Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
viperpl
Wys³any: 2012-05-11, 19:39   Pêcherze, to raczej nie woda....
0
UP DOWN

Posty: 14
Witam.

Lakierowa³em ostatnio zbiornik paliwa od Junaka.

- Podk³ad akrylowy studio
- Baza konwencjonalna DP
- Bezbarwny Novol 575 (MS)




Lakier aplikowany pistoletem HP, Zainstalowane filtry, Temp. 20-22 st. Podk³ad docierany na mokro, ale jakie¶ 7 dni przed lakierowaniem.

Wszystko by³o ok, do czasu kiedy klient wkrêci³ w widoczne na fotce gwinty ¶ruby - wtedy wyskoczy³y 2 pêcherze.

Ps. Od d³u¿szego czasu u¿ywam w/w materia³ów i to jest mój pierwszy problem :help:
 

jarbia
Wys³any: 2012-05-11, 19:54   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Ja te¿ hobbystycznie bawiê siê w te motorki ,sam jestem ciekawy co siê sta³o .

Mam te¿ przewrotn± hipotezê ,¿e mo¿e jak wkrêca³ te ¶ruby wytworzy³o siê ci¶nienie i przy tulei ¼le przyspawanej (jakie¶ mikro otworki ) powietrze lub jakie¶ inne medium wt³oczone zosta³o pod lakier (mo¿e by³ za ¶wie¿y).
Mo¿na to sprawdziæ ,przedmuchiwark± dmuchn±æ w te tuleje i zobaczyæ czy balony siê nie nadmuchaj± .

Jeszcze zapytam z ciekawo¶ci jaki to numer lakieru ,i jak zrobi³e¶ szparunki oraz ewentualnie jaki nr lakieru na te szparunki.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

viperpl
Wys³any: 2012-05-11, 20:42   
0
UP DOWN

Posty: 14
W poniedzia³ek bêdê w mieszalni i zapytam - bo dosta³em ten lakier nieopisany, wiem tylko ¿e z palety RAL. Szparunki zgodnie z ¿yczeniem klienta naklejane pod klarem. Te¿ mi siê wydaje, ¿e lakier by³ za ¶wie¿y na majstrowanie przy nim. Ja go trzyma³em na s³oñcu, w cieniu, lekko przepolerowa³em przy szparunkach i nic siê nie dzia³o... dopiero po wkrêceniu ¶rub. Nie bardzo wiem co z tym zrobiæ.
 

jarbia
Wys³any: 2012-05-11, 20:57   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
viperpl napisa³/a:
Nie bardzo wiem co z tym zrobiæ.


Trzeba wpierw znale¼æ przyczynê .Tak jak pisa³em dmuchnij w te otwory sprê¿onym powietrzem i zobaczysz .
Nie mam takiego do¶wiadczenia, ale my¶lê ,¿e czeka ciê ponowne lakierowanie .
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

viperpl
Wys³any: 2012-05-11, 21:03   
0
UP DOWN

Posty: 14
jarbia napisa³/a:
viperpl napisa³/a:
Nie bardzo wiem co z tym zrobiæ.


Trzeba wpierw znale¼æ przyczynê .Tak jak pisa³em dmuchnij w te otwory sprê¿onym powietrzem i zobaczysz .
Nie mam takiego do¶wiadczenia, ale my¶lê ,¿e czeka ciê ponowne lakierowanie .


No pewnie tak. Tylko czyja to wina? u mnie co¶ zawiod³o, czy od zbyt wczesnego uzbrajania baku to wysz³o. Nie mam jak tego sprawdziæ, bo bak jest ju¿ u klienta.
 

jarbia
Wys³any: 2012-05-11, 22:22   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
viperpl napisa³/a:
Tylko czyja to wina?
viperpl napisa³/a:
Tylko czyja to wina? u mnie co¶ zawiod³o, czy od zbyt wczesnego uzbrajania baku to wysz³o


Je¶li moja hipoteza jest trafna to w³a¶nie wczesne uzbrajanie to spowodowa³o .
Jest te¿ mo¿liwo¶æ ,¿e klient nie móg³ wkrêciæ ¶rubek i co¶ zrobi³ np. nala³ oleju do otworów i zrobi³ siê przy wkrêcaniu ¶rubek taki ma³y si³ownik,lub sam tym przedmuchiwaczem to napompowa³.
Ale to s± tylko moje skromne amatorskie przemy¶lenia.
Mo¿e jeszcze inna przyczyna ?
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

juny 
Wys³any: 2012-05-11, 22:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
Witam.
Jaki¶ czas temu kupi³em sobie poradnik lakiernika i mam tam opisane b³edy i wady oto co tam znalaz³em :)

http://www4.picturepush.c...erdy/sc0002.bmp

tylko sorki ze obrucone :D
Pozdrawiam :spoko:
 

viperpl
Wys³any: 2012-05-11, 22:38   
0
UP DOWN

Posty: 14
Przeczyta³em ten skan i ¿aden z wymienionych powodów nie pasuje. Antysylikonem zmy³em, a ze 4 razy u¿ywaj±c 4 ¶cierek. Instalacja pneumatyczna z filtrem poprowadzona tak, ¿e praktycznie 99% kondensatu zostaje w zbiorniku, który systematycznie opró¿niam. Ró¿ne rzeczy siê na pocz±tku trafia³y, ale nigdy pêcherze ... materia³y od d³ugiego czasu ci±gle te same.

Ps. Jarbia - W sumie jak rozmawia³em z klientem, to powiedzia³ ¿e wkrêci³ ¶ruby i wyskoczy³y pêcherze, nie migam siê od poprawki, bo to naprawdê spoko klient, jednak nie wiem czy czuæ siê winnym. A taki ³adny ten zbiornik by³ :cool:
  
 

jarbia
Wys³any: 2012-05-11, 22:38   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Juny ,ja tego nie bra³em pod uwagê ,bo my¶la³em ,¿e kolega Viper to ju¿ wykluczy³ ,napisa³,¿e to raczej nie woda (czyli chyba wilgoæ te¿ ).
Ja sugerujê siê tym ,¿e pêcherze s± przy tulejach od kratki zbiornika.

[ Dodano: 2012-05-11, 23:40 ]
viperpl napisa³/a:
wkrêceniem ¶rub poprawi³ gwintownikiem :D niby.


Ciekawe ,czy dmuchn±³ sprê¿onym powietrzem,
albo nala³ tam oleju ?
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

juny 
Wys³any: 2012-05-11, 22:45   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
Jeszcze przychodzi mi na mysl utlenianie ale to by musia³a byæ rdza a to swiezo malowane to odpada :(
_________________

 

viperpl
Wys³any: 2012-05-11, 22:48   
0
UP DOWN

Posty: 14
jarbia napisa³/a:
Juny ,ja tego nie bra³em pod uwagê ,bo my¶la³em ,¿e kolega Viper to ju¿ wykluczy³ ,napisa³,¿e to raczej nie woda (czyli chyba wilgoæ te¿ ).
Ja sugerujê siê tym ,¿e pêcherze s± przy tulejach od kratki zbiornika.

[ Dodano: 2012-05-11, 23:40 ]
viperpl napisa³/a:
wkrêceniem ¶rub poprawi³ gwintownikiem :D niby.


Ciekawe ,czy dmuchn±³ sprê¿onym powietrzem,
albo nala³ tam oleju ?


Czy nala³ oleju to nie wiem, wiem ¿e po wkrêceniu ¶rub odrazu wyskoczy³ b±bel. Jak siêgam pamiêci±, to nawet podk³ad nie mia³ najmniejszej przecierki. Wszystko dotarte idealnie z kontrastem.
 

jarbia
Wys³any: 2012-05-11, 22:52   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Jeszcze jedno ,masz fotki pozosta³ych tulei ?
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

viperpl
Wys³any: 2012-05-11, 23:05   
0
UP DOWN

Posty: 14
Niestety posiadam tylko zdjêcia, które mi przes³a³ telefonem. Przy prawej tulejce te¿ wyskoczy³o, a my¶la³em, ¿e tylko przy lewej.
 

jarbia
Wys³any: 2012-05-11, 23:15   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Jak dowiesz siê co to by³o ,napisz dla potomno¶ci .
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

Homer S. 
Wys³any: 2012-05-12, 13:43   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Jak Kolega obrabia³ ten bak to jaka spoina by³a przy tych tulejach mo¿e mosi±dz ? .
_________________

 

marcin 
Wys³any: 2012-05-12, 15:57   
0
UP DOWN

Posty: 81
Sk±d: ¶l±sk/zag³ebie
Na bank te tulejki w junaku s± fabrycznie spawane mosi±dzem:)
 

gugun 
Wys³any: 2012-05-12, 16:07   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
pewno ma³o szczelne po³±czenie i podczas wkrêcania ¶rubek powietrze,woda lub cokolwiek innego podnios³o lakier w miejscu nieszczelnym...
wiêc jak bedziesz poprawia³ to wez pod uwage to ¿e trzeba co¶ z tym najpierw zrobiæ...
 
 

viperpl
Wys³any: 2012-05-12, 17:12   
0
UP DOWN

Posty: 14
[quote="Homer S."]Jak Kolega obrabia³ ten bak to jaka spoina by³a przy tych tulejach mo¿e mosi±dz ? .[/quote

Nie mam pojêcia z czego jest spoina, stara pow³oka by³a w tym miejscu nienaruszona, ogólnie bak nie wymaga³ szpachli, czyszczenia z korozji - by³ w dobrym stanie. By¶cie brali koledzy winê na siebie, czy raczej nie?

Moim zadaniem by³o polakierowanie.
 

936
Wys³any: 2012-05-12, 17:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Jedno jest pewne.
Je¶li chcesz wyj¶æ z twarz± musisz naprawiæ.
Wtedy siê dowiesz czy to Twoja wina ?
Je¶li oka¿e siê, ¿e zawini³ w³a¶ciciel to ponosi koszty naprawy i lakierowania.
Ps. osobi¶cie stosuje podk³ady epoxydowe grubopow³okowe na wypiaskowane wpierw elementy i wtedy mam pewno¶æ poprawnie wykonanej pracy..
Pozdrawiam
 

jarbia
Wys³any: 2012-05-12, 23:05   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
viperpl napisa³/a:
Nie mam pojêcia z czego jest spoina


W³a¶nie wróci³em z Moto Weteran Bazar i uda³o mi siê wyrwaæ zbiornik do Junaka ,tak ¿e zrobi³em zdjêcie tego spawu.U mnie jest to dobrze zrobione i po³±czenie jest szczelne.
Ogl±da³em kilka zbiorników i zwraca³em uwagê na te po³±czenia i w wiêkszo¶ci by³y albo nieszczelno¶ci ,albo kto¶ te tuleje sam spawa³ i te¿ by³y dziury (kiedy¶ by³a moda odcinania tych tulei ).
Oryginalne spawy s± robione mosi±dzem.
Moja hipoteza jest wg mnie teraz jeszcze bardziej prawdopodobna.
pozdr

zbiorniktuleja.jpg
Plik ¶ci±gniêto 74 raz(y) 616.78 KB

_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

936
Wys³any: 2012-05-13, 11:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
jarbia -(kiedy¶ by³a moda odcinania tych tulei ).
kiedy¶ by³a.
Zdoby³em 2 takie zbiorniki bez mocowañ i...
Naprawi³em wg. "Starej Szko³y" czyli tak jak w orginale
- tujejki na wymiar
- lutowanie mosi±dzem
Bior±c pod uwage, ¿e to s± 2 ró¿ne metale zastosowa³em podk³ad epoxydowy nie akrylowy.
Jest wymagaj±cy (czas i temperatua) ale nie powstaj± takie nieprzyjemne sytuacje...
 

jarbia
Wys³any: 2012-05-13, 13:02   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
936 napisa³/a:
Bior±c pod uwage, ¿e to s± 2 ró¿ne metale zastosowa³em podk³ad epoxydowy nie akrylowy.
Jest wymagaj±cy (czas i temperatua) ale nie powstaj± takie nieprzyjemne sytuacje..


Po lekturze na forum teraz ja te¿ dajê epo .Jednak my¶lê ,¿e u kolegi te pêcherze wysz³y jednak z powodu tych nieszczelno¶ci na spawach ,i s³abo wysuszone pow³oki ,te¿ s±dzê ,¿e epoksyd lepiej by sobie tam poradzi³ i nie odszed³ by od blachy (je¶li moja teoria jest trafiona).
Co Ty o tym s±dzisz?
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

adniem21
Wys³any: 2012-05-13, 17:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 131
936 jaki epoksyd stosujesz pode¶lij link?
 

936
Wys³any: 2012-05-13, 18:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
U¿ywam ró¿nych epoxydów.
Najbardziej przypad³mi do gustu DeBeer grubopow³okowy. ( od 50-200 mikronów na warstwe)
Epoxyd taki mo¿na stosowaæ na 3 sposoby.
Jako grunt, jako wype³niacz i mokro na mokro.
Ale i Novol grubopow³okowy daje rade przyzwoicie jak i inne...

jarbia
nie mnie oceniaæ kto zawini³...
Pozdrawiam
 

...kuba... 
Wys³any: 2012-05-22, 19:44   
0
UP DOWN

Posty: 68
viperpl napisa³/a:
Szparunki zgodnie z ¿yczeniem klienta naklejane pod klarem.

a ja z ciekawo¶ci mam pytanko, ta ca³a kremowa powierzchnia to szparunek(i w jakim sensie naklejony, to nie jest warstwa lakieru w innym kolorze?), bo nie mogê nigdzie siê dopatrzeæ szparunków, a by³a o nich mowa odno¶nie tego zdjêcia...
 
 

936
Wys³any: 2012-07-02, 21:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
jarbia napisa³/a:
viperpl napisa³/a:
Nie mam pojêcia z czego jest spoina


W³a¶nie wróci³em z Moto Weteran Bazar i uda³o mi siê wyrwaæ zbiornik do Junaka ,tak ¿e zrobi³em zdjêcie tego spawu.U mnie jest to dobrze zrobione i po³±czenie jest szczelne.
Ogl±da³em kilka zbiorników i zwraca³em uwagê na te po³±czenia i w wiêkszo¶ci by³y albo nieszczelno¶ci ,albo kto¶ te tuleje sam spawa³ i te¿ by³y dziury (kiedy¶ by³a moda odcinania tych tulei ).
Oryginalne spawy s± robione mosi±dzem.

W³a¶nie jest tak jak mówisz :) z jednym wyj±tkiem to nie spaw tylko twardy lut.
Pozdrawiam

Zdjêcie474.jpg
Plik ¶ci±gniêto 62 raz(y) 295.07 KB

Zdjêcie494.jpg
Plik ¶ci±gniêto 264 raz(y) 245.5 KB

 

jarbia
Wys³any: 2012-07-02, 22:11   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
936 napisa³/a:
z jednym wyj±tkiem to nie spaw tylko twardy lut.


Masz racjê ,to raczej nie spawanie ,a twardy lut wykonany technik± lutospawania .

Muszê siê precyzyjniej wyra¿aæ .

Ps. Tak swoj± drog± ,to szkoda ,¿e za³o¿yciel tematu nie napisa³ co by³o przyczyn± powstania tych pêcherzy.

pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

936
Wys³any: 2012-07-03, 23:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
jarbia napisa³/a:

Ps. Tak swoj± drog± ,to szkoda ,¿e za³o¿yciel tematu nie napisa³ co by³o przyczyn± powstania tych pêcherzy.


[ Dodano: 2012-07-04, 00:17 ]
viperpl napisa³/a:

- Podk³ad akrylowy studio
 

jarbia
Wys³any: 2012-07-03, 23:34   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
936 napisa³/a:
Podk³ad akrylowy studio


Ok , ale baloniki nadmucha³ wkrêcaj±c wkrêty ,czy sprê¿onym powietrzem.
Ciekawe ,czy prawid³ow± pow³okê te¿ by podnios³o ?
pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

936
Wys³any: 2012-07-03, 23:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
jarbia napisa³/a:

Ciekawe ,czy prawid³ow± pow³okê te¿ by podnios³o ?

Prawid³ow± czyli jak± ?
Chodzi o strukture podk³adu i jego adhezje do pod³o¿a.
I tyle.
Z³y materia³, nieczytanie kart technicznych (bo po co?) i temat na forum gotowy :)
Pozdrawiam.
 

jarbia
Wys³any: 2012-07-04, 00:45   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Cytat:
Prawid³ow± czyli jak± ?


Na w³a¶ciwie przygotowana powierzchniê ,w³a¶ciwy podk³ad i zgodnie ze sztuk± w³a¶ciwe materia³y nawierzchniowe .

936 napisa³/a:
Z³y materia³, nieczytanie kart technicznych


Z ciekawo¶ci próbowa³em poczytaæ o tym podk³adzie i jedyna karta jak± znalaz³em zawiera³a tylko informacjê ,¿e jest to podk³ad do nak³adania pistoletem oraz mnóstwo info o szkodliwo¶ci .Nic poza tym .
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

gugun 
Wys³any: 2012-07-04, 09:35   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
jarbia napisa³/a:
Ciekawe ,czy prawid³ow± pow³okê te¿ by podnios³o ?
podnios³o by albo nie podnioslo...tego juz sie nie dowiemy...zapewne te studio to zwyk³y akrylowy na³o¿ony na goly metal do którego mial ma³± przyczepno¶æ...jezeli by³ by to epoxyd to mo¿e i by wytrzyma³ mo¿e nie... b³±d by³ w "spawie" bo by³ nieszczelny i powietrze,olej,woda gdzie¶ musia³o uciec podczas wkrecania srubki i uciek³o pod lakier,a ze podk³ad mia³ ma³± przyczepno¶æ to go podnios³o...
 
 

jarbia
Wys³any: 2012-07-04, 09:55   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
gugun napisa³/a:
b³±d by³ w "spawie" bo by³ nieszczelny i powietrze,olej,woda gdzie¶ musia³o uciec podczas wkrecania srubki i uciek³o pod lakier,a ze podk³ad mia³ ma³± przyczepno¶æ to go podnios³o...


Taki te¿ ,by³ mój pierwszy post .
pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

gugun 
Wys³any: 2012-07-04, 18:34   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
jarbia napisa³/a:
Taki te¿ ,by³ mój pierwszy post .
pozdr.
no bo mia³e¶ racje jak widaæ od samego pocz±tku ;)
 
 

Novol rafman
Wys³any: 2012-08-01, 13:48   Pêcherze na spawach i powierzchniach lutowanych, cynowanych.
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 54
Witam!
W ostatnim czasie mia³em do czynienia z problemami które od czasu do czasu pojawiaj± siê u ludzi i maj± z tym problemy.
Chodzi tu w³a¶nie o ro¿nego rodzaju pêcherzyki ,b±belki powstaj±ce szczególnie w miejscach cynowania lub na spawach.
Zabrali¶my siê za ten temat w naszym laboratorium badawczo -rozwojowym .
Szczególnie interesowa³a nas pasta ,która jest u¿ywana do cynowania.
(Niestety nie mogê podaæ firmy).
Wyniki pierwszych testów bez komory solnej pokaza³y ,¿e sama past do cynowania jest bardzo silnym akceleratorem korozji .
Po na³o¿eniu odczekali¶my 3 minuty i wytarli¶my do ,,czysta",ale bez u¿ycia zmywacza-blaszka po 5 godzinach by³a pokryta kilkumikronow± rdz±.
W wiêkszo¶ci przypadków przy ró¿nego rodzaju operacjach typu lutowanie czy cynowanie u¿ywane s± bardzo dziwne substancje ,które je¶li nie bêd± dobrze usuniête mog± powodowaæ ró¿ne przykre niespodzianki.
Powierzchnia spawu , lutu czy cynowana zawiera ogromn± ilo¶æ niewidocznych go³ym okiem szczelin, por i dziurek .
Nawet produkt o tak niskiej lepko¶ci jak podk³ad reaktywny nie jest w stanie dok³adnie je spenetrowaæ(powietrze wypycha podk³ad i nie pozwala wlaæ siê do ¶rodka)
W ten sposób z mikroporów pod wp³ywem temperatury wydostaje siê powietrze lub ulatniaj±ce siê pozosta³o¶ci jaki¶ substancji podnosz±c powierzchniê lakieru .

Polecam Zmywacz wstêpny Plus 800 oraz przyciêty pêdzelek ,aby dok³adnie oczy¶ciæ takie podejrzane miejsca, wysuszyæ i mocno wydmuchaæ sprê¿onym powietrzem.
Tego typu próbki pokryte podk³adem Epoksydowym 360 grubo pow³okowym w grubo¶ci ok.100 mikronów ,w komorze solnej po 5 dniach nie wykazywa³y ¿adnych niepokoj±cych
oznak.
Niedok³adnie oczyszczone i pokryte zbyt cienk± warstw± podk³adu-pojawia³a siê korozja lub pêcherzyki.

Antykorozja Epoksydu zaczyna siê od 100 mikronów w górê!!!



Rafa³ Mania Dzia³ Szkoleñ NOVOL
 

936
Wys³any: 2012-08-01, 15:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Panie Rafale zgadzam siê.
To wszystko co opracowali¶cie w labolatorium wiadomo od kilkudziesiêciu lat.
Cynowanie nadwozi a dok³adniej mówi±c o³owienie to technika tzw. STAREJ SZKO£Y...
Wystarczy odnie¶c sie do wiedzy chocby z forum, mojego dobrego kolegi Paszczaka, gdzie przedstawia ca³y proces
"Naprawa karoserii metod± cynowania"
Pozdrawiam
 

Sw.Piotrek 
Wys³any: 2012-08-01, 18:30   Re: Pêcherze na spawach i powierzchniach lutowanych, cynowan
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 638
Sk±d: £ód¼
Novol rafman napisa³/a:
Antykorozja Epoksydu zaczyna siê od 100 mikronów w górê!!!


Jak to rozumieæ :?:
Poni¿ej tej "grubo¶ci" epoksyd nie ma w³a¶ciwo¶ci antykorozyjnych, czy s± one po prostu mniejsze :?:
_________________
http://niezalezna.pl/
 

936
Wys³any: 2012-08-01, 19:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Oczywi¶cie, ¿e ma tylko skuteczno¶c pigmentów antykorozyjnych jest s³absza poniewa¿ jest ich mniej na danej powierzchni.
Tyle w teorii a w praktyce jak g***niany materia³ to i pigmentów antykorozyjnych ma³o, ¿eby drogi nie by³.
Ps. Najlepiej sprawdzaj± siê epoxydy grubopow³okowe antykorozyjne.
Tak tak...
... i Novol takie posiada 4l+1l utw. (nie mia³em okazji pracy na tym materiale wiêc nie komentuje)
 

jarbia
Wys³any: 2012-08-01, 19:36   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
936 napisa³/a:
Novol takie posiada 4l+1l utw. (nie mia³em okazji pracy na tym materiale wiêc nie komentuje)

Ju¿ tu kiedy¶ pyta³em o ten epoksyd to podobno przemys³owy.
Gurbopow³okowy niby fajny ,ale chyba na forum by³o,¿e im wiêcej wype³niaczy w podk³adzie antykorozyjnym tym gorzej ,Ale jak zwykle mogê siê myliæ wiêc tradycyjnie dacie mi..:rozga: .
pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

lukas
Wys³any: 2012-08-01, 20:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
936 napisa³/a:
Oczywi¶cie, ¿e ma tylko skuteczno¶c pigmentów antykorozyjnych jest s³absza poniewa¿ jest ich mniej na danej powierzchni.
Tyle w teorii a w praktyce jak g***niany materia³ to i pigmentów antykorozyjnych ma³o, ¿eby drogi nie by³.
Ps. Najlepiej sprawdzaj± siê epoxydy grubopow³okowe antykorozyjne.


W gruntach epoksydowych stosowanych w refinishu rzadko stosuje siê zwi±zki antykorozyjne, podejrzewam ¿e ten grubopow³okowy (przemys³owy) z Novola równie¿ ich nie ma bo sama ¿ywica epoksydowa, zw³aszcza w grubej warstwie jest wystarczaj±cym zabezpieczeniem antykorozyjnym. "Wype³nienie" to te¿ kwestia niejednoznaczna bo wyrób mo¿e byæ bardzo tiksotropowy i dawaæ siê nak³adaæ w grubych warstwach a wype³niaczy mo¿e byæ w nim ma³o.
Modyfikowane epoksydy stosuje siê w antykorozji ciê¿kiej czyli mosty, konstrukcje gdzie wymagana jest bardzo d³uga ochrona. I rzeczywi¶cie takie epoksydy nie nadaj± siê do samochodówki ale by³a ju¿ o tym mowa ;)
 

936
Wys³any: 2012-08-01, 20:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
jarbia
rózga dla Ciebie :)
Poczytaj karte techniczn± choby NOVOLA "Podk³ad Epoxydowy Antykorozyjny Grubopow³okowy"
Napisane jest wyra¼nie
cyt."Przeznaczony zarówno do renowacji samochodów, jak i zastosowañ przemys³owych"
Ps . Zdobywaj wiêcej rzetelnej wiedzy zaczerpniêtej z do¶wiadczenia w³asnego...
 

jarbia
Wys³any: 2012-08-01, 21:06   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
936 napisa³/a:
Poczytaj karte techniczn± choby NOVOLA "Podk³ad Epoxydowy Antykorozyjny Grubopow³okowy"
Napisane jest wyra¼nie

Ja to czyta³em i ju¿ kiedy¶ siê tu o¶mieli³em zadaæ pytanie ,czy stosujecie ten podk³ad do samochodów i te¿ je¶li dobrze pamiêtam dosta³em rózgi,bo to podk³ad dla przemys³u. Ju¿ mam ty³ek siny i dalej nie wiem komu wierzyæ .
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

Novol rafman
Wys³any: 2012-08-02, 11:27   Ad .Epoksyd NOVOL Protect 360 1:1/4:1
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 54
Witam!
Chcia³bym tu wnie¶æ trochê wyja¶nieñ dotycz±cych podk³adu epoksydowego Protect 360 .
Rzeczywi¶cie w katalogach technicznych mo¿na napotkaæ informacjê o zastosowaniu przemys³owym, bo tak jest.
Jednak w tzw. miêdzyczasie powsta³a nowa linia produktów NOVOL dedykowana wraz z mieszalnikiem kolorów typowo do przemys³u - Industrial.
Posiada on swój zmodyfikowany podk³ad Epoksydowy 365.

Protect 360 jak najbardziej mo¿na wykorzystywaæ w normalnym refiniszu .
Stosuj±c go szybciej mo¿na uzyskaæ odpowiedni± grubo¶æ warstwy, ale d³u¿ej trzeba czekaæ na zakoñczenie reakcji utwardzania.
W zamian za to uzyskuje siê du¿o lepsz± pod wzglêdem szczelno¶ci pow³okê, bardziej elastyczn± i odporn±.

Co jeszcze odró¿nia podk³ady Novola od innych na rynku.
W naszym przypadku nie polegamy tylko na szczelno¶ci uk³adu , ale nasze podk³ady wzbogacone s± o inhibitory korozji , co zwiêksza ich skuteczno¶æ nawet przy cieñszej warstwie.

Nie oznacza to ,¿e mo¿na zaaplikowaæ cieñsze warstwy ni¿ 100 mikronów - tylko w takiej grubo¶ci dajemy pe³n± gwarancjê ,oczywi¶cie je¶li jest prawid³owo oczyszczona i przygotowana powierzchnia metalu.

Rafa³ Mania Dzia³ Szkoleñ NOVOL
 

jarbia
Wys³any: 2012-08-02, 12:23   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Cytat:
Chcia³bym tu wnie¶æ trochê wyja¶nieñ dotycz±cych podk³adu epoksydowego Protect 360 .


Ale nam tu chodzi bardziej nie o 360 tylko o 365 .
Ja na razie g³ównie u¿ywam Spectrala 385,ale ten 365 pewnie jest tañszy i grubopow³okowy .
I o tym 365 by¶my chcieli co¶ wiêcej wiedzieæ .
pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

...kuba... 
Wys³any: 2012-08-02, 13:19   
0
UP DOWN

Posty: 68
ja mam jeszcze pytanko odno¶nie aplikacji podk³adu epoksydowego, je¶li wiem, ¿e bêdê musia³ u¿yæ szpachli w danym miejscu, to podk³ad epoksydowy stosuje na go³± blachê na to:
-akryl;
-szpachla;
-akryl;
-warstw dekoracyjna,

czy na gol± blachê:
-akryl;
-szpachla;
-epoksyd;
-akryl;
-warstwa dekoracyjna?
 
 

hematol 
Wys³any: 2012-08-02, 20:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
na go³± blachê podk³ad epoksydowy,mo¿esz go szpachlowaæ,potem podk³ad akrylowy,lakiery wierzchnie.
Powodzenia :spoko:
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-08-02, 23:26   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
jarbia napisa³/a:
Ju¿ tu kiedy¶ pyta³em o ten epoksyd to podobno przemys³owy.
Gurbopow³okowy niby fajny ,ale chyba na forum by³o,¿e im wiêcej wype³niaczy w podk³adzie antykorozyjnym tym gorzej ,Ale jak zwykle mogê siê myliæ wiêc tradycyjnie dacie mi..:rozga: .
pozdr.


936 napisa³/a:
jarbia rózga dla Ciebie :) Poczytaj karte techniczn± choby NOVOLA "Podk³ad Epoxydowy Antykorozyjny Grubopow³okowy" Napisane jest wyra¼nie
cyt."Przeznaczony zarówno do renowacji samochodów, jak i zastosowañ przemys³owych"
Ps . Zdobywaj wiêcej rzetelnej wiedzy zaczerpniêtej z do¶wiadczenia w³asnego...


Sorry ale chyba nie z³apa³em kontekstu twojego przekazu @936 z tymi rózgami :nie:

To oczywista oczywisto¶æ, ¿e grunty daj± znacznie lepsz± ochrone antykorozyjn± od gruntowype³niacza bo grunty maj± tylko jeden cel - ochronê antykorozyjn± :tak: Za co te rózgi ? :shock: Im wiêcej wype³niacza tym gorsze zabezpieczenie antykorozyjne bo w tedy produkt staje siê higroskopijny ... czyli gów niany jako grunt.

Przy tym wszystkim nie zapominajcie ³askawie, ¿e pow³oki ochronno dekoracyjne tworz± zabezpieczenie antykorozyjne pod³o¿a jako ... pow³oka, a nie jako jeden z jej sk³adników, bo metal nie koroduje jak : tlen, elektrolit, sól i kwasy nie maj± do niego dostêpu . To po pierwsze ...

Po drugie 100 um to bardzo cienka warstwa. ¯eby jaki¶ produkt dawa³ szczelno¶æ zabezpieczenia metalu przed dostêpem do niego czynników wywo³uj±cych korozjê to nie mo¿e byæ tak, ¿e pomiêdzy cz±stkami po aplikacji zostaj± przerwy przez które czynniki korozyjne dostaj± siê swobodnie do metalu. Novol uzna³ ¿e w ich przypadku 100 um to wystarczaj±ca grubo¶æ. Inne firmy mog± uznaæ, ¿e wystarcza 60, a jeszcze inne ¿e dopiero 120. Wszytko zale¿y od tego jakie kryteria oceny zosta³y tu przyjête. K±piel w komorze solankowej ? ... Czy mo¿e tylko wieloletnie obserwacje próbek :cool:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

jarbia
Wys³any: 2012-08-03, 00:25   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
PROJEKTER napisa³/a:
Im wiêcej wype³niacza tym gorsze zabezpieczenie antykorozyjne bo w tedy produkt staje siê higroskopijny ... czyli gów niany jako grunt.


Tak my¶la³em ,¿e to gdzie¶ ju¿ tu to by³o .Czyli co, mój jeden pó³dupek nie bêdzie siny ? :D
Pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group