Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Escobarto 
Wys³any: 2011-03-25, 21:08   Który z kompresorów wybraæ???
0
UP DOWN

Posty: 28
Witam. Jestem tu nowy. Potrzêbujê kompresor który wydali przy lakierowaniu ca³ych samochodów. Chcê wydaæ do 2000z³. Proszê o pomoc, gdy¿ na allegro jest du¿o dziadostwa.


Na pocz±tku zastanawia³em siê nad takim:

http://allegro.pl/kompres...1504784939.html

Jednak¿e poczyta³em trochê ile powietrza potrzeba do lakierowania i stwierdzi³em, ¿e nie ma to sensu.

Uwa¿am, ¿e w podanej cenie ten jest najlepszy (wydajno¶æ dobra i nie zawy¿ona ):

http://allegro.pl/kompres...1516182170.html

Dzi¶ zobaczy³em co¶ takiego, ale na 99% dziadostwo moim zdaniem ( sprzeczne dane itp ), mo¿e Wy oceñcie:

http://allegro.pl/kompres...1510695289.html

Prawdopodobnie ( na 99% ) wybiorê tego 3 t³okowego chinola ( czyta³em o nim sporo ), jednak proszê Was o opinie na temat ka¿dego z przedstawionych.

Pozdrawiam,
Escobarto
 
 

kropen16 
Wys³any: 2011-03-25, 21:23   
0
UP DOWN
Przemo

Pomóg³: 11 razy
Posty: 324
Sk±d: MKW
kup tego chinczyka 3t³okowego z butla 110 . jest najlepszy z tych trzech kompresorow.
 
 

Escobarto 
Wys³any: 2011-03-25, 22:05   
0
UP DOWN

Posty: 28
kropen16 napisa³/a:
kup tego chinczyka 3t³okowego z butla 110 . jest najlepszy z tych trzech kompresorow.


Ok, mo¿e jakie¶ opinie na temat tych 3 kompresorów? malowa³ który¶ z Was tymi eurocraftami?
 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-03-26, 00:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Ten pierwszy ma wydajno¶æ rzeczywist± na ssaniu oko³o 230-240 lit. tak¿e np. pistolet Air Gunsa AZ3 HTE2 spokojnie mo¿e na niej i¶æ poniewa¿ on potrzebuje oko³o 200 lit. powietrza :tak: Ten "trzyt³okowy" to ma na ssaniu (z tego co pisali ci którzy go maj±) co¶ ko³o 370-390 lit. a ten "ostatni" to ma na ssaniu co¶ ko³o 170-180 lit. :tak: Pierwszy jest bezpo¶rednio pod³±czony pod silnik i dlatego ma tak± wydajno¶æ :tak: a te dwa "na pasku" trac± dlatego ¿e maj± to "prze³o¿enie" ;) Wszystkie trzy s± wytwarzane w chinach a to ¿e na niektórych pisze Made in Germany to taki "zabieg marketingowy" ich importera :rotfl: Dodatkowo sprzedawca tego "gów..a" napisa³ ¿e Eurosrec to -"renomowana niemiecka firma" :rotfl: Pozdrawiam! :spoko:
ps. A jaki kolega ma pistolet do lakierowania?
 

ksenonn 
Wys³any: 2011-03-26, 08:21   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 279
Sk±d: Czêstochowa
chyba na wyj¶ciu a nie na ssaniu
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-03-26, 11:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Zgadza sie :tak: zamiast napisaæ na "wyj¶ciu" ca³y czas pisa³em "ssanie" :rotfl:
Pó¿no by³o ;) Pozdrawiam! :spoko:
 

Escobarto 
Wys³any: 2011-03-26, 17:56   
0
UP DOWN

Posty: 28
Robertlodz09 napisa³/a:
Ten pierwszy ma wydajno¶æ rzeczywist± na ssaniu oko³o 230-240 lit. tak¿e np. pistolet Air Gunsa AZ3 HTE2 spokojnie mo¿e na niej i¶æ poniewa¿ on potrzebuje oko³o 200 lit. powietrza :tak: Ten "trzyt³okowy" to ma na ssaniu (z tego co pisali ci którzy go maj±) co¶ ko³o 370-390 lit. a ten "ostatni" to ma na ssaniu co¶ ko³o 170-180 lit. :tak: Pierwszy jest bezpo¶rednio pod³±czony pod silnik i dlatego ma tak± wydajno¶æ :tak: a te dwa "na pasku" trac± dlatego ¿e maj± to "prze³o¿enie" ;) Wszystkie trzy s± wytwarzane w chinach a to ¿e na niektórych pisze Made in Germany to taki "zabieg marketingowy" ich importera :rotfl: Dodatkowo sprzedawca tego "gów..a" napisa³ ¿e Eurosrec to -"renomowana niemiecka firma" :rotfl: Pozdrawiam! :spoko:
ps. A jaki kolega ma pistolet do lakierowania?


Mo¿e odno¶nie Twojej wypowiedzi pozwolê sobie zapytaæ inaczej:

Czy ten kompresor Eurotec ( 2t³ 50l )pozwoli na w miarê komfortow± pracê z Air Guns'em AZ3 HTE2?

Chodzi o to ¿ebym mia³ kompresor o wydajno¶ci pozwalaj±cej wygodnie pracowaæ tzn aby zd±¿a³ dobijaæ butle tak, ¿eby nie by³o spadków ci¶nieñ. Narazie sk³aniam siê ku zakupowi tego 3t³ 110l poniewa¿, nie chcê siê pó¼niej wkurzaæ przy pracy kompresorem, który nie nad±¿a nabijaæ butli.

Odno¶nie pistoleta odpowiem , ¿e nie posiadam teraz na stanie jakiego¶ konkretnego, poniewa¿ po pierwsze do tej pory nie lakierowa³em czêsto ( wiêc wystarcza³ mi taki za ,,kilka,, z³otych, a dwa, ¿e nie inwestowa³em w pistolet nie maj±c odpowiedniego sprzêtu, który go zasili.

Chcia³bym zapytaæ równie¿ jaka i czy jest w ogóle jaka¶ ró¿nica w komforcie pracy lub efektach pomiêdzy pistoletem pobieraj±cym 200l/min a takim, który ,,bierze,, 300l/min.
Wiadomo, ¿e ka¿dy pistolet malowaæ musi, ale chcia³bym to wiedzieæ.

Je¿eli mo¿ecie to proszê Was o zaproponowanie jakich¶ kompresorów do 2000z³ które daj± radê przy malowaniu i napisaniu, który jest waszym zdaniem najlepszy.

Pozdrawiam,
Escobarto
 
 

flat_beat
Wys³any: 2011-03-27, 08:53   
0
UP DOWN

Posty: 3
Rozwa¿a³e¶ nuaira? Wydajno¶æ mniejsza ni¿ w chiñczyku 3-t³okowym, ale pompa jest w³oska. Nuair chyba jako jedyny ma abaca 3800b przy silniku na 230v. Z tym, ¿e obroty s± niskie. Pompa stosowana powszechnie w ró¿nych kompresorach, m.in. metabo. O efektywnej wydajno¶ci trudno gdybaæ, bo ka¿dy producent podaje co innego, ale najbardziej wiarygodne wydaje siê w³a¶nie metabo - 250l/min, wed³ug ich klasyfikacji nadaje siê do lakierowania. No i jest zbiornik 100l. Informacji o tym abacu znajdziesz sporo w sieci, np. na stronie producenta. Te nuairy pojawia³y siê ostatnio na allegro - cena ko³o 1650z³.

http://www.nuair.pl/index.../1643.html#prod

Za 1050z³ masz bass polska, co mo¿e nie brzmi kusz±co, ale maj± tam pompê VCF na zbiorniku 50l. Co do wydajno¶ci najlepiej, ¿eby siê wypowiedzia³ kto¶, kto z takiej pompy korzysta. By³a montowana w mecaferach, chyba nuairach, jest w aerotecach. Sama pompa to koszt 550z³.

http://allegro.pl/kompres...1510496276.html

http://aerotec.pl/index.p...emart&Itemid=60

http://aerotec.pl/index.p...emart&Itemid=60

Pozdrawiam
 

Escobarto 
Wys³any: 2011-03-27, 11:13   
0
UP DOWN

Posty: 28
Wed³ug danych pompa vcf ma przy silniku 2.2kw na wyjsciu 320l/min. W innych pompach (przynajmniej z mojej wiedzy) podane wydajnosci sa prawdziwe. Zastanawiam sie jedynie czy przy 2.2 kw jest mo¿liwa podawana wydajno¶æ. W Castoramie s± te Nuair 100l z pompa bodaj 2800b 2.2kw na wyj¶ciu 222l za 1650, wiêc teraz mam pytanie, czy pompy w uk³adzie V maj± wy¿sz± wydajno¶æ bo z danych wynika, ¿e tak. Ogólnie mo¿e siê myle, ale V-ki maj± pewnie lepsze ch³odzenie a co za tym idzie, d³u¿sz± ¿ywotno¶æ. Dodam bo nie wspomnialem do tej pory, ¿e chce, aby pompa napêdzala szlifierke ( 200l/min) oraz pistolet do konserwacji ( 250l/min) wiêc my¶lê, ¿e nawet eurotec 50l 2tl da rade gdyby stosowaæ pistolet LVLP ( nie wiem czy nazwa poprawna ) o poborze powietrza 80-140 l/min tylko czy ten eurotec nie zameczy siê przy szlifowaniu? Dodam, ¿e kompresorem chcê zrobiæ jedno auto potem raczej bedzie sta³, wiêc postanowi³em, ¿e chcê co¶, co wydali za minimaln± mo¿liw± kwotê umo¿liwiaj±c± komfortow± pracê.
 
 

Escobarto 
Wys³any: 2011-03-28, 20:47   
0
UP DOWN

Posty: 28
Witam. Mam takie pytanie czy mo¿liwe jest pod³±czenie ma³ej ¶rubówki http://allegro.pl/kompres...1496784748.html ( 4kw ) pod zbiornik i lakierowanie w ten sposób?
 
 

Escobarto 
Wys³any: 2011-03-28, 22:14   
0
UP DOWN

Posty: 28
ten wirnikowy odpada, nie doczytalem zostaje do wyboru vcf 2tloki, 2800b lub 3tloki V-ka juz sam nie wiem jakbym byl pewien tego 3tl agregatu to bym bral go
 
 

rudy
Wys³any: 2011-04-02, 23:49   
0
UP DOWN

Posty: 18
mam bañkê 50L ze sprê¿arki i jak my¶licie jakby po³±czyæ razem to z tak± 2 t³okow± jak ta z pierwszego postu http://allegro.pl/kompres...1504784939.html
to da³oby to co¶?
czy powiedzmy taki zestaw ta sprê¿arka z ³±cznie 100L + air gunsa az3 da rade pomalowaæ pó³ samochodu bez problemu?
jak to widzicie?
 

Escobarto 
Wys³any: 2011-04-03, 20:17   
0
UP DOWN

Posty: 28
Ludzie maj± podzielone zdania na ten temat wydajno¶æ tej sprê¿arki wynosi ok 235l/min na wyj¶ciu wiêc podkre¶lê, ¿e ,,teoretycznie,, powinno to pozwoliæ w sposób ci±g³y malowaæ tym air guns'em. Na logikê to biorê bo jak pistolet potrzebuje oko³o 200l/min a sprê¿arka tyle w³a¶nie daje to powinno daæ radê. Tylko po d³u¿szym czasie mo¿e siê grzaæ silnik - nie wiem czy mam racje, jak co to poprawcie mnie.
 
 

rudy
Wys³any: 2011-04-06, 17:49   
0
UP DOWN

Posty: 18
czy to jest dobra sprê¿arka??

http://allegro.pl/sprezar...1538959943.html
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-07, 19:59   
0
UP DOWN

Posty: 76
Do kitu!!!

Escobarto
Mam takiego Chiñczyka trzy t³okowego.
Wybra³em go po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii w³a¶cicieli.
Nie kombinuj,je¶li masz kasê-kup go.
Nie po¿a³ujesz.
Mia³em takie kompresory 50-cio litrowe.
Nie narzekam,ca³kiem fajnie pracowa³y i ¿aden siê nie popsu³ przez 4 lata u¿ytkowania.

Trzy cylindrowy ExPo jest bardzo wydajny.
Jednofazowy ma wydajno¶æ na wyj¶ciu [bo to nas interesuje] 400l/m.
Trzyfazowy-420l/m.

Do lakierowania wystarczy Ci z zapasem spokojnie!!
Jest o niebo cichszy od wysoko obrotowych 50-tek.
Do tego ch³odny.
Ma bardzo przyjemn± prace i do wytrzymania.
Jeden taki kompresor kupi³em na Allegro a drugi zbudowa³em sam.
Jeden u¿ywam do lakieru a dwa na raz do piaskowania.

Jestem bardzo zadowolony.
Do 2000 ty¶. nie znajdziesz nic bardziej wydajnego.
No chyba,¿e u¿ywka na trzy fazy.
Pozdrawiam.
 

wholeeguns
Wys³any: 2011-04-09, 19:52   
0
UP DOWN

Posty: 4
A co powiecie na co¶ takiego:

http://allegro.pl/sprezar...1539608854.html

Lub inn± podobn± np:

http://allegro.pl/sprezar...1552303747.html

http://moto.allegro.pl/ko...1540968741.html

http://moto.allegro.pl/ko...1536845294.html

http://rg-narzedzia.com.p...00v-p-5779.html

Ceny podobne tak jak i ich wygl±d. Ale czy s± warte swojej ceny? Pisz± ¿e sama pompa jest w³oska (w wiêkszo¶ci).

Kiedy¶ w pracy mieli¶my podobna tyle ¿e sporo wiêksz± bo by³a to chyba 300L i mia³a wiêkszy kompresor i jak siê okaza³o dostanie czê¶ci typu korpus by³a dziecinnie proste i wcale nie drogie (stary korpus nie wytrzyma³ pracy prawie nonstop 16h, 5-6 dni w tygodniu - dodatkowo ju¿ mia³ sporo nalatanie - rozpad³ siê po oko³o 4-5 latach takiego katowania - jego miejsce zajê³a ¶rubówka :D )
A czy do tych chiñskich te¿ bez problemu siê dostanie czê¶ci? bo to jest jedyna rzecz która mnie odstrasza od tych produktów i sk³adnia do jednej z przedstawionych prze zemnie wy¿ej.
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-09, 20:31   
0
UP DOWN

Posty: 76
Ka¿dy z tych kompresorów wydajno¶ci± i cen± jest sporo do ty³u w porównaniu z chiñskim ExPo.
Kupi³em rok temu u¿ywan± taka dwu cylindrówkê.
Bardzo cicha.
Ale wydajno¶æ skandaliczna.
Odes³a³em w³a¶cicielowi i zwróci³ kasê.
Co do gwarancji ,to nie ma problemu.
Serwis w Skoczowie.
W opisie aukcji by³o napisane,¿e dostawa do serwisu i z powrotem na ich koszt.
W opisie gwarancji tego nie ma.
Musze zadzwoniæ.

Je¶li masz si³ê to kup trzyfazowy model.
O wiele tañszy i wydajno¶æ mierzona przez u¿ytkowników zaczyna siê od 420l/m.
I jest to prawdziwa wydajno¶æ na wyj¶ciu a nie tak jak piszê "teoretyczna" albo-"520l/m."

Moja jednofazowa ma -400l/m.

Pozdrawiam.

P.S.
Masz telefon do serwisu,spytaj.
033 4791614 / 033 8532530
 

Miki
Wys³any: 2011-04-09, 23:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 10 razy
Posty: 523
Z tym ¿e wszystkie chiñskie wynalazki wal± w powietrze olejem w jak g³upie. kolega LACKDOCTOR mo¿e co¶ o tym wiêcej napisaæ.
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-10, 07:14   
0
UP DOWN

Posty: 76
Napisa³e¶ kolego pierwszy swój post i do tego niebywale g³upi.
Jakim olejem???

Sprzêt musia³ by byæ naprawdê dor¿niêty ¿eby jak to napisa³e¶="wali³ olejem"

W odolejaczu po pod³±czeniu dwóch kompresorów chiñskich nie ma kropli oleju.

Szerzysz tutaj wrog± propagandê.

P.S.
Znalaz³em wypowiedz o której wspomnia³e¶.

Mia³ niebywa³ego pecha!! ^^
Przed kupnem przeczyta³em wiele opinii i ka¿dy stwierdza³-jest OK!
A to,¿e trzeba po zakupie poskrêcaæ do kupy to normalka.
Co¶ za co¶.
Albo dobra wydajno¶æ albo cienias w³oski .
 

Miki
Wys³any: 2011-04-10, 11:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 10 razy
Posty: 523
foni-r, Po pierwsze to nie jest to mój pierwszy post. Mój nick Mart-Dent (ze wzglêdu na to ze chcia³em siê skontaktowaæ z administracj± za³o¿y³em drugie konto)

Po drugie ka¿dy kompresor wytwarza mg³ê olejow±, z tym ze chiñskie ponad normê.
Po trzecie Kolega Lackdoctor napisa³ to co zacytowa³e¶ zaraz po zakupie, zapytaj siê go jak by³o po pó³rocznej eksploatacji.

I po czwarte to nie podniecaj siê tak tym z³omem.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-04-10, 12:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisa³/a:
Napisa³e¶ kolego pierwszy swój post i do tego niebywale g³upi.
Jakim olejem???


Kolega @Miki to jedna z kilku osób która jest wyznacznikiem jako¶ci na kilku forach.

Moich postów tu nie widzê, ale w którym¶ temacie o expo pisa³em trochê o takowym.
Pierwsze wra¿enie trochê kupa, jesli chodzi o wykonanie.
Potem juz raczej pozytywnie pomijaj±c mniejsza wydajno¶c niz producent gwaratowa³.
Potem juz by³o tylko gorzej.
Mg³a olejowa generowana przez ten badziew (3 miesi±ce pracy z 1 lakierowaniem w tyg) prawie mnie z rynku wytr±ci³a.
Filtry ckd 4000 nie pomog³y, bo jak wiadomo one gwarantuja poprawna filtracjê powietrza w maxymalnym, okre¶lonym przez producenta zanieczyszczeniu powietrza przez olej.
W miêdzy czasie wydmuchana zosta³a uszczelka przy zaworach, wystrzeli³a ¶ruba z zaworu zwrotnego (gwint siê ¶ci±³), przy lakierowaniu jednego auta (calibra) prawie siê zatar³a.

Nie polecam nikomu takiego profi sprzêtu.
Zobaczcie opisy importera, juz nie poleca jej do lakierowania,,, ciekawe dlaczego ^^
Serwis ma ¶wiadomo¶æ jako¶ci a raczej braku jako¶ci.
Po kontakcie telefonicznym bez problemu sprawdza i naprawi± kompresor i nawet przysl± kuriera na ich koszt, ja mam tylko zdemontowaæ kompresor i go odpowiednio starannie zapakowaæ.
Pozostaje tylko potencjalny problem braku sprê¿arki a przecie¿ zarabiaæ trzeba.
Mnie ten problem nie dotyczy, bo to expo robi tylko jako zbiornik powietrza, bo sprê¿arkê mam bardzo dobr± i wydajn±.
Zero oleju, zero oczek, zero antysylikonu do lakieru bezbarwnego.

Nie polecam, bo to loteria.
Koledzy z forum maja i lakieruja nimi jako¶.
Ale ja nie polecam, bo to naprawde sprzêt dla majsterkowicza.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-10, 15:47   
0
UP DOWN

Posty: 76
Miki
Napisz ,czy masz jakie¶ do¶wiadczenie z tego typy kompresorami.

Ja mam,wiec pisze tak jak jest.


Lackdoctor
Przykro mi ,¿e masz takiego pecha.
Tak jak napisa³em wcze¶niej.
wybra³em ten model ze wzglêdu na pozytywne komentarze u¿ytkowników.
[wszystkie pozytywne]
Nie mam najmniejszych problemów z dwoma kompresorami tej marki.
Wrêcz przeciwnie.
Jest parê rzeczy które bym zmieni³.
Ale olejem nie daje.
W powietrzu te¿.

Pozdrawiam.
 

Miki
Wys³any: 2011-04-10, 16:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 10 razy
Posty: 523
foni-r, Mia³em expo 50L dwu cylindrowy kupiony specjalnie na wyjazdy. I by³o niestety tak jak opisuje @Lackdoctor. Nie pomaga³ nawet odwadniacz i odolejacz z CKD. Zawsze niestety musia³em u¿ywaæ antysilikonu. Jest jednak dobra strona takiego kompresora, nie trzeba u¿ywaæ naolejacza do urz±dzeñ pneumatycznych :D

Jest tak ¿e jeden jest zadowolony z tego ¿e na koniec lakierowania nie narobi³ zacieków bo jeszcze nie wprawi³ oka i nie widzi ze lakieru nie dola³, a tam oczek po silikonie przewa¿nie nie widaæ. Inny namaluje zlewów i chc±c nie chc±c bêdzie dar³ lakier papierem ¿eby siê ich pozbyæ i przy okazji wyeliminuje te¿ kraterki po silikonie na które nie zwraca uwagi. I s± te¿ tacy którym jeden paproch na klarze spêdza sen z oczu, a co dopiero jak wyskoczy kraterek.
  
 

Miki
Wys³any: 2011-04-10, 16:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 10 razy
Posty: 523
foni-r napisa³/a:
Ale olejem nie daje.
W powietrzu te¿..


Ka¿dy kompresor olejowy wytwarza mg³ê olejow± jest to tak samo normalne jak to ¿e jak co¶ dzisiaj zjesz to prêdzej czy pó¼niej bêdziesz to musia³ wysraæ. Taka jest kolej rzeczy.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-04-10, 17:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Miki napisa³/a:
Zawsze niestety musia³em u¿ywaæ antysilikonu

Na olej antysylikon raczej nie pomaga. :x:
Mi napewno nie pomóg³.
foni-r napisa³/a:
Przykro mi ,¿e masz takiego pecha.

Kurde, trafi³ mi siê czarny koñ.
Sam czyta³em pozytywne opinie o expo.
Ale uwierz mi,,,, jak odebra³em ten kompresor od kuriera, to trochê macki mi opad³y i najchêtniej bym go wtedy odda³ do sprzedawcy.
Takie pozytywne wra¿enie zrobi³a na mnie jego jako¶æ wykonania.

Ale serwis dzia³a prawid³owo, wiêc mam nadziejê ¿e kompresor wróci sprawny a wtedy.... www.allegro.pl
U mnie juz nie pochodzi, dziêkujê.
Mniej problemów mia³em ze zwyk³± sprê¿ark± airtech 24 litrow±.
Bez odwadniacza i odolejacza ni± z 5 lat lakierowa³em nie wiedz±c ¿e nie idzie tak± lakierowaæ. ;P
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

wholeeguns
Wys³any: 2011-04-10, 19:55   
0
UP DOWN

Posty: 4
Czyli jednak planuj±c zakup sprê¿arki pozostanê przy jednej z podanych przezemnie powy¿ej pozycji.

A kto¶ mi jeszcze wyja¶ni czy poza oczywistymi zaletami zasilania silnika sprê¿arki trzema fazami (taniej, mniej siê grzeje, wiêksza moc i sprawno¶æ takiego silnika) jest co¶ jeszcze? W zasadzie jestem nastawiony na zakup sprê¿arki z silnikiem trójfazowym ale mo¿e jeszcze kto¶ utwierdzi mnie w tym przekonaniu (oczywi¶cie mam gdzie pod³±czyæ "si³ê").
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-10, 20:18   
0
UP DOWN

Posty: 76
[/quote]

Sam czyta³em pozytywne opinie o expo.
Ale uwierz mi,,,, jak odebra³em ten kompresor od kuriera, to trochê macki mi opad³y i najchêtniej bym go wtedy odda³ do sprzedawcy.
[/quote]

Wyt³umacz proszê czemu "macki Ci opad³y" ?
Poza dokrêceniem paru ¶rubek,zmian± oleju na prawid³owy nie zauwa¿y³em nic nie prawid³owego.
Do wiêkszej przepustowo¶ci powietrza przegwintujê tylko wyj¶cie na szybkoz³aczê- 1/2".
W budowie nic z³ego nie ma,wrêcz przeciwnie.
£atwy dostêp do wszystkiego.
Wiatrak dmucha na sprê¿arkê prawid³owo.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-04-10, 22:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisa³/a:
Wyt³umacz proszê czemu "macki Ci opad³y" ?


Presostat bardzo kiepski, skrzynka ze stycznikiem lataj±ca, wychodz±ce wszêdzie przewody z otworów technologicznych.
foni-r napisa³/a:
Poza dokrêceniem paru ¶rubek,zmian± oleju na prawid³owy nie zauwa¿y³em nic nie prawid³owego.

To jest prawid³owe???
Auto jak kupujesz to te¿ pierwsze co robisz to skrêcasz je przed pierwsza jazd±???

W sumie za t± cenê to mia³em juz tylko jedno ¿yczenie.
Aby to jako¶ chodzi³o w miarê bezawaryjnie i zeby wydajno¶c podawana 420 nie wynosi³a 350 l/min, jak to mia³o miejsce w moim przypadku.
Oleju nie wymieni³em, bo niby skad mia³em wiedzieæ ¿e ten orginalny to kupa.

Jesli chodzi o przepustowo¶c szybkoz³±czki, to nic nie musisz gwintowaæ.
Wymieñ szybkoz³±czkê na normaln± z odpowiednim otworem w czê¶ci gwintowanej.
We¼ odkrêæ i popatrz jaki tam jest otworek i dlaczego masz spadki ci¶nienia.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-11, 07:13   
0
UP DOWN

Posty: 76
Presostat nie jest kiepski!!
Mam pod³±czone do niego dwa kompresory i dzia³a a¿ mi³o.
Nie widzê w nim nic kiepskiego.
Budowa i dzia³anie jak ka¿dy.
Do tego mam bardzo prost± mo¿liwo¶æ regulacji ci¶nienia maksymalnego i minimalnego.
Bardzo dobra konstrukcja.

Nie wiem jakie przewody wychodzi³y z Twojej skrzynki,bo u mnie wychodzi przewód z wtyczka któr± pod³±czam do gniazdka -jak w ¿elazku ,proste i normalne.

To,¿e wymieni³em olej zaraz po zakupie wynik³o z tego,¿e nie dowierza³em w jego jako¶æ.
Wiele mnie to nie kosztowa³o .
Tak samo podokrecanie kilku ¶rubek.
Mianowicie dok³adnie:
-zawór zwrotny.
-¶ruby [2szt.] trójników rozprowadzaj±cych powietrze ze sprê¿arki.
£±cznie dokrêci³em TRZY ¶rubki!!!

Czy uwa¿am ,¿e jest to normalne,takie poprawianie??
Tak- trzeba siê nastawiæ na takie wykoñczenie po wschodnie stronie naszej granicy.

Ale tak jak powtarzam.
Trzeba wybraæ co¶ za co¶.
Kupiæ do 2ty¶.z³. bardzo ma³o wydajny kompresor w³oski.
Czy 3 cylindrówkê i w³o¿yæ w ni± kilka ruchów kluczem i wymianê oleju.

Nie podniecam siê tym sprzêtem tak jak to wspomnia³ wcze¶niej dziwnie emocjonalnie cz³owieczek.
Po prostu przedstawiam tu pozytywne wra¿enia z u¿ytkowania tego czego¶.
Jest tani ,bez awaryjny, ch³odny [u mnie i wielu u¿ytkowników] ,ma bardzo prost± budowê i jest skuteczny.
A wiem co piszê-mam dwie sztuki.

I to chyba na tyle jesli chodzi o moje wra¿enia.

Pozdrawiam.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-04-12, 18:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisa³/a:
Mam pod³±czone do niego dwa kompresory i dzia³a a¿ mi³o.

Pod presostat????
foni-r napisa³/a:
Presostat nie jest kiepski!!

A co pod³±czy³e¶ pod presostat???
Jesli mozna wiedzieæ?
foni-r napisa³/a:
-zawór zwrotny.
-¶ruby [2szt.] trójników rozprowadzaj±cych powietrze ze sprê¿arki.
£±cznie dokrêci³em TRZY ¶rubki!!!


No to ja dokrêci³em kazdy z cylindrów do korpusu, ka¿d± z g³owiczek do cylindra (w jednej wydmucha³o uszczelkê - serwis oczywi¶cie dos³a³ kpl na wszystkie)
Nie dokrêci³em tylko ¶ruby zaworu zwrotnego bo na dzieñ dobry by³ gwint przekrêckon i na paku³y go musia³em skrêcic.
Powietrze i olej wyciska³o sie poprzez po³±czenia gwintowane wszystkich rurek od powietrza od cylindrów do zaworu zwrotnego i sam gwint zaworu w baniaku tez by³ nieszczelny i wyciska³ siê olej i powietrze.
Nie wspomne o tym ¿e rurka od presostatu do zaworu zwrotnego siê u³ama³a od drgañ.
O tym ze ta ¶ruba z przekrêconym gwintem z zaworu zwrotnego, wystrzeli³a bo materia³ z którego zrobiony jest ten zawór to jakas plastelina i sie rozciagn±³.

Ale masz racjê, od kiedy stoi i robi za baniak, jest BEZAWARYJNY.

I powiem Ci kolego ¿e masz racje, jest to bardzo dobry sprzêt,,, niestety nie dla lakiernika.
foni-r napisa³/a:
Nie podniecam siê tym sprzêtem tak jak to wspomnia³ wcze¶niej dziwnie emocjonalnie cz³owieczek.

Widzê i tu Twoje emocje.
Dodaj±c moje uwa¿am ¿e chyba z lakiernictwem masz niewiele wspólnego.
Gdyby¶ by³ lakiernikiem z podstawow± wiedz±, to by¶ nie podnieca³ siê tym chiñskim ch³amem.
Ale je¶li u¿ywasz go do przedmuchiwania, to ok, nie wnikam.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-12, 19:38   
0
UP DOWN

Posty: 76
Witaj.
Naprawdê masz pecha!!
Kupi³em taki sam trzy cylindrowy agregat+ silnik.
Pospawa³em konstrukcje i zrobi³em kompresor bez baniaka.
Silnik pod³±czy³em do bardzo sprawnego i dobrego presostatu pierwszego kompresora..
W chwili osi±gniêcia danego ci¶nienia w³±czaj± i wy³±czaj± siê dwa agregaty na raz.
Ca³o¶æ u¿ywam do piaskowania.
Dzia³a bez zarzutu.
Jeden kompresor u¿ywam do lakieru.
Nie zgodzê siê z Tob± ,¿e to ch³am.
Bardzo prosty ,³atwy w obs³udze presostat.
Jak dot±d bez awaryjny.

Gwint w ¶rubie przykrêcaj±cej rurkê do zaworu zwrotnego jest zdaje siê metryczny-klucz 17 lub 19-cie.
Po prostu zerwa³e¶ gwint jak dokrêca³e¶.
Albo uczciwy sprzedawca wiedzia³ co sprzedaje.
¦ruba jest ze zwyk³ej stali.
Wiem.bo przy kupieniu drugiego agregatu usuwa³em lakier z niej i toczy³em przej¶ciówkê do zaworu zwrotnego.

Próbowa³em oczywi¶cie po zakupie dokrêcaæ wszystkie ¶ruby do jakich mia³em dostêp.
¦ruby g³owic i cylindrów s± bardzo mocno dokrêcone ,poniewa¿ nie da³em rady poprawiæ producenta.

Obydwie sprê¿arki nie daj± oleju tak jak to opisujesz.
Sprê¿arka która kupi³em i zrobi³em konstrukcjê pochodzi³a troszkê.
Pod³±czony mam do niej przez szybkoz³±cze bezpo¶rednio przewód z koñcówk± do przedmuchiwania[chwilowo].
Przyk³adaj±c do d³oni nie zauwa¿am nawet odrobiny oleju.
To co opisujesz o nieszczelno¶ciach to jaka¶ powie¶æ Karola Maja.
¯eby w ten sposób sprê¿arka wywala³a olej musia³o by nie byæ pier¶cieni na t³okach,lub nie wszystkie ,b±d¼ po³amane -ale w trzech cylindrach.???????? ;)
Je¶li tak jest ,w co w±tpiê to ³adnie oszuka³ Ciê sprzedawca.

Co do podniecania siê tym czym¶...
Nie ma w moich wypowiedziach odrobiny uniesienia ani podniety.
Nie mam czym siê podniecaæ.
Wolê dziewczyny.
Nie jest moim celem dra¿nienie kogo¶,polecanie sprzêtu,zachwalanie chiñczyków.
Po prostu opisuje moje do¶wiadczenia wzglêdem tego sprzêtu.
Nie wyolbrzymiam zalet ,nie ukrywam wad.
Kolego [jak to napisa³e¶] moim zdaniem wyolbrzymiasz wady i zniechêcasz innych.
Z tym laniem siê oleju to ju¿ ¶mieszne,wrêcz niemo¿liwe.

Je¶li dosta³e¶ taki sprzêt powiniene¶ go natychmiast zwróciæ a nie oddawaæ do naprawy.

Co by tu jeszcze napisaæ??
Czy jestem lakiernikiem?
A co to ma wspólnego z dyskusj± o cechach technicznych kompresora??

Znalaz³em szybko link do ma³ego opisu kompresora:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=3413

Przed decyzja o zakupie znalaz³em w googlach kilka takich opisów.
Na tym forum s± u¿ytkownicy ich.
Mo¿e siê odezw± .
Mo¿e d³u¿ej u¿ywaj± i maj± wiêcej do powiedzenia.
Ja opisuje jedynie moje pozytywne do¶wiadczenia.
Pozdrawiam.

Hary2.jpg
Remontuje takie pojazdy.Czy jestem dobrym lakiernikiem?Któ¿ to wie??
Plik ¶ci±gniêto 233 raz(y) 155.94 KB

 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-04-12, 21:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisa³/a:
To co opisujesz o nieszczelno¶ciach to jaka¶ powie¶æ Karola Maja.


Niemam potrzeby sciemniaæ, wystarczy zadzwoniæ do importera.
Uszczelki wys³a³ w jeden dzieñ, co do zaleceñ to skrêcenie i sprawdzenie wszystkich ¶rub przy cylindrach zaleci³ - bez utraty gwarancji :spoko:
Na zaworze zwrotnym gwint juz BY£ przekrêcony.
Rurka SAMA sie u³ama³a.
Jesli chodzi o link co poda³es, to zauwaz ¿e ja te¿ tam siê udziela³em i prawdopodobnie ten temat by³ motywacj± do zakupu tego badziewia.
Zauwa¿ ¿e tam juz kolega S³avok pisa³ o rozkrêcaj±cych siê ¶rubach i wyciskaj±cym siê oleju.
Niechlujno¶æ wykonania instalacji elektrycznej jest potencjalnie niebezpieczna dla u¿ytkownika.

Jesli chodzi o presostat i podpiêcie pod niego drugi silnik bezpo¶redni to chyba sie nie zrozumielismy.
W expo presostat steruje stycznikiem, który jest umiejscowiony w skrzynce, razem z zabezpieczeniem termicznym.
Wiêc jak 3 fazy pod³±czy³es pod presostat w expo???
Druga sprawa.
Wytrzyma³o¶æ stycznika jest tak obliczona ¿e niema zapasu mocy na sterowanie (za³±czanie ) drugiego silnika.
Jaki¶ czas pochodzi, ale kontroluj stan styków, bo wypalenie ich zaczyna sie poma³u a potem juz koñcz± siê szybko.
Takie pod³±czenie dwóch silników pod jeden presostat jest wykonalne, ale tylko poprzez zastosowanie stycznika i sterowanie z presostatu, lub stycznika tego pierwszego kompresora.

Nie przestrzeganie podstawowych parametrów ró¿nych urz±dzeñ elektrycznych grozi uszkodzeniem silnika, lub po¿arem.
A tego przeciez nie chcemy.
Wiec napisa³em ten przyd³ugi nudny post, tylko poto aby kto¶ przez CIEBIE nie narobi³ sobie wielkiej szkody na zdrowiu lub nie spali³ dorobku.
Bo w necie jeste¶my tylko nickami, ale pamiêtaj ¿e odpowiedzialno¶æ za swoje posty trzeba braæ i uwa¿aæ co siê pisze aby komu¶ nie zaszkodziæ.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-12, 21:49   
0
UP DOWN

Posty: 76
Dodam jeszcze fotkê z pocz±tku remontu,¿eby nie by³o...
Nie przeczyta³e¶ moich wypowiedzi dok³adnie.
Ja mam silniki w kompresorach jednofazowe.
Jako¶ dzia³a wszystko jak nale¿y ,wiec nie opowiadaj ,¿e nie da rady.

Nikomu nic nie doradzam i nie ka¿ê.
Przeczytaj mo¿e jeszcze raz-pisze o swoich pozytywnych do¶wiadczeniach.
Chyba,¿e kto¶ kupi ,bo przekona³y go moje zdania i kompresor urwie mu g³owê a wylewaj±cy siê olej z g³owic poparzy tu³ów..
Wtedy rzeczywi¶cie policja pod d¿wiami jak nic.
I nie jeste¶my tacy anonimowi jak s±dzisz.
Jeste¶my zalogowani,rejestrowali¶my siê.
Korzystamy s sieci.
Je¶li organy ¶cigania chc± mieæ nasze dane to nie ma z tym problemu.


Pozdrawiam.

Obraz 067.jpg
Plik ¶ci±gniêto 712 raz(y) 189.53 KB

 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-04-12, 22:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisa³/a:
Ja mam silniki w kompresorach jednofazowe.


No to jeszcze gorzej.
Masz to expo 110 litrów z trzema cylindrami?
Jaka wydajno¶æ Ci wychodzi?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-13, 07:10   
0
UP DOWN

Posty: 76
Tak jak wcze¶niej pisa³em .
Troszkê mniejsza wydajno¶æ na jednym jak i drugim kompresorze ni¿ w trzyfazowej wersji.
Po przeliczeniu wychodzi-400l/m.
I ¿aden z tych w³oskich cudeniek za prawie 2 ty¶. siê nie umywa z wydajno¶ci±.

Kompresory katuje przez godzinê lub dwie ci±g³ej pacy przy piaskowaniu i jako¶ niæ siê z³ego nie dzieje.
A wiadomo je¶li kto¶ piaskuje takim ma³o wydajnym [jak na piaskowanie] sprzêtem ,kompresory musz± chodziæ non stop.
Jak by la³ siê olej,zrywa³o gwinty,psu³ siê ³±cznik ci¶nieniowy itp to przy takiej robocie dawno szlag by je trafi³.

No ale powtarzam to tylko u mnie tak jest :/

Pozdrawiam.
 

Escobarto 
Wys³any: 2011-04-16, 20:33   
0
UP DOWN

Posty: 28
Witam. Dziêkuje za wszystkie opinie. Kupi³em u¿ywkê Waltera GK420 2.2KW 100A.
Temat do zamkniêcia.
 
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-16, 20:54   
0
UP DOWN

Posty: 76
No to masz na wyj¶ciu jakie¶ 300l/m.
Mo¿na wiedzieæ ile kosztuje u¿ywany taki kompresor?
Gratulacje.
Pozdrawiam./
 

Escobarto 
Wys³any: 2011-04-16, 21:02   
0
UP DOWN

Posty: 28
Ja za swojego da³em 1100z³ tyle, ¿e poprzednik nie dba³ o niego w ogóle 2l wody w zbiorniku, spalone styki w presostacie, z zewn±trz brudny od lakieru. Rocznik 2009 ale widaæ, ¿e katowany by³ na pocz±tku na wyj¶ciu 230l/min trochê pogrzeba³em i jest 266l/min, pozostaje do zrobienia wymiana oleju i filtrów, uszczelnienie przy³±cza przez które do butli jest wt³aczane powietrze gdy¿ ucieka ci¶nienie tamtêdy oraz naci±g paska klinowego gdy¿ po przeanalizowaniu dokumentacji widzê, ¿e jest za lu¼ny . My¶lê, ¿e 300l/min o których pisa³e¶ po tych zabiegach uzyskam.
 
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-16, 21:07   
0
UP DOWN

Posty: 76
Tez tak my¶lê.
Poskrêcaj go i na dzieñ dobry olej wymieñ.
Nie wiadomo co tam siedzi w ¶rodku.
300l. osi±gniesz i do lakierowania bêdzie OK!
Ciekawe czy pier¶cienie nie zakatowali?
Bo je¶li tak to olej bêdzie ssa³ na wyj¶cie.
Zamontuj dobry odwadniacz na wyj¶ciu.
Mi³ej i bez awaryjnej pracy ¿yczê.
Pozdrawiam.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-04-16, 21:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisa³/a:
Bo je¶li tak to olej bêdzie ssa³ na wyj¶cie.

Ssa³???
foni-r napisa³/a:
Zamontuj dobry odwadniacz na wyj¶ciu.

Raczej blok filtracyjny, czyli odwadniacz i odolejacz jako komplet uzdatniania powietrza.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-16, 22:00   
0
UP DOWN

Posty: 76
Lackdoctor

Na jedno wychodzi.
Czy ssa³ ,czy wywala³ ka¿dy wie o co chodzi.
Po prostu siê przejêzyczy³em.

Odwadniacz,odolejacz,separator ,blok filtracyjny wiadomo o co chodzi.
Je¶li kolega by nie wiedzia³ to by siê spyta³.
 

Escobarto 
Wys³any: 2011-04-17, 07:40   
0
UP DOWN

Posty: 28
Mo¿liwe, ¿e pierscienie zajechane, poniewa¿ katalogowo podobno 340l/min na wydmuchu powinien mieæ, a jest narazie 265l/min ciekawe ile wiêcej wyci±gne z niego. Je¿eli chodzi o bloki przygotowania to pytam w temacie ni¿ej i proszê tam o wasze porady i opinie.Pozdrawiam
 
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-19, 19:07   
0
UP DOWN

Posty: 76
Witam.
No i widzisz ,sami fachowcy .
Niby wszystkie rozumy co poniektórzy ...
A podpowiedzieæ nie potrafi±.

Czeka³em na tych w³a¶nie super lakierników,niech siê wyka¿±.
A tu nic...

Osobi¶cie stosuje dwa odwadniacze.
Jeden na wyj¶ciu kompresora drugi przed pistoletem.
ten drugi rzadko.
Ale mo¿na zamontowaæ na ¶cianie taki blok który sk³ada siê z sekcji.
Odwadniacz ,odolejacz i co¶ tam jeszcze.
£±czy sie to razem i...

Pozdrawiam.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-04-19, 20:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisa³/a:
Witam.
No i widzisz ,sami fachowcy .
Niby wszystkie rozumy co poniektórzy ...
A podpowiedzieæ nie potrafi±.


Wystarczy mi prostowaæ Twoje pseudo prawie porady.
foni-r napisa³/a:
Osobi¶cie stosuje dwa odwadniacze.


Brawo...
foni-r napisa³/a:
Jeden na wyj¶ciu kompresora

Wieki b³±d je¶li to nie jest wstepny filtr.
A nie jest bo nie napisa³e¶ - sk±d mia³es wiedzieæ.
foni-r napisa³/a:
drugi przed pistoletem.

Leczenie ki³y syfem.
Dopisaæ nale¿a³o jaki nale¿y u¿yæ a jakiego nie i dlaczego.
Znów dno. Przykro mi.
foni-r napisa³/a:
Ale mo¿na zamontowaæ na ¶cianie taki blok który sk³ada siê z sekcji.

No proszê, fajna i bardzo trafna porada.
foni-r napisa³/a:
i co¶ tam jeszcze.

I znów bomba, to ja poprosze takie cos tam jeszcze ze dwa lub trzy ^^
foni-r napisa³/a:
£±czy sie to razem i...

Czeka na konstruktywna krytykê.
foni-r napisa³/a:
Czeka³em na tych w³a¶nie super lakierników,niech siê wyka¿±.


Czeka³es i siê doczeka³es.

W Twoim opisie brakuje wielu parametrów waznych przy stosowaniu tych ró¿nych filtrów ,, i czegos tam. :x:
Brakuje wyt³umaczenia, dlaczego odwadniacz zamontowany zaraz na wyj¶ciu z kompresora niewiele daje, dlaczego polecasz stosowanie filtra pod pistoletem.
Mo¿e cos o temperaturze powietrza by¶ napisa³ i o zjawiskach fizycznych zachodzacych podczas zmian temperatury.
Ojjj, kolego.
Je¶li komu¶ radzisz to rad¼ dobrze a nie w stylu
foni-r napisa³/a:
i co¶ tam jeszcze.
£±czy sie to razem i...


Ale to juz Ci niedawno pisa³em, nauka posz³a w las. :shock:
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-19, 20:19   
0
UP DOWN

Posty: 76
A to ¿e¶ pomóg³ koledze...

Tak jak napisa³em:
-niech wyka¿± siê fachowcy.

Je¶li nie masz nic do powiedzenia ,to po co zabierasz g³os.
Ile czasu zabra³o,Ci cytowanie moich s³ów??
Wycinanie ,tych zbêdnych...
Ja osobi¶cie powiedzia³em mniej wiêcej co i jak.
Taki zestaw zdaje mi egzamin i nie narzekam.
Wiem ,¿e mog³o by byæ lepiej.
A tu proszê fachowiec utar³ mi nos i powiedzia³ co wiedzia³.
Mo¿e kto¶ skorzysta.?

Zamiast krytykowaæ ,napisz,podpowiedz co by¶ radzi³.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-04-19, 20:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisa³/a:
Zamiast krytykowaæ ,napisz,podpowiedz co by¶ radzi³.


Oczywi¶cie.
Mozna zastosowac odwadniacz przy kompresorze jako wstepna filtracjê.
Mo¿na ale nie trzeba.
Najlepiej sprawuje siê blok filtracyjny umiejscowiony w pewnej odleg³o¶ci od kompresora aby powietrze zd±¿y³o siê och³odziæ i odwadniacz wtedy skutecznie wodê odseparuje.
Czyli punkt rosy musi byc przed blokiem a nie za blokiem.
Dlatego kolego musia³es zak³adaæ filterek pod pistoletem.
Taki blok o którym piszê musi miec odpowiedni przep³yw aby spadki ci¶nienia na nim by³y odpowiednio niskie - producenci te parametry podaja.
Dodam tylko ¿e zgodnie z kierunkiem przep³ywu najpierw montujemy odwadniacz a odolejacz jako drugi.
Co tam jeszcze by na szybko dodac ?
Blok najlepiej kupiæ taki z zapasem przep³ywu, bo dzi¶ sico, jutro sata, lub maszynka pneumatyczna a wtedy przy s³abszym zestawie filtrów zaczynaja sie problemy dla uzytkownika i szukanie przyczyny.

Nie wspomnê juz o osuszaczu i jego zastosowaniu, ale to juz wy¿sza liga i dla amatora raczej przerost formy nad tre¶cia.
Pozdrawiam.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-04-19, 20:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisa³/a:
Wycinanie ,tych zbêdnych..

Bez urazy.
Lubiê czyste sytuacje a nie takie niedopowiedziane, lub zas³yszane.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

kropen16 
Wys³any: 2011-04-19, 20:50   
0
UP DOWN
Przemo

Pomóg³: 11 razy
Posty: 324
Sk±d: MKW
forum nie jest do tego zeby sie klucic.
 
 

foni-r
Wys³any: 2011-04-19, 20:58   
0
UP DOWN

Posty: 76
Ja mam tak± troszkê prowizorkê ale zdaje egzamin.

Z kompresora [szybkoz³±cze] poprowadzony mam w±¿ igielitowy o du¿ej ¶rednicy wewnêtrznej.
Po³±czy³em go z odwadniaczem który na sta³e zamontowa³em na ¶cianie.
W±¿ ma ze trzy metry ,wiêc powietrze zd±¿y siê och³odziæ.
Do szybkoz³acza odwadniacza wpinam w±¿ spiralny o ¶rednicy wewnêtrznej zdaje siê 10mm.{lub wiêkszej?]
W parne dni w wê¿u skrapla siê wiêcej wody,wiêc dodatkowo wpinam odwadniacz przed pistoletem.
W ten prosty sposób zdaje mi to egzamin.
Nie narzekam.
Ale ja nie prowadzê dzia³alno¶ci gospodarczej i nie lakieruje zawodowo.

Na pocz±tek ma³ym kosztem mo¿na tak dzia³aæ.
Jak siê oka¿e za ma³o skuteczny zestaw to dokupiæ odolejacz.

P.S. Osobi¶cie siê nie k³ócê .
Tak troszkê za gwa³towna wymiana zdañ by³a.
Ale wiadomo co¶ dobrego z tego wyniknie.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-04-19, 21:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
foni-r napisa³/a:
P.S. Osobi¶cie siê nie k³ócê .

Ja tez nie.
Czasem ¼le sie zaczyna a fajnie koñczy.
Pozdro.
foni-r napisa³/a:
Do szybkoz³acza odwadniacza wpinam w±¿ spiralny o ¶rednicy wewnêtrznej zdaje siê 10mm.{lub wiêkszej?]
W parne dni w wê¿u skrapla siê wiêcej wody,wiêc dodatkowo wpinam odwadniacz przed pistoletem.

Ja bym da³ ten spiralny przed odwadniaczem, bo te trzy metry na sch³odzenie to ma³o.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang