Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Michal_K 
Wys³any: 2011-09-19, 13:05   Usuwanie ognisk rdzy i przygotowanie do malowania.
0
UP DOWN
Michal_K

Posty: 1
Witam wszystkich forumowiczów.

Na pocz±tku nadmieniê, i¿ jestem tutaj nowym u¿ytkownikiem i korzystaj±c z sytuacji, ¿e przewija siê tu kilku ludzi, którzy z blach± i lakierem mieli ju¿ do czynienia chcia³bym zaczerpn±æ pomocy w temacie usuwania rdzy.

Obiektem dzia³ania jest vectra b, która to wyprodukowana przed rokiem 2000 ma sk³onno¶ci do pokrywania siê ró¿nymi wypryskami w kolorze rudym. Poniewa¿ spodziewam siê, ¿e samochodem tym poje¿d¿ê przynajmniej rok, chcia³bym doprowadziæ go do stanu w miarê akceptowalnego.

Do poprawki bêdzie kilka miejsc, mianowicie:
- nadkola tylne (od wewnêtrznej strony, tzn ta powierzchnia, która znajdujê siê nad oponami, ten cienki kawa³ek)
- kilka ¶redniej wielko¶ci miejsc w dolnych partiach drzwi
- parê miejsc na progach,
oraz 2 wiêksze wypryski przy listwach na drzwiach.

Sytuacja nie jest tragiczna (moim zdaniem), raczej s± to powierzchowne ogniska (choæ przy szlifowaniu pewnie bêdzie g³êbiej), ale nie w tym rzecz.

Pytania mam do znaj±cych siê w tym temacie. Mianowicie chodzi o takie pokrycie go³ej blachy i wyprowadzenie powierzchni, aby sytuacja nie nast±pi³a szybko ponownie. Napisa³em go³ej, bo za³o¿enie mam takie, ¿e uda siê mi to uzyskaæ. Jak wyjdzie siê oka¿e.

Chcia³bym uzyskaæ rady, jak najlepiej to wykonaæ??
Czy u¿yæ podk³adu epoksydowego na blachê, a pó¼niej szpachlówki ???
czy podk³adu reaktywnego?

No i w jakiej kolejno¶ci z jakimi odstêpami czasowymi, grubo¶ciami powierzchni itd?

Nadmieniê, ¿e jestem nowicjuszem je¿eli chodzi o praktykê, choæ mia³em okazjê pomagaæ przy takich pracach.
Wizja jest taka, i¿ chcia³bym to zrobiæ sam, bo podejrzewam, ¿e lakiernik, czy blacharz zawo³aj± trochê, a w stosunku do wieku samochodu i jego ceny mo¿e to byæ bez sensu.
Chcia³bym to zrobiæ sam z uwagi na to, ¿e dla siebie to inna staranna robota.

Bardzo proszê o pomoc forumowiczów, którzy naprawdê mog± wykazaæ siê wiedz± i praktyk±, bo wiadomo wtedy, ¿e ryzyko pope³nienia b³êdów jest mniejsze.

Pozdrawiam
Micha³
 

senior
Wys³any: 2011-09-19, 13:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
Na go³± blachê najlepszy jest podk³ad epoksydowy i na niego pó¼niej bêdziesz szpachlowa³ bez jego szlifowania.
Tutaj masz filmik NOVOLA na którym do¶æ ³adnie s± opisane i pokazane ró¿ne czynno¶ci oraz u¿ywane do nich materia³y.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Niby mam co do tego filmiku pewne drobne zastrze¿enia ale ogólnie jest to jeden z nielicznych materia³ów filmowych w których do¶æ czytelnie pokazane s± etapy prac i materia³y.
 

ivanovic
Wys³any: 2011-11-11, 19:34   
+1
UP DOWN

Posty: 99
Chcia³bym do³±czyæ do tematu z pytaniem jak± metodê naprawy najlepiej zastosowaæ w moim przypadku. Mam do za³atania kilka miejsc takich jak na zdjêciach ale nigdy nie mia³em styczno¶ci z blachark± i spawaniem. Jakich narzêdzi powinno siê u¿yæ w tym przypadku?

Czy dobrym rozwi±zaniem jest zakupienie reperaturki ca³ego progu i wyciêcie z niej tylko tych kawa³ków które potrzebuje? kawa³ek z ty³u i trochê wiêksza dziura z przodu. nie chce wymieniaæ ca³ego poszycia progu poniewa¿ reszta jest zdrowa a my¶lê, ¿e to co fabryczne jest zawsze lepsze ni¿ ju¿ raz naprawiane ;)





Pozdrawiam!
 

Homer S. 
Wys³any: 2011-11-11, 20:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Powiem tak wprawny blacharz samochodowy przy takim uszkodzeniu nie bêdzie potrzebowa³ reperaturki sam dorobi braki w progu. Bez praktyki w spawaniu siê nie obejdzie :tak:
_________________

 

ivanovic
Wys³any: 2011-11-11, 20:13   
0
UP DOWN

Posty: 99
W³a¶nie to jest dylemat.. z jednej strony chcia³bym nabyæ w koñcu t± praktykê. A z drugiej wola³bym ¿eby zaj±³ siê tym kto¶ ogarniêty w temacie.

A swoj± drog± czym zabezpieczyæ próg od ¶rodka i jak?
 

diablo74 
Wys³any: 2011-11-13, 20:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
ivanovic napisa³/a:
jak± metodê naprawy najlepiej zastosowaæ w moim przypadku


moim zdaniem je¿eli to vectra b( a ruda j± kocha) i chcesz to mieæ dobrze to do wymiany próg i no nie wiem jak wygl±da reszta tylnego lewego b³otnika ale bez reperaturki po mojemu to nie ma d³ugiego ¿ycia a na koniec konserwacja nadkola i oczywi¶cie profili zamkniêtych( co do ¶rodków to znajdziesz na forum) i monta¿ tylnych plastikowych nadkoli

[ Dodano: 2011-11-13, 20:31 ]
przepraszam model samochodu wzio³em z pierwszego posta w temacie na zdjêciach nie wiem co to za samochód ale resztê mojej opinii podtrzymujê :spoko:
 

ivanovic
Wys³any: 2011-11-13, 21:06   
0
UP DOWN

Posty: 99
W³a¶nie reszta nadkola jest ok. i progu te¿.

Jest jaki¶ sposób na usuniêcie tego elastycznego zabezpieczenia?
 

gugun 
Wys³any: 2011-11-14, 10:54   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
ivanovic napisa³/a:
Jest jaki¶ sposób na usuniêcie tego elastycznego zabezpieczenia?
lamelka i jedziesz:)
 
 

jarbia
Wys³any: 2012-02-09, 20:33   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Witam
Szuka³em na forum ,ale nie znalaz³em wiêc pytam.
Wszêdzie s± opisy poprawno¶ci nak³adania pow³ok po naprawach blacharskich na zewnêtrznych stronach elementów ,ale jak zabezpieczacie spawy od wewnêtrznej strony w zamkniêtych profilach , jak nie ma dostêpu ?
 

Nokia 
Wys³any: 2012-02-10, 00:33   
0
UP DOWN
:)


Pomóg³: 8 razy
Posty: 523
Sk±d: Silesia City Center
A o jakich zamknietych profilach teraz mowisz ?
 

gugun 
Wys³any: 2012-02-10, 01:29   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Nokia napisa³/a:
A o jakich zamknietych profilach teraz mowisz ?
progach w srodku np:D srodkiem do profili zamknietych...
 
 

Nokia 
Wys³any: 2012-02-10, 01:36   
0
UP DOWN
:)


Pomóg³: 8 razy
Posty: 523
Sk±d: Silesia City Center
Czyli tzw. fluidol
 

krycho91
Wys³any: 2012-02-10, 12:18   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam, jestem tu nowy i posiadam Alfê 164. I mam takie pytanie, ca³kowicie przegni³a mi belka tylna w zawieszeniu (mam wersjê poliftingow±, a one mia³y belki z bardzo cienkiej blachy). Wczoraj kurier przywióz³ mi belkê ze starszej wersji i mam pytanie. Jak j± bardzo dobrze zabezpieczyæ przed warunkami atmosferycznymi tak ¿ebym nie musia³ ju¿ tam zagl±daæ przez X czasu?? Z góry dziêki za wszystkie odpowiedzi.
 

gugun 
Wys³any: 2012-02-10, 13:21   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
wypiaskowaæ,podklad epoxydowy i na to jakis ¶rodek do konserwacji
 
 

krycho91
Wys³any: 2012-02-10, 13:45   
0
UP DOWN

Posty: 2
a je¶li nie mam dostêpu do piaskowania to czy mogê je zast±piæ poprzez dok³adne wyczyszczenie papierem ¶ciernym??
 

MichuMachu
Wys³any: 2012-02-10, 13:47   
0
UP DOWN


Pomóg³: 14 razy
Posty: 347
To juz lepiej szczotka na szlifierce... heh papierem sie troche o robisz... ;)
 

jarbia
Wys³any: 2012-02-10, 20:23   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
gugun napisa³/a:
progach w srodku np:D srodkiem do profili zamknietych..


W³a¶nie o takie profile mi chodzi³o .Ale jak ten ¶rodek wprowadziæ, aby spawy tym pokryæ ,wierciæ otwór jak nie ma dostêpu ?
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

griszka 
Wys³any: 2012-02-11, 17:42   
0
UP DOWN

Posty: 13
Sk±d: Warszawa
jarbia napisa³/a:
Witam
Szuka³em na forum ,ale nie znalaz³em wiêc pytam.
Wszêdzie s± opisy poprawno¶ci nak³adania pow³ok po naprawach blacharskich na zewnêtrznych stronach elementów ,ale jak zabezpieczacie spawy od wewnêtrznej strony w zamkniêtych profilach , jak nie ma dostêpu ?

Witam!Nie wiem czy dobrze zrozumia³em zadane pytanie.Postaram sie odpowiedzieæ jak potrafiê:otó¿ s±dzê,¿e pytasz o zabezpieczenie go³ej ³aty w miejscu spawania do którego to miejsca nie ma potem dostêpu.Ja robiê to tak:po przygotowaniu ³aty,oczywi¶cie wszystko musi pasowaæ,malujê ca³e± jej powierzchniê preparatem Cynk spray.Trzeba poczekaæ,a¿ dobrze wyschnie(ok.15 min).Spawasz migomatem otworowo.Preparat nie wypali siê gdy¿ jest odporny na tak± temp.Trzeba natomiast pamiêtaæ,¿eby nie malowaæ pow.zewnêtrznych,bo siuwaks ten nie toleruje na sobie szpachlówki itp.Pozdr.Griszka
 

jarbia
Wys³any: 2012-02-15, 22:06   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Witam
Dziêki Griszka ,ale niezupe³nie o to mi chodzi³o .Mnie chodzi o tak± sytuacjê , gdy np. wymieniasz naro¿nik tylny progu,przy nadkolu , pochodz±cy od innego auta "dawcy" .W starym wyci±³e¶ to flexem.Profil jest zamkniêty taka "rurka".Jak to wspawasz, to potem nie masz dostêpu do spawów aby je zabezpieczyæ antykorozyjnie od wewn±trz .Pytanie jak to zrobiæ?
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania