Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
piotres
Wys³any: 2012-10-10, 01:16   Szlifowaniei mycie woda, a podk³adowanie.
0
UP DOWN

Posty: 72
czesc

Robie remont 126p, duzo miejsc bylo spawanych, a wokó³ nich opalil sie lakier. Wiec bede go w tym miejscach szlifowa³em do go³ej blachy. Potem na te miejsca pojdzie podklad epoksyd z Novola.

Chce takze umyc ten samochod myjka cisnieniowa, bo maluje calosc (wnetrze, komory silnika i bagaznika no i oczywiscie zewnetrznie) a w wielu zakamarkach jest mnostwo t³ustego brudu. Wolalbym umyc ten samochod juz po wyszlifowaniu owego opalonego lakieru, a potem po umyciu juz w miare mozliwosci nic nie szlifowac i nie pylic.

Wiadomo ze tuz po umyciu prztre wszystko odrazu mikrofibra w miare mozliwosci do sucha.

Meczy mnie jednak pytanie czy w tej golej blasze po myciu nie zagniezdzi sie rdza ??

Czy lepiej najpierw umyc woda, a potem dopiero szlifowac opalone miejsca ?? Wolalbym jednak znacznie wariant szlifowanie ->mycie->podklad.

Jeszcze jedna sprawa co dac na gola blache stalowa pod szpachle ? Chcialbym cos w spreyu, mam obecnie epoksydowy Spectrala (Under 395 spray) oraz cynk spray Nigrina. Co lepiej dac ? Szpachla novol uni.

Z gory dziekuje za pomoc !!
 

jacenty 741
Wys³any: 2012-10-10, 07:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Dziwi mnie ¿e w ogóle przysz³a Ci do g³owy tak kolejno¶æ:przecie¿ lepiej najpierw dok³adnie umyæ pó¼niej spawaæ,szlifowaæ i wtedy zabezpieczyæ go³± blachê antykorozyjnie,nie nara¿aj±c jej ju¿ na kontakt z wod±.Zanim wypchniesz wodê z ró¿nych zakamarków,to proces rdzewienia ju¿ siê zacznie,w mikroskali,ale jednak.
A pod szpachlówki 2k,dajemy epoksyd 2k,a nie jakie¶ spraye,nawet markowe.
 
 

piotres
Wys³any: 2012-10-10, 08:03   
0
UP DOWN

Posty: 72
Tyle ze od szlifowania (szczegolnie spawów) tworzy sie mnostwo ciezkich opi³ków i py³u. Nie mowiac juz o szlifowaniu szpachli na sucho. Dlatego wolalbym to wszystko umyc na koncu.
 

jacenty 741
Wys³any: 2012-10-10, 12:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
a czemu nie odmuchaæ sprê¿onym powietrzem?
 
 

piotres
Wys³any: 2012-10-11, 02:19   
0
UP DOWN

Posty: 72
tak zrobie. Tzn. teraz wstepnie poszpachluje, wyszlifuje to, potem mycie, a po myciu juz ostateczne szlifowanie pod podklad.

Ostatnie pytanie:
Czy na autorenolak -polozony 4 lata temu- mozna bez zadnego podkladu (oczywiscie po dokladnym wymatowaniu papierem 600) teraz polozyc lakier akryl ?
 

jacenty 741
Wys³any: 2012-10-11, 06:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Pytanie z kategorii:siê uda,czy siê nie uda...Nie wiadomo,bo nie wiadomo,kto i jakie dodatki stosuj±c na³o¿y³ ten relikt PRL-u.By³ kiedy¶ nawet zwyczaj dodawania p³ynu hamulcowego do renolaku,dodawa³o to ponoæ po³ysku...
Teoretycznie nic nie powinno siê staæ,a jak bêdzie w praktyce,przekonasz siê ju¿ niebawem.
 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2012-10-11, 07:45   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
piotres napisa³/a:
Czy na autorenolak -polozony 4 lata temu- mozna bez zadnego podkladu (oczywiscie po dokladnym wymatowaniu papierem 600) teraz polozyc lakier akryl ?

Zalecane jest po³o¿enie jakiego¶ podk³adu izoluj±cego :tak:
jacenty 741 napisa³/a:
najpierw dok³adnie umyæ pó¼niej spawaæ,szlifowaæ i wtedy zabezpieczyæ go³± blachê antykorozyjnie,nie nara¿aj±c jej ju¿ na kontakt z wod±.

Tutaj ju¿ kolega napisa³ jak prawid³owo powinno siê przeprowadzaæ prace :spoko:
To co ty "planujesz" bêdzie skutkowa³o przykryciem "ognisk korozji" podk³adem :tak:
Zawsze czy¶cimy "go³y element" i go zabezpieczamy podk³adem :tak: Dopiero dalej prowadzimy nastêpne prace :tak: (szpachlowanie ,szlifowanie ,mastyki ,"baranki" , itp.)

Ale jak to mówi±: -"Twoje ma³py i Twój cyrk" :D
jacenty 741 napisa³/a:
By³ kiedy¶ nawet zwyczaj dodawania p³ynu hamulcowego do renolaku,dodawa³o to ponoæ po³ysku...

Ja spotka³em siê (poczatek lat 90-ych) ¿e p³yn hamulcowy (R3) dodawano do lakierów olejnych :tak: To w³a¶nie dodany do olejnej farby p³yn hamulcowy powodowa³ ¿e farba dostawa³a "du¿ego po³ysku".
Ta "metoda" by³a stosowana kiedy by³y problemy z nabyciem "Autorenolaku" a lakiery olejne by³y ogólnie dostêpne ;) Olejna z p³ynem hamulcowym by³a na aucie jak syntetyczny Autorenolak ^^ ¦wieci³a siê "jak psu jaajaa" ;)
 

Sw.Piotrek 
Wys³any: 2012-10-11, 10:01   Re: Szlifowaniei mycie woda, a podk³adowanie.
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 638
Sk±d: £ód¼
piotres napisa³/a:
Szpachla novol uni.


Do "wykañczania" u¿ywaj Novol Finish. Uni bardzo ciê¿ko siê szlifuje i dobrze trzyma "kszta³t". Mo¿na jej u¿ywaæ jako "jedynej", ale w praktyce nie ma sensu siê mêczyæ z szlifowaniem jej.
_________________
http://niezalezna.pl/
 

gugun 
Wys³any: 2012-10-11, 14:04   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Sw.Piotrek napisa³/a:
Mo¿na jej u¿ywaæ jako "jedynej", ale w praktyce nie ma sensu siê mêczyæ z szlifowaniem jej.
a co to za meczarnia?? po to s± maszynki...ja uzywam uni aktualnie jako wstepnej i na to dopiero uni+ i wykonczenie reczne...
czym twardsza szpachla tym mniejsza kurczliwosc wiec finish to co najwyzej na drobniutkie wgniotki czy tez ubytki
 
 

piotres
Wys³any: 2012-10-11, 22:57   
0
UP DOWN

Posty: 72
Mi UNI odpowiada jako jedna jedyna ;) . I tak wlasnie wiekszosc szlifuje mimosrodowa.

Jeszcze jedna sprawa - czy mastyki poliuretanowe i baranka trzeba jeszcze przykryc podkladem przed pomalowaniem ich lakierem ?
 

Sw.Piotrek 
Wys³any: 2012-10-11, 23:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 638
Sk±d: £ód¼
gugun, Te¿ u¿ywam Uni jako wstêpnej. Jednak jako wykoñczeniowa mi ona bynajmniej nie odpowiada.
_________________
http://niezalezna.pl/
 

gugun 
Wys³any: 2012-10-12, 11:33   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
ja na barana odrazu daje lakier...z tym ze mam fajnego polykarowego barana :D
Sw.Piotrek napisa³/a:
Te¿ u¿ywam Uni jako wstêpnej. Jednak jako wykoñczeniowa mi ona bynajmniej nie odpowiada.
zakup sobie uni plus,jest spoko nawet w recznej obrobce, a wykonczeniowka to tylko ewentualne dziurki itp, czym jej mniej tym lepiej :tak:
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group