Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2014-02-05, 18:50
Autor Wiadomo¶æ
shotzg 
Wys³any: 2012-09-08, 12:06   renowacja starych aut krok po kroku
0
UP DOWN

Posty: 12
witam. zajmuje sie renowacja aut amerykanskich na materialach robello. zaczynamy od piaskowania, podkladu reaktywnego, pozniej epoksydowego, nastepnie szpachlowka (jesli trzeba), podklad akrylowy, mokro w mokro i lakierek, czyli standardowa technologia. teraz pytanie kto zajmuje sie podobnymi pracami i na jakich materialach? jakimi technologiami robicie? mile widziane zdjecia waszych odrestaurowanych aut.
 

936
Wys³any: 2012-09-08, 18:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Powodzenia !
 

chudson
Wys³any: 2012-09-08, 21:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Cytat:
podkladu reaktywnego, pozniej epoksydowego,


co to za standardowa technologia k³adzenia epoksydu na reaktywny ?
Nie spotka³em siê jeszcze z producentem zalecaj±cym takie po³aczenie
a do tegio nie mogê nigdzie znale¼æ w necie firmy Robello ( szuka³em na stronach polskich i angielskich ) a chcia³em poczytaæ karty charakterystyki ich produktów.

Moim zdaniem nie ma ró¿nicy czy auto wiekowe czy nowe, technologia lakierowania w wiêkszo¶ci ta sama . Rze¼ba przy zabytkach zaczyna siê w momencie dorabiania elementów :D I tu mo¿na siê popisaæ mistrzostwem ¶wiata :D
 

ksenonn 
Wys³any: 2012-09-08, 22:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 279
Sk±d: Czêstochowa
Novol kiedy¶ zaleca³ takie po³±czenie, ale siê wycofa³..
Je¿eli mo¿na, to chêtnie bym poogl±da³ jakie¶ fotki z procesu odbudowy jakiego¶ "amerykañca" kolego szanowny?!
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

Homer S. 
Wys³any: 2012-09-09, 06:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
chudson napisa³/a:
a do tegio nie mogê nigdzie znale¼æ w necie firmy Robello ( szuka³em na stronach polskich i angielskich ) a chcia³em poczytaæ karty charakterystyki ich produktów.

http://roberlo.pl/
Jest zapewne kilka osób na forum co u¿ywa ich produkty (ja te¿ :spoko: ) na pocz±tek proszê spróbowaæ szpachli Multiextender :)
Te¿ bym zerkn± na prace blacharskie przy jakim¶ klasyku :)
_________________

 

936
Wys³any: 2012-09-09, 08:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Proszê bardzo
Prace Paszczurskiego i ch³opaków z ekipy
http://auto-pro.pl/
Pozdrawiam
 

kocer
Wys³any: 2012-09-09, 10:14   
0
UP DOWN

Posty: 37
A ja proponujê fajnefurki.pl. Mo¿na trochê podpatrzeæ.
 

shotzg 
Wys³any: 2012-09-10, 19:16   
0
UP DOWN

Posty: 12
stronka spoko wedlug mnie firmy co ma amerykanskie zajawki:) www.NOMADCARS.PL

a co mam dac na reaktywny? akrylowy?? podklad epoksydowy jest dobra przegroda.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-09-10, 19:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
shotzg napisa³/a:
a co mam dac na reaktywny? akrylowy?? podklad epoksydowy jest dobra przegroda.

A mo¿e tak by zagl±dn±æ do karty technicznej reaktywnego.
Na jakich materia³ach pracujesz?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

chudson
Wys³any: 2012-09-10, 20:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
To ju¿ wiem czemu nie mog³em w necie znale¼æ, by³ b³±d w pisowni roberlo :D

Cytat:
a co mam dac na reaktywny? akrylowy?? podklad epoksydowy jest dobra przegroda.


Mo¿na by zapytaæ inaczej.... PO CO reaktywny skoro dajesz epoksydowy. Zw³aszcza ,¿e piszesz o wcze¶niejszym piaskowaniu.


Reaktywny SURVINIL cytujê "Mo¿e byæ pokrywany jakimkolwiek lakierem, poza lakierami nitrosyntetycznymi i chlorokauczukowymi" czyli technologia wydaje siê OK ale nie znalaz³em niestety ani nazwy epoksydu tej firmy ani karty technicznej by sie upewniæ.

BTW tu karty tech
s± karty technologiczne do kilku ich produktów.
 

shotzg 
Wys³any: 2012-09-11, 19:15   
0
UP DOWN

Posty: 12
do niedawna po piaskowaniu dawalismy sam epoksyd ale...... podczas prac widzialem ogniska rdzy po piaskowaniu i dla tego zadecydowa³em o wytrawce zeby nie wypuscila rdzy (sam epoksyd nie zdaje egzaminu). je¿eli my mêczymy projekt ok roku to fajnie by bylo, ¿eby kupiec mia³ jeszcze jaki¶ czas zdrow± blache;) firma roberlo z tego co wiem nie ma podk³adu epoksydowego. epoksyd mamy TROTONA tak jak szpachlówke. klar te¿ jest innej firmy PORZELACK ponoc tansza linia roberlo ale nie polecam!!!
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-09-11, 19:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
shotzg napisa³/a:
o wytrawce zeby nie wypuscila rdzy

Ale reaktywny nie wytrawia rdzy.
Sk±d ten pomys³?

Skoro macie widoczne ogniska rdzy to przed rozpoczêciem prac lakierniczych nic z tymi ogniskami nie robicie?
Przecie¿ s± profesjonalne ¶rodki do tego celu.
Do tego mieszanie produktów ró¿nych producentów.
Trochê lipa nie s±dzisz?

shotzg napisa³/a:
podczas prac widzialem ogniska rdzy po piaskowaniu


S±dzisz ¿e reaktywny jest na to odpowiedni?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

shotzg 
Wys³any: 2012-09-11, 20:08   
0
UP DOWN

Posty: 12
nie zrozumieli¶my sie. nalot czy ogniska sa widoczne podczas starcia epoksydu. nie sa to pecheze i na pewno takich rzeczy nie zostawiamy;)
 

berag1 
Wys³any: 2012-09-11, 20:35   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
Kolego shotzg, czytam ten temat i nie mogê siê nadziwiæ dlaczego do tej pory nie zdecydowa³e¶ siê na przej¶cie na pe³n± technologie danego producenta. Wybór systemów mieszalnikowych na naszym rynku wraz z ca³± gam± produktów jednego producenta jest ogromny. Zawsze mo¿na wybraæ co¶ dla siebie, cena do jako¶ci. Nie mia³by¶ problemów z jakimi teraz siê borykasz, bo wybieraj±c jednego producenta mo¿esz liczyæ na pomoc technika danego koncernu, kolorysty i szkolenia organizowane w centrach szkoleniowych wybranego przez Ciebie producenta.
Zastanów siê nad tym powa¿nie bo pe³na technologia jednego producenta to nie tylko podk³ady i szpachle w tym przypadku Roberlo i nie tylko, ale równie¿ podk³ad zwiêkszaj±cy przyczepno¶æ, plastyfikator, rozcieñczalnik do cieniowania, preparat do cieniowania baz per³owych i metalicznych, zmywacze wstêpne, standardowe, rozcieñczalniki akrylowe i bazowe, utwardzacze, lakiery bezbarwne, ca³y system mieszalnikowy, szpachle itd.
To co zrobisz albo nie zrobisz na pewno wp³ynie prêdzej czy pó¼niej na efekty Twojej pracy.
Pozdrawiam
 
 

936
Wys³any: 2012-09-11, 21:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
shotz
Swoj± wypowiedzi± odno¶nie materia³oznastwa skompromitowa³e¶ siebie.
Tanie materia³y na klasyka ?
Brak wystarczaj±cej wiedzy do podjêcia pracy na odpowiednim poziomie.
Ps. Kto ci zap³aci za ten pojazd, który mu zaraz skoroduje ?
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2012-09-12, 10:20   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Eeeeee tam siê ludzie czepiacie kolegi ;) Niech tam robi sobie te "amerykañskie klasyki" jak mu tam pasuje :D , do¶æ czêsto "renowacja klasyka na sprzeda¿" polega na zaklejaniu dziur matami ,szmatami i zaszpachlowywaniu tego :tak: Najwa¿niejsze to "³adny lakierek" :D
a tzw. "Problem" jest przerzucany na "nowego nabywcê" ;)
Pozdrawiam! :spoko:
 

chudson
Wys³any: 2012-09-12, 11:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Ale zaczynacie jechaæ po koledze. Zamiast ³adnie doradziæ to "skompromitowale¶ siê" i sugerowanie ,¿e szmatami dziury zatyka pod szpachel.

Racj± jest ,¿e mieszanie materia³ów ró¿nych firm nie jest dobrym pomys³em.
Skoro ¿ale¿y Ci na jako¶ci to zamieni³ bym TROTONA na co¶ lepszego , a Roberlo na firmê ,która ma epoksyd ( aby nie mieszaæ firm )
Tak jak kolega wspomnia³ jest wiele dobrych systemów z naprawdê dobrym zapleczem i pomoc± fachow±.
Reaktywny jest ok ale na przetarcia w epoksydzie , miejscami. Do "wytrawiania" s± lepsze ¶rodki.
Je¶li ma byæ porz±dnie to czy zastanawia³e¶ siê nad cynkowaniem elementów ? W wielu miejscach rudno o wannê do ca³ego nadwozia ale poddanie temu procesowi drzwi, maski a ju¿ zw³aszcza przednich odkrêcanych b³otników napewno poprawi³o by jako¶æ ;)

Pomy¶l nad tym :D
 

shotzg 
Wys³any: 2012-09-12, 16:52   
0
UP DOWN

Posty: 12
dzieki panie CHUDSON. chcialem wam powiedzieæ ¿e wiekszosc z was ma [...].... wlasnie sobie przypomnialem dla czego przesatalem kozystac z tego forum. czytajcie pytania dokladnie. ja nie prosilem o komentarz co to sposobu jakim pracuje tylko pytalem czy ktos kto sie zajmuje takimi GRUBYMI naprawami moze sie podzielic swoimi sposobami. Wiem ze mieszanie materialow jest do dupy i staram sie zeby wszystko ukierunkowac w jedna linie. NIE LAKIERUJE NA OGNISKA RDZY BARANY CZYTAJCIE UWAZNIE!!!!
 

chudson
Wys³any: 2012-09-12, 19:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Je¶li zdecydujesz siê na cynkowanie i bêdzie Ci to wychodzi³o to mo¿esz zainteresowaæ siê lutospawaniem umo¿liwiaj±cym ³±czenie cynkowanych elementów bez palenia warstwy ochronnej (ang. Mig BRAZING )

Je¶li chodzi o d³ugowieczno¶æ karoserii to nie radzê oszczêdzaæ na profilach zamkniêtych. Du¿o ¶rodka i dobrej firmy. Korozja od wnêtrza i nie zabezpieczenie spawów od wnêtrza to szybka ¶mieræ dla auta.

Choæ z drugiej strony ma³o kto wyje¿dza klasykiem w zimê co powinno znacznie wyd³u¿yæ okres bezrdzowy ;D
 

936
Wys³any: 2012-09-12, 20:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
BARANY :)
Stac ciebie na kompiel ca³ego nadwozia w kwasiew celu wytrawienia blachy, które kosztuje 6 000 z³.
Nastêpnie zanurzenie ca³ego nadwozia w wannie i wydanie kolejnych 6 000 z³. ?
To uwa¿am za jedn± ze s³usznych napraw klasyka od podstaw.
 

chudson
Wys³any: 2012-09-12, 20:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
W przypadku firmy zajmuj±cej siê renowacj± wystarczy ,¿e KLIENTA bêdzie staæ ;)
 

gugun 
Wys³any: 2012-09-13, 08:12   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
chudson, co siê tak upar³es na trotona?? s³ysza³e¶ mo¿e o nowej szpachlówce mastera o nazwie hybrid?? typowa do renowacji starych aut, http://www.troton.com.pl/aktualnosci/138.html

shotzg, przystopuj troche,proponuje ciut wiecej kultury w postach jesli chcesz sie czegokolwiek dowiedzieæ
 
 

chudson
Wys³any: 2012-09-13, 18:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Hybryd do starych aut ? Nie wyczyta³em tego nigdzie. Chwal± go raczej ,¿e na ocynk ¶wietny a stare auta w wiêkszo¶ci cynkowane nie s±.

Jako¶ mi ten Troton nawet z nazwy nie pasuje a do tego jest trudno osi±galny w mojej okolicy wiêc jestem na NIE :D Poza tym ich technicy nie zawsze potrafi± rzeczowo gadaæ.
No ale przypuszczam ,¿e materia³y maj± zno¶ne i w przeciwieñstwie do Roberlo maj± ca³± gamê produktów i nie trzeba mieszaæ od innych firm.
 

berag1 
Wys³any: 2012-09-13, 19:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
shotzg napisa³/a:
ja nie prosilem o komentarz co to sposobu jakim pracuje tylko pytalem czy ktos kto sie zajmuje takimi GRUBYMI naprawami moze sie podzielic swoimi sposobami. Wiem ze mieszanie materialow jest do dupy i staram sie zeby wszystko ukierunkowac w jedna linie. NIE LAKIERUJE NA OGNISKA RDZY BARANY CZYTAJCIE UWAZNIE!!!!


No chyba faktycznie na tym forum s± same, jak to nazwa³e¶ kolego,, Barany,, z ca³ym szacunkiem dla wszystkich userów, bo nikt nie odwa¿y³ siê podzieliæ swoimi sposobami na wykonywanie Grubych napraw samochodów zabytkowych, konfrontuj±c je z Twoim, jak¿e profesjonalnym podej¶ciem do odnowy pow³oki dekoracyjnej pojazdu i jak¿e ogromnej wiedzy w tym temacie.

Pierwszy Twój post w Twoim temacie, obna¿y³ Ciê i pokaza³ totalny brak podstawowej wiedzy na temat celu i sposobu zastosowania materia³ów lakierniczych.
Jak siê dokszta³cisz i rzeczywi¶cie bêdziesz potrafi³ wykorzystaæ wiedzê zgromadzon± na tym forum to wtedy mo¿e jaki¶ z ,,Baranów,, poka¿e swoje prace dotycz±ce renowacji pojazdów zabytkowych czy te¿ amerykañskich i podzieli siê z Tob± swoim do¶wiadczeniem i umiejêtno¶ciami w tym co robi najlepiej.
Pozdrawiam
 
 

Novol rafman
Wys³any: 2012-09-14, 06:28   Ad.Reaktywny a epoksydowy.
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 54
Witam!
Ju¿ wielokrotnie poruszany by³ na tym forum aplikacji epoksydowego na reaktywny.
W przypadku samochodów typu oltimer , gdzie dajemy sobie czas na poszczególne operacje mo¿na na³o¿yæ epoksydowy na reaktywny ale dopiero po 3-4 tygodniach.
Wcze¶niej, istnieje ryzyko ,¿e po szpachlowaniu mo¿e ,,podrywaæ" siê podk³ad na krawêdziach przeszlifowanym.
W zwi±zku z tym w normalnym refiniszu, gdzie liczy siê bardziej czas i ludzie siê spiesz± zabronili¶my , na wszelki wypadek tego uk³adu.

Pozdrawiam
Rafa³ Mania NOVOL
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Classic & Youngtimer Garage

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group