Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
DrCruel
Wys³any: 2006-01-21, 22:10   Â£Â±czenia spawów
0
UP DOWN


Posty: 418
reaven41
Do³±czy³: 21 Gru 2005
Posty: 2
Sk±d: Ostrowiec ¦w.
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 9:35 pm Temat postu: Laczenia spawow
--------------------------------------------------------------------------------
Witam mam maly problemik mianowice po lakierowaniu na laczeniu spawow na progach zaczyna pekac masa uszczelniajaca . I teraz powiedzcie co z tym zrobic - czy wystarczy wydlubac stara mase uszczelniajaca i uzupelnic od nowa i zrobic zaprawke , zapolerowac. pekniecie powstalo takie ok 2cm dlugosci i wyglada jak mala rysa Oczywiscie jak na zlosc masa uschla na obu progach to samo sie stalo na laczeniu blotnikow z podszybiem
Pytanie nastepne co zrobic zeby masa uszczelniajaca tak nie usychala i nie pekala
Ps Jaka polecace mase uszczelniajaca do wykanczania laczen i spawow zeby nie usychala


malarz
Do³±czy³: 01 Pa¼ 2005
Posty: 13
Wys³any: Sob Gru 24, 2005 9:38 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Ka¿dy dobry poliuretan ma na tyle maly skurcz ¿e jest to niewidoczne po polakierowaniu. Przy sztywnym pol±czeniu blach nie ma prawa oddzieliæ siê od blachy a tym bardziej pêkn±æ w swojej warstwie.
U ciebie jedynym rozwi±zaniem jest jak najszybciej to wszystko wydlubaæ bo woda z sol± za³atwi ci progi, zapodk³adowaæ te miejsca i nalo¿yæ now± dobr± masê poliuretanow± tak± z tuby do wyciskacza np. app, boll, novol, new chemicals.


fifka
Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Sob Gru 24, 2005 9:57 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Obiema rêcami i nogamy podpisujê siê pod tekstem Malarza


Go¶æ
Wys³any: Nie Gru 25, 2005 4:27 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Prog nie byl wstawiany Laczenie bylo wykonane na orginalnym fabrycznym zgrzewie [ laczenie progu z blotnikiem tylnym , blacha zachodzi jedna na 2 i jest zgrzewana] poprostu chcialem to wyrownac zeby mi sie czasem tam woda nie wdarla pasta poprostu pekla zrobilo sie lekkie pekniecie w ksztalcie ryski . I sam nie wiem czy to wina samej pasty ze byla slabej jakosci i uschla czy za wczesnie byl polozony na nia podlklad i lakier i moze dlatego peklo bo lakier odciol doplyw powietrza .
Bylo tak : piaskowanie : wash primer [ivata] pasta gluszaca z tuby , podklad , lakier
Na dniach wrzuce zdjecie jak to wyglada . Powiedzcie mi co jest warta pasta gluszaca na pedzel firmy app ?? nie bedzie lepsze jak w tubie??


reaven41
Do³±czy³: 21 Gru 2005
Posty: 2
Sk±d: Ostrowiec ¦w.
Wys³any: Nie Gru 25, 2005 4:29 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
powyzszy post jest moj jakos mnie wywalilo
 

mirh
Wys³any: 2008-02-02, 15:51   
0
UP DOWN

Posty: 152
mam dok³adnie ten sam problem i ju¿ siê o to tu pyta³em:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?p=5121#5121
jak siê to powinno nak³adaæ je¶li blachê mam oczyszczon±, czy to jest ok:

1. podk³ad reaktywny
2. podk³ad akrylowy 2K
3. masa
4. lakier (zwyk³y akryl)

Czy mas± moge wyjechaæ na podtarty papierem stary lakier? Czy to siê potem tak samo jak szpachlê obrabia papierem przed polo¿eniem lakieru?
 

rbfm 
Wys³any: 2008-02-02, 16:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
Czy mas± moge wyjechaæ na podtarty papierem stary lakier? Czy to siê potem tak samo jak szpachlê obrabia papierem przed polo¿eniem lakieru?


masy sie juz raczej nie obrobi papierem. to jest jak guma.
 

mirh
Wys³any: 2008-02-02, 17:57   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
Czy mas± moge wyjechaæ na podtarty papierem stary lakier? Czy to siê potem tak samo jak szpachlê obrabia papierem przed polo¿eniem lakieru?


masy sie juz raczej nie obrobi papierem. to jest jak guma.


Czyli wyrównywaæ szpachelk± zaraz po na³o¿eniu pistoletem?
 

rbfm 
Wys³any: 2008-02-02, 17:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Cytat:
Czyli wyrównywaæ szpachelk± zaraz po na³o¿eniu pistoletem?


pistoletem?

to o jakiej masie mowa? myslalem ze o takiej na pedzel, recznie nakladanej. moze napisz w ogole co robisz bo moze nie tedy droga?
 

Dementor
Wys³any: 2008-02-02, 18:47   
0
UP DOWN


Posty: 364
Witam Wszystkich.

Ja zrozumia³em ¿e chcesz nak³adaæ masê poliuretanow± z kartusza wyciskanego pistoletem rêcznym. Jezeli tak to musisz j± uformowaæ w trakcie nak³adania tak± specjaln± koñcówk±, któr± mo¿esz kupiæ w mieszalni lub np. zwil¿onym palcem je¿eli to jest we wg³êbieniu, potem ju¿ bêdziesz móg³ jedynie odci±æ to czy tamto, nie da siê obrabiaæ.

Uk³ad warstw który poda³e¶ jest dobry a na podtarty lakier te¿ mo¿na.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-02-02, 19:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
palcem to raczej bym nie polecal. sa specjalne pedzle ze sztywnym wlosiem do tego celu. cos podejrzewam ze kolega naklada to na spawy zewnetrznej czesci blach-jakas reperaturka czy cos w tym stylu- a tego sie nie robi, bo po co. masa sluzy do zaklejania spawowo od wewnatrz czy tez w miejscach gdzie nie wymaga sie estetyki, np komory silnika, bagazniki itd...
mirh napisz co ty ww ogole robisz.
 

mirh
Wys³any: 2008-02-02, 20:13   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
palcem to raczej bym nie polecal. sa specjalne pedzle ze sztywnym wlosiem do tego celu. cos podejrzewam ze kolega naklada to na spawy zewnetrznej czesci blach-jakas reperaturka czy cos w tym stylu- a tego sie nie robi, bo po co. masa sluzy do zaklejania spawowo od wewnatrz czy tez w miejscach gdzie nie wymaga sie estetyki, np komory silnika, bagazniki itd...
mirh napisz co ty ww ogole robisz.


looknijcie na za³±czone zdjêcie w linku który poda³em - tam dok³adnie widaæ o co mi chodzi. Mam "masa uszczelniaj±ca poliuretanowa" w tubie pod pistolet - jaka¶ w³oska - kupi³em w mieszalni. Nie wiem na jak± szeroko¶æ oczy¶ciæ ten ³±czenie i nie wiem czy d³ubaæ to na ca³ej d³ugo¶ci (pod konserwacj± pod³ogow± równie¿?) czy tylko tam gdzie spêka³o?.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-02-03, 11:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
patrzylem na ta zdjecie i niewiele z niego rozumiem-kawalek jakiejs rdzy i bialy lakier. moze napisz co robisz.
 

mirh
Wys³any: 2008-02-03, 12:14   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
patrzylem na ta zdjecie i niewiele z niego rozumiem-kawalek jakiejs rdzy i bialy lakier. moze napisz co robisz.


To miejsce gdzie gdzie próg ³±czy siê z b³otnikiem (blachy chyba nawet nie zachodz± na siebie). Widaæ ¿e na ³±czeniu spêka³ lakier i wy³azi rdza, która idzie od spodu (próg konserwowa³em wtryskuj±c tectyl ml). Chcia³bym to oczy¶ciæ, maksymalnie zabezpieczyæ, pomalowaæ i nie wiem czy wyd³ubywaæ na ca³ej d³ugo¶ci ³±czenia progu z b³otnikiem czy tylko na tym spêkanym odcinku (co mniej wiêcej odpowiada wysoko¶ci widocznej tj. bez konserwacji) czê¶ci progu.
Gdyby to trzeba by³o ca³e d³ubac to musia³bym robic pod uszczelk± (widac j± na górze) i pod konserwacj± od spodu. Przy uszczelce nic siê nie dzieje i wola³bym tam niczego nie ruszaæ...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-02-03, 13:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
pierwsze co bym zrobil to zdemontowal blotnik i oszlifowal cale to miejsce
 

mirh
Wys³any: 2008-02-03, 14:58   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
pierwsze co bym zrobil to zdemontowal blotnik i oszlifowal cale to miejsce


Kurde, to ja sobie odpuszczam i zostawiam to fachowcom, choæ siê obawiam czy faktycznie zdejm± b³otnik co by zrobiæ to dobrze, bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika to chyba wymaga trochê zachodu...
 

baqo 
Wys³any: 2008-02-03, 15:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
mirh napisa³/a:
bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika
chyba wyciêcie :!:
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-02-03, 15:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
baqo napisa³/a:
mirh napisa³/a:
bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika
chyba wyciêcie :!:


nie wiem jak 156, ale w 155 dalo sie odkrecic. podobnie w fiacie tipo (ta sama platforma)
 

mirh
Wys³any: 2008-02-03, 20:38   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
baqo napisa³/a:
mirh napisa³/a:
bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika
chyba wyciêcie :!:


nie wiem jak 156, ale w 155 dalo sie odkrecic. podobnie w fiacie tipo (ta sama platforma)


No dobra, ale bez zdejmowania b³otnika da siê to zrobiæ dobrze (je¶li tak to jak)? Jak ju¿ mówi³em tej rdzy praktycznie na blasze nie ma...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-02-03, 20:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
patrzylem teraz jeszcze raz na ta fotke. wg mnie tam nie trzeba nawet tej masy dawac. wez to elegancko wyszlifuj druciakiem lub nylonowa tarcza. zapodkladuj epoxydem i sprawa zalatwiona(przynajmniej na jakis czas, bo jesli rdza idzie od wewnatrz to nic nie zrobisz)
 

mirh
Wys³any: 2008-02-03, 22:08   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
patrzylem teraz jeszcze raz na ta fotke. wg mnie tam nie trzeba nawet tej masy dawac. wez to elegancko wyszlifuj druciakiem lub nylonowa tarcza. zapodkladuj epoxydem i sprawa zalatwiona(przynajmniej na jakis czas, bo jesli rdza idzie od wewnatrz to nic nie zrobisz)


Masy nie dawaæ? Tam bêdzie przecie¿ rowek.
Na jakiej szeroko¶ci wzd³u¿ ³±czenia to wyszlifowaæ? I rozumiem ¿e zrobiæ to tylko w miejscu gdzie popêka³o?
 

rbfm 
Wys³any: 2008-02-03, 22:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Cytat:
Masy nie dawaæ? Tam bêdzie przecie¿ rowek.


jesli bedzie gleboki rowek to daj troche.

mirh napisa³/a:
Na jakiej szeroko¶ci wzd³u¿ ³±czenia to wyszlifowaæ? I rozumiem ¿e zrobiæ to tylko w miejscu gdzie popêka³o?


na takiej zeby rdzy nie bylo.
 

mirh
Wys³any: 2008-03-02, 18:49   
0
UP DOWN

Posty: 152
Niestety rdza porobi³a szkody i muszê oczy¶ciæ ze starej konserwacji fragment blotnika, który jest pod pod³og±. Próbowa³wm wiertark± z druciakiem i dremelem. Najlepiej schodzi dremelem ale szybko szczotka pada a jest do¶æ droga - ogólnie masakra.
Czy s± jakie¶ chemiczne ¶rodki do usuwania starej konserwacji? Takie np. w spraju albo w formie jakiej¶ pasty/¿elu itp - nie mam myjki ci¶nieniowej i warunków na mycie podwozia wod±.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-02, 18:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
Czy s± jakie¶ chemiczne ¶rodki do usuwania starej konserwacji?


benzyna ekstrakcyjna zmywa wszelkie baranki itp tylko ze to raczej syzyfowa praca.
 

mirh
Wys³any: 2008-03-02, 19:20   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
Czy s± jakie¶ chemiczne ¶rodki do usuwania starej konserwacji?


benzyna ekstrakcyjna zmywa wszelkie baranki itp tylko ze to raczej syzyfowa praca.


Powierzchnia nie jest du¿a - to tylko ta zagiêta czê¶æ b³otnika, która wchodzi pod pod³oge.
Problemem jest stara fabryczna konserwacja, która zachowuje siê jak guma i ciê¿ko z³azi.
Dodatkowo pomiêdzy blachami tj. b³otnikiem i pod³og± jest chyba ta sama guma (tam siedzi rdza) i raczej nie jestem w stanie jej wyd³ubaæ... b³otnika nie zdejmê bo by³oby z tym strasznie du¿o roboty.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania