| Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 | 
 
      | Autor | 
      Wiadomo¶æ | 
   
      
		  | 
   
  | 
     
		 DrCruel		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2006-01-21, 22:10   Â£Â±czenia spawów
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Posty: 417 
                | 
      
         
            
               reaven41
 
Do³±czy³: 21 Gru 2005
 
Posty: 2
 
Sk±d: Ostrowiec ¦w.
 
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 9:35 pm    Temat postu: Laczenia spawow   
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
Witam mam maly problemik mianowice po lakierowaniu na laczeniu spawow na progach zaczyna pekac masa uszczelniajaca . I teraz powiedzcie co z tym zrobic - czy wystarczy wydlubac stara mase uszczelniajaca i uzupelnic od nowa i zrobic zaprawke , zapolerowac. pekniecie powstalo takie ok 2cm dlugosci i wyglada jak mala rysa Oczywiscie jak na zlosc masa uschla na obu progach to samo sie stalo na laczeniu blotnikow z podszybiem 
 
Pytanie nastepne co zrobic zeby masa uszczelniajaca tak nie usychala i nie pekala   
 
Ps Jaka polecace mase uszczelniajaca do wykanczania laczen i spawow zeby nie usychala
 
 
 
 
 
malarz
 
Do³±czy³: 01 Pa¼ 2005
 
Posty: 13
 
Wys³any: Sob Gru 24, 2005 9:38 am    Temat postu:    
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
Ka¿dy dobry poliuretan ma na tyle maly skurcz ¿e jest to niewidoczne po polakierowaniu. Przy sztywnym pol±czeniu blach nie ma prawa oddzieliæ siê od blachy a tym bardziej pêkn±æ w swojej warstwie. 
 
U ciebie jedynym rozwi±zaniem jest jak najszybciej to wszystko wydlubaæ bo woda z sol± za³atwi ci progi, zapodk³adowaæ te miejsca i nalo¿yæ now± dobr± masê poliuretanow± tak± z tuby do wyciskacza np. app, boll, novol, new chemicals.
 
 
 
 
 
fifka
 
Do³±czy³: 14 Lis 2005
 
Posty: 106
 
Sk±d: otwock
 
Wys³any: Sob Gru 24, 2005 9:57 am    Temat postu:    
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
Obiema rêcami i nogamy podpisujê siê pod tekstem Malarza    
 
 
 
 
 
Go¶æ
 
Wys³any: Nie Gru 25, 2005 4:27 pm    Temat postu:    
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
Prog nie byl wstawiany Laczenie bylo wykonane na orginalnym fabrycznym zgrzewie [ laczenie progu z blotnikiem tylnym , blacha zachodzi jedna na 2 i jest zgrzewana] poprostu chcialem to wyrownac zeby mi sie czasem tam woda nie wdarla pasta poprostu pekla zrobilo sie lekkie pekniecie w ksztalcie ryski . I sam nie wiem czy to wina samej pasty ze byla slabej jakosci i uschla czy za wczesnie byl polozony na nia podlklad i lakier i moze dlatego peklo bo lakier odciol doplyw powietrza . 
 
Bylo tak : piaskowanie : wash primer [ivata] pasta gluszaca z tuby , podklad , lakier 
 
Na dniach wrzuce zdjecie jak to wyglada . Powiedzcie mi co jest warta pasta gluszaca na pedzel firmy app ?? nie bedzie lepsze jak w tubie?? 
 
 
 
 
 
reaven41
 
Do³±czy³: 21 Gru 2005
 
Posty: 2
 
Sk±d: Ostrowiec ¦w.
 
Wys³any: Nie Gru 25, 2005 4:29 pm    Temat postu:    
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
powyzszy post jest moj  jakos mnie wywalilo | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 mirh		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-02, 15:51   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 152 
                | 
      
         
            
               mam dok³adnie ten sam problem i ju¿ siê o to tu pyta³em:
 
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?p=5121#5121
 
jak siê to powinno nak³adaæ je¶li blachê mam oczyszczon±, czy to jest ok:
 
 
1. podk³ad reaktywny
 
2. podk³ad akrylowy 2K
 
3. masa
 
4. lakier (zwyk³y akryl)
 
 
Czy mas± moge wyjechaæ na podtarty papierem stary lakier? Czy to siê potem tak samo jak szpachlê obrabia papierem przed polo¿eniem lakieru? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-02, 16:40   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
                	  | mirh napisa³/a: | 	 		  | Czy mas± moge wyjechaæ na podtarty papierem stary lakier? Czy to siê potem tak samo jak szpachlê obrabia papierem przed polo¿eniem lakieru? | 	  
 
 
masy sie juz raczej nie obrobi papierem. to jest jak guma. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 mirh		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-02, 17:57   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 152 
                | 
      
         
            
                	  | rbfm napisa³/a: | 	 		   	  | mirh napisa³/a: | 	 		  | Czy mas± moge wyjechaæ na podtarty papierem stary lakier? Czy to siê potem tak samo jak szpachlê obrabia papierem przed polo¿eniem lakieru? | 	  
 
 
masy sie juz raczej nie obrobi papierem. to jest jak guma. | 	  
 
 
Czyli wyrównywaæ szpachelk± zaraz po na³o¿eniu pistoletem? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-02, 17:59   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Czyli wyrównywaæ szpachelk± zaraz po na³o¿eniu pistoletem? | 	  
 
 
pistoletem?
 
 
to o jakiej masie mowa? myslalem ze o takiej na pedzel, recznie nakladanej. moze napisz w ogole co robisz bo moze nie tedy droga? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 Dementor		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-02, 18:47   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Posty: 364 
                | 
      
         
            
               Witam Wszystkich.
 
 
Ja zrozumia³em ¿e chcesz nak³adaæ masê poliuretanow± z kartusza wyciskanego pistoletem rêcznym. Jezeli tak to musisz j± uformowaæ w trakcie nak³adania tak± specjaln± koñcówk±, któr± mo¿esz kupiæ w mieszalni lub np. zwil¿onym palcem je¿eli to jest we wg³êbieniu, potem ju¿ bêdziesz móg³ jedynie odci±æ to czy tamto, nie da siê obrabiaæ.
 
 
Uk³ad warstw który poda³e¶ jest dobry a na podtarty lakier te¿ mo¿na. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-02, 19:31   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
               palcem to raczej bym nie polecal. sa specjalne pedzle ze sztywnym wlosiem do tego celu. cos podejrzewam ze kolega naklada to na spawy zewnetrznej czesci blach-jakas reperaturka czy cos w tym stylu- a tego sie nie robi, bo po co. masa sluzy do zaklejania spawowo od wewnatrz czy tez w miejscach gdzie nie wymaga sie estetyki, np komory silnika, bagazniki itd...
 
mirh napisz co ty ww ogole robisz. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 mirh		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-02, 20:13   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 152 
                | 
      
         
            
                	  | rbfm napisa³/a: | 	 		  palcem to raczej bym nie polecal. sa specjalne pedzle ze sztywnym wlosiem do tego celu. cos podejrzewam ze kolega naklada to na spawy zewnetrznej czesci blach-jakas reperaturka czy cos w tym stylu- a tego sie nie robi, bo po co. masa sluzy do zaklejania spawowo od wewnatrz czy tez w miejscach gdzie nie wymaga sie estetyki, np komory silnika, bagazniki itd...
 
mirh napisz co ty ww ogole robisz. | 	  
 
 
looknijcie na za³±czone zdjêcie w linku który poda³em - tam dok³adnie widaæ o co mi chodzi. Mam "masa uszczelniaj±ca poliuretanowa" w tubie pod pistolet - jaka¶ w³oska - kupi³em w mieszalni. Nie wiem na jak± szeroko¶æ oczy¶ciæ ten ³±czenie i nie wiem czy d³ubaæ to na ca³ej d³ugo¶ci (pod konserwacj± pod³ogow± równie¿?) czy tylko tam gdzie spêka³o?. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-03, 11:43   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
               | patrzylem na ta zdjecie i niewiele z niego rozumiem-kawalek jakiejs rdzy i bialy lakier. moze napisz co robisz. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 mirh		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-03, 12:14   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 152 
                | 
      
         
            
                	  | rbfm napisa³/a: | 	 		  | patrzylem na ta zdjecie i niewiele z niego rozumiem-kawalek jakiejs rdzy i bialy lakier. moze napisz co robisz. | 	  
 
 
To miejsce gdzie gdzie próg ³±czy siê z b³otnikiem (blachy chyba nawet nie zachodz± na siebie). Widaæ ¿e na ³±czeniu spêka³ lakier i wy³azi rdza, która idzie od spodu (próg konserwowa³em wtryskuj±c tectyl ml). Chcia³bym to oczy¶ciæ, maksymalnie zabezpieczyæ,  pomalowaæ i nie wiem czy wyd³ubywaæ na ca³ej d³ugo¶ci ³±czenia progu z b³otnikiem czy tylko na tym spêkanym odcinku (co mniej wiêcej odpowiada wysoko¶ci widocznej tj. bez konserwacji) czê¶ci progu.
 
Gdyby to trzeba by³o ca³e d³ubac to musia³bym robic pod uszczelk± (widac j± na górze) i pod konserwacj± od spodu. Przy uszczelce nic siê nie dzieje i wola³bym tam niczego nie ruszaæ... | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-03, 13:30   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
               | pierwsze co bym zrobil to zdemontowal blotnik i oszlifowal cale to miejsce | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 mirh		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-03, 14:58   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 152 
                | 
      
         
            
                	  | rbfm napisa³/a: | 	 		  | pierwsze co bym zrobil to zdemontowal blotnik i oszlifowal cale to miejsce | 	  
 
 
Kurde, to ja sobie odpuszczam i zostawiam to fachowcom, choæ siê obawiam czy faktycznie zdejm± b³otnik co by zrobiæ to dobrze, bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika to chyba wymaga trochê zachodu... | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 baqo  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-03, 15:03   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg 
                | 
      
         
            
                	  | mirh napisa³/a: | 	 		  |  bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika  | 	  chyba wyciêcie    | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-03, 15:11   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
                	  | baqo napisa³/a: | 	 		   	  | mirh napisa³/a: | 	 		  |  bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika  | 	  chyba wyciêcie    | 	  
 
 
nie wiem jak 156, ale w 155 dalo sie odkrecic. podobnie w fiacie tipo (ta sama platforma) | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 mirh		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-03, 20:38   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 152 
                | 
      
         
            
                	  | rbfm napisa³/a: | 	 		   	  | baqo napisa³/a: | 	 		   	  | mirh napisa³/a: | 	 		  |  bo w alfie 156 zdjêcie tylnego b³otnika  | 	  chyba wyciêcie    | 	  
 
 
nie wiem jak 156, ale w 155 dalo sie odkrecic. podobnie w fiacie tipo (ta sama platforma) | 	  
 
 
No dobra, ale bez zdejmowania b³otnika da siê to zrobiæ dobrze (je¶li tak to jak)? Jak ju¿ mówi³em tej rdzy praktycznie na blasze nie ma... | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-03, 20:58   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
               | patrzylem teraz jeszcze raz na ta fotke. wg mnie tam nie trzeba nawet tej masy dawac. wez to elegancko wyszlifuj druciakiem lub nylonowa tarcza. zapodkladuj epoxydem i sprawa zalatwiona(przynajmniej na jakis czas, bo jesli rdza idzie od wewnatrz to nic nie zrobisz) | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 mirh		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-03, 22:08   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 152 
                | 
      
         
            
                	  | rbfm napisa³/a: | 	 		  | patrzylem teraz jeszcze raz na ta fotke. wg mnie tam nie trzeba nawet tej masy dawac. wez to elegancko wyszlifuj druciakiem lub nylonowa tarcza. zapodkladuj epoxydem i sprawa zalatwiona(przynajmniej na jakis czas, bo jesli rdza idzie od wewnatrz to nic nie zrobisz) | 	  
 
 
Masy nie dawaæ? Tam bêdzie przecie¿ rowek. 
 
Na jakiej szeroko¶ci wzd³u¿ ³±czenia to wyszlifowaæ? I rozumiem ¿e zrobiæ to tylko w miejscu gdzie popêka³o? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-02-03, 22:20   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Masy nie dawaæ? Tam bêdzie przecie¿ rowek.  | 	  
 
 
jesli bedzie gleboki rowek to daj troche.
 
 
 	  | mirh napisa³/a: | 	 		  | Na jakiej szeroko¶ci wzd³u¿ ³±czenia to wyszlifowaæ? I rozumiem ¿e zrobiæ to tylko w miejscu gdzie popêka³o? | 	  
 
 
na takiej zeby rdzy nie bylo. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 mirh		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-03-02, 18:49   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 152 
                | 
      
         
            
               Niestety rdza porobi³a szkody i muszê oczy¶ciæ ze starej konserwacji fragment blotnika, który jest pod pod³og±. Próbowa³wm wiertark± z druciakiem i dremelem. Najlepiej schodzi dremelem ale szybko szczotka pada a jest do¶æ droga - ogólnie masakra.
 
Czy s± jakie¶ chemiczne ¶rodki do usuwania starej konserwacji? Takie np. w spraju albo w formie jakiej¶ pasty/¿elu itp - nie mam myjki ci¶nieniowej i warunków na mycie podwozia wod±. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-03-02, 18:57   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
                	  | mirh napisa³/a: | 	 		  | Czy s± jakie¶ chemiczne ¶rodki do usuwania starej konserwacji?  | 	  
 
 
benzyna ekstrakcyjna zmywa wszelkie baranki itp tylko ze to raczej syzyfowa praca. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 mirh		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-03-02, 19:20   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 152 
                | 
      
         
            
                	  | rbfm napisa³/a: | 	 		   	  | mirh napisa³/a: | 	 		  | Czy s± jakie¶ chemiczne ¶rodki do usuwania starej konserwacji?  | 	  
 
 
benzyna ekstrakcyjna zmywa wszelkie baranki itp tylko ze to raczej syzyfowa praca. | 	  
 
 
Powierzchnia nie jest du¿a - to tylko ta zagiêta czê¶æ b³otnika, która wchodzi pod pod³oge.
 
Problemem jest stara fabryczna konserwacja, która zachowuje siê jak guma i ciê¿ko z³azi.
 
Dodatkowo pomiêdzy blachami tj. b³otnikiem i pod³og± jest chyba ta sama guma (tam siedzi rdza) i raczej nie jestem w stanie jej wyd³ubaæ... b³otnika nie zdejmê bo by³oby z tym strasznie du¿o roboty. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       |