłw rozprowadzajÂących powietrze ze sprĂŞÂżarki.
ÂŁÂącznie dokrĂŞciÂłem TRZY Âśrubki!!!

Czy uwaÂżam ,Âże jest to normalne,takie poprawianie??
Tak- trzeba siĂŞ nastawiĂŚ na takie wykoĂączenie po wschodnie stronie naszej granicy.

Ale tak jak powtarzam.
Trzeba wybraĂŚ coÂś za coÂś.
KupiĂŚ do 2tyÂś.zÂł. bardzo maÂło wydajny kompresor wÂłoski.
Czy 3 cylindrĂłwkĂŞ i wÂłoÂżyĂŚ w niÂą kilka ruchĂłw kluczem i wymianĂŞ oleju.

Nie podniecam siĂŞ tym sprzĂŞtem tak jak to wspomniaÂł wczeÂśniej dziwnie emocjonalnie czÂłowieczek.
Po prostu przedstawiam tu pozytywne wraÂżenia z uÂżytkowania tego czegoÂś.
Jest tani ,bez awaryjny, chÂłodny [u mnie i wielu uÂżytkownikĂłw] ,ma bardzo prostÂą budowĂŞ i jest skuteczny.
A wiem co piszĂŞ-mam dwie sztuki.

I to chyba na tyle jesli chodzi o moje wraÂżenia.

Pozdrawiam.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-04-12, 19:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisał/a:
Mam pod³¹czone do niego dwa kompresory i dzia³a a¿ mi³o.

Pod presostat????
foni-r napisał/a:
Presostat nie jest kiepski!!

A co pod³¹czy³eœ pod presostat???
Jesli mozna wiedzieĂŚ?
foni-r napisał/a:
-zawĂłr zwrotny.
-Âśruby [2szt.] trĂłjnikĂłw rozprowadzajÂących powietrze ze sprĂŞÂżarki.
ÂŁÂącznie dokrĂŞciÂłem TRZY Âśrubki!!!


No to ja dokrĂŞciÂłem kazdy z cylindrĂłw do korpusu, kaÂżdÂą z gÂłowiczek do cylindra (w jednej wydmuchaÂło uszczelkĂŞ - serwis oczywiÂście dosÂłaÂł kpl na wszystkie)
Nie dokrĂŞciÂłem tylko Âśruby zaworu zwrotnego bo na dzieĂą dobry byÂł gwint przekrĂŞckon i na pakuÂły go musiaÂłem skrĂŞcic.
Powietrze i olej wyciska³o sie poprzez po³¹czenia gwintowane wszystkich rurek od powietrza od cylindrów do zaworu zwrotnego i sam gwint zaworu w baniaku tez by³ nieszczelny i wyciska³ siê olej i powietrze.
Nie wspomne o tym Âże rurka od presostatu do zaworu zwrotnego siĂŞ uÂłamaÂła od drgaĂą.
O tym ze ta œruba z przekrêconym gwintem z zaworu zwrotnego, wystrzeli³a bo materia³ z którego zrobiony jest ten zawór to jakas plastelina i sie rozciagn¹³.

Ale masz racjĂŞ, od kiedy stoi i robi za baniak, jest BEZAWARYJNY.

I powiem Ci kolego Âże masz racje, jest to bardzo dobry sprzĂŞt,,, niestety nie dla lakiernika.
foni-r napisał/a:
Nie podniecam siĂŞ tym sprzĂŞtem tak jak to wspomniaÂł wczeÂśniej dziwnie emocjonalnie czÂłowieczek.

WidzĂŞ i tu Twoje emocje.
DodajÂąc moje uwaÂżam Âże chyba z lakiernictwem masz niewiele wspĂłlnego.
GdybyÂś byÂł lakiernikiem z podstawowÂą wiedzÂą, to byÂś nie podniecaÂł siĂŞ tym chiĂąskim chÂłamem.
Ale jeÂśli uÂżywasz go do przedmuchiwania, to ok, nie wnikam.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-12, 20:38   
0
UP DOWN

Posty: 76
Witaj.
NaprawdĂŞ masz pecha!!
KupiÂłem taki sam trzy cylindrowy agregat+ silnik.
PospawaÂłem konstrukcje i zrobiÂłem kompresor bez baniaka.
Silnik pod³¹czy³em do bardzo sprawnego i dobrego presostatu pierwszego kompresora..
W chwili osi¹gniêcia danego ciœnienia w³¹czaj¹ i wy³¹czaj¹ siê dwa agregaty na raz.
Ca³oœÌ u¿ywam do piaskowania.
DziaÂła bez zarzutu.
Jeden kompresor uÂżywam do lakieru.
Nie zgodzĂŞ siĂŞ z TobÂą ,Âże to chÂłam.
Bardzo prosty ,Âłatwy w obsÂłudze presostat.
Jak dotÂąd bez awaryjny.

Gwint w Âśrubie przykrĂŞcajÂącej rurkĂŞ do zaworu zwrotnego jest zdaje siĂŞ metryczny-klucz 17 lub 19-cie.
Po prostu zerwaÂłeÂś gwint jak dokrĂŞcaÂłeÂś.
Albo uczciwy sprzedawca wiedziaÂł co sprzedaje.
ÂŚruba jest ze zwykÂłej stali.
Wiem.bo przy kupieniu drugiego agregatu usuwaÂłem lakier z niej i toczyÂłem przejÂściĂłwkĂŞ do zaworu zwrotnego.

PrĂłbowaÂłem oczywiÂście po zakupie dokrĂŞcaĂŚ wszystkie Âśruby do jakich miaÂłem dostĂŞp.
ÂŚruby gÂłowic i cylindrĂłw sÂą bardzo mocno dokrĂŞcone ,poniewaÂż nie daÂłem rady poprawiĂŚ producenta.

Obydwie sprĂŞÂżarki nie dajÂą oleju tak jak to opisujesz.
SprĂŞÂżarka ktĂłra kupiÂłem i zrobiÂłem konstrukcjĂŞ pochodziÂła troszkĂŞ.
Pod³¹czony mam do niej przez szybkoz³¹cze bezpoœrednio przewód z koùcówk¹ do przedmuchiwania[chwilowo].
PrzykÂładajÂąc do dÂłoni nie zauwaÂżam nawet odrobiny oleju.
To co opisujesz o nieszczelnoœciach to jakaœ powieœÌ Karola Maja.
ÂŻeby w ten sposĂłb sprĂŞÂżarka wywalaÂła olej musiaÂło by nie byĂŚ pierÂścieni na tÂłokach,lub nie wszystkie ,bÂądÂź poÂłamane -ale w trzech cylindrach.???????? ;)
JeÂśli tak jest ,w co wÂątpiĂŞ to Âładnie oszukaÂł CiĂŞ sprzedawca.

Co do podniecania siĂŞ tym czymÂś...
Nie ma w moich wypowiedziach odrobiny uniesienia ani podniety.
Nie mam czym siĂŞ podniecaĂŚ.
WolĂŞ dziewczyny.
Nie jest moim celem draÂżnienie kogoÂś,polecanie sprzĂŞtu,zachwalanie chiĂączykĂłw.
Po prostu opisuje moje doÂświadczenia wzglĂŞdem tego sprzĂŞtu.
Nie wyolbrzymiam zalet ,nie ukrywam wad.
Kolego [jak to napisaÂłeÂś] moim zdaniem wyolbrzymiasz wady i zniechĂŞcasz innych.
Z tym laniem siĂŞ oleju to juÂż Âśmieszne,wrĂŞcz niemoÂżliwe.

JeÂśli dostaÂłeÂś taki sprzĂŞt powinieneÂś go natychmiast zwrĂłciĂŚ a nie oddawaĂŚ do naprawy.

Co by tu jeszcze napisaĂŚ??
Czy jestem lakiernikiem?
A co to ma wspĂłlnego z dyskusjÂą o cechach technicznych kompresora??

ZnalazÂłem szybko link do maÂłego opisu kompresora:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=3413

Przed decyzja o zakupie znalazÂłem w googlach kilka takich opisĂłw.
Na tym forum sÂą uÂżytkownicy ich.
MoÂże siĂŞ odezwÂą .
MoÂże dÂłuÂżej uÂżywajÂą i majÂą wiĂŞcej do powiedzenia.
Ja opisuje jedynie moje pozytywne doÂświadczenia.
Pozdrawiam.

Hary2.jpg
Remontuje takie pojazdy.Czy jestem dobrym lakiernikiem?Któ¿ to wie??
Plik ściągnięto 235 raz(y) 155.94 KB

 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-04-12, 22:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisał/a:
To co opisujesz o nieszczelnoœciach to jakaœ powieœÌ Karola Maja.


Niemam potrzeby sciemniaĂŚ, wystarczy zadzwoniĂŚ do importera.
Uszczelki wysÂłaÂł w jeden dzieĂą, co do zaleceĂą to skrĂŞcenie i sprawdzenie wszystkich Âśrub przy cylindrach zaleciÂł - bez utraty gwarancji :spoko:
Na zaworze zwrotnym gwint juz BYÂŁ przekrĂŞcony.
Rurka SAMA sie uÂłamaÂła.
Jesli chodzi o link co podaÂłes, to zauwaz Âże ja teÂż tam siĂŞ udzielaÂłem i prawdopodobnie ten temat byÂł motywacjÂą do zakupu tego badziewia.
ZauwaÂż Âże tam juz kolega SÂłavok pisaÂł o rozkrĂŞcajÂących siĂŞ Âśrubach i wyciskajÂącym siĂŞ oleju.
NiechlujnoœÌ wykonania instalacji elektrycznej jest potencjalnie niebezpieczna dla u¿ytkownika.

Jesli chodzi o presostat i podpiĂŞcie pod niego drugi silnik bezpoÂśredni to chyba sie nie zrozumielismy.
W expo presostat steruje stycznikiem, ktĂłry jest umiejscowiony w skrzynce, razem z zabezpieczeniem termicznym.
Wiêc jak 3 fazy pod³¹czy³es pod presostat w expo???
Druga sprawa.
Wytrzyma³oœÌ stycznika jest tak obliczona ¿e niema zapasu mocy na sterowanie (za³¹czanie ) drugiego silnika.
JakiÂś czas pochodzi, ale kontroluj stan stykĂłw, bo wypalenie ich zaczyna sie pomaÂłu a potem juz koĂączÂą siĂŞ szybko.
Takie pod³¹czenie dwóch silników pod jeden presostat jest wykonalne, ale tylko poprzez zastosowanie stycznika i sterowanie z presostatu, lub stycznika tego pierwszego kompresora.

Nie przestrzeganie podstawowych parametrów ró¿nych urz¹dzeù elektrycznych grozi uszkodzeniem silnika, lub po¿arem.
A tego przeciez nie chcemy.
Wiec napisaÂłem ten przydÂługi nudny post, tylko poto aby ktoÂś przez CIEBIE nie narobiÂł sobie wielkiej szkody na zdrowiu lub nie spaliÂł dorobku.
Bo w necie jesteœmy tylko nickami, ale pamiêtaj ¿e odpowiedzialnoœÌ za swoje posty trzeba braÌ i uwa¿aÌ co siê pisze aby komuœ nie zaszkodziÌ.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-12, 22:49   
0
UP DOWN

Posty: 76
Dodam jeszcze fotkĂŞ z poczÂątku remontu,Âżeby nie byÂło...
Nie przeczytaÂłeÂś moich wypowiedzi dokÂładnie.
Ja mam silniki w kompresorach jednofazowe.
JakoÂś dziaÂła wszystko jak naleÂży ,wiec nie opowiadaj ,Âże nie da rady.

Nikomu nic nie doradzam i nie ka¿ê.
Przeczytaj moÂże jeszcze raz-pisze o swoich pozytywnych doÂświadczeniach.
Chyba,¿e ktoœ kupi ,bo przekona³y go moje zdania i kompresor urwie mu g³owê a wylewaj¹cy siê olej z g³owic poparzy tu³ów..
Wtedy rzeczywiÂście policja pod dÂżwiami jak nic.
I nie jesteÂśmy tacy anonimowi jak sÂądzisz.
JesteÂśmy zalogowani,rejestrowaliÂśmy siĂŞ.
Korzystamy s sieci.
JeÂśli organy Âścigania chcÂą mieĂŚ nasze dane to nie ma z tym problemu.


Pozdrawiam.

Obraz 067.jpg
Plik ściągnięto 721 raz(y) 189.53 KB

 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-04-12, 23:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisał/a:
Ja mam silniki w kompresorach jednofazowe.


No to jeszcze gorzej.
Masz to expo 110 litrĂłw z trzema cylindrami?
Jaka wydajnoœÌ Ci wychodzi?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-13, 08:10   
0
UP DOWN

Posty: 76
Tak jak wczeÂśniej pisaÂłem .
Troszkê mniejsza wydajnoœÌ na jednym jak i drugim kompresorze ni¿ w trzyfazowej wersji.
Po przeliczeniu wychodzi-400l/m.
I Âżaden z tych wÂłoskich cudeniek za prawie 2 tyÂś. siĂŞ nie umywa z wydajnoÂściÂą.

Kompresory katuje przez godzinĂŞ lub dwie ciÂągÂłej pacy przy piaskowaniu i jakoÂś niĂŚ siĂŞ zÂłego nie dzieje.
A wiadomo jeÂśli ktoÂś piaskuje takim maÂło wydajnym [jak na piaskowanie] sprzĂŞtem ,kompresory muszÂą chodziĂŚ non stop.
Jak by la³ siê olej,zrywa³o gwinty,psu³ siê ³¹cznik ciœnieniowy itp to przy takiej robocie dawno szlag by je trafi³.

No ale powtarzam to tylko u mnie tak jest :/

Pozdrawiam.
 

Escobarto 
Wysłany: 2011-04-16, 21:33   
0
UP DOWN

Posty: 28
Witam. DziĂŞkuje za wszystkie opinie. KupiÂłem uÂżywkĂŞ Waltera GK420 2.2KW 100A.
Temat do zamkniĂŞcia.
 
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-16, 21:54   
0
UP DOWN

Posty: 76
No to masz na wyjÂściu jakieÂś 300l/m.
MoÂżna wiedzieĂŚ ile kosztuje uÂżywany taki kompresor?
Gratulacje.
Pozdrawiam./
 

Escobarto 
Wysłany: 2011-04-16, 22:02   
0
UP DOWN

Posty: 28
Ja za swojego da³em 1100z³ tyle, ¿e poprzednik nie dba³ o niego w ogóle 2l wody w zbiorniku, spalone styki w presostacie, z zewn¹trz brudny od lakieru. Rocznik 2009 ale widaÌ, ¿e katowany by³ na pocz¹tku na wyjœciu 230l/min trochê pogrzeba³em i jest 266l/min, pozostaje do zrobienia wymiana oleju i filtrów, uszczelnienie przy³¹cza przez które do butli jest wt³aczane powietrze gdy¿ ucieka ciœnienie tamtêdy oraz naci¹g paska klinowego gdy¿ po przeanalizowaniu dokumentacji widzê, ¿e jest za luŸny . Myœlê, ¿e 300l/min o których pisa³eœ po tych zabiegach uzyskam.
 
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-16, 22:07   
0
UP DOWN

Posty: 76
Tez tak myÂślĂŞ.
PoskrĂŞcaj go i na dzieĂą dobry olej wymieĂą.
Nie wiadomo co tam siedzi w Âśrodku.
300l. osiÂągniesz i do lakierowania bĂŞdzie OK!
Ciekawe czy pierÂścienie nie zakatowali?
Bo jeÂśli tak to olej bĂŞdzie ssaÂł na wyjÂście.
Zamontuj dobry odwadniacz na wyjÂściu.
MiÂłej i bez awaryjnej pracy ÂżyczĂŞ.
Pozdrawiam.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-04-16, 22:56   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisał/a:
Bo jeÂśli tak to olej bĂŞdzie ssaÂł na wyjÂście.

SsaÂł???
foni-r napisał/a:
Zamontuj dobry odwadniacz na wyjÂściu.

Raczej blok filtracyjny, czyli odwadniacz i odolejacz jako komplet uzdatniania powietrza.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-16, 23:00   
0
UP DOWN

Posty: 76
Lackdoctor

Na jedno wychodzi.
Czy ssaÂł ,czy wywalaÂł kaÂżdy wie o co chodzi.
Po prostu siĂŞ przejĂŞzyczyÂłem.

Odwadniacz,odolejacz,separator ,blok filtracyjny wiadomo o co chodzi.
JeÂśli kolega by nie wiedziaÂł to by siĂŞ spytaÂł.
 

Escobarto 
Wysłany: 2011-04-17, 08:40   
0
UP DOWN

Posty: 28
MoÂżliwe, Âże pierscienie zajechane, poniewaÂż katalogowo podobno 340l/min na wydmuchu powinien mieĂŚ, a jest narazie 265l/min ciekawe ile wiĂŞcej wyciÂągne z niego. JeÂżeli chodzi o bloki przygotowania to pytam w temacie niÂżej i proszĂŞ tam o wasze porady i opinie.Pozdrawiam
 
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-19, 20:07   
0
UP DOWN

Posty: 76
Witam.
No i widzisz ,sami fachowcy .
Niby wszystkie rozumy co poniektĂłrzy ...
A podpowiedzieĂŚ nie potrafiÂą.

Czeka³em na tych w³aœnie super lakierników,niech siê wyka¿¹.
A tu nic...

OsobiÂście stosuje dwa odwadniacze.
Jeden na wyjÂściu kompresora drugi przed pistoletem.
ten drugi rzadko.
Ale moÂżna zamontowaĂŚ na Âścianie taki blok ktĂłry skÂłada siĂŞ z sekcji.
Odwadniacz ,odolejacz i coÂś tam jeszcze.
ÂŁÂączy sie to razem i...

Pozdrawiam.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-04-19, 21:10   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisał/a:
Witam.
No i widzisz ,sami fachowcy .
Niby wszystkie rozumy co poniektĂłrzy ...
A podpowiedzieĂŚ nie potrafiÂą.


Wystarczy mi prostowaĂŚ Twoje pseudo prawie porady.
foni-r napisał/a:
OsobiÂście stosuje dwa odwadniacze.


Brawo...
foni-r napisał/a:
Jeden na wyjÂściu kompresora

Wieki b³¹d jeœli to nie jest wstepny filtr.
A nie jest bo nie napisaÂłeÂś - skÂąd miaÂłes wiedzieĂŚ.
foni-r napisał/a:
drugi przed pistoletem.

Leczenie kiÂły syfem.
DopisaĂŚ naleÂżaÂło jaki naleÂży uÂżyĂŚ a jakiego nie i dlaczego.
ZnĂłw dno. Przykro mi.
foni-r napisał/a:
Ale moÂżna zamontowaĂŚ na Âścianie taki blok ktĂłry skÂłada siĂŞ z sekcji.

No proszĂŞ, fajna i bardzo trafna porada.
foni-r napisał/a:
i coÂś tam jeszcze.

I znĂłw bomba, to ja poprosze takie cos tam jeszcze ze dwa lub trzy ^^
foni-r napisał/a:
ÂŁÂączy sie to razem i...

Czeka na konstruktywna krytykĂŞ.
foni-r napisał/a:
Czeka³em na tych w³aœnie super lakierników,niech siê wyka¿¹.


CzekaÂłes i siĂŞ doczekaÂłes.

W Twoim opisie brakuje wielu parametrów waznych przy stosowaniu tych ró¿nych filtrów ,, i czegos tam. :x:
Brakuje wytÂłumaczenia, dlaczego odwadniacz zamontowany zaraz na wyjÂściu z kompresora niewiele daje, dlaczego polecasz stosowanie filtra pod pistoletem.
MoÂże cos o temperaturze powietrza byÂś napisaÂł i o zjawiskach fizycznych zachodzacych podczas zmian temperatury.
Ojjj, kolego.
JeÂśli komuÂś radzisz to radÂź dobrze a nie w stylu
foni-r napisał/a:
i coÂś tam jeszcze.
ÂŁÂączy sie to razem i...


Ale to juz Ci niedawno pisaÂłem, nauka poszÂła w las. :shock:
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-19, 21:19   
0
UP DOWN

Posty: 76
A to ÂżeÂś pomĂłgÂł koledze...

Tak jak napisaÂłem:
-niech wyka¿¹ siê fachowcy.

JeÂśli nie masz nic do powiedzenia ,to po co zabierasz gÂłos.
Ile czasu zabra³o,Ci cytowanie moich s³ów??
Wycinanie ,tych zbĂŞdnych...
Ja osobiÂście powiedziaÂłem mniej wiĂŞcej co i jak.
Taki zestaw zdaje mi egzamin i nie narzekam.
Wiem ,Âże mogÂło by byĂŚ lepiej.
A tu proszĂŞ fachowiec utarÂł mi nos i powiedziaÂł co wiedziaÂł.
MoÂże ktoÂś skorzysta.?

Zamiast krytykowaĂŚ ,napisz,podpowiedz co byÂś radziÂł.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-04-19, 21:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisał/a:
Zamiast krytykowaĂŚ ,napisz,podpowiedz co byÂś radziÂł.


OczywiÂście.
Mozna zastosowac odwadniacz przy kompresorze jako wstepna filtracjĂŞ.
MoÂżna ale nie trzeba.
Najlepiej sprawuje siê blok filtracyjny umiejscowiony w pewnej odleg³oœci od kompresora aby powietrze zd¹¿y³o siê och³odziÌ i odwadniacz wtedy skutecznie wodê odseparuje.
Czyli punkt rosy musi byc przed blokiem a nie za blokiem.
Dlatego kolego musiaÂłes zakÂładaĂŚ filterek pod pistoletem.
Taki blok o ktĂłrym piszĂŞ musi miec odpowiedni przepÂływ aby spadki ciÂśnienia na nim byÂły odpowiednio niskie - producenci te parametry podaja.
Dodam tylko Âże zgodnie z kierunkiem przepÂływu najpierw montujemy odwadniacz a odolejacz jako drugi.
Co tam jeszcze by na szybko dodac ?
Blok najlepiej kupiĂŚ taki z zapasem przepÂływu, bo dziÂś sico, jutro sata, lub maszynka pneumatyczna a wtedy przy sÂłabszym zestawie filtrĂłw zaczynaja sie problemy dla uzytkownika i szukanie przyczyny.

Nie wspomnĂŞ juz o osuszaczu i jego zastosowaniu, ale to juz wyÂższa liga i dla amatora raczej przerost formy nad treÂścia.
Pozdrawiam.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-04-19, 21:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisał/a:
Wycinanie ,tych zbĂŞdnych..

Bez urazy.
LubiĂŞ czyste sytuacje a nie takie niedopowiedziane, lub zasÂłyszane.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

kropen16 
Wysłany: 2011-04-19, 21:50   
0
UP DOWN
Przemo

Pomógł: 11 razy
Posty: 324
Skąd: MKW
forum nie jest do tego zeby sie klucic.
 
 

foni-r
Wysłany: 2011-04-19, 21:58   
0
UP DOWN

Posty: 76
Ja mam takÂą troszkĂŞ prowizorkĂŞ ale zdaje egzamin.

Z kompresora [szybkoz³¹cze] poprowadzony mam w¹¿ igielitowy o du¿ej œrednicy wewnêtrznej.
Po³¹czy³em go z odwadniaczem który na sta³e zamontowa³em na œcianie.
W¹¿ ma ze trzy metry ,wiêc powietrze zd¹¿y siê och³odziÌ.
Do szybkoz³acza odwadniacza wpinam w¹¿ spiralny o œrednicy wewnêtrznej zdaje siê 10mm.{lub wiêkszej?]
W parne dni w wĂŞÂżu skrapla siĂŞ wiĂŞcej wody,wiĂŞc dodatkowo wpinam odwadniacz przed pistoletem.
W ten prosty sposĂłb zdaje mi to egzamin.
Nie narzekam.
Ale ja nie prowadzĂŞ dziaÂłalnoÂści gospodarczej i nie lakieruje zawodowo.

Na poczÂątek maÂłym kosztem moÂżna tak dziaÂłaĂŚ.
Jak siĂŞ okaÂże za maÂło skuteczny zestaw to dokupiĂŚ odolejacz.

P.S. Osobiœcie siê nie k³ócê .
Tak troszkĂŞ za gwaÂłtowna wymiana zdaĂą byÂła.
Ale wiadomo coÂś dobrego z tego wyniknie.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-04-19, 22:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisał/a:
P.S. Osobiœcie siê nie k³ócê .

Ja tez nie.
Czasem Âźle sie zaczyna a fajnie koĂączy.
Pozdro.
foni-r napisał/a:
Do szybkoz³acza odwadniacza wpinam w¹¿ spiralny o œrednicy wewnêtrznej zdaje siê 10mm.{lub wiêkszej?]
W parne dni w wĂŞÂżu skrapla siĂŞ wiĂŞcej wody,wiĂŞc dodatkowo wpinam odwadniacz przed pistoletem.

Ja bym daÂł ten spiralny przed odwadniaczem, bo te trzy metry na schÂłodzenie to maÂło.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime