Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
piotres
Wys³any: 2011-07-05, 23:26   Malowanie ramy IVECO
+1
UP DOWN

Posty: 72
Witajcie

Chce zabezpieczyc rame w moim IVECO Daily z grudnia 2006r.

Cala rama obecnie wyglada mniej wiecej tak:




I tak - nie chce tego piaskowac "prawdziwa" piaskarka bo bede musial demontowac cala instalacje elektryczna itp itd.

Mysle zeby to wypiaskowac tylko tam gdzie jest rdza, pistoletem tego typu: http://allegro.pl/pistole...1677973870.html

Lub po prostu bardzo dokladnie oczyscic szczotka na wiertarce.

Tylko co potem - jakie warstwy na to dac - konkretnie jakie produkty ?

Nie wykluczam ze wypiaskuje cala rame, wtedy wszedzie bedzie golutka stal.

Finalnie chce to zabezpieczyc masa typu "baranek"- czarna , ale co pod to ?
I jakiego baranka najlepiej uzyc ? Chce zeby byl "drobny".

Prosze o pomoc.

dziekuje
pozdr.
Piotrek
 

chudson
Wys³any: 2011-07-06, 00:53   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Baranka k³adzie siê pod lub na lakier wiêc musisz pomalowaæ i dopiero mak³adaæ,

Je¿eli wypiaskujesz to ja bym da³ epoksydowy podk³ad + baranek
Je¿eli tylko miejsca do go³ej blachy (lepiej szlifierk± ni¿ szczotk± na wiertarce ) to reaktywny na te miejsca, akryl na ca³o¶æ i baranek

Na samego baranka mo¿na daæ jeszcze kolor w akrylu ( poleca³ bym je¶li wybierzesz drug± opcjê bo sam podk³ad akrylowy sam zapewnia gorsz± ochronê ni¿ epoksyd )

Je¶li wybierzesz jednak szczotke na wiertarce to ja bym jeszcze odrdzewiaczem potraktowa³ miejsca czyszczenia .
 

piotres
Wys³any: 2011-07-06, 09:35   
0
UP DOWN

Posty: 72
A konkretne nazwy produktów jakich Ty bys uzyl ?
 

chudson
Wys³any: 2011-07-06, 09:47   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
jest wiele firm i wiele produktów ale na przyk³adzie serii novola ( bo to naj³atwiej dostaæ w moim mie¶cie i na tym pracujê ze wzglêdu na w miarê dobra jako¶æ ) to bêdzie :

Podk³ad epoksydowy = protect 360
Baranek drobnoziarnisty = gravit 600 ; gruboziarnisty = gravit 610


Podk³ad reaktywny = protect 340
Podk³ad akrylowy = protect 300 MS ; 310 HS ; 330 lub 350


W ¶rodek ramy mo¿na waln±æ gravit 640 - czyli wosk do profili zamkniêtych

No a kolor na koniec to ju¿ w mieszalni lub sklepie na puszki kupisz - mówi±c ,¿e chcesz lakier akrylowy ( po³ysk, pó³matowy lub matowy ) w odpowiednim kolorze z utwardzaczem.
 

piotres
Wys³any: 2011-07-10, 18:21   
0
UP DOWN

Posty: 72
dzieki kolego !

Mysle ze skusze sie na uzycie produktów novola ktore wymieniles :) .
 

piotres
Wys³any: 2011-07-16, 19:38   
0
UP DOWN

Posty: 72
A co sadzicie o brunoxie lub APP R-STOP ?

:roll:

Np. 2 warstwy brunoxu lub app r-stop na miejsca zardzewiale (po oczyszczeniu diaxem), na wszystko podklad akryl novol, a na to baranek gravit 600 ?

A moze zastosowac jakis odrdzewiacz po wyszlifowaniu rdzy ?

Chce zapewnic mozliwie maksymalna ochrone przed korozja, a piaskowanie calosci odpada - idza przewody hamulcowe, wiazka elektryczna - nie bede tego wszystkiego "prul" w 5 letnim samochodzie :/ .

Jedno jest pewne - na koniec przykryje wszystko gravitem 600.
 

Dementor
Wys³any: 2011-07-16, 20:41   
0
UP DOWN


Posty: 364
brunoxy i r-stopy s± dobre na p³oty :cool:

kolego nie tyraj tego k±tówk± z tarcz± do szlifowania tylko kup sobie w mieszalni tarczê nylonow±, takie czarne lub fioletowe popl±tane k³aki. Tylko musisz mieæ k±tówkê z regulacj± obrotów bo nie mog± byæ za du¿e. To jest do zdzierania rdzy.

Ja bym ci radzi³ na podk³ad epoksydowy daæ najtañszy akryl z utwardzaczem jaki dostaniesz w mieszalni (np. ze zlewek kolorystycznych) + plastyfikator a dopiero potem baranek, bêdzie szczelniejsze bo baranek to jest taki specyfik którym sie cenzura wszystko co brzydko wygl±da ale odporno¶ci to ¿adnej nie ma. w PKS-ach i MPK go lubi± na stare Jelcze i Autosany ^^ opitol± dó³ i autobus przeje¼dzi parê miesiêcy a pó¼niej powtórka, bo robotê szanowaæ trzeba :D
 

piotres
Wys³any: 2011-07-16, 20:53   
0
UP DOWN

Posty: 72
Ale ja nic nie pisalem o podkladzie epoksydowym ...

kurcze widze ze co osoba to inny pomysl ;/

Aha tarlem to tarcza listkowa na katowce malej (bo juz zaczalem)- wiec spokojnie az takim rzeznikiem nie jestem, choc miejscami chyba i tak uzyje "zwyklej" tarczy :D .

a moze tak :

odrdzewiacz Dupont 5717S (tylko nie wiem czy dam rade go gdzie kupic) + novol wash 340 na plamy po rdzy + akryl podklad novola + gravit 600 ?
 

chudson
Wys³any: 2011-07-17, 09:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Mo¿esz u¿yæ normalnego odrdzewiacza je¶li siê upierasz ale po odrdzewianiu dok³adne mycie ramy ¿eby nie zosta³o ani troche tego specyfiku na ramie i dopiero malowanie. CHoæ pamiêtam jak z tat± malowali¶my ramê przyczepki lekkiej i nie chcia³o mi siê zmywaæ dok³adnie odrdzewiacza - nie by³o problemów z przyczepno¶ci± czy wa¿eniem siê podk³adu i akrylu.


Podk³ad reaktywny ( washprimer ) czy epoksydowy dzia³aj± troche jak odrzewiacz bo wi±¿± resztki rdzy wiêc nie ma sensu chyba stosowaæ dodatkowych ¶rodków o podobnym dzia³aniu. Chyb a ,¿e tak jak pisze odrdzewiæ , zmyæ i dopiero reaktywny/epoksydowy )
 

lukas
Wys³any: 2011-07-17, 17:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
chudson napisa³/a:
Podk³ad reaktywny ( washprimer ) czy epoksydowy dzia³aj± troche jak odrzewiacz bo wi±¿± resztki rdzy


Nie obra¼ siê ale to trochê nie tak.
Owszem reaktywny zawiera kwas fosforowy tak jak odrdzewiacze ale standardowy epoksyd ju¿ nie, dlatego pod epoksyd powierzchnia musi byæ przygotowana idealnie.
 

piotres
Wys³any: 2011-07-17, 20:15   
0
UP DOWN

Posty: 72
Ok, duponta 5717S nie idzie kupic wiec rezygnuje z odrdzewiacza.

Pojdzie :

czyszczenie z rdzy tarcza listkowa/szczotka na wiertarce/ mala piaskarka na kompresor+novol 340 wash premier + novol protect 300 acryl fuller+ lakier akryl (??? - jest sens/ potrzebne to ?) + gravit 600.

Podpowiedzcie czy jest sens dawac pod baranka akrylowy lakier (po podklad akrylowy dam) ?
 

lukas
Wys³any: 2011-07-17, 22:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
Podk³ad zawiera w sobie du¿o wype³niacza, przez co przepuszcza wiêcej wilgoci ni¿ lakier. Jak robisz dla siebie to po³ó¿ a jak na sprzeda¿ to jak chcesz ;)
 

piotres
Wys³any: 2011-07-20, 22:51   
0
UP DOWN

Posty: 72
szybkie pytanko:

moge na podklad epoksydowy novol 360 po 15 godzinach i przeszlifowaniu na sucho wloknina dac podklad akrylowy novol 300 ?

potrzebuje szybkiej odp. ;)
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-07-21, 05:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Tak,mo¿esz.
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group