Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
piotres
Wysłany: 2012-10-10, 01:16   Szlifowaniei mycie woda, a podkÂładowanie.
0
UP DOWN

Posty: 72
czesc

Robie remont 126p, duzo miejsc bylo spawanych, a wokó³ nich opalil sie lakier. Wiec bede go w tym miejscach szlifowa³em do go³ej blachy. Potem na te miejsca pojdzie podklad epoksyd z Novola.

Chce takze umyc ten samochod myjka cisnieniowa, bo maluje calosc (wnetrze, komory silnika i bagaznika no i oczywiscie zewnetrznie) a w wielu zakamarkach jest mnostwo tÂłustego brudu. Wolalbym umyc ten samochod juz po wyszlifowaniu owego opalonego lakieru, a potem po umyciu juz w miare mozliwosci nic nie szlifowac i nie pylic.

Wiadomo ze tuz po umyciu prztre wszystko odrazu mikrofibra w miare mozliwosci do sucha.

Meczy mnie jednak pytanie czy w tej golej blasze po myciu nie zagniezdzi sie rdza ??

Czy lepiej najpierw umyc woda, a potem dopiero szlifowac opalone miejsca ?? Wolalbym jednak znacznie wariant szlifowanie ->mycie->podklad.

Jeszcze jedna sprawa co dac na gola blache stalowa pod szpachle ? Chcialbym cos w spreyu, mam obecnie epoksydowy Spectrala (Under 395 spray) oraz cynk spray Nigrina. Co lepiej dac ? Szpachla novol uni.

Z gory dziekuje za pomoc !!
 

jacenty 741
Wysłany: 2012-10-10, 07:49   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
Dziwi mnie ¿e w ogóle przysz³a Ci do g³owy tak kolejnoœÌ:przecie¿ lepiej najpierw dok³adnie umyÌ póŸniej spawaÌ,szlifowaÌ i wtedy zabezpieczyÌ go³¹ blachê antykorozyjnie,nie nara¿aj¹c jej ju¿ na kontakt z wod¹.Zanim wypchniesz wodê z ró¿nych zakamarków,to proces rdzewienia ju¿ siê zacznie,w mikroskali,ale jednak.
A pod szpachlĂłwki 2k,dajemy epoksyd 2k,a nie jakieÂś spraye,nawet markowe.
 
 

piotres
Wysłany: 2012-10-10, 08:03   
0
UP DOWN

Posty: 72
Tyle ze od szlifowania (szczegolnie spawĂłw) tworzy sie mnostwo ciezkich opiÂłkĂłw i pyÂłu. Nie mowiac juz o szlifowaniu szpachli na sucho. Dlatego wolalbym to wszystko umyc na koncu.
 

jacenty 741
Wysłany: 2012-10-10, 12:45   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
a czemu nie odmuchaĂŚ sprĂŞÂżonym powietrzem?
 
 

piotres
Wysłany: 2012-10-11, 02:19   
0
UP DOWN

Posty: 72
tak zrobie. Tzn. teraz wstepnie poszpachluje, wyszlifuje to, potem mycie, a po myciu juz ostateczne szlifowanie pod podklad.

Ostatnie pytanie:
Czy na autorenolak -polozony 4 lata temu- mozna bez zadnego podkladu (oczywiscie po dokladnym wymatowaniu papierem 600) teraz polozyc lakier akryl ?
 

jacenty 741
Wysłany: 2012-10-11, 06:51   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
Pytanie z kategorii:siĂŞ uda,czy siĂŞ nie uda...Nie wiadomo,bo nie wiadomo,kto i jakie dodatki stosujÂąc naÂłoÂżyÂł ten relikt PRL-u.ByÂł kiedyÂś nawet zwyczaj dodawania pÂłynu hamulcowego do renolaku,dodawaÂło to ponoĂŚ poÂłysku...
Teoretycznie nic nie powinno siĂŞ staĂŚ,a jak bĂŞdzie w praktyce,przekonasz siĂŞ juÂż niebawem.
 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2012-10-11, 07:45   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
piotres napisał/a:
Czy na autorenolak -polozony 4 lata temu- mozna bez zadnego podkladu (oczywiscie po dokladnym wymatowaniu papierem 600) teraz polozyc lakier akryl ?

Zalecane jest poÂłoÂżenie jakiegoÂś podkÂładu izolujÂącego :tak:
jacenty 741 napisał/a:
najpierw dok³adnie umyÌ póŸniej spawaÌ,szlifowaÌ i wtedy zabezpieczyÌ go³¹ blachê antykorozyjnie,nie nara¿aj¹c jej ju¿ na kontakt z wod¹.

Tutaj juÂż kolega napisaÂł jak prawidÂłowo powinno siĂŞ przeprowadzaĂŚ prace :spoko:
To co ty "planujesz" bĂŞdzie skutkowaÂło przykryciem "ognisk korozji" podkÂładem :tak:
Zawsze czyÂścimy "goÂły element" i go zabezpieczamy podkÂładem :tak: Dopiero dalej prowadzimy nastĂŞpne prace :tak: (szpachlowanie ,szlifowanie ,mastyki ,"baranki" , itp.)

Ale jak to mĂłwiÂą: -"Twoje maÂłpy i TwĂłj cyrk" :D
jacenty 741 napisał/a:
ByÂł kiedyÂś nawet zwyczaj dodawania pÂłynu hamulcowego do renolaku,dodawaÂło to ponoĂŚ poÂłysku...

Ja spotkaÂłem siĂŞ (poczatek lat 90-ych) Âże pÂłyn hamulcowy (R3) dodawano do lakierĂłw olejnych :tak: To wÂłaÂśnie dodany do olejnej farby pÂłyn hamulcowy powodowaÂł Âże farba dostawaÂła "duÂżego poÂłysku".
Ta "metoda" byÂła stosowana kiedy byÂły problemy z nabyciem "Autorenolaku" a lakiery olejne byÂły ogĂłlnie dostĂŞpne ;) Olejna z pÂłynem hamulcowym byÂła na aucie jak syntetyczny Autorenolak ^^ ÂŚwieciÂła siĂŞ "jak psu jaajaa" ;)
 

Sw.Piotrek 
Wysłany: 2012-10-11, 10:01   Re: Szlifowaniei mycie woda, a podkÂładowanie.
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 638
Skąd: ÂŁĂłdÂź
piotres napisał/a:
Szpachla novol uni.


Do "wykaĂączania" uÂżywaj Novol Finish. Uni bardzo ciĂŞÂżko siĂŞ szlifuje i dobrze trzyma "ksztaÂłt". MoÂżna jej uÂżywaĂŚ jako "jedynej", ale w praktyce nie ma sensu siĂŞ mĂŞczyĂŚ z szlifowaniem jej.
_________________
http://niezalezna.pl/
 

gugun 
Wysłany: 2012-10-11, 14:04   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Sw.Piotrek napisał/a:
MoÂżna jej uÂżywaĂŚ jako "jedynej", ale w praktyce nie ma sensu siĂŞ mĂŞczyĂŚ z szlifowaniem jej.
a co to za meczarnia?? po to sÂą maszynki...ja uzywam uni aktualnie jako wstepnej i na to dopiero uni+ i wykonczenie reczne...
czym twardsza szpachla tym mniejsza kurczliwosc wiec finish to co najwyzej na drobniutkie wgniotki czy tez ubytki
 
 

piotres
Wysłany: 2012-10-11, 22:57   
0
UP DOWN

Posty: 72
Mi UNI odpowiada jako jedna jedyna ;) . I tak wlasnie wiekszosc szlifuje mimosrodowa.

Jeszcze jedna sprawa - czy mastyki poliuretanowe i baranka trzeba jeszcze przykryc podkladem przed pomalowaniem ich lakierem ?
 

Sw.Piotrek 
Wysłany: 2012-10-11, 23:19   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 638
Skąd: ÂŁĂłdÂź
gugun, TeÂż uÂżywam Uni jako wstĂŞpnej. Jednak jako wykoĂączeniowa mi ona bynajmniej nie odpowiada.
_________________
http://niezalezna.pl/
 

gugun 
Wysłany: 2012-10-12, 11:33   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
ja na barana odrazu daje lakier...z tym ze mam fajnego polykarowego barana :D
Sw.Piotrek napisał/a:
TeÂż uÂżywam Uni jako wstĂŞpnej. Jednak jako wykoĂączeniowa mi ona bynajmniej nie odpowiada.
zakup sobie uni plus,jest spoko nawet w recznej obrobce, a wykonczeniowka to tylko ewentualne dziurki itp, czym jej mniej tym lepiej :tak:
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime