Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: DrCruel 2014-02-05, 18:50
Autor Wiadomość
shotzg 
Wysłany: 2012-09-08, 13:06   renowacja starych aut krok po kroku
0
UP DOWN

Posty: 12
witam. zajmuje sie renowacja aut amerykanskich na materialach robello. zaczynamy od piaskowania, podkladu reaktywnego, pozniej epoksydowego, nastepnie szpachlowka (jesli trzeba), podklad akrylowy, mokro w mokro i lakierek, czyli standardowa technologia. teraz pytanie kto zajmuje sie podobnymi pracami i na jakich materialach? jakimi technologiami robicie? mile widziane zdjecia waszych odrestaurowanych aut.
 

936
Wysłany: 2012-09-08, 19:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
Powodzenia !
 

chudson
Wysłany: 2012-09-08, 22:53   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Cytat:
podkladu reaktywnego, pozniej epoksydowego,


co to za standardowa technologia kÂładzenia epoksydu na reaktywny ?
Nie spotkaÂłem siĂŞ jeszcze z producentem zalecajÂącym takie poÂłaczenie
a do tegio nie mogê nigdzie znaleŸÌ w necie firmy Robello ( szuka³em na stronach polskich i angielskich ) a chcia³em poczytaÌ karty charakterystyki ich produktów.

Moim zdaniem nie ma ró¿nicy czy auto wiekowe czy nowe, technologia lakierowania w wiêkszoœci ta sama . RzeŸba przy zabytkach zaczyna siê w momencie dorabiania elementów :D I tu mo¿na siê popisaÌ mistrzostwem œwiata :D
 

ksenonn 
Wysłany: 2012-09-08, 23:01   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 279
Skąd: CzĂŞstochowa
Novol kiedyœ zaleca³ takie po³¹czenie, ale siê wycofa³..
JeÂżeli moÂżna, to chĂŞtnie bym pooglÂądaÂł jakieÂś fotki z procesu odbudowy jakiegoÂś "amerykaĂąca" kolego szanowny?!
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

Homer S. 
Wysłany: 2012-09-09, 07:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
chudson napisał/a:
a do tegio nie mogê nigdzie znaleŸÌ w necie firmy Robello ( szuka³em na stronach polskich i angielskich ) a chcia³em poczytaÌ karty charakterystyki ich produktów.

http://roberlo.pl/
Jest zapewne kilka osĂłb na forum co uÂżywa ich produkty (ja teÂż :spoko: ) na poczÂątek proszĂŞ sprĂłbowaĂŚ szpachli Multiextender :)
TeÂż bym zerknÂą na prace blacharskie przy jakimÂś klasyku :)
_________________

 

936
Wysłany: 2012-09-09, 09:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
ProszĂŞ bardzo
Prace Paszczurskiego i chÂłopakĂłw z ekipy
http://auto-pro.pl/
Pozdrawiam
 

kocer
Wysłany: 2012-09-09, 11:14   
0
UP DOWN

Posty: 37
A ja proponujĂŞ fajnefurki.pl. MoÂżna trochĂŞ podpatrzeĂŚ.
 

shotzg 
Wysłany: 2012-09-10, 20:16   
0
UP DOWN

Posty: 12
stronka spoko wedlug mnie firmy co ma amerykanskie zajawki:) www.NOMADCARS.PL

a co mam dac na reaktywny? akrylowy?? podklad epoksydowy jest dobra przegroda.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-09-10, 20:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
shotzg napisał/a:
a co mam dac na reaktywny? akrylowy?? podklad epoksydowy jest dobra przegroda.

A mo¿e tak by zagl¹dn¹Ì do karty technicznej reaktywnego.
Na jakich materiaÂłach pracujesz?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

chudson
Wysłany: 2012-09-10, 21:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
To ju¿ wiem czemu nie mog³em w necie znaleŸÌ, by³ b³¹d w pisowni roberlo :D

Cytat:
a co mam dac na reaktywny? akrylowy?? podklad epoksydowy jest dobra przegroda.


MoÂżna by zapytaĂŚ inaczej.... PO CO reaktywny skoro dajesz epoksydowy. ZwÂłaszcza ,Âże piszesz o wczeÂśniejszym piaskowaniu.


Reaktywny SURVINIL cytujĂŞ "MoÂże byĂŚ pokrywany jakimkolwiek lakierem, poza lakierami nitrosyntetycznymi i chlorokauczukowymi" czyli technologia wydaje siĂŞ OK ale nie znalazÂłem niestety ani nazwy epoksydu tej firmy ani karty technicznej by sie upewniĂŚ.

BTW tu karty tech
sÂą karty technologiczne do kilku ich produktĂłw.
 

shotzg 
Wysłany: 2012-09-11, 20:15   
0
UP DOWN

Posty: 12
do niedawna po piaskowaniu dawalismy sam epoksyd ale...... podczas prac widzialem ogniska rdzy po piaskowaniu i dla tego zadecydowaÂłem o wytrawce zeby nie wypuscila rdzy (sam epoksyd nie zdaje egzaminu). jeÂżeli my mĂŞczymy projekt ok roku to fajnie by bylo, Âżeby kupiec miaÂł jeszcze jakiÂś czas zdrowÂą blache;) firma roberlo z tego co wiem nie ma podkÂładu epoksydowego. epoksyd mamy TROTONA tak jak szpachlĂłwke. klar teÂż jest innej firmy PORZELACK ponoc tansza linia roberlo ale nie polecam!!!
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-09-11, 20:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
shotzg napisał/a:
o wytrawce zeby nie wypuscila rdzy

Ale reaktywny nie wytrawia rdzy.
SkÂąd ten pomysÂł?

Skoro macie widoczne ogniska rdzy to przed rozpoczĂŞciem prac lakierniczych nic z tymi ogniskami nie robicie?
PrzecieÂż sÂą profesjonalne Âśrodki do tego celu.
Do tego mieszanie produktów ró¿nych producentów.
TrochĂŞ lipa nie sÂądzisz?

shotzg napisał/a:
podczas prac widzialem ogniska rdzy po piaskowaniu


SÂądzisz Âże reaktywny jest na to odpowiedni?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

shotzg 
Wysłany: 2012-09-11, 21:08   
0
UP DOWN

Posty: 12
nie zrozumieliÂśmy sie. nalot czy ogniska sa widoczne podczas starcia epoksydu. nie sa to pecheze i na pewno takich rzeczy nie zostawiamy;)
 

berag1 
Wysłany: 2012-09-11, 21:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 266
Kolego shotzg, czytam ten temat i nie mogê siê nadziwiÌ dlaczego do tej pory nie zdecydowa³eœ siê na przejœcie na pe³n¹ technologie danego producenta. Wybór systemów mieszalnikowych na naszym rynku wraz z ca³¹ gam¹ produktów jednego producenta jest ogromny. Zawsze mo¿na wybraÌ coœ dla siebie, cena do jakoœci. Nie mia³byœ problemów z jakimi teraz siê borykasz, bo wybieraj¹c jednego producenta mo¿esz liczyÌ na pomoc technika danego koncernu, kolorysty i szkolenia organizowane w centrach szkoleniowych wybranego przez Ciebie producenta.
Zastanów siê nad tym powa¿nie bo pe³na technologia jednego producenta to nie tylko podk³ady i szpachle w tym przypadku Roberlo i nie tylko, ale równie¿ podk³ad zwiêkszaj¹cy przyczepnoœÌ, plastyfikator, rozcieùczalnik do cieniowania, preparat do cieniowania baz per³owych i metalicznych, zmywacze wstêpne, standardowe, rozcieùczalniki akrylowe i bazowe, utwardzacze, lakiery bezbarwne, ca³y system mieszalnikowy, szpachle itd.
To co zrobisz albo nie zrobisz na pewno wp³ynie prêdzej czy póŸniej na efekty Twojej pracy.
Pozdrawiam
 
 

936
Wysłany: 2012-09-11, 22:03   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
shotz
SwojÂą wypowiedziÂą odnoÂśnie materiaÂłoznastwa skompromitowaÂłeÂś siebie.
Tanie materiaÂły na klasyka ?
Brak wystarczajÂącej wiedzy do podjĂŞcia pracy na odpowiednim poziomie.
Ps. Kto ci zapÂłaci za ten pojazd, ktĂłry mu zaraz skoroduje ?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2012-09-12, 11:20   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Eeeeee tam siê ludzie czepiacie kolegi ;) Niech tam robi sobie te "amerykaùskie klasyki" jak mu tam pasuje :D , doœÌ czêsto "renowacja klasyka na sprzeda¿" polega na zaklejaniu dziur matami ,szmatami i zaszpachlowywaniu tego :tak: Najwa¿niejsze to "³adny lakierek" :D
a tzw. "Problem" jest przerzucany na "nowego nabywcĂŞ" ;)
Pozdrawiam! :spoko:
 

chudson
Wysłany: 2012-09-12, 12:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Ale zaczynacie jechaĂŚ po koledze. Zamiast Âładnie doradziĂŚ to "skompromitowaleÂś siĂŞ" i sugerowanie ,Âże szmatami dziury zatyka pod szpachel.

Racj¹ jest ,¿e mieszanie materia³ów ró¿nych firm nie jest dobrym pomys³em.
Skoro ÂżaleÂży Ci na jakoÂści to zamieniÂł bym TROTONA na coÂś lepszego , a Roberlo na firmĂŞ ,ktĂłra ma epoksyd ( aby nie mieszaĂŚ firm )
Tak jak kolega wspomniaÂł jest wiele dobrych systemĂłw z naprawdĂŞ dobrym zapleczem i pomocÂą fachowÂą.
Reaktywny jest ok ale na przetarcia w epoksydzie , miejscami. Do "wytrawiania" sÂą lepsze Âśrodki.
Jeœli ma byÌ porz¹dnie to czy zastanawia³eœ siê nad cynkowaniem elementów ? W wielu miejscach rudno o wannê do ca³ego nadwozia ale poddanie temu procesowi drzwi, maski a ju¿ zw³aszcza przednich odkrêcanych b³otników napewno poprawi³o by jakoœÌ ;)

PomyÂśl nad tym :D
 

shotzg 
Wysłany: 2012-09-12, 17:52   
0
UP DOWN

Posty: 12
dzieki panie CHUDSON. chcialem wam powiedzieĂŚ Âże wiekszosc z was ma [...].... wlasnie sobie przypomnialem dla czego przesatalem kozystac z tego forum. czytajcie pytania dokladnie. ja nie prosilem o komentarz co to sposobu jakim pracuje tylko pytalem czy ktos kto sie zajmuje takimi GRUBYMI naprawami moze sie podzielic swoimi sposobami. Wiem ze mieszanie materialow jest do dupy i staram sie zeby wszystko ukierunkowac w jedna linie. NIE LAKIERUJE NA OGNISKA RDZY BARANY CZYTAJCIE UWAZNIE!!!!
 

chudson
Wysłany: 2012-09-12, 20:27   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Jeœli zdecydujesz siê na cynkowanie i bêdzie Ci to wychodzi³o to mo¿esz zainteresowaÌ siê lutospawaniem umo¿liwiaj¹cym ³¹czenie cynkowanych elementów bez palenia warstwy ochronnej (ang. Mig BRAZING )

Jeœli chodzi o d³ugowiecznoœÌ karoserii to nie radzê oszczêdzaÌ na profilach zamkniêtych. Du¿o œrodka i dobrej firmy. Korozja od wnêtrza i nie zabezpieczenie spawów od wnêtrza to szybka œmierÌ dla auta.

ChoĂŚ z drugiej strony maÂło kto wyjeÂżdza klasykiem w zimĂŞ co powinno znacznie wydÂłuÂżyĂŚ okres bezrdzowy ;D
 

936
Wysłany: 2012-09-12, 21:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
BARANY :)
Stac ciebie na kompiel caÂłego nadwozia w kwasiew celu wytrawienia blachy, ktĂłre kosztuje 6 000 zÂł.
NastĂŞpnie zanurzenie caÂłego nadwozia w wannie i wydanie kolejnych 6 000 zÂł. ?
To uwaÂżam za jednÂą ze sÂłusznych napraw klasyka od podstaw.
 

chudson
Wysłany: 2012-09-12, 21:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
W przypadku firmy zajmujÂącej siĂŞ renowacjÂą wystarczy ,Âże KLIENTA bĂŞdzie staĂŚ ;)
 

gugun 
Wysłany: 2012-09-13, 09:12   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
chudson, co siĂŞ tak uparÂłes na trotona?? sÂłyszaÂłeÂś moÂże o nowej szpachlĂłwce mastera o nazwie hybrid?? typowa do renowacji starych aut, http://www.troton.com.pl/aktualnosci/138.html

shotzg, przystopuj troche,proponuje ciut wiecej kultury w postach jesli chcesz sie czegokolwiek dowiedzieĂŚ
 
 

chudson
Wysłany: 2012-09-13, 19:51   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Hybryd do starych aut ? Nie wyczytaÂłem tego nigdzie. ChwalÂą go raczej ,Âże na ocynk Âświetny a stare auta w wiĂŞkszoÂści cynkowane nie sÂą.

JakoÂś mi ten Troton nawet z nazwy nie pasuje a do tego jest trudno osiÂągalny w mojej okolicy wiĂŞc jestem na NIE :D Poza tym ich technicy nie zawsze potrafiÂą rzeczowo gadaĂŚ.
No ale przypuszczam ,¿e materia³y maj¹ znoœne i w przeciwieùstwie do Roberlo maj¹ ca³¹ gamê produktów i nie trzeba mieszaÌ od innych firm.
 

berag1 
Wysłany: 2012-09-13, 20:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 266
shotzg napisał/a:
ja nie prosilem o komentarz co to sposobu jakim pracuje tylko pytalem czy ktos kto sie zajmuje takimi GRUBYMI naprawami moze sie podzielic swoimi sposobami. Wiem ze mieszanie materialow jest do dupy i staram sie zeby wszystko ukierunkowac w jedna linie. NIE LAKIERUJE NA OGNISKA RDZY BARANY CZYTAJCIE UWAZNIE!!!!


No chyba faktycznie na tym forum sÂą same, jak to nazwaÂłeÂś kolego,, Barany,, z caÂłym szacunkiem dla wszystkich userĂłw, bo nikt nie odwaÂżyÂł siĂŞ podzieliĂŚ swoimi sposobami na wykonywanie Grubych napraw samochodĂłw zabytkowych, konfrontujÂąc je z Twoim, jakÂże profesjonalnym podejÂściem do odnowy powÂłoki dekoracyjnej pojazdu i jakÂże ogromnej wiedzy w tym temacie.

Pierwszy Twój post w Twoim temacie, obna¿y³ Ciê i pokaza³ totalny brak podstawowej wiedzy na temat celu i sposobu zastosowania materia³ów lakierniczych.
Jak siĂŞ doksztaÂłcisz i rzeczywiÂście bĂŞdziesz potrafiÂł wykorzystaĂŚ wiedzĂŞ zgromadzonÂą na tym forum to wtedy moÂże jakiÂś z ,,BaranĂłw,, pokaÂże swoje prace dotyczÂące renowacji pojazdĂłw zabytkowych czy teÂż amerykaĂąskich i podzieli siĂŞ z TobÂą swoim doÂświadczeniem i umiejĂŞtnoÂściami w tym co robi najlepiej.
Pozdrawiam
 
 

Novol rafman
Wysłany: 2012-09-14, 07:28   Ad.Reaktywny a epoksydowy.
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 54
Witam!
JuÂż wielokrotnie poruszany byÂł na tym forum aplikacji epoksydowego na reaktywny.
W przypadku samochodĂłw typu oltimer , gdzie dajemy sobie czas na poszczegĂłlne operacje moÂżna naÂłoÂżyĂŚ epoksydowy na reaktywny ale dopiero po 3-4 tygodniach.
WczeÂśniej, istnieje ryzyko ,Âże po szpachlowaniu moÂże ,,podrywaĂŚ" siĂŞ podkÂład na krawĂŞdziach przeszlifowanym.
W zwiÂązku z tym w normalnym refiniszu, gdzie liczy siĂŞ bardziej czas i ludzie siĂŞ spieszÂą zabroniliÂśmy , na wszelki wypadek tego ukÂładu.

Pozdrawiam
RafaÂł Mania NOVOL
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Classic & Youngtimer Garage

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group