Autor |
Wiadomość |
 |
Michal_K
|
Wysłany: 2011-09-19, 14:05 Usuwanie ognisk rdzy i przygotowanie do malowania.
|
0
|
|
|
Michal_K
Posty: 1
|
Witam wszystkich forumowiczĂłw.
Na pocz¹tku nadmieniê, i¿ jestem tutaj nowym u¿ytkownikiem i korzystaj¹c z sytuacji, ¿e przewija siê tu kilku ludzi, którzy z blach¹ i lakierem mieli ju¿ do czynienia chcia³bym zaczerpn¹Ì pomocy w temacie usuwania rdzy.
Obiektem dzia³ania jest vectra b, która to wyprodukowana przed rokiem 2000 ma sk³onnoœci do pokrywania siê ró¿nymi wypryskami w kolorze rudym. Poniewa¿ spodziewam siê, ¿e samochodem tym poje¿d¿ê przynajmniej rok, chcia³bym doprowadziÌ go do stanu w miarê akceptowalnego.
Do poprawki bĂŞdzie kilka miejsc, mianowicie:
- nadkola tylne (od wewnĂŞtrznej strony, tzn ta powierzchnia, ktĂłra znajdujĂŞ siĂŞ nad oponami, ten cienki kawaÂłek)
- kilka Âśredniej wielkoÂści miejsc w dolnych partiach drzwi
- parĂŞ miejsc na progach,
oraz 2 wiĂŞksze wypryski przy listwach na drzwiach.
Sytuacja nie jest tragiczna (moim zdaniem), raczej s¹ to powierzchowne ogniska (choÌ przy szlifowaniu pewnie bêdzie g³êbiej), ale nie w tym rzecz.
Pytania mam do znajÂących siĂŞ w tym temacie. Mianowicie chodzi o takie pokrycie goÂłej blachy i wyprowadzenie powierzchni, aby sytuacja nie nastÂąpiÂła szybko ponownie. NapisaÂłem goÂłej, bo zaÂłoÂżenie mam takie, Âże uda siĂŞ mi to uzyskaĂŚ. Jak wyjdzie siĂŞ okaÂże.
ChciaÂłbym uzyskaĂŚ rady, jak najlepiej to wykonaĂŚ??
Czy u¿yÌ podk³adu epoksydowego na blachê, a póŸniej szpachlówki ???
czy podkÂładu reaktywnego?
No i w jakiej kolejnoÂści z jakimi odstĂŞpami czasowymi, gruboÂściami powierzchni itd?
NadmieniĂŞ, Âże jestem nowicjuszem jeÂżeli chodzi o praktykĂŞ, choĂŚ miaÂłem okazjĂŞ pomagaĂŚ przy takich pracach.
Wizja jest taka, iÂż chciaÂłbym to zrobiĂŚ sam, bo podejrzewam, Âże lakiernik, czy blacharz zawoÂłajÂą trochĂŞ, a w stosunku do wieku samochodu i jego ceny moÂże to byĂŚ bez sensu.
ChciaÂłbym to zrobiĂŚ sam z uwagi na to, Âże dla siebie to inna staranna robota.
Bardzo proszê o pomoc forumowiczów, którzy naprawdê mog¹ wykazaÌ siê wiedz¹ i praktyk¹, bo wiadomo wtedy, ¿e ryzyko pope³nienia b³êdów jest mniejsze.
Pozdrawiam
MichaÂł |
|
|
|
 |
senior
|
Wysłany: 2011-09-19, 14:53
|
0
|
|
|
Pomógł: 8 razy Posty: 415
|
Na go³¹ blachê najlepszy jest podk³ad epoksydowy i na niego póŸniej bêdziesz szpachlowa³ bez jego szlifowania.
Tutaj masz filmik NOVOLA na którym doœÌ ³adnie s¹ opisane i pokazane ró¿ne czynnoœci oraz u¿ywane do nich materia³y.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Niby mam co do tego filmiku pewne drobne zastrze¿enia ale ogólnie jest to jeden z nielicznych materia³ów filmowych w których doœÌ czytelnie pokazane s¹ etapy prac i materia³y. |
|
|
|
 |
ivanovic
|
Wysłany: 2011-11-11, 19:34
|
+1
|
|
|
Posty: 99
|
Chcia³bym do³¹czyÌ do tematu z pytaniem jak¹ metodê naprawy najlepiej zastosowaÌ w moim przypadku. Mam do za³atania kilka miejsc takich jak na zdjêciach ale nigdy nie mia³em stycznoœci z blachark¹ i spawaniem. Jakich narzêdzi powinno siê u¿yÌ w tym przypadku?
Czy dobrym rozwiÂązaniem jest zakupienie reperaturki caÂłego progu i wyciĂŞcie z niej tylko tych kawaÂłkĂłw ktĂłre potrzebuje? kawaÂłek z tyÂłu i trochĂŞ wiĂŞksza dziura z przodu. nie chce wymieniaĂŚ caÂłego poszycia progu poniewaÂż reszta jest zdrowa a myÂślĂŞ, Âże to co fabryczne jest zawsze lepsze niÂż juÂż raz naprawiane
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2011-11-11, 20:05
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
Powiem tak wprawny blacharz samochodowy przy takim uszkodzeniu nie bĂŞdzie potrzebowaÂł reperaturki sam dorobi braki w progu. Bez praktyki w spawaniu siĂŞ nie obejdzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
ivanovic
|
Wysłany: 2011-11-11, 20:13
|
0
|
|
|
Posty: 99
|
W³aœnie to jest dylemat.. z jednej strony chcia³bym nabyÌ w koùcu t¹ praktykê. A z drugiej wola³bym ¿eby zaj¹³ siê tym ktoœ ogarniêty w temacie.
A swojÂą drogÂą czym zabezpieczyĂŚ prĂłg od Âśrodka i jak? |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2011-11-13, 20:18
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
ivanovic napisał/a: | jakÂą metodĂŞ naprawy najlepiej zastosowaĂŚ w moim przypadku |
moim zdaniem jeÂżeli to vectra b( a ruda jÂą kocha) i chcesz to mieĂŚ dobrze to do wymiany prĂłg i no nie wiem jak wyglÂąda reszta tylnego lewego bÂłotnika ale bez reperaturki po mojemu to nie ma dÂługiego Âżycia a na koniec konserwacja nadkola i oczywiÂście profili zamkniĂŞtych( co do ÂśrodkĂłw to znajdziesz na forum) i montaÂż tylnych plastikowych nadkoli
[ Dodano: 2011-11-13, 20:31 ]
przepraszam model samochodu wzioÂłem z pierwszego posta w temacie na zdjĂŞciach nie wiem co to za samochĂłd ale resztĂŞ mojej opinii podtrzymujĂŞ |
|
|
|
 |
ivanovic
|
Wysłany: 2011-11-13, 21:06
|
0
|
|
|
Posty: 99
|
WÂłaÂśnie reszta nadkola jest ok. i progu teÂż.
Jest jakiÂś sposĂłb na usuniĂŞcie tego elastycznego zabezpieczenia? |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2011-11-14, 10:54
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
ivanovic napisał/a: | Jest jakiÂś sposĂłb na usuniĂŞcie tego elastycznego zabezpieczenia? | lamelka i jedziesz:) |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-02-09, 20:33
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
Witam
SzukaÂłem na forum ,ale nie znalazÂłem wiĂŞc pytam.
WszĂŞdzie sÂą opisy poprawnoÂści nakÂładania powÂłok po naprawach blacharskich na zewnĂŞtrznych stronach elementĂłw ,ale jak zabezpieczacie spawy od wewnĂŞtrznej strony w zamkniĂŞtych profilach , jak nie ma dostĂŞpu ? |
|
|
|
 |
Nokia
|
Wysłany: 2012-02-10, 00:33
|
0
|
|
|
:)

Pomógł: 8 razy Posty: 523 Skąd: Silesia City Center
|
A o jakich zamknietych profilach teraz mowisz ? |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-02-10, 01:29
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
Nokia napisał/a: | A o jakich zamknietych profilach teraz mowisz ? | progach w srodku np:D srodkiem do profili zamknietych... |
|
|
|
 |
Nokia
|
Wysłany: 2012-02-10, 01:36
|
0
|
|
|
:)

Pomógł: 8 razy Posty: 523 Skąd: Silesia City Center
|
|
|
|
 |
krycho91
|
Wysłany: 2012-02-10, 12:18
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam, jestem tu nowy i posiadam AlfĂŞ 164. I mam takie pytanie, caÂłkowicie przegniÂła mi belka tylna w zawieszeniu (mam wersjĂŞ poliftingowÂą, a one miaÂły belki z bardzo cienkiej blachy). Wczoraj kurier przywiĂłzÂł mi belkĂŞ ze starszej wersji i mam pytanie. Jak jÂą bardzo dobrze zabezpieczyĂŚ przed warunkami atmosferycznymi tak Âżebym nie musiaÂł juÂż tam zaglÂądaĂŚ przez X czasu?? Z gĂłry dziĂŞki za wszystkie odpowiedzi. |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-02-10, 13:21
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
wypiaskowaĂŚ,podklad epoxydowy i na to jakis Âśrodek do konserwacji |
|
|
|
 |
krycho91
|
Wysłany: 2012-02-10, 13:45
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
a jeÂśli nie mam dostĂŞpu do piaskowania to czy mogĂŞ je zastÂąpiĂŚ poprzez dokÂładne wyczyszczenie papierem Âściernym?? |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2012-02-10, 13:47
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
To juz lepiej szczotka na szlifierce... heh papierem sie troche o robisz... |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-02-10, 20:23
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
gugun napisał/a: | progach w srodku np:D srodkiem do profili zamknietych.. |
WÂłaÂśnie o takie profile mi chodziÂło .Ale jak ten Âśrodek wprowadziĂŚ, aby spawy tym pokryĂŚ ,wierciĂŚ otwĂłr jak nie ma dostĂŞpu ? |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
griszka
|
Wysłany: 2012-02-11, 17:42
|
0
|
|
|
Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
jarbia napisał/a: | Witam
SzukaÂłem na forum ,ale nie znalazÂłem wiĂŞc pytam.
WszĂŞdzie sÂą opisy poprawnoÂści nakÂładania powÂłok po naprawach blacharskich na zewnĂŞtrznych stronach elementĂłw ,ale jak zabezpieczacie spawy od wewnĂŞtrznej strony w zamkniĂŞtych profilach , jak nie ma dostĂŞpu ? |
Witam!Nie wiem czy dobrze zrozumia³em zadane pytanie.Postaram sie odpowiedzieÌ jak potrafiê:otó¿ s¹dzê,¿e pytasz o zabezpieczenie go³ej ³aty w miejscu spawania do którego to miejsca nie ma potem dostêpu.Ja robiê to tak:po przygotowaniu ³aty,oczywiœcie wszystko musi pasowaÌ,malujê ca³e¹ jej powierzchniê preparatem Cynk spray.Trzeba poczekaÌ,a¿ dobrze wyschnie(ok.15 min).Spawasz migomatem otworowo.Preparat nie wypali siê gdy¿ jest odporny na tak¹ temp.Trzeba natomiast pamiêtaÌ,¿eby nie malowaÌ pow.zewnêtrznych,bo siuwaks ten nie toleruje na sobie szpachlówki itp.Pozdr.Griszka |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-02-15, 22:06
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
Witam
Dziêki Griszka ,ale niezupe³nie o to mi chodzi³o .Mnie chodzi o tak¹ sytuacjê , gdy np. wymieniasz naro¿nik tylny progu,przy nadkolu , pochodz¹cy od innego auta "dawcy" .W starym wyci¹³eœ to flexem.Profil jest zamkniêty taka "rurka".Jak to wspawasz, to potem nie masz dostêpu do spawów aby je zabezpieczyÌ antykorozyjnie od wewn¹trz .Pytanie jak to zrobiÌ? |
|
|
|