Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
DrCruel
|
Wys³any: 2006-01-21, 22:10 £±czenia spawów
|
0
|
|
|
Posty: 418
|
reaven41
Do³±czy³: 21 Gru 2005
Posty: 2
Sk±d: Ostrowiec ¦w.
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 9:35 pm Temat postu: Laczenia spawow
--------------------------------------------------------------------------------
Witam mam maly problemik mianowice po lakierowaniu na laczeniu spawow na progach zaczyna pekac masa uszczelniajaca . I teraz powiedzcie co z tym zrobic - czy wystarczy wydlubac stara mase uszczelniajaca i uzupelnic od nowa i zrobic zaprawke , zapolerowac. pekniecie powstalo takie ok 2cm dlugosci i wyglada jak mala rysa Oczywiscie jak na zlosc masa uschla na obu progach to samo sie stalo na laczeniu blotnikow z podszybiem
Pytanie nastepne co zrobic zeby masa uszczelniajaca tak nie usychala i nie pekala
Ps Jaka polecace mase uszczelniajaca do wykanczania laczen i spawow zeby nie usychala
malarz
Do³±czy³: 01 Pa¼ 2005
Posty: 13
Wys³any: Sob Gru 24, 2005 9:38 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Ka¿dy dobry poliuretan ma na tyle maly skurcz ¿e jest to niewidoczne po polakierowaniu. Przy sztywnym pol±czeniu blach nie ma prawa oddzieliæ siê od blachy a tym bardziej pêkn±æ w swojej warstwie.
U ciebie jedynym rozwi±zaniem jest jak najszybciej to wszystko wydlubaæ bo woda z sol± za³atwi ci progi, zapodk³adowaæ te miejsca i nalo¿yæ now± dobr± masê poliuretanow± tak± z tuby do wyciskacza np. app, boll, novol, new chemicals.
fifka
Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Sob Gru 24, 2005 9:57 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Obiema rêcami i nogamy podpisujê siê pod tekstem Malarza
Go¶æ
Wys³any: Nie Gru 25, 2005 4:27 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Prog nie byl wstawiany Laczenie bylo wykonane na orginalnym fabrycznym zgrzewie [ laczenie progu z blotnikiem tylnym , blacha zachodzi jedna na 2 i jest zgrzewana] poprostu chcialem to wyrownac zeby mi sie czasem tam woda nie wdarla pasta poprostu pekla zrobilo sie lekkie pekniecie w ksztalcie ryski . I sam nie wiem czy to wina samej pasty ze byla slabej jakosci i uschla czy za wczesnie byl polozony na nia podlklad i lakier i moze dlatego peklo bo lakier odciol doplyw powietrza .
Bylo tak : piaskowanie : wash primer [ivata] pasta gluszaca z tuby , podklad , lakier
Na dniach wrzuce zdjecie jak to wyglada . Powiedzcie mi co jest warta pasta gluszaca na pedzel firmy app ?? nie bedzie lepsze jak w tubie??
reaven41
Do³±czy³: 21 Gru 2005
Posty: 2
Sk±d: Ostrowiec ¦w.
Wys³any: Nie Gru 25, 2005 4:29 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
powyzszy post jest moj jakos mnie wywalilo |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-02-02, 15:51
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
mam dok³adnie ten sam problem i ju¿ siê o to tu pyta³em:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?p=5121#5121
jak siê to powinno nak³adaæ je¶li blachê mam oczyszczon±, czy to jest ok:
1. podk³ad reaktywny
2. podk³ad akrylowy 2K
3. masa
4. lakier (zwyk³y akryl)
Czy mas± moge wyjechaæ na podtarty papierem stary lakier? Czy to siê potem tak samo jak szpachlê obrabia papierem przed polo¿eniem lakieru? |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-02-02, 16:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
mirh napisa³/a: | Czy mas± moge wyjechaæ na podtarty papierem stary lakier? Czy to siê potem tak samo jak szpachlê obrabia papierem przed polo¿eniem lakieru? |
masy sie juz raczej nie obrobi papierem. to jest jak guma. |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-02-02, 17:57
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: | mirh napisa³/a: | Czy mas± moge wyjechaæ na podtarty papierem stary lakier? Czy to siê potem tak samo jak szpachlê obrabia papierem przed polo¿eniem lakieru? |
masy sie juz raczej nie obrobi papierem. to jest jak guma. |
Czyli wyrównywaæ szpachelk± zaraz po na³o¿eniu pistoletem? |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-02-02, 17:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | Czyli wyrównywaæ szpachelk± zaraz po na³o¿eniu pistoletem? |
pistoletem?
to o jakiej masie mowa? myslalem ze o takiej na pedzel, recznie nakladanej. moze napisz w ogole co robisz bo moze nie tedy droga? |
|
|
|
|
Dementor
|
Wys³any: 2008-02-02, 18:47
|
0
|
|
|
Posty: 364
|
Witam Wszystkich.
Ja zrozumia³em ¿e chcesz nak³adaæ masê poliuretanow± z kartusza wyciskanego pistoletem rêcznym. Jezeli tak to musisz j± uformowaæ w trakcie nak³adania tak± specjaln± koñcówk±, któr± mo¿esz kupiæ w mieszalni lub np. zwil¿onym palcem je¿eli to jest we wg³êbieniu, potem ju¿ bêdziesz móg³ jedynie odci±æ to czy tamto, nie da siê obrabiaæ.
Uk³ad warstw który poda³e¶ jest dobry a na podtarty lakier te¿ mo¿na. |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-02-02, 19:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
palcem to raczej bym nie polecal. sa specjalne pedzle ze sztywnym wlosiem do tego celu. cos podejrzewam ze kolega naklada to na spawy zewnetrznej czesci blach-jakas reperaturka czy cos w tym stylu- a tego sie nie robi, bo po co. masa sluzy do zaklejania spawowo od wewnatrz czy tez w miejscach gdzie nie wymaga sie estetyki, np komory silnika, bagazniki itd...
mirh napisz co ty ww ogole robisz. |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-02-02, 20:13
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: | palcem to raczej bym nie polecal. sa specjalne pedzle ze sztywnym wlosiem do tego celu. cos podejrzewam ze kolega naklada to na spawy zewnetrznej czesci blach-jakas reperaturka czy cos w tym stylu- a tego sie nie robi, bo po co. masa sluzy do zaklejania spawowo od wewnatrz czy tez w miejscach gdzie nie wymaga sie estetyki, np komory silnika, bagazniki itd...
mirh napisz co ty ww ogole robisz. |
looknijcie na za³±czone zdjêcie w linku który poda³em - tam dok³adnie widaæ o co mi chodzi. Mam "masa uszczelniaj±ca poliuretanowa" w tubie pod pistolet - jaka¶ w³oska - kupi³em w mieszalni. Nie wiem na jak± szeroko¶æ oczy¶ciæ ten ³±czenie i nie wiem czy d³ubaæ to na ca³ej d³ugo¶ci (pod konserwacj± pod³ogow± równie¿?) czy tylko tam gdzie spêka³o?. |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-02-03, 11:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
patrzylem na ta zdjecie i niewiele z niego rozumiem-kawalek jakiejs rdzy i bialy lakier. moze napisz co robisz. |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-02-03, 12:14
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: | patrzylem na ta zdjecie i niewiele z niego rozumiem-kawalek jakiejs rdzy i bialy lakier. moze napisz co robisz. |
To miejsce gdzie gdzie próg ³±czy siê z b³otnikiem (blachy chyba nawet nie zachodz± na siebie). Widaæ ¿e na ³±czeniu spêka³ lakier i wy³azi rdza, która idzie od spodu (próg konserwowa³em wtryskuj±c tectyl ml). Chcia³bym to oczy¶ciæ, maksymalnie zabezpieczyæ, pomalowaæ i nie wiem czy wyd³ubywaæ na ca³ej d³ugo¶ci ³±czenia progu z b³otnikiem czy tylko na tym spêkanym odcinku (co mniej wiêcej odpowiada wysoko¶ci widocznej tj. bez konserwacji) czê¶ci progu.
Gdyby to trzeba by³o ca³e d³ubac to musia³bym robic pod uszczelk± (widac j± na górze) i pod konserwacj± od spodu. Przy uszczelce nic siê nie dzieje i wola³bym tam niczego nie ruszaæ... |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-02-03, 13:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
pierwsze co bym zrobil to zdemontowal blotnik i oszlifowal cale to miejsce |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-02-03, 14:58
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: | pierwsze co bym zrobil to zdemontowal blotnik i oszlifowal cale to miejsce |
Kurde, to ja sobie odpuszczam i zostawiam to fachowcom, choæ siê obawiam czy faktycznie zdejm± b³otnik co by zrobiæ to dobrze, bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika to chyba wymaga trochê zachodu... |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-02-03, 15:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
mirh napisa³/a: | bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika | chyba wyciêcie |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-02-03, 15:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
baqo napisa³/a: | mirh napisa³/a: | bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika | chyba wyciêcie |
nie wiem jak 156, ale w 155 dalo sie odkrecic. podobnie w fiacie tipo (ta sama platforma) |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-02-03, 20:38
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: | baqo napisa³/a: | mirh napisa³/a: | bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika | chyba wyciêcie |
nie wiem jak 156, ale w 155 dalo sie odkrecic. podobnie w fiacie tipo (ta sama platforma) |
No dobra, ale bez zdejmowania b³otnika da siê to zrobiæ dobrze (je¶li tak to jak)? Jak ju¿ mówi³em tej rdzy praktycznie na blasze nie ma... |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-02-03, 20:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
patrzylem teraz jeszcze raz na ta fotke. wg mnie tam nie trzeba nawet tej masy dawac. wez to elegancko wyszlifuj druciakiem lub nylonowa tarcza. zapodkladuj epoxydem i sprawa zalatwiona(przynajmniej na jakis czas, bo jesli rdza idzie od wewnatrz to nic nie zrobisz) |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-02-03, 22:08
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: | patrzylem teraz jeszcze raz na ta fotke. wg mnie tam nie trzeba nawet tej masy dawac. wez to elegancko wyszlifuj druciakiem lub nylonowa tarcza. zapodkladuj epoxydem i sprawa zalatwiona(przynajmniej na jakis czas, bo jesli rdza idzie od wewnatrz to nic nie zrobisz) |
Masy nie dawaæ? Tam bêdzie przecie¿ rowek.
Na jakiej szeroko¶ci wzd³u¿ ³±czenia to wyszlifowaæ? I rozumiem ¿e zrobiæ to tylko w miejscu gdzie popêka³o? |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-02-03, 22:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | Masy nie dawaæ? Tam bêdzie przecie¿ rowek. |
jesli bedzie gleboki rowek to daj troche.
mirh napisa³/a: | Na jakiej szeroko¶ci wzd³u¿ ³±czenia to wyszlifowaæ? I rozumiem ¿e zrobiæ to tylko w miejscu gdzie popêka³o? |
na takiej zeby rdzy nie bylo. |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-03-02, 18:49
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
Niestety rdza porobi³a szkody i muszê oczy¶ciæ ze starej konserwacji fragment blotnika, który jest pod pod³og±. Próbowa³wm wiertark± z druciakiem i dremelem. Najlepiej schodzi dremelem ale szybko szczotka pada a jest do¶æ droga - ogólnie masakra.
Czy s± jakie¶ chemiczne ¶rodki do usuwania starej konserwacji? Takie np. w spraju albo w formie jakiej¶ pasty/¿elu itp - nie mam myjki ci¶nieniowej i warunków na mycie podwozia wod±. |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-03-02, 18:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
mirh napisa³/a: | Czy s± jakie¶ chemiczne ¶rodki do usuwania starej konserwacji? |
benzyna ekstrakcyjna zmywa wszelkie baranki itp tylko ze to raczej syzyfowa praca. |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-03-02, 19:20
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: | mirh napisa³/a: | Czy s± jakie¶ chemiczne ¶rodki do usuwania starej konserwacji? |
benzyna ekstrakcyjna zmywa wszelkie baranki itp tylko ze to raczej syzyfowa praca. |
Powierzchnia nie jest du¿a - to tylko ta zagiêta czê¶æ b³otnika, która wchodzi pod pod³oge.
Problemem jest stara fabryczna konserwacja, która zachowuje siê jak guma i ciê¿ko z³azi.
Dodatkowo pomiêdzy blachami tj. b³otnikiem i pod³og± jest chyba ta sama guma (tam siedzi rdza) i raczej nie jestem w stanie jej wyd³ubaæ... b³otnika nie zdejmê bo by³oby z tym strasznie du¿o roboty. |
|
|
|