Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
lasic100 
Wysłany: 2011-09-12, 23:03   wybĂłr reperaturek, zabezpieczenie nowych blach (nodkola)
0
UP DOWN

Posty: 5
Skąd: KrakĂłw
To mĂłj pierwszy post na forum i waÂżne dla mnie pytanie. Witam serdecznie wszystkich forumowiczĂłw.

Mam zamiar zleciÌ wspawanie reperaturek tylnych nadkoli w srebrnej Mazdzie z tematu. Jestem na etapie szukania lakiernika (z jednym ju¿ gada³em, do drugiego ma mnie znajomy podwieŸÌ). Chcia³bym by na wymienionych elementach by³ spokój z rdz¹ na lata. Jednak z tego co idzie siê rozeznaÌ to niektórzy fachowcy gwarantuj¹ powiedzmy 3 lata bezkorozyjnej jazdy (w razie potrzeby poprawa/naprawa na koszt fachowca) inni zaœ mówi¹ ¿e teraz blachy s¹ kiepskiej jakoœci i gwarancje mo¿e daÌ na 1rok a same nadkola mog¹ wytrzymaÌ 3-4lata przy dobrych lotach.
Obstawia³bym, ¿e decyduj¹c¹ kwesti¹ jest dobre zabezpieczenie blachy (oczywiœcie jakoœÌ blach te¿ nie jest bez znaczenia pewnie).

I tu przechodzÂąc do sedna. Czy warto narzuciĂŚ lakiernikowi jakich farb ma uÂżyĂŚ czy/i jakim sposobem ma zabezpieczyĂŚ blachĂŞ ?

JeÂśli jakiÂś Âśrodek potrafi zabezpieczyĂŚ blachĂŞ na dÂługie lata to warto byÂło by do takowego dopÂłaciĂŚ.

Troszkê szpera³em i np. natkn¹³em siê na preparat o nazwie: nuxodol, np. taki jak na aukcji:

http://allegro.pl/body-no...1817453475.html

Czy to dobry Âśrodek ? MoÂże jest jakiÂś lepszy (Âśrodek/sposĂłb) na dobre zabezpieczenie ?
Bo jakoœ na razie siê nie natkn¹³em na takie które siê nak³ada ju¿ na polakierowan¹ blachê (mo¿na by mo¿e co jakiœ czas pstrykaÌ utrzymuj¹c tym samym blachê w dobrej kondycji. Tylko oczywiœcie musia³o by byÌ bezbarwne).

W Mazdzie majÂą byĂŚ teÂż zrobione poprawki typu zeszlifowanie (?) rdzy z rantu tylnej klapy czy drzwi. Na to teÂż jest jakiÂś dobry Âśrodek ?

Co do blach to jest trochĂŞ do tego modelu ale wydaje mi siĂŞ, Âże wszystkie sÂą takie same (tzn marka) Podobno moÂżna dostaĂŚ z firmy klokkerholm - Czy to byÂłby dobry wybĂłr ?

ktoÂś kiedyÂś od tego allegrowicza kupowaÂł podobno reperaturki do 626 klokkerholm ale jak teraz jest to nie wiem (wysÂłaÂłem pytanie i czekam na odpowiedÂź)

http://moto.allegro.pl/ma...1795059772.html

Bêdê serdecznie wdziêczny za jakieœ odpowiedzi, wskazówki bo jestem zielony w temacie ale zale¿y mi na porz¹dnym zabezpieczeniu auta przed rdz¹ na przysz³oœÌ bo nie zamierzam zmieniaÌ auta przez najbli¿sze lata :)

Pozdrawiam.
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2011-09-13, 01:07   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Kolego ten Âśrodek "cudowny szwedzki" to nic innego jak najnormalniejszy "baranek" na progi i spĂłd podwozia :tak: MoÂżna go kupiĂŚ juÂż od 13zÂł tylko innego producenta np. Novol :tak: JeÂśli zlecasz naprawe to kaÂżdy "szanujÂący siĂŞ warsztat ,serwis itd. lakierniczy" nigdy nie wykonuje naprawy na tzw. materiaÂłach powierzonych :tak: PoniewaÂż jeÂśli zacznie siĂŞ coÂś dziaĂŚ na naprawianym elemencie to wtedy wiadomo kto czy co zawiniÂło ;)
- albo cz³owiek albo materia³y ;) W przypadku materia³ów powierzonych wykonuj¹cy us³ugê bedzie zgania³ na materia³y a "w³aœciciel auta" na wykonawce us³ugi ¿e "coœ ¿le wykona³ itp. Tak¿e zleÌ naprawe w warsztacie który da tobie gwarancje na wykonan¹ naprawe :tak:
Co do tych reperaturek z tej firmy Klokerholm ,to z tego co wiem od blacharzy ,to Âże nie sÂą "najgorsze i dobrze pasujÂą" w porĂłwnaniu do np. chiĂąskich czy taywanu :tak:
RĂłwnieÂż tego producenta wstawiÂłem przednie bÂłotniki oraz reperaturki tylnych bÂłotnikĂłw do Mercedesa 123 ,i to 12-lat temu (auto ojca) a jeszcze nic siĂŞ na nich (bÂłotnikach przednich i tylnych) od tego czasu nie dzieje ;) OczywiÂście takÂże je samemu zabezpieczaÂłem i lakierowaÂłem wraz z caÂłym autem :tak: Teraz ostatnio naprawy wymagaÂły tylko "spody drzwi" poniewaÂż wtedy byÂły jeszcze "zdrowe" jak byÂł remont 12 lat temu :rotfl:
Pozdrawiam! :spoko:
 

gugun 
Wysłany: 2011-09-13, 10:53   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
ja ostatnio kupilem 2 nowe blotniki po 100zl i zapomnialem ich przypasowac po lakierowaniu blacharz caly dzien walczyl zeby wogole je przykrecic:) wiec kup dobre i droge reperaturki,oprocz tego ze beda pasowac lepiej to ich jakosc,grubosc blachy beda o wiele lepsze a reszte zlec dobremu majstrowi:)ja w takich przypadkach robie tak ze praktycznie kapie nowe elementy w podkladzie epoxydowym a na koniec od srodka srodkiem do profili zamknietych az cieknie raz za kilka godz 2 raz...a czy to wystarczy??nie mam pojecia bo nigdy nikt nie wracal...bo albo wyszlo za miesiac i dal komus innemu bo mnie nie chcial widziec :D albo poprostu bylo dobrze....baranka jako srodka antykorozyjnego nie polecam,bo nie ma zadnych wlasciwosci antykorozyjnych tylkko wygluszajace oraz odpornosc na obicia wiec doskonale sprawdza sie na juz wczesniej zabezpieczona podloge oraz progi
 
 

lasic100 
Wysłany: 2011-09-13, 14:42   
0
UP DOWN

Posty: 5
Skąd: KrakĂłw
Witam,

Dziêkujê za obszerne info. Co do reperaturek to innych za bardzo nie widzialem (ew. ró¿nica w cenie by³a ok. 30z³ ale nie wiem czy wynika³a z naliczanego profitu czy z jakoœci blachy). Te z allegro to podobno duùskiej produkcji ale sprzedawane w polskim Polcar'ze.
Co do gwarancji to hmm.. Jest to jeden cz³owiek a nie jakiœ serwis. Nie wiem czy ma zarejestrowan¹ dzia³alnoœÌ, jeœli tak to mo¿na chyba jak¹œ umowê/gwarancje spisaÌ ? W³aœnie zapomnia³em wczeœniej napisaÌ jak coœ takiego mog³o by wygl¹daÌ, ¿eby nie by³o przykrych niespodzianek po wykonanej robocie. Nawet nie o to chodzi, ¿e nie ufam ludziom ale po prostu nie staÌ mnie na jakieœ ew. poprawki z wlasnej kieszeni itp w razie problemu.

Robertlodz09 MoÂżna wiedzieĂŚ w skrĂłcie jakimi Âśrodkami zabezpieczaÂłeÂś blachĂŞ ? Wtedy zawsze bym coÂś siĂŞ wiĂŞcej dowiedziaÂł.

Blacharz z ktĂłrym rozmiawiaÂłem mĂłwiÂł, Âże jak blacha wytrzyma 3 lata to juÂż jest ok a jak 4-5 to w zasadzie super. Ale odnoÂśnie samej gwarancji (na jakiej podstawie i na jaki okres) jeszcze nie jest ustalone.

Pozdrawiam i dziĂŞkujĂŞ
 

gugun 
Wysłany: 2011-09-13, 15:43   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
lasic100, nie obraz sie ale jakby do mnie przyjechal ktos taki jak ty co by chcial gwarancji na papierze to bym go albo wygnal albo wyslal tam gdzie mu zrobia tak ze roku nie wytrzyma albo wyskoczyl z taka cena ze by sie nie oplacalo....ogolnie jestem pewny na swoja robote i nie musze dawac zadnych papierow bo jak cos sie dzieje to wiadomo poprawic trzeba,ale nie zeby mi ktos przyjechal za 3lata bo mu babelek wyszedl i mnie sadami straszyl bo ja mu nie chce po ilus tam latach polakierowac najlepiej od nowa i to cale auto ....wg mnie to jest to lekka loteria czy to wytrzyma 2 lata czy 10...dodam dodatkowo ze nowe auta 3-4letnie tez gnija wiec nie rozumiem czego ty oczekujesz...a po nastepne jesli chcesz miec to naprawde dobrze to musisz zaplacic wiecej niz ta mazda warta inaczej nikt ci tego nie zrobi na tyle zeby dac jakakolwiek pisemna gwarancje
 
 

lasic100 
Wysłany: 2011-09-13, 17:15   
0
UP DOWN

Posty: 5
Skąd: KrakĂłw
No rozumiem oczywiœcie, widocznie trochê za du¿o wymagam. Myœla³em tylko, ¿e s¹ jakieœ sposoby ¿eby wyd³u¿yÌ czas zabezpieczenia blachy. Skoro kilkuletnie auta gnij¹ to pewnie nie jest to takie ³atwe choÌ znaj¹c ¿ycie to zas³uga po czêœci ksiêgowych (wydaje mi siê, ¿e stare auta dobrych marek nie mia³y problemów z rdz¹ po kilku latach) No ale jak pisa³em jestem laikiem i mogê siê myliÌ. Wiadomo, ¿e do nikogo po 3 latach nie mia³bym pretensji, ¿e pojawi³o siê jakieœ ma³o znacz¹ce ognisko rudej. Jednak inna sprawa jeœli po roku ju¿ widaÌ by by³o "¿e coœ siê dzieje" a po dwóch mia³bym w takim stanie blache jak przed napraw¹. Zostaje teraz oceniÌ który fachowiec wydaje siê sensowny by zostawiÌ u niego auto no i liczyÌ na fachowoœÌ,uczciwoœÌ. Czy warto jedynie zasugerowaÌ wybór reperaturek ? (mam na myœli te duùskie) Bo innych za bardzo nie widzia³em w necie (chyba, ¿e ktoœ ma namiary na sprawdzony dobry produkt) Bo tak to tylko chiùszczyzna zostaje.

Pozdrawiam i jeÂśli ktoÂś ma coÂś do dodania od siebie to bĂŞdĂŞ wdziĂŞczny :)
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-09-13, 17:40   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Dziwne ¿e nikt Koledze nie zaproponowa³ kupna i wymiany ca³ych b³otników ? przecie¿ te¿ takie s¹ . Mazda ma w ofercie takowe starczy udaÌ siê do serwisu przy salonie. Wymienia siê ca³y panel b³otnika u¿ywa siê do tego zgrzewarki (oraz specjalnej pasty miêdzy blachy) b³otnik jest tylko podk³adowany i w kolor. Oczywiœcie zabezpiecza siê antykorozyjnie od wewn¹trz i na tak¹ robotê to mo¿na daÌ 10 lat gwarancji bo nie ma co wyjœÌ . Reperaturka + szpachel dla siebie co to ma byÌ ???. Jak siê robi tanio to siê robi min. 2x
_________________

 

gugun 
Wysłany: 2011-09-13, 17:55   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
poprostu kup swoje reperaturki czy tez caly plat co jest lepszym rozwiazaniem i kaz to wstawic i zapytaj czy zakonserwuja czy jak i wogole jak nie to samemu sobie zakonserwujesz,czynnosc bedziesz powtarzal raz na rok i wtedy masz pewnosc ze wytrzyma jakis tam dluzszy czas...z tym ze zeby zrobic to dobrze to cenowo tez nie wyjdzie najtaniej ale lepiej odrazu zaplacic 2x jak ma byc ok niz za rok czynnosc powtarzac..
 
 

gugun 
Wysłany: 2011-09-13, 17:58   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Homer S., ty robisz blacharki,mam caly plat od golfa 3,z wneka slupkiem itp oryginalny vw nowizna w czarnym podkladzie lezy 3lata i nie podgnil nawet wiec chyba dobry ile takie cos jest warte???
 
 

Homer S. 
Wysłany: 2011-09-13, 18:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
gugun napisał/a:
Homer S., ty robisz blacharki,mam caly plat od golfa 3,z wneka slupkiem itp oryginalny vw nowizna w czarnym podkladzie lezy 3lata i nie podgnil nawet wiec chyba dobry ile takie cos jest warte???

Nie mam pojĂŞcia ile to moÂże kosztowaĂŚ ale jak siĂŞ klient trafi to za taki oryginaÂł to zapÂłaci Âże hoho.
Ja wstawiaÂłem poszycie boku w T5 long i boczek oryginaÂł VW w Ocynku gruba porzÂądna blacha zabezpieczona extra podkÂładem .
_________________

 

lasic100 
Wysłany: 2011-09-13, 20:26   
0
UP DOWN

Posty: 5
Skąd: KrakĂłw
A jaki moÂże byĂŚ orientacyjny koszt zrobienia w aso caÂłych bÂłotnikĂłw ? Bo brzmi zachĂŞcajÂącÂą tylko nie na wszystko moÂżna sobie pozwoliĂŚ niestety
 

kropen16 
Wysłany: 2011-09-13, 20:32   
0
UP DOWN
Przemo

Pomógł: 11 razy
Posty: 324
Skąd: MKW
z 400-500 za element:D
 
 

jacenty 741
Wysłany: 2011-09-13, 20:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
kropen16 napisał/a:
z 400-500 za element:D
Jaja sobie robisz,czy jedynka z przodu zginĂŞÂła?Za takÂą robotĂŞ to jak nic 1500 w ASO.
 
 

lasic100 
Wysłany: 2011-09-13, 21:55   
0
UP DOWN

Posty: 5
Skąd: KrakĂłw
no w³aœnie, 400-500 to ceny wstawienia reperaturki wraz z polakierowaniem. W aso na pewno wiêcej tylko o ile ? Jeœli nikt nie ma bladego pojêcia to jutro jak nie zd¹¿ê to przedzwonie po jakiœ ASO mazdy w Krk mo¿e bêd¹ wiedzieÌ o co chodzi.
 

gugun 
Wysłany: 2011-09-14, 09:31   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
a ja ci powiem ze w aso tez pracuja tacy sami ludzie jak w innych warsztatach,tak zebys wiedzial.dodatkowo dodam ze maja zapewne pelne rece roboty.glownie nowe auta...
 
 

senior
Wysłany: 2011-09-14, 16:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
DokÂładnie. Nie ma Âżadnego sztywnego szablonu Âże ASO igÂła a bez ASO syf, albo w dni parzyste igÂła a w nieparzyste syf. To zaleÂży nie tylko od ludzi ktĂłrzy tam pracujÂą ale takÂże i od tego kto, czym, jak i na ile im pozwala i tak samo jest w kaÂżdym innym warsztacie. I tu i tu sÂą i tacy i tacy, i tu i tu bywajÂą i takie i takie materiaÂły, i tu i tu przestrzega siĂŞ lub nie technologii - oczywiÂście nie mĂłwimy o skrajnoÂściach pod wiatÂą obitÂą papÂą zimÂą ogrzewanych koksownikiem na wĂŞgiel i Âśmieci.
Tak samo nie ma znaczenia czy to miasto wiĂŞksze czy mniejsze a nawet wieÂś.
JeÂśli masz wÂątpliwoÂści to idÂź do kogoÂś poleconego - najlepiej przez kilka osĂłb a jeszcze lepiej jeÂśli popatrzysz na warunki i wykonane prace zanim wstawisz temu komuÂś swoje auto
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2011-09-15, 16:47   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
kropen16 napisał/a:
z 400-500 za element

Kropenek16 - "kocham ciebie czytaĂŚ" :rotfl: :rotfl: :rotfl: WiedzÂą swojÂą normalnie "zwalasz wszystkich i wszystko" ;)
lasic100 napisał/a:
Robertlodz09 MoÂżna wiedzieĂŚ w skrĂłcie jakimi Âśrodkami zabezpieczaÂłeÂś blachĂŞ ? Wtedy zawsze bym coÂś siĂŞ wiĂŞcej dowiedziaÂł

MateriaÂły (grunt ,podkÂład ,szpachlĂłwka) Standoxa :tak:
Pozdrawiam! :spoko:
 

kropen16 
Wysłany: 2011-09-15, 20:39   
0
UP DOWN
Przemo

Pomógł: 11 razy
Posty: 324
Skąd: MKW
Robertlodz09, w walbrzychu w serwisie fiata tyle biora...
 
 

jacenty 741
Wysłany: 2011-09-16, 06:16   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
Ale za co,wymianĂŞ poszycia tylnego bÂłotnika wraz z czĂŞÂściami?Poza tym,mowa jest o Mazdzie i jej serwisie,a ten jest raczej droÂższy,niÂż Fiat.
 
 

Ventura
Wysłany: 2012-04-14, 19:56   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam. OdÂświeÂżam troche temat :)

Mam do zrobienia u siebie troche blach. ProgĂłw niemal nie ma juÂż od spodu :( Na nadkolach wychodzÂą bÂąble niewielki i koÂło wlewu. OgĂłlnie jest kilka miejsc ktĂłre wypadaÂłoby zrobic.

1. Czy uwaÂżacie, Âże lepiej zakupic caÂłe poszycie i uzyc tyle ile trzeba ale z jednego kawaÂłka niÂż np. nadkole + wlew osobno kupowac ? Teoretycznie majac caly kawalek z wlewem mniejsza szansa na rudego ?

Oprocz poprawy nadkola i progĂłw to pod zderzakiem te naroÂżniki sÂą do zrobienia bo zgniÂły. Jest to do kupienia osobno rĂłwnieÂż. Kupujac wszystko osobno wydam ok 300pln. Za poszycie(w ktorym mam nadkole, naroznik ) wydam 500pln + 60 na prĂłg.

Co bĂŞdzie lepszym rozwiÂązaniem ?


I jeszcze coÂś. Blacharz u ktĂłrego chciaÂłbym to zrobic robi bdb robote z tego co widze, ale nie chce zapeszac.
Wiele osob go chwali, ale jest drogi ;) Czy cena ok 400pln za wymiane np reperaturki (sama robocizna) to duÂżo ?
Np za wymiane poszycia + progu + ogĂłlnie oczyszczenie z rdzy wszystkiego co po drodze zauwazy - mowa byÂła o caÂłej prawej stronie auta to powiedziaÂł ze ok 2 tysiĂŞcy by musiaÂł wziac to duÂżo jak za takÂą prace ?


BĂŞde wdzieczny za odpowiedzi bo nie ukrywam ze boje sie komukolwiek oddac auto ale samemu nie podejme sie wymiany i remontu :/ a wszyskto idzie w duÂże koszta, ale musze to zrobic bo auto jest dla mnie cenne i nie chciaÂłbym wydac rownowartosci auta i odebrac gnĂłj.

Pozdrawiam :spoko:
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group