Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Michal_K
|
Wys³any: 2011-09-19, 13:05 Usuwanie ognisk rdzy i przygotowanie do malowania.
|
0
|
|
|
Michal_K
Posty: 1
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Na pocz±tku nadmieniê, i¿ jestem tutaj nowym u¿ytkownikiem i korzystaj±c z sytuacji, ¿e przewija siê tu kilku ludzi, którzy z blach± i lakierem mieli ju¿ do czynienia chcia³bym zaczerpn±æ pomocy w temacie usuwania rdzy.
Obiektem dzia³ania jest vectra b, która to wyprodukowana przed rokiem 2000 ma sk³onno¶ci do pokrywania siê ró¿nymi wypryskami w kolorze rudym. Poniewa¿ spodziewam siê, ¿e samochodem tym poje¿d¿ê przynajmniej rok, chcia³bym doprowadziæ go do stanu w miarê akceptowalnego.
Do poprawki bêdzie kilka miejsc, mianowicie:
- nadkola tylne (od wewnêtrznej strony, tzn ta powierzchnia, która znajdujê siê nad oponami, ten cienki kawa³ek)
- kilka ¶redniej wielko¶ci miejsc w dolnych partiach drzwi
- parê miejsc na progach,
oraz 2 wiêksze wypryski przy listwach na drzwiach.
Sytuacja nie jest tragiczna (moim zdaniem), raczej s± to powierzchowne ogniska (choæ przy szlifowaniu pewnie bêdzie g³êbiej), ale nie w tym rzecz.
Pytania mam do znaj±cych siê w tym temacie. Mianowicie chodzi o takie pokrycie go³ej blachy i wyprowadzenie powierzchni, aby sytuacja nie nast±pi³a szybko ponownie. Napisa³em go³ej, bo za³o¿enie mam takie, ¿e uda siê mi to uzyskaæ. Jak wyjdzie siê oka¿e.
Chcia³bym uzyskaæ rady, jak najlepiej to wykonaæ??
Czy u¿yæ podk³adu epoksydowego na blachê, a pó¼niej szpachlówki ???
czy podk³adu reaktywnego?
No i w jakiej kolejno¶ci z jakimi odstêpami czasowymi, grubo¶ciami powierzchni itd?
Nadmieniê, ¿e jestem nowicjuszem je¿eli chodzi o praktykê, choæ mia³em okazjê pomagaæ przy takich pracach.
Wizja jest taka, i¿ chcia³bym to zrobiæ sam, bo podejrzewam, ¿e lakiernik, czy blacharz zawo³aj± trochê, a w stosunku do wieku samochodu i jego ceny mo¿e to byæ bez sensu.
Chcia³bym to zrobiæ sam z uwagi na to, ¿e dla siebie to inna staranna robota.
Bardzo proszê o pomoc forumowiczów, którzy naprawdê mog± wykazaæ siê wiedz± i praktyk±, bo wiadomo wtedy, ¿e ryzyko pope³nienia b³êdów jest mniejsze.
Pozdrawiam
Micha³ |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-09-19, 13:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Na go³± blachê najlepszy jest podk³ad epoksydowy i na niego pó¼niej bêdziesz szpachlowa³ bez jego szlifowania.
Tutaj masz filmik NOVOLA na którym do¶æ ³adnie s± opisane i pokazane ró¿ne czynno¶ci oraz u¿ywane do nich materia³y.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Niby mam co do tego filmiku pewne drobne zastrze¿enia ale ogólnie jest to jeden z nielicznych materia³ów filmowych w których do¶æ czytelnie pokazane s± etapy prac i materia³y. |
|
|
|
|
ivanovic
|
Wys³any: 2011-11-11, 19:34
|
+1
|
|
|
Posty: 99
|
Chcia³bym do³±czyæ do tematu z pytaniem jak± metodê naprawy najlepiej zastosowaæ w moim przypadku. Mam do za³atania kilka miejsc takich jak na zdjêciach ale nigdy nie mia³em styczno¶ci z blachark± i spawaniem. Jakich narzêdzi powinno siê u¿yæ w tym przypadku?
Czy dobrym rozwi±zaniem jest zakupienie reperaturki ca³ego progu i wyciêcie z niej tylko tych kawa³ków które potrzebuje? kawa³ek z ty³u i trochê wiêksza dziura z przodu. nie chce wymieniaæ ca³ego poszycia progu poniewa¿ reszta jest zdrowa a my¶lê, ¿e to co fabryczne jest zawsze lepsze ni¿ ju¿ raz naprawiane
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2011-11-11, 20:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Powiem tak wprawny blacharz samochodowy przy takim uszkodzeniu nie bêdzie potrzebowa³ reperaturki sam dorobi braki w progu. Bez praktyki w spawaniu siê nie obejdzie |
_________________
|
|
|
|
|
ivanovic
|
Wys³any: 2011-11-11, 20:13
|
0
|
|
|
Posty: 99
|
W³a¶nie to jest dylemat.. z jednej strony chcia³bym nabyæ w koñcu t± praktykê. A z drugiej wola³bym ¿eby zaj±³ siê tym kto¶ ogarniêty w temacie.
A swoj± drog± czym zabezpieczyæ próg od ¶rodka i jak? |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2011-11-13, 20:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
ivanovic napisa³/a: | jak± metodê naprawy najlepiej zastosowaæ w moim przypadku |
moim zdaniem je¿eli to vectra b( a ruda j± kocha) i chcesz to mieæ dobrze to do wymiany próg i no nie wiem jak wygl±da reszta tylnego lewego b³otnika ale bez reperaturki po mojemu to nie ma d³ugiego ¿ycia a na koniec konserwacja nadkola i oczywi¶cie profili zamkniêtych( co do ¶rodków to znajdziesz na forum) i monta¿ tylnych plastikowych nadkoli
[ Dodano: 2011-11-13, 20:31 ]
przepraszam model samochodu wzio³em z pierwszego posta w temacie na zdjêciach nie wiem co to za samochód ale resztê mojej opinii podtrzymujê |
|
|
|
|
ivanovic
|
Wys³any: 2011-11-13, 21:06
|
0
|
|
|
Posty: 99
|
W³a¶nie reszta nadkola jest ok. i progu te¿.
Jest jaki¶ sposób na usuniêcie tego elastycznego zabezpieczenia? |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-11-14, 10:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
ivanovic napisa³/a: | Jest jaki¶ sposób na usuniêcie tego elastycznego zabezpieczenia? | lamelka i jedziesz:) |
|
|
|
|
jarbia
|
Wys³any: 2012-02-09, 20:33
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomóg³: 2 razy Posty: 426 Sk±d: Wlkp.
|
Witam
Szuka³em na forum ,ale nie znalaz³em wiêc pytam.
Wszêdzie s± opisy poprawno¶ci nak³adania pow³ok po naprawach blacharskich na zewnêtrznych stronach elementów ,ale jak zabezpieczacie spawy od wewnêtrznej strony w zamkniêtych profilach , jak nie ma dostêpu ? |
|
|
|
|
Nokia
|
Wys³any: 2012-02-10, 00:33
|
0
|
|
|
:)
Pomóg³: 8 razy Posty: 523 Sk±d: Silesia City Center
|
A o jakich zamknietych profilach teraz mowisz ? |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-02-10, 01:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
Nokia napisa³/a: | A o jakich zamknietych profilach teraz mowisz ? | progach w srodku np:D srodkiem do profili zamknietych... |
|
|
|
|
Nokia
|
Wys³any: 2012-02-10, 01:36
|
0
|
|
|
:)
Pomóg³: 8 razy Posty: 523 Sk±d: Silesia City Center
|
|
|
|
|
krycho91
|
Wys³any: 2012-02-10, 12:18
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam, jestem tu nowy i posiadam Alfê 164. I mam takie pytanie, ca³kowicie przegni³a mi belka tylna w zawieszeniu (mam wersjê poliftingow±, a one mia³y belki z bardzo cienkiej blachy). Wczoraj kurier przywióz³ mi belkê ze starszej wersji i mam pytanie. Jak j± bardzo dobrze zabezpieczyæ przed warunkami atmosferycznymi tak ¿ebym nie musia³ ju¿ tam zagl±daæ przez X czasu?? Z góry dziêki za wszystkie odpowiedzi. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-02-10, 13:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
wypiaskowaæ,podklad epoxydowy i na to jakis ¶rodek do konserwacji |
|
|
|
|
krycho91
|
Wys³any: 2012-02-10, 13:45
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
a je¶li nie mam dostêpu do piaskowania to czy mogê je zast±piæ poprzez dok³adne wyczyszczenie papierem ¶ciernym?? |
|
|
|
|
MichuMachu
|
Wys³any: 2012-02-10, 13:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 347
|
To juz lepiej szczotka na szlifierce... heh papierem sie troche o robisz... |
|
|
|
|
jarbia
|
Wys³any: 2012-02-10, 20:23
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomóg³: 2 razy Posty: 426 Sk±d: Wlkp.
|
gugun napisa³/a: | progach w srodku np:D srodkiem do profili zamknietych.. |
W³a¶nie o takie profile mi chodzi³o .Ale jak ten ¶rodek wprowadziæ, aby spawy tym pokryæ ,wierciæ otwór jak nie ma dostêpu ? |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj |
|
|
|
|
griszka
|
Wys³any: 2012-02-11, 17:42
|
0
|
|
|
Posty: 13 Sk±d: Warszawa
|
jarbia napisa³/a: | Witam
Szuka³em na forum ,ale nie znalaz³em wiêc pytam.
Wszêdzie s± opisy poprawno¶ci nak³adania pow³ok po naprawach blacharskich na zewnêtrznych stronach elementów ,ale jak zabezpieczacie spawy od wewnêtrznej strony w zamkniêtych profilach , jak nie ma dostêpu ? |
Witam!Nie wiem czy dobrze zrozumia³em zadane pytanie.Postaram sie odpowiedzieæ jak potrafiê:otó¿ s±dzê,¿e pytasz o zabezpieczenie go³ej ³aty w miejscu spawania do którego to miejsca nie ma potem dostêpu.Ja robiê to tak:po przygotowaniu ³aty,oczywi¶cie wszystko musi pasowaæ,malujê ca³e± jej powierzchniê preparatem Cynk spray.Trzeba poczekaæ,a¿ dobrze wyschnie(ok.15 min).Spawasz migomatem otworowo.Preparat nie wypali siê gdy¿ jest odporny na tak± temp.Trzeba natomiast pamiêtaæ,¿eby nie malowaæ pow.zewnêtrznych,bo siuwaks ten nie toleruje na sobie szpachlówki itp.Pozdr.Griszka |
|
|
|
|
jarbia
|
Wys³any: 2012-02-15, 22:06
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomóg³: 2 razy Posty: 426 Sk±d: Wlkp.
|
Witam
Dziêki Griszka ,ale niezupe³nie o to mi chodzi³o .Mnie chodzi o tak± sytuacjê , gdy np. wymieniasz naro¿nik tylny progu,przy nadkolu , pochodz±cy od innego auta "dawcy" .W starym wyci±³e¶ to flexem.Profil jest zamkniêty taka "rurka".Jak to wspawasz, to potem nie masz dostêpu do spawów aby je zabezpieczyæ antykorozyjnie od wewn±trz .Pytanie jak to zrobiæ? |
|
|
|