Autor |
Wiadomo¶æ |
|
lasic100
|
Wys³any: 2011-09-12, 22:03 wybór reperaturek, zabezpieczenie nowych blach (nodkola)
|
0
|
|
|
Posty: 5 Sk±d: Kraków
|
To mój pierwszy post na forum i wa¿ne dla mnie pytanie. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Mam zamiar zleciæ wspawanie reperaturek tylnych nadkoli w srebrnej Mazdzie z tematu. Jestem na etapie szukania lakiernika (z jednym ju¿ gada³em, do drugiego ma mnie znajomy podwie¼æ). Chcia³bym by na wymienionych elementach by³ spokój z rdz± na lata. Jednak z tego co idzie siê rozeznaæ to niektórzy fachowcy gwarantuj± powiedzmy 3 lata bezkorozyjnej jazdy (w razie potrzeby poprawa/naprawa na koszt fachowca) inni za¶ mówi± ¿e teraz blachy s± kiepskiej jako¶ci i gwarancje mo¿e daæ na 1rok a same nadkola mog± wytrzymaæ 3-4lata przy dobrych lotach.
Obstawia³bym, ¿e decyduj±c± kwesti± jest dobre zabezpieczenie blachy (oczywi¶cie jako¶æ blach te¿ nie jest bez znaczenia pewnie).
I tu przechodz±c do sedna. Czy warto narzuciæ lakiernikowi jakich farb ma u¿yæ czy/i jakim sposobem ma zabezpieczyæ blachê ?
Je¶li jaki¶ ¶rodek potrafi zabezpieczyæ blachê na d³ugie lata to warto by³o by do takowego dop³aciæ.
Troszkê szpera³em i np. natkn±³em siê na preparat o nazwie: nuxodol, np. taki jak na aukcji:
http://allegro.pl/body-no...1817453475.html
Czy to dobry ¶rodek ? Mo¿e jest jaki¶ lepszy (¶rodek/sposób) na dobre zabezpieczenie ?
Bo jako¶ na razie siê nie natkn±³em na takie które siê nak³ada ju¿ na polakierowan± blachê (mo¿na by mo¿e co jaki¶ czas pstrykaæ utrzymuj±c tym samym blachê w dobrej kondycji. Tylko oczywi¶cie musia³o by byæ bezbarwne).
W Mazdzie maj± byæ te¿ zrobione poprawki typu zeszlifowanie (?) rdzy z rantu tylnej klapy czy drzwi. Na to te¿ jest jaki¶ dobry ¶rodek ?
Co do blach to jest trochê do tego modelu ale wydaje mi siê, ¿e wszystkie s± takie same (tzn marka) Podobno mo¿na dostaæ z firmy klokkerholm - Czy to by³by dobry wybór ?
kto¶ kiedy¶ od tego allegrowicza kupowa³ podobno reperaturki do 626 klokkerholm ale jak teraz jest to nie wiem (wys³a³em pytanie i czekam na odpowied¼)
http://moto.allegro.pl/ma...1795059772.html
Bêdê serdecznie wdziêczny za jakie¶ odpowiedzi, wskazówki bo jestem zielony w temacie ale zale¿y mi na porz±dnym zabezpieczeniu auta przed rdz± na przysz³o¶æ bo nie zamierzam zmieniaæ auta przez najbli¿sze lata
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-09-13, 00:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Kolego ten ¶rodek "cudowny szwedzki" to nic innego jak najnormalniejszy "baranek" na progi i spód podwozia Mo¿na go kupiæ ju¿ od 13z³ tylko innego producenta np. Novol Je¶li zlecasz naprawe to ka¿dy "szanuj±cy siê warsztat ,serwis itd. lakierniczy" nigdy nie wykonuje naprawy na tzw. materia³ach powierzonych Poniewa¿ je¶li zacznie siê co¶ dziaæ na naprawianym elemencie to wtedy wiadomo kto czy co zawini³o
- albo cz³owiek albo materia³y W przypadku materia³ów powierzonych wykonuj±cy us³ugê bedzie zgania³ na materia³y a "w³a¶ciciel auta" na wykonawce us³ugi ¿e "co¶ ¿le wykona³ itp. Tak¿e zleæ naprawe w warsztacie który da tobie gwarancje na wykonan± naprawe
Co do tych reperaturek z tej firmy Klokerholm ,to z tego co wiem od blacharzy ,to ¿e nie s± "najgorsze i dobrze pasuj±" w porównaniu do np. chiñskich czy taywanu
Równie¿ tego producenta wstawi³em przednie b³otniki oraz reperaturki tylnych b³otników do Mercedesa 123 ,i to 12-lat temu (auto ojca) a jeszcze nic siê na nich (b³otnikach przednich i tylnych) od tego czasu nie dzieje Oczywi¶cie tak¿e je samemu zabezpiecza³em i lakierowa³em wraz z ca³ym autem Teraz ostatnio naprawy wymaga³y tylko "spody drzwi" poniewa¿ wtedy by³y jeszcze "zdrowe" jak by³ remont 12 lat temu
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-13, 09:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
ja ostatnio kupilem 2 nowe blotniki po 100zl i zapomnialem ich przypasowac po lakierowaniu blacharz caly dzien walczyl zeby wogole je przykrecic:) wiec kup dobre i droge reperaturki,oprocz tego ze beda pasowac lepiej to ich jakosc,grubosc blachy beda o wiele lepsze a reszte zlec dobremu majstrowi:)ja w takich przypadkach robie tak ze praktycznie kapie nowe elementy w podkladzie epoxydowym a na koniec od srodka srodkiem do profili zamknietych az cieknie raz za kilka godz 2 raz...a czy to wystarczy??nie mam pojecia bo nigdy nikt nie wracal...bo albo wyszlo za miesiac i dal komus innemu bo mnie nie chcial widziec albo poprostu bylo dobrze....baranka jako srodka antykorozyjnego nie polecam,bo nie ma zadnych wlasciwosci antykorozyjnych tylkko wygluszajace oraz odpornosc na obicia wiec doskonale sprawdza sie na juz wczesniej zabezpieczona podloge oraz progi |
|
|
|
|
lasic100
|
Wys³any: 2011-09-13, 13:42
|
0
|
|
|
Posty: 5 Sk±d: Kraków
|
Witam,
Dziêkujê za obszerne info. Co do reperaturek to innych za bardzo nie widzialem (ew. ró¿nica w cenie by³a ok. 30z³ ale nie wiem czy wynika³a z naliczanego profitu czy z jako¶ci blachy). Te z allegro to podobno duñskiej produkcji ale sprzedawane w polskim Polcar'ze.
Co do gwarancji to hmm.. Jest to jeden cz³owiek a nie jaki¶ serwis. Nie wiem czy ma zarejestrowan± dzia³alno¶æ, je¶li tak to mo¿na chyba jak±¶ umowê/gwarancje spisaæ ? W³a¶nie zapomnia³em wcze¶niej napisaæ jak co¶ takiego mog³o by wygl±daæ, ¿eby nie by³o przykrych niespodzianek po wykonanej robocie. Nawet nie o to chodzi, ¿e nie ufam ludziom ale po prostu nie staæ mnie na jakie¶ ew. poprawki z wlasnej kieszeni itp w razie problemu.
Robertlodz09 Mo¿na wiedzieæ w skrócie jakimi ¶rodkami zabezpiecza³e¶ blachê ? Wtedy zawsze bym co¶ siê wiêcej dowiedzia³.
Blacharz z którym rozmiawia³em mówi³, ¿e jak blacha wytrzyma 3 lata to ju¿ jest ok a jak 4-5 to w zasadzie super. Ale odno¶nie samej gwarancji (na jakiej podstawie i na jaki okres) jeszcze nie jest ustalone.
Pozdrawiam i dziêkujê |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-13, 14:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
lasic100, nie obraz sie ale jakby do mnie przyjechal ktos taki jak ty co by chcial gwarancji na papierze to bym go albo wygnal albo wyslal tam gdzie mu zrobia tak ze roku nie wytrzyma albo wyskoczyl z taka cena ze by sie nie oplacalo....ogolnie jestem pewny na swoja robote i nie musze dawac zadnych papierow bo jak cos sie dzieje to wiadomo poprawic trzeba,ale nie zeby mi ktos przyjechal za 3lata bo mu babelek wyszedl i mnie sadami straszyl bo ja mu nie chce po ilus tam latach polakierowac najlepiej od nowa i to cale auto ....wg mnie to jest to lekka loteria czy to wytrzyma 2 lata czy 10...dodam dodatkowo ze nowe auta 3-4letnie tez gnija wiec nie rozumiem czego ty oczekujesz...a po nastepne jesli chcesz miec to naprawde dobrze to musisz zaplacic wiecej niz ta mazda warta inaczej nikt ci tego nie zrobi na tyle zeby dac jakakolwiek pisemna gwarancje |
|
|
|
|
lasic100
|
Wys³any: 2011-09-13, 16:15
|
0
|
|
|
Posty: 5 Sk±d: Kraków
|
No rozumiem oczywi¶cie, widocznie trochê za du¿o wymagam. My¶la³em tylko, ¿e s± jakie¶ sposoby ¿eby wyd³u¿yæ czas zabezpieczenia blachy. Skoro kilkuletnie auta gnij± to pewnie nie jest to takie ³atwe choæ znaj±c ¿ycie to zas³uga po czê¶ci ksiêgowych (wydaje mi siê, ¿e stare auta dobrych marek nie mia³y problemów z rdz± po kilku latach) No ale jak pisa³em jestem laikiem i mogê siê myliæ. Wiadomo, ¿e do nikogo po 3 latach nie mia³bym pretensji, ¿e pojawi³o siê jakie¶ ma³o znacz±ce ognisko rudej. Jednak inna sprawa je¶li po roku ju¿ widaæ by by³o "¿e co¶ siê dzieje" a po dwóch mia³bym w takim stanie blache jak przed napraw±. Zostaje teraz oceniæ który fachowiec wydaje siê sensowny by zostawiæ u niego auto no i liczyæ na fachowo¶æ,uczciwo¶æ. Czy warto jedynie zasugerowaæ wybór reperaturek ? (mam na my¶li te duñskie) Bo innych za bardzo nie widzia³em w necie (chyba, ¿e kto¶ ma namiary na sprawdzony dobry produkt) Bo tak to tylko chiñszczyzna zostaje.
Pozdrawiam i je¶li kto¶ ma co¶ do dodania od siebie to bêdê wdziêczny |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2011-09-13, 16:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Dziwne ¿e nikt Koledze nie zaproponowa³ kupna i wymiany ca³ych b³otników ? przecie¿ te¿ takie s± . Mazda ma w ofercie takowe starczy udaæ siê do serwisu przy salonie. Wymienia siê ca³y panel b³otnika u¿ywa siê do tego zgrzewarki (oraz specjalnej pasty miêdzy blachy) b³otnik jest tylko podk³adowany i w kolor. Oczywi¶cie zabezpiecza siê antykorozyjnie od wewn±trz i na tak± robotê to mo¿na daæ 10 lat gwarancji bo nie ma co wyj¶æ . Reperaturka + szpachel dla siebie co to ma byæ ???. Jak siê robi tanio to siê robi min. 2x |
_________________
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-13, 16:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
poprostu kup swoje reperaturki czy tez caly plat co jest lepszym rozwiazaniem i kaz to wstawic i zapytaj czy zakonserwuja czy jak i wogole jak nie to samemu sobie zakonserwujesz,czynnosc bedziesz powtarzal raz na rok i wtedy masz pewnosc ze wytrzyma jakis tam dluzszy czas...z tym ze zeby zrobic to dobrze to cenowo tez nie wyjdzie najtaniej ale lepiej odrazu zaplacic 2x jak ma byc ok niz za rok czynnosc powtarzac.. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-13, 16:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
Homer S., ty robisz blacharki,mam caly plat od golfa 3,z wneka slupkiem itp oryginalny vw nowizna w czarnym podkladzie lezy 3lata i nie podgnil nawet wiec chyba dobry ile takie cos jest warte??? |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2011-09-13, 17:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
gugun napisa³/a: | Homer S., ty robisz blacharki,mam caly plat od golfa 3,z wneka slupkiem itp oryginalny vw nowizna w czarnym podkladzie lezy 3lata i nie podgnil nawet wiec chyba dobry ile takie cos jest warte??? |
Nie mam pojêcia ile to mo¿e kosztowaæ ale jak siê klient trafi to za taki orygina³ to zap³aci ¿e hoho.
Ja wstawia³em poszycie boku w T5 long i boczek orygina³ VW w Ocynku gruba porz±dna blacha zabezpieczona extra podk³adem . |
_________________
|
|
|
|
|
lasic100
|
Wys³any: 2011-09-13, 19:26
|
0
|
|
|
Posty: 5 Sk±d: Kraków
|
A jaki mo¿e byæ orientacyjny koszt zrobienia w aso ca³ych b³otników ? Bo brzmi zachêcaj±c± tylko nie na wszystko mo¿na sobie pozwoliæ niestety |
|
|
|
|
kropen16
|
Wys³any: 2011-09-13, 19:32
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 11 razy Posty: 324 Sk±d: MKW
|
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-09-13, 19:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
kropen16 napisa³/a: | z 400-500 za element:D | Jaja sobie robisz,czy jedynka z przodu zginê³a?Za tak± robotê to jak nic 1500 w ASO. |
|
|
|
|
lasic100
|
Wys³any: 2011-09-13, 20:55
|
0
|
|
|
Posty: 5 Sk±d: Kraków
|
no w³a¶nie, 400-500 to ceny wstawienia reperaturki wraz z polakierowaniem. W aso na pewno wiêcej tylko o ile ? Je¶li nikt nie ma bladego pojêcia to jutro jak nie zd±¿ê to przedzwonie po jaki¶ ASO mazdy w Krk mo¿e bêd± wiedzieæ o co chodzi. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-14, 08:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
a ja ci powiem ze w aso tez pracuja tacy sami ludzie jak w innych warsztatach,tak zebys wiedzial.dodatkowo dodam ze maja zapewne pelne rece roboty.glownie nowe auta... |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-09-14, 15:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Dok³adnie. Nie ma ¿adnego sztywnego szablonu ¿e ASO ig³a a bez ASO syf, albo w dni parzyste ig³a a w nieparzyste syf. To zale¿y nie tylko od ludzi którzy tam pracuj± ale tak¿e i od tego kto, czym, jak i na ile im pozwala i tak samo jest w ka¿dym innym warsztacie. I tu i tu s± i tacy i tacy, i tu i tu bywaj± i takie i takie materia³y, i tu i tu przestrzega siê lub nie technologii - oczywi¶cie nie mówimy o skrajno¶ciach pod wiat± obit± pap± zim± ogrzewanych koksownikiem na wêgiel i ¶mieci.
Tak samo nie ma znaczenia czy to miasto wiêksze czy mniejsze a nawet wie¶.
Je¶li masz w±tpliwo¶ci to id¼ do kogo¶ poleconego - najlepiej przez kilka osób a jeszcze lepiej je¶li popatrzysz na warunki i wykonane prace zanim wstawisz temu komu¶ swoje auto |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-09-15, 15:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
kropen16 napisa³/a: | z 400-500 za element |
Kropenek16 - "kocham ciebie czytaæ" Wiedz± swoj± normalnie "zwalasz wszystkich i wszystko" lasic100 napisa³/a: | Robertlodz09 Mo¿na wiedzieæ w skrócie jakimi ¶rodkami zabezpiecza³e¶ blachê ? Wtedy zawsze bym co¶ siê wiêcej dowiedzia³ |
Materia³y (grunt ,podk³ad ,szpachlówka) Standoxa
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
kropen16
|
Wys³any: 2011-09-15, 19:39
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 11 razy Posty: 324 Sk±d: MKW
|
Robertlodz09, w walbrzychu w serwisie fiata tyle biora... |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-09-16, 05:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Ale za co,wymianê poszycia tylnego b³otnika wraz z czê¶ciami?Poza tym,mowa jest o Mazdzie i jej serwisie,a ten jest raczej dro¿szy,ni¿ Fiat. |
|
|
|
|
Ventura
|
Wys³any: 2012-04-14, 18:56
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam. Od¶wie¿am troche temat
Mam do zrobienia u siebie troche blach. Progów niemal nie ma ju¿ od spodu :( Na nadkolach wychodz± b±ble niewielki i ko³o wlewu. Ogólnie jest kilka miejsc które wypada³oby zrobic.
1. Czy uwa¿acie, ¿e lepiej zakupic ca³e poszycie i uzyc tyle ile trzeba ale z jednego kawa³ka ni¿ np. nadkole + wlew osobno kupowac ? Teoretycznie majac caly kawalek z wlewem mniejsza szansa na rudego ?
Oprocz poprawy nadkola i progów to pod zderzakiem te naro¿niki s± do zrobienia bo zgni³y. Jest to do kupienia osobno równie¿. Kupujac wszystko osobno wydam ok 300pln. Za poszycie(w ktorym mam nadkole, naroznik ) wydam 500pln + 60 na próg.
Co bêdzie lepszym rozwi±zaniem ?
I jeszcze co¶. Blacharz u którego chcia³bym to zrobic robi bdb robote z tego co widze, ale nie chce zapeszac.
Wiele osob go chwali, ale jest drogi Czy cena ok 400pln za wymiane np reperaturki (sama robocizna) to du¿o ?
Np za wymiane poszycia + progu + ogólnie oczyszczenie z rdzy wszystkiego co po drodze zauwazy - mowa by³a o ca³ej prawej stronie auta to powiedzia³ ze ok 2 tysiêcy by musia³ wziac to du¿o jak za tak± prace ?
Bêde wdzieczny za odpowiedzi bo nie ukrywam ze boje sie komukolwiek oddac auto ale samemu nie podejme sie wymiany i remontu a wszyskto idzie w du¿e koszta, ale musze to zrobic bo auto jest dla mnie cenne i nie chcia³bym wydac rownowartosci auta i odebrac gnój.
Pozdrawiam |
|
|
|