Autor |
Wiadomość |
 |
viperpl
|
Wysłany: 2012-05-11, 20:39 PĂŞcherze, to raczej nie woda....
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Witam.
LakierowaÂłem ostatnio zbiornik paliwa od Junaka.
- PodkÂład akrylowy studio
- Baza konwencjonalna DP
- Bezbarwny Novol 575 (MS)
Lakier aplikowany pistoletem HP, Zainstalowane filtry, Temp. 20-22 st. PodkÂład docierany na mokro, ale jakieÂś 7 dni przed lakierowaniem.
Wszystko byÂło ok, do czasu kiedy klient wkrĂŞciÂł w widoczne na fotce gwinty Âśruby - wtedy wyskoczyÂły 2 pĂŞcherze.
Ps. Od d³u¿szego czasu u¿ywam w/w materia³ów i to jest mój pierwszy problem |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-05-11, 20:54
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
Ja teÂż hobbystycznie bawiĂŞ siĂŞ w te motorki ,sam jestem ciekawy co siĂŞ staÂło .
Mam teÂż przewrotnÂą hipotezĂŞ ,Âże moÂże jak wkrĂŞcaÂł te Âśruby wytworzyÂło siĂŞ ciÂśnienie i przy tulei Âźle przyspawanej (jakieÂś mikro otworki ) powietrze lub jakieÂś inne medium wtÂłoczone zostaÂło pod lakier (moÂże byÂł za ÂświeÂży).
Mo¿na to sprawdziÌ ,przedmuchiwark¹ dmuchn¹Ì w te tuleje i zobaczyÌ czy balony siê nie nadmuchaj¹ .
Jeszcze zapytam z ciekawoÂści jaki to numer lakieru ,i jak zrobiÂłeÂś szparunki oraz ewentualnie jaki nr lakieru na te szparunki. |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
viperpl
|
Wysłany: 2012-05-11, 21:42
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
W poniedziaÂłek bĂŞdĂŞ w mieszalni i zapytam - bo dostaÂłem ten lakier nieopisany, wiem tylko Âże z palety RAL. Szparunki zgodnie z Âżyczeniem klienta naklejane pod klarem. TeÂż mi siĂŞ wydaje, Âże lakier byÂł za ÂświeÂży na majstrowanie przy nim. Ja go trzymaÂłem na sÂłoĂącu, w cieniu, lekko przepolerowaÂłem przy szparunkach i nic siĂŞ nie dziaÂło... dopiero po wkrĂŞceniu Âśrub. Nie bardzo wiem co z tym zrobiĂŚ. |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-05-11, 21:57
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
viperpl napisał/a: | Nie bardzo wiem co z tym zrobiĂŚ. |
Trzeba wpierw znaleŸÌ przyczynê .Tak jak pisa³em dmuchnij w te otwory sprê¿onym powietrzem i zobaczysz .
Nie mam takiego doÂświadczenia, ale myÂślĂŞ ,Âże czeka ciĂŞ ponowne lakierowanie . |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
viperpl
|
Wysłany: 2012-05-11, 22:03
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
jarbia napisał/a: | viperpl napisał/a: | Nie bardzo wiem co z tym zrobiĂŚ. |
Trzeba wpierw znaleŸÌ przyczynê .Tak jak pisa³em dmuchnij w te otwory sprê¿onym powietrzem i zobaczysz .
Nie mam takiego doÂświadczenia, ale myÂślĂŞ ,Âże czeka ciĂŞ ponowne lakierowanie . |
No pewnie tak. Tylko czyja to wina? u mnie coÂś zawiodÂło, czy od zbyt wczesnego uzbrajania baku to wyszÂło. Nie mam jak tego sprawdziĂŚ, bo bak jest juÂż u klienta. |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-05-11, 23:22
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
viperpl napisał/a: | Tylko czyja to wina? |
viperpl napisał/a: | Tylko czyja to wina? u mnie coÂś zawiodÂło, czy od zbyt wczesnego uzbrajania baku to wyszÂło |
JeÂśli moja hipoteza jest trafna to wÂłaÂśnie wczesne uzbrajanie to spowodowaÂło .
Jest te¿ mo¿liwoœÌ ,¿e klient nie móg³ wkrêciÌ œrubek i coœ zrobi³ np. nala³ oleju do otworów i zrobi³ siê przy wkrêcaniu œrubek taki ma³y si³ownik,lub sam tym przedmuchiwaczem to napompowa³.
Ale to sÂą tylko moje skromne amatorskie przemyÂślenia.
MoÂże jeszcze inna przyczyna ? |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2012-05-11, 23:25
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
|
|
|
 |
viperpl
|
Wysłany: 2012-05-11, 23:38
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Przeczyta³em ten skan i ¿aden z wymienionych powodów nie pasuje. Antysylikonem zmy³em, a ze 4 razy u¿ywaj¹c 4 œcierek. Instalacja pneumatyczna z filtrem poprowadzona tak, ¿e praktycznie 99% kondensatu zostaje w zbiorniku, który systematycznie opró¿niam. Ró¿ne rzeczy siê na pocz¹tku trafia³y, ale nigdy pêcherze ... materia³y od d³ugiego czasu ci¹gle te same.
Ps. Jarbia - W sumie jak rozmawiaÂłem z klientem, to powiedziaÂł Âże wkrĂŞciÂł Âśruby i wyskoczyÂły pĂŞcherze, nie migam siĂŞ od poprawki, bo to naprawdĂŞ spoko klient, jednak nie wiem czy czuĂŚ siĂŞ winnym. A taki Âładny ten zbiornik byÂł |
|
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-05-11, 23:38
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
Juny ,ja tego nie braÂłem pod uwagĂŞ ,bo myÂślaÂłem ,Âże kolega Viper to juÂż wykluczyÂł ,napisaÂł,Âże to raczej nie woda (czyli chyba wilgoĂŚ teÂż ).
Ja sugerujĂŞ siĂŞ tym ,Âże pĂŞcherze sÂą przy tulejach od kratki zbiornika.
[ Dodano: 2012-05-11, 23:40 ]
viperpl napisał/a: | wkrĂŞceniem Âśrub poprawiÂł gwintownikiem niby. |
Ciekawe ,czy dmuchn¹³ sprê¿onym powietrzem,
albo nalaÂł tam oleju ? |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2012-05-11, 23:45
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Jeszcze przychodzi mi na mysl utlenianie ale to by musiaÂła byĂŚ rdza a to swiezo malowane to odpada :( |
_________________
 |
|
|
|
 |
viperpl
|
Wysłany: 2012-05-11, 23:48
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
jarbia napisał/a: | Juny ,ja tego nie braÂłem pod uwagĂŞ ,bo myÂślaÂłem ,Âże kolega Viper to juÂż wykluczyÂł ,napisaÂł,Âże to raczej nie woda (czyli chyba wilgoĂŚ teÂż ).
Ja sugerujĂŞ siĂŞ tym ,Âże pĂŞcherze sÂą przy tulejach od kratki zbiornika.
[ Dodano: 2012-05-11, 23:40 ]
viperpl napisał/a: | wkrĂŞceniem Âśrub poprawiÂł gwintownikiem niby. |
Ciekawe ,czy dmuchn¹³ sprê¿onym powietrzem,
albo nalaÂł tam oleju ? |
Czy nalaÂł oleju to nie wiem, wiem Âże po wkrĂŞceniu Âśrub odrazu wyskoczyÂł bÂąbel. Jak siĂŞgam pamiĂŞciÂą, to nawet podkÂład nie miaÂł najmniejszej przecierki. Wszystko dotarte idealnie z kontrastem. |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-05-11, 23:52
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
Jeszcze jedno ,masz fotki pozostaÂłych tulei ? |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
viperpl
|
Wysłany: 2012-05-12, 00:05
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Niestety posiadam tylko zdjĂŞcia, ktĂłre mi przesÂłaÂł telefonem. Przy prawej tulejce teÂż wyskoczyÂło, a myÂślaÂłem, Âże tylko przy lewej. |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-05-12, 00:15
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
Jak dowiesz siĂŞ co to byÂło ,napisz dla potomnoÂści . |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2012-05-12, 14:43
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
Jak Kolega obrabiaÂł ten bak to jaka spoina byÂła przy tych tulejach moÂże mosiÂądz ? . |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcin
|
Wysłany: 2012-05-12, 16:57
|
0
|
|
|
Posty: 81 Skąd: ÂślÂąsk/zagÂłebie
|
Na bank te tulejki w junaku sÂą fabrycznie spawane mosiÂądzem:) |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-05-12, 17:07
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
pewno ma³o szczelne po³¹czenie i podczas wkrêcania œrubek powietrze,woda lub cokolwiek innego podnios³o lakier w miejscu nieszczelnym...
wiĂŞc jak bedziesz poprawiaÂł to wez pod uwage to Âże trzeba coÂś z tym najpierw zrobiĂŚ... |
|
|
|
 |
viperpl
|
Wysłany: 2012-05-12, 18:12
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
[quote="Homer S."]Jak Kolega obrabiaÂł ten bak to jaka spoina byÂła przy tych tulejach moÂże mosiÂądz ? .[/quote
Nie mam pojĂŞcia z czego jest spoina, stara powÂłoka byÂła w tym miejscu nienaruszona, ogĂłlnie bak nie wymagaÂł szpachli, czyszczenia z korozji - byÂł w dobrym stanie. ByÂście brali koledzy winĂŞ na siebie, czy raczej nie?
Moim zadaniem byÂło polakierowanie. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2012-05-12, 18:31
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
Jedno jest pewne.
Jeœli chcesz wyjœÌ z twarz¹ musisz naprawiÌ.
Wtedy siĂŞ dowiesz czy to Twoja wina ?
JeÂśli okaÂże siĂŞ, Âże zawiniÂł wÂłaÂściciel to ponosi koszty naprawy i lakierowania.
Ps. osobiœcie stosuje podk³ady epoxydowe grubopow³okowe na wypiaskowane wpierw elementy i wtedy mam pewnoœÌ poprawnie wykonanej pracy..
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-05-13, 00:05
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
viperpl napisał/a: | Nie mam pojĂŞcia z czego jest spoina |
W³aœnie wróci³em z Moto Weteran Bazar i uda³o mi siê wyrwaÌ zbiornik do Junaka ,tak ¿e zrobi³em zdjêcie tego spawu.U mnie jest to dobrze zrobione i po³¹czenie jest szczelne.
Ogl¹da³em kilka zbiorników i zwraca³em uwagê na te po³¹czenia i w wiêkszoœci by³y albo nieszczelnoœci ,albo ktoœ te tuleje sam spawa³ i te¿ by³y dziury (kiedyœ by³a moda odcinania tych tulei ).
Oryginalne spawy sÂą robione mosiÂądzem.
Moja hipoteza jest wg mnie teraz jeszcze bardziej prawdopodobna.
pozdr
zbiorniktuleja.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 75 raz(y) 616.78 KB |
|
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2012-05-13, 12:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
jarbia -(kiedyÂś byÂła moda odcinania tych tulei ).
kiedyÂś byÂła.
ZdobyÂłem 2 takie zbiorniki bez mocowaĂą i...
NaprawiÂłem wg. "Starej SzkoÂły" czyli tak jak w orginale
- tujejki na wymiar
- lutowanie mosiÂądzem
Bior¹c pod uwage, ¿e to s¹ 2 ró¿ne metale zastosowa³em podk³ad epoxydowy nie akrylowy.
Jest wymagajÂący (czas i temperatua) ale nie powstajÂą takie nieprzyjemne sytuacje... |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-05-13, 14:02
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
936 napisał/a: | BiorÂąc pod uwage, Âże to sÂą 2 ró¿ne metale zastosowaÂłem podkÂład epoxydowy nie akrylowy.
Jest wymagajÂący (czas i temperatua) ale nie powstajÂą takie nieprzyjemne sytuacje.. |
Po lekturze na forum teraz ja teÂż dajĂŞ epo .Jednak myÂślĂŞ ,Âże u kolegi te pĂŞcherze wyszÂły jednak z powodu tych nieszczelnoÂści na spawach ,i sÂłabo wysuszone powÂłoki ,teÂż sÂądzĂŞ ,Âże epoksyd lepiej by sobie tam poradziÂł i nie odszedÂł by od blachy (jeÂśli moja teoria jest trafiona).
Co Ty o tym sÂądzisz? |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
adniem21
|
Wysłany: 2012-05-13, 18:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 131
|
936 jaki epoksyd stosujesz podeÂślij link? |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2012-05-13, 19:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
U¿ywam ró¿nych epoxydów.
Najbardziej przypadÂłmi do gustu DeBeer grubopowÂłokowy. ( od 50-200 mikronĂłw na warstwe)
Epoxyd taki moÂżna stosowaĂŚ na 3 sposoby.
Jako grunt, jako wypeÂłniacz i mokro na mokro.
Ale i Novol grubopowÂłokowy daje rade przyzwoicie jak i inne...
jarbia
nie mnie oceniaĂŚ kto zawiniÂł...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
...kuba...
|
Wysłany: 2012-05-22, 20:44
|
0
|
|
|
Posty: 68
|
viperpl napisał/a: | Szparunki zgodnie z Âżyczeniem klienta naklejane pod klarem. |
a ja z ciekawoÂści mam pytanko, ta caÂła kremowa powierzchnia to szparunek(i w jakim sensie naklejony, to nie jest warstwa lakieru w innym kolorze?), bo nie mogĂŞ nigdzie siĂŞ dopatrzeĂŚ szparunkĂłw, a byÂła o nich mowa odnoÂśnie tego zdjĂŞcia... |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2012-07-02, 22:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
jarbia napisał/a: | viperpl napisał/a: | Nie mam pojĂŞcia z czego jest spoina |
W³aœnie wróci³em z Moto Weteran Bazar i uda³o mi siê wyrwaÌ zbiornik do Junaka ,tak ¿e zrobi³em zdjêcie tego spawu.U mnie jest to dobrze zrobione i po³¹czenie jest szczelne.
Ogl¹da³em kilka zbiorników i zwraca³em uwagê na te po³¹czenia i w wiêkszoœci by³y albo nieszczelnoœci ,albo ktoœ te tuleje sam spawa³ i te¿ by³y dziury (kiedyœ by³a moda odcinania tych tulei ).
Oryginalne spawy sÂą robione mosiÂądzem. |
WÂłaÂśnie jest tak jak mĂłwisz z jednym wyjÂątkiem to nie spaw tylko twardy lut.
Pozdrawiam
ZdjĂŞcie474.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 68 raz(y) 295.07 KB |
ZdjĂŞcie494.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 265 raz(y) 245.5 KB |
|
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-07-02, 23:11
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
936 napisał/a: | z jednym wyjÂątkiem to nie spaw tylko twardy lut. |
Masz racjĂŞ ,to raczej nie spawanie ,a twardy lut wykonany technikÂą lutospawania .
MuszĂŞ siĂŞ precyzyjniej wyraÂżaĂŚ .
Ps. Tak swojÂą drogÂą ,to szkoda ,Âże zaÂłoÂżyciel tematu nie napisaÂł co byÂło przyczynÂą powstania tych pĂŞcherzy.
pozdr. |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2012-07-04, 00:15
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
jarbia napisał/a: |
Ps. Tak swojÂą drogÂą ,to szkoda ,Âże zaÂłoÂżyciel tematu nie napisaÂł co byÂło przyczynÂą powstania tych pĂŞcherzy. |
[ Dodano: 2012-07-04, 00:17 ]
viperpl napisał/a: |
- PodkÂład akrylowy studio |
|
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-07-04, 00:34
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
936 napisał/a: | PodkÂład akrylowy studio |
Ok , ale baloniki nadmuchaÂł wkrĂŞcajÂąc wkrĂŞty ,czy sprĂŞÂżonym powietrzem.
Ciekawe ,czy prawidÂłowÂą powÂłokĂŞ teÂż by podniosÂło ?
pozdr. |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2012-07-04, 00:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
jarbia napisał/a: |
Ciekawe ,czy prawidÂłowÂą powÂłokĂŞ teÂż by podniosÂło ? |
PrawidÂłowÂą czyli jakÂą ?
Chodzi o strukture podkÂładu i jego adhezje do podÂłoÂża.
I tyle.
ZÂły materiaÂł, nieczytanie kart technicznych (bo po co?) i temat na forum gotowy
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-07-04, 01:45
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
Cytat: | PrawidÂłowÂą czyli jakÂą ? |
Na wÂłaÂściwie przygotowana powierzchniĂŞ ,wÂłaÂściwy podkÂład i zgodnie ze sztukÂą wÂłaÂściwe materiaÂły nawierzchniowe .
936 napisał/a: | ZÂły materiaÂł, nieczytanie kart technicznych |
Z ciekawoÂści prĂłbowaÂłem poczytaĂŚ o tym podkÂładzie i jedyna karta jakÂą znalazÂłem zawieraÂła tylko informacjĂŞ ,Âże jest to podkÂład do nakÂładania pistoletem oraz mnĂłstwo info o szkodliwoÂści .Nic poza tym . |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-07-04, 10:35
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
jarbia napisał/a: | Ciekawe ,czy prawidÂłowÂą powÂłokĂŞ teÂż by podniosÂło ? | podniosÂło by albo nie podnioslo...tego juz sie nie dowiemy...zapewne te studio to zwykÂły akrylowy naÂłoÂżony na goly metal do ktĂłrego mial ma³¹ przyczepnoœÌ...jezeli byÂł by to epoxyd to moÂże i by wytrzymaÂł moÂże nie... b³¹d byÂł w "spawie" bo byÂł nieszczelny i powietrze,olej,woda gdzieÂś musiaÂło uciec podczas wkrecania srubki i uciekÂło pod lakier,a ze podkÂład miaÂł ma³¹ przyczepnoœÌ to go podniosÂło... |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-07-04, 10:55
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
gugun napisał/a: | b³¹d byÂł w "spawie" bo byÂł nieszczelny i powietrze,olej,woda gdzieÂś musiaÂło uciec podczas wkrecania srubki i uciekÂło pod lakier,a ze podkÂład miaÂł ma³¹ przyczepnoœÌ to go podniosÂło... |
Taki teÂż ,byÂł mĂłj pierwszy post .
pozdr. |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-07-04, 19:34
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
jarbia napisał/a: | Taki teÂż ,byÂł mĂłj pierwszy post .
pozdr. | no bo miaÂłeÂś racje jak widaĂŚ od samego poczÂątku |
|
|
|
 |
Novol rafman
|
Wysłany: 2012-08-01, 14:48 PĂŞcherze na spawach i powierzchniach lutowanych, cynowanych.
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 54
|
Witam!
W ostatnim czasie miaÂłem do czynienia z problemami ktĂłre od czasu do czasu pojawiajÂą siĂŞ u ludzi i majÂą z tym problemy.
Chodzi tu wÂłaÂśnie o roÂżnego rodzaju pĂŞcherzyki ,bÂąbelki powstajÂące szczegĂłlnie w miejscach cynowania lub na spawach.
ZabraliÂśmy siĂŞ za ten temat w naszym laboratorium badawczo -rozwojowym .
SzczegĂłlnie interesowaÂła nas pasta ,ktĂłra jest uÂżywana do cynowania.
(Niestety nie mogĂŞ podaĂŚ firmy).
Wyniki pierwszych testĂłw bez komory solnej pokazaÂły ,Âże sama past do cynowania jest bardzo silnym akceleratorem korozji .
Po naÂłoÂżeniu odczekaliÂśmy 3 minuty i wytarliÂśmy do ,,czysta",ale bez uÂżycia zmywacza-blaszka po 5 godzinach byÂła pokryta kilkumikronowÂą rdzÂą.
W wiêkszoœci przypadków przy ró¿nego rodzaju operacjach typu lutowanie czy cynowanie u¿ywane s¹ bardzo dziwne substancje ,które jeœli nie bêd¹ dobrze usuniête mog¹ powodowaÌ ró¿ne przykre niespodzianki.
Powierzchnia spawu , lutu czy cynowana zawiera ogromn¹ iloœÌ niewidocznych go³ym okiem szczelin, por i dziurek .
Nawet produkt o tak niskiej lepkoÂści jak podkÂład reaktywny nie jest w stanie dokÂładnie je spenetrowaĂŚ(powietrze wypycha podkÂład i nie pozwala wlaĂŚ siĂŞ do Âśrodka)
W ten sposĂłb z mikroporĂłw pod wpÂływem temperatury wydostaje siĂŞ powietrze lub ulatniajÂące siĂŞ pozostaÂłoÂści jakiÂś substancji podnoszÂąc powierzchniĂŞ lakieru .
Polecam Zmywacz wstĂŞpny Plus 800 oraz przyciĂŞty pĂŞdzelek ,aby dokÂładnie oczyÂściĂŚ takie podejrzane miejsca, wysuszyĂŚ i mocno wydmuchaĂŚ sprĂŞÂżonym powietrzem.
Tego typu prĂłbki pokryte podkÂładem Epoksydowym 360 grubo powÂłokowym w gruboÂści ok.100 mikronĂłw ,w komorze solnej po 5 dniach nie wykazywaÂły Âżadnych niepokojÂących
oznak.
NiedokÂładnie oczyszczone i pokryte zbyt cienkÂą warstwÂą podkÂładu-pojawiaÂła siĂŞ korozja lub pĂŞcherzyki.
Antykorozja Epoksydu zaczyna siĂŞ od 100 mikronĂłw w gĂłrĂŞ!!!
RafaÂł Mania DziaÂł SzkoleĂą NOVOL |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2012-08-01, 16:13
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
Panie Rafale zgadzam siĂŞ.
To wszystko co opracowaliÂście w labolatorium wiadomo od kilkudziesiĂŞciu lat.
Cynowanie nadwozi a dokÂładniej mĂłwiÂąc oÂłowienie to technika tzw. STAREJ SZKOÂŁY...
Wystarczy odnieÂśc sie do wiedzy chocby z forum, mojego dobrego kolegi Paszczaka, gdzie przedstawia caÂły proces
"Naprawa karoserii metodÂą cynowania"
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wysłany: 2012-08-01, 19:30 Re: PĂŞcherze na spawach i powierzchniach lutowanych, cynowan
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 638 Skąd: ÂŁĂłdÂź
|
Novol rafman napisał/a: | Antykorozja Epoksydu zaczyna siĂŞ od 100 mikronĂłw w gĂłrĂŞ!!! |
Jak to rozumieĂŚ
PoniÂżej tej "gruboÂści" epoksyd nie ma wÂłaÂściwoÂści antykorozyjnych, czy sÂą one po prostu mniejsze |
_________________ http://niezalezna.pl/
 |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2012-08-01, 20:20
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
OczywiÂście, Âże ma tylko skutecznoÂśc pigmentĂłw antykorozyjnych jest sÂłabsza poniewaÂż jest ich mniej na danej powierzchni.
Tyle w teorii a w praktyce jak g***niany materiaÂł to i pigmentĂłw antykorozyjnych maÂło, Âżeby drogi nie byÂł.
Ps. Najlepiej sprawdzajÂą siĂŞ epoxydy grubopowÂłokowe antykorozyjne.
Tak tak...
... i Novol takie posiada 4l+1l utw. (nie miaÂłem okazji pracy na tym materiale wiĂŞc nie komentuje) |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-08-01, 20:36
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
936 napisał/a: | Novol takie posiada 4l+1l utw. (nie miaÂłem okazji pracy na tym materiale wiĂŞc nie komentuje) |
JuÂż tu kiedyÂś pytaÂłem o ten epoksyd to podobno przemysÂłowy.
GurbopowÂłokowy niby fajny ,ale chyba na forum byÂło,Âże im wiĂŞcej wypeÂłniaczy w podkÂładzie antykorozyjnym tym gorzej ,Ale jak zwykle mogĂŞ siĂŞ myliĂŚ wiĂŞc tradycyjnie dacie mi..:rozga: .
pozdr. |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
lukas
|
Wysłany: 2012-08-01, 21:40
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 339
|
936 napisał/a: | OczywiÂście, Âże ma tylko skutecznoÂśc pigmentĂłw antykorozyjnych jest sÂłabsza poniewaÂż jest ich mniej na danej powierzchni.
Tyle w teorii a w praktyce jak g***niany materiaÂł to i pigmentĂłw antykorozyjnych maÂło, Âżeby drogi nie byÂł.
Ps. Najlepiej sprawdzajÂą siĂŞ epoxydy grubopowÂłokowe antykorozyjne. |
W gruntach epoksydowych stosowanych w refinishu rzadko stosuje siĂŞ zwiÂązki antykorozyjne, podejrzewam Âże ten grubopowÂłokowy (przemysÂłowy) z Novola rĂłwnieÂż ich nie ma bo sama Âżywica epoksydowa, zwÂłaszcza w grubej warstwie jest wystarczajÂącym zabezpieczeniem antykorozyjnym. "WypeÂłnienie" to teÂż kwestia niejednoznaczna bo wyrĂłb moÂże byĂŚ bardzo tiksotropowy i dawaĂŚ siĂŞ nakÂładaĂŚ w grubych warstwach a wypeÂłniaczy moÂże byĂŚ w nim maÂło.
Modyfikowane epoksydy stosuje siĂŞ w antykorozji ciĂŞÂżkiej czyli mosty, konstrukcje gdzie wymagana jest bardzo dÂługa ochrona. I rzeczywiÂście takie epoksydy nie nadajÂą siĂŞ do samochodĂłwki ale byÂła juÂż o tym mowa |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2012-08-01, 21:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
jarbia
rĂłzga dla Ciebie
Poczytaj karte technicznÂą choby NOVOLA "PodkÂład Epoxydowy Antykorozyjny GrubopowÂłokowy"
Napisane jest wyraÂźnie
cyt."Przeznaczony zarĂłwno do renowacji samochodĂłw, jak i zastosowaĂą przemysÂłowych"
Ps . Zdobywaj wiĂŞcej rzetelnej wiedzy zaczerpniĂŞtej z doÂświadczenia wÂłasnego... |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-08-01, 22:06
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
936 napisał/a: | Poczytaj karte technicznÂą choby NOVOLA "PodkÂład Epoxydowy Antykorozyjny GrubopowÂłokowy"
Napisane jest wyraÂźnie |
Ja to czytaÂłem i juÂż kiedyÂś siĂŞ tu oÂśmieliÂłem zadaĂŚ pytanie ,czy stosujecie ten podkÂład do samochodĂłw i teÂż jeÂśli dobrze pamiĂŞtam dostaÂłem rĂłzgi,bo to podkÂład dla przemysÂłu. JuÂż mam tyÂłek siny i dalej nie wiem komu wierzyĂŚ . |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
Novol rafman
|
Wysłany: 2012-08-02, 12:27 Ad .Epoksyd NOVOL Protect 360 1:1/4:1
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 54
|
Witam!
Chcia³bym tu wnieœÌ trochê wyjaœnieù dotycz¹cych podk³adu epoksydowego Protect 360 .
RzeczywiÂście w katalogach technicznych moÂżna napotkaĂŚ informacjĂŞ o zastosowaniu przemysÂłowym, bo tak jest.
Jednak w tzw. miĂŞdzyczasie powstaÂła nowa linia produktĂłw NOVOL dedykowana wraz z mieszalnikiem kolorĂłw typowo do przemysÂłu - Industrial.
Posiada on swĂłj zmodyfikowany podkÂład Epoksydowy 365.
Protect 360 jak najbardziej moÂżna wykorzystywaĂŚ w normalnym refiniszu .
Stosuj¹c go szybciej mo¿na uzyskaÌ odpowiedni¹ gruboœÌ warstwy, ale d³u¿ej trzeba czekaÌ na zakoùczenie reakcji utwardzania.
W zamian za to uzyskuje siĂŞ duÂżo lepszÂą pod wzglĂŞdem szczelnoÂści powÂłokĂŞ, bardziej elastycznÂą i odpornÂą.
Co jeszcze odró¿nia podk³ady Novola od innych na rynku.
W naszym przypadku nie polegamy tylko na szczelnoœci uk³adu , ale nasze podk³ady wzbogacone s¹ o inhibitory korozji , co zwiêksza ich skutecznoœÌ nawet przy cieùszej warstwie.
Nie oznacza to ,Âże moÂżna zaaplikowaĂŚ cieĂąsze warstwy niÂż 100 mikronĂłw - tylko w takiej gruboÂści dajemy peÂłnÂą gwarancjĂŞ ,oczywiÂście jeÂśli jest prawidÂłowo oczyszczona i przygotowana powierzchnia metalu.
RafaÂł Mania DziaÂł SzkoleĂą NOVOL |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-08-02, 13:23
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
Cytat: | Chcia³bym tu wnieœÌ trochê wyjaœnieù dotycz¹cych podk³adu epoksydowego Protect 360 . |
Ale nam tu chodzi bardziej nie o 360 tylko o 365 .
Ja na razie g³ównie u¿ywam Spectrala 385,ale ten 365 pewnie jest taùszy i grubopow³okowy .
I o tym 365 byÂśmy chcieli coÂś wiĂŞcej wiedzieĂŚ .
pozdr. |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
...kuba...
|
Wysłany: 2012-08-02, 14:19
|
0
|
|
|
Posty: 68
|
ja mam jeszcze pytanko odnoœnie aplikacji podk³adu epoksydowego, jeœli wiem, ¿e bêdê musia³ u¿yÌ szpachli w danym miejscu, to podk³ad epoksydowy stosuje na go³¹ blachê na to:
-akryl;
-szpachla;
-akryl;
-warstw dekoracyjna,
czy na golÂą blachĂŞ:
-akryl;
-szpachla;
-epoksyd;
-akryl;
-warstwa dekoracyjna? |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2012-08-02, 21:16
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
na go³¹ blachê podk³ad epoksydowy,mo¿esz go szpachlowaÌ,potem podk³ad akrylowy,lakiery wierzchnie.
Powodzenia |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2012-08-03, 00:26
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
jarbia napisał/a: | JuÂż tu kiedyÂś pytaÂłem o ten epoksyd to podobno przemysÂłowy.
GurbopowÂłokowy niby fajny ,ale chyba na forum byÂło,Âże im wiĂŞcej wypeÂłniaczy w podkÂładzie antykorozyjnym tym gorzej ,Ale jak zwykle mogĂŞ siĂŞ myliĂŚ wiĂŞc tradycyjnie dacie mi..:rozga: .
pozdr. |
936 napisał/a: | jarbia rĂłzga dla Ciebie Poczytaj karte technicznÂą choby NOVOLA "PodkÂład Epoxydowy Antykorozyjny GrubopowÂłokowy" Napisane jest wyraÂźnie
cyt."Przeznaczony zarĂłwno do renowacji samochodĂłw, jak i zastosowaĂą przemysÂłowych"
Ps . Zdobywaj wiĂŞcej rzetelnej wiedzy zaczerpniĂŞtej z doÂświadczenia wÂłasnego... |
Sorry ale chyba nie zÂłapaÂłem kontekstu twojego przekazu @936 z tymi rĂłzgami
To oczywista oczywistoœÌ, ¿e grunty daj¹ znacznie lepsz¹ ochrone antykorozyjn¹ od gruntowype³niacza bo grunty maj¹ tylko jeden cel - ochronê antykorozyjn¹ Za co te rózgi ? Im wiêcej wype³niacza tym gorsze zabezpieczenie antykorozyjne bo w tedy produkt staje siê higroskopijny ... czyli gów niany jako grunt.
Przy tym wszystkim nie zapominajcie Âłaskawie, Âże powÂłoki ochronno dekoracyjne tworzÂą zabezpieczenie antykorozyjne podÂłoÂża jako ... powÂłoka, a nie jako jeden z jej skÂładnikĂłw, bo metal nie koroduje jak : tlen, elektrolit, sĂłl i kwasy nie majÂą do niego dostĂŞpu . To po pierwsze ...
Po drugie 100 um to bardzo cienka warstwa. ¯eby jakiœ produkt dawa³ szczelnoœÌ zabezpieczenia metalu przed dostêpem do niego czynników wywo³uj¹cych korozjê to nie mo¿e byÌ tak, ¿e pomiêdzy cz¹stkami po aplikacji zostaj¹ przerwy przez które czynniki korozyjne dostaj¹ siê swobodnie do metalu. Novol uzna³ ¿e w ich przypadku 100 um to wystarczaj¹ca gruboœÌ. Inne firmy mog¹ uznaÌ, ¿e wystarcza 60, a jeszcze inne ¿e dopiero 120. Wszytko zale¿y od tego jakie kryteria oceny zosta³y tu przyjête. K¹piel w komorze solankowej ? ... Czy mo¿e tylko wieloletnie obserwacje próbek |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-08-03, 01:25
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
PROJEKTER napisał/a: | Im wiĂŞcej wypeÂłniacza tym gorsze zabezpieczenie antykorozyjne bo w tedy produkt staje siĂŞ higroskopijny ... czyli gĂłw niany jako grunt. |
Tak myœla³em ,¿e to gdzieœ ju¿ tu to by³o .Czyli co, mój jeden pó³dupek nie bêdzie siny ?
Pozdr. |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|